Én eddig két esetet kivéve mindig a szifont dugtam rá, a kapcsolat stabil pedig gagyi kábel, és semilyen hobajelenséget nem produkált.
A connect box-ot egyszer írta ki kúton, de több nap állás után mentem tankolni.
Most legutóbb nem volt nálam a szifon rádugtam az androidot és elég hülyeségeket csinált…
Kezdődött ott hogy valamit minden áron frissíteni akart… ez kb 5x radugom lehúzom stb sikerült.. utána a teams is bele ugatott, akkor lérdezgetett hogy válaszolok-e… :D mikor momdtam no.. akkor meg féltem hogy elküldi a hülye:D
Bénán néznek ki az ikonok, az Android auto felület lassu, és darabosan tölt be..
De a csúcs az volt mikor a mosóban leáítottam gombbal az autót és nem vette le a gyújtást… csak a motort állította le…
Szóval most arra gyanakszom hogy az android auto bugosabb mint a szifon..
Teszem hozzá a szifonok új árai… meg monnyanal le…
Forum >> Giulia
SD15-04-2023 16:15:59 // 30289
Piritu - 1.000.00015-04-2023 15:50:09 // 30288
Nálam mindig maxon volt a szint, mégis elszállt 102ezernél :-(
RomeoOne15-04-2023 12:11:46 // 30287
Ami érdekes, hogy hogyan sikerült összehozni a vezess.hu-nak, hogy ott legyenek, mikor totalcar, speedzone, meg nagyobb nevek a közelébe sem kerültek...
Ja, amúgy 8:24-től szó van a tetőről. Halesz, ez neekd is érdekes lehet. Aluminium tető nem pálya, de a karbon mellett játszhat az üvegtető is :D
Ja, amúgy 8:24-től szó van a tetőről. Halesz, ez neekd is érdekes lehet. Aluminium tető nem pálya, de a karbon mellett játszhat az üvegtető is :D
Peti16V15-04-2023 11:02:23 // 30286
Bízom benne, hogy jobban figyelve az olajszintre ki lehet tolni az élettartamát. Meg én mostanáig sokszor hagytam a start&stopot dolgozni, mert zavar amikor percekig a lámpánál állva pöfög a károsanyag a levegőbe, de asszem mostantól leszokok erről, hátha ezzel is sikerül csökkenteni a motorolaj kokszosodását és gyorsabb elöregedését.
Amúgy szerintem az teljesen alap lenne, hogy 100e km alatt ne legyen semmilyen hiba, még a leghülyébb és legtrógerebb felhasználó esetén sem.
Amúgy szerintem az teljesen alap lenne, hogy 100e km alatt ne legyen semmilyen hiba, még a leghülyébb és legtrógerebb felhasználó esetén sem.
Peti16V15-04-2023 10:56:03 // 30285
A legutóbbi esetnél (amit itt is posztoltam múltkor) nálam több óra eltelt a hosszabb út utáni megállás és újraindulás között. Viszont az előző néhány alkalommal pont úgy történt, ahogyan nálad is.
A másik amit észrevettem, hogy nem mindegy mikor dugom rá a telefont indítás után, mert ha épp nem a megfelelő időben, akkor meghülyül. Nem ez a hiba jön elő, tehát megy a kijelző, hanem vagy a tapipad nem megy és csak a nagy tekerőgombbal tudok a menüben lépkedni (tipikusan Waze alatt) vagy épp fordítva. Ezt általában egy teló lehúzás és visszadugás meg szokta oldani, de ha nem, akkor teló újraindítás után helyrerázódik a rendszer.
A másik amit észrevettem, hogy nem mindegy mikor dugom rá a telefont indítás után, mert ha épp nem a megfelelő időben, akkor meghülyül. Nem ez a hiba jön elő, tehát megy a kijelző, hanem vagy a tapipad nem megy és csak a nagy tekerőgombbal tudok a menüben lépkedni (tipikusan Waze alatt) vagy épp fordítva. Ezt általában egy teló lehúzás és visszadugás meg szokta oldani, de ha nem, akkor teló újraindítás után helyrerázódik a rendszer.
SD15-04-2023 09:03:37 // 30284
Ez nem mond ellent annak hogy akku feszültség probléma..
Bár ugye utközben megállni pont fel kellene legyen töltve, de valószínüleg nem véletlen van. benne 100Ah akku..
Szóval a computer nem viseli azt hogy 9-15V között változik a töltés.. annak 12V kell és ha nincs meg megáll, és nem biztos hogy az egész, csak épp az amelyik legérzékenyebb rá de már nem tud csatlakozni...
A szervízben nekem azt mondták a DNA kapcsoló is dob be hibákat ha nem tud felcsatlakozni időben vagy hamar ki-be kapcsolod a gyújtást.
A lényeg hogy a Connect Box nem hiba hanem feautre:D
Bár ugye utközben megállni pont fel kellene legyen töltve, de valószínüleg nem véletlen van. benne 100Ah akku..
