Forum >> Giulia

Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2021 09:35:11 // 21354
Ez a króm keret nem áll jól az Alfának
carver15-08-2021 23:44:23 // 21353
ja így már világos, sztem ő is berakott egy második kulcsot mint a ZR1-es Corvette-ben, anélkül csak 2 henger megy, autópályán 100+ lóerő is elég és elmegy Madridig egy tankkal 😂
G-MANN🍀15-08-2021 23:01:35 // 21352
Budaörsön van ilyen:
Piritu - 1.000.00015-08-2021 22:47:52 // 21351
ahhh, ne is mondd!
Tegnap a 84-esen mentünk a soproni határig. Hatalmas forgalom és természetesen 70-el menő Fittipaldik húzzák maguk mögött a km-es sorokat. A kialakult picivel 10 alatti átlagot le kellett húzni egy kis osztrák autópályával Bécsig, meg vissza :-)
aranytl15-08-2021 22:45:28 // 21350
Benne van a legújabb árlistában, multkkr irtam is :) 200 Le, Etna piros, világos bőr, sok extra, 17 mFt.
G-MANN🍀15-08-2021 22:43:28 // 21349
De neki sokszor D-ben is csak 2,5 liter a fogyasztása, ahogy nézem a fotót😁😁
carver15-08-2021 22:10:53 // 21348
hát ha a tuningolás közben nem került be még egy tank akkor az az 1009 nem fog kijönni, nálam legalább is biztos nem :) a legalacsonyabb fogyasztás amit nekem sikerült elérni az a 8-ason volt 6,3, ha azt sikerülne végig tartani akkor is csak 950 km jönne ki. Halesznél meg ugye látszik, hogy D-ben van a verda és 36 fok van úgyhogy a klíma is megy rendesen... De ezen nagyvonalúan ugorjunk át, hadd gondolkozzanak a dízelesek 😅

Egyébként még a 8-as átlag is teljesen rendben van, az 750 km, azzal én bármikor megbékülnék - nemúgy Piritu persze, akinél ez már kiugró fogyasztás lenne 😁
Piritu - 1.000.00015-08-2021 21:40:42 // 21347
A km-t ne nézd, rá lett tankolva :-)
Piritu - 1.000.00015-08-2021 21:39:21 // 21346
szintén 2.0 benzin és Velence :-)
Kócosw15-08-2021 21:35:48 // 21345
esélyt latni meg megpróbálni nem ugyanaz ám 🤣Loosdorfnal lehuzodtam itatni, az meg messze van győrtől 😁
Halesz15-08-2021 21:30:20 // 21344
Tankolás utàn, 120-as tempónál egy csomó ideig ezt írta ki…
Amúgy 8 literes átlaggal jöttünk el ma Velencéig, 150-130-100-as tempóval. Majd mesélek :)
RomeoOne15-08-2021 20:24:10 // 21343
Látod, te legalább esélyt láttál rá :DDD
Kócosw15-08-2021 20:10:10 // 21342
Probaltam mar futni egy München Győrt egy tankkal a busso V6 al, hát nemigen ment...
Kócosw15-08-2021 20:08:38 // 21341
ilyet en se lattam meg baszki 😊
RomeoOne15-08-2021 20:04:02 // 21340
Na ilyet az enyém soha nem fog mutatni :DDD
Sztem még 5-ös számjeggyel sem láttam kezdődni azt a számlálót...
G-MANN🍀15-08-2021 19:22:34 // 21339

Halesz 2.0 benzin
1009 km ➡️ ⛽️
RomeoOne15-08-2021 16:26:53 // 21338
Alfa Romeo Giulia 6C Villa D’Este speciális széria

