Forum >> Giulia
Liquid27-11-2020 11:57:09 // 17949
Nagyon durva, hogy nekem is pont 67ft/km a költségem :)
denil127-11-2020 11:55:17 // 17948
Én azt mondanám, hogy ez nem Alfa betegség, hanem Fiat konszersz betegség.
Ugyanez a probléma (hűtökör, bilincsek stb. ) megvolt a Bravoban is, sőt lehetett tudni, hogy már a gyárból úgy jönnek ki, hogy azt azonnal cserélni kell.
Szinte minden Bravosnak meg kellett anno tenni akiket én ismertem a fórumról.
Ha jól tudom talán Puntónál is volt ilyen gebasz vmelyik verziónál.
Ugyanez a probléma (hűtökör, bilincsek stb. ) megvolt a Bravoban is, sőt lehetett tudni, hogy már a gyárból úgy jönnek ki, hogy azt azonnal cserélni kell.
Szinte minden Bravosnak meg kellett anno tenni akiket én ismertem a fórumról.
Ha jól tudom talán Puntónál is volt ilyen gebasz vmelyik verziónál.
denil127-11-2020 11:53:22 // 17947
Érdekes téma a 159 és a hengerfejes probléma.
Én amennyire utánaolvastam és tudom, valóban a hősokk az amivel nem számoltak eléggé "luigiék" a gyárban. Bármennyire is imádom a 159-et és tenném el vitrinbe, ez az egy probléma amit nem tudok nekik megbocsátani.
Volt F astrám még tinó koromban, ott a hengerfej probléma szinte széria volt, de azt kb. összekalapálták 50k Ft-ból.
A blogomon van is kép róla, nálam nem repedt át a gát, tul.képpen a véletlennek volt köszönhető, hogy amikor a tőcsavarokkal problémáztunk ( másik gyerekbetegség a hősokk miatt ), akkor észrevettük,h már elindult a repedés. Meg lett csinálva, de ki tudja meddig lesz jó.
Mindegyik jármű ami van ( akár motor, akár autó ) minden költésem vezetve van és átülve egy majdnem új 150Tjet Bravoból, nagyon jól lehet látni, hogy a 159-es költsége pontosan 2x annyi mint a Fiaté. Persze nem is egy kategória és az sem mindegy, hogy ebben már benne van az,h kellett vennem 8 gumit, felniket, hengerfejeztem, turbó felújítattam, fényeztettem, magasabb adók stb.
Abban bízok, hogy a Giunak a fentartása ( márcsak azért is mert sokkal kevesebb km-rel fogom megvenni ) olcsóbb lesz mint a 159-é.
Összehasonlításul, én eléggé keveset megyek az autóval de így néznek ki a számok:
159:
Futott évek: 5.5 év
Megtett km:84.000
Fogyasztás: 8.3L ( kúton mért )
Napidíj: 2762Ft
Km költség: 67Ft
Km/1L üzemanyag: 12km
Én amennyire utánaolvastam és tudom, valóban a hősokk az amivel nem számoltak eléggé "luigiék" a gyárban. Bármennyire is imádom a 159-et és tenném el vitrinbe, ez az egy probléma amit nem tudok nekik megbocsátani.
Volt F astrám még tinó koromban, ott a hengerfej probléma szinte széria volt, de azt kb. összekalapálták 50k Ft-ból.
A blogomon van is kép róla, nálam nem repedt át a gát, tul.képpen a véletlennek volt köszönhető, hogy amikor a tőcsavarokkal problémáztunk ( másik gyerekbetegség a hősokk miatt ), akkor észrevettük,h már elindult a repedés. Meg lett csinálva, de ki tudja meddig lesz jó.
Mindegyik jármű ami van ( akár motor, akár autó ) minden költésem vezetve van és átülve egy majdnem új 150Tjet Bravoból, nagyon jól lehet látni, hogy a 159-es költsége pontosan 2x annyi mint a Fiaté. Persze nem is egy kategória és az sem mindegy, hogy ebben már benne van az,h kellett vennem 8 gumit, felniket, hengerfejeztem, turbó felújítattam, fényeztettem, magasabb adók stb.
Abban bízok, hogy a Giunak a fentartása ( márcsak azért is mert sokkal kevesebb km-rel fogom megvenni ) olcsóbb lesz mint a 159-é.
Összehasonlításul, én eléggé keveset megyek az autóval de így néznek ki a számok:
159:
Futott évek: 5.5 év
Megtett km:84.000
Fogyasztás: 8.3L ( kúton mért )
Napidíj: 2762Ft
Km költség: 67Ft
Km/1L üzemanyag: 12km
leopop327-11-2020 11:51:41 // 17946
*fűtés cső csak a telefon kicserélte
leopop327-11-2020 11:50:16 // 17945
Igen de éppen a nagy hő pont azért termelődik mert meg kell felelnie az Euro 4 es normának.
Ha nem kéne akkor ott nem lenne nagy hő.
Illetve a hűtőkörben a rossz műanyagok nem csak a 2.4 nél okozhatnak hibát hanem sajnos az összes 939 es Alfát érinti. Mindegyiknek sajnos ez a fos műanyag tartálya van illetve ezek a gagyi hűtőcsövei.
