Forum >> Giulia
zgi52110-01-2023 12:02:07 // 28447
igen, dízelre! :)
Zselé10-01-2023 11:48:43 // 28446
szerintem a kolléga a dieselre gondolt vezérlésnél...
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 11:38:07 // 28445
Én azon dobtam egy hátast, hogy légszűrőt nem cserélnek olajcserénként? 45e-nként van előírva. Ez komoly? :-O Kicsit én is várom, hogy szabaduljak a márkaszerviz kényszertől, szeretném a saját ütemezésemben csinálni a dolgokat. Légszűrőt pl biztosan cseréltem volna, és pollenszűrőt is. Nem tartom különösebben komoly éves szerviznek azt, hogy 130-ér' ledobják az olajat belőle, és kb ennyi. Most akkor légszűrőt cserélhetek magamnak? XDD Ez így egy nettó baromság.. És egy multiair motorban nem 60e-nél fogok gyertyát sem cserélni.
A vezérlést meg nem is értem. Ez egy láncos motor, előírása konkrétan nincs is a manualban. A meghajtó szíj csere van a kézikönyvben max 120e km-nél. Vagyis már garin kívül történik jó eséllyel, és nem egy nagy wasist.. Van egy főtengely szíjtárcsa, amiről a motor egyik oldalán a klímát, a másikon a generátort hajtja. Ergo semmi tragédia nem tud történni még ha valaki olya' hanyag hogy szarik rája. Ezer százalék hogy nem cseréltetném márkaszervizzel egy fél lakás áráért XDD
Ha a láncot kell cserélni, azt meg pláne de nagyon nem...
A vezérlést meg nem is értem. Ez egy láncos motor, előírása konkrétan nincs is a manualban. A meghajtó szíj csere van a kézikönyvben max 120e km-nél. Vagyis már garin kívül történik jó eséllyel, és nem egy nagy wasist.. Van egy főtengely szíjtárcsa, amiről a motor egyik oldalán a klímát, a másikon a generátort hajtja. Ergo semmi tragédia nem tud történni még ha valaki olya' hanyag hogy szarik rája. Ezer százalék hogy nem cseréltetném márkaszervizzel egy fél lakás áráért XDD
Ha a láncot kell cserélni, azt meg pláne de nagyon nem...
Zselé10-01-2023 11:17:21 // 28444
Oh, ez esetben valóban félre értettelek, elnézést! :)
zgi52110-01-2023 11:07:08 // 28443
ejjh! félreértettél :( :(
a példákat ok-okozatra hoztam nem keverném egymás között..
fékbetét -> fékrendszer (és nem MA modul :))
olajcsere -> MA modul
én kérek elnézést! :)
nos akkor dobsz majd hátast, mikor a vezérléscsere árát meghallod (+ha éves revízióval egybeesik), főleg egy veloce kivitelnél ahol az elejét bontani is kell.
a példákat ok-okozatra hoztam nem keverném egymás között..
fékbetét -> fékrendszer (és nem MA modul :))
olajcsere -> MA modul
én kérek elnézést! :)
nos akkor dobsz majd hátast, mikor a vezérléscsere árát meghallod (+ha éves revízióval egybeesik), főleg egy veloce kivitelnél ahol az elejét bontani is kell.
Zselé10-01-2023 10:56:31 // 28442
Szerintem értem, de nem fogadom el...
Ha a fékrendszernek problémája adódik egy ilyen beavatkozás után, természetesen az az én - illetve a javítást végző szerviz - kockázata. Ennek van alapja, hogy nem fogadják el a garanciát.
De ha nekem megmakkan a motor, vagy az MA modul - majd azzal utasítják el, hogy hát nem garanciális, mert máshol cseréltél fékbetétet, azt nagyon kiröhögöm és addig megyek, amíg be nem zár a bolt..
Ez körülbelül egy olyan dolog, mintha azért utasítanák el, mert nem náluk gumiztattam télen-nyáron.
A másik oldalról: 5 évet simán ki lehet bírni, ha az annyit jelent, hogy 5x elviszed az éves olajcserére. Nekem még nincs egy éves, picit más a használat mértéke. Nem halok bele, ha 150-180 ezret fizetek egy fékbetét cserére - de nekem a gari nem is fog 5 évig tartani, csak olyan 2,5-3 évig a km miatt..
