Forum >> Giulia

RomeoOne16-02-2024 15:58:32 // 34187
Az kell is. De mivel onnan indult a beszélgetés, hogy csak a Q felni van raktáron, amire írtad, hogy milyen jól néz ki rá a széles, így Gyuri sztem arra gondolt, hogy nem kell 285-ös gumi a 200 lovas alá :D
Piritu - 1.000.00016-02-2024 14:38:33 // 34186
igy van, ha jatszani akar az ember lehet, normal esetben meg nem hozza a fraszt a hatul ülökre.
Shadin16-02-2024 14:32:51 // 34185
Mit értesz rávaló szélesen? Az enyém gyárilag kétszéles, télit is olyat kapott meg nyárit is.
Én inkább nem riszálok mint igen, jó az a széles hátul, számomra növeli a biztonságérzetet. Ha akarom, simán meg tudom csúsztatni a szélessel is. Nem gondolom, hogy 225 vs 255 önmaga jelentős fogyasztásnövekedést eredményezne.
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2024 13:27:58 // 34184
A rávaló széles is jól néz ki. A fogyasztás meg olyan dolog, hogy fölöslegesenek érezném akármennyivel is növelni, ha cserében nincs sok pozitívum. 200 ló alá minek még szélesebb kerék? De ez csak saját vélemény még mielőtt megszól ezért is valaki ..
A gyári szélessel még szépen mocorog a fara, nekem pont jó ehhez a súlyhoz, erőhöz a gyári méret.
SD16-02-2024 13:06:14 // 34183
Nekem inkább az most a jellemző hogy kanyarban a belső kerék elkapar, ezt meg elvileg megkéne fogja a fék.. A megúszás a másik kérdés, ott betilt úgy is.

De ha növelem a tapadást kitolódik a risza határa viszont haonnan megindul akkor jobban nem?
SD16-02-2024 13:02:46 // 34182
Hát elég szomorú.. most hogy eresztettek az euro normákon még simán mehetne a Giulia... erre amcsiban betiltják a sötétzöldek.. igaz ott oviba is ezzel járnak... a hülyék:D

Most kéne még venni van kevés km-es meg jó állapotú:)))

Egy vígasztal hogy pont ilyen van nekem is :D:D:D
Piritu - 1.000.00016-02-2024 12:40:30 // 34181
Nálam a szélesebb hátsó kerék gyakorlatilag megszüntette a seggriszálást. Szerintem az az optimális a hátsókerekesre.
Mondjuk a Q4 egyszélessel se riszál, de ez más jászótér…
RomeoOne16-02-2024 12:39:32 // 34180
Alfa Romeo Quadrifoglio: last weeks to order Giulia and Stelvio

The decision to end sales of the current internal combustion versions of the Giulia and Stelvio Quadrifoglio in America represents not only the end of an era, but also a decisive step towards an electrified future.

Hát elkezdődött :(
SD16-02-2024 11:56:18 // 34179
Igen én is a 8" és 9" nézegettem, mostanában mindég megcsúzik a hátsó kerék :D:D:D
De végül is még van rajt minta, buli meg minden csak agyalok:))))

De ha pl: QV vas-féket akarnék rá rakni akkor nem lennjó befektetni 9" hátsóba:)))

De hát mindig kitalálom hogy széjjel tuningolom de aztán úgy is jó ahogy van :D

Mert qvva jó így is:D meg sosem jön ki a matek hogy miért tuningoljam???
Ha az kell meg kell venni azt, ha meg nem kell akkor minek költsek rá annyit?:D
Shadin16-02-2024 11:37:40 // 34178
Szem q jól néz ki hátul a széles, a fogyasztás meg mióta érdekes? :-)
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2024 10:59:25 // 34177
A legfőbb különbség, hogy QV-ra való van is raktáron XD A fűnyíróra valószínűleg tök felesleges az egy collal szélesebb felni, hacsak nem szeretnél szélesebb gumit is. Aminek meg sok haszna nem lenne, max megdobná a fogyasztásodat :-)
RomeoOne16-02-2024 09:51:11 // 34176
A dízelre rámegy a QV szett, Csabi már bizonyította. Sztem fordítva is, csak nem tudnád felrakni a Q-ra a megfelelő szélességű gumit.

