hát de én sem tudom eldönteni hogy ez most csak valami vagy semmi:D
nézzetek bosch reklámfilmet adaptiv tempomatról:)
Forum >> Giulia
SD20-02-2023 15:51:50 // 29297
WarbiRunner (Gyuri)20-02-2023 09:35:34 // 29296
Amíg garis, ne kapcsolj zenét, hanem fülelj és nézesd meg majd a következő szervizen. :-)
SD20-02-2023 06:42:03 // 29295
figyelmes lettem egy zörgő hangra, ami nem tudom hogy kintről hallatszik-e vagy csak benti a vázra tovább vezetett valami
Azt csinálja hogy ha elindulok olyan gurulástól bekapcsol valami mormoló hang, ami a motor fordulatszámmal változik, ha állóra fékezek megszűnik..
olyan mint ha lötyögne valami, de köze van az újkori kávédaráló hangfrekvencia tartományhoz...
ilyenre hondlok hogy pl: szidták külföldön a turbo nyomás szelepének illesztését, az tényleg lötyög megnéztem kézzel, de nem tudom tud-e zörögni
álló helyben nem csinálja csak menés közben..
tudom kapcsoljak zenét:D
Azt csinálja hogy ha elindulok olyan gurulástól bekapcsol valami mormoló hang, ami a motor fordulatszámmal változik, ha állóra fékezek megszűnik..
olyan mint ha lötyögne valami, de köze van az újkori kávédaráló hangfrekvencia tartományhoz...
ilyenre hondlok hogy pl: szidták külföldön a turbo nyomás szelepének illesztését, az tényleg lötyög megnéztem kézzel, de nem tudom tud-e zörögni
álló helyben nem csinálja csak menés közben..
tudom kapcsoljak zenét:D
SD20-02-2023 05:07:05 // 29294
szintén érdekes hogy ugyan azon sebességnél alig mér több fogyasztást ha 1300-vagy 2200-as fordulaton mész, tehát ez is egy kamu környezetvédelmi marhaság hogy majd ha 1300-on röfögteted akkor kevesebbet fogyaszt... mert attól max fél liter lenne a különbség...
a másik 3 liter abból jön ki hogy az usernek elmegy az életkedve és nem is tapos a pedálba hisz fölösleges:D
a másik 3 liter abból jön ki hogy az usernek elmegy az életkedve és nem is tapos a pedálba hisz fölösleges:D
SD20-02-2023 05:03:15 // 29293
Akkor lassít mikor kijön a matekból hogy ő valószínüleg a te sávodban megy és itt az ideje lassítani a program szerint, nem később nem előbb, tű pontosan.
Akkor gyakorlatilag te azt a finkcióját szeretted és használtad a tempomatnak ami mint egy vontató szépen visz téged és majd te eldöntöd mikor kell fékezni.
De a tempomat alapvetően a kényelmes és biztonságot közlekedés szolgálja.
Tehát a célja a sofőr tehermentesítése, valójában hogy közben nem nyomod a gázt az mellékes.
Ha nekem kell egy autón a fékbe lépkedni az olyna ránagatós érzést ad, vagy ugye ki kell kapcsolni kézzel.
Jelen radaros tempomat pont azt szolgálja szerintem hogy nem kell ki-be kapcsolgatni hanem lehet folyamatosan bekapcsolva alkalmazkodika környezethez, csak akkor kell beavatkozni:
- ha jobbról akarna előzni
- ha olyan bizonytalan forgalmi helyzethez közeledsz ahol nem érti hogy épp kikerőlsz valakit vagy parkol vagy mit csinál:D ilyen nagyon ritkán van, kd. 5000km alatt 2
- vagy ha megváltozik a sebesség amit tartani szeretnél
a tábla követés még egy szint, de ezért most tesla-kat is hívnak vissza, mert a szoftverben be lehetett állítani mennyivel menjen gyorsabban mint a tábla :D:D:D
ezt a pórolás dolgot az elején én is kipróbáltam de úgy érzem ellentétes az autó karakterével, ha úgy vezetem ahogy a gép jeleiből érzem akkor inkább 8-10l városban 11-13l az átlag és ez nem őrült vezetés csak néha kihasználva a nyomatékot gyorsítva 2000-3000-es fordulaton, néha meg lötyögve a többi autóval.
Én arra lennék kiváncsi mennyi adatot kap meg a központ egy-egy autóról mobil kapcsolaton mert ugye valahány évig az a SIM-card él benne amit bele építettek.
