Forum >> Giulia

Liquid12-01-2023 20:32:55 // 28568
na ezért kell gyorsan menni akkor a mögötted haladó esik bele :)
Zselé12-01-2023 19:41:20 // 28567
Nekem inkább WTCC feeling volt :D
G-MANN🍀12-01-2023 19:39:19 // 28566
Így így🙂
G-MANN🍀12-01-2023 19:38:43 // 28565
Igen, U vasat lehet, 13-as villás kulccsal, utána gumi tekergetéssel pici ráfeszítés és álom lesz 😉
SD12-01-2023 19:24:33 // 28564
Hát igen az elég warthburgos:D ha lebeg előtted a lemez:D
de azt a kis U vasat lehet közelebbre húzni?
meg nekem a két oldal közt van vagy fél cm..
Zselé12-01-2023 19:16:31 // 28563
Szerintem érdemes beállít(t)a(t)ni. Nekem is az egyik oldal lötyögött zárva, azon elég volt annyit állítani, hogy kintebb tekertem a gumibakot.

Engem az zavart míg nem volt beállítva, hogy nagy tempónál hullámzott
SD12-01-2023 18:03:56 // 28562

Na most megnézetm:
- akkor oldalanként van egy gumi baba, ez állítja be milyen magasan legyen a géptető a lököshöz képest
- vannak ezek az U vasak, ezt a csavaranyát lehet tekergetni, ezzel lehetne beállítani mikor kattanjon le?

Néztem nekem mindkét oldalt nyitja, de az egyik oldalon van némi kotyogás a lefogó vasban, mert kézzel nyomkodva mozog.
SD12-01-2023 18:01:28 // 28561
tiltáson dobott egy pops and bang-et és megtörtént:)
SD12-01-2023 18:00:58 // 28560
Júj Debrecenben egy ismerősömnek van ilyen, remélem nem ő...
RomeoOne12-01-2023 17:47:52 // 28559
Brutál nyomaték van a 116d-ben, kicsit nagyobb gázt adsz és feltépi maga alatt az aszfaltot :DDDDD
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 17:27:47 // 28558
Na tessék.. méghogy a 159 nehéz. 5 évig ettől rettegtem, és nem velem történt meg XDDD
SD12-01-2023 16:38:44 // 28557
Hogy az egész alföldön lecsökkent?:D
0-400 csak nem méterben?:D
RomeoOne12-01-2023 15:51:33 // 28556
Igaz. Rájuk csapom a diffúzorból a turbulens levegőt, ami miatt lecsökken a mögöttem lévőkre ható leszorítóerő... F1-ből ismert probléma (mármint a 2021-es szezonig). Minden világos :D
aranytl12-01-2023 15:38:35 // 28555
Azért, mert Te csinálod a szelet :D
RomeoOne12-01-2023 15:33:14 // 28554
Én azt tapasztaltam, hogy meg sem moccan szélben. Látom, hogy körülöttem lengedeznek a kocsik a szélben, én meg, ha nem látom a többieket, észre sem vettem volna, hogy fúj.
SD12-01-2023 15:12:28 // 28553
Amúgy tényleg izgágának tűnt az autó a szélben, pedig ugye nem magas.. biztos a hátsó kerék igen:D
SD12-01-2023 14:16:17 // 28552
a forgás abból is logikus hogy ne jelezzen mikor áll az autó, ne merítse magát, bizos van benne egy gyosulás mérő és arra kapcsol be, ha driftelsz keményen akkor a csomagtartóban is lehet be tudod kapcsolni a kereket:D:D:D
Liquid12-01-2023 14:02:35 // 28551
Lehet hogy forognia kell, én csak azt adtam tovább amit a gumis mondott, de az is lehet hogy szimplán távolabb volt mint az érzékelési távolság. Majd Gyuri egyszer szétszerel egyet és megtudjuk :)
SD12-01-2023 13:56:55 // 28550
egyenként ment végig a kerekeken, először amikor látta már hogy van ott valami jel 0.7 bar-t mutatott, aztán szépen egyenként jöttek helyre a nyomások.
SD12-01-2023 13:55:14 // 28549
Szerintem is a keréknek forognia kell hogy jelet adjon a szenzor.
Én a csomitartóban vittem haza az ismert kerekeket, és simán megtanulta az újat úgy is, és nem a csomagtartó nyomást mutatta:D
zgi52112-01-2023 13:35:12 // 28548
ok. köszi👍😀
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 13:23:58 // 28547
Persze ha kész "gyári" kereket akarsz venni, akkor a megoldásom nem játszik, de akkor a szalonban feltanítják. Ennél drágább módon kerékhez jutni mondjuk nem nagyon lehet XD
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 13:22:38 // 28546
De máshol is van max szezormennyiség. Van ahol minden téli/nyári átállásnál programozni kell, ez is lehetett a klónozás eredeti célja, ezt kicselezni. Van még 8 és 10 szenzoros tudtommal (pótkerék is). Ha jól emlékszem, menüből törölni lehet négyeet, ami helyére megy a másik négy. Mindenképpen frissíthető valahogy a 8 szenzorhely.
Egyébként a legegyszerűbb megoldás a problémádra, ha veszel négy szenzort, klónoztatod a nyári szettre amit el akarsz adni, majd azzal rakod össze az új szettet. Így az autó szempontjából semmi sem változik.
A kerék fordulatot figyelő megoldás nem igazán jobb, legalábbis apósomék Mazdáján váratlan szituációkban képes jelezni.. Nem gyakran, csak általában a lehető legrossazbkor hozza rájuk a frászt :-)
zgi52112-01-2023 13:08:26 // 28545
sztem a keréknek forognia kell ahhoz, hogy érzékelje nem? kerékcserekor vagy reggel az indulás után mindig az előző értéket hozza, majd kell pár száz méter, hogy update -eljen.
zgi52112-01-2023 13:06:37 // 28544
újra nekifutok :)
van egy gyárilag szerelt nyári garnitúrám.. ezzel vettem át az autót, majd rendeltem gyári (felni és gondolom a szenzor is) téligumi szettet, másik autóval hoztam haza, magam átcseréltem azóta mind2 garnitúra ok.