Azért van az írva, hogy "csak QV-ra" meg "QV-ra nem alkalmas", mert a legtöbben olyan alapvető fogalmakkal sincsenek tisztában, hogy ET meg felni szélesség. Csak látják, hogy "huu, ez az a karikás felni, ez kell!", és megveszik azt, ami nem az autóra való, aztán mehet a kínlódás a visszaküldés, cserével, stb.
SD16-02-2024 09:29:02 // 34175
Nagyon megállt itt az élet:)

Azt mondja a Fiatalkatrészek:

Alfa Giulia QV kerék garnitúra. Két széles, első: 8.5jx19 H2 ET34, hátsó: 10, 0JX19H2 ET41 (csak QV-ra!)

Alfa Giulia Veloce kerék garnitúra, Két széles, első: 8.0JX19 hátsó: 9.0JX19 (QV-ra nem alkalmas!)

Érdekes akkor a fűnyíró motoroson :))) nem fér el hátul a 10" ?
QV-n értem hogy nem fér be esetleg a fék a 8.5 és 9 szélesbe?
SD15-02-2024 10:49:28 // 34174
Nahát hosszabb íven kicsit nyálkás úton na ott kattognak a relék:D Mert eldobná a seggét azon nyomban:D Még mindig 15L azért ne legyen már ez az új standard:D

Amikor a 8-ból lett 10 ok.. amikor a 10 beállt 11-re ok.. de most 15-ön van kiakadva:D
Pedig ma csak munkába jöttem:D

Opc B. mennyit evett akkor a kúttól hazadele ha ennek az átlaga még mindig 15 felett van:D

Deeee fel tudtam venni két ismerőst a Buszmegállóból, akik épp lekésték a buszt tehát valójában épp közszolgálatilag működtem :))
Shadin14-02-2024 21:46:37 // 34173
Van egy szett gyári 18-as gumim 😎
Piritu - 1.000.00014-02-2024 20:25:04 // 34172
Mondom én hogy gyorsan kell menni az Alfával és akkor kevesebbet fogyaszt! :-)
SD14-02-2024 18:05:59 // 34171

Valentinnapot:D
Tankolás után hazafurultam:D
SD14-02-2024 16:43:13 // 34170
Igen mert ha vennék nagy felnit amire rakok valami outdated vagy kicsot kopott gummát, akkor azt lehet gyilkolni:)))) aztán a mostani 17”-et meg elhasználom még és addig, palyán csak nem ütöm le a játszósgumival, ezek után már csak döntés kérdése hogy legkozelebb melyikre vegyek gummát.
SD14-02-2024 16:40:40 // 34169
Az ampera felnit nem választottam, hanem volt hozzá:P
Igaz vettem belőle egy másik szettet :D
SD14-02-2024 16:39:13 // 34168
Az R8 style felnit max pályára bohóckodósnak gondolnám. De kicsit luxus hogy javítani festeni, azt még nem is jó rá:P

A pogácsa igen azt mértem a középfurat 14mm.. egészséges pogácsa az 20mm-nél kezdődik, és akkor már ki lehet kelépezni a középfuratot.

Na de pont pályázni nem rávaló.
WarbiRunner (Gyuri)14-02-2024 15:13:53 // 34167
Háát nem tom. Én gyárit vennék. Olyat, aminek a közepe láthatóan bentebb van, mint a pereme. Főleg hátul.
Liquid14-02-2024 13:15:20 // 34166
"Az Ampera felnit meg kiakasztod a falra, mint "fiatalkori tévedéseim" :P :DDD"
Ez hatalmas :D
RomeoOne14-02-2024 13:13:25 // 34165
Az első felni jól néz ki, csak egy kis felújítás kell neki. Nyilván nem rizsrakéta fehérre kell fújni, hanem valami grafit metálra.

Meg fenntartásokkal kezelem az olyan eladókat, akik még a legalapvetőbb paramétereket sem tudják megadni a hirdetésben, pl. ET vagy a felni szélessége... Sajnos gyanús, hogy ET41, szóval pogácsázást igényelne, ami megint csak vitatott dolog...

Az Ampera felnit meg kiakasztod a falra, mint "fiatalkori tévedéseim" :P :DDD
SD13-02-2024 21:46:23 // 34162

hogy az audi R8 kerék sem passzol rá:D
Shadin13-02-2024 12:10:34 // 34161
Köszi az infót!
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2024 11:33:11 // 34160
Ez nagyon jól hangzik! :-)
Zselé13-02-2024 11:07:33 // 34159
Igen, fontos tisztázni, hogy az másik kávézó, másik menü :) Voltam egyszer a feleségemmel azt hiszem 3 éve a Groupamáson, két külön autóval mentünk.

Teljesen jó alaptréning, kezdőknek ideális - viszont mivel én már voltam előtte vagy 2 alkalommal gyantás rántópadon meg ilyeneken, inkább a pályás irányba mentem tovább.