Tudnak-e pl: a gyárból beavatkozni a vezérlésbe, mint amikor a gokart pályán visszaveszik a teljesítményt vagy épp megkapod.
Gondolok itt a fogyasztás spóroló funkciókra, mert eleinte tudta menni 6-8 litereket én is de most valahogy leszokott róla, igaz le is maradnak az autók:D
Akkor gyakorlatilag te azt a finkcióját szeretted és használtad a tempomatnak ami mint egy vontató szépen visz téged és majd te eldöntöd mikor kell fékezni.
De a tempomat alapvetően a kényelmes és biztonságot közlekedés szolgálja.
Tehát a célja a sofőr tehermentesítése, valójában hogy közben nem nyomod a gázt az mellékes.
Ha nekem kell egy autón a fékbe lépkedni az olyna ránagatós érzést ad, vagy ugye ki kell kapcsolni kézzel.
Jelen radaros tempomat pont azt szolgálja szerintem hogy nem kell ki-be kapcsolgatni hanem lehet folyamatosan bekapcsolva alkalmazkodika környezethez, csak akkor kell beavatkozni:
- ha jobbról akarna előzni
- ha olyan bizonytalan forgalmi helyzethez közeledsz ahol nem érti hogy épp kikerőlsz valakit vagy parkol vagy mit csinál:D ilyen nagyon ritkán van, kd. 5000km alatt 2
- vagy ha megváltozik a sebesség amit tartani szeretnél
a tábla követés még egy szint, de ezért most tesla-kat is hívnak vissza, mert a szoftverben be lehetett állítani mennyivel menjen gyorsabban mint a tábla :D:D:D
ezt a pórolás dolgot az elején én is kipróbáltam de úgy érzem ellentétes az autó karakterével, ha úgy vezetem ahogy a gép jeleiből érzem akkor inkább 8-10l városban 11-13l az átlag és ez nem őrült vezetés csak néha kihasználva a nyomatékot gyorsítva 2000-3000-es fordulaton, néha meg lötyögve a többi autóval.
Én arra lennék kiváncsi mennyi adatot kap meg a központ egy-egy autóról mobil kapcsolaton mert ugye valahány évig az a SIM-card él benne amit bele építettek.
Tudnak-e pl: a gyárból beavatkozni a vezérlésbe, mint amikor a gokart pályán visszaveszik a teljesítményt vagy épp megkapod.
Gondolok itt a fogyasztás spóroló funkciókra, mert eleinte tudta menni 6-8 litereket én is de most valahogy leszokott róla, igaz le is maradnak az autók:D
Piritu - 1.000.00019-02-2023 20:32:16 // 29292
A kijelző nekem nem sokat segít. Nem akkor kezd el lassítani amikor "észreveszi" az előttem menőt hanem valamikor később, ráadásul ha nem sokkal megy lassabban az előttem menő akkor nagyon finoman teszi ezt. Vizuálisan nincs meg az "utolértem valakit" érzés. Olyan sunyin tud beállni országúton egy 75-öt menő mögé hogy csak na...
Piritu - 1.000.00019-02-2023 20:28:53 // 29291
"Alapvetően a tempomat lendületes vezetésre szerintem nem alkalmas csak ilyen folyós lötyögős krúzolásra" - Szerintem de, a "normál" változatát pont ezért szeretem. Nagyon jó csiki-csuki játék hogy ne kelljen kikapcsolni és tudja tartani a sebességet. Ráadásul így lehet roppant alacsony fogyasztást produkálni jó átlagsebesség mellett ha nem lassítasz-gyorsítasz. (pl. a Superrel az olasz Velence oda-vissza 6,7 )
Hardy19-02-2023 19:29:48 // 29290
Régebben valaki rakott fel linket elektromos csmoagternyitási lehetőségről de nem találom. Próbáltam a barátommal is keresni de csak AliExpress meg hasonló oldalakat dob ki. Az meg valami olasz oldal volt. Esetleg ha valaki tudja azt megköszönném. Illetve most is az de ott a rugók helyett elektromos motor nyitotta csukta. Így pontos.
Hardy19-02-2023 18:41:54 // 29289
Ezért kell megszokni hogy ránézel a kijelzőre hogy látja e az előtte levőt. Az elején nehéz illetve furcsa. Aztán Pavlovi reflex lesz. Egyszer kellett oldalsó tükör nélkül mennem. Akkor jöttem rá hogy mennyi alkalommal nézem illetve nézném . Amúgy fel se tűnik mert automatikusan csinálja az ember.
