Forum >> Giulia

SD02-07-2024 17:52:26 // 35936
Esetleg start-stop kiiktató elektronikád van vagy valami mók? Ami beleszólhat?
SD02-07-2024 17:51:28 // 35935
Vagy megtanítanak nem tudni vezetni:D
RomeoOne02-07-2024 17:34:04 // 35934
Bizonyos konzervatív nézetek szerint ezek a vezetestámogató cuccok azoknak kellenek, akik nem tudnak vezetni 😛😆
SD02-07-2024 17:09:53 // 35933
Hehe ma volt értelme a ráfutás gátló bimbammolásnak.

Már megtanultam a hangját feltétlen reflexben van. És noha nem volt útban az autó ami megállt, de vlaóban kellemetlen sziut lehetett volna előle ha átcsúszok a másik sávba miatta...

Mert hogy követtem egy Dacia valamit, és befodult az úttal együtt Mátyásföldön és abban a pillanatban satu és kirakta az indexet amiből semmit nem fogtam fel.

És az autó szólt hogy ha itt befordulsz bajban leszel, még látótérben volt csak nem érzékeltem hogy teljesen megállt. Így kényelmesen intenzív fékezéssel a mögöttem lévőt sem veszélyeztetve meg tudtam állni.

Most vagy az a baj hogy 3-kor keltem vagy csak tényleg jó ez a cucc.. :)
SD02-07-2024 14:03:02 // 35932
SD02-07-2024 14:02:30 // 35931
A kerék trükkös dolg, mert 1 kerék is rázhatja a kasznit ha tojás pl. a felni.
Vagy bizonyos sebességnél összeadódhat több kerék egyeneletlensége és eltalálva a bódé saját frekvenciáját berezonál, majd magasabb sebességen elhallgat.

Aztán még ott a futómű lógás ami előbb megeszi a gumit majd ráz, és vagy..

1. egyenletesen kopott gumi + centrir
2. beállított futómű
3. nem az M7 külsőben:D
RomeoOne02-07-2024 12:41:18 // 35930
Leszámítva, hogy bizonyos kerékfordulatnál pont rezonálhat a rugó, én azt tapasztaltam, hogy egy kiegyensúlyozatlan vagy tojás alakú kerék annál jobban ráz, minél nagyobb a sebesség.
Amióta új gumik vannak fent, mint ha felhőn siklanék (M6-os németországi szakaszán tesztelve :D )
Gabor F02-07-2024 12:41:02 // 35929
Már van is időpontom a gumishoz!
SD02-07-2024 02:37:31 // 35928
Én odafele 85-el mentem egy lakókocsi után:D a 6-oson:D:D:D Nem rázott:)
Ilyen pályajáró lévén nem vagyok hozzászokva hogy előzgetni kell nem is siettem.. de azért mindennek van egy határa:D

Elég sok rendőr volt kint a 6-os dunaújvárosi szakaszán, minket vártak?:D

Ebben az esetben indokolt is hogy nem nyomtam:D
aranytl02-07-2024 00:03:35 // 35927
Mert Te a belső sávban jársz és nem 140-nel :D
240-nel nekem sem rázott :P
RomeoOne01-07-2024 21:25:28 // 35926
Az M6-oson elég sokat járok, de az nem ráz, az biztos. Lehet kellene egy centrír a kerekekre.
Gabor F01-07-2024 20:50:28 // 35925
Én nem nulláztam, sem akarattal, sem véletlenül! :) Ráadásul a feleségem vezette, ő meg a gomb létezéséről sem tud! :)

Én sem pipáltam még ilyet. Erről a kis akksiról vagy elemről még nem hallottam. A nagy akksi valószínűleg jó, mert ha elfelejtem lelőni a start-stoppot, akkor az utca végén le is állítja a motort. Egyébként semmilyen hibakódot nem dobott még az autó! kopp-kopp

AlfaCityre az M6-osn mentél? Nem rázott az aszfalt itt-ott? Azt hittem, hogy a rossz hátsó gátlók miatt éreztem, de most is csinálta óra szerint 140-nél.
SD01-07-2024 17:01:07 // 35924
Bevallom engem is idegesítene, de más hibát nem dob?
Esetleg nem nyomod meg véletlenül a nullázó gombot hosszan?

