Az adac szerint szárazon jobb a Michelin PS4-nél, lehet hogy elírták :)
Az erőmérőben szereplő Q-n PS4 volt, arra kíváncsi lennék milyennek érzi a Corsa után. Ismeri valaki a csávót?
Forum >> Giulia
aranytl01-12-2022 17:53:07 // 27698
SD01-12-2022 17:05:25 // 27697
az az üveg mögött van csak a cseppeket figyeli a szélvédőn nem?
quash01-12-2022 16:49:53 // 27696
Liquid01-12-2022 15:17:32 // 27695
ilyen szép képem nincs róla, de megfigyeltem, hogy alacsony a fordulat :)
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2022 14:57:55 // 27694
Óhh, nem kerestem, adták :-) Gyári gumija. Csak ránéztem, hogy mégis mit mondanak erről mások. És mások szerint jó gumi. Akinek Giulián van, az csak azt érzi, hogy tapadás az nem sok. Bemelegítve már ez is dolgozik, na de na..
Az esp annyira nem barátságos, inkább megszoktam. Durván belekorrigál. Vagy elatalálom a határát, vagy erősen túldobom azt, hogy hiába dolgozzon. Nálam kikapcsolni nem lehet, de egyelőre ezt nem tartom nagy bajnak XD
Az esp annyira nem barátságos, inkább megszoktam. Durván belekorrigál. Vagy elatalálom a határát, vagy erősen túldobom azt, hogy hiába dolgozzon. Nálam kikapcsolni nem lehet, de egyelőre ezt nem tartom nagy bajnak XD
aranytl01-12-2022 14:50:42 // 27693
Én jobb szeretem ha tapad az a gumi. Kiszámíthatóbb. Ez a melegítősdi a Q-nál megbocsátható, mert cserébe durván jó lesz. Viszont hidegen még egy trabantot is küzdelem megelőzni. Az esp-jé nem olyan barátságos, ahogy a Tiedet leírod. Úgy tudnám lejobban jellemezni hogy rángat, üt, vág, kellemetlen. Legjobb kikapcsolni :D de azt is csak meleg guminál.
Ha élményautózáshoz keresel gumit, nem az adac teszteket kell olvasni, hanem az autós fórumokat.
Ha élményautózáshoz keresel gumit, nem az adac teszteket kell olvasni, hanem az autós fórumokat.
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2022 14:43:30 // 27692
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2022 14:40:08 // 27691
Nem hinném. Szerintem Alfában a karbis 75-ökben lehetett ilyen mechanikus pumpa. Felszívta az üzemanyagot az úszóházba és onnan a levegő vitte be a fúvókán keresztül a motorba. Aztán jöttek az elektromos üzemanyag szivattyúk, amik 5Bar körüli nyomást tudtak, ezek kellettek a befecskendezős motorokhoz, ahol már nem a beszívott levegő "húzta" be az üzenmanyagot, hanem nyomással kellett betolni. Aztán kevés lett ez az 5-10Bar amikor eljött a közvetlen befecskendezős korszak, így vissza kellett nyúlni a régi mechanikus meghajtási módhoz. Egy elektromos pumpa felszívja az üzemanyagot, elnyomja a nagynyomású pumpáig, ami 200Bar körül is tud kb. Ez nyomja az injektorokhoz.
Nagy előnye a vez.tengelyről hajtásnak, hogy a motor fordulattal együtt nő a pumpa szállító teljesítménye is.
A régi mechanikus pumpákban egy membrán szivattyú volt. A tolórúd egy membránt nyomogatott. Összenyomáskor kinyomta az üzemanyagot magából, széthúzáskor egy visszacsapó szelep lezárt, ilyenkor pedig szívta a tankból.
A modern gdi pumpákban egy dugattyú van, az elv hasonló, csak nagyobb a nyomás, és egy mágnesszelep képes az átfolyást szabályozni (elengedni a felesleget).
Nagy előnye a vez.tengelyről hajtásnak, hogy a motor fordulattal együtt nő a pumpa szállító teljesítménye is.
A régi mechanikus pumpákban egy membrán szivattyú volt. A tolórúd egy membránt nyomogatott. Összenyomáskor kinyomta az üzemanyagot magából, széthúzáskor egy visszacsapó szelep lezárt, ilyenkor pedig szívta a tankból.
A modern gdi pumpákban egy dugattyú van, az elv hasonló, csak nagyobb a nyomás, és egy mágnesszelep képes az átfolyást szabályozni (elengedni a felesleget).
