Ezer forint sporolás az sok nagyon. Ismerős a VW fejlesztés meg revizió részlegen dolgozott. 0,2 €-t sporoltak azzal hogy vékonyabb vezetéket használtak valohol, cserébe jó párszor volt meghibásodás. Ezt jelezték, de a válasz az volt, hogy mivel így is működik ami meg tönkremegy garanciába javítják, így maradt minden a régibe. Az meg hogy nekünk várni kell a kalibrálásra nem igazán mozgatja őket.
Amugy persze elhiszünk mindent amit a műszerek mutatnak, de ha mondjuk meghibásodik és ez miatt lesz valami gond az illetőt nem igazán vigasztalja, hogy ilyen csak vele történik. Míg egy fizikális nívópálcának nincsen lehetősége meghibásodni.
Forum >> Giulia
Hardy31-03-2022 12:31:38 // 25247
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2022 12:10:17 // 25246
és nem is ez csak a baj... én pl mikor hozzá töltök akkor nem játszom a kalibrálással (remélem a Motulnál már nem is kell) és ugye mutatja azt a szintet amin volt, valamiért mondjuk elviszem a szervizbe és ott nem szólok azok meg töltenek rá ami meg már a maximum felett lesz...
TtK31-03-2022 11:50:36 // 25245
Egyszer láttam a neten, hogy meg lehet nézni hagyományos módszerrel is az olajszintet, egy hatos(?) imbuszkulcsot kell valahol az olajteknőbe dugni, de előtte bontani is kell. Megpróbálom megkeresni.
Engem is zavar amúgy, néha össze-vissza mutat, ami nem is csoda, ha tényleg az a mérési módszer, amit Warbi leírt az előbb.. :/
Engem is zavar amúgy, néha össze-vissza mutat, ami nem is csoda, ha tényleg az a mérési módszer, amit Warbi leírt az előbb.. :/
WarbiRunner (Gyuri)31-03-2022 10:50:10 // 25244
A probléma ezzel a mérés közvetettsége. Az olajba merülő kis izében az ECU felfűt egy vezető darabot, majd hagyja lehülni. És a lehülés dinamikájából próbálja kitalálni, hogy mennyi olaj van az olajteknőben. Közben egy hőmérő méri az olajhőmérsékletet, nyilván ettől is függ. Alapvetően az alkatrész nem bonyolult, a számolást megcsinálja az ECU, viszont lényegében vakon megy a rendszer, a valós olajszintet soha, sehonnan nem tudjuk meg. A kalibráció egy elméleti adathalmazhoz történik, nem valós, valamiképpen megmért olajszinthez. Szerintem hatalmas tervezési hiba egy ilyen kontrollálatlan mérőkör, kb ez az egyetlen dolog ami műszakilag zavar az autóban. Egy nívópálca lenne a minimum.
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2022 09:47:10 // 25243
szerintem meg óriási nagy baromság, hogy nincs, mikor töltesz utána nem látod egyből mennyi ment bele azért járatni percekig, hogy kalibrálja a mennyiséget, ha kevés megint tölteni és ezzel megy el fél óra játék... vicces kb 1000ft-ot spóroltak...
Morfiusz Cédula31-03-2022 09:30:04 // 25242
Ha jól megcsinálták, nem kell miatta aggódni. Az üzemanyag mennyiséget sem méricskéljük pálcával, a vízhőmérsékletet meg külső hőmérővel és még lehetne sorolni mennyi sok mindent csak műszereken keresztül monitorozunk, mégis működik.
Hardy30-03-2022 13:30:55 // 25241
Az a mechanikusan fizikálisan akart lenni
Hardy30-03-2022 13:29:56 // 25240
Hát én még mindig jobban hiszek egy mechanikusan olaj teknőbe nyúló pálcának mint egy digitális kijelzőnek. Itt nálunk a teherautóknál láttam már érdekes dolgokat.
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2022 13:23:18 // 25239
benzinesben nincs...minek :DDD
Hardy30-03-2022 13:19:50 // 25238
Az újakban már nincsen nívópálca? Az enyémben még van.