Én azt nullázom mindig amelyik magasabbat mutat:D

De racevét.. van bajuszkapcsolóm pluszban, ha esetleg arra gyanakodnál.
De tényleg mi lehet.. akksit hosszú órákra le kell venni hogy ez történjen.

Van valami kis akku vagy elem a központi egységben az nem lehet kakukk?
Gabor F01-07-2024 16:36:31 // 35923
A múlt héten megint nullázott a km számláló! Most A-t is és B-t is! Tankolásnál szomorúan konstatáltam. B-nél már csinált ilyet, de A-nál még soha!
SD01-07-2024 14:58:28 // 35922
Ráadásul mikor tegnap mentem már egyedül voltam benne és a 17" kerékkel.. hmm de köszi a leírást!
SD01-07-2024 11:47:56 // 35921
Úgy értem "legmagasabban" mikor magasra világít, messzebbre, az az alap állapot, azt nem is néztem a müfalon milyen szám tartozik hozzá:D

De azt mondod egy mechaikus csavarantyú van a lámpához, amit kell tekergetni és ahhoz képes próbál ő szintezni?

Akkor most az elektronika hangolódott el, vagy mechanikusan mászott el?

Pénteken szervíz 24k km, majd meg fogják nézni.

Viszont van egy meglepi fékolajcsere:))) De mondták előre legalább:))) 2 éves a drágaszág:)
Shadin01-07-2024 10:17:57 // 35920
Simán be kell mechanikusan állítani megfelelően a lámpákat, majd az lesz az offset a szintezőnek.
Shadin01-07-2024 10:16:20 // 35919
Minden relatív :-)

"legmagasabbra állított lampával (ugye az állítás a vontatós megpakolt satöbbi szitura van, azon kívül max fönt kéne legyen tudtommal)"

A legmagasabb a 0 és terhelésnek megfelelően kell csökkenteni 3-ig a fénycsóva magasságát.

SD01-07-2024 09:36:10 // 35918
Ahha majd bejelölöm akkor a garázskapunk hova kell világítania, biztos szoftverből tekergetik.. :)
De akkor bízató hogy nem megkotlott csak adjusztálni kell:)
RomeoOne01-07-2024 08:21:14 // 35917
A xenon az önszintezős, de el tud állítódni. Én is jártam már így, láttam is, hogy túl magasra világít, de mivel mindent magának csinál, nem tudtam belenyúlni. Mikor vittem a szervizbe, szóltam, hogy ezt is meg kéne nézni, utána már úgy kaptam vissza, hogy jó.
SD01-07-2024 08:05:38 // 35916
a baloldali szembejövőket:D
SD01-07-2024 06:44:38 // 35915
Lámpa kérdés, már többedszer villogtatnak rám..
Normál követési távolságnál, legmagasabbra állított lampával (ugye az állítás a vontatós megpakolt satöbbi szitura van, azon kívül max fönt kéne legyen tudtommal) tompítottal, az autók fölé ér a fényszóró fény nyaláb..

A táblákat anygon jól megvilágítja de a refi csak annyit tesz hozzá hogy a fákat is…
El tud-ez állítódni? Ilyenkor ezt el kell vinni, vagy mondom és a szervízben gariban intézik?

Ugye Xenonnál nem vált égőt csak egy szemöldököt állít feljebb.
Müködik mindkét oldalon a magasság állító és a szemöldök is.

Még annyi bonyolítja hogy közelre a bal oldali a magasabb ami ugye az út szélét világítja.
Mert X-be van állítva a két fényszóró. De akkor is magas, telibe teríti a jobboldai a szembejövőket..



