Kanyarfény az ami kis tempónál látszik, hogy bevilágít jobbra balra?
Azért a kanyarkövető nagy xenon klasszisokkal jobb, mint a kicsi, egy vevő utólag akart Budaörsön berakatni, mert nagyon kevésnek ítélte a 25W-ot, hát....elment tőle a kedve, amiben fájna utólag. Amíg ki nem próbáltam a nagyobbat én sem gondoltam, hogy milyen jó, de már tudom. 🙂
Forum >> Giulia
G-MANN🍀05-05-2023 21:31:01 // 30558
G-MANN🍀05-05-2023 21:31:01 // 30557
Kanyarfény az ami kis tempónál látszik, hogy bevilágít jobbra balra?
Azért a kanyarkövető nagy xenon klasszisokkal jobb, mint a kicsi, egy vevő utólag akart Budaörsön berakatni, mert nagyon kevésnek ítélte a 25W-ot, hát....elment tőle a kedve, amiben fájna utólag. Amíg ki nem próbáltam a nagyobbat én sem gondoltam, hogy milyen jó, de már tudom. 🙂
Azért a kanyarkövető nagy xenon klasszisokkal jobb, mint a kicsi, egy vevő utólag akart Budaörsön berakatni, mert nagyon kevésnek ítélte a 25W-ot, hát....elment tőle a kedve, amiben fájna utólag. Amíg ki nem próbáltam a nagyobbat én sem gondoltam, hogy milyen jó, de már tudom. 🙂
SD05-05-2023 21:16:38 // 30556
A dízel benzin para valós jelenség, van aki a nyomatékot szereti és a kis fogyasztást, van aki a pörgősebb benzin motort és a kvázi tisztább üzemet kellemesebb szagokat.
De leginkább a dízel botrány tett be az amúgy csúcsra fejlesztett dízeleknek.
Illetve a nagy nyomású rendszerek, a rezonancia miatti óregedés játszik még bele, illetve a jellemzően nagy futásteljesítmény.
De ugye már a benzines sem forog úgy nagynyomás, turbo is van szóval marad az olajszag meg a zöld para.
De leginkább a dízel botrány tett be az amúgy csúcsra fejlesztett dízeleknek.
Illetve a nagy nyomású rendszerek, a rezonancia miatti óregedés játszik még bele, illetve a jellemzően nagy futásteljesítmény.
De ugye már a benzines sem forog úgy nagynyomás, turbo is van szóval marad az olajszag meg a zöld para.
SD05-05-2023 21:12:12 // 30555
Nekem a kisebb xenon az extra mert se a mosó se a belső mechanika nem romlik meg.
Egyépként kanyarfény van benne.
Egyépként kanyarfény van benne.
SD05-05-2023 21:10:51 // 30554
Én nem azt mondtam hogy a jó dízel 6,5, hanem hogy egy autó ami 90%-ban ugyan az kapható 6,5-26millióig ez nagyon nagy szórás.
TtK05-05-2023 19:11:11 // 30553
Az majd kiderül ;)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2023 18:14:03 // 30552
Nem tűnik komparálásnak, egyszerűen onnan indul a megvehető Giulia. Nem hemzsegnek a vevők, van ami fél éve ott van, és persze van olyan amit 2 hét alatt elvittek. Apró dolgokon múlik. Nyártól év elejéig követtem, a dizeleket is, benzineseket is. Itthon és külföldön is. A dízel azért nagy átlagban egyértelműen olcsóbb azonos felszereltségnél és évjáratnál is. Tesóm kb. egy millát emelt a kereten, hogy azonos kritériumokkal a benzinesek is beessenek a range-be. Na..így már komparálás 🤣 Nagy minta alapján, nagyon sok hirdetést megnéztem.
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2023 17:50:37 // 30551
Köcsög angolok..esküszöm összerezzentem amikor feltűnt szemben az autó a rossz sávban 🤣
Egyébként tényleg nagyon jó ez a lámpa.
Egyébként tényleg nagyon jó ez a lámpa.
zgi52105-05-2023 17:38:11 // 30550
zgi52105-05-2023 17:26:07 // 30548
egy jol felszerelt, keves km-es dizel is 8-10 kozott mozog..
ne a manul valtos, kis xenonos, 150 lovas, millio km -tert futottal komparaljunk mar! 😀
ne a manul valtos, kis xenonos, 150 lovas, millio km -tert futottal komparaljunk mar! 😀
SD05-05-2023 16:43:42 // 30547
Én egy tuningolt Veloce-re indultam rá németben 12-ért, de az már annyira közel volt az új Super árához hogy azt választottam, de nem is bántam meg:)))
10+-ért a patika Super jó vétel.
most 16.5-ért van kint a legolcsóbb null km-es
Csak ugye ott vannak már a 6,5-ös dízelek is.
