Forum >> Giulia

VKG231!!! (156+75)29-12-2020 19:06:17 // 18476
Én még anno a 45-öt raktam el párszor annyira tökéletesen kézifékkel keresztbe, hogy magam sem akartam elhinni, ugyancsak hóban...

Az elég jó volt, mondjuk utána másfél hónappal a traktornak kellett kihúznia az árokból, felült a hasa... :D

De hát gyakorlat teszi a kevésbé balfaszt :D
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2020 18:51:35 // 18475
Életem egyik legnagyobb autózása télen, hatalmas hóesésben, tuning Wartburggal, négyévszakos Michelineken történt. A Bakonyban. Talán 15 éve? A tökéletes autózás volt, sosem felejtem el. Erősen benne volt egy elakadás bárhol, de végül mi odaértünk. A többiek téligumival dekkoltak az autópályán hótorlaszok mögött 😄
Akkor láttam először Ikarust driftelni, valahol Székesfehérvár környékén egy körforgalomban. Akkor láttam először rendes hóátfúvást, megküzdöttünk egyenként velük. Nyomtam a gázt mint süket a csengőt, aztán durr bele. Kb 5-tel kecmeregtünk ki. Aztán jött a következő. Aztán a hókotró szemben a szerpentinen, miközben kézivel eltettem a visszafordítón 😅 Szerintem azóta sem autóztam akkorát. Ma lehet neki se mernék indulni egy ilyen kalandnak 😄
Piritu - 1.000.00029-12-2020 18:36:58 // 18474
Pedig régen minden jobb volt, a Trabimat pl. egy 35 évvel fiatalabb faszi vezette :-DD
tdemeter29-12-2020 18:24:26 // 18473
Apámnak 3 trabantja is volt, sosem volt téli gumija, szívott is rendesen az öreg ! Épp nemrég mesélte, milyen is volt az, amikor a legnagyobb hóban sima radiállal nyomták.
Halál volt, ugyanúgy mint most!
Szóval csak a technika fejlődött és nem pedig az, hogy régen minden jobb volt....
Liquid29-12-2020 15:48:28 // 18472
50-60-nal de 30-al is beleesik az árokba az aki alkalmatlan, vagy nem ismeri saját és autója határait. Ez pont nem sebesség, meg dinamika függő dolog.
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2020 15:09:52 // 18471
Jah a képek nagy részén ami fekete lemezfelnis az mind téligumi ...akkor most?
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2020 14:55:19 // 18470
Régen is pont ugyan azok a sebességi határok voltak, mit hittél régen mindenki csak 60-nal ment? :DDD Én a trabival 110-zel a vartyesszal meg 130....
Látod ez az óriási probléma, hogy télen is ugyan azt a menetdinamikát akarod ami lehetetlen (kivéve száraz aszfalt) és ebből van a legtöbb baj, hogy a téli gumi sokaknak hamis érzetet ad aztán árok a vége, mert csodákat az sem tesz, jégen egy gumi az atombiztos az pedig a szöges lásd észak ott azt használják...hozzá teszem én téligumi párti vagyok de nálam nem az évszak határozza meg, hogy tél van, ha nem az időjárás ami rohadtul nem téli még mindig, ma pl 12 fok van...
RomeoOne29-12-2020 14:37:17 // 18469
Ezek a mindig előkerülő érvek.
Én meg azt mondom, hogy 200+ lóerős autók sem voltak, amik erőlködés nélkül mentek 100-120-al. Meg nem is várták tőlük az emberek, hogy ennél a sebességnél a legnagyobb biztonságban menjenek úgy, mint ha sínen lennének :)
Ha mindenki 50-60-al döcögne a téli időjárási viszonyok között, mint anno, akkor lehet, hogy tényleg nem lenne szükséges a téligumi. De mivel mindenki ugyanazt a menetdinamikát akarja mindig (tehát ,hogy télen rossz időben is úgy tudjon száguldani, mint nyáron a jó időben), mindentől fügetlenül, ahhoz biztosítani kell a műszaki feltételeket. Ilyen műszaki feltétel a téligumi is.
És ónos esőben sem mindegy. Lehet, hogy ott téligumival sem lesz a kocsi sínautó, de jégen is hamarabb megáll és tovább marad irányítható egy jó téligumival az autó, mint nyárival.
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2020 12:09:37 // 18467
Ennél nagyobb vicc hogy 30 éve azt sem tudták van téligumi pedig akkor még telek is voltak :)
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2020 07:56:06 // 18465
Jaja visszafelé tényleg konvojokban mentek 40-50nel előztem is őket, mondjuk tudtam melyik részen lesz gázos :)
Ettől függetlenül a héten lecserélem a gurulókat (még soha ilyen későn) de ugye a hétre megint 10 fokokat ígér esővel...
Piritu - 1.000.00028-12-2020 07:16:35 // 18464
Végig le volt sózva a 8-as. Reggel mikor 10 óra körül mentem már akkor sózták Herendtől Fehérvár felé. Akkor már az volt a buli hogy 4 sávoson nem merték kikerülni a sózókocsit. A meglepetést a frissen hulló okozhatta amire még nem hatott a só meg az hogy csak a jobb oldali sávot sózták.

