sas-15919-04-2020 11:41:03 //
15308
Bridgestone Potenza
Treadwear: 280

Neked milyen a gyárid? és hanyas?
Kb. az a lényeg, hogy a Michelin a legdrágább prémium, ezért tud olyan guimit csinálni, ami nem csak tapad, de viszonylag jól bírja a kopást is. Meg hogy egy átlagos treadwear manapság 250 körül van, ehhez érdemes viszonyítani.
Én ezt nem értem!!! A Michelin Pilot Sport 4 tredwear indexe 320. Nem Eco gumi, hanem igencsak a szupersport kategóriát súrolja. Nem hiszem hogy ilyen tartós lenne, mikor érezhető hogy nyáron is reggeli órákban indulás után nincs tapadás míg be nem melegszik.
A többi kocsi mind elmarad a kanyarban, pedig messze szoktam lenni a határhelyzettől...
Kb ez a normális, 250 körül vannak az átlagos kopású gumik manapság. Jópár évtizeddel ezelőtt kb. az lehetett az átlag, amit 100-al jelöltek, de manapság egy 100-as tw kimondottan alacsonynak számít, nagyon gyorsan kopó abroncs. Azt hiszem AMG Mercin láttam tavaly Michelin PS4-et, az is 220-as volt.
Az eco gumik vannak a 3-400-as kategóriában.
Ez meg, amit a Dodge Demon-ra tesznek:
link
treadwear felül, kissé jobbra ;)
Akkor ez nem valami puha és a tapadás is gyengécske?
Ránéztem ma a Júlia gyári kerekére. Treadwear 240 :-)

Én az 59-el 110e km-t tettem meg az első fékkel. Nem tudom milyen volt rajta?! Valószínű gyári. (magam sem akartam elhinni!)
Na meg persze a sport nyergekhez a fékbetét nincs olyan vastag, mint egy simához kB 3-4mm különbség is van... gumiknál is így csalnak mostanság régen a profil volt 10mm most meg talán 8...
Én csak dombon lakom reggelente legurítom motorfékkel :))) Még amúgy is ritkán fékezek csak az utolsó utáni pillanatban egyébként persze, hogy gyorsabban kopik automatánál a kuszást is fékkel fogja az ember de majd kiderül mennyit megy el az 59 Ate betéttel 60-70et ment el szóval az sem egy világbajnok km
esvé18-04-2020 07:52:15 //
15297
tegnap megnéztem, és az első pofák vannak elkopva, alig 1-2 mm hiányzik hogy elérje a pofán lévő fém karmokat. A hátsók oké, illetve a tárcsák sem vállasak...
Valaki írta, hogy az automata váltós autókkal sokkal többet használjuk a féket és belegondolva tényleg így van. Én sem kisvárosban lakom, ráadásul hegyen...nekem kell a fék, tudom, gyáva vagyok:DDDD
G-MANN🍀17-04-2020 23:12:51 //
15296
Nem is kopik:-) viszont nem is tapad a PZero hoz képest
Jah kB, szerintem full vezetési stílus kinek mennyire kopik a fék meg ugye a fékek minősége...
Persze, mindent lehet, csak akarni kell. A varosozás azért tipikusan nem ilyen.
Alfával meg hajajj de nem.
:-)
zgi52117-04-2020 19:54:19 //
15293
nem teljesen ertek egyet. kisvarosi kornyezetben fekezes nelkul tudom megtenni az utolso km-eket az automataval. olyan szepen kapcsolgat le fel a zf8, hogy a fekhez hozza sem kell nyulnom, derekszogu utcasarkon sem.