Ismersős körömből 3.2 Brerán 2 vízcső is szétrobbant. Kiegyenlítő tartályt is kellett rajta cserélni.
2.2 Brerán a haveromnak már egy rakat csövet kellett cserélni. Plusz a hűtéscső egy tipikus hibája a 2.2- nek ott eresztett nekem is és mind a 4 ismerősömnek is aki 2.2 Brerát hajt. Illetve a kiegyenlítő tartály cserét nálam is kellett már.
Ha nem kéne akkor ott nem lenne nagy hő.
Illetve a hűtőkörben a rossz műanyagok nem csak a 2.4 nél okozhatnak hibát hanem sajnos az összes 939 es Alfát érinti. Mindegyiknek sajnos ez a fos műanyag tartálya van illetve ezek a gagyi hűtőcsövei.
Ismersős körömből 3.2 Brerán 2 vízcső is szétrobbant. Kiegyenlítő tartályt is kellett rajta cserélni.
2.2 Brerán a haveromnak már egy rakat csövet kellett cserélni. Plusz a hűtéscső egy tipikus hibája a 2.2- nek ott eresztett nekem is és mind a 4 ismerősömnek is aki 2.2 Brerát hajt. Illetve a kiegyenlítő tartály cserét nálam is kellett már.
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2020 11:20:32 // 17944
Elvileg 180 foknál. Ilyen ábrát találtam, a lényeg látszik :-) Ahol a piros vonal van, kb oda el volt tolva az EOI mondjuk 140-160-as tempón.
Liquid27-11-2020 11:12:43 // 17943
Igen én is így látom, 1a 156-147-GT jó értelemben "egyszerűbb technika" és jelentősen olcsóbb a fenntartása, a 159 azért nagy majom..
RomeoOne27-11-2020 11:10:19 // 17942
Itt az alsó ábrán a melyik főtengelyállásnál van a dugattyú a felső holtponton?
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2020 11:02:29 // 17941
Ezen az EU norma dolgon gondolkoztam eleget, erről sem vagyok 100%-ig meggyőzve, nem látom, hogy milyen paramétere lesz jobb tőle. A NOx elméletileg csökkenthető így, de csakis kormolás és CO2 növekedés árán. A kormolásra lehet legyinteni, hogy majd megfogja a dpf, de a co2 egy kulcs paraméter volt már az EU-IV-nél is.
A gyengébb anyag kb az utolsó indok, ha már nem tudunk jobbat kitalálni. Ahogy Zolibácsi is mondja, a hűtőkörben vannak eltörős műanyagok. A 2.4-ek nagy része úgy lesz hengerfejes, hogy elfolyik a vize. Mert vagy a légtelenítő csavar, vagy a kiegyenlítő tartály visszafolyója, valami letörik. Mitől? Rossz a műanyag is biztos. Plusz a rohadt nagy hősokktól amit ismétlődően kap a motortérben. A leömlő csavarok sem véletlenül törtek anno. Ez mind mind hősokk következménye. Én kb az első hosszabb utamon felfigyeltem rá, hogy nem normális az a hő ami a motortérből kiáramlik. Brutális forróság különösebb hajtás nélkül is.
Tessék, itt a know how :-)
A gyengébb anyag kb az utolsó indok, ha már nem tudunk jobbat kitalálni. Ahogy Zolibácsi is mondja, a hűtőkörben vannak eltörős műanyagok. A 2.4-ek nagy része úgy lesz hengerfejes, hogy elfolyik a vize. Mert vagy a légtelenítő csavar, vagy a kiegyenlítő tartály visszafolyója, valami letörik. Mitől? Rossz a műanyag is biztos. Plusz a rohadt nagy hősokktól amit ismétlődően kap a motortérben. A leömlő csavarok sem véletlenül törtek anno. Ez mind mind hősokk következménye. Én kb az első hosszabb utamon felfigyeltem rá, hogy nem normális az a hő ami a motortérből kiáramlik. Brutális forróság különösebb hajtás nélkül is.
Tessék, itt a know how :-)
Zolibácsi27-11-2020 10:43:49 // 17940
elém tették az én hengerfejemet és az újat amit vettem rá, érezhető súlykülönbség volt az új javára. Na de nem offolok többet. Azóta is megy a kocsi az új tulajnál, csak olajcserére viszik és az én lelkem is nyugodt.
leopop327-11-2020 10:39:33 // 17939
Igen teljesen egyetértek ebben hogy szoftveres probléma is van de az meg nem is szoftveres probéla sajnos hanem EU norma miatt ilyen sajnos ezért lesz tul nagy hő ott :/
Plusz rájön még a gyengébb anyag is.
Plusz rájön még a gyengébb anyag is.
Zolibácsi27-11-2020 10:37:59 // 17938
Szerintem konstrukciós hibák tömkelege. Szoftveres csak egy oldal, vizkőr számtalan helyen tud sérülni/öregedni, aztán nincs normális műszer a kocsiban ami megvédene a bajtól stb.