Szóval a computer nem viseli azt hogy 9-15V között változik a töltés.. annak 12V kell és ha nincs meg megáll, és nem biztos hogy az egész, csak épp az amelyik legérzékenyebb rá de már nem tud csatlakozni...
A szervízben nekem azt mondták a DNA kapcsoló is dob be hibákat ha nem tud felcsatlakozni időben vagy hamar ki-be kapcsolod a gyújtást.
A lényeg hogy a Connect Box nem hiba hanem feautre:D
SD15-04-2023 09:00:37 // 30283
nesztek Ferrari "SUV"
Az igazság hogy suvra még nem futott össze a nyál a számban, de ez:D
MA modul, fényszóró?? Ennek a lengéscsillapítója:D:D:D Szerintem darabja 3 millió:D:D:D
Visszatérveaz MA-ra
Alapvetően amúgy egy mai autónál egy milliós javítás nem a kimaxolt szopóroller, amikor egy VW transporterben kell 4-6 millióért motor és nem néha.. De Ford Transit is 6millióért cseréli és kell is:P
Aztán beszélhetünk egy sima mezei automata javításról millióról indul, egy 500ezres autóban is...
Szóval szerintem az alap kérdés nem az hogy ha egyszer majd kell cserélni az mennyi lesz, hanem, a fő kérdé hogy ez jól tervezett tartós alkatrész ami megfelelő karbantartásokkal tartós, vagy hiába szeretgeted, max annyit lehet elérni hogy pont gari után döglik be..
És miért nehéz ezt megítélni: mert ha abból indulunk ki az Alfának nem érdeke kiadni rossz rendszert. De ugye az autók amiket csinálnak, ütik vágják, nem gondozzák, sokan 2-3 éves lízingre veszik amcsiban, a szervízek nem mindig vannak a helyzet magaslatán.. Ennyi bizonytalan tényező közt most akkior mi volt előbb a tyúk vagy a tojás... Az MA hibás, vagy egyzerűvem pár hibás darabtól eltekintve a maradék a gyalázatos karbantartás okán megy tönkre? pl olajszint... ?? És ugye akinek nem megy tönkre csak használja az nem fog postolgatni róla..
Az igazság hogy suvra még nem futott össze a nyál a számban, de ez:D
MA modul, fényszóró?? Ennek a lengéscsillapítója:D:D:D Szerintem darabja 3 millió:D:D:D
Visszatérveaz MA-ra
Alapvetően amúgy egy mai autónál egy milliós javítás nem a kimaxolt szopóroller, amikor egy VW transporterben kell 4-6 millióért motor és nem néha.. De Ford Transit is 6millióért cseréli és kell is:P
Aztán beszélhetünk egy sima mezei automata javításról millióról indul, egy 500ezres autóban is...
Szóval szerintem az alap kérdés nem az hogy ha egyszer majd kell cserélni az mennyi lesz, hanem, a fő kérdé hogy ez jól tervezett tartós alkatrész ami megfelelő karbantartásokkal tartós, vagy hiába szeretgeted, max annyit lehet elérni hogy pont gari után döglik be..
És miért nehéz ezt megítélni: mert ha abból indulunk ki az Alfának nem érdeke kiadni rossz rendszert. De ugye az autók amiket csinálnak, ütik vágják, nem gondozzák, sokan 2-3 éves lízingre veszik amcsiban, a szervízek nem mindig vannak a helyzet magaslatán.. Ennyi bizonytalan tényező közt most akkior mi volt előbb a tyúk vagy a tojás... Az MA hibás, vagy egyzerűvem pár hibás darabtól eltekintve a maradék a gyalázatos karbantartás okán megy tönkre? pl olajszint... ?? És ugye akinek nem megy tönkre csak használja az nem fog postolgatni róla..
Piritu - 1.000.00015-04-2023 08:32:49 // 30282
Nekem a connect box hibát kivétel nélkül menet közbeni megállásoknál dobta. Tipikus eset hogy megyek 50-100 km-t és megállok tankolnai. Telót kiveszem mert kell a kúton utána visszaülök én mennék tovább, jön az üzi.
Ha ilyenkor újraindítom a telót eltűnik és minden működik tovább.
Szóval tuti nem akksi, inkább a kocsi rendszereinek leállása, indulása és teló bejelentkezése miatti kavarodás. Megjegyezném hogy amíg az android auto nem volt benne a rendszerben és külön programként futott ez a hiba sose jött elő.
Ha ilyenkor újraindítom a telót eltűnik és minden működik tovább.
Szóval tuti nem akksi, inkább a kocsi rendszereinek leállása, indulása és teló bejelentkezése miatti kavarodás. Megjegyezném hogy amíg az android auto nem volt benne a rendszerben és külön programként futott ez a hiba sose jött elő.
