Szóval te a szőröstökű júliára vágysz, vannak olyan országok ahol ez elérhető :D
Hát ez meg ilyen borotvált európai :P
Forum >> Giulia
SD22-06-2023 15:08:32 // 31293
RomeoOne22-06-2023 14:07:17 // 31292
A semminél egy hajszállal többet, de nem ütöd a fejed a kormányba, mikor lelépsz a gázról.
Pedig azt hittem majd nekem is lesz ilyen élményem :)
Pedig azt hittem majd nekem is lesz ilyen élményem :)
SD22-06-2023 13:43:37 // 31291
Nem tudom a Q milyen motorféket produkál a 2.0 szinte semmit.
RomeoOne22-06-2023 13:29:39 // 31290
Igen, de ilyen súlypont áttevődés ugyanúgy van a hátsó kerék hajtásnál, annak is könnyül a hátulja, ha nem tol. Plusz, mivel az hajtott kerék és nem szabadonfutó, ez még egy fékező erővel is párosul, ami tovább csökkenti az oldalirányú stabilitást. A Q-nál még ott a TV diffi is, ami gázelvételre kimondottan fékezi az ívbelső kereket.
De mondom, ideális körülmények között nem lesz gázelvételes keresztbeállás. A Corsa tapadni fog.
De mondom, ideális körülmények között nem lesz gázelvételes keresztbeállás. A Corsa tapadni fog.
SD22-06-2023 13:19:48 // 31289
vagy karácsony? szóval mostanában..
SD22-06-2023 13:12:22 // 31288
hát tavasszal volt:)
denil122-06-2023 13:12:15 // 31287
Mondjuk azt nézem,h Unixnál a brembo fékbetétek előre 80k. Nem semmi.
denil122-06-2023 13:08:28 // 31286
A 3000km jó régen lehetett, mert 3 hónapja egy normál időszakos szervízre 170k-s ajánlatot adtam nekik. Ugyanezt a Fiat Szabó Érd megcsinálta 100k-ból.
Ugyanígy a Szabósok adták a 94k-s fékbetétcserét is. Alapvetően meg vagyok velük elégedve, éveken át odavittem a Bravot, sosem volt velük bajom, csak most ez az árajánlat kissé fáj, tekintve a munka mennyiségét.
Ugyanígy a Szabósok adták a 94k-s fékbetétcserét is. Alapvetően meg vagyok velük elégedve, éveken át odavittem a Bravot, sosem volt velük bajom, csak most ez az árajánlat kissé fáj, tekintve a munka mennyiségét.
WarbiRunner (Gyuri)22-06-2023 12:25:37 // 31285
Szerintem is inkább elsőkerekeseknél jellemző, hogy a hátulját gázelvétellel utána lehet lendíteni. Azért van így, mert általában az első tapadás attól megy el, hogy az első kerék kipörög, a súlypont hátra van tolódva, ami még elveszi elöl a tapadást. Gázelvételre visszatapad az eleje, elkönnyül a hátulja, így a kormányzott kerék irányában elindul az eleje, és lendül a fara. A nagyon orrnehéz autók sem csinálják ezt jól.
Hátsókerekessel sok előéletem nincs, a Giulia nem nagyon mozgatja a farát gázelvételre.
Ezen meg szoktam agyalni, hogy amikor feelingből autózok, honnan tudom, hogy mennyivel kanyarodjak? :-) Nyilván senki nem a mérőórát figyeli, hogy ez 60-as kanyar, ez 80-as. Valahogy az ember ráérez. Gondolatban előtte mindig óvatos vagyok, aztán amikor oda kerül a sor, megyek mint egy eszeveszett hülye. Utólag meg azon gondolkozo, hogy vajon ezt hogy csináltam? XD És hogy vajon sikerülne e újra? :-)
Hátsókerekessel sok előéletem nincs, a Giulia nem nagyon mozgatja a farát gázelvételre.
Ezen meg szoktam agyalni, hogy amikor feelingből autózok, honnan tudom, hogy mennyivel kanyarodjak? :-) Nyilván senki nem a mérőórát figyeli, hogy ez 60-as kanyar, ez 80-as. Valahogy az ember ráérez. Gondolatban előtte mindig óvatos vagyok, aztán amikor oda kerül a sor, megyek mint egy eszeveszett hülye. Utólag meg azon gondolkozo, hogy vajon ezt hogy csináltam? XD És hogy vajon sikerülne e újra? :-)
SD22-06-2023 11:43:02 // 31284
Carnet Budaörs jónak mondják, nekem 100k körül volt az olajcsere, 3000Km-nél
Van még egy budaörsi Fiat szervíz is valak iírta az lehet mondjuk akkor 90k:)
De azt a tizest úgy is pacsi a szerelőnek ha rendesen bánik a géppel nincs nagy varázslat.
Kérj ajánlatot.
Van még egy budaörsi Fiat szervíz is valak iírta az lehet mondjuk akkor 90k:)
De azt a tizest úgy is pacsi a szerelőnek ha rendesen bánik a géppel nincs nagy varázslat.
Kérj ajánlatot.
denil122-06-2023 11:31:39 // 31283
Sajna más szervizt nem tudok, akivel éveken át dolgoztam bezárt, elege volt az olajos környezetből :))
A múltkor próbáltam keresni más szakit dél-pest, Bp. környékén de nem igazán tudtak ajánlani megbízhatót.