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2022 17:00:53 // 25237
És tényleg 🤣
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2022 15:25:01 // 25236
6 lityi belemegy az a maximum járatod 5 percig és kalibrálja magát... nálam egyszer csak 5.7L-et raktak bele nem is volt kalibrálás után maxon...
G-MANN🍀29-03-2022 15:22:18 // 25235
de mi a digitális valós amikor maxot mutat? nekem olajcserénél és utána kalibrálásnál maxot mutatott, majd nézték az olajos dobozt (túl sok maradt benne) és mondták, hogy ennyi nem elég, raktak még bele 2 dl-t és az is maxot mutatott :-)
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2022 15:12:59 // 25234
Azért nem teljesen így van, egy pálca az olajszintmérő ami mutatja a valós értéket az megint más, hogy a kijelzőn digitálisan mutatja a valósat
TtK29-03-2022 15:09:15 // 25233
Szagold az olajbeöntő-nyílásnál. :)
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2022 14:35:32 // 25232
A digitális világ csak annyit jelent, hogy véges a mérés/kijelzés felbontása. Egyébként teljesen normális, ha egy belsőégésű motor valamennyi olajat fogyaszt. Olyan nincs, hogy nincs veszteség a gyűrűk mellett. Ha látszólag nem fogy, az csak annyit jelent, hogy fogy, és hígul egyszerre :-)) Én kicsit haragszom is az Alfa Romeora, hogy elvette a normális ellenőrzés lehetőségét és nincs nívópálca. Nekem még az a normális, hogy a színét is megnézem, de akár meg is szagolom az olajat a pálcán, sokat elárul. Pl. a Giuliettánál ha már nagyon benzinszagú, akkor ideje egy hosszabb kerülőnek. A kijelzőt azt szagolgathatom XDD
denil129-03-2022 13:55:10 // 25231
Úgy van ahogy mondod.
A digitális világ nullákból és egyesekből áll. Fekete vagy fehér, igen vagy nem.
Nincs átmenet. Tehát ahogy az érzekelő nem érzékel a maximum szinthez beállított olajszintet ( mind1,h ahhoz képest sok v kevés hiányzik ), azt fogja mutatni, hogy kevesebb van benne mint volt.
Én biztosan nem aggódom emiatt, ez teljesen normális.
A digitális világ nullákból és egyesekből áll. Fekete vagy fehér, igen vagy nem.
Nincs átmenet. Tehát ahogy az érzekelő nem érzékel a maximum szinthez beállított olajszintet ( mind1,h ahhoz képest sok v kevés hiányzik ), azt fogja mutatni, hogy kevesebb van benne mint volt.
Én biztosan nem aggódom emiatt, ez teljesen normális.
denil129-03-2022 13:53:54 // 25230
Nincs köze a garihoz, sőt ha pl. ültetnéd az autót, az sem jár garanciavesztéssel.
Az más kérdés, ha futóműproblémád lesz és vissza tudják vezetni arra,h megváltoztattad az autót, akkor nem lesz garis szerelés, de egybéként önmagában sem az olaj, sem egy ültetés v kipuff csere, hifi építés, stb. nem jár garanciavesztéssel.
Az más kérdés, ha futóműproblémád lesz és vissza tudják vezetni arra,h megváltoztattad az autót, akkor nem lesz garis szerelés, de egybéként önmagában sem az olaj, sem egy ültetés v kipuff csere, hifi építés, stb. nem jár garanciavesztéssel.
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2022 10:51:15 // 25229
nekem most jár le a gari de már a múltkor is Motult kapott... azt meg 10e-ként lecserélem, eredetileg is az volt a terv de nagyon nem akarták a szakszervizben ...