Ez mi? Tényleg van ilyen limitált szériás Giulia?
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2021 15:10:57 // 21337
A dízelezést úgy kezdtem, hogy évente 35e km-t szaladgáltam. Akkor indokolt is volt és jó választás is volt. Eltelt egy évtized és más szemmel nézem az egészet, és másak az igények is. Jelenleg szigorúan véve teljesen fölösleges két autó, a kettő megy összesen 15e km-t egy évben. Tudatosancsak akkor autózok, ha tényleg muszáj, vagy ha kirándulunk. Egyébként bicikli, gyalog, nem fáj :-)
A két autó előnye, hogy kétfelé megy, most fontos, bár ezt sem egy megoldhatatlan probléma. Valójában azért van két Alfánk, hogy hosszútávon így maradhasson. Volt öreg autónk, semmi bajom nem volt vele, csak az, hogy nem tudtam az előéletét. Most fogom tudni :-) A flottánk most csakis arról szól, hogy 10+ év múlva is úgy autózhassak ahogy én megszerettem. Aztán meglátjuk :-)
carver15-08-2021 11:41:59 // 21336
igen, én is úgy gondolom inkább max 15.000 körül lesz az az átlag, nekem úgy lesz benne 2 év alatt 25.000 a Covid alatt, hogy 4.700 most ment bele a nyaralás alatt és ilyen túra nagyon ritkán van, szóval igazából pont ugyanaz jön ki mint nálad
carver15-08-2021 11:34:50 // 21335
én a Gajdán Miklós videók óta nagyjából ráálltam a 2xE10 1x100-a benzinre (kivéve ha előre tudom hogy hegyekbe megyünk akkor 100-as megy bele :) ). Ha érdekel nézd meg itt meg itt szerintem nagyon sokat lehet belőle tanulni.
Liquid15-08-2021 11:14:15 // 21334
Bizony sok az a 25e is. Igaz mi a másik végét képviseljük, de a két kocsiba együtt megy bele bő 15e km, home-officeban meg még 10 se. Rokonlátogatással, nyaralással, túrázással, tokkal-vonóval.
Liquid15-08-2021 11:09:48 // 21333
hú de jó lenne az a gomb :)
Piritu - 1.000.00015-08-2021 10:36:27 // 21332
Szerintem az átlag user - még itt az oldalon is - nem megy ennyit. A rövid táv meg főleg nem a gázolajos autó terepe.
leopop315-08-2021 10:33:25 // 21331
Az az Edit gomb nagyon kéne már, én is régóta hiányolom!
carver15-08-2021 10:28:13 // 21330
a 25.000-rel valószínűleg fölélőttem, nem számoltam ki a mai üzemanyag árakkal meg karbantartási költségekkel, de az elmúlt években többször is volt olyan is, hogy nem volt szignifikáns különbség a dízel és a benzin ára között - mondjuk ilyet is csak Magyarországon láttam...

(OFF @Halesz lécci, Edit gombot nem lehetne rakni a fórum motorra? Nem tudnánk összedobni az upgrade költségét közösségi finanszírozásból? :) ON)
carver15-08-2021 10:17:26 // 21329
Na akkor robbantok, hogy megélénküljön a topikot a nyári punnydásban.

nem tudom hogy van-e erre igény egyáltalán. Egy átlag felhasználónak 700-800 ezer km 30-40 év és akkor nem beszélek vírushelyzetről csak évi 20-25e km-ről.

Amikor külföldön dolgoztam akkor én is beletettem 100.000 fölött évente de nem erre, meg taxisoknak építik az autókat. (nem mellesleg 2.2-es benzinessel jártam, félmillió kilométerrel adtam el és aki megvette legalább 150.000-et még beletett, utána mér nem követtem)

Mint tudjátok, nem vagyok képben a technikai finomságokkal kapcsolatban, az Alfák motorjaival kapcsolatban pláne nem.

De nekem a régebbi (nagyon jó) autószerelőm 20 évvel ezelőtt is azt mondta arra hogy milyen autót kell venni: ügyfélnek dízelt, magamnak benzinest... És igazából bármelyik másik is ezt mondta. 300-400.000 körül egy dízelre elköltöttél annyit karbantartásra amivel már jóval drágábbá vált mint egy benzines ha meg nem tartottad karban akkor pláne. Ezért szabadulnak tőlük 250.000 körül.