A múltkor próbáltam keresni más szakit dél-pest, Bp. környékén de nem igazán tudtak ajánlani megbízhatót.
SD22-06-2023 10:16:09 // 31282
ki lehet cserélni otthon, de elviheted más szervízbe is.. annak is megvan a módja hogy elfogadják a gari miatt..
ha otthon cseréled, szoftverrel kell boldogulnod mert le fogja tiltani azt a fékkört amihez hozzányúlsz ez nem csak annyi hogy visszanyomod és kész.
egyépként most néztem a fékpofa szett 180k..
egy 300Le autón szerintem ez nem egetverő ár, mondnuk amikor ki kell fizetni akkor persze nem jó...
200le Giulia is a 300le alkatrészeiből van FYI
ha otthon cseréled, szoftverrel kell boldogulnod mert le fogja tiltani azt a fékkört amihez hozzányúlsz ez nem csak annyi hogy visszanyomod és kész.
egyépként most néztem a fékpofa szett 180k..
egy 300Le autón szerintem ez nem egetverő ár, mondnuk amikor ki kell fizetni akkor persze nem jó...
200le Giulia is a 300le alkatrészeiből van FYI
denil122-06-2023 10:00:39 // 31281
Sziasztok!
Első fékbetétek cseréjére kaptam egy 94k-s ajánlatot márkaszervízben.
Kinek milyen infói vannak mostanság? Értem én,h nem olcsó autó, de ezen azért én most lehidaltam. Komplett időszakos szervízt csináltak meg ennyiért 3 hónapja.
Nagy eretnekség ha kicserélném magamnak? ( csináltam már mindkét korábbi olasz autómon ) Igazából csak a pecsét hiánya fájna nekem.
Első fékbetétek cseréjére kaptam egy 94k-s ajánlatot márkaszervízben.
Kinek milyen infói vannak mostanság? Értem én,h nem olcsó autó, de ezen azért én most lehidaltam. Komplett időszakos szervízt csináltak meg ennyiért 3 hónapja.
Nagy eretnekség ha kicserélném magamnak? ( csináltam már mindkét korábbi olasz autómon ) Igazából csak a pecsét hiánya fájna nekem.
RomeoOne22-06-2023 09:08:37 // 31280
Az iszonyat jól tapadó Corsa-k nagyon sok mindent elmaszkolnak az autó mozgásából, 20 fok felett sztem sosem fogja eldobni gázelvételre a farát. Csak annyit tapasztal az ember, hogy megy az autó, mint ha sínen lenne. Meg, csak R-ben várható ez, még D-ben is elég agresszívan közbelép, ha kezdene az egyenes vagy ív irányától eltérni az autó.
Ezt gázelvételre keresztbeállást én is csak az M-Ring-en tapasztaltam meg R-ben, amit lentebb leírtam. Ugye ott jó, ha volt 10 fok, meg nem is mentünk olyan nagyokat, hogy bemelegedjen a gumi.
A kifejezés, amit SD keres, az a degresszív fékezés, sztem :D Középmotorosoknál kell jobban figyelni arra, hogy rá kell terhelni az elejére, mert különben eltolja az orrát. Ott a kanyarban gázadásnál is figyelni kell, mert a várakozásokkal ellentétben orrtolós lehet tőle.
Ezt gázelvételre keresztbeállást én is csak az M-Ring-en tapasztaltam meg R-ben, amit lentebb leírtam. Ugye ott jó, ha volt 10 fok, meg nem is mentünk olyan nagyokat, hogy bemelegedjen a gumi.
A kifejezés, amit SD keres, az a degresszív fékezés, sztem :D Középmotorosoknál kell jobban figyelni arra, hogy rá kell terhelni az elejére, mert különben eltolja az orrát. Ott a kanyarban gázadásnál is figyelni kell, mert a várakozásokkal ellentétben orrtolós lehet tőle.
aranytl21-06-2023 23:36:08 // 31279
Rég volt már a rutin vizsgám, de volt ott egy feladat: gyorsítasz majd fékezel és a vonalnál megállsz. Aki ezt jól tudja gyakorlatban, mert ismeri az autóját, észleli és igazodik a körülményekhez, az tudja alkalmazni ezt a kanyar előtti lassításnál is. Az alapja a távolság helyes becslése. A belátható útból, a kanyarulatból, netán sebességkorlátozásból meg tudod saccolni milyen sebességgel vehető a kanyar. Így ismeretlen úton is lehet tempózni. Nem kell fullba nyomni, 80% is elég nagy élményt ad. Aztán ha már ismered a nyomvonalat, lehet feltornászni a százalékot.
Bükk, Felsőtárkánytól van pár kanyar. Jelentkezzen aki mindet ismeri sorrenben. Figyelni kell, néha jön egy trükkös, elég azt megjegyezni.
Versenypálya más szabályok, más izgalom. Ott nem kell sávban maradni, használhatsz ideális íveket, aztán mehetsz fék és gumicserére :D
Szerintem gázelvételre nem indul el a hátulja, hacsak nem a kéziféket rántod be egyúttal.
Elsőkerekes gázra tolja az orrát, motorfékre visszateszi az ívre. Hátsókerekes fordítva.
Bükk, Felsőtárkánytól van pár kanyar. Jelentkezzen aki mindet ismeri sorrenben. Figyelni kell, néha jön egy trükkös, elég azt megjegyezni.