SD01-07-2024 06:31:50 // 35914
Hátt.. megjártam Alfacity-t és még egy kör Mátrát a Wörtherzee szettel:D

Hát most mit mondjak.. :D ez brutál jó:D
Amúgy a menet komfort nem rossz, ugyan úgy kidolgozza a futómű az út egyenletlenségeket.

Jó a mátrában elősör visítás, aztán megjegyzések hogy jobban rángat oldalra az autó.
Ne üldözd a motorost, (Gyöngyös-Mátra) Nem üldözöm, csak lróbálok haladni. :D

Hú de jó a kanyarokban ez:D

Vissza ment a 17-es tegnap, az se rossz, de ez a nagy kerék :O

Gabor F30-06-2024 07:44:26 // 35913
Én most voltam! Írtam privátban (senkit nem akarok reklámozni). Nyugodtan keressetek, ha kérdés van.
Gabor F30-06-2024 07:36:18 // 35912
Nekem hátsó lengéscsillapítókat kellett cserélni. 197k-nál járunk. Márciusban volt műszakin, nem szóltak, hogy lassan csereérett lenne.
Érzésre teljesen rendben volt normál közlekedés mellett. Egyszer éreztem azt a mozgásán, hogy valami nem oké, egy borzasztó útszakaszon. Ellenben jobb hátulról folyamatos dübögés jött egyenetlen felületen, mintha egy 1,5 palack szabadult volna el a csomagtartóban. Először körbe is néztem hátul, de sajnos nem. Azt hittem toronycsapágy. Amit még észrevettem, hogy az M6-oson mintha 130-140-nél elkezdett finoman rázni az autó. Főleg ott, ahol frissen aszfaltoztak. Ezt ma újra letesztelem!
Szerelő megnézte és nem talált semmit, így javaslatára párba cseréltük a hátsó lengéscsillapítókat. Igaza lett, a hanghatás megszűnt. Ami érdekesség, hogy nem "összeesett" az elhasználódásban, hanem felkeményedett. Gyári újak kerültek be.
Shadin29-06-2024 14:52:38 // 35911
Igen, közben megtaláltam, nem csereszabatos a 4 és a 8 pines kapcsoló.
Shadin29-06-2024 14:51:29 // 35910
Ha nem megy 1500 alá a fordulat akkor kb. minden rendben van. Ki fogom ezt belőle programoztatni :-(
WarbiRunner (Gyuri)29-06-2024 10:52:18 // 35909
Nem hinném, a régi nem CAN buszos, hanem egy-egy ellenállás minden fokozata. Olyasmit lehetne művelni vele, mint a stop-start deaktiváló, hogy indításkor magától lépteti D-be egy kis elektronika.
WarbiRunner (Gyuri)29-06-2024 10:49:56 // 35908
Akkor ugyanaz a szitu. D-ben viszont jó, nem? Használd ott. Egy mozdulattal több indulásnál, aztán hagyd is ott.
Shadin29-06-2024 09:27:10 // 35907
Visszatehető bele a régi DNA kapcsoló?
Shadin29-06-2024 09:21:14 // 35906
Én is indulok vele kb. azonnal és kézibe vagy D-be teszem indulás után.
Nekem 19-es és ~1200-1300-ra vátl N-ben és A-ban is, halálosan idegesítő :-(
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 15:42:16 // 35905
Megszokás kérdése. A hülyét a Giuliettára értem, nem arra aki "enyhébbet" szeretne. :-) Vicces hogy nem életem legerősebb autójában érzem azt, hogy nem fér a városban a többi autótól sehogy. A fiam ideges kiskutyának hívja. Szerintem nagyon jól szórakozott aki programozta. :-)
RomeoOne28-06-2024 14:32:22 // 35904
Akkor inkább úgy fogalmazok, hogy jobban adagolható.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 14:29:27 // 35903
Van aki kevésbé harapós gázpedált akar? :-) Azt beültetném egy körre a Giuliettába D-módban városban. Az hülye. Finoman fogalmazva is XD
RomeoOne28-06-2024 14:22:12 // 35902
Az enyém elvileg igen, mert N-ben nem nyitja a splittert, meg ott még van hengersor lekapcsolás. Bár lehet azt már autópályás tempón nem csinálja, ez az aspektus sosem érdekelt annyira, hogy utánanézzek :D

