Forum >> Giulia
RomeoOne17-04-2019 11:00:46 // 9228
Meg nézzetek be az Erőforrás alternatívák topikba is. Pár szót írtam erről az új Audi E-Tron videóról. Vannak még ott bajok. Érdekes dolgok hangzanak el a videóban is.
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2019 10:56:53 // 9227
azért az áram teljesen más jellegű erőforrás, mint a fosszilis... pl a tárolása lehetetlen küldetés, mindig az adott igényt kell megtermelni stb, stb....
tdemeter17-04-2019 10:37:44 // 9226
Ez biztosan igaz, de akár hogy is, ha nem lenne igény az üzemanyagra, akkor az ára sem annyi lenne mint most.
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2019 10:35:57 // 9225
majd pár 100 év múlva, mint a Riddickben mikor akkora egy akku, mint egy kisebb táska és csak kiveszed, beteszed és elrepülhetsz galaxisokon át :DDD
Jani721217-04-2019 10:35:24 // 9224
Én nem hasonlítottam semmit semmihez a kérdés volt körte vagy alma! Leirtam a tapasztalatomat es ez nem arra vonatkozott, hogy valakit is meggyőzzek! Benzinesem volt, és nehezen is szoktam meg ujra a dizelt, de a fogyasztása miatt nem bánom, itt olcsóbb a dizel üzemanyag mint a benzin. Vettem viszont egy benzinest is, mert hiányzik a feeling :) Részemről itt lezárnám ezt a kérdéskört! Vegyen mindenki olyat amilyet akar...
TtK17-04-2019 10:35:08 // 9223
Szerintem lesz erre infrastruktúra. Mikor az autót feltalálták, benzint se lehetett kapni csak a gyógyszertárban, max. egyliteres kiszerelésben. Most meg minden sarkon van egy benzinkút. A töltőhálózat is szépen ki fog épülni és ha én lennék Jockey Ewing, az olajcégem nyereségét már el is kezdeném befektetni ebbe. :) Persze csak miután legurítottam egy whiskyt. :))
TtK17-04-2019 10:31:06 // 9222
Szerintem nem az áramot fogják adóztatni, mert az technikailag nehezen kivitelezhető (pl. van egy napelemem, meg egy töltőm és azzal töltöm a villanyautómat), hanem lesz valami más kreatív megoldás (termékdíj az akkumulátorra, villanyautó-adó, töltő-telepítési-illeték, stb..).
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2019 10:30:05 // 9221
El is süllyedhet egyébként, benne van erősen szerintem is. De ennek nem. szabad kiderülnie amíg az utolsó buborék fel nem jött.. addig nyomni kell a hype-ot, eladni eladni . Aztán majd lesz valami :-)
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2019 10:26:57 // 9220
Nah akkor erre :-)
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2019 10:26:30 // 9219
A háznál töltést nem tudom mire írtam XD
TtK17-04-2019 10:26:14 // 9218
A benzin/gázolaj árat nem elsősorban a kereslet határozza meg, hanem az állam, mert a végső ár több, mint fele adó. Ráadásul a jövedéki adó nem is százalékban, hanem fix összegben van meghatározva. Ami még növekszik is, ha az olajár 50$/hordó alá megy..
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2019 10:24:39 // 9217
jah vagy mint a Titanic el is süllyed... nem tudom elképzelni, hogy pl Szvárott ahol a lakosság 3/4-e panelban lakik kiépítenek több 10e töltőt vagy mindenkinek lóg kifelé a hosszabbító az ablakán :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2019 10:22:41 // 9216
még sok év, egyenlőre nem lesz ingyenes töltés, aztán jön a teljesítmény adó, az átírási illeték...aztán ha minden fogalomba helyezett autó 1/3-a ződrendszámos lesz akkor majd kitalálják, hogy mennyi az otthoni töltés, hány kw és azután adó... persze ehhez kéne Paks 3 is, mert nincs ekkora kapacítás ...