Versenypálya más szabályok, más izgalom. Ott nem kell sávban maradni, használhatsz ideális íveket, aztán mehetsz fék és gumicserére :D
Szerintem gázelvételre nem indul el a hátulja, hacsak nem a kéziféket rántod be egyúttal.
Elsőkerekes gázra tolja az orrát, motorfékre visszateszi az ívre. Hátsókerekes fordítva.
WarbiRunner (Gyuri)21-06-2023 23:18:09 // 31278
Ő lehetett :-)
WarbiRunner (Gyuri)21-06-2023 23:16:06 // 31277
Nem, de tudom, van egy klónja az autómnak.Bp-n :-)
carver21-06-2023 22:52:40 // 31276
Gyuri nem jártál egész véletlenül 18:00 körül Budapesten a Bajcsyn?
carver21-06-2023 22:48:53 // 31275
hát a satuféktől nagyon eltanácsolnék mindenkit kanyarban, az a totalcarhoz vezető egyenes - pontosabban körkörös - út. És nem a hírportálhoz. Ahogy mondtátok határon már gázelvételre is pördül az autó, satufékkel teljesen kiszámíthatatlanná válik.
Első kerékre régebben ugye egy dolog maradt, az üres, most már az sincs, úgyhogy marad a tojáshéjon vissza a sebességet tapadásig és közben hogy múljon az idő számolgatni hogy hány centiméter maradt még a szalagkorlátig.
Ezt például lehet fokozni úgy hogy mégis vak az nem bátor! felkiáltással zuhogó esőben hegyen lefelé kanyar előtt eszünkbe jut hogy vajon mi az hogy aquaplaning, ráfékezünk, és amikor rájövünk hogy mi az az aquaplaning na akkor kezdjük számolni a centimétereket a szalagkorlátig. Na az ilyeneknek kellett volna 5 évvel később jogsit adni :D
Első kerékre régebben ugye egy dolog maradt, az üres, most már az sincs, úgyhogy marad a tojáshéjon vissza a sebességet tapadásig és közben hogy múljon az idő számolgatni hogy hány centiméter maradt még a szalagkorlátig.
Ezt például lehet fokozni úgy hogy mégis vak az nem bátor! felkiáltással zuhogó esőben hegyen lefelé kanyar előtt eszünkbe jut hogy vajon mi az hogy aquaplaning, ráfékezünk, és amikor rájövünk hogy mi az az aquaplaning na akkor kezdjük számolni a centimétereket a szalagkorlátig. Na az ilyeneknek kellett volna 5 évvel később jogsit adni :D
SD21-06-2023 18:49:10 // 31274
jobb ma egy túknyak holnap két flood nyaknyál:D
SD21-06-2023 18:48:31 // 31273
meg a körforgalom fukaroknak:D
SD21-06-2023 18:48:12 // 31272
erre jó a versenypálya, ezért lehet köralakú:D
hogy soxor el lehessen ott menni:D
hogy soxor el lehessen ott menni:D
SD21-06-2023 18:07:54 // 31271
Versenyzők tapadás nyerésre még a kanyar előtti egyenesben agresszív fékezéssel ráterhelnek az első tengelyre és úgy indítják meg a kanyart:)
Csak ott szabadna extrém sebességet vállalni ahol az ember tisztában van minden környezeti tényezővel nem, hogy még azt sem tudja milyen lesz a kanyar vége, hogy pl szűkül.
Mátraszentistván fele van egy ilyen szűkülő végű kanyar, oda egyszer beesett egy 147essel is egy cartárs, aki azt nem ismeri az meglepődik. Az a kanyar rendszeresen szedi az áldozatokat.
Még ha ismered a pályát is lehet váratlan por, jég bármi.
Minden a biztonságos közlekedést segítő szabályt mikor áthág az ember akkor azt a puffert csökkenti ami a váratlan helyzetek elkerülésére van a rendszerben.
Egy szintig ez élményfokzó főleg ha azt érzi az ember hogy ezt még mindig bírja a gép:D
Egy idő után inkább szerencsejáték:D
A nagy igazság hogy a kanyar előtt kell fékezni, és annyira amennyivel tudod hogy el tudsz fordulni, ahhoz meg el kell ott menni 10x 100x hogy lásd mit tud valóban ott a gép:)
Csak ott szabadna extrém sebességet vállalni ahol az ember tisztában van minden környezeti tényezővel nem, hogy még azt sem tudja milyen lesz a kanyar vége, hogy pl szűkül.
Mátraszentistván fele van egy ilyen szűkülő végű kanyar, oda egyszer beesett egy 147essel is egy cartárs, aki azt nem ismeri az meglepődik. Az a kanyar rendszeresen szedi az áldozatokat.
Még ha ismered a pályát is lehet váratlan por, jég bármi.
Minden a biztonságos közlekedést segítő szabályt mikor áthág az ember akkor azt a puffert csökkenti ami a váratlan helyzetek elkerülésére van a rendszerben.