Amit én gründolok, az Kakucs, Totti tartja, és 04.19-én pénteken lesz délelőtt! Részvételi díj: 65.000 Ft, eddig 8-an vagyunk, de van még hely. 15 autóig jó a kurzus, úgyhogy lehet jönni!

A program az lesz, amit tavaly ősszel is kitaláltunk - de akkor elmaradt, mert ütközött a Tempo-val, és kevés volt a létszám:

7:30-8:00 közt: érkezés, kávé, pogácsa
8:00-8:30: kötelező adminisztráció és egy rövid elméleti rész
8:30-9:30: vészfékezés és vészelkerülés gyakorlatok a pályán - hogy ne legyen baj élesben:)
9:30-10:30: körözés a pályán, ideális ívek gyakorlása, instruktori felvezetéssel. Mindig más megy az instruktor mögött, de addig is a többiek utánuk - tehát mindenki folyamatosan köröz, gyorsul, gyakorol
10:30-11:00 Gopro felvételek: elöl mész, mögötted a tréner kerget és rögzít
11:00-11:30 Gopro felvételek elemzése, tanácsok személyre szabva
12-ig szabadedzés a pályán
12:00-13:00 között mért körök

5-10 perces szünetek igény szerint napközbe, ebéd utána fakultatív

Aki szeretne jönni - mondom a csoportban lakó, de nem Giulia tulajoknak is! - írjon rám, és küldöm a részleteket!
Giuntini13-02-2024 10:49:34 // 34158
A MiTo-val, mert az azt csinálja amit én akarok. A 159 meg mindenben ő dönt.:)
Giuntini13-02-2024 10:47:21 // 34157
Én szeretnék menni.
Shadin13-02-2024 10:24:49 // 34156
ja oké :-) Gyerek jogsija friss és a másik kettő is volt veztech. tréningen ezért küldöm őt is és ha már kint vagyunk akkor én is megyek egyet a Giulia-val.
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2024 10:05:45 // 34155
Igen, jó volna a Giuliát is kipróbálni a gyantás gyakorló pályákon, de nem is tudom miért a pálya tréning vonz jobban. :-) Ilyen hétvégi hegyi kanyarokra simán mennék, de a baráti társaságomból már nem nagyon van kivel. A legnagyobb autórajongó jelenleg az ismerettségi körömben a gyermekem XD Ha ő sem növi ki az autó tologatást, akkor van még remény :-) Addig is néha kiviszem gokartozni.
RomeoOne13-02-2024 09:34:43 // 34154
Ja, nekem meg most esik le, hogy Gyuri a 2 tréning között vacillált. Azt hittem ,hogy egy nagyobb meghajtás meg a tréning között megy az agyalás. Félreértések elkerülése végett, én a Zselésre megyek :D
Shadin13-02-2024 09:27:20 // 34153
Most értem az elejére :-)
Shadin13-02-2024 09:23:15 // 34152
Jön valaki április 6.-án? Mi ketten is megyünk a gyerekkel a de. tréningre.
Shadin13-02-2024 09:22:22 // 34151
Melyik fl. előtt?
A 2019-es GPF-esem gondolom már utána van?
motorfék van az enyémen, ha visszadobok 4 fokozatot,
de amikor 1500girinél váltogat a váltó akkor kb nulla :-)
RomeoOne13-02-2024 09:22:20 // 34150
A kettő nem zárja ki egymást. Én megyek erre a tréningre is. Ha meg csak úgy szabadon meg akarod hajtani, akkor a délszlovákiai utakat ajánlom (neked csak ~150 km, mi Lacival több mint 300-at (ő majdnem 400-at) szoktunk menni érte). Egy nap, asszony, gyerek nélkül, csak a kanyargás.
Olyan kisimultan, boldogan térsz utána haza, hogy az asszony elkezd majd gyanakodni, hogy másik nőnél voltál :DDD
WarbiRunner (Gyuri)13-02-2024 08:59:47 // 34149
Na épp ezen agyalok, mert a vezetéstechnikai tréninget is kinéztem. De Giulia azt mondja jobban csipázná ha meghajtanám már rendesen, mert nyár óta ez itt csak közlekedés, nem autózás XD
SD13-02-2024 06:30:38 // 34148
Na csak hogy tisztázzuk: tehát amikor drift edzésen voltam egy épített bérelt BMW-vel:D

Az is tolta az orrát, aztán ki dobta a farát is ezek nem mérőszámok, nem jóságot vagy szarságot jelentenek.