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2019 10:22:13 // 9215
Már most rengetegen vágynak villanyautóra. A termék eladás a lényeg, a hype megvan. A háznál töltés meg szerintem nem is cél. Majd megoldják valahogy. Minél többet költenek erre a gyárak, annál biztosabb, hogy eröltetni fogják a dolgot. Villanyautó nem azért lesz, mert feltétlen az a jó megoldás bármire is. Túl sok penzt toltak már bele, egy iparág nyomul ebbe az irányba teljes gőzzel. A nagy hajó lassan fordul, de ha már elkezdett fordulni, bármit csinálsz fordul, nem lehet hipsz hopsz iranyt váltani :-) De majd meglátjuk, hosszú távú dolgok ezek. :-)
RomeoOne17-04-2019 10:18:21 // 9214
Kíváncsi leszek, hogy mikor jön el a pillanat, hogy jövedéki adót tesznek az áramra.
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2019 10:15:44 // 9213
maga az üzemanyag nem drága a jó kis adók ... ami természetesen rá fog rakódni a következő üzemanyag forrásra is szóval sosem lesz olcsó autókázás...
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2019 09:55:08 // 9212
Az stimmel, de egy kis manipuláció bele fog férni, de ez csak magán vélemény. :-)
tdemeter17-04-2019 09:48:37 // 9211
Egyetértünk abban, hogy a dízel kevesebbet fogyaszt, ha pusztán a litereket nézed.
Viszont ha mondjuk megnézed a spiritmonitort,simán találsz olyat pl aki 7.7-es átlaggal furikázik. Tehát azt gondolom, hogy kár ilyet állítani, ez ember függő erősen.
Viszont ha mondjuk megnézed a spiritmonitort,simán találsz olyat pl aki 7.7-es átlaggal furikázik. Tehát azt gondolom, hogy kár ilyet állítani, ez ember függő erősen.
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2019 09:46:05 // 9210
"mindenki át akar ülni majd villanyosba" ez is sántít, akinek nem megoldható a töltése pl családi ház eleve kudarc sok helyen minden megkezdett töltés 2500ft, azaz egy pug in hibrid esetében 6,25L benya pl egy Ampera 4,7L-et kér szóval abban a faramuci helyzetben vagyunk olcsóbb benyával tölteni az akkut, mint árammal :DDD
Érdekes dolgok ezek....
Érdekes dolgok ezek....
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2019 09:41:11 // 9209
engem nem érdekel mit mutat koppig tankolom és utána jön a matek ... nekem meg a csodifogyik unalmasak elég sok dízelem volt 8-10 évig csak az és elmaradtak a csodák...
RomeoOne17-04-2019 09:37:13 // 9208
Azért ne az almát a körtével hasonlítsuk már :)
A Stelvio egy jóval nagyobb homlokfelületű autó. A benzines 200 lovas a sprintmonitor szerint is kis híján 10 litert fogyaszt. A Szabolcsé meg ráadásul 280 lovas, sprintmonitor szerint 10,13 liter. Csak nem ez a referencia érték, amihez neked a 180 lovas díelt hasonlítani kell, hanem a 200 lovas benzines, ha már igazságosak akarunk lenni.... Ott meg 2 liter van....
A Stelvio egy jóval nagyobb homlokfelületű autó. A benzines 200 lovas a sprintmonitor szerint is kis híján 10 litert fogyaszt. A Szabolcsé meg ráadásul 280 lovas, sprintmonitor szerint 10,13 liter. Csak nem ez a referencia érték, amihez neked a 180 lovas díelt hasonlítani kell, hanem a 200 lovas benzines, ha már igazságosak akarunk lenni.... Ott meg 2 liter van....
tdemeter17-04-2019 09:34:30 // 9207
Én ugyan nem vagyok egy tőzsdecápa, de azt gondolom, hogy ha majd egyre kevesebben akarnak tankolni (bármit is) akkor annak az ára le fog menni, mivel az árakat a kereslet/kínálat határozza meg. Persze az üzemanyagoknál minden marhaságtól is beleng az árfolyam, de összességében biztosan így lesz.
