Forum >> Giulia

RomeoOne07-01-2019 15:20:45 // 7850
Az más, akkor csak a kocsi funkcionalitását tartod fent, ami egy alap dolog. Ha rossz a turbó a kocsidban, akkor azt nem adod el csak nagyon nyomott áron. Így felfoghatod úgy is, hogy a felár az az, amit ahhoz a nyomott árhoz képest kapsz. Ráadásul azért többet kérhetsz egy új turbós autóért, mint egy olyanért, amiben már haldoklik a turbó (pl. hallani a hangján meg látni a füstöt.), persze nyilván nem annyival, mint amennyibe a felújítás került. A fényezés viszont egy egyből látható dolog, esztétika. Funkcionálisan nem lesz rosszabb az autó kőfelverődésekkel sem.
Én, mint mondtam, fizetnék is többet egy szép állapotú autóért. És sokan mások is. Azt, hogy műszakilag milyen állapotban van, hogy mit kell rajta 10ezer km múlva cserélni, sokszor nem lehet megmondani egy próbakör után. Ezért benyomás alapján döntenek az emberek, aminek a legnagyobb része a kinézet. Egy szép autóért simán többet el lehet kérni.
Abarai07-01-2019 15:00:56 // 7849
Az se hülyeség. Képmérettől függ a helyes szög. :)
Piritu - 1.000.00007-01-2019 14:52:00 // 7848
Felárat szerintem sose kapsz miatta, max két egyforma közül ezt viszik el.
(Ugyan így sose fizeti ki senki ha éppen most cseréltél turbót a kocsi értékének 40%-ért.)
RomeoOne07-01-2019 14:32:16 // 7847
Lehet, hogy úgy nem megy egy 1 hét alatt csak egy hónap alatt, de aki igényes az autóra, az értékelni fogja ezt. Én kifizetnék mondjuk 2,3 helyett 2,5-öt egy hibátlan fényezésű autóért egy olyannal szemben, amin kavics meg rányitás nyomok vannak, egyéb apróbb sérülésekről nem is beszélve. Már csak azért is, mert ha valaki így figyel a fényezés óvására, az valószínűleg más területeken is így karbantartotta az autót.
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2019 14:23:48 // 7846
szerintem nem tudsz felárat kérni ezért de mint írtam két elem fényezése max 1 kiló még annyival sem tudsz érte többet kérni ... sosem térül meg a fólia ára ....
RomeoOne07-01-2019 14:17:49 // 7845
Nem árcsökkentő, azért nem igazán jogos, egy használt autón ilyet számonkérni. Inkább fordítva érdemes nézni. Ha nincs rajta kőnyom, azért lehet rá plusz pénzt rakni. Nyilván egy hibátlan fényezésű használt autó elég ritkaság. Persze, valószínűleg annyi felárat nem adnak érte, amennyibe egy újrafényezés kerülne, meg az újrafényezés eleve lehet nem jó üzenet, mert törést feltételezhet. De ha valaki a gyári fényezést tartotta kiváló állapotban, lehet hogy mondjuk 200k pluszot rá tud tenni az árra
RomeoOne07-01-2019 14:14:28 // 7844
Chabbi ha rakna fel képet az övéről, az jól mutatja, hogy kavics ellen hol fóliázzák. Első lökös telibe van fóliázva, a motorháztetőnek kb. az első harmada, meg van egy 15-20 cm-es sáv még a szélvédő felett is a tetőn. Talán az A oszlopok is, arra már nem emlékszem. Elsőre engem is meglepett, de végülis logikus.
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2019 13:53:56 // 7843
őszintén? eladtam jó pár autót szinte mindegyiken volt kavics felverődés egyszer sem volt árcsökkentő tényező... aki karcmentes autót szeretne ott a szalon ...
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2019 13:39:00 // 7842
Köszi, továbbítom :-) Én tesómnak azt mondtam, hogy próbáljuk ki projektoron nálam, hátha jobb az érzet :-)
WebM07-01-2019 11:49:39 // 7841
Kb. erre jutottam én is. 20-30M alatti autó esetén a telibe fóliázás nem hozza vissza az árát soha, egy 5-8 éves autó eladásánál senki nem fog annyi felárat fizetni a makulátlan gyári fényezésért. Inkább csak a tulaj lelkének nyugtatására jó, hogy védve van a fényezés, persze ez sem elhanyagolható szempont :)
WebM07-01-2019 11:43:02 // 7840
Pont emiatt kell leszedni idővel. Ha kiszárad alatta a ragasztó, akkor csak lekaparni lehet, ill. emiatt nem érdemes olcsó fóliával kísérletezni. A PVC alapúak egyébként is felejtősek, mert nem tudnak energiát elnyelni, így maximum kisebb karcolások ellen védenek, kőfelverődés ellen nem.