Meg az a sok marha, aki 1-2 méteres követési távolsággal tolta a sort. A mögöttem jövő is ilyen volt.
A négyes karambolnál is egy megpördült, a többi meg durr bele. Egynek volt esélye reagálni, az ment az árokba.
De hogy az útépítéses részen miért kellett 10-15-el menni arra nem jöttem rá. Fel volt sózva, ráadásul valami kavicsszerű izé is volt rajta.
A szembe jövők is csapatokban jöttek, mindig egy antifittipaldival az élen 10-el. Darabig senki, aztán a következő csapat.

A veszprémi Aldi-hoz menet volt egy kis emelkedő, no az le volt fagyva. Júlia simán megoldotta a felmenetelt. A kipörgésgátló tette a dolgát, nem gyorsult, de nem is lassult, felmentünk. Kellemesen csalódtam.
Giuntini27-12-2020 23:11:55 // 18463
Ónos esőben az imádság a leghatásosabb! Ott tök mindegy!
Liquid27-12-2020 23:10:56 // 18462
A Q4 nem hülyeség :) Nekem is volt egy pont ilyen esetem, csak enyhén viselkedett furán az autó, és megállás után a parkolóban szintén majdnem megvolt a hátas úgy csúszott :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2020 22:39:47 // 18461
Ónos esőben vajh mind1 téli vagy nyári :))))
sas-15927-12-2020 22:23:52 // 18460
Az ilyen nyárigumi huszárok csinálták a bajt, biztos.