Ez azt jelenti, hogy ez idő alatt 6x megyek olajcserére, és 2x biztosan fékbetét (második alkalommal tárcsa) cserére is. Ez a teljes becsült szerviz költség olyan 1,5 millió szerintem a 3 évre vetítve - csak a kötelező és kopó alkatrészekre.
Nem döntöttem még el, mi lesz ha elkopik a betét - de nevetségesnek tartom, hogy egy fékbetét csere munkadíja alsó hangon 110 ezer Ft (ha listaáron vesznek betétet...). Mint ahogy az olajcsere is nevetséges, 1,5 órás normaidővel és 900 Ft segédanyaggal... 900 Ft-nyit kopott a tizeskulcs gondolom az én autómon...
Tudom, egy csomó nemzetiségi jelzővel vagyok illethető egy ilyen kategóriás autóval a 900 Ft-os tételen való fennakadásom miatt. De az a hitvallásom, hogy az a csóró, aki nem hajol le egy 5 forintosért. Nameg, hogy nem úr, aki nem herdál... :DDD
Szép napot! ;)
Ha a fékrendszernek problémája adódik egy ilyen beavatkozás után, természetesen az az én - illetve a javítást végző szerviz - kockázata. Ennek van alapja, hogy nem fogadják el a garanciát.
De ha nekem megmakkan a motor, vagy az MA modul - majd azzal utasítják el, hogy hát nem garanciális, mert máshol cseréltél fékbetétet, azt nagyon kiröhögöm és addig megyek, amíg be nem zár a bolt..
Ez körülbelül egy olyan dolog, mintha azért utasítanák el, mert nem náluk gumiztattam télen-nyáron.
A másik oldalról: 5 évet simán ki lehet bírni, ha az annyit jelent, hogy 5x elviszed az éves olajcserére. Nekem még nincs egy éves, picit más a használat mértéke. Nem halok bele, ha 150-180 ezret fizetek egy fékbetét cserére - de nekem a gari nem is fog 5 évig tartani, csak olyan 2,5-3 évig a km miatt..
Ez azt jelenti, hogy ez idő alatt 6x megyek olajcserére, és 2x biztosan fékbetét (második alkalommal tárcsa) cserére is. Ez a teljes becsült szerviz költség olyan 1,5 millió szerintem a 3 évre vetítve - csak a kötelező és kopó alkatrészekre.
Nem döntöttem még el, mi lesz ha elkopik a betét - de nevetségesnek tartom, hogy egy fékbetét csere munkadíja alsó hangon 110 ezer Ft (ha listaáron vesznek betétet...). Mint ahogy az olajcsere is nevetséges, 1,5 órás normaidővel és 900 Ft segédanyaggal... 900 Ft-nyit kopott a tizeskulcs gondolom az én autómon...
Tudom, egy csomó nemzetiségi jelzővel vagyok illethető egy ilyen kategóriás autóval a 900 Ft-os tételen való fennakadásom miatt. De az a hitvallásom, hogy az a csóró, aki nem hajol le egy 5 forintosért. Nameg, hogy nem úr, aki nem herdál... :DDD
Szép napot! ;)
zgi52110-01-2023 10:32:56 // 28441
sztem nem érted :(
ha garancia idő alatt bárhol máshol foglalkoznak az autóval, ami nem márkaszerviz
visszaüthet.. ez a Te kockázatod, tudom sokan otthon cserélgetnek egyszerűbb dolgokat.
igen, egy fékbetét cseréje sem olyan egyszerű már, ahogy olvasgatom. ha vmi gond adódik pl a brake by wire rendszerrel és látják, hogy nem általuk cserélt van benne (mert ugye annak nyoma van a szervizkönyvben és szerviz számlákon) nem fognak átsiklani a kérdésen.
sztem ezt az 5 évet ki lehet bírni, utána pedig a szavatosságban lehet nyerőbb.
ha garancia idő alatt bárhol máshol foglalkoznak az autóval, ami nem márkaszerviz
visszaüthet.. ez a Te kockázatod, tudom sokan otthon cserélgetnek egyszerűbb dolgokat.
igen, egy fékbetét cseréje sem olyan egyszerű már, ahogy olvasgatom. ha vmi gond adódik pl a brake by wire rendszerrel és látják, hogy nem általuk cserélt van benne (mert ugye annak nyoma van a szervizkönyvben és szerviz számlákon) nem fognak átsiklani a kérdésen.
sztem ezt az 5 évet ki lehet bírni, utána pedig a szavatosságban lehet nyerőbb.