SD15-04-2023 06:13:29 // 30281
180k-t futott MA zene füleimnek:))
Peti16V15-04-2023 00:08:33 // 30280
Megvolt az olajcsere és a hibát is elhárították, újra úgy megy az autó, mint az álom 😉
Elvileg ugyanazt a kipuff szenzort cserélték, mint G-MANN autójában, legalábbis ezt rendelték be hozzá és reggel mikor leadtam még ezt beszéltük meg, de délután egy másik ügyintézőtől vettem át, aki csak a munkalapról sorolta fel a javításokat, így végül nem derült ki 100%-ban pontosan, hogy végül mi lett kicserélve. A kis box a motortérben koszos-poros, érintetlen, uh ha az biztos nem… Hétfőn kifaggatom őket.
Ezen felül kapott új első fékbetétet, és amiért pirospont jár nekik, kérés nélkül cserélték a fékfolyadékot is.
Reggel kérdeztem, hogy mi a helyzet a MA hibákkal, mire kell vigyázni és mire lehet számítani. Állítólag nagyon kevés ilyen hiba jelentkezett náluk, pedig van 180-at futott autó is a flottájukban, eddig problémamentesen. Annyit javasoltak megelőzésként, hogy az olajszint mindig a max közelében legyen. Nekem most a csereperiódus alatt (14e km) megevett kicsivel több, mint 1 litert, uh erre érdemes gyakran ránézni. Ez nem prémium, főleg ezzel a hülye olajszint kalibrációval 🙁
Ja: a Connect Box hibára azt mondták, hogy akkor dobálja be, ha 70% alá megy az akku töltöttsége. Uh hétvégén ráakasztom a töltőt.
Elvileg ugyanazt a kipuff szenzort cserélték, mint G-MANN autójában, legalábbis ezt rendelték be hozzá és reggel mikor leadtam még ezt beszéltük meg, de délután egy másik ügyintézőtől vettem át, aki csak a munkalapról sorolta fel a javításokat, így végül nem derült ki 100%-ban pontosan, hogy végül mi lett kicserélve. A kis box a motortérben koszos-poros, érintetlen, uh ha az biztos nem… Hétfőn kifaggatom őket.
Ezen felül kapott új első fékbetétet, és amiért pirospont jár nekik, kérés nélkül cserélték a fékfolyadékot is.
Reggel kérdeztem, hogy mi a helyzet a MA hibákkal, mire kell vigyázni és mire lehet számítani. Állítólag nagyon kevés ilyen hiba jelentkezett náluk, pedig van 180-at futott autó is a flottájukban, eddig problémamentesen. Annyit javasoltak megelőzésként, hogy az olajszint mindig a max közelében legyen. Nekem most a csereperiódus alatt (14e km) megevett kicsivel több, mint 1 litert, uh erre érdemes gyakran ránézni. Ez nem prémium, főleg ezzel a hülye olajszint kalibrációval 🙁
Ja: a Connect Box hibára azt mondták, hogy akkor dobálja be, ha 70% alá megy az akku töltöttsége. Uh hétvégén ráakasztom a töltőt.
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 23:53:05 // 30279
A puristák Porschét vesznek, az se baj, ha valami restomod darab. Egy Singer pl. :-)
Liquid14-04-2023 22:59:11 // 30278
2014-től (F80), az M3 is turbo és automata :)
aranytl14-04-2023 21:11:28 // 30277
Ezek szerint a TV difi programozása dönt, hogy viselkedik az autó mert mechanikailag egy nyitott difinek felel meg. Olyan értelemben nem zár mint egy torsen, viszont tudja tartani az 50-50-et a motorokkal.
Kérdés csak az, mikor kell 50-50? Játékhoz kell, amikor kilinccsel előre akarsz kanyarodni :D
A BMW-kben ezt a programot lehet változtatni, a Q-nál meg eldöntötték helyetted mi a jó.
A puristák már akkor elfordultak, amikor meghallották hogy turbo és automata váltó :) inkább vesznek M3-at, amit hangolgatnak és jól odacsapják kanyarban.
Kérdés csak az, mikor kell 50-50? Játékhoz kell, amikor kilinccsel előre akarsz kanyarodni :D
A BMW-kben ezt a programot lehet változtatni, a Q-nál meg eldöntötték helyetted mi a jó.
A puristák már akkor elfordultak, amikor meghallották hogy turbo és automata váltó :) inkább vesznek M3-at, amit hangolgatnak és jól odacsapják kanyarban.
Hardy14-04-2023 20:30:50 // 30276
Attól függ melyik lámpa. Nekem a kisebb xenon volt 500000
RomeoOne14-04-2023 18:42:06 // 30275
Én ezt az önérzet dolgot már elengedtem. Sokmindent átértékeltem, mióta megvan ez az autó :D
RomeoOne14-04-2023 18:39:52 // 30274
Még egy kis műszaki csemege a Giulia Q Mechanical Systems Technical Training Manual-jából:
Torque Vectoring Operation
Torque Vectoring Module and Differential
Torque Vectoring Operation
Torque Vectoring Module and Differential
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 18:25:04 // 30273
Egész jól összeszedi, hogy mi mire jó.
