Forum >> Giulia

RomeoOne04-07-2025 21:04:35 // 39528
Akkor GPT-vel programozd le a ESP off-ot, de e-diff ON-t, és kész a gép :D
SD04-07-2025 14:41:52 // 39527
Ja igen bemelegítésnek én is megcsináltam előtte egy html, js, css weboldalt amin funkcionális GUI fombok is voltak saját fejleszésűek..

Ez volt a kickstart, a video illesztőre már csak azért mentem ár hogy komolyan vegyenek:D:D:D

tehát a fél éves muinkájukat kipipáltam 3 nap alatt:D Jó én nem illesztettem rá a backendre, de onnan kb. csak ctrl C, V és megy:)

Ha megtalálod a rendes moduláris lebontását, gyakorlatilag bármit meg tudsz csinálni, ez óriási dolog:)))
WarbiRunner (Gyuri)04-07-2025 14:27:34 // 39526
Én honlapot építettem így. Már három körön voltam túl webdesign cégekkel, és még nem is az ár volt ami nem tetszett, hanem igazából az, hogy a tartalmat nekem kellett volna végül úgyis megszerkeszteni. Ja, és mindenféle Pixabay, Shutterstock egyen képekkel dolgoztak volna. Vagyis, állandóan konzultálni kellett volna, előkészítenem a tartalmakat, és a képeket is. WordPressel már dolgoztam, azt tudnam, hogy nem akarom. A Wix-et megnéztem, azt sem akartam megtanulni, hóót agymenés a logikája. Úgyhogy szépen rávettem ChatGPT-t, hogy HTML-ben (igen...XDD) írjunk meg egy weblap motort.
Néha korábbi verziókkal megetetve újra kellett kezdeni, mert elszállt a fantáziája, de kb 6 óra munkával kész lett egy html-ben megírt weboldal váz. Formázásokkal, felugró szövegmezőkkel, menüpontokkal, témakör ikon helyekkel.
Ezután a Bing AI képszerkesztőt kezdtem gyötörni, és készültek ingyen nem jogdíjas képek, amik pont oda valók.
Mikor összeállt a szerkezete az egésznek, akkor nekiálltam a telefonommal fotókat készíteni, majd az ősrégi Paintshop Pro-mmal kicsicsázni, méretezni, stb. Pár nap alatt összeállt. Rendesen tesztelve lett laptopon, telefonon, és GPT folyamatosan küldte a kódrészleteket, hogy milyen elhelyezési hibát, hogy javítsak.
Végül írt egy kontakt formot, egy komplett Pricacy Policy-t egy megadott hasonló tematikájú weboldal alapján, megírta a contact form e-mail küldő részét.
Aztán javasolt cookie consent managert, és el is mesélte, hogy hogy tegyem rá a kész weblapra.
Még rádobtunk egy Analytics-et, és tádámm, az lett amit szerettem volna.
SD04-07-2025 13:29:52 // 39525
Szóval akkor ez egy LED driver, ami végülis gyors impulzusokat tud bedobálni a CANbus-ra, ezzel gyakorlatilag szimulálja egyes hardwerek ott létét, vagy nem ott létét:))

Elsőre egy kicsit kockázatosnak tűnik egy nem erre készült prottal rámenni az autó hálózatára, ha netán elereszt ott egy erősebb jelet.

Egy ESP32 vagy hasonló chip aminek van i2C portja is alkalmas lehet ilyenre és az erre is való:D

persze lehet ez a chip olcsóbb nemtom.
SD04-07-2025 13:27:01 // 39524
Na ezt megnézeketem, én sem tudok C-ül:)

De azt tudom hogy amióta haverok lettünk a ChatGPT-vel, a céges programozókat már egyszer megfenyítettem:D:D:D Úgy hogy egy kódsort nem tudnék gépelni:)
Pytihon, OpenCV stb. csináltam egy olyan video összeillesztő toolt !1 óra alatt! képernyő felvétellel bizonyítva:D:D:D aminek ők neki sem kezdenének:D:D:D

Mert fél éve xarakodtak az egyik GUI design-om megalkotásán:D
És mondom akkor kicsit odacserdítek, fogd meg a söröm, azóta csend van:D
Shadin04-07-2025 09:56:27 // 39523
Nyitott kapukat döngetsz, de nem én programozom, tököm se' tud C++-ul :-)
Baccable
SD04-07-2025 07:08:06 // 39522
Ha megmondod mit kell programászni megirazom a chatgpt-vel:)))
SD04-07-2025 05:04:15 // 39521
De neked kell kérni, vagy automatán kiírja, mondjuk indítózáskor, gyújtás után?:)

