[A LI RE-re nem tudok magyarázatot. LI elvileg load index-et jelent, de ez minden guminak van. RE=reinforced?? bár az erősített kivitelt leginkább RF-fel v. XL-lel jelölik.
Az eredeti nyári QV abroncs ez:
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/car/find-your-tyres/products-sheet/p-zero-corsa
(vmi miatt a link beillesztés nem működik, bocs)
![](//www.alfaamore.hu/files/forum/00391/00391793t.jpg)
zgi52103-02-2019 11:29:28 //
8477
Teny, hogy hangosabb, mint a normal gumi, de azt gondolom a tervezesnel figyeltek a futomu alkatreszekre. Nem hallottam meg ebbol adodo problemat. Az is teny ,hogy a katyus utjainkat foleg 18 colltol felfel jobban torelaja mint pl. Normal 17 coll teli
'''''03-02-2019 11:13:17 //
8476
Hogy áll a km-el?Mennyit mentél már?Van számodra negatívuma?
Minden várakozásomat felülmúlta. Szinte minden stimmel, amiket a tesztekben leírtak, szerencsére:) Ami még fontos: nagyon szeretik az utakon, Skoda, BMW, Mustang, Mercedes...bármi.
A defekttűrő gumik szinte használhatatlanok a magyar utakon. Annyira keménnyé válik a rugózás, hogy még a futóművet is szétrázza. Ezt a futóműves haverom mondta. Olyan iszonyú merev az oldalfal, hogy a gumi semmit sem csillapít.
'''''03-02-2019 08:16:19 //
8473
Ez
jó lehet nekem szerintetek?Elvileg ez volt a gyári is asszem.
Mi az LI+RE jelölés?Teljesen elbizonytalanodtam. :-)
'''''03-02-2019 08:11:24 //
8472
Akkor üdv itt a fórumban is! :-)
Mik az első benyomások a vasról?
Szia! QV-hoz nem lehetett rendelni defekttűrő abroncsot, szerintem nem érdemes ilyenben gondolkodni. Biztosan rontja a menettulajdonságokat. Én maradnék a P Zero Corsa AR-nál.
Saját példa:
Az utólag feltett Michelinek 30.888 km-t mentek.
A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t.
klatty
Nagy különbségek nincsenek az biztos adott kategóriában, viszont amivel gyárilag jönnek ki vagy jöttek 59ek azok sokkal többet bírtak..
Liquid02-02-2019 21:28:00 //
8468
Természetesen nem olyan egyszerű, de az te is tudod hogy a tesztek azért kellenek, mert a nép igényli :) Ugyanaz, mint a tél elején az összes írott, netes, bármilyen médiában megjelenő télre felkészítő gyorstalpaló. Pont annyit lehet leszűrni az ilyen tesztekből, mint a címkékből. De a címkék is jók arra, hogy az A és az F között valószínűleg az életben is van különbség. Amúgy meg a gumi is egy vallás, mint az olaj meg a többiek.
Nem jön ez össze...
Az ADAC többféle úton mér (aszfalt+beton) és tényleg 85-ről fékez, de csak 80-tól mér.
(Valami van a levegőben a mai linkeléseim se az igaziak.)
izé... a címke fékutat 80-20 között
A tesztfeltételek másak, tehát az eredmény is lehet más. (pl. címke fékutat 100-0 között mér, az ADAC 85-20 között.)
Mondjuk abból nem találtam méretet árukeresőn
De a Michelin holnapja szerint gyártják abban a méretben is
Pilot Sport 4 is prémium sport gumi, de a Michelin oldala szerint a Pilot Sport 4S ami a Corsa szintjén van. Mondjuk abból nem találtam méretet árukeresőn. Ez a super sport már lehet, hogy kicsit régebbi fejlesztés.
Ha ilyen egyszerű lenne, akkor nem lenne szükség félévenként az abroncstesztekre (ADAC, Autobild, Auto express stb.). Túl erős korreláció nincs a címkék meg a teszteredmények között.