SD19-02-2023 18:38:20 // 29288
De ha meglát egy rést harap, 30-as táblánál 120-ra állítva:D
SD19-02-2023 18:37:45 // 29287
Lehet hogy én vagyok régimódi de követőtempomatnál a gáz fölött tartom a lábam, mindig tudom mire van állítva, nem is egész számra állítom (pl. 119.2. :D :D nem, csak nem tizesre) Így nem feodulhat elő hogy a rutin, meg a reflex mást eredményez mint bármikor máskor.
Ezt csak azért mondom mert ha nem helyetted vezet csak segít akkor elvileg nem tud elkényelmesíteni.
Meg lehet érezeni milyen távol érzékeli a másik autót, de ez függ a sebesség különbségtől is mert ő úgy számol, hogy ha te nem avatkozol be ő úgy is le tudjon lassítani kényelmesen. Alapvetően a tempomat lendületes vezetésre szerintem nem alkalmas csak ilyen folyós lötyögős krúzolásra:))
Az szerintem teljesen ok hogy egy picit előbb kezd fékezni mint te tennéd, ez a jó beállítás, mert ha nem teszi van időd észrevenni.
Nekem egyedül olyat tudott előidézni a fejemben, hogy fékezés közben próbáltam bekapcsolni, azt nem ment:D
Mondjuk autópályán 141, 70-es táblánál 75, vagy ilyesmi de ne legyen túl nagy a különbség sem mert akkor kigyorsítasnál is visszakettő:D de ha értemes ember megy előtted 90-en is lehet városban nem fog ugrani csak követi.
Ezt csak azért mondom mert ha nem helyetted vezet csak segít akkor elvileg nem tud elkényelmesíteni.
Meg lehet érezeni milyen távol érzékeli a másik autót, de ez függ a sebesség különbségtől is mert ő úgy számol, hogy ha te nem avatkozol be ő úgy is le tudjon lassítani kényelmesen. Alapvetően a tempomat lendületes vezetésre szerintem nem alkalmas csak ilyen folyós lötyögős krúzolásra:))
Az szerintem teljesen ok hogy egy picit előbb kezd fékezni mint te tennéd, ez a jó beállítás, mert ha nem teszi van időd észrevenni.
Nekem egyedül olyat tudott előidézni a fejemben, hogy fékezés közben próbáltam bekapcsolni, azt nem ment:D
Mondjuk autópályán 141, 70-es táblánál 75, vagy ilyesmi de ne legyen túl nagy a különbség sem mert akkor kigyorsítasnál is visszakettő:D de ha értemes ember megy előtted 90-en is lehet városban nem fog ugrani csak követi.
Piritu - 1.000.00019-02-2023 17:47:51 // 29286
"Olyan volt már mikor fáradt voltam hogy az ablaktörlő karral akartam fékezni megszokásból " - pont ilyenre gondolok. Mindenki másképp éli meg a "megszokást".
Hardy19-02-2023 07:43:21 // 29285
2008 óta vezetek olyan autókat rendszeresen napi szinten amiben ilyen van. Jóval többet mint az enyémet. Idáig nem volt ilyen gondom mert tudtam hogy az enyémben nincs. Olyan volt már mikor fáradt voltam hogy az ablaktörlő karral akartam fékezni megszokásból de olyan hogy tempomattal megyek és csak várjam hogy lassítani és nem lassít még soha. Azért a kijelzőn látszik hogy észleli e az előtted levőt. Az meg már jó korán van. Nem akkor mikor fékezni kezd. A másikaknál is mindig a kijelzőre pillantok ha utolérünk valakit hogy észlelni e.
Liquid18-02-2023 23:39:49 // 29284
Ezt a távtartós cuccot, nem lehet kikapcsolni, hogy sima tempomat legyen? Ettől fejeltük le a szélvédőt 2x a kolega kocsijában.
Piritu - 1.000.00018-02-2023 21:41:35 // 29283
Ami viszont ennél még veszélyesebbnek tartok hogy meg lehet szokni.
Mi lesz ha egy másik kocsiban is arra számítok hogy majd lassít magától? Aztán nem.
Mint az automata váltó. 6-8 óra "hagyományos" váltós kocsikázás után néha az ember elfelejti kinyomni a kuplungot mert megszokta hogy nem kell...
Mi lesz ha egy másik kocsiban is arra számítok hogy majd lassít magától? Aztán nem.
Mint az automata váltó. 6-8 óra "hagyományos" váltós kocsikázás után néha az ember elfelejti kinyomni a kuplungot mert megszokta hogy nem kell...
