Forum >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)13-09-2024 17:58:39 // 37030
Nem kell az már neked, csak elrozsdásodik. Vigyázok én majd rá, fűtött helyen tartom majd XD
WarbiRunner (Gyuri)13-09-2024 17:57:54 // 37029
Ha leveszed a toldó csövet, akkor a 40Hz körüli brummogás felerősödik. A hangfalaimon nagyon hallható.
Shadin13-09-2024 17:52:11 // 37028
Nálad mihez képest?
SD13-09-2024 17:41:01 // 37027
Ne is mond ledugóztam a gyári kipu-t és most azon parázok hogy háta még bemelegedetlenül víz volt benne és megpálik..

De a pók ne menjen bele:D
WarbiRunner (Gyuri)13-09-2024 17:31:53 // 37026
Megvárom amíg megküzdetek ezzel XD Ugyanitt gyári hátsódobot vas árban felvásárolok. :-)
WarbiRunner (Gyuri)13-09-2024 17:28:18 // 37025
Na bekapcsoltam a hifit, hogy halljam 😀 És tényleg nagy a különbség!
SD13-09-2024 17:19:15 // 37024
ha már mindenáron carbon, küldjük el a lökösbe épített véget karbonoztatni GT-nek:)))

Nekem elég volt csak a lökös fekete betétjét alulról megbontani, semmi egyebet nem bántottam annak kiakasztottam pár pattiintójás és hozzáfértam a kipuhoz

igaz emelőn
Shadin13-09-2024 16:48:17 // 37023
A 101 mm-es méret csak akkor játszik, ha a gyári keretet kiszedem, de az elég türhő szerintem. Ha ez így nem jó akkor ki kell venni mégis a gyári gyűrűt és egy rendes véget kell feltenni, de sztem az is 89-es lenne max. és nem feltűnő, hasonló mint a gyári.
Pl. egy ilyet ami nem csak egy sima lemez. Esetleg egy jó kamu karbont :-)
Vagy visszamegy a gyári dob, mert, ha ezeket a hangokat is elnyomom, mint amik hozzám beszélnek, akkor meg mi értelme? :-D
Shadin13-09-2024 16:41:59 // 37022
Én vettem egy ilyet 57/89mm-es verzióban, elvileg csak fel kell neki dugni és az alsó burkolat levétele után alulról hozzá lehet férni a bilincshez. A gyári dísz belseje 95mm, a perem szűkebb, de a 89mm-es vég befér rajta elvileg. Vagy nem, mert 88.7mm a peremnél a nyílás, és akkor mégis le kell szedni a lököst :-(
SD13-09-2024 16:28:38 // 37021
Kiváncsivá tettél én is modellezem valahogy ezt a kipufogó hosszabbítást:)

https://i.pinimg.com/736x/71/a3/09/71a309250fcabc20c3788c4b9288acd2.jpg

Ez foglalkoztat hogy esetleg egy mini valami perforáció, meg egy kis tölcséres vég hogy ne exponálja hogy keskenyebb a belső cső:)

És megvan a klasszik racse car kidörrentő:)

Mert a sima tölcsér meg projektálná úgy a hangot hogy azonnal kiszedne a rendőr:D de ha van egy kis luggatás, kvázi mini dob?:)
Shadin13-09-2024 16:04:01 // 37020
Szabóék válaszolnak web-es bejelentkezésre is.
Shadin13-09-2024 16:03:14 // 37019
Megejtettem a tesztet az illesztett hosszabbítással, szignifikáns a különbség, kell valami cső a végére. Tettem fel videót a korábbi megosztásra.

SD13-09-2024 15:28:45 // 37018
fiat szabó ha nem szimpi a carnet, de egy telefont megereszthetsz még

a szomszéd szerelőm azt állítja amúgy nem is lenne kötelező márkaszervízbe gordani a gépsárkányt, csak megfelelő képesítéssel rendelkező szerelőhöz aki pecsételhet..