Zselé10-01-2023 10:20:29 // 28440
Az olajcserét még meg is értem - honnan tudja, hova vitted, mit rakattál bele?
De egy MA modul hibába belekeverni a fékbetét cserét... az szerintem igen kevés kihívást tartalmazó fogyasztóvédelmi per lenne :)
De egy MA modul hibába belekeverni a fékbetét cserét... az szerintem igen kevés kihívást tartalmazó fogyasztóvédelmi per lenne :)
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 10:07:51 // 28439
Az első szériáknál úgy rémlik, hogy valóban gyorsan koptak a tárcsák is, főleg hátul. Volt ez téma, aztán elült a dolog, később nem jött fel újra a probléma.
Egyébként úgy tudom, hogy szoftver sem kell a fékbetét cseréhez, mert menüből szerviz állásba lehet tenni. Valahol olvastam..
Magam részéről én kerékcserekor mindkét autón körbenézem a tárcsákat, betéteket magamnak. A Giuliettán pl bejelzett a fékbetét csere lámpa, és azóta is minden nap jelez, és még bőven van anyag a fékbetéten. Nem mondom hogy sok, de pár ezret elmegy, nyugodtan elő lehet készülni alkatrésszel, szerviz időpontal, lehetőleg tavaszi szünetet megcélozva :-)
Nyáron a szervizen a szerelőm átnézte, ő egy szezont adott még neki akkor, szerintem kb igaza is lesz.
Egyébként úgy tudom, hogy szoftver sem kell a fékbetét cseréhez, mert menüből szerviz állásba lehet tenni. Valahol olvastam..
Magam részéről én kerékcserekor mindkét autón körbenézem a tárcsákat, betéteket magamnak. A Giuliettán pl bejelzett a fékbetét csere lámpa, és azóta is minden nap jelez, és még bőven van anyag a fékbetéten. Nem mondom hogy sok, de pár ezret elmegy, nyugodtan elő lehet készülni alkatrésszel, szerviz időpontal, lehetőleg tavaszi szünetet megcélozva :-)
Nyáron a szervizen a szerelőm átnézte, ő egy szezont adott még neki akkor, szerintem kb igaza is lesz.
zgi52110-01-2023 09:59:54 // 28438
addig mondják ezt, hogy nem garanciavesztő ameddig nincs bibid.
elvileg olajcserére is viheted bárhova..(ha -ha :-)) aztán ha garis hibád lesz pl. MA, azonnal mutogatnak majd arra, hogy volt köztes nem márkaszervizes revizíód és taka. ne legyünk naivak. :) sztem a huligánkodás miatt inkább a hátsó kopik el hamarabb, azt sasold meg jobban.
elvileg olajcserére is viheted bárhova..(ha -ha :-)) aztán ha garis hibád lesz pl. MA, azonnal mutogatnak majd arra, hogy volt köztes nem márkaszervizes revizíód és taka. ne legyünk naivak. :) sztem a huligánkodás miatt inkább a hátsó kopik el hamarabb, azt sasold meg jobban.
Zselé10-01-2023 09:51:58 // 28437
Azért ez a gyors fék kopás sánta nekem egy picit...
Jelzett az autó, hogy cserélni kell - vagy mondták a szervízbe? :D
Nekem most 35000 van benne. 29 ezernél voltam a 30k olajcserén, és akkor mondták, hogy az első betétek nagyon jól bírták - de már csak 5-10 ezer van bennük. Az autó még nem jelzett.
Mivel olyan árat mondtak, hogy fejre álltam (a munkadíjon), kiderült, hogy nem garanciavesztő tényező ha nem márkaszervíz cseréli a betétet.
Beszéltem egy - Alfa csoportokban ajánlott, hozzám közel található - sráccal, akinek van szoftvere, QV Giukat meg Stelviókat szerel és sokáig márkaszervízben dolgozott.
Ott kezdődött a beszélgetés, hogy "Dehát ezt még nem kell cserélni, ezek a betétek jó 40%-osak..."
:D
Jelzett az autó, hogy cserélni kell - vagy mondták a szervízbe? :D
Nekem most 35000 van benne. 29 ezernél voltam a 30k olajcserén, és akkor mondták, hogy az első betétek nagyon jól bírták - de már csak 5-10 ezer van bennük. Az autó még nem jelzett.
