Forum >> Giulia
G-MANN🍀24-03-2023 23:23:54 // 29958
Igen, előtte jó volt pályán, utána sok városozás, kopott is sokat a téli, utána felváltva pálya város, végül zavaró rezgés, vibrálás pályán. Kiegyesúlyozás után újra jó lett. (Ki tudja, lehet, hogy másnál más az ingerküszöb, engem zavart.)
droberto24-03-2023 22:05:44 // 29957
És előtte jó volt pályán?
Mert ami nekem szarul lett centírozva most 19-es PS4, az is csak 160 felett kezdi finoman remegtetni a kormányt.
Előtte 9 évig mentem 35k-et a Potenza RE050A-val centír nélkül.
Az végig popmmpás volt.
Mert ami nekem szarul lett centírozva most 19-es PS4, az is csak 160 felett kezdi finoman remegtetni a kormányt.
Előtte 9 évig mentem 35k-et a Potenza RE050A-val centír nélkül.
Az végig popmmpás volt.
droberto24-03-2023 22:02:00 // 29956
De menet közben mi változik?
Első szerelésnél a felni és a gumi gyártásból adódó minimális kiegyensúlyozatlanságát (tömegközéppont eltolódását) kompenzáljuk.
De utána mit?
A sima kátyút a gyári felni simán kibírja. A nagynál meg úgyis lesz geometriai hiba, azt már nem tudod kisúlyozni. Egy kézifékes elfékezést sem. Ezt tapasztaltam.
A fekete Punto felnije is gumihoteles volt. Ment az évenkénti lehúzás. Jól látszódott, amikor lepucoltam a kerekek belsejét, hogy egyszer ide rakott a gumis 5-15 gramott, egyszer oda.
Első szerelésnél a felni és a gumi gyártásból adódó minimális kiegyensúlyozatlanságát (tömegközéppont eltolódását) kompenzáljuk.
De utána mit?
A sima kátyút a gyári felni simán kibírja. A nagynál meg úgyis lesz geometriai hiba, azt már nem tudod kisúlyozni. Egy kézifékes elfékezést sem. Ezt tapasztaltam.
A fekete Punto felnije is gumihoteles volt. Ment az évenkénti lehúzás. Jól látszódott, amikor lepucoltam a kerekek belsejét, hogy egyszer ide rakott a gumis 5-15 gramott, egyszer oda.
RomeoOne24-03-2023 19:53:58 // 29955
Nagy keréknél, peres gumival sokat számít a jó kiegyensúlyozás.
Így van. De a legfontosabb tényező talán a sebesség. Ha gyorsan is szoktál menni, akkor elengedhetetlen, mert a kiegyensúlyozatlanság miatt a kerékagyon/tengelycsonkon keletkező erők a sebességgel négyzetesen nőnek. Elég komoly erőt kellene ott már a futóműalkatrészeknek elviselni 200 km/h felett.
Nem véletlen, hogy a defektjavító spray, hab használata is csak átmeneti megoldás és utána csak csökkentett sebességgel lehet közlekedni. Ha azt belenyomod, utána már kicentrírozhatatlan a kerék.
A másik kellemetlen szituáció nem is feltétlenül az igazán nagy sebességeknél jelentkezik, hanem ahol a kerék rázása pont megegyezik a rugó sajátfrekvenciájával (pontosabban az egész rendszerével, ami a rugóval együtt a mozgásban részt vesz, de ne szőrszálhasogassunk xD ). Akkor elég komoly rázást produkálhat és kártékony erőhatások keletkezhetnek nem olyan nagyon nagy sebességnél is.
Így van. De a legfontosabb tényező talán a sebesség. Ha gyorsan is szoktál menni, akkor elengedhetetlen, mert a kiegyensúlyozatlanság miatt a kerékagyon/tengelycsonkon keletkező erők a sebességgel négyzetesen nőnek. Elég komoly erőt kellene ott már a futóműalkatrészeknek elviselni 200 km/h felett.