Vagyis szerintem olyan, hogy drága üzemanyag nem lesz már.
Aztán persze simán lehet, hogy nem így van
Vagyis szerintem olyan, hogy drága üzemanyag nem lesz már.
Aztán persze simán lehet, hogy nem így van
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2019 09:21:59 // 9206
Egy jó közelítésnek szántam, az arányok érzékeltetésére. Nem tudjuk a jövőt, bármi lehet. :-) Még az is, hogy 'véletlenül' a dízel hiszti lecsengése után a benzin ára hopp, felszalad a egekbe. Máris mindenki át akar majd ülni villanyosba. De lehet, hogy nem így lesz. Ha nem szívügy a döntés, akkor szerintem kb ennyire tudod racionálisan mérlegelni.
Ki mit helyettesít be 'ha' paraméternek :-) Az azért látszik, hogy az értékvesztéshez képest üzemanyagon töredéket lehet fogni, hiába népi kocsma téma a 3l-rel megjártam a tengerpartot :-)) . Egy nem szalon új, 10-20e-t futott autó megvásárlásával sokkal többet fogsz, nem túl nagy rizikó mellett. A többi egyéni ízlés kérdése, totál megértem aki újat akar, és ő akar először beleülni, előszó beleengedni a galambot a bőrbe, minden megtett méterről tudni. Amellett is van érv :-)
Ki mit helyettesít be 'ha' paraméternek :-) Az azért látszik, hogy az értékvesztéshez képest üzemanyagon töredéket lehet fogni, hiába népi kocsma téma a 3l-rel megjártam a tengerpartot :-)) . Egy nem szalon új, 10-20e-t futott autó megvásárlásával sokkal többet fogsz, nem túl nagy rizikó mellett. A többi egyéni ízlés kérdése, totál megértem aki újat akar, és ő akar először beleülni, előszó beleengedni a galambot a bőrbe, minden megtett méterről tudni. Amellett is van érv :-)
Jani721217-04-2019 09:13:45 // 9205
Nem, nem termeli ez a poén már elég unalmas! Viszont nekem hiába akarsz hivatkozni más oldalakra, de tény, hogy többet eszik a hatásfokából adódoan is! Egyebkent a Szabolcs Stelvioja is 10.7 es átlagot mutat...
tdemeter17-04-2019 08:57:44 // 9204
Olvastam sajnos, teljesen nonszensz....
Shadin17-04-2019 08:54:54 // 9203
Szerintem alattam a Giu is úgy működne arányaiban mint a 159, benyás nyugger tojásgázon (sem) fogyasztana úgy, mint a dízel padlógázon :-(
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2019 08:50:41 // 9202
sőt a dízel termeli a nyálat szóval ingyen lehet vele menni... csak nekem voltak mindig szar dízel autóim mindegyik kajált :)))
Olasz Stelvio Clubban leírják körítés nélkül mennyi az annyi, 8,5L az átlag szóval sehol sincs 3-4L inkább 1,5 ....
Olasz Stelvio Clubban leírják körítés nélkül mennyi az annyi, 8,5L az átlag szóval sehol sincs 3-4L inkább 1,5 ....
RomeoOne17-04-2019 08:48:09 // 9201
Még ehhez visszakanyarodva...
Most jelent meg ez a cikk, ebből is látszik, hogy az európai piac az autógyártóknak egy nagy kín és legszívesebben kivonulnának, ha ezzel nem adnának a konkurenciának egy nagy terepet szabadon. Teljesen elment az esze ezeknek a f.szoknak ott az EU parlamentben. Saját gazdaságunkat nyírják ki.
Meg ez is mi a f.sz már, érted, a FCA-nak 91 g/km-es CO2 kibocsátási érték a németeknek meg mind magasabb? A BMW-nek egyenesen 101 g/km, ami több, mint 10%-al magasabb??? Mert ők úgy hókuszpókuszoltak, hogy a Fiatnak elég ennyi, de a németeknek azért engedjünk többet? Mi ez, ha nem a szabad verseny törvényi torzítása??? Amiről ezek a g.cik folyton papolnak? Kinyílik a bicska a zsebemben...