Piritu - 1.000.00018-02-2023 21:36:00 // 29282
Ma kísérleteztem vele mert nem volt nagy forgalom az M1-en. Egy csíkkal kb 100 m távolságnál kezd lassítani (két pózna az út szélén), kicsit (nagyon) sok...
Faluban meg egyszerűen beáll a biciklisek mögé...
Faluban meg egyszerűen beáll a biciklisek mögé...
SD18-02-2023 17:11:12 // 29281
Asszony ződ alfás kulcstartót kapott, hogy kiegyenesítette a rántópadot, jajde szípek ezek:D
SD18-02-2023 17:09:48 // 29280
Pont amiket írsz nekem is megvannak élményben:
- ködben kifejezetten biztonságot ad ha max-ra állítom a követési távolságot
- utópályán viszont le kell venni két vonalkára különben fékezget
De èn nagyon hasznosnak látom, ha fáradt vagyok van hogy még városban is rányomom:D
Szóval országúton 4 vonalka, autópálya, város, 2 vonalka így szerintem élhető.
- ködben kifejezetten biztonságot ad ha max-ra állítom a követési távolságot
- utópályán viszont le kell venni két vonalkára különben fékezget
De èn nagyon hasznosnak látom, ha fáradt vagyok van hogy még városban is rányomom:D
Szóval országúton 4 vonalka, autópálya, város, 2 vonalka így szerintem élhető.
WarbiRunner (Gyuri)18-02-2023 16:30:50 // 29279
Piritu - 1.000.00018-02-2023 13:44:53 // 29278
Ne bánd hogy nem rendeltél, én azon gondolkodom hogy visszacserélem a sima tempomatra. Csak a bosszúság van vele. Pl. Nem tudok olyan messze kimenni az autópályán elözni hogy ne lassítson bele.
SD18-02-2023 13:22:29 // 29277
Nekem azt mondták a megpiszkált egységre veszhet el a gari, ebből következően pl egy kipu csere miatt minden egyéb garanciális.
Egy motortuning is már véleményes de ott is az átrozsdásosdás elleni garit nem érinti:)))
A szoftveres módodsítás azért vékony jég mert ha látszik hogy meg lett piszkálva akkor nem a szotvert meg a gombokat fogják nézegetni, hanem ha megmakkan a vezérlő vagy komolyabb baj van akkor lehet vita hogy van-e köze hozzá, nyilván nincs de lehet rá hovatkozni hogy nem legális módosítás történt az autón.
Van is egy kontakt aki ilyennel foglalkozik ha érdekel ki keresem a számát, facebbokon hitdette magát, hogy utólagosan extrákat telepít.
Egy motortuning is már véleményes de ott is az átrozsdásosdás elleni garit nem érinti:)))
A szoftveres módodsítás azért vékony jég mert ha látszik hogy meg lett piszkálva akkor nem a szotvert meg a gombokat fogják nézegetni, hanem ha megmakkan a vezérlő vagy komolyabb baj van akkor lehet vita hogy van-e köze hozzá, nyilván nincs de lehet rá hovatkozni hogy nem legális módosítás történt az autón.
Van is egy kontakt aki ilyennel foglalkozik ha érdekel ki keresem a számát, facebbokon hitdette magát, hogy utólagosan extrákat telepít.
quash18-02-2023 11:29:19 // 29276
Minden Giu tudja, tehát kamera, radar megvan, amivel csinálja, csak szimplán "nem tudod bekapcsolni", mert nincsen rá gombod.
A kormányban bal oldalt a gombsort kell cserélni, technikailag ennyi.
De értelem szerűen ezt engedélyezni is kell, amit egy sima MES-el is meg tudsz tenni.
2020-as Giu-ban van SGW, így viszont MES-el nem fog menni, mert nem fér hozzá semmihez sem.
Ahhoz hogy ne csak olvasni, hanem írni is tudj CAN-en, ahhoz kell egy SGW bypass modul. (~50€)
A kérdés igazából az, hogy ezeket a módosításokat mennyire naplózza az autó.
Szerintem semennyire, de ha mégis, abból lehet esetleg gond szervizben.
Onnantól már hozzáállás kérdése hogy mit mondanak rá.
Azt kb. kizárt dolognak tartom hogy napló nélkül szerviz észrevesz, hogy neked a kormányon másik gombsor van! :D
Nem fogják minden szervizkor vagy bármikor tételesen végignézni mivel vetted az autót, és mi van benne.
A kormányban bal oldalt a gombsort kell cserélni, technikailag ennyi.
De értelem szerűen ezt engedélyezni is kell, amit egy sima MES-el is meg tudsz tenni.