Nem véletlen, hogy a defektjavító spray, hab használata is csak átmeneti megoldás és utána csak csökkentett sebességgel lehet közlekedni. Ha azt belenyomod, utána már kicentrírozhatatlan a kerék.
A másik kellemetlen szituáció nem is feltétlenül az igazán nagy sebességeknél jelentkezik, hanem ahol a kerék rázása pont megegyezik a rugó sajátfrekvenciájával (pontosabban az egész rendszerével, ami a rugóval együtt a mozgásban részt vesz, de ne szőrszálhasogassunk xD ). Akkor elég komoly rázást produkálhat és kártékony erőhatások keletkezhetnek nem olyan nagyon nagy sebességnél is.
carver24-03-2023 18:06:08 // 29954
duplázta az Alfa az eladásait Európában január-februárban.
Nyilván belejátszik az alacsony bázis, de úgy néz ki a Tonale hozza az elvárásokat...
Nyilván belejátszik az alacsony bázis, de úgy néz ki a Tonale hozza az elvárásokat...
G-MANN🍀24-03-2023 17:45:03 // 29953
19-es kerekeknél nálam soha nem kellett görgőzi, nem is ütött soha a felni, viszont 4-5 hónap használat után, amikor autópályán többször éreztem, hogy picit "ráz, másként vibrál" a kormány bizonyos sebességnél, elmentem és centríroztattam. Két elsőnél kellet 15-15 gramm, máshová kérte a súlyt, mint ahová szezoncserénél került.
Utána álom lett, semmi rázás.
Nagy keréknél, peres gumival sokat számít a jó kiegyensúlyozás.
Utána álom lett, semmi rázás.
Nagy keréknél, peres gumival sokat számít a jó kiegyensúlyozás.
Liquid24-03-2023 14:36:32 // 29952
Tudom hogy az Úrnak nem tetsző dolog, de én soha egyik autómnál se centíroztattam kereket, csak akkor mikor új gumival összerakták. Egy kivétel volt amikor a Q4-nél azt vadásztuk mitől rezonál be az egész autó, és első körben a gumit néztük meg.
droberto24-03-2023 14:00:00 // 29951
Persze, ha sokat mész így jogos.
Viszont én a féltávos centírt is feleslegesnek tartom. Csak össze karistolják/össze ragacsozzák a felnit (tisztelet a kivételnek).
Ha kátyúba mész úgyis látod a felnin és a gumin, illetve nagy tempónál érzed a kormányon. De ezen meg a kiegyensúlyozás csak kisebb részben segít.
Viszont én a féltávos centírt is feleslegesnek tartom. Csak össze karistolják/össze ragacsozzák a felnit (tisztelet a kivételnek).
Ha kátyúba mész úgyis látod a felnin és a gumin, illetve nagy tempónál érzed a kormányon. De ezen meg a kiegyensúlyozás csak kisebb részben segít.
WarbiRunner (Gyuri)24-03-2023 13:39:25 // 29950
Akkor hasonló tréning lehetett, csak hosszabb, egész napos. :-)
Zselé24-03-2023 13:25:54 // 29949
Egyelőre nincs hozzá helyem sajnos. Ha elkészül a garázs meg a kocsibeálló, lehet más lesz a helyzet.
Azt is hozzá kell tenni, hogy relatíve sokat megyek: azaz minden második gumis látogatásnál/idény jön egy szett új gumi...nagyjából 2 szezonra jó egy garnitúra
Féltávnál meg szerintem nem árt azért egy centír - de ha keveset mennék, és lenne otthon placc erre, akkor meggondolnám.
A küszöböt pont magamtól félteném, mert ha a gumis cseszi össze, akkor van kire fogni :)
Azt is hozzá kell tenni, hogy relatíve sokat megyek: azaz minden második gumis látogatásnál/idény jön egy szett új gumi...nagyjából 2 szezonra jó egy garnitúra
Féltávnál meg szerintem nem árt azért egy centír - de ha keveset mennék, és lenne otthon placc erre, akkor meggondolnám.