Visszaülve GT be itt is vannak borzasztó, elkeserítő hibák, pl hogy nincs új olajhűtő, csak bontott, abból is a 4. van a kocsin, Xenon lámpák és mosós lökhárítók aranyárban mennek. De legalább van aftermarket piac rá, hogy 156/147/GT autókat életben tartsák, csak hát ezekért is pénzt kérnek :-)
öreg 1.9 jtd 156-147 autók még menni fognak mikor a 159-ek már kikopnak a piacról szerintem és nem azért mert rosszabb a 159, csak sokkal költségesebb az életben tartásuk.
Visszaülve GT be itt is vannak borzasztó, elkeserítő hibák, pl hogy nincs új olajhűtő, csak bontott, abból is a 4. van a kocsin, Xenon lámpák és mosós lökhárítók aranyárban mennek. De legalább van aftermarket piac rá, hogy 156/147/GT autókat életben tartsák, csak hát ezekért is pénzt kérnek :-)
öreg 1.9 jtd 156-147 autók még menni fognak mikor a 159-ek már kikopnak a piacról szerintem és nem azért mert rosszabb a 159, csak sokkal költségesebb az életben tartásuk.
leopop327-11-2020 10:37:02 // 17937
A 166-é nem abból van
leopop327-11-2020 10:35:47 // 17936
Teljesen igazad van
Erhard 242 (Pure Energy)27-11-2020 10:34:23 // 17935
sajnos egyre több márkánál kapom azt a választ : "az alkatrész utánpótlás nélkül megszűnt" szóval nem egyedi eset....
szerintem sem csak anyaghiba...
szerintem sem csak anyaghiba...
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2020 10:20:56 // 17934
A hengerfej téma ennél lényegesen bonyolultabb és sokkal kevésbé lenne probléma, ha lenne alkatrész :-) Értem én, hogy 166-é, de az sincs új. Innentől pedig mókolás, nem rendes javítás. Mert amúgy egy hengerfejezésnek eleve nem kéne ekkora hisztinek lenni. Ez sajnos tényleges probléma, hogy a Fiat konszern nem biztosítja a már nem aktuális modelljeihez az alkatrész utánpótlást. Lehet vadászni eBayen.
(Az más kérdés, hogy a hengerfej ügy szerintem sokkal kevésbé anyagminőség probléma, mint szoftveres gond. Lehet persze, hogy mindkettő de az számomra bizonyított tény, hogy rengeteg üzemanyag ég el feleslegesen, rosszkor, plusz hőt termelve a hengerekben. )
(Az más kérdés, hogy a hengerfej ügy szerintem sokkal kevésbé anyagminőség probléma, mint szoftveres gond. Lehet persze, hogy mindkettő de az számomra bizonyított tény, hogy rengeteg üzemanyag ég el feleslegesen, rosszkor, plusz hőt termelve a hengerekben. )
Attis27-11-2020 09:54:32 // 17933
Te nem mezei vásárló, hanem elkötelezett alfás vásárló vagy :)
Piritu - 1.000.00027-11-2020 09:31:02 // 17932
Szerintem nem nagyon találsz olyan alkatrészt ami nem újrahasznosított anyagból lenne...
Az újraolvasztás után olyan minőséget állítanak be amilyet akarnak.
A régebbi Fiatok, Alfák mondjuk új lemezből voltak mégis elrohadtak, csak az az oroszoktól jött :-)
Az újraolvasztás után olyan minőséget állítanak be amilyet akarnak.
A régebbi Fiatok, Alfák mondjuk új lemezből voltak mégis elrohadtak, csak az az oroszoktól jött :-)
Erhard 242 (Pure Energy)27-11-2020 08:46:50 // 17931
akkor én most ne vegyek semmilyen autót? :)))
Attis27-11-2020 08:41:18 // 17930
Ez is vicc kategória. Nem volt és nincs a 159-hez hengerfej. És akkor kezdődik a buhera, hogy mi jó rá (még ha minőségben tényleg tartósabb is a 166 hengerfeje). Ha én mezei autóvásárló lennék és egyszer már belefutottam ilyenbe, biztos hogy többet nem vennék tőlük autót.
Remélem Giulia/Stelvio fronton, már változott a szemlélet, mert ha nem, akkor az végtelenül szomorú lenne...
Remélem Giulia/Stelvio fronton, már változott a szemlélet, mert ha nem, akkor az végtelenül szomorú lenne...
leopop327-11-2020 08:00:26 // 17928
De nem a 159ét kell feltenni utána hanem a 166-ét azt mondják mert az erősebb anyagból van.
Elvileg valamilyen újrahasznosított anyagból van a hengerfeje a 159 2.4 nek azért rossz. A bölcső el ugyanez a helyzet az is egy újrahasznosított anyagból van.
Elvileg valamilyen újrahasznosított anyagból van a hengerfeje a 159 2.4 nek azért rossz. A bölcső el ugyanez a helyzet az is egy újrahasznosított anyagból van.
