Katalizátor melegítés. Ez is kibocsátás csökkentési hozadék. A Squadra tuningja ezt is kikapcsolja. Q-ra legalábbis biztosan.
Squadra
The cold start and after start running.
The cold start makes the eyebrows frown immediately. The engine cranks around nicely to start smoothly a few moments later. Starts just around 2000 revs and then drops to around 1500 to stay there for a while. And that’s not exactly subtle. The exhausts is screaming it out, accompanied by a noise that we personally can’t appreciate. Technically, this is called the “cat heating”. Due to environmental requirements, the catalytic converters must be brought to operating temperature as soon as possible. This is done by producing very hot exhaust gases. This is achieved by setting the ignition timing very late. We are going to save you details, but we can tell you that an engine/exhaust doesn’t like that. Every technician knows that you have to heat up metal gently not aggressively. The amount of fuel injected is also more than twice as much as it is actually needed under normal circumstances. In short, stress for engine and a waste of fuel. The “cat heating” MUST be switched off.
+ fórum: Disable European cold start cycle
Forum >> Giulia
RomeoOne22-02-2023 11:51:06 // 29315
SD22-02-2023 11:23:18 // 29314
Én sem vagyok hangos kipufogó párti, az amikor váltásnál durrog az még vagány:)
De a hang szerintem is a motorból jön, a kipu csak a második... és el sem tudnék képzelni egy hangos autóban utazni, az igazi prémium a csend:) És azért a Giulia nem annyira csendes, de pont jó így:)
Szóval hangosabb kipuf tényleg akkor kéne hogy kerülne valami olyan rezonátro is bele ami megduplázza a hangmagasságot:D Meg olyan motrotuning ami veszett, meg egyenes cső és akkor üvöltsön:D
de pl: nekem az nem is jó ha hallják hogy erölködök, a hang az inkább csak olyan bohócságnak jó:))) meg bentről jó az pont elég:)) és szerintem nyélgázon lehet azt hallani azért kintről is:D
De a hang szerintem is a motorból jön, a kipu csak a második... és el sem tudnék képzelni egy hangos autóban utazni, az igazi prémium a csend:) És azért a Giulia nem annyira csendes, de pont jó így:)
Szóval hangosabb kipuf tényleg akkor kéne hogy kerülne valami olyan rezonátro is bele ami megduplázza a hangmagasságot:D Meg olyan motrotuning ami veszett, meg egyenes cső és akkor üvöltsön:D
de pl: nekem az nem is jó ha hallják hogy erölködök, a hang az inkább csak olyan bohócságnak jó:))) meg bentről jó az pont elég:)) és szerintem nyélgázon lehet azt hallani azért kintről is:D
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 10:29:55 // 29313
Denevér, jelen :-) A sok fokozattal, hosszú váltóval, pont ezért jó dolog egy ilyen autó. Nyugisan használva csendes, békés, akár nagyobb tempón is. Ha hang kell, akkor csak nyomni kell neki és lesz. És a motorhang jön be elég erősen, nem kipufogó brummogás. Hála az égnek. Az utóbbi engem idegesít, ezek a mai automataváltós modernmotor kipufogóhangok nekem nagyon nem...
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 10:20:34 // 29312
Ez ilyen, szerintem a katalizátort melegíti. Emelt fordulat, és biztosan benzint és levegőt kitol a kipuf felé. Befecskendezés időzítés és a multiair együtt elintézi. Após Mazdája is hasonlóan rekedten és hangosan szól hidegen (csak sokkal rondábban), majd elcsendesedik. Modern autós borzasztóság.. :-)
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 09:39:49 // 29311
Az a bolond aki 1m-ért megvesz egy kipufogó dobot két szeleppel XD Pláne ha már ilyen szépen lerajzolták, hogy mi van benne. Mondjuk nem volt nehéz kitalálni, semmi extra kb..
SD22-02-2023 08:53:53 // 29310
Esetleg a részecskeszűrőnél lehet valami elkerülő szelep?
Így hidegen röfögtetni is lehet melegen már esélytelen:D
Így hidegen röfögtetni is lehet melegen már esélytelen:D
SD22-02-2023 08:51:55 // 29309
SD22-02-2023 08:43:04 // 29308
Én nem érzem halknak az autót, jó igaz 2000 fordulat környékén denevér érzék kell hogy tudd mi történik elől:D
De ha lelépem rendesen hangos szerintem, nem tudom kívülre mennyire, de szerintem a My22 duplakipuff nagyon jól el van találva!
