Forum >> Giulia
RomeoOne08-02-2024 14:43:57 // 34025
Én még nem hallottam olyanról, hogy a defekttűrőnek alacsonyabb nyomás kéne. Inkább fordítva, de leginkább ugyanannyi. Vagy van más infod ezzel kapcsolatban?
Shadin08-02-2024 14:15:03 // 34024
Pont ez a bajom, a konzisztencia hiánya.
Ha puha, akkor kb. egyformán legyen puha a 18"-os és a 19"-os is,
ami egyforma szélesságű.
Ha meg azért alacsonyabb a nyomás a kétszélesekben a "normálishoz" képest,
mert a kétszéleseket defekttűrővel szerelték, akkor meg ismét felmerül,
hogy miért van ilyen diferencia a 18" és a 19" között :-(
Fene sem érti, semmi logika nincs benne.
Ha puha, akkor kb. egyformán legyen puha a 18"-os és a 19"-os is,
ami egyforma szélesságű.
Ha meg azért alacsonyabb a nyomás a kétszélesekben a "normálishoz" képest,
mert a kétszéleseket defekttűrővel szerelték, akkor meg ismét felmerül,
hogy miért van ilyen diferencia a 18" és a 19" között :-(
Fene sem érti, semmi logika nincs benne.
RomeoOne08-02-2024 13:28:49 // 34023
Ami egyébként azért is furcsa, mert 19"-en már fordul a dolog és hátul kisebb a nyomás. Teljes erhelésen viszont már ott is hátul ad meg nagyobbat. Tehát még csak nem is konzisztens a dolog.
Itt sztem arról van szó, hogy egész széles paramétertartományban használható és attól függően, hogy milyen vezetési dinamikát/visszajelzéseket/reakciókat vársz az autótól, a keréknyomás viszonyokkal lehet hangolgatni. Csak egy kézikönyvben nem adhatnak meg egy többdimenziós függvényt, csak egy számot, í]g ráböktek egyre.
Q-nál pl. 2,4 elöl és 2,2 hátul normál esetben, de teljes terhelésen egységesen 2,9 bar.
Itt sztem arról van szó, hogy egész széles paramétertartományban használható és attól függően, hogy milyen vezetési dinamikát/visszajelzéseket/reakciókat vársz az autótól, a keréknyomás viszonyokkal lehet hangolgatni. Csak egy kézikönyvben nem adhatnak meg egy többdimenziós függvényt, csak egy számot, í]g ráböktek egyre.
Q-nál pl. 2,4 elöl és 2,2 hátul normál esetben, de teljes terhelésen egységesen 2,9 bar.
SD08-02-2024 13:24:55 // 34022
Nekem az a tapasztalat eddig, bár mondom én azonos nyomást használok elől hátul.
Hogy a 17-es keréken:
- 2.3 alatt kezd nyúlóssá válni, és ha beavatkozik az autó akkor meg olyan kelletlenül ellépked oldalra
- 2.7 felett meg már olyan mint egy kölyökkutya mindenfele megy :D
Szóval valóban alacsonyabb nyomáson jobb tapadás, de viszont kevesebb oldaltartás, nyilván ez az én tanuló szettemen extrán érződik:D
Hogy a 17-es keréken:
- 2.3 alatt kezd nyúlóssá válni, és ha beavatkozik az autó akkor meg olyan kelletlenül ellépked oldalra
- 2.7 felett meg már olyan mint egy kölyökkutya mindenfele megy :D
Szóval valóban alacsonyabb nyomáson jobb tapadás, de viszont kevesebb oldaltartás, nyilván ez az én tanuló szettemen extrán érződik:D
WarbiRunner (Gyuri)08-02-2024 13:02:20 // 34021
Pedig hátra ír többet. Kétszéles 18-asnál elöl 2.0-2.4Bar, hátul 2.2-2.6Bar.
hrobi08-02-2024 12:46:08 // 34020
Már megrendelte a kábelt, szerintem a hétvégén ki is cseréli. Annyi, hogy addig nem használom a kéziféket.