Amúgy egyetértek, nyilván egy ecu vezérelt torque vectoring jobban alkalmazkodik bármilyen szituációhoz, a gyorsasága nekem a kérdés. Egy purista lehet fanyalog, hogy nem érzi azt az összezárás feelinget, viszont azt meg érzi, hogy az autó dolgozik helyette :-)
Én még az enyémben is így voltam.. Ez a fékezős cucc, esp, abs minden együtt sokkal jobban vezet mint ahogy én tudok, és ez nem épp önbizalom növelő XD
Amúgy egyetértek, nyilván egy ecu vezérelt torque vectoring jobban alkalmazkodik bármilyen szituációhoz, a gyorsasága nekem a kérdés. Egy purista lehet fanyalog, hogy nem érzi azt az összezárás feelinget, viszont azt meg érzi, hogy az autó dolgozik helyette :-)
Én még az enyémben is így voltam.. Ez a fékezős cucc, esp, abs minden együtt sokkal jobban vezet mint ahogy én tudok, és ez nem épp önbizalom növelő XD
RomeoOne14-04-2023 18:07:58 // 30272
Veloce TI felszereltséggel járt a Q küszöb és trunk spoiler :)
SD14-04-2023 17:37:43 // 30271
A videóban látható fehér és kék giulián is QV küszöb van:D
RomeoOne14-04-2023 17:09:57 // 30270
Hát hülyeséget én sem akarok mondani, nem vagyok én sem autótervező mérnök. Ezen a linken szintén jól össze vannak szedve a különböző diffi típusok:
Engineering Explained: The Best Kinds Of Differential And What's Most Suitable For You/
Egyértelműen a TV a legkifinomultabb, sztem ez nem kérdés. Nem tudom, lehet, hogy nem zárható a klasszikus értelemben, de ha a cél a minél gyorsabb haladás, akkor ez nem feltétlenül hiány.
Engineering Explained: The Best Kinds Of Differential And What's Most Suitable For You/
Egyértelműen a TV a legkifinomultabb, sztem ez nem kérdés. Nem tudom, lehet, hogy nem zárható a klasszikus értelemben, de ha a cél a minél gyorsabb haladás, akkor ez nem feltétlenül hiány.
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 16:59:47 // 30269
Mindent ki tud számolni, kivéve a tapadást. Azt tudhatja mire készüljön, de a valós beavatkozás ezekkel a kezdő paraméterekkel valamilyen visszacsatolt szabályzókör kell, hogy legyen. Szerintem mindenképpen szüksége van a rendszernek pillanatnyni tapadásvesztésekre, ahogy pl egy abs-nek is. De majd a szép jovöben a kerekenként villanymotoros gépek paramétereit AI tanulja, számolja 😅
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 16:54:21 // 30268
Ha mindkét oldalon lefékezi a hernyókerekeket, kérdés mi történik. Zárva van mindkét oldal a diffi házhoz és a nyitott diffi rész kihajtásához is. Vagyis együtt kéne forogni a hernyókerekes cuccnak, de épp most fékeztük meg mindkét oldalt. Nekem fura, de lehet csak nem látom át jól.
RomeoOne14-04-2023 16:47:49 // 30267
Még ez is ide kapcsolódik: Alfa Romeo Driving Academy in Balocco – Technical Presentation
RomeoOne14-04-2023 16:33:53 // 30266
Itt jól elmagyarázza a srác sztem a működését a Lexus RC F-en keresztül, bár gondolom a lényeg máshol is ugyanaz: Torque Vectoring Differential - Explained
Furmányos cucc, de igazából összezárni mennyire tud ez? Mindkettőt elvileg nem fékezheti össze ha jól értem.
Miért ne tudna? Két független villanymotor működteti a kuplungokat, zárja fullra mindkettőt és kész a "lehegesztett" diffi. Én legalábbis ezt vettem le.
Ez inkább nyomatékvektoroz mint alkalom adtán zár, tehát nincs az, hogy a tengelyeken azonos nyomatékkal pörög mindkét hátsó kerék.
Ez úgy osztja el a nyomatékot, ahogy csak akarja. Ha akar tud teljesen zárni is, csak az ritkán az optimális megoldás.
Olyan van, hogy a kipörgő keréktől átirányítja a nyomatékot a tapadó kerék felé. Amihez minavételezni kell, tehát ki kell, hogy pörögjön a kerék.
Már miért kéne kipörögnie a keréknek, hogy rájöjjön, hogy változtatni kell a nyomatékelosztáson? Van egymillió paraméter, amit figyelve már tudhatja, hogy hogyan kell hozzányúlni. Pl. kormányszög, oldalirányú gyorsulás, kaszni dőlése/pillanatnyi terhelés az adott keréken, stb.
Ez már régi anyag (de jó, úgyhogy időnként érdemes felfrissíteni), de pont erről ír, hogy a CDC, a kocsi második agya figyel minden iylen információt és az alapján határozza meg, hogy az aktív felfüggesztés, a nyomatékvektorozás stb. hogyan dolgozzon, hogy az a legjobb legyen a menetdinamika szempontjából.