Indítás után hidegen kifejezetten szeretem hallgatni ahogy valahogy nyitottabb hangot ad, ugyan ez lehet melegen fordulaton is:)
És továbbra is tartja magát a benzinfetisiszta álláspontom, most nem annál a kútnál tnakoltam 100-ast és hurkalé lett a gép:/ hangosabb a turbo mint a motor, nem tudom mit töltöttem bele:P 95-össel keverik???
De ha lelépem rendesen hangos szerintem, nem tudom kívülre mennyire, de szerintem a My22 duplakipuff nagyon jól el van találva!
Indítás után hidegen kifejezetten szeretem hallgatni ahogy valahogy nyitottabb hangot ad, ugyan ez lehet melegen fordulaton is:)
És továbbra is tartja magát a benzinfetisiszta álláspontom, most nem annál a kútnál tnakoltam 100-ast és hurkalé lett a gép:/ hangosabb a turbo mint a motor, nem tudom mit töltöttem bele:P 95-össel keverik???
SD22-02-2023 08:37:36 // 29307
Néztem használtan a rendszer olyan 1m ha összevetjük a Superprint 300k árával nem is aránytalan, és csak egy Y kell valahol középen, de akkor már ugye downpie is kellene, meg tuning:D Karbon véptető, nagyféj, 19” kerék:D
És pont annyiba kerülne ezt megcsinálni mint amennyiért már lehet venni egy igazit:D
Továbbra is azt állítom hogy a kettétört autókat tuningolják, ami jó azt nem kell elrontani;)
És pont annyiba kerülne ezt megcsinálni mint amennyiért már lehet venni egy igazit:D
Továbbra is azt állítom hogy a kettétört autókat tuningolják, ami jó azt nem kell elrontani;)
RomeoOne21-02-2023 19:47:40 // 29306
Ez világos, a kérdés, hogy mikor volt az a "régen". A MY20-as fél-FL-el jött a változás vagy előtte/utána?
leopop321-02-2023 19:19:34 // 29305
Régen R ben mindig nyitva volt
RomeoOne21-02-2023 18:07:07 // 29304
Ez sajnos még a Q-ra is igaz. A MY20-tól (nem vagyok benne 100%-ig biztos, de sztem azóta) már fordulatszámfüggő, hogy nyitja-e a kipu szelepet a vezérlés, kb. 4000 felett nyit, visszafelé pedig 3000 alatt zár. MY19 és előtte, ha jól emlékszem úgy volt, hogy R-ben mindig nyitva volt, D-ben meg magasabb fordulaton. Mondjuk ott N-ben meg egyáltalán nem, itt meg most mind a 4 módban a fentebb leírt módon csinálja (na jó, nem biztos, hogy A-ban is, nem sikerült kitapasztalni azon az 5 km-en, amit abban gurultam összesen :D )
Annyi, hogy ha állsz és úgy kapcsolsz át R-be, akkor nyitja és lehet álltában bőgetni, de amint leveszed a lábad a fékről és gurulni kezd, visszazár újra. Azért hangosabb csak R-ben, úgy általánosságban, mert ott 3 ezer alá nem nagyon ejti a fordulatot.
Engem is zavart, hogy túl csendes az autó. Nem tudsz vele jó kis morgósan krúzolni. Meg látod, hogy indulnál, az emberek nézik, várják ,hogy mit dörrent ki magából és akkor... alig van hangja...
Mondjuk szerencsére ez a Q-nál sokkal egyszerűbben is orvosolható, mint egy kipufogó rendszer csere :P
Emlékszem, anno 3-4 éve volt nagy hír, hogy az EU új direktívája miatt elhalkítják az autókat is. Rengeteget túrtam akkor az EU-s jogszabályokat, hogy megtaláljam pontosan hogy működik ez. Aztán kiderült, hogy nem olyan vészes, ahogy a hírekben előadták, de azért látszódott a tendencia. Kb. évente -2 dB, plusz minden menetmódban teljesíteni kell, nem csak az alapértelmezettben, stb.
Csak az a baj, hogy ha ez az irány, akkor ennek is előreszaladtak a gyártók, mint a villanyosítással. Ha 2035-ben nem lehet törvényileg új belsőégésűt eladni, akkor nem lehet már majd 2030-ban sem, mert a gyártók nem foglalkoznak vele....