Zoli2201-12-2022 14:28:13 // 27690
Az igaz :) Szerencsére nem sokat vagyok dugóban, max heti egyszer keveredek bele. De az biztos, hogy nyugis tempóban egész jó tud lenni a fogyasztása viszont, ha átrakom D-be és elkezdem tolni neki, akkor zabál rendesen. De az élmény mindent megér :)
SD01-12-2022 13:58:34 // 27689
Visszatérve erre, hondolom ilyen a TS-ben is volt nem? Akkor csak én vagyok tájékozatlan, hogy ez kell a injektor-hoz.. :D elmondásod alapján nem mai találmány:)
Liquid01-12-2022 13:39:53 // 27688
A 8 sebességes automata végáttétele alapvetően elég nagy (legalábbis a 156 / 159-ben megszokotthoz képest) ha nyugodtság van akkor felkapcsolgat és nagyon keveset forog.
Zselé01-12-2022 13:32:30 // 27687
Ez 90km/h tempomattal 8-ikban... ez ennyi :D 130-nál forog 1800 körül.
SD01-12-2022 12:27:29 // 27686
ez akkor lenne releváns ha mutatná hozzá a gázpedál állást is, valószínüleg épp gurult vele, max tartotta a sebességet, nem hiszem hogy épp füstölő kerékkel indult 1200-as fordulaton és közben még fényképezett is:))))
leopop301-12-2022 11:43:45 // 27685
Csak azt nem értem miért kell ilyen alacsony fordulaton döcögtetni egy benzinest 🤣🤣
SD01-12-2022 11:09:41 // 27684
lehet még bejáratós:)
SD01-12-2022 11:09:22 // 27683
viszont ha ez ilyen "Csikós féle" plastic gumi akkor soha nem fog elkopni:D
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2022 11:03:06 // 27682
Oké, de ha 13e km alatt nem sikerült neki jobban tapadni, szerintem már nem fog XD
Mondom, igazából meglepően nem zavar, viszont kontrasztos hogy feltettem a téli Vredesteint és azzal ragad az úthoz mint az állat. Plusz sokkal halkabb is.
Mondom, igazából meglepően nem zavar, viszont kontrasztos hogy feltettem a téli Vredesteint és azzal ragad az úthoz mint az állat. Plusz sokkal halkabb is.
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2022 10:59:23 // 27681
De van, én is erre jutottam :-) Mert amúgy veszélyes helyzetet nem okozott (meglepetést azért de), a tapadásmentes gumi + esp tökéletesen tette eddig a dolgát. Esőben pont úgy érzed, mintha tipikus Porschés pályán tesztelős videóban szerepelnél éppen XDD Csak fele annyival :-) Az utcákból lazán úgy kanyarodsz ki, mint a Piedone filmekben.. Mi más kell? ..csába a tapadással XD
SD01-12-2022 10:50:09 // 27680
Gyere el reggel a balatoni út M1-M7 bevezetőre sorbanállni:))) alapjáraton meg lesz a 12:D
SD01-12-2022 10:49:04 // 27679
nekem mindkét új gumi rettenetes volt azt hittem az autó ilyen erős:D indulásnál kanyarban mindenhol.
kb. mindkettőnek kellett 200-500km kiképzés pár satufék, és jó lett... a Continental nyári is az autópályán össze vissza kolbászolt utána meg tuti jó lett:)
A téli Bridgestone annyira csúszott hogy nagypapásan kezdtem vezetni:D Aztán mostanra nyilván időjárásfüggő de szerintem jó lett.
Amit nagyon élevzek hogy a tapadás határt nagyon jól lehet érezni az autóval, ez nagyon játékossá teszi, volt hogy már azért mentem rakpart helyett inkább hegyen kersztül hátha lehet valahol kicsit bohóckodni..
De alapjában véve én szerintem kb .30-50%-át autózom ki annak ami benne van:D:D:D
kb. mindkettőnek kellett 200-500km kiképzés pár satufék, és jó lett... a Continental nyári is az autópályán össze vissza kolbászolt utána meg tuti jó lett:)
A téli Bridgestone annyira csúszott hogy nagypapásan kezdtem vezetni:D Aztán mostanra nyilván időjárásfüggő de szerintem jó lett.
Amit nagyon élevzek hogy a tapadás határt nagyon jól lehet érezni az autóval, ez nagyon játékossá teszi, volt hogy már azért mentem rakpart helyett inkább hegyen kersztül hátha lehet valahol kicsit bohóckodni..