A küszöböt pont magamtól félteném, mert ha a gumis cseszi össze, akkor van kire fogni :)
droberto24-03-2023 13:19:00 // 29948
Felesleges a gyári kereket állandóan centírozgatni.
Ha egymás után 2x felrakod, akkor is fog kérni 5-10g-ot.
Csak a gumisokat hízlalod vele.
Ezzel vették rá az embereket, hogy minden évben otthagyj 2x20k Ft-ot.
Otthon, nyugodt körülmények közt sokkal jobb kereket cserélni. Így legalább nem baszod le a küszöböket és tudsz vigyázni a csavarokra meg kb. mindenre. Illetve van időd átvizsgálni a kerékjáratban mindent.
Szerintem.
Ha egymás után 2x felrakod, akkor is fog kérni 5-10g-ot.
Csak a gumisokat hízlalod vele.
Ezzel vették rá az embereket, hogy minden évben otthagyj 2x20k Ft-ot.
Otthon, nyugodt körülmények közt sokkal jobb kereket cserélni. Így legalább nem baszod le a küszöböket és tudsz vigyázni a csavarokra meg kb. mindenre. Illetve van időd átvizsgálni a kerékjáratban mindent.
Szerintem.
Zselé24-03-2023 13:14:46 // 29947
Igen, ez a fordított kör, amikor az első kanyar a hajtű.
Ez sem úgy csípőből jött akkor: délelőtt egy rövid elmélet és vezetéstechnika (vészfék, hangvilla, célkikerülés megállással, stb.).
Ebéd után volt instruktori pálya tanulás, gyakorlás. Akkor mindvégig az instruktor mögött mentünk. Utána 1-2 kör szabad körözés, és a végén fejenként 2 mért kör. Akkor maximum 2 autó volt a pályán, 50%-os eltolással :)
Ez sem úgy csípőből jött akkor: délelőtt egy rövid elmélet és vezetéstechnika (vészfék, hangvilla, célkikerülés megállással, stb.).
Ebéd után volt instruktori pálya tanulás, gyakorlás. Akkor mindvégig az instruktor mögött mentünk. Utána 1-2 kör szabad körözés, és a végén fejenként 2 mért kör. Akkor maximum 2 autó volt a pályán, 50%-os eltolással :)
WarbiRunner (Gyuri)24-03-2023 11:07:04 // 29946
Nem, nem erről szólt ez igazából. Ahol te voltál, ott a pályán körözés és a pálya tanulása volt a lényeg. Itt inkább a tréning rész. A végén mentünk pár kört ízelítőnek. Nekem hasznos volt így felépítve, nem körözés közben kellett nekibátorodni, hanem tényleg szoros szituk gyakorlása után már max bátorságon köröztünk párat :-))
Az időket is a videók time stampjéből (ami a file név) számolgattam ki, nyilván kicsit sem pontos, de másodperc nagyságrendben azért ki lehet belőle találni. Nekem ennyi elég viszonyítási alapnak. A 135-140 elég gyors :-) Ha jól értem, akkor a laptimingos nyomvonallal pont szemben köröztetek?
Az időket is a videók time stampjéből (ami a file név) számolgattam ki, nyilván kicsit sem pontos, de másodperc nagyságrendben azért ki lehet belőle találni. Nekem ennyi elég viszonyítási alapnak. A 135-140 elég gyors :-) Ha jól értem, akkor a laptimingos nyomvonallal pont szemben köröztetek?
Zselé24-03-2023 09:40:58 // 29945
Nem volt köridő mérés központilag? Egyébként Kakucson a Veloce a célegyenesbe 135-140-re gyorsult, ott kellett beleállni a fékbe a hajtű előtt...
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2023 22:47:34 // 29944
Persze, D-ben marad, és sima 1-es a kiírás. Tehát mintha D módban belenyúlnék. Nem kizárt, hogy tényleg valahogy hozzáérek a visszaváltó fülhöz, csak fogalmam sincs hogy..előbb utóbb elkapom a pillanatot amikor csinálja.