Annyi, hogy ha állsz és úgy kapcsolsz át R-be, akkor nyitja és lehet álltában bőgetni, de amint leveszed a lábad a fékről és gurulni kezd, visszazár újra. Azért hangosabb csak R-ben, úgy általánosságban, mert ott 3 ezer alá nem nagyon ejti a fordulatot.
Engem is zavart, hogy túl csendes az autó. Nem tudsz vele jó kis morgósan krúzolni. Meg látod, hogy indulnál, az emberek nézik, várják ,hogy mit dörrent ki magából és akkor... alig van hangja...
Mondjuk szerencsére ez a Q-nál sokkal egyszerűbben is orvosolható, mint egy kipufogó rendszer csere :P
Emlékszem, anno 3-4 éve volt nagy hír, hogy az EU új direktívája miatt elhalkítják az autókat is. Rengeteget túrtam akkor az EU-s jogszabályokat, hogy megtaláljam pontosan hogy működik ez. Aztán kiderült, hogy nem olyan vészes, ahogy a hírekben előadták, de azért látszódott a tendencia. Kb. évente -2 dB, plusz minden menetmódban teljesíteni kell, nem csak az alapértelmezettben, stb.
Csak az a baj, hogy ha ez az irány, akkor ennek is előreszaladtak a gyártók, mint a villanyosítással. Ha 2035-ben nem lehet törvényileg új belsőégésűt eladni, akkor nem lehet már majd 2030-ban sem, mert a gyártók nem foglalkoznak vele....
G-MANN🍀21-02-2023 17:45:29 // 29303
Nem az a lényeg, hogy hangos, hanem, hogy egy Veloce 280 LE szinte semmi hanggal többet érdemel. (sztm) Egy lágyan, de mélyen öblös valamit, ami összhangban van az autóval és nem sok, nem hivalkodó, pont elég, de minden pillanat álom vele. Prémium. Nem olcsó a Supersprint, de pont ezt tudja egy hátsó dobbal. Maradt minden olyan amilyen volt, nem mutat többet, mint ami (nem lett 4-6 kipufogó vég), csak megadta ami amúgy is járna egy 5.2s alatt 100-ra gyorsuló gyönyörű és sportos sedan-nak. Egy szóval Álom! (hogy magamat idézzem 😉)
RomeoOne21-02-2023 14:17:19 // 29302
SD21-02-2023 13:30:49 // 29301
őőő akkor nem is kell sokat hekkelni:))) őőő :))) csak kell hozzá egy Q is_?:D
RomeoOne21-02-2023 13:00:11 // 29300
Azt ugye vágod, hogy a gyári Q kipufogón is pont így működik a 4 cső? :D A belső pár a halk, a külső a hangos.
SD21-02-2023 11:44:54 // 29299
Amúgy azon kívül hogy hangos LE-ben hoz valamit?:)))
Én egyszer majd olyat szeretnék:)))
Hogy kapna egy QV optikát hátulra, és az egyik pár kipu a hagyományos csendes lenne egy szeleppel meg a harapós, a másik pár:))))
Így értelme is van a 4 csőnek:)
Aztán úgy is gyári marad:D
Én egyszer majd olyat szeretnék:)))
Hogy kapna egy QV optikát hátulra, és az egyik pár kipu a hagyományos csendes lenne egy szeleppel meg a harapós, a másik pár:))))
Így értelme is van a 4 csőnek:)
Aztán úgy is gyári marad:D
G-MANN🍀20-02-2023 18:04:43 // 29298
Sport kipufogóval is megszűnnek az ilyen hangok 😉
SD20-02-2023 15:51:50 // 29297
hát de én sem tudom eldönteni hogy ez most csak valami vagy semmi:D
nézzetek bosch reklámfilmet adaptiv tempomatról:)
nézzetek bosch reklámfilmet adaptiv tempomatról:)
WarbiRunner (Gyuri)20-02-2023 09:35:34 // 29296
Amíg garis, ne kapcsolj zenét, hanem fülelj és nézesd meg majd a következő szervizen. :-)
SD20-02-2023 06:42:03 // 29295
figyelmes lettem egy zörgő hangra, ami nem tudom hogy kintről hallatszik-e vagy csak benti a vázra tovább vezetett valami
Azt csinálja hogy ha elindulok olyan gurulástól bekapcsol valami mormoló hang, ami a motor fordulatszámmal változik, ha állóra fékezek megszűnik..