Hiába egy új meg 18-20-26-30 plusz már..
Erre mondom hogy rettenet nagy a szórás.
10+-ért a patika Super jó vétel.
most 16.5-ért van kint a legolcsóbb null km-es
Csak ugye ott vannak már a 6,5-ös dízelek is.
Hiába egy új meg 18-20-26-30 plusz már..
Erre mondom hogy rettenet nagy a szórás.
G-MANN🍀05-05-2023 16:20:17 // 30546
Teljesen korrekt👍
G-MANN🍀05-05-2023 16:18:40 // 30545
2017 Moi 50ekm 10,99 most, akcióban akkor 9,5 ért odaadták
SD05-05-2023 14:57:20 // 30543
Szerintem nem a legjobb pillanatban akarod eladni:/ Nagyon szét van zuhanva a piac, keresi a helyét a GIU...
Pont tegnap néztem.. mikor vettem a Giu-t akkor alig volt eladó, és használtani is 12m+ körül mentek.
Ezzel szemben pont a super-eket 50k+ km-el akár adogatják el most elég sokat..
A dízelek ára nagyon beesett...
Közben az új meg 18-20+
Pont tegnap néztem.. mikor vettem a Giu-t akkor alig volt eladó, és használtani is 12m+ körül mentek.
Ezzel szemben pont a super-eket 50k+ km-el akár adogatják el most elég sokat..
A dízelek ára nagyon beesett...
Közben az új meg 18-20+
RomeoOne05-05-2023 14:53:28 // 30542
Azt hittem AI prompt engineer :DDD
SD05-05-2023 14:50:47 // 30541
én tuti szarul írok pl: telefonról... néha új sort kezd, nagybetűvel space helyett stb... és az is lehet hogy túl sokat floodolok, meg nem olvasom vissza:D
Alapvetően a chat és szöveges üzenet, messenger esetén a irodalmi magyar kevéssé célravezető:)
Az iskolák meg kor témában, nagyapátok lehetnék, rakétamérnök vagyok:D
Alapvetően a chat és szöveges üzenet, messenger esetén a irodalmi magyar kevéssé célravezető:)
Az iskolák meg kor témában, nagyapátok lehetnék, rakétamérnök vagyok:D
RomeoOne05-05-2023 14:44:54 // 30540
És mi lesz helyette?
TtK05-05-2023 14:39:25 // 30539
Well Alfisti, a kocka el van vetve..
Eladó a Giulia, minden adat a lapomon a blogban. Új nyári garnitúra lesz rajta holnap (tökéletes időzítés :) ). Egyelőre csak itt hirdetem, az ára egy tizes.
Eladó a Giulia, minden adat a lapomon a blogban. Új nyári garnitúra lesz rajta holnap (tökéletes időzítés :) ). Egyelőre csak itt hirdetem, az ára egy tizes.
RomeoOne05-05-2023 14:36:23 // 30538
Sztem félreértetted, Föckös arra célzott, hogy itt olvasni magyar helyesírás szerinti szövegeket, nem arra, hogy "újmagyar"-ul írunk :D
Föckös05-05-2023 14:30:15 // 30537
Biztosan találok benne hibát, ne kérj elnézést, nincs miért, biztosan nem tökéletes a helyesírásom nekem sem. Másnak sem. Te/ti használtok ékezeteket, meg írásjeleket, mondatokat alkottok. Ezt értékelem, mint ahogy írtam is.
Néha olyanokat olvasni, hogy az ember csak pislog...
Néha olyanokat olvasni, hogy az ember csak pislog...