De alapjában véve én szerintem kb .30-50%-át autózom ki annak ami benne van:D:D:D
RomeoOne01-12-2022 10:28:22 // 27678
Nincs azokon a Eagle F1-eken AR jelölés? Lehet kimondottan az Alfának gyártanak nem tapadó gumikat, hogy a Giuliások el tudják rakni a seggét :DDD
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2022 09:45:29 // 27677
Feltettem a téli kerekeket és fordított az élmény. Most azt érzem, hogy száraz úton kevés a 200 ló, kb 400 kéne hogy úgy lehessen tenni-venni, mint a nyáriakkal (nyáron). Így már jöhetne a sperr is, és kb fáj ha mégis elfordul alatta a kerék, szinte hallom hogy hrsssh jön le a minta XD A túl sok tapadás nem jó ide, négyévszakos kell erre XDDD
Egyébként innentől nem értem a gumi teszteket és véleményeket. Utána olvastam az Eagle F1 Assymetric 5-nek. Csupa jókat írnak róla, hogy mennyire tapad, mennyire kezelhető. És még egy ADAC teszten is első háromban volt 2020-ban. Most akkor a Giuliások élnek más bolygón?
Egyébként innentől nem értem a gumi teszteket és véleményeket. Utána olvastam az Eagle F1 Assymetric 5-nek. Csupa jókat írnak róla, hogy mennyire tapad, mennyire kezelhető. És még egy ADAC teszten is első háromban volt 2020-ban. Most akkor a Giuliások élnek más bolygón?
Zoli2230-11-2022 23:04:58 // 27676
Én is így kezdtem :) Most 40 ezernél 11.3, de innen már nem nagyon megy feljebb. 11.2 és 11.3 között eltelt kb. 4-5 hónap pedig nyomtam neki rendesen.
aranytl30-11-2022 22:57:02 // 27675
Maximum a port csapatom le, ami a garázsban rárakódott :D
Csapatás Q-val ilyenkor vakmerőség szerintem. A Pirelliket 10 fok alatt meg sem lehet melegíteni, ha meg belefutsz egy páralecsapódásba nincs az az esp ami megfogja.
Amúgy jó lenne, hiányzik :)
Csapatás Q-val ilyenkor vakmerőség szerintem. A Pirelliket 10 fok alatt meg sem lehet melegíteni, ha meg belefutsz egy páralecsapódásba nincs az az esp ami megfogja.
Amúgy jó lenne, hiányzik :)
Halesz30-11-2022 22:39:34 // 27674
Mindenki tudja, hogy A-ban mentél a mosóig :)
Liquid30-11-2022 22:28:43 // 27673
Ezt mind vágom, meg tapasztaltam meg minden, de pont ugyanolyan hatékonysággal lehet megsaccolni az 50km alatti értéket mint az afelettit, pont ezért nem értem miért jó ez.
A range-nek amúgy is csak autópályán dugó nélkül, meg vendégmunkás hullámon kívül van értelme :)
A range-nek amúgy is csak autópályán dugó nélkül, meg vendégmunkás hullámon kívül van értelme :)
VeloceTB30-11-2022 22:19:23 // 27672
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2022 22:09:22 // 27671
SD30-11-2022 21:20:44 // 27670
Igen ez a verseny technika addig néz ki jól míg nem üzemórás:D
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2022 21:19:14 // 27669
Tudom :-) Azért sima ügy, mert nem kell elbontani a fél autót a cseréhez. Ha tényleg cserés lesz, akkor gondolom 5 év alatt kiadja. Amúgy hasonlít a Giulietta 1.8 tbi pumpájára. :-) Ami szintén egy kisebb vagyon, és néha szeret elromlani.
SD30-11-2022 20:23:02 // 27668
na a sima üa pumpa 36k ez a magasnyomású 350k:P
SD30-11-2022 20:02:58 // 27667
Z csak tartalék:D
SD30-11-2022 20:01:58 // 27666
Ez csinál nyomást az injektornak?
Kéne már az a Giuia EPER CD....
de Giuliette, 4C a legutóbbi amit láttam ...
Kéne már az a Giuia EPER CD....
de Giuliette, 4C a legutóbbi amit láttam ...
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2022 19:59:14 // 27665
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2022 19:55:29 // 27664
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2022 19:53:42 // 27663
Röviden? Egyrészt mert pontatlan. :-) Másrészt hamarabb kell hogy pánikoltasson mint hogy valóban kifogy, az alja user színvonalhoz alkalmazkodva.
Nekem 22km még rémlik, aztán átvált ''--"-ra. És így van benne még bő 6l.