SD08-02-2024 12:19:42 // 34019
ha végképp bedöglött akkor van valami 9V-os elemes trükk kitekerni még 1x de.. az már nekem nagyon hekk
SD08-02-2024 11:52:34 // 34018
a kábel el tud törni, de ha döglődik némi mozgatással még életrekelhető párszor.. viszont ha behúzva marad a kéziféked akkor semerre, szóval ne várj vele..
menüben ki lehet kapcsolni hogy P-ben ráhúzza automatikusan, viszont így meg a váltónak nem jó hosszútávon.. szóval meg kéne csinálni.
menüben ki lehet kapcsolni hogy P-ben ráhúzza automatikusan, viszont így meg a váltónak nem jó hosszútávon.. szóval meg kéne csinálni.
hrobi08-02-2024 11:11:51 // 34017
Üdv Mindenkinek!
Két héte került hozzám egy Giulia 2.2 diesel (180 LE, plusz némi optimalizálás). Giulietta-t váltott.
Pár nappal a vásárlás után már a szívbajt hozta rám azzal, hogy az egyik reggel nem akart kiengedni az elektromos kézifék.
Egy darabig kínlódtam vele, aztán kiengedett szerencsére. Azóta random dobálja fel a kézifék hibát.
Gépre dugva a jobb oldali motort jelezte hibának, de a Fiat-ban dolgozó szerelő barátom szerint valószínűleg csak a kábelt kell kicserélni.
Remélem a folytatás nem ilyen lesz!
Két héte került hozzám egy Giulia 2.2 diesel (180 LE, plusz némi optimalizálás). Giulietta-t váltott.
Pár nappal a vásárlás után már a szívbajt hozta rám azzal, hogy az egyik reggel nem akart kiengedni az elektromos kézifék.
Egy darabig kínlódtam vele, aztán kiengedett szerencsére. Azóta random dobálja fel a kézifék hibát.
Gépre dugva a jobb oldali motort jelezte hibának, de a Fiat-ban dolgozó szerelő barátom szerint valószínűleg csak a kábelt kell kicserélni.
Remélem a folytatás nem ilyen lesz!
hrobi08-02-2024 11:11:50 // 34016
Üdv Mindenkinek!
Két héte került hozzám egy Giulia 2.2 diesel (180 LE, plusz némi optimalizálás). Giulietta-t váltott.
Pár nappal a vásárlás után már a szívbajt hozta rám azzal, hogy az egyik reggel nem akart kiengedni az elektromos kézifék.
Egy darabig kínlódtam vele, aztán kiengedett szerencsére. Azóta random dobálja fel a kézifék hibát.
Gépre dugva a jobb oldali motort jelezte hibának, de a Fiat-ban dolgozó szerelő barátom szerint valószínűleg csak a kábelt kell kicserélni.
Remélem a folytatás nem ilyen lesz!
Két héte került hozzám egy Giulia 2.2 diesel (180 LE, plusz némi optimalizálás). Giulietta-t váltott.
Pár nappal a vásárlás után már a szívbajt hozta rám azzal, hogy az egyik reggel nem akart kiengedni az elektromos kézifék.
Egy darabig kínlódtam vele, aztán kiengedett szerencsére. Azóta random dobálja fel a kézifék hibát.
Gépre dugva a jobb oldali motort jelezte hibának, de a Fiat-ban dolgozó szerelő barátom szerint valószínűleg csak a kábelt kell kicserélni.
Remélem a folytatás nem ilyen lesz!
SD08-02-2024 10:57:50 // 34015
meg is kerestem a videót csak nem másoltam be mert.. :D:D:D
Shadin08-02-2024 09:53:44 // 34014
Hoppá! :-)
Ká vagyok a kígyó!
Na jó ez gyerekes...
Ká vagyok a kígyó!
Na jó ez gyerekes...
Shadin08-02-2024 09:53:11 // 34013
Én biza kipróbálom a 2.0 - 2.2 nyomást, hátha tényleg tudja a gyár :-)
Shadin08-02-2024 09:51:22 // 34012
Jorjie07-02-2024 21:55:18 // 34011
Hopp, a Ká! :-)
oldrepublic07-02-2024 18:55:41 // 34010
Nekem volt "rendes" hátsó kerékkel és a mostani konfigurációban a kétszer szélesebb van.