Hogy jön ide az oktávia futóműve?:D Megint egy 10 évvel idősebb alfához asonlítgatunk egy tuning fábiát???

A fizikája nagyon egyszerű:
3 vektor van: gravitáció, lassulás/gyorsulás, oldalerő.

Amelyik keréken meghaladja a gumi tapadását ott megcsúszik.

Na hogy mennyit van a kerék a földön, vagy mennyi az autó tömege, hogy az úthibák milyen módon nyelődnek el itt kezdődik az amiről beszélünk.

Ha alátekered a kormányt és kövérgázt nyomsz egy hátsókerekesnek, egyenesen fog elindulni.
Ha beesel a kanyarba egyenesen fog továbbmenni...

Az autó jósága ott kezdődik hogy, mennyire olvasható az ami ta futómű csinál, mennyire tág határok közt kezelhető, nem az hogy 80-al 120-al vagy mennyivel mész be egy kanyarba.. az pont szerencse kérdése, mert ha kanyar második fele le van fagyva vagy egy homok szállító szar odaszórt neked egy kis homokot.. lehet repülni.

De hogy egy autó kormánymozdulatokra idegesen reagál, kitör, vagy semlegesen hagy időt, esetleg pont úgy van hangolva hogy már legyen benne egy kis bugi, de még ne azt érezd hogy minden kanyar életveszély?

Nekem volt 155-öm régi elhasználódott épp nem kopogó, de már megkeményedett szilentekkel.. biztos hogy körberöhögi a 159 futóműve, de azt is ismerjük el hogy egy nagyon jó súlyeloszlású és modern 500+ lóerőre tervezett Giulia futómű nem fog versenyezni egy koktávia vagy 159 futóművel, mert egyszerűen nem is ugyan arra lettek tervezve.

És biztos vagyok bennem mert emlékszem is a 155-öt ugyan úgy lehetett szeretni abban az állapotában is mint most a zsír Giuliát, és ugyan így lehehet egy jó 159-et is, vagy akár egy koktáviát, ha megtanulja az ember hogyan viselkedik.

A videó pedig arról szólt hogy a cica-skoda amit az emberek 90% szent grálként kezel ezért mindenkinek ajnároznia kell, ők most jól beintettek nekik:D Mert 300k feliratkozónál végre kimondhatták hogy a fapados alfa is odaveri a csúcs kotkodát ha arról van szó:)

Csak ez nem népszerű, de most egyszer 300k feliratkozónál kimondhatták.