SD05-05-2023 13:13:06 // 30536
Azt elfelejtettem tegnap ("@Föckös" !telefonról!) beírni hogy egy Q Stelvio volt és marha előkelően gurult tova:) Öröm volt sasolni:)
Az MBP 16" M1MAX-on van ékezet:))) @Föckös :D és nem nyom entert space helyett..:D éssel nem kezdünk modnatot :D
Az MBP 16" M1MAX-on van ékezet:))) @Föckös :D és nem nyom entert space helyett..:D éssel nem kezdünk modnatot :D
SD05-05-2023 13:04:14 // 30535
Akkor most olvasd el amit írtál és ha nem találsz benne 3 hibát, én kérek elnézést:)
SD05-05-2023 08:51:03 // 30534
Jelentem megsétáltattam magam a BAH csomópont és a Körtér között, 90%-al több alfát láttam a jóidőnek köszönhetően kibújtak téli fészkeikből:D
A gellérthegyről jött le egyMustár Sárga :D Giallo Ocra arany színű Stlvio-t nagyon új lehetett, olyan csendes volt, még szerintem bejáratós:)))
Wow
A gellérthegyről jött le egy
Wow
Föckös05-05-2023 08:50:33 // 30533
Uraim, uraim. Néha csak benézek ide, végülis ez a legaktívabb topic.
És akkor szépen elolvasok pár hozzászólást.
Na ezekből rögtön sejthető számomra a hozzászólásokat íróknak a kora, iskolai végzettsége, neveltetése etc etc.
Nagybetűvel kezdett mondatok? Vesszők a mondatrészeknél, pontok a mondatok végén?
ÉKEZETEK? Helyesírás?
Ezek habár sajnos már kimentek a divatból, számomra még mindig az "alap".
Apróság, igényesség, és mára mégis már "nagy elvárás"nak tűnik.
Szóval, köszönöm srácok! Valószínüleg más, bizonyos márkájú autókat tulajdonlóknak ez nem igénye, de nekünk maradjon meg
És akkor szépen elolvasok pár hozzászólást.
Na ezekből rögtön sejthető számomra a hozzászólásokat íróknak a kora, iskolai végzettsége, neveltetése etc etc.
Nagybetűvel kezdett mondatok? Vesszők a mondatrészeknél, pontok a mondatok végén?
ÉKEZETEK? Helyesírás?
Ezek habár sajnos már kimentek a divatból, számomra még mindig az "alap".
Apróság, igényesség, és mára mégis már "nagy elvárás"nak tűnik.
Szóval, köszönöm srácok! Valószínüleg más, bizonyos márkájú autókat tulajdonlóknak ez nem igénye, de nekünk maradjon meg
SD04-05-2023 14:25:27 // 30532
hát így is lehet mondani:D
csak meg ne csússzon a viszkokuplung kartergáz miatt:D
abbahagytam:D
csak meg ne csússzon a viszkokuplung kartergáz miatt:D
abbahagytam:D
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2023 14:22:37 // 30531
És a hölgy visszakérdez: az f valós függvényt [a,b] intervallumon?😄
RomeoOne04-05-2023 13:30:18 // 30530
A régi vicc újragondolva:
Megállsz a Giuliával 3, az út szélén álló "hölgy" mellett:
-Mire lennétek hajlandóak 30 ezer forintért?
-30 ezerért? Bármire.
-Akkor pattanjatok be, megyünk integrálni.
xDD
Megállsz a Giuliával 3, az út szélén álló "hölgy" mellett:
-Mire lennétek hajlandóak 30 ezer forintért?
-30 ezerért? Bármire.
-Akkor pattanjatok be, megyünk integrálni.
xDD
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2023 11:58:33 // 30528
3 ismeretlent rohadt nehéz ám ilyenre rávenni XD
SD04-05-2023 11:43:49 // 30527
Hibás gumi az veszélyes:D
SD04-05-2023 11:43:31 // 30526
mindenléppen integtálj, de 3 ismeretlennel:D
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2023 11:30:35 // 30525
Mégegyszerűbben a (max) lassulás a surlódási együttható szorozva g-vel.
Vagyis jó nagy surlódási együtthatót kell "csinálni", ennyi a titok.
Vagyis végülis minden a gumin múlik. Csak szólok XD
Vagyis jó nagy surlódási együtthatót kell "csinálni", ennyi a titok.
Vagyis végülis minden a gumin múlik. Csak szólok XD
RomeoOne04-05-2023 11:29:44 // 30524
Vagy integráljam ki sebességfüggő fékerővel is, hogy mekkora lesz a megtett fékút, vagy mire akarsz kilyukadni? :D
RomeoOne04-05-2023 11:18:04 // 30523
A tapadási erő a nyomóerő és a súrlódási együttható szorzata. Ha ez utóbbi nagyobb, mint 1, akkor még kis sebességnél is lehet 1g-nél nagyobb gyorsulásod vagy lassulásod. Ugye top fuel dragsterek. Azok nem 1g-vel indulnak meg és gyorsulnak 4 mp alatt 480 km/h-ra. :D
Természetesen, persze, nagy sebességnél a leszorító erő a nyomóerőn keresztül is növeli a tapadást, így az elérhető fékező erőt is.