Most jelent meg ez a cikk, ebből is látszik, hogy az európai piac az autógyártóknak egy nagy kín és legszívesebben kivonulnának, ha ezzel nem adnának a konkurenciának egy nagy terepet szabadon. Teljesen elment az esze ezeknek a f.szoknak ott az EU parlamentben. Saját gazdaságunkat nyírják ki.
Meg ez is mi a f.sz már, érted, a FCA-nak 91 g/km-es CO2 kibocsátási érték a németeknek meg mind magasabb? A BMW-nek egyenesen 101 g/km, ami több, mint 10%-al magasabb??? Mert ők úgy hókuszpókuszoltak, hogy a Fiatnak elég ennyi, de a németeknek azért engedjünk többet? Mi ez, ha nem a szabad verseny törvényi torzítása??? Amiről ezek a g.cik folyton papolnak? Kinyílik a bicska a zsebemben...
tdemeter17-04-2019 08:38:34 // 9200
Nekem tetszik a levezetés, de rengeteg benne a "ha". Sajna tényleg nem lehet megmondani mi a jövő.
Én 2 évet adok max és a benzinesek is "büdösek" lesznek, mivel az autógyártóknak le kell szorítani a káros anyag kibocsátást, ehhez meg megfelelő mennyiségben kell értékesíteni majd villany autót.
Szóval 2x sem biztos, hogy 8 év múlva valamivel is jobban áll majd egy dízel.
Én az autót úgy vettem, hogy akarok még egy utolsó benzines autót életemben.
Szerintem egyébként országúton, nagy fegyelem mellett (90-es tempó) simán lehet spórolni a benyással. Ahogy az utolsó blogomban is írtam, nemrég egy 120 km-es távon (szolnok-dkeszi) sikerült összehoznom egy 6.6-os átlagfogyasztást. Ennek kb az utolsó 25 kilómétere az M0 volt, ahol 110-130 között autóztam. A 4-esen pedig utat építenek, tehát ott sem lehet normálisan közlekedni, 70-90 között mentem végig.
Kíváncsiságból megnéztem a gyári fogyasztási adatokat, háát, azt az 5.0 litert országúton elég meredeknek érzem, de a példám is jól mutatja, hogy lehet vele spórolni ha akar az ember.
Városban sajnos nem ilyen jó a helyzet, a Trip A most 9.6 körül mutat. és persze mondanom sem kell, hogy az említett A-ban való országutazás sem az én világom
Én azt mondom, hogy egy 8 literrel el tudsz járni vele ha akarsz.
Én 2 évet adok max és a benzinesek is "büdösek" lesznek, mivel az autógyártóknak le kell szorítani a káros anyag kibocsátást, ehhez meg megfelelő mennyiségben kell értékesíteni majd villany autót.
Szóval 2x sem biztos, hogy 8 év múlva valamivel is jobban áll majd egy dízel.
Én az autót úgy vettem, hogy akarok még egy utolsó benzines autót életemben.
Szerintem egyébként országúton, nagy fegyelem mellett (90-es tempó) simán lehet spórolni a benyással. Ahogy az utolsó blogomban is írtam, nemrég egy 120 km-es távon (szolnok-dkeszi) sikerült összehoznom egy 6.6-os átlagfogyasztást. Ennek kb az utolsó 25 kilómétere az M0 volt, ahol 110-130 között autóztam. A 4-esen pedig utat építenek, tehát ott sem lehet normálisan közlekedni, 70-90 között mentem végig.
Kíváncsiságból megnéztem a gyári fogyasztási adatokat, háát, azt az 5.0 litert országúton elég meredeknek érzem, de a példám is jól mutatja, hogy lehet vele spórolni ha akar az ember.