Nekem 22km még rémlik, aztán átvált ''--"-ra. És így van benne még bő 6l.
SD30-11-2022 19:44:39 // 27662
Hát elvileg ugye hogy el bírj vergődni még egy kútig.. dízelben ha kifogy az üa. az azonnali meghibásodást is eredményez... nem csak a rendszer ürül le.. hanem a szivattyút az dízel olaj keni, ezért nem annyira szeretnék hogy kifogyaszd:)
DKori30-11-2022 19:43:18 // 27661
Szia!
OFF fórumon pont pár hete tárgyaltuk a jelenséget:
"Nem korrigálható, szándékosan csinálja ezt. Ettől még megértem azt a nézetet, hogy valójában pont akkor (az utolsó ~7-10 liternél) nem segít a megtehető távolsággal amikor igazán lenne értelme. Okkal van így...ugye a Range-t nem a fedcomp 0-zása óta fennáló átlagfogyasztás (+tartályban lévő üzemanyag) viszonyából számolja, hanem csak az utolsó X (talán 20 vagy 50) km átlagfogyasztása alapján saccolja meg, hogy ugyanilyen körülmények közt még mennyit tudsz elmenni szerinte. Ha megfigyeled hidegindítás után az első km-eken 1km alatt több km-t csökken rajta a Range, majd ha beállsz egy stabil tempóra akkor akár növekedhet is a Range által kijelzett érték (épp azért mert az utolsó X km-t figyeli). Nálam pl munkába menet télen hidegindításkor nyilván rendre erősen csökkent az első km-eken, majd elhagyva a várost ~110re beállva elkezdett visszanőni a szám majd lassan csökkent. Namost: ha belátod, hogy fenti logika szerint mutat, akkor érthető, hogy túl bátor dolog lenne ha az utolsó ~7L-re kiírja Neked, hogy mehetsz még ~130km-t (mert tempomat 100ozol) majd hirtelen beérsz BP-re a dugóba és elkezd 8L-t enni az autó. A magyarázat tudtommal az, hogy vannak gyártók akik nem merik bevállalni, hogy a Range-re hagyatkozva centizd ki az utolsó litereket a tankból (és "amerikai mintára" esetleg pereld érte őket), ezért szándékosan (!) nem mutatnak a végén semmit (ilyen a Suzuki, itt asszem amikor felvillan a tartalékjelző onnan vált szisztematikusan -- értékre a Range, vagy pl az olaszok az utolsó saccolt 50km-ig mennek le, az alatt írnak -- értéket...), míg vannak bevállalósabbak :) akik végig számolnak (emlékem szerint pl a Vw konszern teszi...). :) Szóval ez ilyen és kész.
Ui.: ettől független magadra tudsz hagyatkozni, mint bármilyen autónál...pl idővel kitapasztaltam, hogy általában az én stílusommal S-Cross olyan 550km környékén villantotta a tartalékjelző lámpácskát és tudtam, hogy innentől óvatos ráhagyással még kb 100km-em van ha muszáj kicentizni (nem szeretem ennyire kitolni a tankolást amúgy...), szóval ha kiismered az autód akkor úgyis tudod idővel fedélzeti computer nélkül a választ :)"
Sorry az idevágó OFF-ert...
OFF fórumon pont pár hete tárgyaltuk a jelenséget:
"Nem korrigálható, szándékosan csinálja ezt. Ettől még megértem azt a nézetet, hogy valójában pont akkor (az utolsó ~7-10 liternél) nem segít a megtehető távolsággal amikor igazán lenne értelme. Okkal van így...ugye a Range-t nem a fedcomp 0-zása óta fennáló átlagfogyasztás (+tartályban lévő üzemanyag) viszonyából számolja, hanem csak az utolsó X (talán 20 vagy 50) km átlagfogyasztása alapján saccolja meg, hogy ugyanilyen körülmények közt még mennyit tudsz elmenni szerinte. Ha megfigyeled hidegindítás után az első km-eken 1km alatt több km-t csökken rajta a Range, majd ha beállsz egy stabil tempóra akkor akár növekedhet is a Range által kijelzett érték (épp azért mert az utolsó X km-t figyeli). Nálam pl munkába menet télen hidegindításkor nyilván rendre erősen csökkent az első km-eken, majd elhagyva a várost ~110re beállva elkezdett visszanőni a szám majd lassan csökkent. Namost: ha belátod, hogy fenti logika szerint mutat, akkor érthető, hogy túl bátor dolog lenne ha az utolsó ~7L-re kiírja Neked, hogy mehetsz még ~130km-t (mert tempomat 100ozol) majd hirtelen beérsz BP-re a dugóba és elkezd 8L-t enni az autó. A magyarázat tudtommal az, hogy vannak gyártók akik nem merik bevállalni, hogy a Range-re hagyatkozva centizd ki az utolsó litereket a tankból (és "amerikai mintára" esetleg pereld érte őket), ezért szándékosan (!) nem mutatnak a végén semmit (ilyen a Suzuki, itt asszem amikor felvillan a tartalékjelző onnan vált szisztematikusan -- értékre a Range, vagy pl az olaszok az utolsó saccolt 50km-ig mennek le, az alatt írnak -- értéket...), míg vannak bevállalósabbak :) akik végig számolnak (emlékem szerint pl a Vw konszern teszi...). :) Szóval ez ilyen és kész.