Furmányos cucc, de igazából összezárni mennyire tud ez? Mindkettőt elvileg nem fékezheti össze ha jól értem.
Miért ne tudna? Két független villanymotor működteti a kuplungokat, zárja fullra mindkettőt és kész a "lehegesztett" diffi. Én legalábbis ezt vettem le.
Ez inkább nyomatékvektoroz mint alkalom adtán zár, tehát nincs az, hogy a tengelyeken azonos nyomatékkal pörög mindkét hátsó kerék.
Ez úgy osztja el a nyomatékot, ahogy csak akarja. Ha akar tud teljesen zárni is, csak az ritkán az optimális megoldás.
Olyan van, hogy a kipörgő keréktől átirányítja a nyomatékot a tapadó kerék felé. Amihez minavételezni kell, tehát ki kell, hogy pörögjön a kerék.
Már miért kéne kipörögnie a keréknek, hogy rájöjjön, hogy változtatni kell a nyomatékelosztáson? Van egymillió paraméter, amit figyelve már tudhatja, hogy hogyan kell hozzányúlni. Pl. kormányszög, oldalirányú gyorsulás, kaszni dőlése/pillanatnyi terhelés az adott keréken, stb.
Ez már régi anyag (de jó, úgyhogy időnként érdemes felfrissíteni), de pont erről ír, hogy a CDC, a kocsi második agya figyel minden iylen információt és az alapján határozza meg, hogy az aktív felfüggesztés, a nyomatékvektorozás stb. hogyan dolgozzon, hogy az a legjobb legyen a menetdinamika szempontjából.
quash14-04-2023 15:38:36 // 30265
A kerékpattogás amúgy ...... az okot értem, és talán még örülök is neki.
Télivel nem csinálja - pirelli sottozero - nyáriak most kerültek vissza - pirelli p-zero - csinálja.
u.a. méret a téli és a nyári is.
Teljesen elszoktam tőle, esőben még jobban hajlamos rá, parkoláskor olyan mintha ha valami régi roncsban ülnél, ami mindjárt szétesik! :D
Télivel nem csinálja - pirelli sottozero - nyáriak most kerültek vissza - pirelli p-zero - csinálja.
u.a. méret a téli és a nyári is.
Teljesen elszoktam tőle, esőben még jobban hajlamos rá, parkoláskor olyan mintha ha valami régi roncsban ülnél, ami mindjárt szétesik! :D
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 15:35:00 // 30264
Ilyen van a Q-ban. Már tényleg érdekelt, hogy miféle szerzet ez. Kicsit beletört az agyam mire értelmeztem XD Tehát van egy nyitott difi. A két oldalon a hernyókerekes hajtás együtt forog normál esetben, ez viszi át a nyitott difitől a féltengelyre a nyomatékot. Amikor a nyomólapokat a kis aktuátor összenyomja, az megfékezi a három hernyókereket. Mivel így már nem tud együtt forogni az egész hóbelevanc, hanem a nyitott difi irányában lassul, a féltengely irányában gyorsulni fog, vagyis a diffiházról plusz nyomatékot visz át.
Ami tartósság szempontból jó, hogy nem hagyományos lamellás diffi, mert a "fékek" csak a hernyókerekeket fékezik, a nyomatékot a hernyókerekes cucc viszi át. Így kevésbé is fog melegedni. Furmányos cucc, de igazából összezárni mennyire tud ez? Mindkettőt elvileg nem fékezheti össze ha jól értem. Ez inkább nyomatékvektoroz mint alkalom adtán zár, tehát nincs az, hogy a tengelyeken azonos nyomatékkal pörög mindkét hátsó kerék.
Olyan van, hogy a kipörgő keréktől átirányítja a nyomatékot a tapadó kerék felé. Amihez minavételezni kell, tehát ki kell, hogy pörögjön a kerék.
Persze ez is jobb, mint a fékezgetős (amit egyébként csúcsra vittek a brake by wire segítségével), de elvében ahhoz áll közelebb, mint egy tényleges önzáró diffihez.
Javítsatok ki, ha rosszul fogtam fel :-)
Ami tartósság szempontból jó, hogy nem hagyományos lamellás diffi, mert a "fékek" csak a hernyókerekeket fékezik, a nyomatékot a hernyókerekes cucc viszi át. Így kevésbé is fog melegedni. Furmányos cucc, de igazából összezárni mennyire tud ez? Mindkettőt elvileg nem fékezheti össze ha jól értem. Ez inkább nyomatékvektoroz mint alkalom adtán zár, tehát nincs az, hogy a tengelyeken azonos nyomatékkal pörög mindkét hátsó kerék.
Olyan van, hogy a kipörgő keréktől átirányítja a nyomatékot a tapadó kerék felé. Amihez minavételezni kell, tehát ki kell, hogy pörögjön a kerék.