A fogyasztási előny kétségtelen, ha eladod a dízelt idejében hosszú távra ma is a legjobb választás, ha így használnám ma is azt vennék. De leszámítva azokat a cartársakat akiknél azt vettem le a hozzászólásokból, hogy külföldön élnek, külföldre járnak, esetleg sokat utazós munkájuk van, ki az aki valóban annyit megy vele hogy megérje? Mert 25.000 körül van a fordulópont, ahol egyáltalán érdemes elgondolkozni rajta (és akkor az érzelmi faktorról nem beszélek, csak az ésszerűségről. Sokat mentem dízellel is, imádtam a vonatszerű nyomatékot, de a hangot ez nem kárpótolja - akárhogy is van szigetelve).
leopop315-08-2021 10:14:00 // 21328
Pedig mindig lehet tenni rá egy jó kipuffot, néztem neten nagyon szép hangokat hoznak ki belőle 😁 Persze ha neked utazó autó akkor nyílván nem opció.
leopop315-08-2021 10:08:33 // 21327
Köszönöm, igen én is így vagyok vele, aztán majd kiderül.
Illetve amúgy nagyon jó lehet tuningolni a 3.2-t is csak inkább Ausztáliában szokták hiszen onnan jön a blokk. Egyedül azért nem vállaltam azt be mert onnan bármi amíg ideér megöregszem meg én is 😅
Teszek be egy képet ide.
Igen gondoltam hogy te ezért nem választasz Giuliát!
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2021 20:42:48 // 21326
Lehet azzal a tesztautóval volt valami, a különbség egyértelmű. Mondjuk annak hidegen búgott a kardánja is, nagyon fura volt.
zgi52114-08-2021 20:23:42 // 21325
azzal fozunk , ami van ;)
persze almodozni lehet, jol teszed ;)
zgi52114-08-2021 20:22:14 // 21324
en semmilyen bizonytalansagot nem erzek a dizel kormanyzasban. sot! egyebkent 2.0 at is vezettem, tudom komparalni ;)
Giuntini14-08-2021 19:40:13 // 21323
Pontosan a mai dízeleknél a fő probléma a motorok lekönnyítése, a falvastagságok csökkentése. A 2,4 alu hengerfejénél is a problémák egy része ebből adódott!
Ma egy nagy dízelnél a 450 ezres futásteljesítmény is hatalmas szó! A 2,5 TD Cromát ennyivel adtam el, és azt mondhattam róla, hogy a "bejáratási idő vége". Azok a dízelek a betartott karbantartással lazán elmentek 7-800 ezer km-t. A nagy szívódízelek meg 1 milliót.
Ezért mondtam, hogy a vasblokkos VM dízelt azért szívesen láttam volna a Giuliában! A motor annyira hátra van tolva az első tengely mögé, hogy szerintem a súlyelosztást számottevően nem befolyásolta volna.
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2021 19:29:43 // 21322
Elképzelhető, a VM dízelnél pont azt emelték ki, hogy az alacsony vibrációk miatt valami spéci ötvözetű a vas blokk. Ott az volt a fontosabb. Egy 2.2-es dízel Giuliát tesztvezettem tavaly, teljesen más volt vezetni mint a benzinest. A kormányzás is más volt, alacsony tempón volt benne egy fura bizonytalanság, ami 90-es tempó körül tűnt el. A hangját azért hagyjuk, mert a 4 hengeres cr dízel hang az, amit nem akartam többé semmilyen formában. A 159 2.4 dízel automata finomabb szerkezetnek tűnt, de hát 5 hengerrel nem nehéz :-) A benzinesnél nem érzem az 5 vagy 6 henger hiányát. Szólhatna szebben, nem a hangja amiért rajongok. Viszont halk, és sokkal finomabb műszer mint a 2.4 volt.
Giuntini14-08-2021 18:34:16 // 21321
Lehet hogy a végletekig lekönnyített blokk miatt van a 2,2 kalapácsoló, furcsa tónusú hangja??
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2021 17:58:19 // 21320
230 kiló az a VM motor. A 2.2-esnek csak az Alfához alumínium öntvény blokkot készítettek (más modellekben vasblokkos a 2.2), a benzinesben a kovácsolt hajtókarokkal 1.6kg mozgó tömeget spóroltak. A HK hifi erősítőjénél nem a hang volt az elsődleges, hanem hogy a legkönnyebb elérhető HK erősítőt tegyék bele. És se vége se hossza a tömeget csökkentő, merevséget növelő műszaki megoldásoknak. És szúrják magukat tökön egy ormótlan negyedtonnás motorral? Ezért nem való bele. Csak gondolj bele, hogy egy 2.2-es Giulia 500(!) kilóval könnyebb egy VM dízel Ghiblinél. És olyan hatalmas különbség térkínálatban, csomagtérben nincs.
Ez olyan lenne, minht a 11.5 kilósra megépített hegyibiciklimre feltennék egy villanymotort és egy akkupakkot, mert a bicikliúton egyenletesen menni milyen jó úgy. Az összes drága megoldás amitől 11.5 kiló lett tök feleslegessé válik, mert lesz egy 17 kilós dögnehéz hegyi biciklim. Terepgumival, verseny geometriával surrogok az aszfalton, és arra amire építettem, pont vacak lesz, egy gyorsat menni terepen nem lehet majd vele.
carver14-08-2021 17:19:26 // 21319
ha már BMW