Zolibácsi27-11-2020 07:04:56 // 17927
Hát igen, ha lett volna biztosítva a 159 2.4 jtdm hez az alkatrész utánpótlás akkor nem adom el. De mivel ismerem magamat hogy milyen szerencsés vagyok, nem kockáztattam volna meg még egy hengerfejezest :)
Attis26-11-2020 23:34:26 // 17926
Több, mint 20 éves már a 156-os. Pont abban az időben jött ki, amikor minden autógyár spórolt mindenen. Még a Mercedes is. Nem rosszabb autók azok, mint a konkurenciáé, de az hogy sokat kell várni a (garanciális) javításokra, mert ő méltósága drága FIAT nem hajlandó alkatrész szállítani nonszensz. Hozzáállásuk a mai napig nem változott, fel nem tudom fogni ésszel hogy lehet az, hogy egy 159-eshez is vagy lehet rendelni valamit vagy nem. Pedig azok még nem olyan régiek. Ez a "sz@rok bele" hozzáállás nagyon nem tetszik az oldalukról.
RomeoOne26-11-2020 22:09:07 // 17925
Igen, csak akkor nincs mit csodálkozni azon, hogy nem mennek az eladások. Új autót senki nem ezért vesz. És kétlem, hogy az Alfa is úgy reklámozta volna anno a 156-ot, hogy ez egy hobbi/foglalkozós autó, úgy vegyétek, emberek...
VKG231!!! (156+75)26-11-2020 21:48:31 // 17924
Figyelj, nem hogy az átlagjóska, de az amorés TS-t használó cartársak jelentős része is belefutott már motorhibába. A jts-esek is, legyen az GM vagy 2.0...
Ez tény. És akkor az még nem futómű/rohadás/elektronika...
Nem sokan fognak 8 ezrenként olajat cserélni, 100 ezrenként kartert leszedni és hajtórúdcsapágyat cserélni, olajozófúvókákkal bíbelődni... és ez így volt 20 éve is.
Szerintem csak nagyon sokan nem akarnak "hobbiautót" használni a mindennapokban, és nem mindenkinek van kapacitása bekoszolni a kezét. Ezért használják utánanézés nélkül.
De ettől még a 156 (és a platform többi autója) nagyon jó kis autó. Könnyű, fürge, elképesztően közvetlen a kormánya, és még akár egy TS-sel is élvezhető.
Aki ezt keresi egy autóban, és elfogadja, hogy bizony foglalkozni kell vele, az szeretni fogja. Mindenki más gyűlölni. És bizony ez a szűkebb vásàrlóközönség...
Ez tény. És akkor az még nem futómű/rohadás/elektronika...
Nem sokan fognak 8 ezrenként olajat cserélni, 100 ezrenként kartert leszedni és hajtórúdcsapágyat cserélni, olajozófúvókákkal bíbelődni... és ez így volt 20 éve is.
Szerintem csak nagyon sokan nem akarnak "hobbiautót" használni a mindennapokban, és nem mindenkinek van kapacitása bekoszolni a kezét. Ezért használják utánanézés nélkül.
De ettől még a 156 (és a platform többi autója) nagyon jó kis autó. Könnyű, fürge, elképesztően közvetlen a kormánya, és még akár egy TS-sel is élvezhető.
Aki ezt keresi egy autóban, és elfogadja, hogy bizony foglalkozni kell vele, az szeretni fogja. Mindenki más gyűlölni. És bizony ez a szűkebb vásàrlóközönség...
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2020 15:56:37 // 17923
Kiváncsi vagyok, hogy bejön e. Nekem sokkal szimpatikusabb az apró részletekig legózható konfig. És úgy gondolom hamarabb is csábul el az ember egy kis plusz költekezésre, ha nem egymilla csomagban egy Veloce belső és kész, hanem 300 az ülés, 70 a deréktámasz, 200 hogy fűthető és elektromos legyen. 70 egy választható fabetét, 200 egy más színű bőr, még 100 egy tetőkárpit. Lehet többet költ az ember a végére. És egy biztos, hogy sokkal elégedettebben nyomja meg a végén az entert. Nem marad ott az, hogy egy kisebb vagyonért végül is kompromisszumos maradt.
Mi az életért kell a sperr diffihez az állítható futóművet hozzálinkelni? 750e volt egyben anno amíg lehetett választani. Adják külön 400-ért az egyiket, 400-ért a másikat.
És akkor még azt hagyjuk is, hogy a telefontükrözést viszont extraként kell megvenni. Na pl az viszont a minimum szint, ne 100e felárért legyen már benne szerintem. Mindenki tudja, hogy filléres elektronika, nem kéne hogy tétel legyen.
Nekem a BMW konfigurátora attól függetlenül, hogy sosem ülnék ilyen autóba, tetszik. A felszereltségek tartalma számomra logikusabb, valahogy pont olyan dolgokat tartalmaz, ami kéne. Se többet, se kevesebbet. Jobban ismerik a potenciális vevőkör igényeit. Ha nem bmw lenne az a hármas touring amit konfigoltam, hanem mondjuk egy Alfa, akkor igen közel állnék a vásárláshoz.
Mi az életért kell a sperr diffihez az állítható futóművet hozzálinkelni? 750e volt egyben anno amíg lehetett választani. Adják külön 400-ért az egyiket, 400-ért a másikat.