Persze ez is jobb, mint a fékezgetős (amit egyébként csúcsra vittek a brake by wire segítségével), de elvében ahhoz áll közelebb, mint egy tényleges önzáró diffihez.
Javítsatok ki, ha rosszul fogtam fel :-)
RomeoOne14-04-2023 14:36:25 // 30263
Igen, ez a kocsi tele van olyan mechanikus hangokkal, amikről sokszor nehéz eldönteni, hogy üzemszerű vagy szervizbe kéne vinni :D Erről szólt pl. a kerékpattogás is kitekert kormánynál a spéci futómű miatt. A Q-nál meg még több ilyen van.
Sztem már az Alfa is unja magyarázni folyton a tulajoknak, hogy "ez nem hiba, ez így működik".
Ez a hangos diffi vagy nem tudom milyen hang már az első hónapok után feltűnt nekem. És vannak más ilyenek is. Én igyekszem nem túlaggódni. Én azért gondolok inkább a diffire vagy hasonló forgó alkatrészre, mert a lebegést két magasabb frekvenciás hang nagyon kis frekvencia különbsége okozza, ahogy ezek szuperponálódnak. Ilyen magas frekvenciás hanghot meg leginkább forgó alkatrész állít elő. Ezért nem gondolom, hogy kipufogó dob okozná. (Pl. megfigyelhető a jelenség egy 2 motoros/propelleres repülőnél, ahogy az egyik motor fordulatszáma 1-2 fordulat/perc-cel eltér a másikétól...)
Valamint sebességfüggő a dolog alapvetően, ami szerintem szintén arra utal, hogy valamelyik forgó alkatrészről van szó, ami a váltó után van (tehát nem közvetlen motorfordulatszám függő).
Sztem már az Alfa is unja magyarázni folyton a tulajoknak, hogy "ez nem hiba, ez így működik".
Ez a hangos diffi vagy nem tudom milyen hang már az első hónapok után feltűnt nekem. És vannak más ilyenek is. Én igyekszem nem túlaggódni. Én azért gondolok inkább a diffire vagy hasonló forgó alkatrészre, mert a lebegést két magasabb frekvenciás hang nagyon kis frekvencia különbsége okozza, ahogy ezek szuperponálódnak. Ilyen magas frekvenciás hanghot meg leginkább forgó alkatrész állít elő. Ezért nem gondolom, hogy kipufogó dob okozná. (Pl. megfigyelhető a jelenség egy 2 motoros/propelleres repülőnél, ahogy az egyik motor fordulatszáma 1-2 fordulat/perc-cel eltér a másikétól...)
Valamint sebességfüggő a dolog alapvetően, ami szerintem szintén arra utal, hogy valamelyik forgó alkatrészről van szó, ami a váltó után van (tehát nem közvetlen motorfordulatszám függő).
RomeoOne14-04-2023 14:22:33 // 30262
Nekem ebből még mindig az jön le inkább, msot hogy olvasgattam én is a témában, hogy a diffi vezérlő remap-jával (esetleg kicsit jobb diffi hűtéssel) sokkal hatékonyabban lehetne eredményt elérni, a kocsit gyorsabbá tenni. A nyomatékvektorozás gyakorlatilag az okosdiffi.
Mechanikus legfeljebb abban gyorsabb, hogy a fizikai működéséből adódóan hamarabb összezár (bár egy kHz-es mintavételű jeladókat figyelő, villanymotort mozgató diffi sebességét nem becsülném le), de nem fog pont akkor pont annyi nyomatékot adni a két féltengely között, amire épp az adott pillanatban szükség van.
Ez a dolog, még ha nem is egy olcsóbb megoldás lesz, nem arról fog szólni (szerintem), hogy gyorsabb legyen, hanem - mivel ezek gyűjtői darabok lesznek - a gyűjtőknek erősebb hívószó egy mechanikus önzáró diffi, mint egy modern nyomatékvektorozás. Mint ahogy manapság több pénzt elkérnek egy manuál váltós sportkocsiért, mint egy automatáért, pedig egyszerűbb és olcsóbb is...
Ettől függetlenül persze lehet (sőt remélem is), hogy olyan jól megcsinálják, hogy legalább olyan gyors, lesz, ha nem gyorsabb. De ha tényleg ez let volna a cél, akkor az első bekezdésben leírt megoldás sztem sokkal hatékonyabb módja lett volna.
Mechanikus legfeljebb abban gyorsabb, hogy a fizikai működéséből adódóan hamarabb összezár (bár egy kHz-es mintavételű jeladókat figyelő, villanymotort mozgató diffi sebességét nem becsülném le), de nem fog pont akkor pont annyi nyomatékot adni a két féltengely között, amire épp az adott pillanatban szükség van.
Ez a dolog, még ha nem is egy olcsóbb megoldás lesz, nem arról fog szólni (szerintem), hogy gyorsabb legyen, hanem - mivel ezek gyűjtői darabok lesznek - a gyűjtőknek erősebb hívószó egy mechanikus önzáró diffi, mint egy modern nyomatékvektorozás. Mint ahogy manapság több pénzt elkérnek egy manuál váltós sportkocsiért, mint egy automatáért, pedig egyszerűbb és olcsóbb is...