sorry az off topicért, csak ha jönnek az Alfa Romeo megbízhatóság vs német prémiumok hülyeségekkel akkor meg lehet osztani ezt is...
Giuntini14-08-2021 14:37:04 // 21318
Igen, tapasztaltam mikor vezettem a 180 lovas dízelt, de az 5 hengert nem lehet kárpótolni, azt a hangot! A másik, hogy a bajoroknál a mai napig megy és viszik a sorhatos dízelt! A 3-as teljesen kategóriatársa a Giuliának! Ahogy gyuri mondja hogy nem illik bele a Giuliába, akkor a BMW-be sem illene...
Szerintem meg baromi jó alternatíva lenne egy 280 lovas dízel, azzal a brutál hanggal!
Én a dízelben sohasem a fogyasztást néztem, hanem azt ahogy hosszú távon megy!
Sajnos annyira elkaszálják mostanában a dízelt, hogy kíváncsi leszek a visszakozásra! Ott vannak a nagy SUV-ok, nagy részt a nagypénzű emberek is dízel motorral veszik, mert nem saját maguk ellenségei! Láttatok Merci SUV-ot normál benzinessel??? én csak dízellel látok, vagy AMG motorral....
G-MANN🍀14-08-2021 14:07:09 // 21317
67es átlag sebességgel a benzines sem lehet sokkal több, vagy 167 volt, csak nem látszik a képen?1😁😉😊
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2021 13:42:06 // 21316
Hátránya, hogy kokszos a kipuff vég 😁
DrB14-08-2021 13:40:16 // 21315
Kösz! Előnye/hátránya, hogy nincs, mik vannak?
zgi52114-08-2021 13:29:34 // 21314
handrasnak szivesen osztok ilyen kepeket..autout, orszagut: 190 km utan eltunt egy szegmens az ua. visszajelzon. az atlag 5.6 es meg kozel 800 kili!

es nem, nem hangos 8 ban a dizel sem 🤟😀
zgi52114-08-2021 13:23:06 // 21313
igen, erthetetlen a lipari es a montecarlo elhagyasa is. ugy, hogy igazabol nincs is hianypotlasuk. 😒
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2021 13:22:32 // 21312
Na igen ez verhetetlen az biztos, sok kmre nincs jobb alternatíva...
zgi52114-08-2021 13:18:23 // 21311
a 2.2 450 Nm nyomateka tenylegesen mindenre eleg a hetkoznapokban. 170 nel 2100 korul forog es hosszutavon (pl. 10k km) 6.1 az atlag barmit csinalsz!

elegedett lennel, lepd meg. 🤟😀
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2021 12:58:51 // 21310
Hát nem sok hangja van 150nél pörög 2500öt, sajnos egy 3.0 dízel egy Stelvioban mutatna jól de szerintem az sem enne kevesebbet...
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2021 12:56:04 // 21309
Engem sem zavarna sosem megy tönkre 😎
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2021 12:53:56 // 21308
A nagy dízel pont a Ghiblibe való (bár szentségtörés). Nagy, nehéz utazóautó. A Giuliába sehogy nem illene. Akinek a fogyasztás miatt kell dízel, tökéletes a 2.2. Az a VM nem fogyaszt keveset sem, szóval kb nulla előnye lenne egy 2.0 benzineshez képest. Korábban én is úgy voltam vele, hogy milyen jó lenne egy Vm dízel opció. Most, így közel 2e km-t levezetve az autóval úgy gondolom, hogy teljesen disszonáns lenne a Giuliában. Abszolút nem az a karakter amiben el tudom képzelni. A 159-ben tökéletes választás a 2.4, az egész autó úgy van hangolva, hogy ideális bele. Azon pedig tényleg meglepődnél, hogy milyen a Giuliával autópályán menni. A 159-nél ott is érzed a súlyos hatolást, a gyorsítások is olyan színpadiasak. Nem rossz, szerettem. A Giulia viszont ezt is temészetesen oldja meg, észre sem veszed a tempót, csendesen, könyeden suhan. És olyan könnyen ugrik, sokkal jobban gyorsul nagy tempón. És halkabb. És hát.. kevesebebt is eszik.
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2021 12:34:50 // 21307
Lehet, túl fényes felületnek tűnt :-) A gpf meg pont nem zavar egyelőre. Maga a szűrő ugyanaz, csak éppen tized annyi kormot lő ki egy benzines, így nem 500, hanem 5000km alatt telne meg. És nagyobb a benzinesnél a hő a katalizátornál, így nem kell külön mutatvány begyújtani a kormot, kb minden motorféknél kiég egy adag.
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2021 12:10:53 // 21306
Mióta írva vagyon kétszer tankoltam pont 500kmre 48l ét és tegnap a 200ra 3/4 autópálya 145 tempomat 19l-et... OMW 95...
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2021 12:07:13 // 21305
Tegnapi Bpi túrán 3 Stelvio-t és 2 Giuliat is láttam az M1-M7en
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.