Egy szintig ez élményfokzó főleg ha azt érzi az ember hogy ezt még mindig bírja a gép:D
Egy idő után inkább szerencsejáték:D
A nagy igazság hogy a kanyar előtt kell fékezni, és annyira amennyivel tudod hogy el tudsz fordulni, ahhoz meg el kell ott menni 10x 100x hogy lásd mit tud valóban ott a gép:)
RomeoOne21-06-2023 17:42:56 // 31270
Valóban, revideálnám magam. Az elejével érdemes minél gyorsabban visszaszerezni a tapadást, hogy a tapadási súrlódási erőt használhassuk az irányításhoz a csúszási helyett, mert az előbbi nagyobb. Nyilván a gázelvételes farkidobás a célszerűbb. És/vagy a kormányszöget csökkenteni, hogy visszaszerezze a tapadást és úgy próbálni újra befordítani.
Nehogy aztán az kerüljön a helyszínelő rendőr jegyzőkönyvébe, hogy "Azé repűltem az árokba, mer a RómeóVán azt írta a fórumon, hogy nyomjam a gázt, ha csúszik az eleje"
:DDD
Nehogy aztán az kerüljön a helyszínelő rendőr jegyzőkönyvébe, hogy "Azé repűltem az árokba, mer a RómeóVán azt írta a fórumon, hogy nyomjam a gázt, ha csúszik az eleje"
:DDD
SD21-06-2023 15:49:07 // 31269
Olyan patent-et ami elől a lökös aljába kell a sarkán lehet-e külön venni?:) MErt hogy az egyiket elhagytam:P
hehe ez lenne az?:)
nem most hagytam el, egyszer már vissza kellett nyomni...
de eleinte mikor megbólintottam pár fekvőrendőrt:P
hehe ez lenne az?:)
nem most hagytam el, egyszer már vissza kellett nyomni...
de eleinte mikor megbólintottam pár fekvőrendőrt:P
SD21-06-2023 14:32:10 // 31268
valójában egy csücskön vett kanyarnál folyamatosan az első és hátsó kerekek tapadásával játszik az ember, nem bekanyarodik hanem be fordítja a négykerékkel csúszó autót:D
SD21-06-2023 14:26:48 // 31267
és az már lehet elég is a drift megindításához:D
de utána viszont gyorsnak kell lenni a kormánnyal:)
Ha jégen kell ilyen gyorsaság, akkor betonon?:D
És mondjuk akár csak 90-100-nál a mérték nem játék:D:D:D
de utána viszont gyorsnak kell lenni a kormánnyal:)
Ha jégen kell ilyen gyorsaság, akkor betonon?:D
És mondjuk akár csak 90-100-nál a mérték nem játék:D:D:D
SD21-06-2023 14:21:07 // 31266
Csakazért nem.. meeer:)
Mert nem látnának ki tőle a gyerekek:)))
Egyépként ja a szövet ülés annyival jobb a fefault bőrtől hogy legalább nem csúszik, de igazbából amúgy egész jó:)))
Mert nem látnának ki tőle a gyerekek:)))
Egyépként ja a szövet ülés annyival jobb a fefault bőrtől hogy legalább nem csúszik, de igazbából amúgy egész jó:)))
WarbiRunner (Gyuri)21-06-2023 14:20:47 // 31265
Ha az orra elveszti a tapadást, szerintem nem opció már a "drift". Ha már egyenesen megy az autó, függetlenül a kormányszögtől, akkor max. berepíted magad a mezőre egy nagy gázzal, nem fog oldalra elindulni. Szóval ha elöl elsokall a gumi, le kell lépni a gázról előbb mindenképp, hogy annyi tapadást visszanyerjen, hogy kormányozható legyen az orra.
RomeoOne21-06-2023 13:36:09 // 31264
Vásárolj be, legalább lesz oldaltartás :P
Ha nem, akkor ott van a már verifikált "kélgyó"párnás módszer, vagy rakathatsz bele 5 pontos övet is :DD
Ha nem, akkor ott van a már verifikált "kélgyó"párnás módszer, vagy rakathatsz bele 5 pontos övet is :DD
SD21-06-2023 13:03:39 // 31263
SD21-06-2023 12:52:01 // 31262
Bármilyen autónál az átlag usernek tapadás vesztés esetén a hajtás oldása lenne a cél.
Tehát hogy a kerékre semmi egyéb erő ne hasson csak az oldalirányú.
Elsőkerekesnél azért esnek le orral az útról ilyenkor mert az user megrémül és leugrik a gázról, azaz megfékezi az amúgy is határon lévő első kereket és az elhagyja az ívet.
Hátsókerekes azért seggel előre esik le ebben az esetben mert a megrémült user motorfékkel a hátsó kereket fékezi meg ott lép fel nagyobb tapadás vesztés.
Hátsókeréknél a tapasztalt user azért tud még beavatkozni mert ott gázzal is lehet fordítani az autón, tehát ha megtalálja a megfelelő mértékű plusz vonóerőt és még ellenkormányoz is. Ezt hívjuk driftnek... :) Akkor mégis sikerülhet a kanyart bevenni.
Az ideális az ha úgy megy be a kanyarba az autó hogy elől és hátul is ugyan olyan mértékben morzsolódik a kerék, mert ekkor egyensúlyban van az autó tömege más erő nem hat, a sebesség növelésével vagy csökkentésével lehet még szépíteni.