Megéri jól beállítani a nyomást, mert nagyon észre lehet venni. A szélesebb gumihoz kisebb nyomás kell, és ha hátul 2,4-re van fújva, akkor sokkal hamarabb elindul a hátulja, illetve sokkal hamarabb kapar nedves burkolaton.
Nyilván hidegben szívás, hogyha 20C környékén lövöd be ahogy kell, akkor meg az első hideg hajnalon nyenyereg, hogy alacsony a nyomás.
Lehet, hogy csak egyszerű fizika, mert több levegőt tárol, és elég a kisbb nyomás is
De a gyáriak szerintem tudják, hogy mit írtak elő.
Megéri jól beállítani a nyomást, mert nagyon észre lehet venni. A szélesebb gumihoz kisebb nyomás kell, és ha hátul 2,4-re van fújva, akkor sokkal hamarabb elindul a hátulja, illetve sokkal hamarabb kapar nedves burkolaton.
Nyilván hidegben szívás, hogyha 20C környékén lövöd be ahogy kell, akkor meg az első hideg hajnalon nyenyereg, hogy alacsony a nyomás.
Lehet, hogy csak egyszerű fizika, mert több levegőt tárol, és elég a kisbb nyomás is
De a gyáriak szerintem tudják, hogy mit írtak elő.
RomeoOne07-02-2024 17:45:06 // 34009
Ez van az én kézikönyvemben is. Akkor ennyi az annyi... Mit ír az ajtóra (vagy már nem tudom hova) ragasztott matrica?
G-MANN🍀07-02-2024 17:44:29 // 34008
Igen, nagyon furcsa, nem is értem. 🤔
Shadin07-02-2024 17:36:03 // 34007
Arányaiban sem stimmel a 18" és 19" kétszélesek guminyomása
perdig közel hasonlónak kéne lennie :-(
perdig közel hasonlónak kéne lennie :-(
G-MANN🍀07-02-2024 16:18:46 // 34006
Igen, Q4 is elől 2,4 hátul 2,3 (kétszéles 19')
RomeoOne07-02-2024 16:10:47 // 34005
Majd otthonról csekkolom mi van a kezelésiben. Általában véve sztem alacsony nyomás van megadva a Giuliánál más autókhoz képest. Én a Q-nál nagyon meglepődtem a 2,2 bar-os hátsó kerék nyomáson, mikor először láttam.
Shadin07-02-2024 16:04:41 // 34004
Shadin07-02-2024 15:54:41 // 34003
Alvázszám alapján letöltött kezelésik között találtam.
RomeoOne07-02-2024 15:12:04 // 34002
Honnan van az a táblázat, netről szedted valahonnan? Sztem hibás. Nincs a kocsihoz gyári kézikönyved? Talán le is lehet tölteni alvázszám alapján, de nem biztos.
Ami furcsa, hogy a táblázatod az első kerékre ír alacsonyabb nyomást. A Q-nál ez fordítva van. Nincs most nálam az eredeti kézikönyv, de ami nekem le van mentve, abban ez van:
Ami furcsa, hogy a táblázatod az első kerékre ír alacsonyabb nyomást. A Q-nál ez fordítva van. Nincs most nálam az eredeti kézikönyv, de ami nekem le van mentve, abban ez van:
Shadin07-02-2024 14:52:55 // 34001
Az lehet, hogy az anomáliát az okozza, hogy ezek a nyomások a kétszélesre azért kisebbek, mert ebben a konfigban a defekttűrő gumi kvázi köteleő volt és abba kisebb nyomás kell?
Shadin07-02-2024 10:30:05 // 34000
Nincs. Ezen én már túljutottam évekkel ezelőtt :-)
Egyszerre úgyis egy oldalról nézed...
Egyszerre úgyis egy oldalról nézed...
SD06-02-2024 22:36:07 // 33999
Vitzen kívül ezen a felnin nincs jobbos és balos?