A Giulia-n a defekttűrő, nyári 19-es kerék és a 18-as téli közt óriási különbség van már ilyen időben.
Piritu - 1.000.00027-12-2020 20:08:51 // 18459
A legdurvább az egészben hogy a waze nem küldött alternatív útvonalra. Végig írta, mutatta hogy dugó van, de egyszer se mondta hogy menjek le a 8-asról. Máskor meg mindig el akar küldeni Bivajb@sznádi huszadrendű utakra... amint kiértem a dugóból már küldött is :-(
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2020 19:58:15 // 18458
De jó hogy hallgattam a megérzésemre, Herend, Veszprém elesett...
Piritu - 1.000.00027-12-2020 19:38:28 // 18457
ja, előttem ment egy ezüst 156SW, de a Cartárs nem jött rá arra hogy ha ő 50 centire megy az előtte menő mögött attól a 10 km hosszú sor nem fog gyorsabban menni :-(
Piritu - 1.000.00027-12-2020 18:51:37 // 18456
Ja, ezeket én is láttam, csak nekem tovább kellett jönni :-)
Aztán Bakonygyepesnél sikerült leelőznöm a kis kék autót (Splash?) amelyik a sor elején 30(!!)-al ment, mert bemondták hogy csúszik. Herendnél volt a sor vége....
leopop327-12-2020 18:26:50 // 18455
A JTS-ekkel is szépen lehet pályázni nagy élemény szerintem velük. 2.2 vel is és a 3.2 vel is! :) Viszont a fogyasztás nem nagyon lesz dízel szinten úgy ahogy a Tbi-nél sem 😀
Viszont brutál hang az van :)
leopop327-12-2020 18:23:27 // 18454
Ez sajnos nagyon igaz :/
leopop327-12-2020 18:15:47 // 18453
Ezzel én is így vagyok amikor Breránál valaki megkérdezi a videóimban :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2020 16:41:08 // 18452
Ma csak az időjárás korlátozott :))) Elindultunk Ajkára persze még a nyári gurulók vannak fent, eső vagy valami szemerkélő előtte kis hav volt, Ősinél az észak déli összekötő úton néha éreztem zizeg az autó hátulja ok nem megyek 120szal csak 100, aztán a 8asra felmérve Palota után uccu neki 140, Őskü előtt 3 autó az árokban lassítás, belső sávban megint zizegés, Őskü után tűzoltó stb, 2 autó az árokban négy az úton szanaszét tőrve... ezt a mai túrát inkább elengedtem, Hajmás Hajmáskérnél visszafordulás, a rávezető út szépen csúszott, hazáig 90-100 8.2es fogyi, dohánybolt áll majdnem dobták egy hátast úgy csúszott a járda :))))
Kazes☻27-12-2020 13:45:01 // 18451
Mer' az azé' kell, hogy minél hamarabb legyen mindenkinek vasember ruhája, oszt röpködjön...! ;)
Giuntini27-12-2020 13:41:26 // 18450
Az megvan! Jó az a benyás Stelvio! Csak az a baj, ahogy a világban jelenleg korlátozzák az emberi szabadságjogokat, felerősített pánikkaltéssel (mindenre vonatkozik, környezetvédelem és egyebek), úgy veszik el az embertől a szabad döntés jogát. Dízel a jobb választás? Kit érdekel! Kiírtjuk! Nekem a benzines a megfelelő? Kit érdekel! Itt vannak az elektromosok, kényelemben akarsz utazni? Itt a Tesla! Három napig tart az egy napos út? Kit érdekel! A lényeg Musk úrnak tömjük tele a pénztárcáját.
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2020 13:11:14 // 18449
Ami furcsa benyás után hogy beülök egy delejbe és meg van az alap rezonancia
WarbiRunner (Gyuri)27-12-2020 11:55:48 // 18448
Mióta megvettük a fürge, igazán Alfásan reagáló benzinest, két dolog tisztult le. Állat jó a benzinnes, kellett, hiányzott. Jó elforgatni, élmény használni, és visszakaptuk az autózás szabadságát. Bármikor bármire jó. Nincs dpf, nem kell figyelni hogy hogy használjuk, csak vrömm. Beindít, megy :-) Ugyanakkor a nagydízel is nagyobb becsben van mint valaha. Mert hosszú tavokon jobb. Nyugodtabb, csendesebb, pihentetőbb. Nem ordít, nem izgágáskodik, csak suhan. Néha gyönyörű hangon morajlik, aztán újra csend. Nem annyira Alfás, de baromi kényelmes dolog.
Giuntini27-12-2020 10:39:22 // 18447
Igen. A 159-nél meg egyszerűen a TBI-t leszámítva nem volt benzines motor, ami hosszútávú autózásnál jó alternatívája lett volna a dízeleknek. Igen a Dpf megoldás a 2 0-át kivéve kiforratlan volt, de az 5 hengeres motor felhúzottan menetteljesítményben odavert a V6-nak! A V6 fogyasztása 16 liter volt városban. Az 5 henger hangja bemelegedett állapotban 2000-től fenomenális!
Sajnos a Giuliánál a dízelbe ezeket az élvezeti faktorokat mint hang nem mentették át! Kár ezért, pedig gokart szinten vezethető autó!
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2020 07:13:36 // 18446
Egy delej mindig kevesebbet fog enni adott típusban, hosszú távon verhetetlen
carver27-12-2020 00:10:07 // 18445
ezt aláírom, a dízelek nyomatéka mindig tekintélyt parancsol, még kisebb motorral is és ez valahogy nyugtatóan hat az idegekre :) Mondjuk jártam 3.0 dízeles némettel is annak is megvolt a szépsége az mondjuk kihozta az emberből a vaddisznót :)
Giuntini27-12-2020 00:03:44 // 18444
Egyetértek, mert ezt írtam. Nem a dízel fogyasztását mondtam előnynek, 2,4-em símán 8-9 litert eszik autópályán. A dízel előnyére inkább az "utazásbarát" mívoltát értettem. 160-ál az enyém 2600-on forog. A dízel ilyenkor duruzsol, megy és megy.... Vonul, és nem kérdez. Igen, ez a jó szó; a dízel vonul, a benzines meg megy.
carver26-12-2020 23:48:41 // 18443
azért erre tudok ellenpéldát is, régen Franfurtból egy 2.2-es Mazdával jártam haza. Általában éjszaka jöttem, 7 óra alatt értem Budapestre, a németeknél 200-zal 9-es átlagfogyasztással, egyébként 7 literes átlaggal vegyes fogyasztásnál. Ok hogy dízellel kevesebből is kijössz, de egy jó szívó is mindenre IS jó, és annak még a városi rövid távok sem tesznek be...
carver26-12-2020 23:34:22 // 18442
bármiről lehet beszélni, meg az ellenkezőjéről is, ne vedd magadra ha valakinek nem az a véleménye mint neked, ez nem rólad szól vagy arról hogy mit választottál, csak arról amit leírtál. Szerintem egyébként senki nem fikázta a dízelt egyik postban sem...