A fék minden esetben tud megoldás lenni ha van elég helyed arra hogy egy satufékkel olyat lassíts az autón mind a négy kerékkel hogy utána vissza tudd tenni ívre, viszont ha erre már nincs elég hely akkor már nem megoldás a fék, illetve egy megpördülő autóban olyan erőhatások vannak hogy nem fogod eltaláni a fékpedált:D Ezt is sikerült már kipróbálnom:)
A tartott gáz lenne a megoldás és kanyarkijáratni orkerekesnél kihuzatni, hátsókerekesnél kicsit nyitni a kanyarszögön és szépen ráterhelve esetleg ellenkormánnyal megtolni:)
Na ezt én úgy csináltam mikor tényleg szélső helyzetbe kerültem hogy végigvezettem az orrkerekest a nagyon csúnyán benézett kannyaron majd amikor nagyrössel kellett volna kihúzni, akkor kidobta a seggét, és 3 csóválás után 180° és korlát lett a vége :D
Tehát az elmélet egy dolog, de ha az nincs bent feltétlen reflex szinten akkor azt nem közúton kell próbálgatni vagy csak ahol van hely hova esni:D
A megcsúszás nem jelentene azonali problémát, a probléma az hogy az átlag user a kormánnyal későn és keveset avatkozik be, ezért mire elkezd hatni pont átdobja az autó és onnan már nagyon nehéz megfogni ha a teljes tömeg egy plusz perdületet kap.
Tehát hogy a kerékre semmi egyéb erő ne hasson csak az oldalirányú.
Elsőkerekesnél azért esnek le orral az útról ilyenkor mert az user megrémül és leugrik a gázról, azaz megfékezi az amúgy is határon lévő első kereket és az elhagyja az ívet.
Hátsókerekes azért seggel előre esik le ebben az esetben mert a megrémült user motorfékkel a hátsó kereket fékezi meg ott lép fel nagyobb tapadás vesztés.
Hátsókeréknél a tapasztalt user azért tud még beavatkozni mert ott gázzal is lehet fordítani az autón, tehát ha megtalálja a megfelelő mértékű plusz vonóerőt és még ellenkormányoz is. Ezt hívjuk driftnek... :) Akkor mégis sikerülhet a kanyart bevenni.
Az ideális az ha úgy megy be a kanyarba az autó hogy elől és hátul is ugyan olyan mértékben morzsolódik a kerék, mert ekkor egyensúlyban van az autó tömege más erő nem hat, a sebesség növelésével vagy csökkentésével lehet még szépíteni.
A fék minden esetben tud megoldás lenni ha van elég helyed arra hogy egy satufékkel olyat lassíts az autón mind a négy kerékkel hogy utána vissza tudd tenni ívre, viszont ha erre már nincs elég hely akkor már nem megoldás a fék, illetve egy megpördülő autóban olyan erőhatások vannak hogy nem fogod eltaláni a fékpedált:D Ezt is sikerült már kipróbálnom:)
A tartott gáz lenne a megoldás és kanyarkijáratni orkerekesnél kihuzatni, hátsókerekesnél kicsit nyitni a kanyarszögön és szépen ráterhelve esetleg ellenkormánnyal megtolni:)
Na ezt én úgy csináltam mikor tényleg szélső helyzetbe kerültem hogy végigvezettem az orrkerekest a nagyon csúnyán benézett kannyaron majd amikor nagyrössel kellett volna kihúzni, akkor kidobta a seggét, és 3 csóválás után 180° és korlát lett a vége :D
Tehát az elmélet egy dolog, de ha az nincs bent feltétlen reflex szinten akkor azt nem közúton kell próbálgatni vagy csak ahol van hely hova esni:D
A megcsúszás nem jelentene azonali problémát, a probléma az hogy az átlag user a kormánnyal későn és keveset avatkozik be, ezért mire elkezd hatni pont átdobja az autó és onnan már nagyon nehéz megfogni ha a teljes tömeg egy plusz perdületet kap.
RomeoOne21-06-2023 12:22:16 // 31261
Igen, ugyanarról beszélünk. Na majd a júliusi nagy körön próbálgatjuk. Csak trélelerest nek kelljen hívni xDD
aranytl21-06-2023 12:08:23 // 31260
Elmélet szerint a hátsókerék meghajtású autót gázzal túlkormányzottá lehet tenni. Na ezt én sem mertem még kipróbálni 100-as tartományban. Ezt megtanulni zárt pálya kellene, de a ringen tilos a drift.
Az alaphelyzet az, hogy az utcai autók biztonsági okokból előbb az orrukat tolják, mert a ha előz a hátulja, nagyobbat lehet esni. Nem mindeki Fittipaldi, hogy megfogja.
A Q-nál amikor minden klappol, nagyon messze a tapadáshatár és valóban a szűkülő kanyarokkal van a baj. Belépsz egy jónak tűnő sebességgel és azt látod, hogy szűkül az ív. Na ezt gázzal bevenni egy ügyes rallysnak sikerül, de nekem a fék tűnik megoldásnak. Ha növeled a kormányszöget és még mindig nagy a tempó, akkor tuti az orrát tolja.
Ilyen kanyar van Jósvafőn és a Bükkben is, jobbos irányban veszélyes, így még van egy sávnyi aszfalt korrigálni csak ne jöjjenek szemből :D
A balatoni (Borsodnádasd mellett) szerpentin kiváló gyakorlópálya alacsony sebességű kanyarokkal. Sajnos az aszfalt az a csúszós fehér fajta, amit még nem sikerült kiismernem. Hol tapad, hol nem. Kiválóan lehet kitenni a farát gázzal és ellenkormányozni. Szinte olyan, mint a Merci a mankókerekeken :D
Az alaphelyzet az, hogy az utcai autók biztonsági okokból előbb az orrukat tolják, mert a ha előz a hátulja, nagyobbat lehet esni. Nem mindeki Fittipaldi, hogy megfogja.