Mivel olyan árat mondtak, hogy fejre álltam (a munkadíjon), kiderült, hogy nem garanciavesztő tényező ha nem márkaszervíz cseréli a betétet.
Beszéltem egy - Alfa csoportokban ajánlott, hozzám közel található - sráccal, akinek van szoftvere, QV Giukat meg Stelviókat szerel és sokáig márkaszervízben dolgozott.
Ott kezdődött a beszélgetés, hogy "Dehát ezt még nem kell cserélni, ezek a betétek jó 40%-osak..."
:D
SD10-01-2023 09:08:34 // 28436
Én is ezt mondom:)
Igen a multiair ha használják a lovakat és kapja az olaj cserét talán jobban bírja, a jelen feltevés ez.
Én attól vagyok ki hogy mindenki rakja a facebook csoportokban a sírós fejet, hogy már el is romlott a giuliája és a 80-90% akku:D
Igen a multiair ha használják a lovakat és kapja az olaj cserét talán jobban bírja, a jelen feltevés ez.
Én attól vagyok ki hogy mindenki rakja a facebook csoportokban a sírós fejet, hogy már el is romlott a giuliája és a 80-90% akku:D
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 08:57:26 // 28435
Zsolti, a nagynyomású üzemanyag szivattyút kellett cserélni?
A te példádat emlegettem öcsémnek 😄 De mik azok a típushibák amik másoknál előjönnek? A fék gyors kopását tudom, van akinél 30e és minden csere. 100e fölött a multiair hiba esélye nő meg.De van más?
A te példádat emlegettem öcsémnek 😄 De mik azok a típushibák amik másoknál előjönnek? A fék gyors kopását tudom, van akinél 30e és minden csere. 100e fölött a multiair hiba esélye nő meg.De van más?
Halesz10-01-2023 07:15:42 // 28434
Amúgy tesztautót szerintem szabad venni.
De :) Itt az én példám, tökéletes példány. Persze én is féltem tőle, de eddig bizonyított. Gyakorlatilag egyetlen komolyabb típushiba nem jött elő rajta 94 ezer km alatt, ami másoknál már rég. Ok, a kijelző a kezdődő repedések miatt cserélve lett (kinek nem?), és egy ventillátor is, mert zavart, hogy halkan cicereg. Volt még egy üzemanyag-szivattyú csere is, ami miatt nehezen indult és erőtlen volt - ez a két utóbbi már a gari után.
Persze, aztán lehet, hogy majd 100 felett csőstül jön minden, de majd meglátjuk... Multiairtől én is fosok, de ahogy látom, az nem amiatt romlik el, mert tesztuató volt valami... :)
De :) Itt az én példám, tökéletes példány. Persze én is féltem tőle, de eddig bizonyított. Gyakorlatilag egyetlen komolyabb típushiba nem jött elő rajta 94 ezer km alatt, ami másoknál már rég. Ok, a kijelző a kezdődő repedések miatt cserélve lett (kinek nem?), és egy ventillátor is, mert zavart, hogy halkan cicereg. Volt még egy üzemanyag-szivattyú csere is, ami miatt nehezen indult és erőtlen volt - ez a két utóbbi már a gari után.
Persze, aztán lehet, hogy majd 100 felett csőstül jön minden, de majd meglátjuk... Multiairtől én is fosok, de ahogy látom, az nem amiatt romlik el, mert tesztuató volt valami... :)
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 22:20:13 // 28433
Igen, nagy favorit nekem is. Úgy emlékszem, hogy 2019-ben vezették ki, a Viscontit meg akkor hozták be. Komolyan már én várom hogy lássam élőben 😄
RomeoOne09-01-2023 22:20:06 // 28432
Mer csipás volt a szemed, koma :DDD
Kócosw09-01-2023 21:36:22 // 28431
Lehet csak magyarban nem lehetett lattam Q n is.
RomeoOne09-01-2023 21:21:10 // 28430
Uhh, az de egy gyönyörű szín... Nem is értem miért szüntették meg, talán a legjobb és legegyedibb színe volt a Giuliának. Kár, hogy Q-ra sosem lehetett kérni.
Nemrég egy ismerősöm mondta, hogy látott egy Giuliát, valami gyönyörű színe volt, szürkéskék, de ha rásütött a nap, akkor aranybarna... Hát igen, egyből tudtam miről van szó.