olyan mint ha lötyögne valami, de köze van az újkori kávédaráló hangfrekvencia tartományhoz...
ilyenre hondlok hogy pl: szidták külföldön a turbo nyomás szelepének illesztését, az tényleg lötyög megnéztem kézzel, de nem tudom tud-e zörögni
álló helyben nem csinálja csak menés közben..
tudom kapcsoljak zenét:D
Azt csinálja hogy ha elindulok olyan gurulástól bekapcsol valami mormoló hang, ami a motor fordulatszámmal változik, ha állóra fékezek megszűnik..
olyan mint ha lötyögne valami, de köze van az újkori kávédaráló hangfrekvencia tartományhoz...
ilyenre hondlok hogy pl: szidták külföldön a turbo nyomás szelepének illesztését, az tényleg lötyög megnéztem kézzel, de nem tudom tud-e zörögni
álló helyben nem csinálja csak menés közben..
tudom kapcsoljak zenét:D
SD20-02-2023 05:07:05 // 29294
szintén érdekes hogy ugyan azon sebességnél alig mér több fogyasztást ha 1300-vagy 2200-as fordulaton mész, tehát ez is egy kamu környezetvédelmi marhaság hogy majd ha 1300-on röfögteted akkor kevesebbet fogyaszt... mert attól max fél liter lenne a különbség...
a másik 3 liter abból jön ki hogy az usernek elmegy az életkedve és nem is tapos a pedálba hisz fölösleges:D
a másik 3 liter abból jön ki hogy az usernek elmegy az életkedve és nem is tapos a pedálba hisz fölösleges:D
SD20-02-2023 05:03:15 // 29293
Akkor lassít mikor kijön a matekból hogy ő valószínüleg a te sávodban megy és itt az ideje lassítani a program szerint, nem később nem előbb, tű pontosan.
Akkor gyakorlatilag te azt a finkcióját szeretted és használtad a tempomatnak ami mint egy vontató szépen visz téged és majd te eldöntöd mikor kell fékezni.
De a tempomat alapvetően a kényelmes és biztonságot közlekedés szolgálja.
Tehát a célja a sofőr tehermentesítése, valójában hogy közben nem nyomod a gázt az mellékes.
Ha nekem kell egy autón a fékbe lépkedni az olyna ránagatós érzést ad, vagy ugye ki kell kapcsolni kézzel.
Jelen radaros tempomat pont azt szolgálja szerintem hogy nem kell ki-be kapcsolgatni hanem lehet folyamatosan bekapcsolva alkalmazkodika környezethez, csak akkor kell beavatkozni:
- ha jobbról akarna előzni
- ha olyan bizonytalan forgalmi helyzethez közeledsz ahol nem érti hogy épp kikerőlsz valakit vagy parkol vagy mit csinál:D ilyen nagyon ritkán van, kd. 5000km alatt 2
- vagy ha megváltozik a sebesség amit tartani szeretnél
a tábla követés még egy szint, de ezért most tesla-kat is hívnak vissza, mert a szoftverben be lehetett állítani mennyivel menjen gyorsabban mint a tábla :D:D:D
ezt a pórolás dolgot az elején én is kipróbáltam de úgy érzem ellentétes az autó karakterével, ha úgy vezetem ahogy a gép jeleiből érzem akkor inkább 8-10l városban 11-13l az átlag és ez nem őrült vezetés csak néha kihasználva a nyomatékot gyorsítva 2000-3000-es fordulaton, néha meg lötyögve a többi autóval.
Én arra lennék kiváncsi mennyi adatot kap meg a központ egy-egy autóról mobil kapcsolaton mert ugye valahány évig az a SIM-card él benne amit bele építettek.
Tudnak-e pl: a gyárból beavatkozni a vezérlésbe, mint amikor a gokart pályán visszaveszik a teljesítményt vagy épp megkapod.
Gondolok itt a fogyasztás spóroló funkciókra, mert eleinte tudta menni 6-8 litereket én is de most valahogy leszokott róla, igaz le is maradnak az autók:D
Akkor gyakorlatilag te azt a finkcióját szeretted és használtad a tempomatnak ami mint egy vontató szépen visz téged és majd te eldöntöd mikor kell fékezni.