Egy PU fólia 150-200 mikron vastag, a színt nem változtatja, de egy kicsit látszik, mintha üvegben lenne az autó. Szerintem nem néz ki rosszul, viszont emiatt csak teljes elemeket csináltatnék, szerintem pronyón néz ki, amikor pl. a motortetőnek csak az első harmada van fóliázva. Talán a kilincsöblök esetén kevésbé feltűnő, de én ott is inkább telibe kérném az egész ajtót.x
Abarai07-01-2019 10:19:18 // 7839
> ...zavaró, hogy sem a sebességet, sem a távolságokat nem lehet úgy felmérni mint valójában...

Erre elég jó, hogy lehet állítani a field of view-t. Elsőre kicsit furcsa lehet, hogy kevesebbet látsz a pályából, de a sebességérzetet helyre teszi.
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2019 08:30:33 // 7838
van átlátszó folyékony fólia nem tudom mennyire véd a felverődés ellen valamennyire biztos de klasszisokkal olcsóbb, mint a fóliáztatás... nekem a 7 hónap alatt eddig egy kavicsnyom van ha lesz eladásnál 20 inkább lefújatom a két elemet max 1 kiló...
Sporter07-01-2019 06:55:24 // 7837
És ezek a fóliák leszedés (5-6 éves élettartam) után nem hagynak nyomot a lakkon? Mennyire változtatja meg a szín törést egyáltalán? Én is nagyon gondolkodom, de ezekre még nem kaptam határozott választ sehol.
WebM06-01-2019 22:33:52 // 7836
Felverődések ellen alapban érdemes a lökösöket, első sárvédőket, motorháztetőt, tükröket, küszöböket. Ha itt tartanék, akkor már kérném az ajtókat is a rányitások ellen. A tető és a csomagtérfedél az, ami kimarad, de ennyin meg már kár spórolni (jégeső, lehulló dolgok, stb.). Így jutunk el a teljes fóliázásig. :)

Jah, és egy jó fólia élettartama is max. 5-6 év, utána csere.
RomeoOne06-01-2019 20:40:06 // 7835
QV-ról van szó. De elég sztem az orrát meg azokat a részeket fóliázni, ahova verődhet kavics. Az tesz leginkább kárt a fényezésben. Most pl. egy csomagtartó fedelet minek fólizáni? :D
ALFI15606-01-2019 18:36:41 // 7834
A mérete:225/50R17 és hankook icept evo2w320 van fent.A mellékutcákba ahol nem tólták le a havat csak le van járva ott gyalázat.
Haddel06-01-2019 17:02:37 // 7833
Elrugta neki az öreg,mi?😃😃
sas-15906-01-2019 16:16:12 // 7832



Téli fogyasztás, végig A-ban, "nagyapám" által megkergetve. :)
4,7 l / 100 km.