Mondjuk én tuti PS4-et vennék. Nekem anno PS2 volt az autómon, de úgy fogott mint a ződfesték.
És általában a mislenek 1 évaddal többet bírnak a többinél.
"Az, hogy mi van a címkéken irreleváns, azzal ne foglalkozz. Azt a gyár magának határozza meg, hogy milyen osztályzatot kap." - ez a kijelentésed elég furcsa. Főleg az összehasonlíthatóság miatt találták ki. A
gugli első találata is szabványos mérést emleget...
Megpróbálok a legjobb tudásom szerint válaszolni, mintha a saját QV-mre venném a gumit (ó, édes álmok)
1. Nem tudom, hogy gyárilag defekttűrővel szerelték-e, de ha igen, az sem jelenti azt, hogy feltétlenül defekttűrőt kell rátenned. Ha defekttűrővel volt szerelve, akkor figyelembe van véve a futóműnél, hogy az egy nehezebb abroncs. Ettől függetlenül előny, ha könnyebb abroncs van fent. Nekem amúgy van olyan sejtésem, hogy defekttűrő volt rajta gyárilag.
2. Az, hogy mi van a címkéken irreleváns, azzal ne foglalkozz. Azt a gyár magának határozza meg, hogy milyen osztályzatot kap. Legfeljebb egy brand-en belüli típusok összehasonlításához adhat némi alapot, de ez alapján különböző márkák gumiját nem lehet összehasonlítani. Egy márka B-je lehet jobb, mint egy másik A-ja.
3. Amit néztél, az a sima P Zero, nem a Corsa. Ahogy R33Z is mondta, a P Zero Corsa az, ami pályagumi szintű, az maximális tapadást fog nyújtani. Arra ilyen ajánlatokat találtam:
elölre,
hátulra (ne zavarjon meg, hogy a képeken nem uazok a gumik vannak, mindkettő Cors Asimmetrico 2)
Vagy itt a Michelin Pilot Super Sport, ezt annyira nem ismerem, de a leírások alapján ez is ez a kategória, de ez jobb áron beszerezhető:
elölre,
hátulra
Amit linkeltél az a sima P Zero (az újat úgy láttam, hogy P zero sport-nak hívják a boltok, bár a Pirelli honlapján nincs ilyen megnevezés). Ez a kategória is prémium, bár az azért nem a pályagumi minőség. Ha ezeket is számításba veszed, van azért választék.
'''''02-02-2019 19:19:36 //
8458
Ezek közül melyik a jó nekem?Mi a különbség?Meg kell nekem defekttűrő?Fogalmam nincs,milyen volt a gyári a márkáján kívül.
Vagy
ez?Itt pl a vízenfutás csak B.
Keress 1-2 éves DOT számmal, van, hogy olyankor olcsóbban adják. Nálad meg úgy sem releváns, hogy elöregszik :DDD
'''''02-02-2019 17:20:42 //
8456
Pirelli felé hajlok nagyon.Elkezdek kutatni,hátha van valahol "olcsón".
Én is amúgy. #csakazolasz :DDD
zgi52102-02-2019 16:49:51 //
8454
én a helyedben Pirellit venném, sok gumiján ott az AR jelölés.
Együtt teszteltek -lásd F1.. :) nekem a téli P Sottozero3 -szintén AR jelölésű-, nagyon bevállt, talán még sosem volt ilyen jó téligumim. bár lehet az elektronika is bőven besegít :-))
'''''02-02-2019 16:19:10 //
8453
Kicsit olcsóbb felétek! :-)
'''''02-02-2019 13:57:58 //
8451
Most elkezdtem nézelődni picit.
A Pirelli P ZERO CORSA ASIMMETRICO 2 97.000Ft-tól indul. :-(
Sima aluminum is érdekel. Szólj ha le paszolnad
olasz... pont ahonnan az autókat hordjuk nagy ritkán... írok is a barátomnak ott van kint 10km-re tőle...sajnos nem antracit de azon lehet segíteni
700 euróért meg veszem én is..... De én 1000 euró alatt nem találtam
találtam 700 euróért QV felni garnitúrát bár a Classico is tetszik... lecseréljem vagy ne....