De a tempomat alapvetően a kényelmes és biztonságot közlekedés szolgálja.
Tehát a célja a sofőr tehermentesítése, valójában hogy közben nem nyomod a gázt az mellékes.
Ha nekem kell egy autón a fékbe lépkedni az olyna ránagatós érzést ad, vagy ugye ki kell kapcsolni kézzel.
Jelen radaros tempomat pont azt szolgálja szerintem hogy nem kell ki-be kapcsolgatni hanem lehet folyamatosan bekapcsolva alkalmazkodika környezethez, csak akkor kell beavatkozni:
- ha jobbról akarna előzni
- ha olyan bizonytalan forgalmi helyzethez közeledsz ahol nem érti hogy épp kikerőlsz valakit vagy parkol vagy mit csinál:D ilyen nagyon ritkán van, kd. 5000km alatt 2
- vagy ha megváltozik a sebesség amit tartani szeretnél
a tábla követés még egy szint, de ezért most tesla-kat is hívnak vissza, mert a szoftverben be lehetett állítani mennyivel menjen gyorsabban mint a tábla :D:D:D
ezt a pórolás dolgot az elején én is kipróbáltam de úgy érzem ellentétes az autó karakterével, ha úgy vezetem ahogy a gép jeleiből érzem akkor inkább 8-10l városban 11-13l az átlag és ez nem őrült vezetés csak néha kihasználva a nyomatékot gyorsítva 2000-3000-es fordulaton, néha meg lötyögve a többi autóval.
Én arra lennék kiváncsi mennyi adatot kap meg a központ egy-egy autóról mobil kapcsolaton mert ugye valahány évig az a SIM-card él benne amit bele építettek.
Tudnak-e pl: a gyárból beavatkozni a vezérlésbe, mint amikor a gokart pályán visszaveszik a teljesítményt vagy épp megkapod.
Gondolok itt a fogyasztás spóroló funkciókra, mert eleinte tudta menni 6-8 litereket én is de most valahogy leszokott róla, igaz le is maradnak az autók:D
Piritu - 1.000.00019-02-2023 20:32:16 // 29292
A kijelző nekem nem sokat segít. Nem akkor kezd el lassítani amikor "észreveszi" az előttem menőt hanem valamikor később, ráadásul ha nem sokkal megy lassabban az előttem menő akkor nagyon finoman teszi ezt. Vizuálisan nincs meg az "utolértem valakit" érzés. Olyan sunyin tud beállni országúton egy 75-öt menő mögé hogy csak na...
Piritu - 1.000.00019-02-2023 20:28:53 // 29291
"Alapvetően a tempomat lendületes vezetésre szerintem nem alkalmas csak ilyen folyós lötyögős krúzolásra" - Szerintem de, a "normál" változatát pont ezért szeretem. Nagyon jó csiki-csuki játék hogy ne kelljen kikapcsolni és tudja tartani a sebességet. Ráadásul így lehet roppant alacsony fogyasztást produkálni jó átlagsebesség mellett ha nem lassítasz-gyorsítasz. (pl. a Superrel az olasz Velence oda-vissza 6,7 )
Hardy19-02-2023 19:29:48 // 29290
Régebben valaki rakott fel linket elektromos csmoagternyitási lehetőségről de nem találom. Próbáltam a barátommal is keresni de csak AliExpress meg hasonló oldalakat dob ki. Az meg valami olasz oldal volt. Esetleg ha valaki tudja azt megköszönném. Illetve most is az de ott a rugók helyett elektromos motor nyitotta csukta. Így pontos.
Hardy19-02-2023 18:41:54 // 29289
Ezért kell megszokni hogy ránézel a kijelzőre hogy látja e az előtte levőt. Az elején nehéz illetve furcsa. Aztán Pavlovi reflex lesz. Egyszer kellett oldalsó tükör nélkül mennem. Akkor jöttem rá hogy mennyi alkalommal nézem illetve nézném . Amúgy fel se tűnik mert automatikusan csinálja az ember.
SD19-02-2023 18:38:20 // 29288
De ha meglát egy rést harap, 30-as táblánál 120-ra állítva:D
SD19-02-2023 18:37:45 // 29287
Lehet hogy én vagyok régimódi de követőtempomatnál a gáz fölött tartom a lábam, mindig tudom mire van állítva, nem is egész számra állítom (pl. 119.2. :D :D nem, csak nem tizesre) Így nem feodulhat elő hogy a rutin, meg a reflex mást eredményez mint bármikor máskor.