És akkor még azt hagyjuk is, hogy a telefontükrözést viszont extraként kell megvenni. Na pl az viszont a minimum szint, ne 100e felárért legyen már benne szerintem. Mindenki tudja, hogy filléres elektronika, nem kéne hogy tétel legyen.
Nekem a BMW konfigurátora attól függetlenül, hogy sosem ülnék ilyen autóba, tetszik. A felszereltségek tartalma számomra logikusabb, valahogy pont olyan dolgokat tartalmaz, ami kéne. Se többet, se kevesebbet. Jobban ismerik a potenciális vevőkör igényeit. Ha nem bmw lenne az a hármas touring amit konfigoltam, hanem mondjuk egy Alfa, akkor igen közel állnék a vásárláshoz.
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2020 15:43:52 // 17922
A Ron's Rides rendszeresen mutat be különböző felszereltségű Giulát, volt köztük RWD sportüléssel, náluk a Sprint felszereltség pl elérhető. Lehet hogy csak volt..
Én azt érzem, hogy már csak ilyen megkötésekkel (gyártás optimalizálás) bírnak árban úgy ahogy versenyképesek maradni. Itt nálunk nagyon olcsó, cserébe nincs mozgástér konfigurációban. A bmw-t nem néztem külföldön, de nem tartom kizártnak, hogy nyomják lefelé az árat.
Én azt érzem, hogy már csak ilyen megkötésekkel (gyártás optimalizálás) bírnak árban úgy ahogy versenyképesek maradni. Itt nálunk nagyon olcsó, cserébe nincs mozgástér konfigurációban. A bmw-t nem néztem külföldön, de nem tartom kizártnak, hogy nyomják lefelé az árat.
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2020 15:34:16 // 17921
Igen, hasonlót írtunk :-)
denil126-11-2020 15:03:24 // 17920
Mármint jó látni, hogy egyetértünk?
Igen, szerintem jó látni.
Igen, szerintem jó látni.
RomeoOne26-11-2020 14:38:28 // 17919
Valahogy eltűnt az üzenet második fele. Szóval annyit írtam még, hogy látható, hogy kivezetnek egy csomó felszereltségi szintet, "kézenfekvőbbé" teszik a palettát. Valószínűleg a konfigurálási lehetőségeket is szűkítik. Ez nem feltétlenül jelenti, hogy alacsony felszereltségek lesznek, lehet ott azt ki is vezetik egy az egyben.
RomeoOne26-11-2020 14:36:47 // 17918
Igen, akkor még lehetett. Aztán itt van a USA MY21 stratégia: link
Kazes☻26-11-2020 14:23:46 // 17917
Mármint, hogy szerinted. ;)
Giuntini26-11-2020 14:22:50 // 17916
Én Erhard Stelviójából indultam ki, hogy a 200 lovasban teljes sport belső van.
Az USA-ban nincs alapfelszereltség. Azok teljes extrasorral rendelkeznek, másképp senki nem venné. Ezt Feri felé szántam.
Az USA-ban nincs alapfelszereltség. Azok teljes extrasorral rendelkeznek, másképp senki nem venné. Ezt Feri felé szántam.
RomeoOne26-11-2020 14:22:20 // 17915
Akkor még lehetett, már nem :/
denil126-11-2020 14:20:29 // 17914
1 perc eltéréssel gyakorlatilag ugyanazt írtuk le.
Jó látni,h a saját szeretett márkánk mellé azért reálisan is tudjuk értékelni az esetleges hibákat.
Jó látni,h a saját szeretett márkánk mellé azért reálisan is tudjuk értékelni az esetleges hibákat.
leopop326-11-2020 14:19:57 // 17913
100% ban igazad van ezt én így gondolom.
Kazes☻26-11-2020 14:18:31 // 17912
Na, ezt jól megkaptam! XD
leopop326-11-2020 14:18:25 // 17911
Jaja ezt a videót láttam és igazad van neked is és a videóban a csávónak is sajnos. Én azt is hozzátenném hogy szerintem a 147 is hozzátett ehhez a rossz hírnévhez.
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2020 14:18:01 // 17910
miért nem? én is a 200 lovashoz vettem a Veloce csomagot... egy fapad mindig szarabb lesz egy összehasonlító tesztben, mint egy extrázott ez nem kérdés...csak szánalmas
RomeoOne26-11-2020 14:12:10 // 17909
Régebben sokkal konfigurálhatóbb volt, biztos, hoyg lehetett Veloce ülést meg a bőrborítást is kérni. Furcsa, hogy ezt pont elveszik az idő előrehaladtával és nem bővítik. Mondjuk az USA-ban még ennél is jobban szűkítik az opciókat, ahogy olvastam.
RomeoOne26-11-2020 14:10:42 // 17908
Mert Te már öreg vagy, de a fiatalok ezt nézik meg :D
Nem baj az, ha rendesen el van mondva ez az Alfás történelem olyan csomagolásban is, amit ők is megnéznek, mert valahogy el kell ültetni bennük is a dolgot.
