Forum >> Giulia

VKG231!!! (156+75)11-02-2023 21:57:11 // 29261
Szerintem nem nagyon van olyan ember, aki öreg Alfát alfás múlt nélkül venne.
Azért ehhez elhivatottság jócskán kell.

Akinek van alfás múltja, annak mindegy milyen az éppen aktuális tulajdona.
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 21:54:55 // 29260
Így van, leírtad a lényeget. Qv, Q4... Olaszországban.

Sima v6 164 még mindig van itt gombokért. Oké, rozsdás, lepúzott. Ez ilyen. De van!
Giuntini11-02-2023 21:39:11 // 29259
A jó 164 QV vagy Q4-ért alsó hangon elkérnek 30 ezer eurót Olaszországban. Dízel 164-esek nincsenek, mert azokba évi 100 ezer km-eket tettek.
SD11-02-2023 21:33:28 // 29258
Ha csak nem kap egy hidraulikus féket meg villany hajtány:))) Ha lefutotta a 4 henger az km-ét:))))
A Giuliában igazából az a szép hogy a 75 óta várunk egy ilyen autóra.
És létezik az hogy vesz valaki egy "kotványt" és végül ezen felbuzdulva újat?

Ezt az egyet nem hittem hogy hogy tudja az alfa a régi autókért rajongó közönséget új autó vásárlóvá konvertálni, és én lettem az egyik példa.

Beégett, motoszkált, jött a lehetőség és borultak a dominók, mászott a hangya, támadt a vírus vitt a sordrás:)))

3 gyereküléssel mentem magam kiröhögtetni a szalonba:D De én nyertem belefért:D
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 21:14:46 // 29257
Csak addigra a nem extrém ritka öreg autó ki lesz tiltva mindenhonnan is. Rég kanál meg lábas lesz az autóinkból, mire rájönnek, hogy nem mérvadó a szennyezése annak a pár leforgatott sornégyes meg véhatos vacaknak amikbe hétvégente belekerül 100 km...
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 21:09:44 // 29256
Szerintem nem, a fiat éra előttről lassan már mindegy mi, viszik. De 164ből még mindig fel-felbukkannak v6ok is gombokért, ahogy 10 éve még 155 Q4 is millió alatti autó volt...
Ahogy telik az idő, minden kotlának fel fog menni az ára, 2 egyszerű okból: nosztalgia+természetes fogyás.

2000 táján térdig lehetett gázolni transaxle alfában, 35 ezer forintért lehetett Giulietta Nuovát venni, a piros TS-t (kuka bódéval) 60 ezerért vitték el tőlünk 2006-ban.

Most a 156-147 áll ezen a szinten, de nem sokára ezek full elfogynak azok is. Aztán majd azt is nagyítóval kell vadászni .. :) a normálisat már most is

Giulia témára 20 év múlva lehet visszatérni, de szerintem ott a mostani trend marad: a dízelek ára meredeken fog zuhanni a nulláig, a benyásoknál alig lesz külőnbség.
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2023 20:32:31 // 29255
A jelen helyzet az, hogy ami régi az drága. Mindegy hogy egy ócska vacak, egy rozsdás padlójú kotvány, csak régi legyen. Ez most a divat. A valóban jók persze még drágábbak, de semmi garancia rá, hogy 20-30 év múlva is vagyonokat ad bárki elavult régi autókért. Szerintem egyszer visszatér az majd, amikor használati értéken mennek a nem extrém ritkák, így nem gazdag hobbisták garázsában polírozgatják őket, hanem autószerető emberek mászkálnak velük :-)
Ez azért is be fog következni, mert a generációnkkal kihal a klasszikus autóbuzi. A kütyübuzinak meg 3 évente az új kütyü kell, a régi nem jó semmire.
SD11-02-2023 20:14:32 // 29254
jó akkor a 75 1.8 nem etalon:)
Azt próbáltam fejtegetni hogy a kisebb motoros alfák lesajnáltak-e:)
SD11-02-2023 20:03:32 // 29253
Eddigi tapasztalataim alapján az avulásnak van egy íve, ezt lehet gyorsítani, lassítani és megtörni, felfele és lefele is.

Ha egy autót nem használnak azt vegyük ki a képletből bár néha csodák kerülnek elő.
Ha használják de nem tartják karban csak rúgják akkor hamar avul.
Ha használják és megkap minden karbantartást akkor lassabban avul.
Ha megkap minden karbantartást és a tulajnak van hozzá érzéke akkor még lassabban.