Ezt csak azért mondom mert ha nem helyetted vezet csak segít akkor elvileg nem tud elkényelmesíteni.
Meg lehet érezeni milyen távol érzékeli a másik autót, de ez függ a sebesség különbségtől is mert ő úgy számol, hogy ha te nem avatkozol be ő úgy is le tudjon lassítani kényelmesen. Alapvetően a tempomat lendületes vezetésre szerintem nem alkalmas csak ilyen folyós lötyögős krúzolásra:))
Az szerintem teljesen ok hogy egy picit előbb kezd fékezni mint te tennéd, ez a jó beállítás, mert ha nem teszi van időd észrevenni.
Nekem egyedül olyat tudott előidézni a fejemben, hogy fékezés közben próbáltam bekapcsolni, azt nem ment:D
Mondjuk autópályán 141, 70-es táblánál 75, vagy ilyesmi de ne legyen túl nagy a különbség sem mert akkor kigyorsítasnál is visszakettő:D de ha értemes ember megy előtted 90-en is lehet városban nem fog ugrani csak követi.
Ezt csak azért mondom mert ha nem helyetted vezet csak segít akkor elvileg nem tud elkényelmesíteni.
Meg lehet érezeni milyen távol érzékeli a másik autót, de ez függ a sebesség különbségtől is mert ő úgy számol, hogy ha te nem avatkozol be ő úgy is le tudjon lassítani kényelmesen. Alapvetően a tempomat lendületes vezetésre szerintem nem alkalmas csak ilyen folyós lötyögős krúzolásra:))
Az szerintem teljesen ok hogy egy picit előbb kezd fékezni mint te tennéd, ez a jó beállítás, mert ha nem teszi van időd észrevenni.
Nekem egyedül olyat tudott előidézni a fejemben, hogy fékezés közben próbáltam bekapcsolni, azt nem ment:D
Mondjuk autópályán 141, 70-es táblánál 75, vagy ilyesmi de ne legyen túl nagy a különbség sem mert akkor kigyorsítasnál is visszakettő:D de ha értemes ember megy előtted 90-en is lehet városban nem fog ugrani csak követi.
Piritu - 1.000.00019-02-2023 17:47:51 // 29286
"Olyan volt már mikor fáradt voltam hogy az ablaktörlő karral akartam fékezni megszokásból " - pont ilyenre gondolok. Mindenki másképp éli meg a "megszokást".
Hardy19-02-2023 07:43:21 // 29285
2008 óta vezetek olyan autókat rendszeresen napi szinten amiben ilyen van. Jóval többet mint az enyémet. Idáig nem volt ilyen gondom mert tudtam hogy az enyémben nincs. Olyan volt már mikor fáradt voltam hogy az ablaktörlő karral akartam fékezni megszokásból de olyan hogy tempomattal megyek és csak várjam hogy lassítani és nem lassít még soha. Azért a kijelzőn látszik hogy észleli e az előtted levőt. Az meg már jó korán van. Nem akkor mikor fékezni kezd. A másikaknál is mindig a kijelzőre pillantok ha utolérünk valakit hogy észlelni e.
Liquid18-02-2023 23:39:49 // 29284
Ezt a távtartós cuccot, nem lehet kikapcsolni, hogy sima tempomat legyen? Ettől fejeltük le a szélvédőt 2x a kolega kocsijában.
Piritu - 1.000.00018-02-2023 21:41:35 // 29283
Ami viszont ennél még veszélyesebbnek tartok hogy meg lehet szokni.
Mi lesz ha egy másik kocsiban is arra számítok hogy majd lassít magától? Aztán nem.
Mint az automata váltó. 6-8 óra "hagyományos" váltós kocsikázás után néha az ember elfelejti kinyomni a kuplungot mert megszokta hogy nem kell...
Mi lesz ha egy másik kocsiban is arra számítok hogy majd lassít magától? Aztán nem.
Mint az automata váltó. 6-8 óra "hagyományos" váltós kocsikázás után néha az ember elfelejti kinyomni a kuplungot mert megszokta hogy nem kell...