de persze próbálgassa aki akarja ha 10m egy új motor:D
Piritu - 1.000.00013-09-2024 15:15:46 // 37017
A győri (most Carnet) Rieglerhez járok már 2003-óta.
Eddig csak telefonon beszéltem velük, azzal mindig sikerült így más módszerrel még nem is próbálkoztam :-)
zsoltee8313-09-2024 15:14:55 // 37016
Van rajtuk kívül olyan márkaszerviz, ahova érdemes fordulni?
SD13-09-2024 15:14:18 // 37015
ne is:)
nálam hagyhatod:))
zsoltee8313-09-2024 15:03:18 // 37014
nem könyörgök senkinek, hogy pénzt hagyhassak nála. :)
SD13-09-2024 14:35:05 // 37013
próbáld meg felhívni őket:) én csak telefonon jelentkeztem be.
Shadin13-09-2024 14:07:25 // 37012
A Budaörsiek egyetlen egy online megkeresésre sem válaszoltak nekem.
Navi vásárlás, időszakos szerviz, sw. frissítés stb. különböző időpontokban, de semmi válasz.
zsoltee8313-09-2024 13:27:24 // 37011
Carnethez hordja valaki az autót amíg garis? Biztos én vagyok szellemileg visszamaradott, beismerem. DE. Kaptam az autóhoz egy névjegykártyát, amin rajta van a munkafelvevő neve, emailcíme. írtam neki. 2 hete. 0 válasz. Kitöltöttem a Carnet oldalon a szervizbe bejelentkezős űrlapot. 3 hete. Semmi válasz. Kitöltöttem újra, a hét elején. 0 válasz. Értem én, hogy telefonálni is lehet, de én is vállalkozó vagyok. HA ír egy ügyfél messengeren, emailben, én azonnal válaszolok, főleg ha pénzt akar hagyni nálam. A Carnetnek ennyire jól megy, hogy éves szerviz bejelentkezésre 0 reakció? Tudom, hogy telefonálni is lehet, de akkor minek van a feleletválasztós, bejelentkező űrlap? Vagy lehet, hogy azért ghostolnak, mert gariban jeleztem az olajszenzor problémát? :D Azért kérdeztem a minap, mennyibe kerül a szenzor, mert az is megfordult a fejemben, hogy ha a márkaszerviz kutyába se vesz, akkor én meg elengedem a visszalévő pár hónap garit, aztán nem autózok emiatt 400km, meg rámegy az egész napom. Elviszem helyben szervizbe, megveszem a szenzort, aztán jónapot.
WarbiRunner (Gyuri)13-09-2024 13:25:50 // 37010
És megbízhatóbb. Látod, ennyi 😆
SD13-09-2024 12:52:08 // 37009

fújhatnál buborékot:D

én meg örülök hogy ma is rávettem magam a biciklizésre így a száraz garázskájában pihen a tiszta giulia:)))

jó reggel megúsztam az esőt, de délután, este?:D
Shadin13-09-2024 12:49:04 // 37008
Szakad az eső reggel óta, nem tudok próbálni :-)
SD13-09-2024 09:54:25 // 37007
Hát műnő is olcsóbb:D
WarbiRunner (Gyuri)13-09-2024 09:00:42 // 37006
Látod, mégis lehet jo dolog a műhang :-)
SD12-09-2024 22:44:39 // 37005
Nekem az a baj ami ma teszik az a holnapi légnyomáson nem:D
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2024 20:50:23 // 37004
Megoldható fülre, a Te füledhez 😄 Szerencse is kell hozzá és kísérletezés. Hangfalat is sokan építenek fülre, és elégedettek vele.
SD12-09-2024 19:08:28 // 37003
Tök jó:D végig görgettem, jó lesz aza gyári inkább:D

1. ezt vlaaki megírta
2. ezt valaki évekig tanulta
3. éveket kísérletezett vele..

ha ennek a 90%-át, de ha csak a 70-et... 2x 30km autózás után backprocessben megoldom fülre, akkor most én vagyok a hülye?:D
SD12-09-2024 19:05:42 // 37002
Én azt nem todom hogy egy ilyen gyengébb szerkezetű cső nem inkább berezonál ugyan úgy azon a frekin ami kivágódik a kipuból, ezért csak részben csillapít?

de meg kéne próbálni hogy egy felvételen ugyan azon stream-ben lehúzni a végéről és megmérni mi a különbség

amúgy nekem is azt a bubogó frekit ami sztem ilyen 10-20hz tartományban lehet nem is veszi fel a mikrofon.. mert azt a kaszni apró torzulásaiból adódó testhang hullámok keltik a belső térben..

erre jó az a csü:)
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2024 18:33:52 // 37001
Annak "shell noise" problémája lesz. Tényleg ennyire féltek a kipufogósoktól? Már rég csináltattam volna két sliccelt toldót amit bele lehet nyomni a cső végébe. A Shadin féle kísérlet nekem tetszik, a különböző csőhosszakkal szépen be lehet játszani a tartományt ahol pont jó. Aztán csak csináltatnék megfelelő szögben megvágott toldót amit pár centit lehet ki be tologatni, hogy a végső csőhossz meglegyen. Aztán ha minden a helyén, fel lehet pöttyinteni. Ha még továbbra is van búgó hang, be kell mérni a frekit és építeni egy Helmholtz rezonátort (á'lá sörösüveg). XD
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2024 18:28:46 // 37000
Hát oké....
Akkor tessék, az end correction résznél találsz olyasmit ami ide kell, ha nagyon elméletezni akarsz XDDD
SD12-09-2024 17:59:59 // 36999
levágok otthon két 50ft-os sörösdobozt:D
Bár az lehet nem fékezi meg:D
SD12-09-2024 17:58:57 // 36998
Én úgy elméleti fizikuskodom:)

Jönnek a lökéshullámok a motor felől, kb. mint az optikai kábelben a fény, pattog.
A dobnál mindenképp abszorbeálódik, ezért a dob után lévő cső kimeneti nyílásánál,
180 fok irányban elindul (ez valóban minél hosszabb annyival iránítottabb már), ha kilépésnél közeli alkatrészt talál, esetleg saját frekvenciával akkor erős doboz hangot produkál a kaszniban, ez egy ideig, és egyétől függően lehet wow, de fárasztó is.