Ettől függetlenül persze lehet (sőt remélem is), hogy olyan jól megcsinálják, hogy legalább olyan gyors, lesz, ha nem gyorsabb. De ha tényleg ez let volna a cél, akkor az első bekezdésben leírt megoldás sztem sokkal hatékonyabb módja lett volna.
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 14:07:21 // 30261
Se.. tudod milyen drága a hegesztő pálca? 😄
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 14:00:05 // 30260
Az előbb likelt videón látszik is amikor az ív belső hátsó nyomja a füstöt, az ív külső jóval kevésbé. A lamellás sperrek nem örökéletűek, de azért viszonylag jól bírják. Olajat viszont gyakran kell cserélni bennük. Tuti, hogy ritkábban kell lamellákat cserélni, mint a nyitott difis eLSD-nél fékbetétet 😄
aranytl14-04-2023 13:47:49 // 30259
Na, Neked is van hanglebegés, akkor ez gyári extra. Nálam 160-180 között van, pont ahol mennék. Inkább a hátsó dob által keltett rezgésekre gyanakszom. Még a belső tükör körüli burkolat is rezeg miatta.
RomeoOne14-04-2023 13:12:01 // 30258
Néha én is hallok valami fémes kattanásszerűt hátulról, de nem tudtam még meghatározni, hogy mi az. Kerékcsavarokat meghúztam, hogy azzal ne legyen gond, de nem voltak lazák. Különösebben nem foglalkoztat a dolog.
Ami inkább zavaró, hogy 150 körül szokott lenni egy hanglebegés, valahonnan hátulról. Diffi vagy a gumik vagy valami más, nem tudtam még rájönni. Ráadásul nem is mindig jelentkezik.
Ami inkább zavaró, hogy 150 körül szokott lenni egy hanglebegés, valahonnan hátulról. Diffi vagy a gumik vagy valami más, nem tudtam még rájönni. Ráadásul nem is mindig jelentkezik.
aranytl14-04-2023 12:47:10 // 30257
Olyan jelenséget tapasztaltam már kanyarban erőteljes haladás mellett, hogy az ívkülső kerék mintha kavicsra menne. Egy-egy pattanás ahogy arrébbugrik a gumi. Hasonló ahhoz amikor alászedve pattog az első kerék. Persze az aszfalt sima és kavicsmentes volt.
Gondolom akkor zárt a difi és az elekrtonika visszavette. Szabályozgat, hogy optimálisan tapadjon.
A mechanikus meg zár, utána lehet elvenni a gázt és tekerni a kormányt :D másfajta élményt ad.
Gondolom akkor zárt a difi és az elekrtonika visszavette. Szabályozgat, hogy optimálisan tapadjon.
A mechanikus meg zár, utána lehet elvenni a gázt és tekerni a kormányt :D másfajta élményt ad.
aranytl14-04-2023 12:37:00 // 30256
Jobb oldalról, jobb kanyarban lehúzott ablaknál hallottam már kattogást. A kerék felől, nem középről. De azt mondták a szervizben hogy nem látszik rendellenesség.
SD14-04-2023 12:29:10 // 30255
ilyen futómű kattanása volt valakinek? előre hátra terhelésre csattan mint ha két kanalat összevernél.. ?:P
SD14-04-2023 12:28:29 // 30254
Ez pofátlanul stabil:D
Ezt érzem én is ha ilyen tömeg meglendülős helyzetbe kerülök!
Ezt érzem én is ha ilyen tömeg meglendülős helyzetbe kerülök!
SD14-04-2023 12:24:57 // 30253
Én is nézegettem teszteket és van ahol belső kerék elkaparásra panaszkodtak QV-nél, meg első szériásoknál volt is difi baj ha jól emlékszem.
Én arra gondolok hogy intenzív nyektetésnél a kuplunk elég, megadja magát és drága javítani, illetve mikor már meg-meg csúszik nem tud úgy betapadni...
A mechanikus az ha terhelést kap lezár és ennyi, ott nincs varia.
Én arra gondolok hogy intenzív nyektetésnél a kuplunk elég, megadja magát és drága javítani, illetve mikor már meg-meg csúszik nem tud úgy betapadni...
A mechanikus az ha terhelést kap lezár és ennyi, ott nincs varia.
VKG231!!! (156+75)14-04-2023 12:23:16 // 30252
Arra gondolsz, hogy kifele a gyárból lehegesztik? :D három pötty, azt haddszaladjon :D
Mármint a francia pénzügyi osztály győzedelme esetén :D
Mármint a francia pénzügyi osztály győzedelme esetén :D
RomeoOne14-04-2023 12:16:21 // 30251
Az arany varrás nekem is nagyon tetszik. Meg nekem az arany féknyereg is.