A Q-nál amikor minden klappol, nagyon messze a tapadáshatár és valóban a szűkülő kanyarokkal van a baj. Belépsz egy jónak tűnő sebességgel és azt látod, hogy szűkül az ív. Na ezt gázzal bevenni egy ügyes rallysnak sikerül, de nekem a fék tűnik megoldásnak. Ha növeled a kormányszöget és még mindig nagy a tempó, akkor tuti az orrát tolja.
Ilyen kanyar van Jósvafőn és a Bükkben is, jobbos irányban veszélyes, így még van egy sávnyi aszfalt korrigálni csak ne jöjjenek szemből :D
A balatoni (Borsodnádasd mellett) szerpentin kiváló gyakorlópálya alacsony sebességű kanyarokkal. Sajnos az aszfalt az a csúszós fehér fajta, amit még nem sikerült kiismernem. Hol tapad, hol nem. Kiválóan lehet kitenni a farát gázzal és ellenkormányozni. Szinte olyan, mint a Merci a mankókerekeken :D
SD21-06-2023 11:20:15 // 31259
Az elmélete ez, hogy bármely kerék plusz fektort kap, fékezés vagy gáz tekintetében azt a kanyaríven centripetális erőt kifejtő tapadásból veszti el, mivel a tapadási erő kvázi állandó, és ha megosztom gyorsítás vagy lassítás iránnyal is akkor az a vektor arányosan csökkenti az oldalirányú tapadást.
De ehhez még jön az autó kaszni perdülete, és az első kerék kanyarszöge. Ha túl nagy a kerék szög akkor már oldalra tolja magát nem tud fordulni. És ha hirtelen a mozdulat akkor nem a kerék fogja eldönteni merre megy az autó hanem az 1.5 tonna amit meglöktél.
Ezután még beavatkozik a torque vectoring, amikor a comóter belefékezget, a hátsó difi a Q-kon kuplungolgat, és még az ABS, és a többi 3 betűs:)))
És még a turbo hogy tölt-e épp fordulat szám stb.:)
Nem véletlen hogy kedvelt sprotág a drift, hisz leginkább egy helikopter vezetéséhez hasonít annyi erőt kell egyensúlyban tartani:)))
Én összesen 20 percet drifteltem eddig erre épített autóval, de pár dolog beégett akkor, pl: hogy nagy a seggem a kagylóüléshez:D:D:D meg hogy ha kitekert kerékkel adok nagygázt egyenesen megy úgy is... de mondjuk egy 8-as fánkot már tudtam rajzolni a végére, és ott nem visszatekerni kellett a kormányt hanem hagyni hogy ütközéstől ütközésig átcsavarja magát:D:D:D
Ezt megcsináltam (eleresztett kézzel hagytam vissza egyenesedni a kormányt) a visszafordítóban a Grupama tanpályán mikor orral az oktatófülke fele álltam teligázon, és egy pillanatra elhallgatott a muki odabent :D:D:D
Ezt közúton ne csinálja senki:D
De ehhez még jön az autó kaszni perdülete, és az első kerék kanyarszöge. Ha túl nagy a kerék szög akkor már oldalra tolja magát nem tud fordulni. És ha hirtelen a mozdulat akkor nem a kerék fogja eldönteni merre megy az autó hanem az 1.5 tonna amit meglöktél.
Ezután még beavatkozik a torque vectoring, amikor a comóter belefékezget, a hátsó difi a Q-kon kuplungolgat, és még az ABS, és a többi 3 betűs:)))
És még a turbo hogy tölt-e épp fordulat szám stb.:)
Nem véletlen hogy kedvelt sprotág a drift, hisz leginkább egy helikopter vezetéséhez hasonít annyi erőt kell egyensúlyban tartani:)))
Én összesen 20 percet drifteltem eddig erre épített autóval, de pár dolog beégett akkor, pl: hogy nagy a seggem a kagylóüléshez:D:D:D meg hogy ha kitekert kerékkel adok nagygázt egyenesen megy úgy is... de mondjuk egy 8-as fánkot már tudtam rajzolni a végére, és ott nem visszatekerni kellett a kormányt hanem hagyni hogy ütközéstől ütközésig átcsavarja magát:D:D:D
Ezt megcsináltam (eleresztett kézzel hagytam vissza egyenesedni a kormányt) a visszafordítóban a Grupama tanpályán mikor orral az oktatófülke fele álltam teligázon, és egy pillanatra elhallgatott a muki odabent :D:D:D
Ezt közúton ne csinálja senki:D
RomeoOne21-06-2023 10:53:08 // 31258
De sztem ez inkább arról szól, hogy ha íven vagy és közelítesz a tapadáshatárhoz, akkor mi kezd el hamarabb leesni az ívről és a Giuliáknál ez szerencsére nem az eleje.
Ez a mondatom lehetett félreérthető. Ugye, ne melhet függetleníteni ezt a kérdést attól, hogy milyen "gázpedál állással" mész a kanyarban. Vagy hogy is fogalmazzam meg, hogy mennyi hajtást adsz a hatsó kerékre, meg hogy mekkora a sebesség a kanyarívhez képest, stb.