De amúgy ja, 2.0-nál tényleg nincs. Egyedül a manualban lehet értelme, ha kevésbé harapós, 50%-os gázpedál álláson túli érzékenységet akarsz.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 14:17:59 // 35901
Fogadnod sem kell rá, úgy rémlik, hogy van ilyen kitétel, hogy abban a módban kell indulnia az autónak ahol teljesíti az előírásokat. Egyszer régen kikerestem..
Autópályán se sok értelme van N-be tenni, nem fogyaszt kevesebbet tőle.
RomeoOne28-06-2024 14:08:21 // 35900
Az a baj, hogy '20-tól az N gyakorlatilag csak egy WLTP demo lett. Mernék rá fogadni, hogy DNA is azért lett monostabil, mert van olyan előírás, hogy az autónak alapból tudnia kell az előírást, ha beülsz. Ha D/R-ben lehetne hagyni, akkor ez sérülne. Anno a zajkibocsátásnál rémlik ilyesmi.

Az N már csak azt a célt szolgálja, hogy az EUR6 előírásoknak meg lehessen felelni, de valós, használati értéke nincs. Aki szereti az autóját, és van műszaki érzékenysége, az nem használja ott, kivéve, ha átteszi manualban vagy autópályán megy huzamosabban konstans, min. 130-as tempot.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 14:00:01 // 35899
Az a szomorú, hogy az Eu6 Final leírásában szerepel az, hogy a motor élettartam rovására is az emissziós paraméterek az elsődlegesek.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2024 13:56:26 // 35898
Neked még korábbi a szoftvered, a MY21-nél valószínűleg egyetértenél velem :-) Annyira alacsonyan tartja a fordulatot N-ben, ami teljesen egészségtelen. Hidegen én beindítom, nyitom a kaput, beülök, megyek. Az utcánk úgyis lakó pihenő övezet, 20-25-tel kigurulok. Érezni ahogy az üzemmódok közt vált, vagy valamit csinál a motor, hajlamos egyet-egyet rántani az első kb 100 méteren. Ez számomra inkább a normális kategóriába esik egy viszonylag hegyes benzinmotornál, mint a zavaróba. Egész biztos nem rángat komolyabban, vagy kellemetlenkedik, pláne nem kell kézibe tenni. D módban, finom gázzal felkanyarodok a főútra és szépen váltogat, olyan normális 2000 körüli fordulatokra.
Shadin28-06-2024 13:37:55 // 35897
Vágom.

Majd amikor soklóerős lesz, ránézetek a váltóra is, hátha bele tudnak matatni a min. fordulatszámba.
RomeoOne28-06-2024 13:27:26 // 35896
Szerintem azt érti, hogy ezek a motorok minimális CO2 kibocsátársa vannak tervezve, a peremfeltétel az, hogy bírja ki minimális meghibásodással a garanciális idő/km limitet. Egyáltalán nem szempont, hogy ténylegesen optimális munkaponton, fordulatszám tartományon, egyéb üzemi paramétereken működjön, ami kevésbé terhelné a hajtásláncot.