Természetesen, persze, nagy sebességnél a leszorító erő a nyomóerőn keresztül is növeli a tapadást, így az elérhető fékező erőt is.
SD04-05-2023 10:06:10 // 30522
No de miből lehetne 1g feletti "tapadó erő" ha nem a gravitáció vektor + haladási energiából nyert "forgató nyomaték" (bár ezt nem tudom kompenzálódik-e a hátsó kerekek tapadás vesztésével) + a nagy sebességnél jelentkező leszorító erő (ami persze a sebesség csökkenésével elvész, ezért az elején biztos gigászi után inkább semmi:)))
az F1-es autó a plafonon is tudna közlekedni 200kph felett:D
az F1-es autó a plafonon is tudna közlekedni 200kph felett:D
RomeoOne03-05-2023 19:10:13 // 30521
Igen, de minden további nélkül lassulhatsz nagyobb értékkel, mint az 1g, ha a kocsi alkalmas rá. A leszorítóerő más téma, az merőlegesen hat a lassulásra (skalárszorzatuk 0 :D)
Forma-1 es autók 6g felett is tudnak fékezni.
hmm 200-0 melegítésnek:D
És mennyi ilyet bír ki?:D
Igen :DDD
Forma-1 es autók 6g felett is tudnak fékezni.
hmm 200-0 melegítésnek:D
És mennyi ilyet bír ki?:D
Igen :DDD
SD03-05-2023 18:52:29 // 30520
ugye 1G érték az már kb. az mintha a falon akarnál lefele fékezni:)
ehhez jön még a leszorító erő meg hogy az első kerekekre jobban terhel, de gondolom az 1.4g az már átlag érték
hmm 200-0 melegítésnek:D
És mennyi ilyet bír ki?:D
ehhez jön még a leszorító erő meg hogy az első kerekekre jobban terhel, de gondolom az 1.4g az már átlag érték
hmm 200-0 melegítésnek:D
És mennyi ilyet bír ki?:D
RomeoOne03-05-2023 18:33:31 // 30519
Közben nekem is kiszúrta a szemem, hogy a manual már 1,1g-re ABS-t ír, ami nekem furcsa, mert ennél biztos, hogy nagyobbat lehet vele fékezni.
Ebben a cikkben egy vasfékesre 1,4g-t mértek*. Sztem egy jól melegített Corsa-val az 1,5g sem fantázia.
Vagy felmerülhet, ami már a nyomatékvektoros eszmecserénél szóba került, hogy tényleg kell-e megcsúszás a beavatkozáshoz, vagy az egyéb mért paraméterek alapján már be tud avatkozni (akár az ABS is)?
1,4g-vel a fékút egyébként 253 m.
Ebben a cikkben egy vasfékesre 1,4g-t mértek*. Sztem egy jól melegített Corsa-val az 1,5g sem fantázia.
Vagy felmerülhet, ami már a nyomatékvektoros eszmecserénél szóba került, hogy tényleg kell-e megcsúszás a beavatkozáshoz, vagy az egyéb mért paraméterek alapján már be tud avatkozni (akár az ABS is)?
1,4g-vel a fékút egyébként 253 m.
RomeoOne03-05-2023 18:08:19 // 30518
Annyira nem bonyolult számítás ez :)
Tegyünk fel 1,5g lassulást, ~ -14,72 m/s2 (a)
Ahogy írtad is, a 300 km/h az bő 83 m/s. (v)
Tehát a 0-ra lassuláshoz kell 5,65 sec. (t)
A megtett úthoz pedig kétszer integrálod a gyorsulást (lassulást) idő szerint 0 és 5,65 sec között.
Az pedig (a*t^2)/2 => 235 m
Ehhez számolhatsz még reakcióidőt, én azt olyan 0,7 sec-re tenném az elején, ami még plusz 60 méter.
Karbonfék koptatás? Ugyan, a kézikönyv szerint ez még bemelegítésnek sem elég :DDD
Tegyünk fel 1,5g lassulást, ~ -14,72 m/s2 (a)
Ahogy írtad is, a 300 km/h az bő 83 m/s. (v)
Tehát a 0-ra lassuláshoz kell 5,65 sec. (t)
A megtett úthoz pedig kétszer integrálod a gyorsulást (lassulást) idő szerint 0 és 5,65 sec között.