tegyük fel a gyári/nyári szettet eladom, nincs TPMS infóm.. rendelek egy új gyári/nyári garnitúrát (gyári szenzorral) tehát ez a 3. 4-es csapat lesz, ezek szerint ez nem fog működni? csak ha a meglévő télire klónozzák a gyárilag szerelt soha nem használt új szettet? fura és nekem ez nem "bolondbiztos" megoldás, sehol nem olvastam a 8db szenzorhatárról. :(

talán jobb lehet akkor a másik keréknyomás csekking opció, ahol nincs szelep_jeladó és asszem az ABS -el karöltve ellenőrzi rendszer a kerékperdület változást, ha csökken a nyomás.
Liquid12-01-2023 12:36:07 // 28543
Igen ezt mondta is a gumis hogy problémázhat a computer mikor viszem haza a gumikat a csomagtartóban, mert autófüggő, hogy mennyire érzékeny. De nem volt vele gond szóval annyira nem érzékeny :) Hát ha mondjuk úgy áll az autó, hogy a kerék mellett vannak tárolva a gumik, akkor simán behülyülhet, de szerintem pár m után helyrejön. De kiváncsi lennék egy ilyen tesztre :)
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 12:02:58 // 28542
Ha klónozott, akkor semmi nem történik, mert ugyanazt a jelet adja mint valamelyik 4 a 8-ból. A klónozott rizikója, hogyha közel van tárolva a leszerelt szett az autóhoz, megbolondíthatja a tpms rendszert. Néha az autón lévő, néha a tárlot gumi jelét veszi.
zgi52112-01-2023 11:44:27 // 28541
mi a helyzet, ha jön a 3. garnitúra TMPS szenzor? hiába gyári vagy klónozott mivel 8-at ismer akkor az előzőekből felejtetni kell 4-et? fura :(
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 11:21:04 // 28540
Lehet hogy nem a 159 volt nehéz, hanem a Giulia könnyű, de mintha rólam vették volna le azt a 200 kilós betonkockát, annyival szabadabbnak érzem így magam :-)
Liquid12-01-2023 11:07:41 // 28539
A 159 TI valóban jól bírta az oldalszelet :) Amúgy nem volt ám annyira nehéz, kb. 200 kilóval volt több mint a TBI vagy a Giulia, oké az se kevés :)
Papírok szerint a 280 lovas Stelvio pont annyi kiló mint a 159 2.4 Q4, vagyis 1650kg, viszont magasabb kicsit jobban érezni a szelet, még szélesebb kerekeken is.
Liquid12-01-2023 10:56:59 // 28538
27388-as hsz, pont neked írtam :)