Ha veszünk egy új autót azt általában az első tulaja kevés odafigyeléssel hajtja.
A második harmadik szerelgeti, aztán elkerül egy nem hozzáértő csak mert olcsó volt stb..
Erről beszélsz te amikor egy szétesett autót kell megmenteni.

Természetesen vannak nagyjavítások, de ha feltételezzük hogy megkapja a gyárihoz közelítő karbantartást akkor nem esik szét.

Csak mikor egy emberöltőt túl él egy gép akkor fizikailag lehetetlen hogy egy gazdája, midnig ott legyen jusson is rá ideje.

Én is így voltam a 155-el, szépen odafigyelve használtam de volt egy időpont amikor azt mondtam hogy kerüljön valaki olyanhoz aki jobban karbantartja, mert már abba a korba került, és én pedig abban az élethelyzetben nem tudtam többet rá áldozni.

De valamilyen szinten egy poraiból összerakott alfa azért ad egy szabadságot is hisz ha kvázi te teremtetted, akkor nyugodtan el is használhatod:)

Egy érintetlen új, vagy nagyon megőrzött az más tészta ott van súlya a mikéntnek..

Én úgy gondolom rá kell érezni egy autó mit bír, maga a konstrukció, a segéd berendezései, ezeket lehet látni, érezni.
Ezt az ívet belőve nagyon sokáig lehet használni.

Ha ez alatt használja az ember akkor másnak tartogatja:)
Ha efelett akkor meg állandóan szerelni kell:)
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 19:49:18 // 29252
Az 1.3 teljesen más, eleve a 105 nagyon más kávéház, mint a 116, ezerszer jobb autó mindegyik. Az 1.3 sem etalon, egyszerűen az is baromi jó.

De az 1.8 pont semmiben nem jó, mert az 1.6 pörgősebb, a 2.0 meg picit erősebb, az 1.8 alatt viszont már hosszú váltó van, tehát a lapot sem veszi úgy. Tehát MENNI nem jó (azaz a legkevésbé jó a nordok közül) vele, vagyis abban nem jó, amiről beszéltél.

Az indokot kérdeztem, hogy mitől szent grál... mert hogy árban pont ugyanannyikért mennek, mint az egyhatok, a 2.0 talál be féltávra az 1.6 és a TS közé, mert meglepő módon a TS lassan egy árban van az 1.8 Turbóval...

Nem hiszem, hogy akármilyen régi alfával 300-zal driftelnek a gyári állapot közelében...

Hmm, tekintettel arra, hogy van már pár év régialfa tapasztalatom: semelyik régi alfa nem marad egyben. Egyik sem. Az marad egyben, amelyik nem látja a napot soha, viszont járatva van a garázsban. Talán. Habár egy 116-nál még ezt is kétségbe vonom, mert a hajtás az állásban is szanaszét tud esni :D

Össze lehet rakni újra hatalmas elszántsággal, ez esetben viszont mindegy hogy használták.
Kazes☻11-02-2023 19:24:34 // 29251
Nekem is az egynyóc... ilyen ez! ;)
:D
Giuntini11-02-2023 18:56:22 // 29250
Hát igen, úgy néz ki hogy csak a dízellel marad a hátsókerék.
SD11-02-2023 18:44:05 // 29249
Na pont ezt mondom hogy most a hogy megy vagy a milyen vele menni.
Nyilván az 1.3 GT junior sem egy vadászgép, de mégis egy etalon lett;)

Meg melyik marad egyben amelyikkel 300-al driftelnrk, vagy amit egy fanatikus köröztet néha napján?;)
SD11-02-2023 18:39:19 // 29248
Én se:D
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 18:05:15 // 29247
Miért (és mióta) szent grál az 1.8 75? :))
Inkább a 2.0 TS, vagy a 2.0 karbi, az 1.8 pont a legrosszabb a Nord 75-ök közül. Rosszabbul megy az 1.6-nál is... :)
Kazes☻11-02-2023 17:02:03 // 29246
Ne is... nem használ nagy betűt, vesszőt, helyes betűsorrendet, pontot... se. ;)
carver11-02-2023 15:29:54 // 29245
köszi helyesírásfigyelő... és mág csoda hogy nem bízunk a szoftverekben
carver11-02-2023 15:27:33 // 29244
SD11-02-2023 07:58:16 // 29243
Vagy a márkafanatikusok szent grálja marad mint egy Gt 1300 junior vagy egy 33, Sud, Sprint 1.5IE vagy a 75 1.8? ;)
SD11-02-2023 07:46:33 // 29242
Arra leszek kiváncsi hogy mit hoz majd a jövő, a 200 lovas super olyan lesz mint a 155-ből az 1.7 TS vagy a 147 1.6 100 lovas, vagy az 1.8 TS GT, vagy mivel annyira kevés a különbség nem lesz ilyen kicsit lesajnált középkorúan?:) Mindet felchippelik?:D