2020-as Giu-ban van SGW, így viszont MES-el nem fog menni, mert nem fér hozzá semmihez sem.
Ahhoz hogy ne csak olvasni, hanem írni is tudj CAN-en, ahhoz kell egy SGW bypass modul. (~50€)
A kérdés igazából az, hogy ezeket a módosításokat mennyire naplózza az autó.
Szerintem semennyire, de ha mégis, abból lehet esetleg gond szervizben.
Onnantól már hozzáállás kérdése hogy mit mondanak rá.
Azt kb. kizárt dolognak tartom hogy napló nélkül szerviz észrevesz, hogy neked a kormányon másik gombsor van! :D
Nem fogják minden szervizkor vagy bármikor tételesen végignézni mivel vetted az autót, és mi van benne.
zümi16618-02-2023 10:59:11 // 29275
A sávtartó, sávelhagyó nekem se hiányzik, szeretem az ideális ívet használni - persze csak ha lehet - nálam ki is vannak kapcsolva. Pláne szar úton ott muszáj is.
A tempomatom sajnos nem követős, már bánom hogy nem olyat kértem. Viszont megoldható az utólagos beszerelés, csak még azt nem tudom hogy garancia ügyileg ez mennyire lehet problémás...
A tempomatom sajnos nem követős, már bánom hogy nem olyat kértem. Viszont megoldható az utólagos beszerelés, csak még azt nem tudom hogy garancia ügyileg ez mennyire lehet problémás...
Piritu - 1.000.00017-02-2023 14:32:16 // 29274
Tegnap sikerült kifogni némi ködöt. (országút, 2x65km, sötétben) Néha azért kettő szaggatott vonalat lehetett látni a kocsi előtt.
A követő tempomat most volt először hasznos amikor utolértem valakit.
Természetesen a vezetést segítő rendszerekkel kitörölhettem ahol kell.
A sávtartó ugye helyből döglött volt mert az út szélén eléggé hiányos a felfestés. (Mondjuk országúton még sehol se sikerült bekapcsolni.)
A szaggatott felismerő (sávelhagyás figyelmeztető) se működött, ahol igen ott én is láttam a csíkokat tehát nem kellett a segítség..
Szóval nem nagyon volt értelme beépíteni a kocsiba.
A követő tempomat most volt először hasznos amikor utolértem valakit.
Természetesen a vezetést segítő rendszerekkel kitörölhettem ahol kell.
A sávtartó ugye helyből döglött volt mert az út szélén eléggé hiányos a felfestés. (Mondjuk országúton még sehol se sikerült bekapcsolni.)
A szaggatott felismerő (sávelhagyás figyelmeztető) se működött, ahol igen ott én is láttam a csíkokat tehát nem kellett a segítség..
Szóval nem nagyon volt értelme beépíteni a kocsiba.
SD16-02-2023 09:29:24 // 29273
Én meg láttam egy gyönyörű Metálzöld, sötétebb túnusnak tűnt, barna bőr belsővel egyet (nem QV) az Alkotáson, pont kifele küzdöttem magam a parkoló házból. Szép volt:)))
Zselé15-02-2023 22:38:13 // 29272
Idevalósi a szürke (tán diesel?) pajtás, akivel nem mentünk ma este gyorsan a 6-oson kifelé? :D
SD15-02-2023 09:45:30 // 29270
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2023 12:28:06 // 29269
Gyönyörű az új logó, a "tól" érthető, az "ig" nem teljesen. Évente új évjáratú logó lesz? :-)
Mert idén ugyan ünnepli a 100 évet, de jövőre meg elavul? XD
Mert idén ugyan ünnepli a 100 évet, de jövőre meg elavul? XD
SD13-02-2023 10:55:30 // 29268
váá pont valami ilyenre vágytam:)) hogy ezt kéne valahogy az autóra matricázni csak finoman:))
Hogy Anni.: 1910
QV 1923-2023 hmm
erre harapnának a streetracerek:D:D:D
Hogy Anni.: 1910
QV 1923-2023 hmm
erre harapnának a streetracerek:D:D:D
G-MANN🍀13-02-2023 09:31:27 // 29267
Zselé13-02-2023 08:26:56 // 29265
A Glock pisztolyok műanyagból vannak :D
SD13-02-2023 08:25:42 // 29264
a műanyag kanalat már betiltották, a műanyagfegyvert még nem vezették be, miről beszélsz?:D
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2023 22:18:57 // 29263
Ha kanál lesz még oké, ne fegyver legyen belőle. Nem vagyok optimista..