Nemrég egy ismerősöm mondta, hogy látott egy Giuliát, valami gyönyörű színe volt, szürkéskék, de ha rásütött a nap, akkor aranybarna... Hát igen, egyből tudtam miről van szó.
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 18:56:48 // 28429
Grigio Lipari :-)
SD09-01-2023 18:38:23 // 28428
Még egy nagyon fontos kérdés:)
Milyen színü?:)))
Milyen színü?:)))
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 17:44:34 // 28427
No jó, akkor megszavaztátok ;-)
G-MANN🍀09-01-2023 17:25:46 // 28426
Jó néhány 4C, amit ismerek 2016, 17-es gyártás, 2019 eladás/forgalomba helyezés, mindegyik fut most is. Kevés km, éves szerviz 🙂
SD09-01-2023 16:28:37 // 28425
A tultárolás legrosszabb esetben egy udvaron áldogálást jelent.
Esetemben egy sötét és fix klímás pakoló volt fél évig:)))
Ilyet veterán autók kapnak és 30 éveket kibírnak:)
A kereskedés mint árucikket tárolta szóval az nem gond:)
az hogy a 30k alatt mit kapott, hát be van járatva ennyi..
Esetemben egy sötét és fix klímás pakoló volt fél évig:)))
Ilyet veterán autók kapnak és 30 éveket kibírnak:)
A kereskedés mint árucikket tárolta szóval az nem gond:)
az hogy a 30k alatt mit kapott, hát be van járatva ennyi..
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 14:41:58 // 28424
Köszi! A bérautó a sor végén van, pár autós kollekció már összejött. A gumi nem 2016-os rajta, hanem 2018-as Sottozero téli, jó sok mintával, gumi gondja biztos nincs. Nyári gumija nincs, lehet hogy ezért? Ki tudja. Az tuti, hogy a használt sosem lesz új, de nem is kerül annyiba. Az megnyugtató, ha nem olyan nagy ügy a túltárolás. Szerintem amik most a lista elején vannak 2-3 autó azokkal nagyon nem lehet melléfogni. Remélem...:-)))
Piritu - 1.000.00009-01-2023 14:16:39 // 28423
Inkább bevállalnám mint a bérkocsit.
Az egyik OFF-om is sokat állt a kereskedésben a vétel előtt, annak a gumijai lettek az álldogálástól "laposak", ütöttek. Viszont ha már 23ezret mentek vele akkor ennek elő kellett jönnie.
A Spiderem is életének első éveit egy szalonban töltötte. Eddig semmi következményét se tapasztaltam.
Igazából meg kell nézni hogy az éves karbantartások mit írtak volna elő és azokat bepótolni.
Az egyik OFF-om is sokat állt a kereskedésben a vétel előtt, annak a gumijai lettek az álldogálástól "laposak", ütöttek. Viszont ha már 23ezret mentek vele akkor ennek elő kellett jönnie.
A Spiderem is életének első éveit egy szalonban töltötte. Eddig semmi következményét se tapasztaltam.
Igazából meg kell nézni hogy az éves karbantartások mit írtak volna elő és azokat bepótolni.
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 14:14:31 // 28422
Túltárolt. 2016.10. hó és 2019.10 hó közt 0km volt benne. Utána ment ki lízingre, és újabb 3 év alatt 23e került bele. Lejárt a lízing, és jó az ára, normális a felszereltsége és a 3 év, 23e km alatt 4 pecsét van a szervizkönyvben, tehát szervizelt példány.
Olyan Giuliákat kibányászunk a net bugyraiból, hogy ihaj XDD Ha valaki szeretne ilyet, nyitok egy autófelkutató ügynökséget XD
Olyan Giuliákat kibányászunk a net bugyraiból, hogy ihaj XDD Ha valaki szeretne ilyet, nyitok egy autófelkutató ügynökséget XD
SD09-01-2023 13:43:46 // 28421
Na lájk, akkor én is kipróbálom majd:)
SD09-01-2023 13:42:57 // 28420
Most akkor túltárolt vagy teszt autó?
Az enyém túltárolt volt, de abban 10km volt:)
Amúgy tesztautót szerintem szabad venni.
Az enyém túltárolt volt, de abban 10km volt:)
Amúgy tesztautót szerintem szabad venni.