Nem baj az, ha rendesen el van mondva ez az Alfás történelem olyan csomagolásban is, amit ők is megnéznek, mert valahogy el kell ültetni bennük is a dolgot.
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2020 13:54:40 // 17907
Emil, nézd meg a konfigurátort, vagy az árlistát. A 200 lovast nem tudod felszerelni. Nem tudod megvenni hozzá a sportos üléseket, sem semmiféle belső pluszt, pl bőr borítást, fabetétet, kinek mi. Külön rákérdeztem az ülésekre januárban amikor voltam tesztelni és árajánlatot kérni. Egy nyomorult fekete tetőkárpitot sem lehet Super szinten beletenni. BMW-t meg tényleg elegánsat lehet konfigolni 15-ből. És bőr van az ajtó panelon is, nem az a rettenetes színes műanyag.
Kazes☻26-11-2020 13:54:24 // 17906
Engem inkább idegesített ez a fickó... no, meg a végére nagyon kellett az a taliga. : /
Giuntini26-11-2020 13:36:31 // 17905
Tulajdonképpen egyetértek az előttem szólókkal, csak Gyurira bálaszolol. HA MEGNÉZED A KÉPEKET EZ A 2019-ES VADONATÚJ 3-AS!
Nincs ezen mit ragozni, az új infotaiment-el, és az újításokkal kellett volna a Giuliát a 3-as ellen küldeni! Ja akkor nem volt még? Akkor ezt vastag betükkel kellett volna szedni!
A másik! A németeknél szokás, hogy szinte az alap modellekhez lehet rendelni mindent. Ez tök felesleges! Aki takarékoskodik a motor teljesétménnyel, az Alfánál nem fog rendelni sportüléseket, sportfutóművet!
A 200 lovas benzinest már símán fel lehet hozni Veloce szintre!
A Veloce TI meg tömör gyönyör, ott már igazi luxuscsomagok jönnek a képbe!
Egy 150-160 lovas flottadízelbe nem kérnek sportfutóművet! Ezért nevetséges ez az összehasonlító teszt!
Ez csak reklám a BMW-nek!
Nincs ezen mit ragozni, az új infotaiment-el, és az újításokkal kellett volna a Giuliát a 3-as ellen küldeni! Ja akkor nem volt még? Akkor ezt vastag betükkel kellett volna szedni!
A másik! A németeknél szokás, hogy szinte az alap modellekhez lehet rendelni mindent. Ez tök felesleges! Aki takarékoskodik a motor teljesétménnyel, az Alfánál nem fog rendelni sportüléseket, sportfutóművet!
A 200 lovas benzinest már símán fel lehet hozni Veloce szintre!
A Veloce TI meg tömör gyönyör, ott már igazi luxuscsomagok jönnek a képbe!
Egy 150-160 lovas flottadízelbe nem kérnek sportfutóművet! Ezért nevetséges ez az összehasonlító teszt!
Ez csak reklám a BMW-nek!
RomeoOne26-11-2020 13:25:21 // 17904
Egyébként egy nemrégi video-ban, talán pont itt volt linkelve, azt fejtette ki a fazon, hogy pont a nagy számban eladott 156 volt, ami jócskán hozzájárult a rossz hírnévhez:
ALFA ROMEO - Everything You Need to Know | Up to Speed
(Amúgy kva jó videó, érdemes végignézni annak, aki nem látta, és nem gond, hogy angol)
Szóval voltak problémái jócskán a 156-nak és ezt nagyban rontotta az eladott nagy darabszám, mert a márkaszervizek nem tudtak már lépést tartani az alkatrészigénnyel és hosszú várakozási idők alakultak ki garanciás autók javításánál. Meg a használt árakat is lenyomta.
ALFA ROMEO - Everything You Need to Know | Up to Speed
(Amúgy kva jó videó, érdemes végignézni annak, aki nem látta, és nem gond, hogy angol)
Szóval voltak problémái jócskán a 156-nak és ezt nagyban rontotta az eladott nagy darabszám, mert a márkaszervizek nem tudtak már lépést tartani az alkatrészigénnyel és hosszú várakozási idők alakultak ki garanciás autók javításánál. Meg a használt árakat is lenyomta.
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2020 12:28:37 // 17903
Inkább is-is. A BMW mint márka is a 30 évvel ezelőtti minőségből, hírnévből él, az Alfát ma is ez húzza le. Amíg ki nem hal a mi generációnk is, ez így is marad.
Ezen túl egyszerűen nincs kínálat. Hiába jó a technika és a minőség. Plusz apróságokon elvérzik, mert nagyon Alfa akar lenni. Értem én, hogy nem lehet mindent IS.
Valahol spórolni kell. Az Alfa technikát ad, vezetési élményt. A láthatatlan helyeken ad prémiumot. A karbon kardánaban, a Giorgio platformban, a futóműbben, az alu elemekben, amultair motorokban. Valhol el kell vennie, hogy árban versenyképes legyen. ÉS tapintható helyekről veszi el, nem tud mást tenni. Kicsit olcsóbb műanyagok, fura ajtópanelek, nem igazán jó ülések, kevesebb zajcsillapítás, hiányzó vezetéssegések, led lámpa és pláne hiányzó kombi.