Annak mondjuk lenne értelme hogy, power-re a Voltage-t írná ki meg az Akku %-ot, és frissítené míg mondjuk elindult a moci:)

Úgy mint ahogy középen az olajat rakja ki:)
Shadin03-07-2025 21:36:27 // 39520
Bármilyen MES által is lekérdezhető paraméter kiíratható
SD03-07-2025 21:12:00 // 39519
elég pöpec:)
voltage, feszültséget tudna?:)))
vagy én ráirányítanám a brake, vagy gaspedal értékre is:)))
egyik legyen voltage a másik megőőő monjduk.. az mi legyen:))
Shadin03-07-2025 16:49:59 // 39518
szüvegmező==szövegmező
Shadin03-07-2025 16:46:36 // 39517
Tulképp igen, ez egy 26 karakterig címezhető szüvegmező a BH-CAN-on keresztül, viszont a C1-CAN-ről szipkázott adatokat lehet kiíratni ide.
SD03-07-2025 14:44:49 // 39516
A rádió neve helyett beküldi RDS-ba az info-t?:)
Shadin03-07-2025 14:21:31 // 39515
A középső a current, csak épp váltott :-)
Shadin03-07-2025 14:19:19 // 39514
A modifikációé :-)
zgi52103-07-2025 14:01:28 // 39513
az elmult 8-9 evben lett volna esely megtanuli egy optimalis poziciot nahh😳
zgi52103-07-2025 13:59:52 // 39512
ez mar az elektrifikacio resze?🫠
Shadin03-07-2025 12:42:27 // 39510
Nem baxtatják szervizben, adja a feszültséget, ill. áramerősséget járó motornál. Egy reset ill. lecsatlakoztatást követően úgy kalibrál, hogy az ismert A és V adatok mellett a 4 óra nyugalmi időszakban milyen mértékű a V esése. Amint ezt betanulta és az akku is megfelelő töltöttséggel bír, (vissza)engedélyezi az S/S-t ill. még rosszabb esetben az ablak ill. tükörfűtést...
SD03-07-2025 11:45:42 // 39509
na ez egy jó alap: tehát anglikán barátainkat nem annyira értelmező cartársaknak.

ha leszedet a powert az IBS elfelejti az akksi paramétereit, ha egyszer elindítod és használod, utána legalább 4 órát békénhagyod, megtanulja és ez alapján dönt a start/stop deaktiválása felől

ez alapján viszont nem látom hogy ezt kellene még szervízben is baxtatni?
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2025 09:33:14 // 39508
Csatlakozom az előttem szólókhoz, gratula! :-)
Shadin03-07-2025 09:14:06 // 39507
"When the IBS is powered up for the first time or is powered after a power disconnection, it enters a “recalibration” phase,
where the IBS must recognize the type of battery and its characteristics and state. In this phase the tolerances on the state
functions (SOC, SOF) are greater than in normal working condition. When IBS is disconnected from the battery, the device
loses its stored memory. When power is restored, the IBS starts a relearn process. Until the relearn process is complete,
accurate battery state information is unavailable to other vehicle systems. The IBS relearn process requires one start and
at least 4 hours with the vehicle off, electrical system asleep. Remember, the relearn process is restarted every time power
is reconnected to the IBS. This has a major effect on the stop/start feature."
SD03-07-2025 07:18:12 // 39506
Láttam én Competiziona felszereltségű autón is ilyet:)))
Bevallom én szeretem ezt a felnit nyilván mokányabb a széles hátsó kerék.
Deha igazán szeretnéd van egy téli szettem Tonale-ról az 7,5” széles :))))
Peti16V03-07-2025 00:15:12 // 39505
Köszönöm srácok!

Romeo: előbb volt meg a Plexiclick, mint az autó 
Még nem szereltem fel, remélem azzal normálisan fog állni a rendszám.