én is mondom a magamét legfeljebb néha kapom érte az ívet, de én örülök annak hogy ez nem valami szekta ahol mindenki ugyanazt mantrázza. Van bennünk egy közös dolog és sok különböző és ez jól van így :)
Giuntini26-12-2020 23:28:40 // 18441
Nálam a dízel arról szól, hogy hosszú táv. Régen a nagy dízel mindenre alkalmas volt, városi közlekedésre is, ezt elvették az emissziós szabályok. Ma a nagy dízel hossźu távú utazásra való, a környezetvédelmet szolgáló alkatrészek igencsak beleszólnak a motor élettartamába.
A mai napig nincs alternatívája a dízelnek hosszútávon. Nemcsak a fogyasztás, hanem a gyors, és gazdaságos "utazás" a lényeg. Az emberek nem voltak hülyék, a dízel annak érte meg, aki sokat utazott. Erre mit csinálnak az okosok? Ellehetetlenítik a dizel autókat.
Elektromos autó? Semmit nem ér, mert nincs hatótávja! Városban? Csakis annak, aki a saját garázsában tudja tölteni, a fizetős töltők ára annyira jön ki, mintha benzint vennél.
Benzines? A legjobb megoldás annak, aki megpróbál manapság mindenre használni egy autót. A kompromisszum.
Dízel. Az utazóautó, a az aszfaltnyelő, de ki utazik manapság. Üzletemberek repülnek, vagy Freccia Rossa-val szelik át Milano-Roma távot. 300-al. Annak idején hogy mentek a 164 TD-k és társaik eladásai!
Az okosok meg előre meghozzák törvényeiket, hogy mikortól lehet csak elektromos autókat forgalomba hozni hatótáv és hálózat nélkül.
Liquid26-12-2020 22:36:24 // 18440
Egyikünk se arra gondolt, hogy a dízel rossz és mindenki szarik a fogyasztásra, csak egy Alfánál nem ez az első ami eszünkbe jut. Persze nyilván van jelentősége ha az ember sok km-t megy, de ha az a legfontosabb, akkor soha sem az Alfa vagy bármely hasonlóan sportos / prémium márka az ami megfelelő célszerszám. Ennyi. :)
Az emisszió fontosságát meg hagyjuk meg a sötétzöldeknek :)
Liquid26-12-2020 22:31:53 // 18439
Természetesen láttam, hogy dízel, azért is hoztam fel a 2.4Q-et mint ellenpéldát, de mondok jobbat, városban rövid távon nagy hidegben simán összehozza bármelyik dízel a 15-öt...
Nem fikázás, nem lehurrogás, csak szerettem volna rámutatni arra, hogy a fogyasztás (akár egy sok km-es átlag is) csupán egy szám, ami önmagában semmit se mond, mert túl sok az ismeretlen az egyenletben. Bármely autóval, bármilyen számot produkálok neked a kijelzőre :)
zgi52126-12-2020 22:29:57 // 18438
sztem itt barmirol lehet beszelgetni nem? tudod en a nyomatek miatt valasztottam a dizelt mert a mindennapi kozlekedesemben jobban , sokkal jobban bejon mint a 2.0
napi 120kilit megyek ha hasznalom. most sem dontenek maskepp
sajnalom hogy a dizel, az alacsony emisszio es fogyasztad itt mar ordogtol valo