Alapvetően én egyáltalán nem éreztem olyan orrtolást sosem, amit ne lehetett volna korrigálni, ami olyan, amit mondtál, hogy szerencse meg imádság kell, hogy ne tolja le az útról az orrát. De lehet csak nem forszíroztam még eléggé. De lehet tényleg csak egy még nagyobb gáz lett volna a megoldás :D
"If in doubt, flat out!"
Ez a mondatom lehetett félreérthető. Ugye, ne melhet függetleníteni ezt a kérdést attól, hogy milyen "gázpedál állással" mész a kanyarban. Vagy hogy is fogalmazzam meg, hogy mennyi hajtást adsz a hatsó kerékre, meg hogy mekkora a sebesség a kanyarívhez képest, stb.
Alapvetően én egyáltalán nem éreztem olyan orrtolást sosem, amit ne lehetett volna korrigálni, ami olyan, amit mondtál, hogy szerencse meg imádság kell, hogy ne tolja le az útról az orrát. De lehet csak nem forszíroztam még eléggé. De lehet tényleg csak egy még nagyobb gáz lett volna a megoldás :D
"If in doubt, flat out!"
RomeoOne21-06-2023 10:33:04 // 31257
Nem hiszem, hogy olyan különböző lenne a tapasztalatunk. Hungaroringen nem voltam még, arról nem tudok nyilatkozni.
Amikor jó idő van, akkor meg úgy tapad a Corsa, hogy közúton nem tudom/merem annyira forszírozni, hogy tapadáshatárhoz érjek. Olyankor fordítom a kormányt, megy, ahova teszem az orrát.
Az előfordulhat, hogy ha íven vagy és tovább tekered a kormányt élesebbre, akkor már nem tudja lekövetni szépen és elkezdi tolni az orrát. Ilyesmi volt Gyurival a tapasztalatunk, az M-Ring-en, amikor kilátogattunk a virágágyásba, mert a kanyar végén megnőtt a görbület (vagy csökkent a görbületi sugár) és azt egy sima kormány továbbtekeréssel már nem tudta lekövetni az autó (hűvösebb is volt, nem tapadt úgy). Ott a gázpedál tudott segíteni, csak ahhoz már kcisit több rutin kellett volna.
A másik tapasztalatom az volt, mikor azt hittem, hogy gyorsan érkezek a kanyarba, (ez a virágágyásos utáni balos volt) akkor elvettem a gázt -> na akkor durván kidobta a farát és keresztbe állt. Az azt követő körökön, ugyanolyan sebességgel, kitartott gázpedállal szépen átment rajta.
90-100 körül, akkor mondjuk 4-esben vagy 4-4500 között valahol, ha jól emlékszem, egy határozott gázra sztem jó tapadásnál is el kéne kezdenie kúsznia a farának kifelé, ha a "tapadási kör" elméletet* vesszük figyelembe, mert az olalirányú tapadási erő a tolástól elkezd csökkenni. Csak merni kell akkora gázt adni :D (Már csak abból is kiindulva, hogy ha nem arányosan, hanem telibe taposod és kiforgatja a kerekeit, akkor mindenképp el kell dobja a farát)
De ez részemről is félig-meddig inkább elmélet, mint tapasztalat, mert nem forszíroztam sokat annyira a határán.
*Gajdánnak volt erről egy jó videója, biztos ismerted is, de sztem levették, mert nem találom. Ez a vidije viszont majdnem ugyanaz, és van benne más érdekesség is, ami egybevág a tapasztalatoddal/tunkkal, hogy az eleje kezd megindulni lassan, csak az hátsó kerék hajtásnál gázzal korrigálható.
Amikor jó idő van, akkor meg úgy tapad a Corsa, hogy közúton nem tudom/merem annyira forszírozni, hogy tapadáshatárhoz érjek. Olyankor fordítom a kormányt, megy, ahova teszem az orrát.
Az előfordulhat, hogy ha íven vagy és tovább tekered a kormányt élesebbre, akkor már nem tudja lekövetni szépen és elkezdi tolni az orrát. Ilyesmi volt Gyurival a tapasztalatunk, az M-Ring-en, amikor kilátogattunk a virágágyásba, mert a kanyar végén megnőtt a görbület (vagy csökkent a görbületi sugár) és azt egy sima kormány továbbtekeréssel már nem tudta lekövetni az autó (hűvösebb is volt, nem tapadt úgy). Ott a gázpedál tudott segíteni, csak ahhoz már kcisit több rutin kellett volna.
A másik tapasztalatom az volt, mikor azt hittem, hogy gyorsan érkezek a kanyarba, (ez a virágágyásos utáni balos volt) akkor elvettem a gázt -> na akkor durván kidobta a farát és keresztbe állt. Az azt követő körökön, ugyanolyan sebességgel, kitartott gázpedállal szépen átment rajta.
90-100 körül, akkor mondjuk 4-esben vagy 4-4500 között valahol, ha jól emlékszem, egy határozott gázra sztem jó tapadásnál is el kéne kezdenie kúsznia a farának kifelé, ha a "tapadási kör" elméletet* vesszük figyelembe, mert az olalirányú tapadási erő a tolástól elkezd csökkenni. Csak merni kell akkora gázt adni :D (Már csak abból is kiindulva, hogy ha nem arányosan, hanem telibe taposod és kiforgatja a kerekeit, akkor mindenképp el kell dobja a farát)
De ez részemről is félig-meddig inkább elmélet, mint tapasztalat, mert nem forszíroztam sokat annyira a határán.