Piritu - 1.000.00018-02-2023 21:36:00 // 29282
Ma kísérleteztem vele mert nem volt nagy forgalom az M1-en. Egy csíkkal kb 100 m távolságnál kezd lassítani (két pózna az út szélén), kicsit (nagyon) sok...
Faluban meg egyszerűen beáll a biciklisek mögé...
Faluban meg egyszerűen beáll a biciklisek mögé...
SD18-02-2023 17:11:12 // 29281
Asszony ződ alfás kulcstartót kapott, hogy kiegyenesítette a rántópadot, jajde szípek ezek:D
SD18-02-2023 17:09:48 // 29280
Pont amiket írsz nekem is megvannak élményben:
- ködben kifejezetten biztonságot ad ha max-ra állítom a követési távolságot
- utópályán viszont le kell venni két vonalkára különben fékezget
De èn nagyon hasznosnak látom, ha fáradt vagyok van hogy még városban is rányomom:D
Szóval országúton 4 vonalka, autópálya, város, 2 vonalka így szerintem élhető.
- ködben kifejezetten biztonságot ad ha max-ra állítom a követési távolságot
- utópályán viszont le kell venni két vonalkára különben fékezget
De èn nagyon hasznosnak látom, ha fáradt vagyok van hogy még városban is rányomom:D
Szóval országúton 4 vonalka, autópálya, város, 2 vonalka így szerintem élhető.
WarbiRunner (Gyuri)18-02-2023 16:30:50 // 29279
Piritu - 1.000.00018-02-2023 13:44:53 // 29278
Ne bánd hogy nem rendeltél, én azon gondolkodom hogy visszacserélem a sima tempomatra. Csak a bosszúság van vele. Pl. Nem tudok olyan messze kimenni az autópályán elözni hogy ne lassítson bele.
SD18-02-2023 13:22:29 // 29277
Nekem azt mondták a megpiszkált egységre veszhet el a gari, ebből következően pl egy kipu csere miatt minden egyéb garanciális.
Egy motortuning is már véleményes de ott is az átrozsdásosdás elleni garit nem érinti:)))
A szoftveres módodsítás azért vékony jég mert ha látszik hogy meg lett piszkálva akkor nem a szotvert meg a gombokat fogják nézegetni, hanem ha megmakkan a vezérlő vagy komolyabb baj van akkor lehet vita hogy van-e köze hozzá, nyilván nincs de lehet rá hovatkozni hogy nem legális módosítás történt az autón.
Van is egy kontakt aki ilyennel foglalkozik ha érdekel ki keresem a számát, facebbokon hitdette magát, hogy utólagosan extrákat telepít.
Egy motortuning is már véleményes de ott is az átrozsdásosdás elleni garit nem érinti:)))
A szoftveres módodsítás azért vékony jég mert ha látszik hogy meg lett piszkálva akkor nem a szotvert meg a gombokat fogják nézegetni, hanem ha megmakkan a vezérlő vagy komolyabb baj van akkor lehet vita hogy van-e köze hozzá, nyilván nincs de lehet rá hovatkozni hogy nem legális módosítás történt az autón.
Van is egy kontakt aki ilyennel foglalkozik ha érdekel ki keresem a számát, facebbokon hitdette magát, hogy utólagosan extrákat telepít.
quash18-02-2023 11:29:19 // 29276
Minden Giu tudja, tehát kamera, radar megvan, amivel csinálja, csak szimplán "nem tudod bekapcsolni", mert nincsen rá gombod.
A kormányban bal oldalt a gombsort kell cserélni, technikailag ennyi.
De értelem szerűen ezt engedélyezni is kell, amit egy sima MES-el is meg tudsz tenni.
2020-as Giu-ban van SGW, így viszont MES-el nem fog menni, mert nem fér hozzá semmihez sem.
Ahhoz hogy ne csak olvasni, hanem írni is tudj CAN-en, ahhoz kell egy SGW bypass modul. (~50€)
A kérdés igazából az, hogy ezeket a módosításokat mennyire naplózza az autó.
Szerintem semennyire, de ha mégis, abból lehet esetleg gond szervizben.
Onnantól már hozzáállás kérdése hogy mit mondanak rá.
Azt kb. kizárt dolognak tartom hogy napló nélkül szerviz észrevesz, hogy neked a kormányon másik gombsor van! :D
Nem fogják minden szervizkor vagy bármikor tételesen végignézni mivel vetted az autót, és mi van benne.