2,2 Diesel 180 HP Giulia.
alfaamore csúcs?
droberto06-01-2019 15:17:03 // 7831
Jó lenne védő fólia ügyben tisztábban látni, mert ezek anyagát, vastagságát, strapabíróságát mély titok övezi.
A gyári védőfólia az 59-en pl 3x vastagabb mint több általam a fóliásoktól beszerzett 3M és más márkájú fólia.
Szabolcs 15906-01-2019 13:54:21 // 7830
Mi ez a nagy para a hátsókerék miatt ez az első hátsókerekes kocsim semmivel sem rosszabb mint az orr nehéz 159, q4 el nem lehet összehasonlítani az tény, én is féltem tőle mint a tűz től de abszolút nem kell félni tőle
'''''06-01-2019 13:27:19 // 7829
Nem írtad meg,hogy mit tesztelsz!Giuliát?
WebM06-01-2019 13:15:04 // 7828
Valóban a jó minőségű poliuretán fólia a legjobb megoldás, de a teljes autó bevonása kb. 800k. Egy QV esetén érheti meg.
Erhard 242 (Pure Energy)06-01-2019 10:57:15 // 7827
Biztos a Giu is atombiztos hátsó kerékkel jobb, mint a konkurencia ha csak a laptimingon látottak alapján úgy ment, mint más az összkerékkel ... ha Giu lett volna biztos Veloce lett volna már csak a felszereltsége miatt is az Q4 hajtás non+ultra ...
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2019 10:53:15 // 7826
OFF de ezzel kapcsolatos. Tesómnak van egy egész jó szimulátor összeállítása és Assetto Corsa program. Sose próbáltam még, de pénteken elszaladtam hozzá, kíváncsi voltam, hogy mennyire reális. Igazából ez ijesztett meg kicsit :-) Nyilván messze van a valóságtól (bár állítólag versenyzők is gyakorolnak ilyennel??) és zavaró, hogy sem a sebességet, sem a távolságokat nem lehet úgy felmérni mint valójában, erőhatások sincsenek, de tény ami tény, a hegyi felfutót Giulietta QV-vel végig tudtam vinni. Szidtam, hogy nem húzza ívre a farát rendesen, és nagyon túrja az orrát szóval valamennyire megvolt a feeling vele. Átváltottam hátsókerekesre.. horror. Párszor megvolt az, hogy szép fluid módon billentettem kanyarból kanyarba, de az esetek többségében éles kanyarban pont az történt amitől parázok, felkentem egyenesen a falra. Oké, tudom, szimulátor, de azért elgondolkodtam :-D
ALFI15606-01-2019 10:52:39 // 7825
Délután megírom milyen gumi van fent.Mindjárt indulok ismét tesztelni.Most a környékbeli településeken akarom megnézni főlleg a mellék utcákba,hogy viselkedik.
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2019 10:26:17 // 7824
Jahh hogy összkerék.. a hátul hajtósra lennék kíváncsi. :-) Az a gázelvételre orrtolás a kritikus pont, 20+ éve így csapatok hóban (és szarazon is) , nem tudom mennyire könnyű átállni.
G-MANN🍀06-01-2019 10:11:40 // 7823
Viszont a linken a 10.4 millió az sima Diesel 160Le Super ára, 2.0 benzinnel 10.9 millió, a Btech meg alapból 200Le Super benzin 11.9
G-MANN🍀06-01-2019 10:08:08 // 7822
Btech csak plusz extra és fekete külső kiegészítők, egyébként Super, viszont Superhez képest megéri amit kapsz. Szerintem :-)
G-MANN🍀06-01-2019 10:06:12 // 7821
És sokkal több extrát is kapsz, teljesen más felszereltség, álom üléssel :-), nem csak Q4 és +80 Ló
Erhard 242 (Pure Energy)06-01-2019 09:00:02 // 7820
Nem szabad elvenni hirtelen a gázt, mert akkor orral megy előre fékezésnél kis sebességnél, nagy tempónál jól reagál a hirtelen kormánymozdulatokra is érzed, hogy kezd kitörni a segge az eleje kihúzza, kanyarban meg sínautó hóban, latyakban is, sajnos elég hülyebiztos a VDC mondjuk kanyar előtt motorfék a kanyarban nagy gáz kidobja a seggét de egyből húzza is ki első kerékkel ... ahogy Liquid írta a megállásnál kell vigyázni de hát azt télen óvatosan kell kezelni csodák nincsenek... nem tudom csak hátsó kerekeshez viszonyítani, mert csak a Spiderem az de télen mackót játszik, az első kerekeshez képest nyilván jobb, főleg elindulásban nincs csuszka semerre sem. Pont Shadinnal beszéltük sok értelme nincs a hátsó kerekesnek így, hogy nem lehet kikapcsolni az EPS-t, mert ha akarsz akkor sem tudsz vele állatkodni persze tengelytáv növelésre ideális ....
zgi52106-01-2019 08:13:37 // 7819
Ha a B-Tech verziót nézed azonos a lóerő.. (Q4-re fókuszálva, nem felszereltésgre)
'''''06-01-2019 08:09:42 // 7818
Nehéz így összehasonlítani mert a négykerékhez alapból több lovat is kapsz.
zgi52106-01-2019 08:04:57 // 7817
már a superhez is képest vaskos a felár..
http://www.alfaromeo.hu/konfigurator/giulia/#/version
zgi52106-01-2019 07:58:26 // 7816
WebM próbált, nézd meg a blogjában..
'''''06-01-2019 07:58:01 // 7815
Na azért! :-)))
Nem tudom,hogy mennyi árban a különbség a négy és kétkerék hajtás között de ha nagy akkor annyira nekem nem kellene.Eddig egész jól elvoltam a kétkerekessel. :-)
Jól tudom,hogy Giuliában csak a veloce Q4?
Stelvioban meg a 200 lovasban is van már Q4?
zgi52106-01-2019 07:50:30 // 7814
dehogy.