Városban sajnos nem ilyen jó a helyzet, a Trip A most 9.6 körül mutat. és persze mondanom sem kell, hogy az említett A-ban való országutazás sem az én világom
Én azt mondom, hogy egy 8 literrel el tudsz járni vele ha akarsz.
tdemeter17-04-2019 08:26:29 // 9199
...írja ezt akinek dízele van :)
RomeoOne17-04-2019 08:18:54 // 9198
Kicsit le vagy maradva. Volt tavaly szeptembertől egy átmeneti időszak, amikor átlag 30 forinttal drágább volt a dízel, de már csak 5 ft a különbség, szóval nem nagy hiba, ha azonos árral számol. Van ott bizony évi 40000 km-en elég rendes különbség.
RomeoOne17-04-2019 08:16:24 // 9197
Mikor? Ha a benzines tapossa neki, a dízel meg A-ban van? Itt átlagokról volt szó. Valószínűleg ugyanúgy vezetné a benzint is meg a dízelt is, a lába nem változik :D
berobbantam17-04-2019 06:02:40 // 9196
Egy helyen hibázik a levezetés.A számoljunk egységes 400 forinttal.Én benyábol 95-öst tankolnék néha megspékelve prémiummal.Ezt olyan 380 köré lőném be.Dizelböl viszont csak prémium ami inkább 430 körül mozog átlagban.Ezt ha csak 6 literes átlagra kivetítem máris 300 forint.Az egyik liter különbség szinte eltünt😊Erre írtam,hogy forintosítani kell a fogyasztást akkor reális a kép.Hogy szinte nincs különbség.
Jani721217-04-2019 05:48:44 // 9195
Meg még annyit, hogy a különbség valójában inkább 3-4liter, főleg sportosabb tempóval!
WarbiRunner (Gyuri)16-04-2019 22:37:24 // 9194
Próbáltam segíteni :-DD
RomeoOne16-04-2019 22:03:04 // 9192
Ez a hosszú levezetése annak, hogy "vedd azt, amelyiket szeretnéd" :DDD
WarbiRunner (Gyuri)16-04-2019 21:53:20 // 9191
Szerintem a kérdést fordítva tedd fel. Megéri e a dízel ilyen használatra. Ha jól saccolom, kb 27e-t mész egy évben, nyilván nem csak munkába járni használod az autót. Az a 2 liter az meg lesz különbségnek átlagban. Ha egy azonos 400Ft-os üzemanyaggal számolunk, 27000/100*2*400=216000Ft marad egy év alatt a zsebedben.
7-8 évig nem valószínű, hogy a dízeles nyűgök előjöjjenek (gondolom új autóban gondolkozol), szóval ezidő alatt megmarad 1.6M Ft-od. Ha mondjuk kézi váltós dízelt választasz, spórolsz még egy nem olcsó váltóolaj cserét, és csökkented egy drága szerviz rizikóját. Talán dízelre nagyobbat lehet alkudni, nincs nagy dízel vásárlási kedv. Tegyük fel 2 milla a zsebben marad összvissz.
A mérleg másik oldala: értékvesztés. 7-8 év alatt hogy mi lesz, senki nem tudja. És nem csak a dízelekkel, a benzinesekkel is. Lehet hogy a zsebben maradó 2M egy részét elbukod értékvesztés különbségen, mert a dízel-benzines használt árak nagyon eltávolodnak. De lehet hogy nem.
Egy 11 millás autón a 8 év alatt bő 7M-t fogsz bukni értékvesztésen. A benzinesen lehet hogy kevesebbet picit, a dízelen kicsit többet. A jövő hisztijeit nem tudjuk még ugye.
Ez mind elmélet, de azon gondolkozz, hogy veszel egy új autót, megtartod 8 évig, mi éri meg Neked. Fogni 8 év alatt mondjuk 1 millát, vagy beáldozol napi 340Ft-ot 8 éven keresztül és benzinezel. Kb ennyi :-DDDD
7-8 évig nem valószínű, hogy a dízeles nyűgök előjöjjenek (gondolom új autóban gondolkozol), szóval ezidő alatt megmarad 1.6M Ft-od. Ha mondjuk kézi váltós dízelt választasz, spórolsz még egy nem olcsó váltóolaj cserét, és csökkented egy drága szerviz rizikóját. Talán dízelre nagyobbat lehet alkudni, nincs nagy dízel vásárlási kedv. Tegyük fel 2 milla a zsebben marad összvissz.