285 gumi prémiumban van 200€-ért, ha kell szólj ( P zero)
'''''02-02-2019 12:25:55 //
8444
Prémiumot szeretnék mert állandóan rúgom neki és kell a jó tapadás.
Sztem R33Z-re hallgass. Prémium abroncsból ne adja alább. Amit Szabolcs linkelt, az kb. a vicc kategória (már bocsi). Kb. mikor a 3 michelin csillagos étteremben kólát kérsz az 1000 euros palack bor mellé.
A Tyre reviews az ilyen önbevallós értékelés, teljesen szubjektív, sokat nem érdemes rá adni. Pirelli Pzero corsa - Continental Sportcontact6 - Michelin Pilot Sport, ezekkel nem nyúlsz mellé. Csak azt kell megnézni, hogy melyikből van méret.
Akkor teljesen hasonlóak a fordulatszámokhoz tartozó sebességek mint a 2,4 Q-tronicnál 6. fokozatban. 240-et még nem mentem vele😂
Engem a Michelinek tartóssága győzött meg mindig. Nemcsak futásteljesítmény miatt, hanem az elhasználódás során nem veszt eredeti kvalitásaiból. Ez abból adódik, hogy a Michelin gumiösszetétele valóban prémium.
'''''02-02-2019 09:03:43 //
8440
Teljesen elvesztem! :-)
esvé02-02-2019 08:44:11 //
8439
:)
majd jobban megnézem, valszeg az se mindegy milyen módban (d/n/a) van...
Minden másban egyetértek, ott nincs szükség pontosításra! :-D
esvé02-02-2019 08:22:12 //
8437
ááá nem, az enyémben minden szebb, jobb, gyorsabb :DDDDDDD
ui: lehet igazad van, lendületből írtam a kis hangulatjelentést és nem voltam teljesen pontos:)
Pontosítok: 2500-nál 150, 3000-nél 190. 5000-nél 240...
feltéve ha azonosak a váltók a tiédben és az enyémben :-)
T
esvé02-02-2019 07:41:57 //
8435
tyre reviews
ezen az oldalon rengeteg teszt és vélemény van:)
esvé02-02-2019 07:38:15 //
8434
Sztem a premium gumiknál nincs sok különbség minőségben, tulképpen bármelyiket választhatod. Ha Pirellivel működött, válaszd újra azt. Bár kipróbálhatsz valami mást is, úgyis hamar leradírozod :D
Sok múlik a személyes preferenciákon, hülyén hangzik, de pl tetszik-e a mintája vagy sem. Vagy például tavaly Shadin eladta a Rainsport3-jait mert ki nem állhatta, nekem meg nagyon bejött a 159en.
Ööööö sokat segítettem ezzel ugye? :)
'''''02-02-2019 07:07:48 //
8433
Nem igazán tudom,milyen márkánál maradjak
.Ha csak a leírást nézem,majdnem mindegyik prémiumnak A-s a vízen tapadása és 70db a hangja (ami mindegy is).
Amivel kijött,a pirellikkel,azok jól tapadtak tényleg.Lehet,azokat kéne nézzem.
R33Z01-02-2019 23:10:30 //
8432
Ha ram hallgatsz, QVra gumibol csak premiumot, megszoktal egy tapadast a p zeroval, egy hitvany minosegu kinaival eg es fold lenne. Fekkel, gumival komoly autonal nem szabad jatszani, ez alap.
Raadasul atb@szos a p zero corsa, mert semi slick, kello homersekleten sokkal nagyobbat tapad egy atlag gumitol. Ez nalam is kerdes lesz majd, jo alaposan felterkepezem addig a lehetosegeket.
'''''01-02-2019 21:18:26 //
8430
Lényeg,hogy nedves úton de főleg szárazon tapadjon nagyon.Zajszint nem is érdekel mert úgyis elnyomja a motorhang.
'''''01-02-2019 20:59:31 //
8429
Köszi,már csak hátsó kell! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.