Azt az apróságot felejtették el autóépítési buzgalmukban, hogy megváltozott a világ. Az autózás élményéért ma már kevesen vesznek meg bármit. Illetve megváltozott az elvárt élmény is, nem feltétlenül a hagyományos értékeket keresik az emberek. Azt se tudják már hogy milyen az..
Ezen túl egyszerűen nincs kínálat. Hiába jó a technika és a minőség. Plusz apróságokon elvérzik, mert nagyon Alfa akar lenni. Értem én, hogy nem lehet mindent IS.
Valahol spórolni kell. Az Alfa technikát ad, vezetési élményt. A láthatatlan helyeken ad prémiumot. A karbon kardánaban, a Giorgio platformban, a futóműbben, az alu elemekben, amultair motorokban. Valhol el kell vennie, hogy árban versenyképes legyen. ÉS tapintható helyekről veszi el, nem tud mást tenni. Kicsit olcsóbb műanyagok, fura ajtópanelek, nem igazán jó ülések, kevesebb zajcsillapítás, hiányzó vezetéssegések, led lámpa és pláne hiányzó kombi.
Azt az apróságot felejtették el autóépítési buzgalmukban, hogy megváltozott a világ. Az autózás élményéért ma már kevesen vesznek meg bármit. Illetve megváltozott az elvárt élmény is, nem feltétlenül a hagyományos értékeket keresik az emberek. Azt se tudják már hogy milyen az..
denil126-11-2020 12:27:18 // 17902
Szerintem egyfelől bonyolultabb a válasz, másfelől sajnos pont beleillik azokba a piaci / társadalmi folyamatokba ami a szemünk előtt zajlik.
Ha a brandet nézzük, akkor az szoros összefüggésben áll a bizalommal és elköteleződéssel. Bizonyára neked is van olyan márka mondjuk akár a kerti gépeknél, akár a háztartási gépeknél amit favorizálsz. Miért?
Azért mert korábban jó tapasztalatod volt velük, vagy mert sok olyan ember él körülötted akiktől hallottad, hogy ez vagy az jó. Ha sokan mondanak olyat ami egy irányba mutat, hajlamos vagy megelőlegezni a bizalmat még akkor is ha nincs konkrét tapasztalatod. Ha pedig van, akkor aztán főleg egyértelmű a választás. De mivan akkor ha vmelyik márknál rossz tapasztalatod lesz? Bármennyi jó is volt előtte, azonnal megrendül a bizalmad és még ha nem is állsz át másik márkára, sokkal kritikusabban nézed,h vajon vegyél e azonos márkából bármi mást.
Ugyanez igaz a kapcsolatokra is. Bizalmat építeni nagyon nehéz, elveszíteni elég 1db rossz döntés és egy pillanat múlva már ott sincs.
Ez történt az Alfával is. A korai 20-as évektől kezdve egy hatalmas márkaépítés volt, aztán az 70-es évek utáni évtizedekben a politika és a piac közbeszólt de túlélték és még gyártottak jó autókat, de valójában az a sok jó évtizednyi pozitív tapasztalást elég volt lerombolni 2-3 rossz típussal a 80-as / 90-es években. Visszaszerezni pedig azóta sem sikerült, lásd eladási számok és az emberek fejében élő "szarolasz".
A Giu ami platformját és műszaki megoldásait tekintve egy zseniális remekmű, a teljes szaksajtó istenítette, feltűnő volt, hogy Mo-tól kezdve, Németországon át, Hollandia, Brit, Amerikai sajtó ( én ezekbe futottam bele ) mind egyöntetűleg mondta,h nagyon eltalált autó lett, formája ismét olaszosan jó, de ami a lényeges,h műszaki megoldásai és ebből fakadó vezetési élménye viszont a kategóriatársai fölé helyezik őt. Egyöntetűleg lehetett érezni, hogy a szaksajtó drukkol ennek az autónak és ez jó érzés volt.
Mégis mi történt?
Az törént, hogy rosszak lettek az eladási számok annak ellenére is, hogy sokan akik német prémiumot vettek, most először elgondolkodtak azon,h olaszt vesznek. Az a baj ( nekünk baj, a világnak meg természetes folyása ), hogy manapság az autónak teljesen más igényeknek kell megfelelni és a legutolsó helyen van a vezetési élmény. Ma már csak inkább az X és Y generáció aki még keresi ezt az élményt, a Z és a lassan felcseperedő Alfa generációnak az autó inkább egy kütyü és eszköz ami elvisz A-ból B-be, lehetőleg automatic pilottal. A mi szeretett márkánk egy olyan hagyományt vitt tovább amit mi imádunk és szeretünk, de a világ elhaladt mellette és már nem erre van igény. Ezért emelik ki mindenhol az Infotainment és tsait mint problémát.
A vezetési élmény mindig is egy szűkebb réteg érdeklődési köre volt, de lehetett rá piacot építeni. Manapság már nem lehet, mert nincs rá kereslet. Ma az a lényeg, hogy legyen digitális a műszerfal, legyen benne LEDes fényszóró, meg sok-sok kütyü amit lehet nyomkodni az autóban, lehetőség szerint gesztusvezérléssel és touchpaddal.