A mérleg másik oldala: értékvesztés. 7-8 év alatt hogy mi lesz, senki nem tudja. És nem csak a dízelekkel, a benzinesekkel is. Lehet hogy a zsebben maradó 2M egy részét elbukod értékvesztés különbségen, mert a dízel-benzines használt árak nagyon eltávolodnak. De lehet hogy nem.
Egy 11 millás autón a 8 év alatt bő 7M-t fogsz bukni értékvesztésen. A benzinesen lehet hogy kevesebbet picit, a dízelen kicsit többet. A jövő hisztijeit nem tudjuk még ugye.
Ez mind elmélet, de azon gondolkozz, hogy veszel egy új autót, megtartod 8 évig, mi éri meg Neked. Fogni 8 év alatt mondjuk 1 millát, vagy beáldozol napi 340Ft-ot 8 éven keresztül és benzinezel. Kb ennyi :-DDDD
RomeoOne16-04-2019 21:36:39 // 9190
Egy szorzás, bárki elvégezheti :)
berobbantam16-04-2019 20:27:48 // 9189
Szia.
Ezt a különbséget jó ideje forintosítani kéne nem literben mérni🤣Sokkal reálisabb lenne a különbség.
Ezt a különbséget jó ideje forintosítani kéne nem literben mérni🤣Sokkal reálisabb lenne a különbség.
tirex16-04-2019 20:16:22 // 9188
Vegyél te is QV-t! 100 km-en tök mindegy mennyit fogyaszt! )))
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2019 19:22:39 // 9187
Jah változik ahogy kiég
RomeoOne16-04-2019 18:48:24 // 9186
Ez még lehet benzin is szerintetek?
Anélkül nehéz megmondani, hogy tudnánk, hogy mennyit akarsz rákölteni vagy mekkora különbség még az elfogadható neked.
Sprintmonitor-on rászűrve a 180 lovas dízelekre és a 200 lovas benzinesekre, 2 literes különbség jön ki az átlagfogyasztásban: link
Anélkül nehéz megmondani, hogy tudnánk, hogy mennyit akarsz rákölteni vagy mekkora különbség még az elfogadható neked.
Sprintmonitor-on rászűrve a 180 lovas dízelekre és a 200 lovas benzinesekre, 2 literes különbség jön ki az átlagfogyasztásban: link
Norby16-04-2019 17:57:32 // 9185
Sziasztok!
Kersegettem, de nem nagyon találtam csak 1-2 adatot fogyastásokról.
Munkába járásra kerersek autót és Giuliaban gondolkodom.
Napi 100 km a megtett táv.
Ez még lehet benzin is szerintetek?
Kersegettem, de nem nagyon találtam csak 1-2 adatot fogyastásokról.
Munkába járásra kerersek autót és Giuliaban gondolkodom.
Napi 100 km a megtett táv.
Ez még lehet benzin is szerintetek?
RomeoOne16-04-2019 17:40:43 // 9184
De mire? Ezt is be kell járatni? Változik a hangja?
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2019 16:36:43 // 9183
pedig várni kell...1000 km-ig elméletileg
G-MANN🍀16-04-2019 15:48:29 // 9182
Igen, tükör okk, de pajzs csak Veloce külső csomagos Btech jó :-) Németországban már rendeltek ilyen autót, itthon még nem :-)
RomeoOne16-04-2019 15:47:37 // 9181
Nyomj róla valami felvételt. Nem akarunk másfél hónapot várni a VTT-ig :D
Erhard 242 (Pure Energy)16-04-2019 15:39:44 // 9180
Remus dob felkerült eléggé szolid hangja van de nem is baj szépen duruzsol...
tdemeter16-04-2019 15:11:29 // 9179
Ez az amit az én autóm alvázszáma alapján rendeltél magadnak?
Ezek szerint neked nem lett jó?
Ezek szerint neked nem lett jó?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
539
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?