G-MANN🍀29-03-2022 10:32:24 // 25228
abban azért nem vagyok biztos, hogy a maximum jelzés az mindig maximum (ki tudja meddig töltötték eredetileg) azért van egy mozgástere és utána jelzi a csökkenést, lehet, hogy nem csurig volt és fogyott most kb 1 dl, és leugrott egyet a skálán, ami teljesen baráti
én 10ekm után mindig cseréltetem az olajat, ez alatt az előző Giulia sem evett annyit, hogy rá kellett volna töltögetni, amikor rátöltöttek volna, már ki is volt cserélve és új olaj volt benne a maximumra töltve :-)
én 10ekm után mindig cseréltetem az olajat, ez alatt az előző Giulia sem evett annyit, hogy rá kellett volna töltögetni, amikor rátöltöttek volna, már ki is volt cserélve és új olaj volt benne a maximumra töltve :-)
Zselé29-03-2022 10:07:49 // 25227
Hát azt tudom, de az egy Volkswagen, az nyilván eszi :D
Na mind1, köszönöm az infót, veszek egy litert a biztonság kedvéért.
Majd kíváncsi leszek a Motul tapasztalatokra a teljes cikluson. Én a 156-os 1.6TS-be és a 2.0 TS Spiderbe is Motult használok, egyikkel sincs semmi bajom. A Spider mondjuk nem releváns, mert 1-2000 km-et megy évente, de természetesen nem fogyaszt. A 156 viszont egy felújított motorral fut, évi 6-8000 km, masszív városi gyerekhordó hideg üzem. Egy csepp se fogy abból se a Motulból és nagyon szépen jár, az érme megállna a műszerfalon.
Tehát én is hajlok majd a váltásra, de gari alatt gondolom szó se lehet róla. Bár ahogy én használom, max 2,5-3 év és annyi a 100e km-nek :)
Na mind1, köszönöm az infót, veszek egy litert a biztonság kedvéért.
Majd kíváncsi leszek a Motul tapasztalatokra a teljes cikluson. Én a 156-os 1.6TS-be és a 2.0 TS Spiderbe is Motult használok, egyikkel sincs semmi bajom. A Spider mondjuk nem releváns, mert 1-2000 km-et megy évente, de természetesen nem fogyaszt. A 156 viszont egy felújított motorral fut, évi 6-8000 km, masszív városi gyerekhordó hideg üzem. Egy csepp se fogy abból se a Motulból és nagyon szépen jár, az érme megállna a műszerfalon.
Tehát én is hajlok majd a váltásra, de gari alatt gondolom szó se lehet róla. Bár ahogy én használom, max 2,5-3 év és annyi a 100e km-nek :)
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2022 09:30:10 // 25226
a 0w30-as digitek p.e kell bele... a volkswagen pl 30e km alatt elkér még egy 4-es kannát olajcseréig :DDD Majd írok, ha olajcserés lesz nálam eddig tartja magát a Motul szintügyileg meg rángatózás mentes az indulás is...
Zselé29-03-2022 09:23:21 // 25225
Köszönöm az infót! Igen, mivel nekem is pályázik sokat, ez olajfáradás szempontjából is a magasabb kategória, gondolom. Mivel az első olajtöltete, nem is nagyon aggódom 1-2 decin 8000 km alatt - bár azért volt egy olyan naiv feltételezésem, hogy egy 15 ezres csereciklusra beállított autón nem kell kancsót tartani a csomagtartóban. De akkor a tapasztalatok alapján ahogy olvasom, ez ilyen.
Pontosan melyik Digitek kell a 280 lovasba? A manualba benne van?
Pontosan melyik Digitek kell a 280 lovasba? A manualba benne van?
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2022 08:58:06 // 25224
részenként, amit nálad mutat az kb 1-2dl, ha lemegy félig az kb 0.5l... az a baj egyszer elkezd fogyni akkor már nem olyan az olaj minősége és egyre jobban fogy persze ez függ a használattól... nálam még a Bulgár kiruccanásnál evett sok olajat maxon indultam a 2300km-en kért vagy 4dl olajat mire hazaértem igaz nagy gázon tettem meg az utat ritkán mentem 150 alatt Szofia-Burgas etap inkább 160-170 de az kb 400km-es rész, hazafelé meg délután 15-16 között indultunk és hajanli 2-re értem haza volt tempó na ...