Ennek eklatáns példája a buta N mód, ahol olyan agresszívan kapcsolgat felfelé, hogy már 80-nál 8-asban vagy, és legfeljebb padlózással tudod 2000 fölé vinni a fordulatot.
Shadin28-06-2024 13:13:07 // 35895
Nem tudom mit értesz motorgyilkos üzemmódon egy alapból 280 lovas motor esetében aminél a maradék 200 lóra is olyan program van ami figyelembe veszi a motor/olaj hőmérsékletét.
Hidegben is rendesen működik, értem én a hideg alatt azt amikor már az indítás után eltelt alapjáraton 2-3 perc. Ezen idő alatt csökken le a fordulatszám~800-ra, ennyi idő kb. a GPF felmelegítés miatti furi hang a kipufogó felől. Ha ezt kivárom és csak ez után indulok el, akkor kb. semmi gond nincs, ha "sietek", akkor elég rakoncátlanul viselkedik a motor/váltó, ilyenkor kiveszem kézibe és N-ben tudom finoman kezelni a helyzetet.
quash27-06-2024 14:36:04 // 35894
kollégám ilyet árul, gyárilag ilyen!
használatuto
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2024 14:18:48 // 35893
Egyszer kipróbálnám, hogy mi az amit érzel a hajtásban. Elvileg neked is kevés a km az autóban, nem kéne rángatnia és lógnia semminek. Ezekről az alacsony fordulatokról nyilatkozni sem igazán tudok. Amennyit használtam A-ban és N-ben, nem vettem észre semmit, csak azt a fura remegés szerű érzetet ami nekem a főtengely túlzott terhelését és a motor nagyon nem ideális üzemállapotát jelzi. Lehet hogy pont ezt a rugó csillapító szirszart éreztem dolgozni, mert ez ugye lock up-ol már alacsony fordulaton. Sem hidegen, sem melegen nem vagyok hajlandó használni a motorgyilkos üzemmódokat. D-ben hidegen is gyönyörűen simán dolgozik minden. Persze attól is függ, hogy kinek milyen érzékeny gázpedálra van ráállva a lába, tényleg finom mozdulatokkal kell vezetni D-ben.
Padlógázon az a show része ahogy dobálja a fokozatot, és ránt közben. Mondjuk az sem olyan drasztikus, inkább azt mondanám hogy pont jó.
Shadin27-06-2024 13:26:02 // 35892
Pont ezeket tapasztalom, hidegen N-ben kézzel és automatán is rohadt lassó, mármár annyira, hogy mire bevált 2-be, már a 3-at kellene kapcsolja és ebbe mintha belezavarodna. 3 csíktól felfelé szépen vált normál használat mellett, D-ben meg R.ben pláne akkorákat rúg :-)

De mindezektől független a hidegen és melegen is jelentkező rángatás alacsony fordulaton tartós sebességnél történő gázelvételnél. Mintha egy hatalmas lógás lenne valamelyik erőátviteli alkatrészben.
RomeoOne27-06-2024 12:50:57 // 35891
Hidegen nagyon hosszú a váltási idő N-ben. Beleváltok és bő 1 mp mire vált. Ha meleg akkor meg finom gyorsításnál észrevétlenül vált, de padlózásra meg rúg egy nagyot. Nem tudom, hogy rángatás alatt erre gondolsz-e, de mikor hátbavág váltásnál padlózásra, az (nálam legalábbis) üzemszerű.
Shadin27-06-2024 12:18:15 // 35890
Amire le tud váltani A-ban és N-ben, jellemzően ~1200-1300 giri, de kéziben is elő tudom idézni ~1500 giri környékén/alatt.

Ezek mellett amit még észrevettem, hogy hidegen nagyon nem szépen vált fel, de ha bemelegszik, akkor is jellemzően D-ben padlógázon rendesen rángatja az autót váltáskor.

Biztosan fogok olajat cserélni benne. Ha ez egy el nem pusztítható váltó, nekem bistosan sikerülni fog megölni :-)
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2024 10:57:04 // 35889
Mennyire alacsony az a fordulat?
Kazes☻26-06-2024 21:16:52 // 35888
Itt van WebM cartárs blogja, csak a link (nekem) nem működik benne. :)
Shadin26-06-2024 19:30:49 // 35887
Itt meg a leírás ami szerint minden olyan ellen jó mint amit én tapasztalok alacsony fordulaton :-(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.