RomeoOne23-03-2023 22:30:51 // 29943
De amúgy az előváltókar ott marad D-ben, a műszerfali kijelzőn meg M-et mutat vagy hogy?
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2023 22:26:45 // 29942
Eléggé úgy tűnik :-) Próbálok visszagondolni mindig, hogy nem akadtam e valahogy a váltófülbe, magam is nehezen hiszem. De háromból már egyszer csak feltünt volna hogy beleértem. :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2023 22:14:10 // 29941
A Kakucs technikás pálya, komoly lenne ennyit faragni :-) Szívesen kipróbálnám ezt a szűkebb, kanyargósabb stílust is. BMW-s szomszédot tudok vinni ha létszám kell :-) Az Eibach kittet kéne tesztelnie.
Az M-Ring viszont ezek szerint sokkal gyorsabb pálya, az is kb 1km és 35-36s közti időket számoltam. Bőven 100 fölötti tempóról kell beleállni a fékbe. Vagy nem tudom úgy kell e XD
Az M-Ring viszont ezek szerint sokkal gyorsabb pálya, az is kb 1km és 35-36s közti időket számoltam. Bőven 100 fölötti tempóról kell beleállni a fékbe. Vagy nem tudom úgy kell e XD
RomeoOne23-03-2023 21:22:27 // 29940
Úgyis mindjárt itt a húsvét, easter egg-et találtál :DDD
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2023 20:30:32 // 29939
Látod, van előnye az Eagle F1-eknek. Sok minta van rajtuk, de annyira nem fogom sajnálni 😂 Viszont üzemmelegen tapad is. Még várok kicsit a döntéssel, de nekem annyira nagy élmény volt a múltkori tréning, hogy valószínű végül benevezek újra 😄
Érdekes módon a vdc semmit nem szólt bele. Kézi módban lehet hogy többet enged?
És nem tudom irtam e, de harmadjára is megcsinálta, hogy sima automata módban nagy gázzal élesen fordultam és kitette magát M1-be, kézzel kellett felváltanom. Hidden feature.
Érdekes módon a vdc semmit nem szólt bele. Kézi módban lehet hogy többet enged?
És nem tudom irtam e, de harmadjára is megcsinálta, hogy sima automata módban nagy gázzal élesen fordultam és kitette magát M1-be, kézzel kellett felváltanom. Hidden feature.
Zselé23-03-2023 17:13:00 // 29938
Most hogy fent vannak beszarás a tapadás a téliekhez képest :))) és azokkal mentem 0:54-et, most kötelező lesz 50 alatt menni, még ha kopott is :D
RomeoOne23-03-2023 16:02:32 // 29937
Ha ócska a nyárid, azért nem leszel gyors, ha új a nyárid, akkor meg sajnálni fogod elnyalatni... Először inkább tanuld ki, meg élvezd a gépet VDC off-ban, gyorsnak fogod azt érezni úgyis :DDD
Zselé23-03-2023 15:58:37 // 29936
Az a baj, hogy legközelebb ha pályára megyek, tényleg tempót akarok menni - oda meg inkább a nyári való... Annak is szerintem vége lesz a szezon végére...
Nagy füst lesz itt :DD A gumisoktól meg várom az ajánlatokat, vihetnek üzleti ebédre... XDDD
Nagy füst lesz itt :DD A gumisoktól meg várom az ajánlatokat, vihetnek üzleti ebédre... XDDD
RomeoOne23-03-2023 15:46:50 // 29935
Nevezz be az októberi Tempo Tréningre az öreg téliekkel és ott lenyalathatod azokat a pályán :D
Zselé23-03-2023 15:41:20 // 29934
Feltettük a nyári papucsokat... Soha, de soha nem volt még ilyen jó az időzítés! :D
Azt mondja a centírozó, hogy a jobb első és a jobb hátsó felnim kapott... 5-10 grammokat kért, meg picit lehetett látni, hogy belül ütnek.
Ez azért nagyon érdekes, mert egyetlen kerekem, ami 2 alkalommal kapott nagyobb kátyút az a bal első volt - az meg tökéletes...
Ki érti ezt?