Nagyon izgi:D
SD11-02-2023 07:43:37 // 29241
Viszont a 20+m árcédulával belépett ebbe a geek autó alakú számítógépek világába:/

Mert innen ezek a kérdések jönnek, hogy miért előz jobbról a tempomat..?
Meg milyen színházat csinál a LED matrix lámpa...
Milyen színű a LED csík belül....

Ezek nem igazán alfás értékek, a lényeg az lenne milyen érzés vezetni és abban verhetetlen:)))
SD11-02-2023 07:28:13 // 29240
Igen ha megnézed a Tonale induló árát, szépen bevitték a Giulia alá markánsan 14m-val, hogy abból legyen tömeg autó, illetve abból szeretnének sokat eladni.
A Giuliát és Stelviot egyértelműen a márkafanatikusok felé pozícionálják, mert nem tudnak belőle darabszámot produkálni.
Halesz10-02-2023 22:21:19 // 29239
Én is egymilliós drágulásra tippeltem, szóval ahhoz képest ez a plusz 500 ezer nem sok.

Ok, máshogy éljük meg, amiatt, hogy már nincs sima 200 lovas, hátsókerekes, 17-ért...
Halesz10-02-2023 22:19:27 // 29238
Csak bizonyos piacokon nyírták ki.

Az olasz sajtóanyagban benne van a hátsókerekes (Q2 ráadásul), bár nem egyértelmű nekem, hogy csak a dízellel, vagy a benzinessel is elérhető?

https://www.media.stellantis.com/it-it/alfa-romeo/press/nuove-alfa-romeo-giulia-e-stelvio-evolvere-e-un-arte

Bár ez alapján csak a dízellel (de a Stelvio is)

Infine, le Nuove Giulia e Stelvio saranno disponibili nelle versioni diesel da 160 CV a trazione posteriore insieme alle potenti motorizzazioni benzina da 280 CV e diesel da 210 CV a trazione integrale.
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2023 18:52:43 // 29237
Hozzá teszem, hogy nyugatabbra eddig is volt rwd 280 lovas verzió, nagyon nem azon az áron, amennyiért mi kaptuk ezeket az autókat. És nem csak nyugatabbra, Lengyelországban is. Mi elég jó árakat kaptunk egész végig amíg elérhető volt a 200 lovas. Emiatt is olyan veszett jó az értéktartásuk. Ahogy megvettük, az átlag Eus frissen kihozott autó értékét érte, vagyis többet mint amennyiért vettük. Ez azért gazdasági nonszensz, csak ügyes volt a magyar importőr, laza az olasz, nem anynira volt ez gond. A franciának már szúrja a szemét.
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2023 18:49:02 // 29236
Az történt ami várható volt 2021 elejével kezdődően. Racionalizálták a gyártást és a Tonale érkezésével egyel feljebb pozicionálták a Giulia/Stelvio párost. Nyilván felmérték, hogy a fizetőképes kereslet nagyrészt összkerekesre vágyik. Ne felejtsük el, hogy már nem az olasz autós lelkület hajtja a márkát, hanem profi francia gépezet. Ők könyörtelenül kinyírják ami nem éri meg, gazdasági szempontból biztos vagyok benne, hogy ki van ez találva alaposan.
Lényegében innentől egyféle kivitel van műszakilag, ami tovább egyszerűsíti a gyártást. Nagy darabszámokra nem hinném hogy készülnek, úgyhogy szépen feltolták az árat. Ügyesen csinálták, nem olaszosan, igazából a 200 lovas kivezetése is az áremelés egy lépcsője. Szerintem az Alfa megmentése felé ez az út vezethet, ha vezet arra valami, csak nem biztos hogy mi Alfások ettől sokkal boldogabbak leszünk.
Giuntini10-02-2023 18:29:02 // 29235
Igen, azért ez szörnyű! Nem is az áremelkedés, de miért kellett kivezetni a hátsókerekes 200 lovas Giuliákat? Stelviónál értem, de Giuliánál ez vásárló ellenes lépés....
SD10-02-2023 18:04:47 // 29234
én 21-et írtam induló árnak a Backstage-hez:)))
Piritu - 1.000.00010-02-2023 17:46:14 // 29233
Fogalmam sincs, beszámították az árba, számla van róla.
Halesz10-02-2023 17:36:05 // 29232
Láttátok már a 2023-as árlistákat?