Zselé29-03-2022 08:44:14 // 25223
És mikor kér egy lityit? Ha minimumra megy?
tdemeter29-03-2022 07:09:35 // 25222
Lehet nem jól fogalmaztam, de a kép alapján nekem a legalsó "nagy csík" is csík :)
Azzal együtt 3-4-5 beosztás.
Azzal együtt 3-4-5 beosztás.
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2022 06:51:56 // 25221
Legyen egy lityi a csomagtartóban az a biztos ha kér...
denil128-03-2022 22:41:10 // 25220
Én is észrevettem,h most már folyamatosan 4 csíkon van az olajhőfok, de ez teljesen normális, elvégre már 15-20 fokok vannak kinn.
Egyébként én télen akkor láttam,h felmegy négyesig ha tiportam vagy ha normálisan mentem mondjuk pályán, de valaki mögött.
Szóval IT-s srácként én is figyelem az ilyeneket, de azért ebben ott a fizika is,h kívülről már melegebb levegőt kap, ergo a 4 csík az teljesen rendben van.
Az olajszintjelző 1 osztással lejjebb menetele nem probléma. Én pl. eleve így hoztam el, ez teljesen normális. Pár hónapja volt olajcserén, akkor telit mutatott a jelző, múlt hét óta 1 osztást lejjebb ment és 6k km-ert mentem ezzel az olajjal. Teljesen normális, nem kell aggódni miatta :)
A vízzel kapcsolatban pedig Paraflu kell bele, a rózsaszín, ami alu blokkhoz való.
Egyébként én télen akkor láttam,h felmegy négyesig ha tiportam vagy ha normálisan mentem mondjuk pályán, de valaki mögött.
Szóval IT-s srácként én is figyelem az ilyeneket, de azért ebben ott a fizika is,h kívülről már melegebb levegőt kap, ergo a 4 csík az teljesen rendben van.
Az olajszintjelző 1 osztással lejjebb menetele nem probléma. Én pl. eleve így hoztam el, ez teljesen normális. Pár hónapja volt olajcserén, akkor telit mutatott a jelző, múlt hét óta 1 osztást lejjebb ment és 6k km-ert mentem ezzel az olajjal. Teljesen normális, nem kell aggódni miatta :)
A vízzel kapcsolatban pedig Paraflu kell bele, a rózsaszín, ami alu blokkhoz való.
Kazes☻28-03-2022 21:23:29 // 25219
carver28-03-2022 21:01:04 // 25218
na várj, akkor mi neked a 3. meg a 4.osztás? Mert nekem alapból megy a vízszintes vonal plusz 3 osztáson, most hétvégén Pécsen voltam végig 1+4 volt. Ennél felmelegedés után se kevesebbet se többet nem produkált emlékezetem szerint még akkor sem ha szerpentinen toltam neki...
Erhard 242 (Pure Energy)28-03-2022 20:51:44 // 25217
Az alap a Giulia 4 hengeres...
Erhard 242 (Pure Energy)28-03-2022 20:42:30 // 25216
Ehh amcsiban a 4 hengeres turbóst bővítették +2 hengerrel meg még egy turbóval az alap 400 paci...ezek mennek a jeepekbe ...hülye eu
Zselé28-03-2022 20:41:56 // 25215
Az nem kevés azért! Én is Motul párti vagyok…
Végülis vehetjük hajtós menetnek, mert futása 75- 80%-át tuti autópályán töltötte
Végülis vehetjük hajtós menetnek, mert futása 75- 80%-át tuti autópályán töltötte
Erhard 242 (Pure Energy)28-03-2022 20:11:08 // 25214
Hajtós menetben a Digitec fogyogat de inkább 9e km után ott viszont egyre jobban akár 1l is következő olajcseréig...Motulra kivi leszek lassan 10e lesz benne
Erhard 242 (Pure Energy)28-03-2022 20:05:18 // 25213
Alu fagyi piros...