Egyébként nem nagy dolog a görgőzés, valami 14 ezer/felni... De akkor is furcsa.
A télieknek viszont már nincs csak kb. 3mm mintájuk, úgyhogy ősszel új téli szett várható. Előtte lehet, hogy ezt még felteszem, és kipróbáljuk az ESP off módszert :D
Azt mondja a centírozó, hogy a jobb első és a jobb hátsó felnim kapott... 5-10 grammokat kért, meg picit lehetett látni, hogy belül ütnek.
Ez azért nagyon érdekes, mert egyetlen kerekem, ami 2 alkalommal kapott nagyobb kátyút az a bal első volt - az meg tökéletes...
Ki érti ezt?
Egyébként nem nagy dolog a görgőzés, valami 14 ezer/felni... De akkor is furcsa.
A télieknek viszont már nincs csak kb. 3mm mintájuk, úgyhogy ősszel új téli szett várható. Előtte lehet, hogy ezt még felteszem, és kipróbáljuk az ESP off módszert :D
SD23-03-2023 12:37:03 // 29933
igen egy áram fogyasztás mérőt raktam elé, ez ilyen "náci" módszerekkel mérem otthon bármilyen gép jön a háztartásba megmérem és ez alapján döntök hogy maradhat-e:D
de ebben a csepagtető töltés is benne volt, de majd megnézem ma is mennyire emelkedett, 78% nem kevés az?
most legutóbb 2.5W körül fogyasztott készenlétben, közben rá is töltöget persze amikor úgy érzi:)
de ebben a csepagtető töltés is benne volt, de majd megnézem ma is mennyire emelkedett, 78% nem kevés az?
most legutóbb 2.5W körül fogyasztott készenlétben, közben rá is töltöget persze amikor úgy érzi:)
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2023 09:40:59 // 29932
Ez a 250Wh a töltő fogyasztása volt?
A Giulia akksija ha jól emlékszem 80Ah-s. Vagyis egy órán át képes 80A-t leadni 12V-on, ami 960Wh.
Vegyük a töltés hatásfokát 85%-nak, tehát 250x0.85=212.5Wh hiányzott kb az akksidból.
Kb 78%-on volt az akksi töltés előtt. :-))
A Giulia akksija ha jól emlékszem 80Ah-s. Vagyis egy órán át képes 80A-t leadni 12V-on, ami 960Wh.
Vegyük a töltés hatásfokát 85%-nak, tehát 250x0.85=212.5Wh hiányzott kb az akksidból.
Kb 78%-on volt az akksi töltés előtt. :-))
SD22-03-2023 18:53:21 // 29931
és azért döntöttem egyelőre a hátul bevezetésen, mert ez a zár szerintem üzemibb mint a mocitető azt nem akarom annyit nyitogatni, akrá heti 3-4x, ez meg simán rá fogom rakni ha nem megyek pár napot.
Már csak a derótot kell kiépíteni, most egy kerti hosszabbítót lógattam oda:)
Már csak a derótot kell kiépíteni, most egy kerti hosszabbítót lógattam oda:)
SD22-03-2023 18:51:38 // 29930
SD22-03-2023 18:49:06 // 29929
Jobban megnézve a 3 csavar a pozitívon egy vason van, csak a szélsőhöz kell tágítani.
Meg is van:) Köszönöm a segítséget! Hosszú szülés volt:))) Már tölti:)
A negatívon nincs sok menet, de még pont rá lehett szorítni:)
A műalkotás
Így gondoltam közlekedni, nem feszül és a vége sem kótog:))
Ennyire ér ki
One more thing:))))
Ha egy műanyag valamit pl: egy ablak lehúzot betűzök a rugó alá az nem engedi csutkára felnyitódni a csomagtartót:)))
A zárat visszapattintva meg a lámpa sem ég..
(pont akartam újságolni hogy leoltja pár perc mulve, erre tegnap nem volt hajlandó..)