SD11-02-2023 22:00:39 // 29262
Én már a 155-nél megtanultam és 10 évig imádtam, hogy nem az számít hogy minden nap benne üljek, hanem az hogy amikor igen akkor fülig ér a szám:)
Ezt tudja az öreg a fiatal a kicsi a nagy mindegyik alfa!
Ezt tudja az öreg a fiatal a kicsi a nagy mindegyik alfa!
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 21:57:11 // 29261
Szerintem nem nagyon van olyan ember, aki öreg Alfát alfás múlt nélkül venne.
Azért ehhez elhivatottság jócskán kell.
Akinek van alfás múltja, annak mindegy milyen az éppen aktuális tulajdona.
Azért ehhez elhivatottság jócskán kell.
Akinek van alfás múltja, annak mindegy milyen az éppen aktuális tulajdona.
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 21:54:55 // 29260
Így van, leírtad a lényeget. Qv, Q4... Olaszországban.
Sima v6 164 még mindig van itt gombokért. Oké, rozsdás, lepúzott. Ez ilyen. De van!
Sima v6 164 még mindig van itt gombokért. Oké, rozsdás, lepúzott. Ez ilyen. De van!
Giuntini11-02-2023 21:39:11 // 29259
A jó 164 QV vagy Q4-ért alsó hangon elkérnek 30 ezer eurót Olaszországban. Dízel 164-esek nincsenek, mert azokba évi 100 ezer km-eket tettek.
SD11-02-2023 21:33:28 // 29258
Ha csak nem kap egy hidraulikus féket meg villany hajtány:))) Ha lefutotta a 4 henger az km-ét:))))
A Giuliában igazából az a szép hogy a 75 óta várunk egy ilyen autóra.
És létezik az hogy vesz valaki egy "kotványt" és végül ezen felbuzdulva újat?
Ezt az egyet nem hittem hogy hogy tudja az alfa a régi autókért rajongó közönséget új autó vásárlóvá konvertálni, és én lettem az egyik példa.
Beégett, motoszkált, jött a lehetőség és borultak a dominók, mászott a hangya, támadt a vírus vitt a sordrás:)))
3 gyereküléssel mentem magam kiröhögtetni a szalonba:D De én nyertem belefért:D
A Giuliában igazából az a szép hogy a 75 óta várunk egy ilyen autóra.
És létezik az hogy vesz valaki egy "kotványt" és végül ezen felbuzdulva újat?
Ezt az egyet nem hittem hogy hogy tudja az alfa a régi autókért rajongó közönséget új autó vásárlóvá konvertálni, és én lettem az egyik példa.
Beégett, motoszkált, jött a lehetőség és borultak a dominók, mászott a hangya, támadt a vírus vitt a sordrás:)))
3 gyereküléssel mentem magam kiröhögtetni a szalonba:D De én nyertem belefért:D
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 21:14:46 // 29257
Csak addigra a nem extrém ritka öreg autó ki lesz tiltva mindenhonnan is. Rég kanál meg lábas lesz az autóinkból, mire rájönnek, hogy nem mérvadó a szennyezése annak a pár leforgatott sornégyes meg véhatos vacaknak amikbe hétvégente belekerül 100 km...
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 21:09:44 // 29256
Szerintem nem, a fiat éra előttről lassan már mindegy mi, viszik. De 164ből még mindig fel-felbukkannak v6ok is gombokért, ahogy 10 éve még 155 Q4 is millió alatti autó volt...
Ahogy telik az idő, minden kotlának fel fog menni az ára, 2 egyszerű okból: nosztalgia+természetes fogyás.
2000 táján térdig lehetett gázolni transaxle alfában, 35 ezer forintért lehetett Giulietta Nuovát venni, a piros TS-t (kuka bódéval) 60 ezerért vitték el tőlünk 2006-ban.
Most a 156-147 áll ezen a szinten, de nem sokára ezek full elfogynak azok is. Aztán majd azt is nagyítóval kell vadászni .. :) a normálisat már most is
Giulia témára 20 év múlva lehet visszatérni, de szerintem ott a mostani trend marad: a dízelek ára meredeken fog zuhanni a nulláig, a benyásoknál alig lesz külőnbség.
Ahogy telik az idő, minden kotlának fel fog menni az ára, 2 egyszerű okból: nosztalgia+természetes fogyás.
2000 táján térdig lehetett gázolni transaxle alfában, 35 ezer forintért lehetett Giulietta Nuovát venni, a piros TS-t (kuka bódéval) 60 ezerért vitték el tőlünk 2006-ban.