Erre elkezdesz azon besértődni hogy leszaroztuk a 159-et, pedig szerintem pontosan tudja mindneki hogy az aktuális és saját alfa mindig a szent tehén.. de ki mondta hogy nem? És ki mondja hogy ne legyen így? Egy valag pénzt fizettél érte, persze hogy jó, de mindenkié, a 300ezres alfa is meg a 30milliós is jó, mert benne van az a 100 év:)
Zselé12-02-2024 23:36:14 // 34147
Tessék eljönni pályatréningre, és közelebb lehet merészkedni a szögesdróthoz… :)))
Liquid12-02-2024 22:32:15 // 34146
a facelift előtti a Giulia/Stelvio is tud motorfékezni
Liquid12-02-2024 22:31:00 // 34145
Az enyémnek is csak egyszer indult meg a segge gázelvételre, amikor a Robi ment vele a körforgóban. Gázra sokkal inkább el tudott menni a hátulja, de a széles kerekek meg az állandó összkerék miatt száraz úton ahhoz alapvetően kevés volt a power :) A Stelvio (meg gondolom a Giulia Q4 detto) máshogy adja ezt elő, mert alapvetően hátsókerekes.
RomeoOne12-02-2024 22:24:46 // 34144
Nekem cseréltek stabpálcát elöl kattogás miatt, de az nem gázelvételre kattogott. Bizonyos terhelésváltásokra vagy bukkanókon jött elő. Elvittem a szervizbe, a szerelő keresett a telephelyen egy olyan bukkanót, amin áthajtva pont kattant. odahívott 3 másik szerelőt, körbeállták a kocsit, és oda vissza gurulgatott rajta, amíg a "detektor" szerelők füleltek :DDD Végül megállapították, hogy talán bal elölről jön. Egy hét múlva kicserélték és tényleg elmúlt :D
Giuntini12-02-2024 22:22:22 // 34143
Az teljesen létező, olyan, hogy határozottan lassul, sőt folyamatosan vált vissza 35 km/h-s sebességig.
WarbiRunner (Gyuri)12-02-2024 22:21:28 // 34142
Igen, annak volt motorfékje, még lassult gázelvételre.
RomeoOne12-02-2024 22:16:48 // 34141
Automata, elsőkerekes 2.4 berlinád szerintem csak Neked volt (ezt már a múltkor is írtam). Talán még Giuntini-é volt hozzá a legközelebb, legalábbis hajtásláncot tekintve, de az se nem Ti, se nem berlina, ugyebár. Annak milyen motorfékje volt? Ott még az létező dolog volt?
WarbiRunner (Gyuri)12-02-2024 22:06:31 // 34140
Nyálkás úton kitekert kormánnyal az enyém nyilván elindult kifelé az íven. Nem kicsit, nagyon. Esős aszfalton is jellemző volt rá. Nyilván az első kerék hajtás ilyen. A Giulietta is csinálja. Ami nagyon különbözik, az pont a lift off oversteer. Nekem a (saját én egyedi) 159-em nem akart a jó égnek se megindulni ha elvettem a gázt. Ha egyszer picit is több gázt adtam a kelleténél, ment az orra. Ezek az én autómra vonatkozó tények (ÉAVT). Ennek adok egy rövidítést, hogy ne kelljen leírni sokszor :-) A vizes körpályán dettó ez történt, az orra kezdett mocorogni, elvettem a gázt. Ott egész jól visszajött. ÉAVT. Értem én, hogy ehhez tapadást kell veszteni, de arra különös hajlama volt vizes úton. ÉAVT. Soha nem éreztem a határait, csak tapogatni és lassacskán megtanulni tudtam, de biztos én vagyok béna hozzá.
Kanyarból kigyorsítani nekem kellemetlen volt, pláne ha nedves volt az út. ÉAVT.
A fenti leírás csakis a saját szubjektíve megélt tapasztalatomat tükrözi, általános véleményt nem fogalmaz meg, és kizárólag ÉAVT alapján került megfogalmazásra a maximális korrektség és kirekesztésmentesség igényével. :-)
RomeoOne12-02-2024 22:04:21 // 34139
Az a baj, Robi, hogy valami irracionális (legalábbis számomra érthetetlen) oknál fogva, Te személyes támadásnak veszed, ha valaki azt mondja, hogy a 159 megtolja az orrát. Lehet, hogy Gyuri nem rakta össze, de én már akkor láttam, mikor leírta azt a mondatot, hogy neked ez vörös posztó lesz :D

Mint ha az lenne egy autó jóságának végső mérőfoka, hogy indul-e a segge vagy nem :) Ahogy már Te is, én is írtuk, soktényezős dolog ez. A 159 meg egy nagy kanyarsebességű, stabil autó. Lehet vele játszani is, ha elég bátor az ember és el lehet dobatni a seggét. Mert jó egyensúlya van és ha úgy mozgatod, akkor indul.
De egy elsőkerekes autónál sztem nem lenne nagy erény, ha könnyen indulna a segge. Az pont nem lenne egy stabil és jól kezelhető autó. De a 159 az.

Én ezért nehezen is hiszem, hogy egy meghatározott íven haladva körbe (mondjuk körforgalom), enyhe gyorsításnál a segge indul meg különösebb hintáztatás meg gázelvétel nélkül. Igazából aggasztóbb is lenne, hisz miért tapad olyan gyengén hátul, ha a gyorsulás miatt amúgy is az egyensúlyihoz képest hátrébb terhel, ráadásul az első kerekeken még a gyorsítás is "eszi" az oldalirányú tapadást.

De szívesen beülök melléd kipróbálni. Leszek Gyuri avatárja :DDD Aztán itt az M6 felhajtónál körözhetünk a körforgalomban.
RomeoOne12-02-2024 21:30:20 // 34138
60-al ez a kanyar elég vakmerő :D Azért ne törd össze a gépet :D
Persze, hogy jobban dobja a seggét a Punto. A Bravo is. Mert nem olyan jó autók. Nem tudok pontos számokat,cáfolj meg, ha nem, de pénzt mernék rátenni, hogy arányaiban orrnehezebbek, mint bármelyik 159. Ez a kanyar meg lefelé megy, tehát még inkább első tengelyek terheltek, a hátsók meg könnyülnek.

Ezeknek a Fiatoknak nem is kell ilyen szélsőséges körülmény, hogy megdobják a seggüket. Én Tolnai útról jobbra az Újtemplomra kanyarodva is megúsztattam a seggét azzal, hogy ív közepén tettem vissza 2-be és az megfékezte az első tengelyt. Pedig ott nem is ez a fehér aszfalt van, meg az felfelé kezd el ívelni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.