"Úgy nézett ki a dolog, hogy jött a srác egy kütyüvel ami úgy nézett ki mint egy bankkártya terminál és az autón mindegyik kereket lepittyentette, vagyis összeszedte a jeleket. Ezután elővett 4 új szenzort és mindegyikre rátanította a megfelelő jelet, vagyis ezeket is végigpittyogatta :) A lényeg az hogy mivel klónozva van a szenzorok ID-je, ezért a computer úgy hiszi hogy ugyanaz a garnitúra van fent. Tehát emiatt nem kell az "autóra rátanítani" a 4 új jeladót. A computernek 8 slotja van tudtommal, vagyis 2 garnitúra szenzor egyedi azonosítóját képes tárolni."
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 10:55:48 // 28537
Ideje a hátul szélesebb kerekeknek XDDD
Érezni éreztem, rá kellett korrigálgatni, tényleg hülye irányból fújt valahogy. De arrébb nem dobált, és olyan nagy izgalmat sem okozott, suhantunk a szokásos tempón. Persze lehet nem egy napon mentünk, de nekem egyáltalán nem tűnik szélérzékenynek a Giulia.
Persze viszonyítás kérdése. . A 159, na az volt szélérzéketlen igazán. Két tonna vas, érdemi rugóút nélkül ráfektetve az aszfaltra. Na az meg sem mozdult oldalra. Az olyan sűrű egy autó volt, hogy félem hogy egyszer gravitációs összeomlás lesz a vége XD
SD12-01-2023 10:54:37 // 28536
de akkor most végül is a nyitó szerkezeten kell állítani, vagy vannak ott gumibakok és azokat kell jóra tekergetni csak?
SD12-01-2023 10:52:13 // 28535
igen és azt is megkrédeztem azt utólag is lehet nem kell szétszedni a kereket hozzá ha benne van is lehet tanítani
SD12-01-2023 10:51:43 // 28534
hát én úgy tudom 8db-ot felismer, én nem dokumentáltam semmit:D mutatja, csak bele lett tekerve:)
Liquid12-01-2023 10:49:19 // 28533
A tanítás nem az autónál van, hanem az univerzális szenzort kell tanítani, gyakorlatilag leolvassák a kódot az autón lévő szenzorról, és azt "írják" bele az új univerzálisba. Így az autó gyakorlatilag nem veszi észre a cserét. Legalábbis én így értelmeztem. :)
quash12-01-2023 10:45:26 // 28532
Univerzálisnál a tanítást kb. annyit jelent, hogy klónozzák a meglévő TPMS-eket.
Tehát a gyáriról leveszi a szenzor azonosítóját, és másolja.
Így kocsi azt hiszi, hogy u.a. szenzor van fent.

Nem kizárt hogy univerzálist is meg tudná tanulni! :)

MES-ben van TPMS tanítás opció is, ott te adod meg kézzel a TPMS azonosítóját, így tanulja meg. Elvileg ha jól rémlik 2 SET-et kezel a kocsi, tehát téli, nyárit.
Azonosító minden TPMS címkéjén rajta van, tehát ha nem klónozod, akkor célszerű beszerelés előtt dokumentálni! :D
SD12-01-2023 10:37:24 // 28531
Hát igen nem volt viszonyítási alapom de nem az élvezetes utak közé tartozott engem is jó fél métereket dobált arrébb.. az alattomos jó szó, az volt:D És igen amikor nem tudod mennyivel menjél mert minden sebességnél dobál:D és ha valaki melletted megy még azt is ráddobhatja:D Aztán meg kamion mögül gyomorgörccsel dugod ki az autót :D

De végül is nagyon gonosz szél lehetett mert nem tudtam megszokni, hiába fúrtam bele magam az ülésbe hogy jó akkor légpárnás járművet vezetek, az csak rugdalt oldalba :D
SD12-01-2023 10:32:38 // 28530
Na akkor ez is tisztázódni látszik az univerzálist kell tanítani, a gyárit felismeri az autó magától.
Mert a gumis állította hogy be kell tanítani.. én meg mondtam neki hogy mire hazaérek látni fogja, és úgy is lett.
De akkor az univerzálisnak biztos meg kell adni valami kódot mit küldjön.
Liquid12-01-2023 10:25:16 // 28528
14e/db volt novemberben az univerzális, betanítva. (blogomban benne van, a gumis adta)
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 10:15:04 // 28527
Áhh szuper, köszönöm! :-)
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 10:14:22 // 28526
Megoldja, a két ünnep közt én is jártam arra :-) Nekem nem lobogott a géptető 150-160 körül. Odafelé erős szembeszél, hazafelé alattomos fél oldal-hátszél volt.
SD12-01-2023 10:11:55 // 28525
ja igen mert 5-6 évig bírják úgyhogy a használtat nem érdemes
quash12-01-2023 10:10:48 // 28524
Bármilyen 433Mhz-es univerzális TPMS jó.
Télibe én is ilyet raktam, 25e-ből megvolt a 4! :D (FB marketplace - új)
SD12-01-2023 10:05:25 // 28522
vitzen kívül két ünnep között vitorlás hajó üzemmódban jöttünk haza a M3-on olyan szél volt hogy mikorbuszokat sávokat dobálta alrébb...
akkor láttam hogy a mocitető is remeg:D
ezt is megoldja? na akkor szerelek:P
SD12-01-2023 10:03:17 // 28521
én 15-ért vettem, van univerzális ami még olcsóbb is és nem kell külön anyát venni
azt a Q ez tényleg dárga
elvileg a default gumisnál kapható is jó 12k "!csavarral!" volt akkor
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 10:02:54 // 28520
Be kéne állítani, aztán ugyanúgy leragad, de legalább nem lötyög majd, és 200 fölött kevésbé libeg. XD
Én már rutinból nyitom.. Felpattintod, ésszemből nézve jobboldalt ugrik föl. De ez ne tévesszen meg, bal(!) oldalt nyúlj alá valahogy, és már nyílik is. Havonta befújom valamivel, ami a kezem ügyébe akad, de igazából nem segít rajta. Ez ilyen. :-) Egy villáskulccsal magadnak is tudsz rajta állítani amúgy.
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2023 09:59:40 // 28519
A gyári TMPS szenzorra van valami alternatíva? Kicsit elment az ára a gyárinak, a négy szenzorért 108e Ft nem hangzik barátságosan.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.