A vezetési stílus és körülmény elsősorban :-) A városi 146-on 37e km-t bírt ki a komplett fék. A sok gyorsítás, lassítás adjad neki, befér az még, nem..mégsem. XD Ugyanígy 29e van a gumikban, és ez már látszik, hogy nem 70e-t fog elmenni. Szerintem 40e-nél csere, és addigra a négy évszakos teljesítménye is leromlik annyira, hogy ha minta marad is, cserélni kell. Ezzel így kell kalkulálni. Azt mondom, hogy városi autónál a km futás egy felesleges adat. Azokat üzemórában kéne számolni :-)) (Mint ahogy egyébként a dpf regenerálás valószínűleg ezt is teszi!)
Az autópálya a másik gumievő, ha szeret az ember gyorsan menni. Márpedig szeret :-) A fékkel autópályás autónál lehet viszont spórolni, sőt szerintem akkor jó a haladás üteme, ha nem kell sok fék. A város viszont konkrétan zabálja a féket, pláne egy automata váltós autó esetében. Az automatákon a hajtott kerék fékje még jobban kopik.
zgi52117-04-2020 14:32:49 //
15291
a super 18’ gumik sem azonosak elol-hatul..
Gyors megnéztem Juliskát a tanácsodra és azt írja, hogy 260. Pirelli cinqtuaro p7
A hátsó Tárcsa ugyanaz mind a kettő változatnál, az elsők el lehet eltérés, ha jó áron kell tárcsa és kerámia betét akkor tudok segíteni!
R33Z17-04-2020 11:19:26 //
15287
A gumiknál a "treadwear" jelölés ami legfőképpen árulkodik a várható élettartamról. P Zero Corsa QVn pl. 60-as. Ez semi slick gumit jelöl, átlagos futás rendeltetésszerű használat mellett ~20000km. Nálam most megy majd vissza, kb. 60%-os tavaly 8000km ment bele. A 100-as jelölés a normál élettartam, ami egy átlagos guminál ~40000km fed le, a 200-as jelölés dupla kopásállóságot feltételez, tehát dupla futásteljesítmény. Sportos gumiknál ez persze nem jellemző.
Most megnyugtattál, köszi ;)
más az első és hátsó féktárcsa a Velocenak, mint a hátsó kerekeseknek... nagyobb az átmérő... ugyan az, mint a Stelvioé... tehát Te ugyan azzal jársz, mint én nálam volt egy kezdeti hátsó tárcsa karcosodás körkörösen ami kisimult de semmi válla sincs 35e-nél a betét is 4-5mm-es a tárcsa el fog bírni még egy betétet az meg kb 70e-et megy el...
'''''17-04-2020 10:46:33 //
15283
Veloce és qv első-hátsót nem tudod cserélni.Nem egyforma a méret. :-)
'''''17-04-2020 10:45:41 //
15282
Utolsó gumim 7000km-et bírt. :-)
esvé17-04-2020 10:34:10 //
15281
köszi srácok:)
sajnálom h ennyire korán kopnak, de kicsit megnyugodtam, hogy ez ilyen és nem én nyomom állandóan a rossz pedált:DDD
Jani, köszi a tanácsot, megdöbbentő hogy a zimmer ennyivel jobb...
Ez így van! A gumi méretétől, összetételétől nagyon sok minden függ.
Az autó teljesítmeny, vezetési stílus, hajtáslánc nagyon befojásolja a gumikopást.
Csak a saját autómból miindulva... Azonos márkák, azonos használat. Michelin Primacy 3-al több mint 50 ezer km-t mentem. Tavaly vettem rá a Pilot Sport 4-et. Egy szezon után látom, ez a gumi jó esetben meg el 40 ezret. Más profilmélység, összetétel, sebességindex, kvázi slick gumi.
A 159 2,4-en a gumikat valóban lehet tesztelni! 1710 kiló, fronthajtás, amelyik bírja, az tényleg jó gumi
Hátsóhajtásnál elengedhetetlen a gumik 10 ezrenkénti felcserélése!
Nem lehet egy sportos kvalitású autót egy mindennapi használatra tervezett autóhoz hasonlítani. Ha vennék egy városi rohangálós autót, azon cseréljen gumit akinek két anyja volt. Vennék rá négy évszakosat, azt csókolom.