A kipufogó vég lökösön kívül vezetése azért tűnik jó megoldásnak mert így nem tudja berázni a kasznit, csak a gumi tartókon keresztül illetve amit maga a dob és a cső rezgése kelt.
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2024 17:23:22 // 36997
Ha a vége felé vastagodik a cső, az hangosít. Hogy mennyit, az teljesen kísérleti dolog, de tapasztalat. Igaz még Waresz érából, de akkor volt leghalkabb ha állandó keresztmetszeten és hosszan jött a gáz a végdobból.
G-MANN🍀12-09-2024 17:17:31 // 36996
Sziasztok!
Amennyiben valakit érdekel maradt 2db Pirelli P ZeroAR 225/40 R19 defekttűrő nyári gumi, első kerekekkel, kb 5 mm lehet a profil. 2021-es gyári szerelés volt.
Üdv.
Csaba
zsoltee8312-09-2024 16:45:52 // 36995
Nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget!
Shadin12-09-2024 16:11:58 // 36994
A holnap reggeli indítás 90 mp-ét még felveszem.
Shadin12-09-2024 15:59:38 // 36993
Valóban :-) Ha levágja valaki a gyári végét, akkor lehet akár verbális tuning is belőle :-)

A bajom az, hogy nem akarok kilógatni egy am. brutál véget aminek más a szöge.

Olyasmi felé hajlok, hogy egy ilyesmi véget teszek rá a gyári kamugyűrűn belülre a megfelelő letörésre korrigálva.
SD12-09-2024 15:49:04 // 36992
Az eredeti kipunál ez lehet tuning is, mert így csinálnak egy kis hangot agyon halkított autónak:)))

Másik ilyen zajforrás szerintem a hátsó csomagtartóban lévő műanyag teknő, mert az kb. semmit nem szigetel.. de ha vég kivezetődik az már ha leveszi az infra tartományban búgó hangot, akkor az állaaatt:)))
SD12-09-2024 15:47:08 // 36991
NA ez már valami!!! Sounds like a plan:)))
Örök hála ez a kísérlet nagy lépés az alfás nemzedéknek:)))
Shadin12-09-2024 15:14:31 // 36990
"Készítettem videót is a módodosítással, hangos videót nem csináltam, de a szignifikáns a különbség"

Ha valaki megnézi az albumot akkor az utolsó (második?) videó az eredeti állapot, sajnos nem jön át az a zavaró dünnyögés amit eltompít a csőhosszabbítás.
Shadin12-09-2024 15:05:36 // 36989
Végeztem egy kis kísérletet és megállapítottam, hogy a Remus a vége rövidsége miatt valóban a lökhárítóba röfög, de nem kicsit.
Így már azt is el tudom képzelni, hogy visszaörvénylik a kipufogógáz és egy esetleges tömítetlenséh miatt az utastérbe is be tud jutni, pláne ha a lehúzott ablakkal még segítünk is neki. Bár én ilyet nem tapasztaltam, de párom érzékeny ilyenre és a Giulia-ba állandóan fáj a feje. Nekem is elég gyakran, még a Remus előtt is.

A teszt igazolta, hogy a meghosszabbított cső a zavaró rezonálósabb alapjárati ill. hidegindítós dúsítós üzemben jelentkező hanghatás nagy részét elnyomja, ill. jelentősen csökkenti.



A kipufogó vége a díszkarika tetején mérve 14 cm-rel beljebb végződik:



Készítettem videót is a módodosítással, hangos videót nem csináltam, de a szignifikáns a különbség. link

ui.: SD! Must have egy gusztusos vég!
Shadin12-09-2024 14:07:10 // 36988
Gyárit innen pl.:
1
2

Am meg talán innen:
1
2
3
zsoltee8312-09-2024 13:43:28 // 36987
Sziasztok!

Gyors kérdés. 2.0 benzines Giuliához, Stelviohoz hol vennétek motorolajszint érzékelőt?
Shadin12-09-2024 08:25:14 // 36986
👍
SD11-09-2024 22:23:10 // 36985
kipufogó tuning?:)
Shadin11-09-2024 20:35:24 // 36984
SD11-09-2024 19:09:18 // 36983
De ha a házán ott a púp felül mi lenne benne? Persze elég drága sorsjegy:D
WarbiRunner (Gyuri)11-09-2024 18:33:04 // 36982
Na annyit megtaláltam, hogy a MY21-es nyitott difijén lévő kódszámon Eu6 Final Q4 difi is van, tehát jó eséllyel féltengelyt nem kell cserélni.
Shadin11-09-2024 17:44:34 // 36981
A felső az a biztosan nem Q2,
az alsó meg vagy ez vagy az :-(



From ePer for Giulia - in bold you have LSD (939 option code active - mean mentioned and without !):

for 2.0 AT8 cars:

55274955 KW147 + 531 + TTRWD + CAMAT
55274951 KW147 + 939 + TTRWD + CAMAT == Mopar 68420735AA
55285032 939 + (ECOCF6, ECOCN6B, ECOCN6D, ECOE6D)
46350559 939 + (ECOCF6, ECOCN6B, ECOCN6D, ECOE6D, ECOUL125)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.