(ha a computer elaludt akkor már nem oltja le:D valami bistabil relay lehet, vagy egy microvezérlő ami úgymarad, vagy az lehetett a gond hogy már bezártam az autót... minden esetre nem oltotta le szóval maradt a zár pöckölés... érdemes megjegyezni hogy így elég csúnya a hangja ha próbálod utána lezárni:D tehát érdemes feldobni egy törlőkendőt vagy valamit a csomitetőre amiből eszedbe jut hogy a zár be van zárva:P)
Meg is van:) Köszönöm a segítséget! Hosszú szülés volt:))) Már tölti:)
A negatívon nincs sok menet, de még pont rá lehett szorítni:)
A műalkotás
Így gondoltam közlekedni, nem feszül és a vége sem kótog:))
Ennyire ér ki
One more thing:))))
Ha egy műanyag valamit pl: egy ablak lehúzot betűzök a rugó alá az nem engedi csutkára felnyitódni a csomagtartót:)))
A zárat visszapattintva meg a lámpa sem ég..
(pont akartam újságolni hogy leoltja pár perc mulve, erre tegnap nem volt hajlandó..)
(ha a computer elaludt akkor már nem oltja le:D valami bistabil relay lehet, vagy egy microvezérlő ami úgymarad, vagy az lehetett a gond hogy már bezártam az autót... minden esetre nem oltotta le szóval maradt a zár pöckölés... érdemes megjegyezni hogy így elég csúnya a hangja ha próbálod utána lezárni:D tehát érdemes feldobni egy törlőkendőt vagy valamit a csomitetőre amiből eszedbe jut hogy a zár be van zárva:P)
Hardy21-03-2023 19:43:33 // 29928
Szerintem mindegy hova rakod. En egy kicsit megtágítottam. Negatívon meg az érzékelő elé kell rakni. De holnapután vissza kapom az autót. Akkor lefényképezem ha gondolod.
SD21-03-2023 13:04:23 // 29927
Exactly that's what I want:)) Like, köszi:)
aranytl20-03-2023 19:36:48 // 29926
Én pont fordítva csináltam szombaton. Erőt vettem magamon és hagytam a kezdő versenyzőket elmenni.
Egy Audi 80-ból intett a srác amikor megelőztem, hogy nyomjam neki, akkor 2-t visszakapcsoltam, legyen egy kis hangja :D
Szentesen a benzinkúton egy koma megdícsérte és megcsodálta a kocsit.
Szegeden meg egy Camaros intett tetszését nyilvánítva.
Kellemes nap volt, még a fogyasztási rekordomat is beállítottam. Néha ilyen is belefér, nem csak a száguldás :)
Egy Audi 80-ból intett a srác amikor megelőztem, hogy nyomjam neki, akkor 2-t visszakapcsoltam, legyen egy kis hangja :D
Szentesen a benzinkúton egy koma megdícsérte és megcsodálta a kocsit.
Szegeden meg egy Camaros intett tetszését nyilvánítva.
Kellemes nap volt, még a fogyasztási rekordomat is beállítottam. Néha ilyen is belefér, nem csak a száguldás :)
WarbiRunner (Gyuri)20-03-2023 19:28:19 // 29925
Ennyire nem, szerencsére, de hasonló jellegű volt a koszolódás, lightosabb kivitelben.
Sandree8020-03-2023 19:21:46 // 29923
Sziasztok!
Sajnos kell nyestriasztó a Julisba, 2.0 200LE.
Tudja valaki, hogy hol találok olyan pozitív pontot, ami akkor ad tápot, ha leállítom az autót, leveszem a gyújtást?
B terv, hogy a jobb első biztosítéktáblán találtam állandó tápot.
Előre is köszi a segítséget:
Sanyi
Sajnos kell nyestriasztó a Julisba, 2.0 200LE.
Tudja valaki, hogy hol találok olyan pozitív pontot, ami akkor ad tápot, ha leállítom az autót, leveszem a gyújtást?
B terv, hogy a jobb első biztosítéktáblán találtam állandó tápot.