Q4 télre hivatkozása..
'''''06-01-2019 07:47:34 // 7813
Most a plusz pénzt a téli gumikra érted?
zgi52106-01-2019 07:45:56 // 7812
kérdés, hogy a plusz súly, fogyaszás, (pénz) megéri e arra a kb. 4 napra egy idényben..?
adott esetben 4 kerék sem megy fel, van az a szitu.

én spec kerülöm, ha tehetem, hogy egyáltalán elinduljak hóban-latyakban. és nem elsősorban magam miatt.

volt bmw-m, és előfordult, hogy a lejegesedett céges parkolóból ki sem tudtam állni. maradt ott az autó.Giulia sokkal, de sokkal könnyedebb.
'''''06-01-2019 07:35:31 // 7811
Már Giuliát próbáltál?
Mondjuk ez erősen gumifüggő.
ALFI15606-01-2019 07:02:23 // 7810
Hátsó kerekessel tegnap délután hóesés után 12%-os lejtőn sehogy nem bìrtunk felmenni.Úgy se,hogy lapátoltunk elötte.
RomeoOne06-01-2019 00:55:40 // 7809
Fóliával sztem Jobban jársz, mint Chabbi autóján
R33Z06-01-2019 00:04:30 // 7808
Jo valasztas, nem fogsz csalodni. Nekunk is alfa feher a 2.0 Giulia, tobben mondtak mar, hogy ettol feherebbet meg nem lattak.

Tavasszal veszek ra kenceket, a kamikaze collection nano technologias izeket neztem. Mire erkezik a QV szalonallapotba szeretnem hozni, nehogy megsertodjon :)

Valaki probalt mar ilyen nano bevonatot? Mennyire parasztvakitas? 0 km-es autot erdemes lekezeltetni?
R33Z05-01-2019 23:53:58 // 7807
Persze, igy lehetett nekem QVm, win-win situation ;)
Jani721205-01-2019 23:37:04 // 7806
Ma egész nap hóvihar volt itt bayernban, a Julis teljesen jól működik semmi gond vele, nem tolja az elejét semerre. Addig kisérleteztem, hogy már tudom, hogy D-ben lehet kicsit táncoltatni a hátulját :) amúgy szerintem a Q4 inkább jobb körülmények közt kanyargós úton hasznos csak. Csúszós latyakos úton hamar becsaphatja a vezetőt, mert jól megy de a fék pont annyira hatásos mint a többi autón.
Liquid05-01-2019 23:21:17 // 7805
A hátsókerekes Júlia viselkedésére csúszós úton én is kíváncsi volnék. Csak hogy vágyjak-e rá, vagy inkább kuporgassak tovább a Q4-re :)
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2019 23:04:52 // 7804
Hóban mennyire fogja a VDC ? Ez nekem még kérdéses pont. Mióta jogsim van elsőkerekest hajtok, és hóban hátulkaparóshoz csak Ladához volt szerencsém. Az elméletet persze tudom, hogy nem vesszük el hirtelen a gázt, inkább finoman engedjük, vagy gázzal szűkítünk. De vészhelyzetben félek, hogy reflexből felkenném a korlátra :-D Hülyebiztos a cucc?
A bimmerek hóban a 159-nek is útban vannak nagyon, ez ma is kiderült :-D Néhol viszont annyira csúszott, hogy az orrnehézségét kiadta, nem volt elég leugrani a gázról egy pillanatra, bele kellett kézifékkel nyúlni hogy elforduljon. Ezt pl a VDC nem fogta volna. Már csak akkor pánikolt, amikor már elfordítottam és csúszott az autó fara.
Liquid05-01-2019 21:36:49 // 7802
Mondtamén már hogy jó és hülyebiztos a Q4 :) Nagyon jó cucc. Egy dologra kell csak figyelni: a megállásban nem tud segíteni :)
Erhard 242 (Pure Energy)05-01-2019 21:21:33 // 7801
csak úgy verettem el a hátsó keres német márkák mellett, néztek bambán mikor áttekintettem a "mi van nem megy?" nézéssel :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.