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 13:28:57 // 28419
Jövök megint keresztkérdéssel. Túltárolt autóról mik a vélemények? 2016.10 havi, amit 2019-ben helyeztek forgalomba. És azóta ment 23e-t, ennyi van benne most. Szabad ilyennel foglalkozni? A szíjak ellenőrzése/cseréje alap, ezen túl van rizikója?
Hardy09-01-2023 12:44:50 // 28418
Igen. Már fújtam vele.
Zselé09-01-2023 11:36:37 // 28417
Az a probléma - amiért keresem én is a nyomás stabilizálás legjobb módját - hogy 2.2 alatt már bejelez a szenzor. Viszont nem fújhatod nagyon fölé sem, mert pl. hidegen 2.5-re fújt kerék nyáron nagy tempónál 2.9-ig is felmegy.
És akkor még nem vettem bele a buliba a töltő műszer és a TMPS közötti eltérést...
Rá lehet menni idegileg, ha nagyon akar valaki... :D
Inkább lehet, hogy hagyom én is a csudába - egy év alatt 2x kellett ellenőriznem, belefér..
És akkor még nem vettem bele a buliba a töltő műszer és a TMPS közötti eltérést...
Rá lehet menni idegileg, ha nagyon akar valaki... :D
Inkább lehet, hogy hagyom én is a csudába - egy év alatt 2x kellett ellenőriznem, belefér..
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 11:21:37 // 28416
Igen, sok a tényező, kicsi várható hatással, ezért mondtam hogy igazítsuk a modellt a tapasztalathoz XD Inkább mint nekiállni ezt számolgatni, tesztelni. Ha valakinek van kedve, hajrá :-)) A guminyomás az a dolog, amivel soha semmi bajom nem volt. Ránézésre megmondtam az első autóm óta, ha nagyon kevés. Volt ilyen, ráfújtam egy kicsit. ha megint leeresztett, irány a gumis, gumi le, perem megvizsgál. Asszem egyszer volt ilyen acél felnivel.
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 11:08:03 // 28415
A kétszéles 18-as megadott középértéke elöl 2.2, hátul 2.4. Kb itt szokott lenni a nyomás nem sűrűn nézegetem. A téli kerékcsere óta rá sem néztem. Megy, kanyarodik, fékez, semmi különleges nincs vele. Lehet túl urasan használom, de eddig eszembe nem jutott keréknyomást nézegetni :-)
Szerintem gyúrj rá egy rendes kerék szettre.
Szerintem gyúrj rá egy rendes kerék szettre.
G-MANN🍀09-01-2023 11:06:18 // 28414
Amikor nyitva picit a tető két csavar, egy belülről, egy kívülről hozzáférhető, 🙂úgy emlékszem
aranytl09-01-2023 10:17:13 // 28413
Szerintem a mérnökök már kiszámították ezt, hogy nekünk ne kelljen ezzel foglalkozni :)
Ha beállítod hidegen a megadott értékre, pont annyira megy fel melegen, hogy jó legyen.
Q-nál 0.5 barral emelkedik amikor bemelegszik. 10 fok körüli környezeti hőmérséklet esetén, legjobb esetben is csak 0.2 barral emelkedik, nem is tapad a gumi.
A szenzor jól mér, ellenőriztem nyomásmérővel.
Ha beállítod hidegen a megadott értékre, pont annyira megy fel melegen, hogy jó legyen.
Q-nál 0.5 barral emelkedik amikor bemelegszik. 10 fok körüli környezeti hőmérséklet esetén, legjobb esetben is csak 0.2 barral emelkedik, nem is tapad a gumi.
A szenzor jól mér, ellenőriztem nyomásmérővel.
Macky09-01-2023 10:02:56 // 28412
Köszönöm ! kipróbálom
G-MANN🍀09-01-2023 09:49:50 // 28411
Tetőablak üveglap oldalanként két kis csavarral állítható, kb olyan, mint a guminyimas 2x 3x próba, utána lesz jó, ha valaki kitart addig és szerviz segít ebben.
RomeoOne09-01-2023 08:35:21 // 28410
Persze manapság a TPMS-ek korában már sokkal jobban ellenőrizhető online is a keréknyomás iylen mérésekhez. Megint csak kérdés, hogy a TPMS mennyire fogadható el hiteles műszernek? Vagy csak olyan, mnit a víhőfok mérő, ami beáll 90-re a 70-100 intervallumon, hogy ne idegeskedjen a user a folyton mozgó mutató miatt?