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 12:04:06 // 30250
Így végiggondolva szerintem egy Torsen-nek lehetne értelme a villanyos diffi helyett. A Torsen a nyomaték osztásban a legjobb mechanikus diffi. Viszont nem olcsó és egyszerű szerkezet. Kiváncsi vagyok én is. Ha az olasz mérnökök nyertek akkor valami igényes cucc lesz, ha a francia pénzügyi osztály, akkor óccsósítás jön. Meglátjuk :-)
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 12:01:22 // 30249
Oké, annyira nem is drága, annyit megér XD
RomeoOne14-04-2023 12:01:06 // 30248
Érdekes meglátás. Anno sok ciket olvastam és senki nem panaszkodott a TV diffire. Eleve a Giulia QV-t is sportautónak készítették, miért tennének bele egy nehezebb, bonoylultabb szerkezetet, ha még lassabb is? Ennél nem az volt a cél, hogy vásárlóbarát legyen.
VKG231!!! (156+75)14-04-2023 11:52:49 // 30247
Azért azt ne hagyd figyelmen kívül, hogy mennyire sok pénzt lehet spórolni...
Minden példányon!
Limitáltba belefér a mechanikus, úgyis rohadt drága lesz, nagyobb árréssel :)
Minden példányon!
Limitáltba belefér a mechanikus, úgyis rohadt drága lesz, nagyobb árréssel :)
aranytl14-04-2023 11:51:52 // 30246
A nyomatékvektoros difi egy álom :) Olyan stabilan jön ki a kanyarból, hogy nem akarod elhinni. Mechanikussal szerintem dobná a farát.
Amit viszont nem értek, hogy gyárilag miért korlátozzák 600 Nm-re a nyomatékot. Mi nem bírja, pont a difi?
Ez a kiadás 520 le, GTA 540 le. Elviszet chipelni a Q-t, 600 le és 800 Nm.
Az arany varrás kéne, a többi extrát vigyék csak mások.
Amit viszont nem értek, hogy gyárilag miért korlátozzák 600 Nm-re a nyomatékot. Mi nem bírja, pont a difi?
Ez a kiadás 520 le, GTA 540 le. Elviszet chipelni a Q-t, 600 le és 800 Nm.
Az arany varrás kéne, a többi extrát vigyék csak mások.
VKG231!!! (156+75)14-04-2023 11:51:38 // 30245
Rendeld meg azokat, hátha csak rossz képet tettek fel :D
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 11:43:24 // 30244
Egy átlag sofőrnek az elektronika lesz jobb valószínűleg. Egy képzettebb pilótának már jobban lábra áll egy mechanikus. A mechanikus reakciója gyorsabb, nincs az az ECU ami tud olyan gyors lenni. Én iígy gondolom, de találtam egy GTAm tesztet is ami hasonlókat ír/mond.
RomeoOne14-04-2023 10:46:27 // 30243
Alfa Romeo Giulia (2023): la prova di stabilitá
Nem a km77-es rénszarvas teszt, de egész jó demonstráció a MY23 Giulia stabilitásáról.
Nem a km77-es rénszarvas teszt, de egész jó demonstráció a MY23 Giulia stabilitásáról.
RomeoOne14-04-2023 10:44:58 // 30242
Nyilván a részletekben rejlik az ördög. Ha egy század másodperccel lassabb, az még mindig bőven megéri, ha cserébe pont úgy rakja le a nyomatékot, ami a kanyar kigyorsításból a legoptimálisabb és így 2 tizedet nyer rajta.
Ez a lényege az egész szerkezetnek, hogy ne csak azt akadályozza meg, hogy elvesszen a nyomaték, ha elforog az egyik kerék, hanem hogy mindig a célnak legjobban megfelelő mértékben ossza el a nyomatékot.
Ha nem lenne összességébengyorsabb, mint egy mechanikus diffi, akkor felesleges lenne az egész cécó :D
Ez a lényege az egész szerkezetnek, hogy ne csak azt akadályozza meg, hogy elvesszen a nyomaték, ha elforog az egyik kerék, hanem hogy mindig a célnak legjobban megfelelő mértékben ossza el a nyomatékot.
Ha nem lenne összességébengyorsabb, mint egy mechanikus diffi, akkor felesleges lenne az egész cécó :D
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 09:16:46 // 30241
De lehet hogy tényleg full mechanikusra cserélték. Az elektronikussal mindig az abaj, hogy lassú. Rengeteg dolgot megold az ECU, de sosem fog olyan gyorsan és kiszámíthatóan reagálni mint egy mechanikus. Ezért szeretnék én is egy q2 diffit, de erre kb nulla esély van sajnos. Legalább a típus kódját már tudom annak ami kéne bele (EU6DFINDF spec.), de az internet két bordó női felsőn kívül mást nem talál a számsorra 😂
WarbiRunner (Gyuri)14-04-2023 09:05:30 // 30240
Én is találgatok, szerintem ugyanazt az elektronikus zárású lamellás diffit fejlesztették tovább úgy, hogy mechanikusan is tudjon zárni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
394
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?