Ebben sajnos mind nincs otthon az Alfa és ez okozza a vesztét.
Ebből a szempontból a Stellantis lehet egy előremenekülés, ahol majd néhány kevésbé alfás Alfa modell majd lehetővé teheti azt,h közben gyártsanak továbbra 1 max. 2 modellt ami viszont az olyan benzinvérűeknek fog szólni mint mi. Ha nem, akkor az Alfának örökre végre.
I've spoken.
Ha a brandet nézzük, akkor az szoros összefüggésben áll a bizalommal és elköteleződéssel. Bizonyára neked is van olyan márka mondjuk akár a kerti gépeknél, akár a háztartási gépeknél amit favorizálsz. Miért?
Azért mert korábban jó tapasztalatod volt velük, vagy mert sok olyan ember él körülötted akiktől hallottad, hogy ez vagy az jó. Ha sokan mondanak olyat ami egy irányba mutat, hajlamos vagy megelőlegezni a bizalmat még akkor is ha nincs konkrét tapasztalatod. Ha pedig van, akkor aztán főleg egyértelmű a választás. De mivan akkor ha vmelyik márknál rossz tapasztalatod lesz? Bármennyi jó is volt előtte, azonnal megrendül a bizalmad és még ha nem is állsz át másik márkára, sokkal kritikusabban nézed,h vajon vegyél e azonos márkából bármi mást.
Ugyanez igaz a kapcsolatokra is. Bizalmat építeni nagyon nehéz, elveszíteni elég 1db rossz döntés és egy pillanat múlva már ott sincs.
Ez történt az Alfával is. A korai 20-as évektől kezdve egy hatalmas márkaépítés volt, aztán az 70-es évek utáni évtizedekben a politika és a piac közbeszólt de túlélték és még gyártottak jó autókat, de valójában az a sok jó évtizednyi pozitív tapasztalást elég volt lerombolni 2-3 rossz típussal a 80-as / 90-es években. Visszaszerezni pedig azóta sem sikerült, lásd eladási számok és az emberek fejében élő "szarolasz".
A Giu ami platformját és műszaki megoldásait tekintve egy zseniális remekmű, a teljes szaksajtó istenítette, feltűnő volt, hogy Mo-tól kezdve, Németországon át, Hollandia, Brit, Amerikai sajtó ( én ezekbe futottam bele ) mind egyöntetűleg mondta,h nagyon eltalált autó lett, formája ismét olaszosan jó, de ami a lényeges,h műszaki megoldásai és ebből fakadó vezetési élménye viszont a kategóriatársai fölé helyezik őt. Egyöntetűleg lehetett érezni, hogy a szaksajtó drukkol ennek az autónak és ez jó érzés volt.
Mégis mi történt?
Az törént, hogy rosszak lettek az eladási számok annak ellenére is, hogy sokan akik német prémiumot vettek, most először elgondolkodtak azon,h olaszt vesznek. Az a baj ( nekünk baj, a világnak meg természetes folyása ), hogy manapság az autónak teljesen más igényeknek kell megfelelni és a legutolsó helyen van a vezetési élmény. Ma már csak inkább az X és Y generáció aki még keresi ezt az élményt, a Z és a lassan felcseperedő Alfa generációnak az autó inkább egy kütyü és eszköz ami elvisz A-ból B-be, lehetőleg automatic pilottal. A mi szeretett márkánk egy olyan hagyományt vitt tovább amit mi imádunk és szeretünk, de a világ elhaladt mellette és már nem erre van igény. Ezért emelik ki mindenhol az Infotainment és tsait mint problémát.
A vezetési élmény mindig is egy szűkebb réteg érdeklődési köre volt, de lehetett rá piacot építeni. Manapság már nem lehet, mert nincs rá kereslet. Ma az a lényeg, hogy legyen digitális a műszerfal, legyen benne LEDes fényszóró, meg sok-sok kütyü amit lehet nyomkodni az autóban, lehetőség szerint gesztusvezérléssel és touchpaddal.
Ebben sajnos mind nincs otthon az Alfa és ez okozza a vesztét.
Ebből a szempontból a Stellantis lehet egy előremenekülés, ahol majd néhány kevésbé alfás Alfa modell majd lehetővé teheti azt,h közben gyártsanak továbbra 1 max. 2 modellt ami viszont az olyan benzinvérűeknek fog szólni mint mi. Ha nem, akkor az Alfának örökre végre.
I've spoken.
leopop326-11-2020 12:00:16 // 17901
Ne csodálkozz Vezess.hu cikk ezek mind ilyenek 😂😂
VKG231!!! (156+75)26-11-2020 11:56:32 // 17900
A Giuliát kb 6 millióért vennék meg újban.
Lehet, hogy befőttesgumi hajtaná, de lehet, hogy meg kellene próbálni.
Lehet, hogy befőttesgumi hajtaná, de lehet, hogy meg kellene próbálni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
399
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?