A kormányban bal oldalt a gombsort kell cserélni, technikailag ennyi.
De értelem szerűen ezt engedélyezni is kell, amit egy sima MES-el is meg tudsz tenni.
2020-as Giu-ban van SGW, így viszont MES-el nem fog menni, mert nem fér hozzá semmihez sem.
Ahhoz hogy ne csak olvasni, hanem írni is tudj CAN-en, ahhoz kell egy SGW bypass modul. (~50€)
A kérdés igazából az, hogy ezeket a módosításokat mennyire naplózza az autó.
Szerintem semennyire, de ha mégis, abból lehet esetleg gond szervizben.
Onnantól már hozzáállás kérdése hogy mit mondanak rá.
Azt kb. kizárt dolognak tartom hogy napló nélkül szerviz észrevesz, hogy neked a kormányon másik gombsor van! :D
Nem fogják minden szervizkor vagy bármikor tételesen végignézni mivel vetted az autót, és mi van benne.
zümi16618-02-2023 10:59:11 // 29275
A sávtartó, sávelhagyó nekem se hiányzik, szeretem az ideális ívet használni - persze csak ha lehet - nálam ki is vannak kapcsolva. Pláne szar úton ott muszáj is.
A tempomatom sajnos nem követős, már bánom hogy nem olyat kértem. Viszont megoldható az utólagos beszerelés, csak még azt nem tudom hogy garancia ügyileg ez mennyire lehet problémás...
A tempomatom sajnos nem követős, már bánom hogy nem olyat kértem. Viszont megoldható az utólagos beszerelés, csak még azt nem tudom hogy garancia ügyileg ez mennyire lehet problémás...
Piritu - 1.000.00017-02-2023 14:32:16 // 29274
Tegnap sikerült kifogni némi ködöt. (országút, 2x65km, sötétben) Néha azért kettő szaggatott vonalat lehetett látni a kocsi előtt.
A követő tempomat most volt először hasznos amikor utolértem valakit.
Természetesen a vezetést segítő rendszerekkel kitörölhettem ahol kell.
A sávtartó ugye helyből döglött volt mert az út szélén eléggé hiányos a felfestés. (Mondjuk országúton még sehol se sikerült bekapcsolni.)
A szaggatott felismerő (sávelhagyás figyelmeztető) se működött, ahol igen ott én is láttam a csíkokat tehát nem kellett a segítség..
Szóval nem nagyon volt értelme beépíteni a kocsiba.
A követő tempomat most volt először hasznos amikor utolértem valakit.
Természetesen a vezetést segítő rendszerekkel kitörölhettem ahol kell.
A sávtartó ugye helyből döglött volt mert az út szélén eléggé hiányos a felfestés. (Mondjuk országúton még sehol se sikerült bekapcsolni.)
A szaggatott felismerő (sávelhagyás figyelmeztető) se működött, ahol igen ott én is láttam a csíkokat tehát nem kellett a segítség..
Szóval nem nagyon volt értelme beépíteni a kocsiba.
SD16-02-2023 09:29:24 // 29273
Én meg láttam egy gyönyörű Metálzöld, sötétebb túnusnak tűnt, barna bőr belsővel egyet (nem QV) az Alkotáson, pont kifele küzdöttem magam a parkoló házból. Szép volt:)))
Zselé15-02-2023 22:38:13 // 29272
Idevalósi a szürke (tán diesel?) pajtás, akivel nem mentünk ma este gyorsan a 6-oson kifelé? :D
SD15-02-2023 09:45:30 // 29270
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2023 12:28:06 // 29269
Gyönyörű az új logó, a "tól" érthető, az "ig" nem teljesen. Évente új évjáratú logó lesz? :-)
Mert idén ugyan ünnepli a 100 évet, de jövőre meg elavul? XD
Mert idén ugyan ünnepli a 100 évet, de jövőre meg elavul? XD
SD13-02-2023 10:55:30 // 29268
váá pont valami ilyenre vágytam:)) hogy ezt kéne valahogy az autóra matricázni csak finoman:))
Hogy Anni.: 1910
QV 1923-2023 hmm
erre harapnának a streetracerek:D:D:D
Hogy Anni.: 1910
QV 1923-2023 hmm
erre harapnának a streetracerek:D:D:D
G-MANN🍀13-02-2023 09:31:27 // 29267
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
412
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?