Az pedig (a*t^2)/2 => 235 m
Ehhez számolhatsz még reakcióidőt, én azt olyan 0,7 sec-re tenném az elején, ami még plusz 60 méter.
Karbonfék koptatás? Ugyan, a kézikönyv szerint ez még bemelegítésnek sem elég :DDD
SD03-05-2023 17:32:14 // 30517
Jó most ezért ne koptasd a karbont, én simán elfogadom a 300m-t is:) ugye a mozgási energia nem egyenesen arányos a sebességgel tehát 300-150 nem annyi lesz fékúton mint a 150-0
Persze ott már van leszorító erő emi meg növeli a tapadást. Aztán a jó kis elektromos fék mivel tudja hogy van tárcsa az autódon ha kéred tuti harapja a féket, nem úgy mint egy hidraulikus amit ha nem nyomsz eléggé akkor csak polírozza:D
Nekem olyan 200 környékén már nagyon maradoznak le az autók:D lehet 190-felé sem nagyon hajkurásztam eddig:P
Természetesen a hondát aminek 180 volt a gyári végsebessége azt annyival is használtam:D :D :D jó az már nem is volt bejáratós:P ;D
De most így nem is tudom mikor akar ám meghajtani, mennyit megy, megnézem egyáltalán az EcoContact tudja-e az indexet:P
Persze ott már van leszorító erő emi meg növeli a tapadást. Aztán a jó kis elektromos fék mivel tudja hogy van tárcsa az autódon ha kéred tuti harapja a féket, nem úgy mint egy hidraulikus amit ha nem nyomsz eléggé akkor csak polírozza:D
Nekem olyan 200 környékén már nagyon maradoznak le az autók:D lehet 190-felé sem nagyon hajkurásztam eddig:P
Természetesen a hondát aminek 180 volt a gyári végsebessége azt annyival is használtam:D :D :D jó az már nem is volt bejáratós:P ;D
De most így nem is tudom mikor akar ám meghajtani, mennyit megy, megnézem egyáltalán az EcoContact tudja-e az indexet:P
RomeoOne03-05-2023 16:14:53 // 30516
Majd, ha nem felejtem el, csinálok a hétvégén mérést a beépített gyorsulásmérővel, hogy mekkora lassulást tud egy vészfékezés (már amennyire elfogadható az hiteles mérőműszernek).
RomeoOne03-05-2023 15:12:13 // 30515
Nem olyan vészes azért, 300 méteren azért meg kell tudni állni akár 0-ra is. Az meg egy egyenes autópálya szakaszon nem olyan nagy távolság, jól belátható.
SD03-05-2023 14:58:25 // 30514
Hát meg ez a rohadt matek:)
83m/s = 300km/h
azaz mire eldöntöd hogy fékezni kéne megtettél 160m-t
És 300-0 fékezés az szerintem olyan 0.5km
az egy 150-es középértékkel oylan 10 sec fékút...
Azért útlezárás nélkül ez inkább rulett:)
83m/s = 300km/h
azaz mire eldöntöd hogy fékezni kéne megtettél 160m-t
És 300-0 fékezés az szerintem olyan 0.5km
az egy 150-es középértékkel oylan 10 sec fékút...
Azért útlezárás nélkül ez inkább rulett:)
RomeoOne03-05-2023 14:38:08 // 30513
M6-oson a forgalom meg az útminőség is olyan, hogy meg lehetne csinálni, főleg Szekszárdtól délre. Csak minek? Az nem különösebb élmény, hogy egyenesen mész gyorsan két korlát között. Olyat is tud ez, de nem ez a lényege.
SD03-05-2023 14:32:49 // 30512
azért itt sem csak a sofőr volt dummy...
a magyar utak erre tényleg alkalmatlanok:D
Vagy javítsatok ki:S
a magyar utak erre tényleg alkalmatlanok:D
Vagy javítsatok ki:S
Liquid03-05-2023 13:45:43 // 30511
hát akkor épp ideje :)
Liquid03-05-2023 13:43:58 // 30510
"..jó megy is..."
az ördög a részletekben rejlik :D
az ördög a részletekben rejlik :D
RomeoOne03-05-2023 13:42:42 // 30509
Nem. Ez egy legalább 4 éves videó, sztem. Látszik a középkonzolon is, hogy MY20 előtti. Simán kapott egy tuningot az autó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
449
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?