SD06-02-2024 22:34:58 // 33998
Mármint B-jobboldali?;)
Shadin06-02-2024 19:32:53 // 33997
pettinke06-02-2024 18:24:05 // 33995
dízel autóknál van ott egy tölcsér vésztöltéshez (ha kannából akarsz tölteni)
Piritu - 1.000.00006-02-2024 18:23:33 // 33994
ez egy laza kanyar, sok ilyen lesz :-)
Piritu - 1.000.00006-02-2024 18:21:42 // 33993
Föleg ha lemész a gleccserre is…
Shadin06-02-2024 17:39:39 // 33992
Shadin06-02-2024 17:35:34 // 33991
Kb. stimmel.
WarbiRunner (Gyuri)06-02-2024 17:01:14 // 33990
2.3 elöl, 2.4 hátul kb. Kétszéles nem defekttűrő 18-as kerekek.
WarbiRunner (Gyuri)06-02-2024 16:57:07 // 33989
Lefelé? Sose tempózok. A hillclimb az igazi, lefelé nézelődni kell XD
Shadin06-02-2024 15:15:11 // 33988
RomeoOne06-02-2024 15:09:48 // 33987
RomeoOne06-02-2024 14:31:51 // 33986
Köszi! Ez akkor majdnem egész napos program :)
Piritu - 1.000.00006-02-2024 14:19:04 // 33985
Bejáratás is ott volt
Piritu - 1.000.00006-02-2024 14:16:35 // 33984
Edelweisspitze-t ki ne hagyd! A maga 2.571 méterével a listám szerint a 20 legmagasabb autóval elérhető pont.
Piritu - 1.000.00006-02-2024 14:09:19 // 33983
Tageskarte van: klatty
Eddig kétszer voltam, de ki csak akkor jöttem amikor 3 napos kártyám volt...
Eddig kétszer voltam, de ki csak akkor jöttem amikor 3 napos kártyám volt...
RomeoOne06-02-2024 13:51:40 // 33982
Aki volt már a Grossglockner-en (Piritu?), erősítse már meg vagy cáfolja, hogy az alábbi szakasz két végén vannak ugye a fizetős kapuk. Most, ha én átmegyek egyik irányból és aznap visszajönnék, akkor 2x kell fizetnem? Tehát, ha többször akarok végigmenni ezen a szakaszon, akkor mielőtt átmennék a kapun, vissza kell fordulnom?
SD06-02-2024 11:28:59 // 33981
én szinte mindig ránézek induláskor és ha bohóckodni támad kedvem útközben is csekkolom hog az adott hőmérséklethez milyen guminyomásom van épp:D
SD06-02-2024 11:20:30 // 33980
én nekem az autó érzékelői szerinti 2.4-re van állítva elől hátul, ez menet közben felmegy olyan 2.5-2.6-ra
most hogy melegszik az idő, 2.6-2.7-re is felmegy de még így ez is benne van a teljes terheléses verzióban, csak így izgágább az autó
2.3... 2.2 szerintem már a gumi oldalát enné..
nálam ugye: 225/50 R17 elől-hátul
a balansz nagyon jó így és a komfort is
de tudtommal a Giulia nem érzékeny a nagy kerekekre szóval ugyan így tudja ezt peres gumin is:) nekem pluszban megvan még a retro guminyúl érzés, amikor a ballonons keréken egyensúlyoz az autó, de így is nagyon stabil:)
most hogy melegszik az idő, 2.6-2.7-re is felmegy de még így ez is benne van a teljes terheléses verzióban, csak így izgágább az autó
2.3... 2.2 szerintem már a gumi oldalát enné..
nálam ugye: 225/50 R17 elől-hátul
a balansz nagyon jó így és a komfort is
de tudtommal a Giulia nem érzékeny a nagy kerekekre szóval ugyan így tudja ezt peres gumin is:) nekem pluszban megvan még a retro guminyúl érzés, amikor a ballonons keréken egyensúlyoz az autó, de így is nagyon stabil:)
Shadin06-02-2024 10:38:14 // 33979
SD05-02-2024 18:37:03 // 33978
azbeszt meg el ne olvassák, biciklisáv matrica:D éves:D
berobbantam05-02-2024 18:09:17 // 33977
Mit nem értetek?A nullás egy parkoló Budapest körül.Parkolási díj meg mindenütt van😀
Kazes☻05-02-2024 17:32:27 // 33976
És még sportos, egészséges is vagy... a TB sem örül. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
492
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?