RomeoOne09-01-2023 08:33:33 // 28409
Kérdés, hogy tényleg ez-e a tapasztalat? Nekem nincs vele, de Zselé is azt mondta, hogy amúgy nem méregette.
Amit mondasz az teljesen elképzelhető, csak az a baj, hogy ezekhez pont számolni/mérni kéne, nem annyira magától értetődőek, hogy mekkora hozzájárulást adnak a jelenséghez :D
Tegyük fel, hogy 20 °C-os a levegő a környezetben és a gumiban is, könnyed nyári reggel. Elkezdi az ember hajtani a vasat, mennyire megy fel? 60 °C? Az °K-ben pont kiadja azt a bő 10%-os különbséget, ami ezt a 0,2 bar körüli nyomásemelkedést magyarázza. Tehát ennyinek lennie kellene még száraz gázzal is.
Viszont, ha tényleg nagy különbséget ad ebből a szempontból a páratartalom, akkor viszont azt kéne látni, hogy a télen fújt kerekek nyomása sokkal kevésbé érzékeny a hőmérséklet ingazdozásra, a hideg levegő alacsony páratartalma miatt, nem?
A télen feltöltött keréknek kéne akkor úgy viselkednie, mint a nitrogénesnek.
Aztán még mindig ott van az, hogy ha egy leengedett abroncsot elkezdesz feltöltenie nitrogénnel, akkor a keréknyomás függvényében a benne lévő gáz kb. harmada még mindig levegő lesz, annak oxigén meg víz/páratartalmával együtt...
Van itt sok tényező. Lehet kéne egy méréssorozatot tervezni rá? :D
Amit mondasz az teljesen elképzelhető, csak az a baj, hogy ezekhez pont számolni/mérni kéne, nem annyira magától értetődőek, hogy mekkora hozzájárulást adnak a jelenséghez :D
Tegyük fel, hogy 20 °C-os a levegő a környezetben és a gumiban is, könnyed nyári reggel. Elkezdi az ember hajtani a vasat, mennyire megy fel? 60 °C? Az °K-ben pont kiadja azt a bő 10%-os különbséget, ami ezt a 0,2 bar körüli nyomásemelkedést magyarázza. Tehát ennyinek lennie kellene még száraz gázzal is.
Viszont, ha tényleg nagy különbséget ad ebből a szempontból a páratartalom, akkor viszont azt kéne látni, hogy a télen fújt kerekek nyomása sokkal kevésbé érzékeny a hőmérséklet ingazdozásra, a hideg levegő alacsony páratartalma miatt, nem?
A télen feltöltött keréknek kéne akkor úgy viselkednie, mint a nitrogénesnek.
Aztán még mindig ott van az, hogy ha egy leengedett abroncsot elkezdesz feltöltenie nitrogénnel, akkor a keréknyomás függvényében a benne lévő gáz kb. harmada még mindig levegő lesz, annak oxigén meg víz/páratartalmával együtt...
Van itt sok tényező. Lehet kéne egy méréssorozatot tervezni rá? :D
Macky09-01-2023 06:37:56 // 28408
Sziasztok!
Van-e tapasztalat süvítő tetőablak javításával kapcsolatban? (Giu 2021.évj. Super)
150 felett (szélviszonyoktól függően) egyre erősebb a hangja, 230-nál már borzalmas. Most hétvégén volt alkalmam az autobahn-on kipróbálni.
Van-e tapasztalat süvítő tetőablak javításával kapcsolatban? (Giu 2021.évj. Super)
150 felett (szélviszonyoktól függően) egyre erősebb a hangja, 230-nál már borzalmas. Most hétvégén volt alkalmam az autobahn-on kipróbálni.
SD08-01-2023 22:47:40 // 28407
Már írtam egyszer, de ez a gyári defektjavítóhoz adott pumpa a funkcionáli rendes pumpaként is? vagy csak takony applikátor?
Tehát azzal is tudnám állítgatni a nyomást magamnak, ha nem teszem bele a patront?
Tehát azzal is tudnám állítgatni a nyomást magamnak, ha nem teszem bele a patront?
SD08-01-2023 22:46:39 // 28406
Na ekkorára még nem fújtam fel:D
De igen többször vissza kéne menni, a nyomást ellenőrizni, az a tuti.