Ui.: ettől független magadra tudsz hagyatkozni, mint bármilyen autónál...pl idővel kitapasztaltam, hogy általában az én stílusommal S-Cross olyan 550km környékén villantotta a tartalékjelző lámpácskát és tudtam, hogy innentől óvatos ráhagyással még kb 100km-em van ha muszáj kicentizni (nem szeretem ennyire kitolni a tankolást amúgy...), szóval ha kiismered az autód akkor úgyis tudod idővel fedélzeti computer nélkül a választ :)"
Sorry az idevágó OFF-ert...
Piritu - 1.000.00030-11-2022 19:43:10 // 27660
ott, akkor ettől jóval cizelláltabban fogalmaztam :-DD
Piritu - 1.000.00030-11-2022 19:42:37 // 27659
Az hogy nem jósolgat, menj tankolni! :-P
Gondolom azért mert annál a mennyiségnél már két gázfröccs elég hogy elfogyjon a hatótáv és azzal már nem tud kalkulálni, inkább nem ír semmit.
Mondjuk nehéz is lehet eldönteni hogy mennyi van a tankban (1mm vagy 2 mm) amikor már az úszó felül az aljára.
Gondolom azért mert annál a mennyiségnél már két gázfröccs elég hogy elfogyjon a hatótáv és azzal már nem tud kalkulálni, inkább nem ír semmit.
Mondjuk nehéz is lehet eldönteni hogy mennyi van a tankban (1mm vagy 2 mm) amikor már az úszó felül az aljára.
Liquid30-11-2022 19:39:06 // 27658
bakker :(
Piritu - 1.000.00030-11-2022 19:38:38 // 27657
Liquid30-11-2022 19:38:07 // 27656
milyen ésszerű magyarázat van arra, hogy pl. a 159 50km alatt már nem ír ki hatótávot? A Panda se. A Stelvio-t még nem fogyasztottam ki annyira. Pont akkor számítana a leginkább hogy tudjam mennyi az annyi. Az is ide tartozik hogy a 2.4-gyel anno 100km felett lehetett menni miután kigyulladt a szegénységjelző.
SD30-11-2022 19:28:29 // 27655
SD30-11-2022 19:10:42 // 27654
klasszikus.. "le fog esni..." köszi emese:D
na jó legalább nem a követő tempomattal repültél bele az megnyugtató:D
na jó legalább nem a követő tempomattal repültél bele az megnyugtató:D
Piritu - 1.000.00030-11-2022 19:09:50 // 27653
Reggel rákérdezek helyben.
Piritu - 1.000.00030-11-2022 19:09:15 // 27652
egyszer csak kiugrott a magas fűből az út szélén ahová tolatva álltam volna félre.
A krrr után már bezzeg fütyült mint a fába szorult féreg, addig a félméteres fűre se :-DD
A krrr után már bezzeg fütyült mint a fába szorult féreg, addig a félméteres fűre se :-DD
SD30-11-2022 18:59:55 // 27651
milyen szivattyút hajt a veztengely?? max olaj.. az meg ne zörögjön..
G-MANN🍀30-11-2022 18:59:21 // 27650
Nagyon sajnálom, de egy dolog nyugtasson meg, hogy azt mondták (CarNet Budaörs), hogy ezt a pasztel pirosat jól és szépen lehet fényezni, jó szín 🙏
G-MANN🍀30-11-2022 18:59:21 // 27649
Nagyon sajnálom, de egy dolog nyugtasson meg, hogy azt mondták (CarNet Budaörs), hogy ezt a pasztel pirosat jól és szépen lehet fényezni, jó szín 🙏
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
623
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?