Az offosban, ami egy suv most 70000 van és a gyár gumik egész jók még. Persze télre télit szokott az is kapni, de akkoris. 30000-nél nem akarok másikat még....
A munkatársam ex 525i-jének a használatiban a 90-es ávekben benne volt hogy 5e km / hátsógumi :-)
Pedig a guminál a 30ezer már nem olyan meglepően kevés, mint egy féktárcsánál.
Szerintem a xenon-osoknál tuti, mert a 8 spricni miatt elég gyorsan fogy.
Pedig koptatja rendesen a játék :)))
Szar a gyári minőség és kész! A Zimmermann legalább a dupláját fogja bírni az már most látszik!
Az a baj, hogy újabban én is rászokóban vagyok a hátsó csúsztatására... Ennek annyira nem örülök, mert ez eddig nem volt jellemző rám, de olyan kihaltak az utcák, hogy néha simán belefér... Én a fékek mellett főleg a gumi miatt aggódok, na azt nem akarok venni 30000-nél másikat.
Simán lehet hogy az összkerekesnél is először a hátsó fékekkel avatkozik be először.
Halesz16-04-2020 19:53:28 //
15271
Mondjuk a Tied veloce, úgyhogy az én hátsókerekesem így nem mérvadó...
Halesz16-04-2020 19:51:46 //
15270
Hello, Esvé!
Nekem is 37 ezernél volt cserélve, mondjuk ez annyiból nem mérvadó, hogy előttem nem én használtam, hanem sokan mások :)
De arra jutottunk a többiekkel, hogy mivel a hátsó fékeket sokat használja a Julis, hiszen fékezgetve korrigál a kanyarokban.
Én kíváncsi leszek, nálam mennyit bír majd, mert elég sok kanyarban igyekszem megcsúsztatni mostanában :)
Mondanám, hogy gyorsabban kopik a csak hátsó kerekesnek de neked Veloce van... hát több gáz és kevesebb fék :)))
Jogos, de egyébként a fék tárcsák minősége eléggé vacak
Abba gondolj bele, hogy az ESP (vagy VDC) a féket használja, hogy, helyre tegye az autót. Szóval nem csak az általad szándékosan elkövetett fékezés koptatja a betétet...
nekem 43000kmnél vason volt, ja és a hátsó kopásérzékelő el volt szakadva! Vegyél bele Zimmermannt, nekem már abban is 35000 van és még alig kopott! Blogomban írtam róla, ha érdekel.
esvé16-04-2020 17:20:15 //
15265
:DD
esvé16-04-2020 17:19:51 //
15264
köszi, hogy a fékbetétes kérdésemre írtatok....
ezekszerint úgy kopik mintha fékezve mennék folyamatosan vazze...
Ja, nekem is írja, hogy "Check windscreen washer liquid level". Hogy 20% e nem tudom, de párszor még telibe mossa vele a fél autót a nyóc spricnin, úgy, hogy habzik az autó oldala aztán annyi, kifogyott XD Kb kiírhatná közvetlen azután, hogy beletöltöttem egy zsugor szélvédőmosót :-))
Ez vajon mindben ilyen lehetett? Mert akkor az enyémben biztosan rossz volt ez a funkció....
én is kb ott tartok de a betét még félutas a tárcsának válla sincs ...
Az én 159-em olyan, hogy szól előtte. Kb. 20%-os töltöttségi szinten. Még bőven van benne, mikor jelez.
Nekem a 159 után fura ez is, mint ahogy az is, hogy a julis kiírja ha fogy az ablakmosó. Ez az első ilyen autóm, ami nem azt írja ki, hogy kifogyott, hanem, hogy ki fog fogyni:)
Apróság, tudom, de mégis lényegesen normálisabb megoldás, mint amikor a legnagyobb dzsuvában az autópálya közepén fogy ki, csak mert nem tudtál róla...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.