Most a 156-147 áll ezen a szinten, de nem sokára ezek full elfogynak azok is. Aztán majd azt is nagyítóval kell vadászni .. :) a normálisat már most is
Giulia témára 20 év múlva lehet visszatérni, de szerintem ott a mostani trend marad: a dízelek ára meredeken fog zuhanni a nulláig, a benyásoknál alig lesz külőnbség.
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2023 20:32:31 // 29255
A jelen helyzet az, hogy ami régi az drága. Mindegy hogy egy ócska vacak, egy rozsdás padlójú kotvány, csak régi legyen. Ez most a divat. A valóban jók persze még drágábbak, de semmi garancia rá, hogy 20-30 év múlva is vagyonokat ad bárki elavult régi autókért. Szerintem egyszer visszatér az majd, amikor használati értéken mennek a nem extrém ritkák, így nem gazdag hobbisták garázsában polírozgatják őket, hanem autószerető emberek mászkálnak velük :-)
Ez azért is be fog következni, mert a generációnkkal kihal a klasszikus autóbuzi. A kütyübuzinak meg 3 évente az új kütyü kell, a régi nem jó semmire.
Ez azért is be fog következni, mert a generációnkkal kihal a klasszikus autóbuzi. A kütyübuzinak meg 3 évente az új kütyü kell, a régi nem jó semmire.
SD11-02-2023 20:14:32 // 29254
jó akkor a 75 1.8 nem etalon:)
Azt próbáltam fejtegetni hogy a kisebb motoros alfák lesajnáltak-e:)
Azt próbáltam fejtegetni hogy a kisebb motoros alfák lesajnáltak-e:)
SD11-02-2023 20:03:32 // 29253
Eddigi tapasztalataim alapján az avulásnak van egy íve, ezt lehet gyorsítani, lassítani és megtörni, felfele és lefele is.
Ha egy autót nem használnak azt vegyük ki a képletből bár néha csodák kerülnek elő.
Ha használják de nem tartják karban csak rúgják akkor hamar avul.
Ha használják és megkap minden karbantartást akkor lassabban avul.
Ha megkap minden karbantartást és a tulajnak van hozzá érzéke akkor még lassabban.
Ha veszünk egy új autót azt általában az első tulaja kevés odafigyeléssel hajtja.
A második harmadik szerelgeti, aztán elkerül egy nem hozzáértő csak mert olcsó volt stb..
Erről beszélsz te amikor egy szétesett autót kell megmenteni.
Természetesen vannak nagyjavítások, de ha feltételezzük hogy megkapja a gyárihoz közelítő karbantartást akkor nem esik szét.
Csak mikor egy emberöltőt túl él egy gép akkor fizikailag lehetetlen hogy egy gazdája, midnig ott legyen jusson is rá ideje.
Én is így voltam a 155-el, szépen odafigyelve használtam de volt egy időpont amikor azt mondtam hogy kerüljön valaki olyanhoz aki jobban karbantartja, mert már abba a korba került, és én pedig abban az élethelyzetben nem tudtam többet rá áldozni.
De valamilyen szinten egy poraiból összerakott alfa azért ad egy szabadságot is hisz ha kvázi te teremtetted, akkor nyugodtan el is használhatod:)
Egy érintetlen új, vagy nagyon megőrzött az más tészta ott van súlya a mikéntnek..
Én úgy gondolom rá kell érezni egy autó mit bír, maga a konstrukció, a segéd berendezései, ezeket lehet látni, érezni.
Ezt az ívet belőve nagyon sokáig lehet használni.
Ha ez alatt használja az ember akkor másnak tartogatja:)
Ha efelett akkor meg állandóan szerelni kell:)
Ha egy autót nem használnak azt vegyük ki a képletből bár néha csodák kerülnek elő.
Ha használják de nem tartják karban csak rúgják akkor hamar avul.
Ha használják és megkap minden karbantartást akkor lassabban avul.
Ha megkap minden karbantartást és a tulajnak van hozzá érzéke akkor még lassabban.
Ha veszünk egy új autót azt általában az első tulaja kevés odafigyeléssel hajtja.
A második harmadik szerelgeti, aztán elkerül egy nem hozzáértő csak mert olcsó volt stb..
Erről beszélsz te amikor egy szétesett autót kell megmenteni.
Természetesen vannak nagyjavítások, de ha feltételezzük hogy megkapja a gyárihoz közelítő karbantartást akkor nem esik szét.
Csak mikor egy emberöltőt túl él egy gép akkor fizikailag lehetetlen hogy egy gazdája, midnig ott legyen jusson is rá ideje.