Csak már a tuningos gyerekek gyülekeztek a kúton nem volt kedvem visszamenni:D
Papó a Giuliával:D:D:D Mitakar itt:D
De igen többször vissza kéne menni, a nyomást ellenőrizni, az a tuti.
Csak már a tuningos gyerekek gyülekeztek a kúton nem volt kedvem visszamenni:D
Papó a Giuliával:D:D:D Mitakar itt:D
SD08-01-2023 22:42:32 // 28405
Mert érdekel?:D
A keréknél amúgy még belejátszik a palcebo is mert az időjárási körülmények sem ugyan olyanok kétszer...
Nekem jelenleg úgy tűnik ha puhábbra eresztem 2.6 alá akkor kenődik.. a magasabb oldalfal miatt, kanyarban ha elpörögne úgy lépked mint amikor parkolóházban alászedve fordul az ember, magyarul gyűri magát.
2.6 felett meg már szerintem púposítja a közepét és akkor meg veszti a tapadást.
Mondom ezt úgy hogy még tapadáshatáron is épp csak keveset autóztam vele, nem hogy rendesen megcsúsztam volna:D
Eleinte a téli Bridgestone nekem keményebbnek tűnit mint a nyári Conti (azóta megnéztem, calami ECO Contact:D:D)
Szóval most azt próbálom eltaláni amikor jelen setup mellett pöpec a gép:)
A kétszéles kereket nem fogom siettetni ha stabilabb az csak azt jelenit hogy amikor viszont elereszti akkor hamarabb történnek a dolgok ami tudatlan kéznek szerintem hátrány:)
Legyen csak lötyi eleinte, majd ha már nagyon penge vagyok:)))
Akkor veszek pálya slickkel 19"est és majd megyek vele pályázni:D:D:D
A keréknél amúgy még belejátszik a palcebo is mert az időjárási körülmények sem ugyan olyanok kétszer...
Nekem jelenleg úgy tűnik ha puhábbra eresztem 2.6 alá akkor kenődik.. a magasabb oldalfal miatt, kanyarban ha elpörögne úgy lépked mint amikor parkolóházban alászedve fordul az ember, magyarul gyűri magát.
2.6 felett meg már szerintem púposítja a közepét és akkor meg veszti a tapadást.
Mondom ezt úgy hogy még tapadáshatáron is épp csak keveset autóztam vele, nem hogy rendesen megcsúsztam volna:D
Eleinte a téli Bridgestone nekem keményebbnek tűnit mint a nyári Conti (azóta megnéztem, calami ECO Contact:D:D)
Szóval most azt próbálom eltaláni amikor jelen setup mellett pöpec a gép:)
A kétszéles kereket nem fogom siettetni ha stabilabb az csak azt jelenit hogy amikor viszont elereszti akkor hamarabb történnek a dolgok ami tudatlan kéznek szerintem hátrány:)
Legyen csak lötyi eleinte, majd ha már nagyon penge vagyok:)))
Akkor veszek pálya slickkel 19"est és majd megyek vele pályázni:D:D:D
G-MANN🍀08-01-2023 20:22:11 // 28404
19-es keréknél 2.4, hátul 2.3. Ilyenkor szuper. Ma Ausztriáig gurulva már 2.6 2.5 lett 10+ fokban. Itt viszont újra kb 2.5, 2.4 már csak. Reggelre gondolom visszaáll az alapra. 🙂
Liquid08-01-2023 20:03:19 // 28403
kell neki az izgalom :)
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2023 19:50:14 // 28402
De miéért..??😂
SD08-01-2023 17:20:30 // 28400
Nekem sem jelez, hanem nézegetem:D
Meg az olajat is hogy pixelre ott van-e:D
A 4000km-es autóban:D
Meg az olajat is hogy pixelre ott van-e:D
A 4000km-es autóban:D
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2023 17:17:53 // 28399
Igen a Weltautoval nincs is gond, csak az árral 😄 Stellantis korszak előtt ajándékba kaptuk ezeket az autókat.
Meglátjuk mire jutunk, nem kiabálom el..
Meglátjuk mire jutunk, nem kiabálom el..
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2023 17:03:15 // 28398
Egyébként a gumi nyomás az amivel igen keveset foglalkozok, nekem nem jelez, nincs bajom vele, ugyanúgy megy. Szerintem nálunk száraz a levegő XD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
454
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?