Előre is köszi a segítséget:
Sanyi
SD20-03-2023 19:12:34 // 29921
leopop320-03-2023 19:05:34 // 29920
Esküszöm ilyen fogyatékos embert mint aki ezt csinálta nem láttam még 🤮😒🤦
WarbiRunner (Gyuri)20-03-2023 16:31:16 // 29919
Az 1.4-nél 65e-nél a szűrő gyalázatosan nézett ki, olajsárnak viszont nem volt nyoma sehol ahova benéztünk. A sz.könyve szerint 15e-periódussal cserélték az olajat, tele volt égett olajlerakódással a mikroszűrő. Az autó semmilyen hibát ennek ellenére nem produkált.
SD20-03-2023 15:24:50 // 29917
SD20-03-2023 15:23:38 // 29916
figymá.. most nem emlékszem hogy megtaláltam-e a USB kamerát.. de megnézhetjük valamikor, csak úgy emlékszem az még nem USB-c .. de max laptoppal...
nem szabadna ott látható olajsárnak lenni...
más amikor 100+-os autó még nem látott olajcserét az megáll igen...
nem szabadna ott látható olajsárnak lenni...
más amikor 100+-os autó még nem látott olajcserét az megáll igen...
SD20-03-2023 15:22:23 // 29915
ha nem cserélték rendesen az olajat.., ha cserélve volt akkor meg nem hinném, majd a turbo mennyire pröcözi az olaja az is később derül ki..
SD20-03-2023 15:21:37 // 29914
Szerintem 100k-t a gyári olajjal is elmegy a motor és ott sem a szűrő fog megmakkanni..
200-300k-s autóknál jelent majd gondot a szűrő tömődés.. szerintem
200-300k-s autóknál jelent majd gondot a szűrő tömődés.. szerintem
Zselé20-03-2023 15:09:51 // 29913
Na ez az ami érdekes, ha nem ez a probléma forrása. Akkor megnyugodtam, hogy bármikor beszarhat, a csere után is... :DDDD
RomeoOne20-03-2023 08:59:11 // 29912
De, ez alapján akkor a 100k alatt halódó MA modulok a 2.0-nál valszeg nem a szűrő tömődése miatt vannak?
TtK20-03-2023 08:52:49 // 29911
A szűrő felülete sokszorosa a cső átmérőjének és kúpos. Szerintem úgy van méretezve, hogy az élettartam alatt felgyűlő trutyi szépen lassan feltöltse, de a cső átmérőjének megfelelő keresztmetszet még akkor is meglegyen, ha majdnem tele van. Ha rendesen cseréled a - megfelelő - olajat talán tényleg kitart addig, míg amúgyis le kell venni a hengerfejet. Az meg már bőven a gari után lesz, szóval nem nagyon érdekli a stellantist.
SD20-03-2023 08:50:03 // 29910
Akksi kérdés: vettem ezt e C-TEK ttőt van neki egy fixre köthető csati része, ha az akksi mellé kötném hátra, akkor mindegy hogy melyik kis tüskére rakom, oldalanként?
A pozitívnál van szabadon egy nagyobb, de ott fúrni kéne a csatlakozón, a többi az biztosítékokkal van, de azokra rámegy.
A negatív oldalon nincs sok választás:)
Másik kérdés hogy az eredeti, +biztosítékot tartó -elektronikát odafogó anyacsavarokat használhatom-e vagy kellene még egy-egy anyát szereznem?
Vagy mégis fúrni?
Amúgy azon nincs is anya és lötyögy is.
A pozitívnál van szabadon egy nagyobb, de ott fúrni kéne a csatlakozón, a többi az biztosítékokkal van, de azokra rámegy.
A negatív oldalon nincs sok választás:)
Másik kérdés hogy az eredeti, +biztosítékot tartó -elektronikát odafogó anyacsavarokat használhatom-e vagy kellene még egy-egy anyát szereznem?
Vagy mégis fúrni?
Amúgy azon nincs is anya és lötyögy is.
Kazes☻19-03-2023 22:02:22 // 29909
Érdekes egy lehajtó ez...😉 de jó kis sztori! 😀
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
455
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?