Piritu - 1.000.00028-03-2022 19:28:01 // 25212
Ha még nem volt higítva akár desztillált vizet is tölthetsz rá.
zgi52128-03-2022 19:03:29 // 25211
ezzel nemreg Denil futotta a koroket, nem hiszem h barmit szamit az olajhofokod kerdeseben a par deci hutofolyadek.
tdemeter28-03-2022 18:36:07 // 25210
Szerintem lassan követi le, nem valós időben. Nameg lekérdezni sem kérdezi állandóan.
Nem lesz vele baj szerintem...
Nem lesz vele baj szerintem...
Zselé28-03-2022 18:26:28 // 25209
Amikor először észre vettem, valóban egy erős emelkedőn (rámpán) álltam. De utána többször egyenesen is álltam. Bár nem tudott teljesen kihűlni az autó, mert max 3-4 órát állt egy helyben. Kíváncsi leszek, reggel milyen lesz.
tdemeter28-03-2022 18:25:04 // 25208
Közben ránéztem a hűtővízre, pont a minimumon van hidegen. Szerintem feltöltöm maxig.
Mit töltsek rá? Mi a pontos neve amit vennem kell?
Mit töltsek rá? Mi a pontos neve amit vennem kell?
tdemeter28-03-2022 18:22:33 // 25207
Dettó ugyanígy volt eddig nekem is.
tdemeter28-03-2022 18:22:10 // 25206
Kb 16-18 fok volt, az azért nem nyár még. Azért tünt fel, mert nekem is olyan, hogy a 3. osztáson elballag, nagynehezen mászik fel a negyedikre, de olyat, hogy a felénél legyen csak meghajtva csinált eddig. Most pedig alapból ....
(IT-sként mindig gyanakodva figyelem, ha egy rendszer az előzőktől eltérő értékekkel működik, mert az mindig hibát jelez előre...)
(IT-sként mindig gyanakodva figyelem, ha egy rendszer az előzőktől eltérő értékekkel működik, mert az mindig hibát jelez előre...)
tdemeter28-03-2022 18:18:37 // 25205
Nekem akkor ilyen, ha kissé ferdén parkolok, ilyenkor a szintmérő nem pontos adatot mutat. Szerintem ne aggódj miatta.
Az első csere után nekem a következőig kevesebbet mutatott, de mivel az is a várt intervallum közé esett, nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
Az első csere után nekem a következőig kevesebbet mutatott, de mivel az is a várt intervallum közé esett, nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
G-MANN🍀28-03-2022 17:09:02 // 25204
Sajnos nem tudom, nekem szerviz mondta.
G-MANN🍀28-03-2022 17:04:12 // 25203
Tökéletes a szintje, normális👍 ennyit simán lemehet
én egyébként 5-nél cseréltettem és a héten 15nél lesz egy újabb csere
én egyébként 5-nél cseréltettem és a héten 15nél lesz egy újabb csere
zümi16628-03-2022 16:44:16 // 25201
Nem cseréltetted le 3-4000 km. körül a gyári olajat? No nem mintha lenne összefüggés a kettő között, ezt csak úgy kérdeztem.
Zselé28-03-2022 16:10:24 // 25200
Valaki találkozott már a kijelző szerint olajfogyasztással? Ma reggel a képen látható pici eltérésről számolt be az autó a maximumhoz képest...
7800 km van benne, még nem volt olajcserén. Mindenféle módon használom, de erős terhelést 5-10 percnél tovább még nem kapott és nem is fog az első olajcseréig.
Mennyire normális ez?
Zselé28-03-2022 16:08:22 // 25199
Hol lehet lekérdezni VIN alapján a gyártás pontos idejét? Az enyémet nem tudom
Tommi28-03-2022 16:06:57 // 25198
Nálam a Stelvio (2.0 280) egész télen 3 osztással ment "üzemi hőmérsékleten", most a jobb időben kúszott fel újra 4 osztásra így a téli hónapok után :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
347
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?