Én is így voltam a 155-el, szépen odafigyelve használtam de volt egy időpont amikor azt mondtam hogy kerüljön valaki olyanhoz aki jobban karbantartja, mert már abba a korba került, és én pedig abban az élethelyzetben nem tudtam többet rá áldozni.
De valamilyen szinten egy poraiból összerakott alfa azért ad egy szabadságot is hisz ha kvázi te teremtetted, akkor nyugodtan el is használhatod:)
Egy érintetlen új, vagy nagyon megőrzött az más tészta ott van súlya a mikéntnek..
Én úgy gondolom rá kell érezni egy autó mit bír, maga a konstrukció, a segéd berendezései, ezeket lehet látni, érezni.
Ezt az ívet belőve nagyon sokáig lehet használni.
Ha ez alatt használja az ember akkor másnak tartogatja:)
Ha efelett akkor meg állandóan szerelni kell:)
VKG231!!! (156+75)11-02-2023 19:49:18 // 29252
Az 1.3 teljesen más, eleve a 105 nagyon más kávéház, mint a 116, ezerszer jobb autó mindegyik. Az 1.3 sem etalon, egyszerűen az is baromi jó.
De az 1.8 pont semmiben nem jó, mert az 1.6 pörgősebb, a 2.0 meg picit erősebb, az 1.8 alatt viszont már hosszú váltó van, tehát a lapot sem veszi úgy. Tehát MENNI nem jó (azaz a legkevésbé jó a nordok közül) vele, vagyis abban nem jó, amiről beszéltél.
Az indokot kérdeztem, hogy mitől szent grál... mert hogy árban pont ugyanannyikért mennek, mint az egyhatok, a 2.0 talál be féltávra az 1.6 és a TS közé, mert meglepő módon a TS lassan egy árban van az 1.8 Turbóval...
Nem hiszem, hogy akármilyen régi alfával 300-zal driftelnek a gyári állapot közelében...
Hmm, tekintettel arra, hogy van már pár év régialfa tapasztalatom: semelyik régi alfa nem marad egyben. Egyik sem. Az marad egyben, amelyik nem látja a napot soha, viszont járatva van a garázsban. Talán. Habár egy 116-nál még ezt is kétségbe vonom, mert a hajtás az állásban is szanaszét tud esni :D
Össze lehet rakni újra hatalmas elszántsággal, ez esetben viszont mindegy hogy használták.
De az 1.8 pont semmiben nem jó, mert az 1.6 pörgősebb, a 2.0 meg picit erősebb, az 1.8 alatt viszont már hosszú váltó van, tehát a lapot sem veszi úgy. Tehát MENNI nem jó (azaz a legkevésbé jó a nordok közül) vele, vagyis abban nem jó, amiről beszéltél.
Az indokot kérdeztem, hogy mitől szent grál... mert hogy árban pont ugyanannyikért mennek, mint az egyhatok, a 2.0 talál be féltávra az 1.6 és a TS közé, mert meglepő módon a TS lassan egy árban van az 1.8 Turbóval...
Nem hiszem, hogy akármilyen régi alfával 300-zal driftelnek a gyári állapot közelében...
Hmm, tekintettel arra, hogy van már pár év régialfa tapasztalatom: semelyik régi alfa nem marad egyben. Egyik sem. Az marad egyben, amelyik nem látja a napot soha, viszont járatva van a garázsban. Talán. Habár egy 116-nál még ezt is kétségbe vonom, mert a hajtás az állásban is szanaszét tud esni :D
Össze lehet rakni újra hatalmas elszántsággal, ez esetben viszont mindegy hogy használták.
Kazes☻11-02-2023 19:24:34 // 29251
Nekem is az egynyóc... ilyen ez! ;)
:D
:D
Giuntini11-02-2023 18:56:22 // 29250
Hát igen, úgy néz ki hogy csak a dízellel marad a hátsókerék.
SD11-02-2023 18:44:05 // 29249
Na pont ezt mondom hogy most a hogy megy vagy a milyen vele menni.
Nyilván az 1.3 GT junior sem egy vadászgép, de mégis egy etalon lett;)
Meg melyik marad egyben amelyikkel 300-al driftelnrk, vagy amit egy fanatikus köröztet néha napján?;)
Nyilván az 1.3 GT junior sem egy vadászgép, de mégis egy etalon lett;)
Meg melyik marad egyben amelyikkel 300-al driftelnrk, vagy amit egy fanatikus köröztet néha napján?;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
382
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?