kb szananlom az eziranyu kepmutatas, megjatszas
hagyjuk is 😬
zgi52126-12-2020 22:22:48 // 18437
meg mi elott jobban lehurrogtok a videoban szereplo auto dizel, en barmit csinaltam x ev alatt sosem volt meg 7 liter sem. az atlag 6.1

tudom a kovetkezo fikazas azert lesz hogy a dizel igazabol nem is alfa
lassan nincs ertelme idejonni sem😀
carver26-12-2020 22:08:55 // 18436
egyetértek, én mindent produkáltam már a 2.0-s benzinessel 6,2l (Veszprém - Szfehérvár között a sebességkorlátozások betartásával) és 11,5l ( melóba járás budai hegyekkel + 25 perc araszolás) átlag között. De a 11 liternél sem a fogyasztás fáj hanem hogy itt kínzom a pacikat (meg magamat) szekérhúzással ahelyet hogy vágtáznánk erdőn mezőn.

A megfelelő autót a megfelelő célra - de sajnos elvitték a 2 milliárdot...
Liquid26-12-2020 21:35:58 // 18435
sok? :) Most mondjam azt hogy a 159 TBI 12 felett van kicsivel nagyátlagban? És a 2.4 Q4 10-et kért? :) Nagyon jó az a 7-8 közötti.
Amúgy meg mint az köztudott, az átlagfogyasztás erősen függ:
- az utak hosszától
- a sofőr lábától
- emelkedőtől, lejtőtől, szembe- vagy éppen hátszéltől
- város / főút / autópálya
- forgalom
- és még vagy 1000 dolog
Amúgy abszolut egyetértek az előttem szólóval: ha egy Alfa kapcsán a fogyasztás fontos dolog, akkor rossz filmet nézünk :)
Lev26-12-2020 20:12:52 // 18434
Számomra annyira hihetetlen,hogy egy Giulia kapcsán ennyiszer felmerül a fogyasztás..ha valakit ennyire mozgat ez a kérdés, akkor szerintem nem jó helyen jár :)
tdemeter26-12-2020 18:46:07 // 18433
akarom mondani cm3 :)
tdemeter26-12-2020 18:41:23 // 18432
Fúú, ez nagyon durva! Kissé hihetetlen is, de ugyanakkor tényleg sz.rul pakolható.
Ha tudom, hogy 300 liter, meg sem vettem volna, közben meg - kis kompromisszumokkal - elférünk benne. De most olvasom, hogy az offosom is ugyanúgy kamu értékeket adott meg.
Teljesen agyrém, lassan kiderül, hogy a motor sem annyi m2, meg kb semmi sem az, aminek írják...
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2020 11:02:24 // 18431
Láttam már ezt is 😀 A 159-ben bent a kardánbox magasító. A beülés katasztrófa.. aztán már nem annyira vészes. Lehet még egy csomagtér szűkítőt is faragok bele 😅
zgi52126-12-2020 06:55:08 // 18430
@Warbi
5.08 -nal hatul, kozepre huppanas ..

vegen az atlagfogyi nekem soknak tunik q4 letere is😮
leopop325-12-2020 18:53:53 // 18428
Piritu beszéltük az autós kártyákat na közben megtaláltam de egyiken sincs semmi fajta Euro norma szerencsére pedig ahogy akkor is mondtam nem olyan régiek hiszen kis koromból vannak és én meg 21 éves vagyok :)

Fornitore24-12-2020 22:23:43 // 18427
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.