*Gajdánnak volt erről egy jó videója, biztos ismerted is, de sztem levették, mert nem találom. Ez a vidije viszont majdnem ugyanaz, és van benne más érdekesség is, ami egybevág a tapasztalatoddal/tunkkal, hogy az eleje kezd megindulni lassan, csak az hátsó kerék hajtásnál gázzal korrigálható.
SD21-06-2023 10:12:06 // 31256
aranytl20-06-2023 20:58:00 // 31255
Érdekes, hogy ellentétes tapasztalataink vannak. Nem szoktam körforgalomban állatkodni, de ott inkább indul a hátulja, mint gyors kanyarokban.
Túl gyors kanyar bemeneti tempó alatt nyilván nem azt értem hogy a 30-asba százzal. A Hungaroringen volt az hogy pl a 2-es kanyarban 90 helyett 100-al mentem be és az eleje finoman ment le az ívről, lásd a gumim. Gázra nem fordult be jobban.
Na majd megnézem a technikád júliusban :D
Túl gyors kanyar bemeneti tempó alatt nyilván nem azt értem hogy a 30-asba százzal. A Hungaroringen volt az hogy pl a 2-es kanyarban 90 helyett 100-al mentem be és az eleje finoman ment le az ívről, lásd a gumim. Gázra nem fordult be jobban.
Na majd megnézem a technikád júliusban :D
SD20-06-2023 16:00:30 // 31254
SD20-06-2023 15:56:35 // 31253
igen utánna állítottam is rajta a javaslatok alapján azóta nem jött föl:)
WarbiRunner (Gyuri)20-06-2023 15:55:42 // 31252
Ez állat :-)
WarbiRunner (Gyuri)20-06-2023 15:52:03 // 31251
Mentem már le vele az ágyásba, de ez az az orrtolás egy egész más fogalom az én szememben mint a valóban orrtolós karakterű autó (de ezt ezen a fórumon inkább kerüljük XD). Finoman orral lecsúszik az útról, viszont valahogy vissza is varázsolta magát, könnyebben visszatalált az útra mint gondoltam volna.
RomeoOne20-06-2023 15:49:27 // 31250
Akkor nem volt jól lecsukva.
SD20-06-2023 15:34:34 // 31248
Nekem annyira radírozott az első kerék, mikor direkt húztam a bajszát, és a műgyantáról érkeztem a betonra.. hogy egyszer a motorháztető egyik oldala felpattant, ott már sajnáltam:)
SD20-06-2023 15:32:58 // 31247
Nekem a tanpályás körbe menés volt nagy tanulmány, ott 50 körül négy kerékkel oldalra állva a gázon tökéletesen egyensúlyban lassú kifele ívelő pályán lehetett tartani, annyira észrevétlenül fog meg az elektronika. Ha tockos van ott már azt érzi nem te akartad:D
SD20-06-2023 15:31:29 // 31246
Igen alacsonyabb sebességnél rendesen odalépve két lábra áll és arra megy amerre az orra mutat:D
SD20-06-2023 15:26:43 // 31245
Na látjátok ezért jó a játékkerék, itt egy sima körforgóban még az elektronika határain belül is libikókába tudom tenni a kis játékos csikót:D
Üljön be mellém egy QV tulaj, aztán meg kiderül csak kapaszkodna:D:D:D Mit megy a Super, azt hangja sincs:D:D:D
Neeem Zselé ült mellettem semmi extra ezek ilyen kezesek, nem kell a baj, óvatosban megyünk keresztbe:D
Tanulókerék:)))
Üljön be mellém egy QV tulaj, aztán meg kiderül csak kapaszkodna:D:D:D Mit megy a Super, azt hangja sincs:D:D:D
Neeem Zselé ült mellettem semmi extra ezek ilyen kezesek, nem kell a baj, óvatosban megyünk keresztbe:D
Tanulókerék:)))
RomeoOne20-06-2023 14:05:31 // 31244
Q még hamarabb is megtolja az orrát, de pont nem nagy sebességnél, hanem ha túlságosan és túl gyorsan szeded alá, de persze akkor minden.
Ha nagyon gyorsan megyek, akkor meg igyekszem nem akkorát fordítani a kormányon :D Persze, ha 30-as kanyarba mész bele 120-al, ahol muszáj nagyot fordítani, mert az az ív, akkor persze, hogy eltolja :D
De sztem ez inkább arról szól, hogy ha íven vagy és közelítesz a tapadáshatárhoz, akkor mi kezd el hamarabb leesni az ívről és a Giuliáknál ez szerencsére nem az eleje.
Ha nagyon gyorsan megyek, akkor meg igyekszem nem akkorát fordítani a kormányon :D Persze, ha 30-as kanyarba mész bele 120-al, ahol muszáj nagyot fordítani, mert az az ív, akkor persze, hogy eltolja :D
De sztem ez inkább arról szól, hogy ha íven vagy és közelítesz a tapadáshatárhoz, akkor mi kezd el hamarabb leesni az ívről és a Giuliáknál ez szerencsére nem az eleje.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
433
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?