https://alfaamore.hu/hirek/alfaromeo_my2023
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2023 16:28:12 // 29231
Aha.. bíztató. Hova ne vigye cseréltetni?😅 A kettérepedéstől messze van, megnézik hogy megállítható e fúrással. Nem csak pontban pattant el, hanem kicsit oldalra repedt is. Nem vészes, nekem a 146-on a hasonlót simán javították.
Zselé10-02-2023 15:23:23 // 29230
Hogyhogy, eddig a cégetek nevén volt? Bizományba vették be? :D
Piritu - 1.000.00010-02-2023 14:28:19 // 29229
Úgy néz ki hogy a Supert tényleg elvitték.
Most jött a biztosítótól a levél hogy a biztosítás "2023.02.07-én érdekmúlás törlési okkal megszűnt".
Zselé10-02-2023 14:07:11 // 29228
Én a szélvédőt csak akkor cseréltetném, ha konkrétan kettérepedt. Egy kavics még nem a világ, megjavítják (kb. 20 pénz).

A szélvédőcserét márkaszervízben csináltattam. Utána volt a misztikus BCM hiba, beázási feltételezés - most meg észre vettem, hogy a tükör/kamera háza zörög szar úton :(((

Tehát kihoztuk ebből az ablakcseréből amit lehetett, az a lényeg... XDDDD
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2023 12:03:13 // 29227
Nem, nekem nem, eddig megúsztam. Öcsémén van egy kavics találat és van rá biztosítás is.
Kazes☻10-02-2023 10:54:15 // 29226
Csak nem te is? Zselé ebben már profi, ha jól rémlik. De a múltkor néztem egy üvegcserés videót (asszem Carglass) és ott úgy mutatták be, hogy mindent is intéznek ilyesmiket is, komoly műszerezettséggel. :)
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2023 10:50:45 // 29225
Szélvédő cserénél kell a kamera miatt programozni, kalibrálni valamit?
SD09-02-2023 16:08:20 // 29224
Végül is akkor csak kéne az a Carbon mocitető a lukkal, egyik oldalon a turbo árasztja a meleget a másikoldalon a leömlő meg a hőcserélő:D akkor még az olajhűtő is ott van??
hogy fér el ennyi hő??
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2023 14:54:55 // 29223
Az orrában 4db van. Motor vízkör, vizes intercooler hűtője (+turbo), váltó hűtő, klíma hűtő.
Az olajhűtő egy hőcserélő a motor oldalán.
A 159-nél a váltó hűtés hőcserélős volt, nem volt külön az autó elejében hűtője. És ez is volt a baja, meghígult a váltófolyadék az alulméretezett hűtés miatt.
SD09-02-2023 14:36:56 // 29222
de még van EGR hőcserélő, utastér fűtő radiátor őő mi még?:D
SD09-02-2023 14:36:05 // 29221
asszem egy turbo kör hűtő van külön ami nem az intercooler :))
Liquid09-02-2023 14:24:53 // 29220
a 159-ben nagyon sok van, gyanítom nem csökkent a száma :)
vízhűtő
klímahűtő
olajhűtő
szervó hűtő (vagy ez már elektronyos?)
váltó olajhűtő
intercooler
mit hagytam ki?
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2023 13:51:01 // 29219
Oké, nyertél XD
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2023 13:31:34 // 29217
Kvíz: hány hűtő van a Giulia orrában? :-)
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2023 13:15:04 // 29216
Húú, az király, ha elérhetetlen lesz az eper, tudom kit nyaggassak :-)
SD09-02-2023 12:38:11 // 29215
Amúgy a benzin 4 heneger EU giuliát én lescreenshotoltam, 340 oldal:)
Ha valakinek kell:)
SD09-02-2023 12:36:53 // 29213
megy az csak az eredetit kell megnyitni, amit én is csatoltam valami teszt bigyót
WarbiRunner (Gyuri)09-02-2023 12:06:31 // 29212
De innen meg de.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.