SD: mehet a csere, de engem csakis az Ampera garnitúra érdekel 🤪
Kazes☻02-07-2025 23:33:57 // 39504
Grat! Sok boldog km-t kívánok...! :)
RomeoOne02-07-2025 20:46:03 // 39503
Gondolom így nem csipog miatta a radar. Csak hát egy olasznál az esztétikát ne áldozzák már fel ilyen gagyi megoldással.
zgi52102-07-2025 19:37:34 // 39502
ilyen otrombán csak ôk teszik fel😬
SD02-07-2025 17:55:12 // 39501
MI alapján méri az IBS a %-ot veszültség?:)
Vagy kijött és bemenő áram, meg merülési karakterisztika?
Ha xar az akksi lehet meg sem tudja mérni?
SD02-07-2025 17:53:09 // 39500
Nekem azt mondták a szervízben adoptálni kell még az új akksit a rendszer megtanul róla valamilyen paramétereket.

De mondjuk ha megbírnám csinálni magamnak az új kütyüvel?:)
szana802-07-2025 17:28:57 // 39499
A hétvégén megyek egy kicsit hosszabbat vele meglátjuk. Ha nem akkor a jövő héten Tirol-ig lesz ideje feltölteni.
Shadin02-07-2025 17:25:11 // 39498
Az IBS ~65-70% körüli töltöttségi értéknél engedi az S/S-t.
szana802-07-2025 17:00:25 // 39497
Aksi csere után vagyok. Viszont ahol cserélték ott megtáplálták 12V-al a csere idejére így nem felejtett el semmit. A kérdésem az hogy kell e resetelni valamit ilyenkor? A start stop még mindig nem megy de ez lehet azért mert az új aksi töltése még nem teljes.
SD02-07-2025 15:12:07 // 39496
ha a turbo szelep süvít kicsit az ok, de a benyapumpa ne süvítsen:D
Shadin02-07-2025 13:06:02 // 39495
Bármit is vegyél hozzá, pl. AlfaOBD Android, ha ez megvan akkor a notira már féláron kapod, ill. a fullos MES sem hiányozhat a diag. noti sw készletéből :-)

Az enyém úgy süvít mint egy jó nyitott csöves TDI, néha belegondolok egy kis turbóhibát :)
SD02-07-2025 12:58:02 // 39494
JA távszakértésre lennék kiváncsi:

1. megérkezett az aliexpress-es OBD readerem, akkor mit kell letölteni, hogy mindent is lássak?:)

2. Autópályán pl: ha nyomatékból erősebb gázra gyorsítok megfigyeltem egy olyasmi hangot amit fals levegő szerű süvítést hallok...

egyéb hibajelenség nincs, de több gondolatom is van.. mivel mintha hátulról hallanám.. csak akkor csinálja ha annyira adok nagy gázt amikor még nem vált vissza de kb. ilyen 2000 körül alattról kell gyorsítani 6-7-8 nemtom..

Első tipp: felpörög az üzemanyag pumpa, tud az valami tömítésen bármin falsot szívni? vagy megdögleni ilyen hanggal?

Második tippem: turbo szelep ami nem zár tökéletesen, ilyenkor elereszt egy kis nyomást.. és mivel még nincs motor és kipu hang, így meghallom..

Mi a tököm lehet, ezt csak menetközben csinálja csak melegen és 100+km körül sztem.. bár talán már városban is hallottam, az is lehet csak a differenciál nyíg.. szóval olyan mechanikus de inkább süvítő hang..
SD02-07-2025 12:52:56 // 39493
Lemostam és felmálháztam reggel a gépet:)))
Alakul a túra szett:)))

nincs friss képem mert már hajtott asszony hogy menni kell dolgozni.. ehh.. Majd lefotózom:P

Addig itt egy régi:D



- új akku müxik meddig nem raktam csepptöltőre csak most mosás és bzgatás után:))
- kerékre azt mondta a szervíz még idén jó utána csere
- fékre is (abból ugye már bent figyel a tarcsiban a 23"b stelvio fék, de gondolkozom hogy még egy szett betétet lehet elhasználok ezzel a szettel)
- garanciális szervízre fogok menni első stabilizátor csere lesz akattogás miatt, ez kérdéses, hogy tényleg az-e remélem semmi nem baxódott el egyéb..

megnéztem ha netán nem lenne kész a verda.. tesla-val 6 töltés Rimini:D Amúgy nem is vészes:D

De majd meglássuk:)
leopop302-07-2025 12:10:22 // 39492
Sok balesetmentes km-t kívánok! 😁🍀

Ilyen jól fizetett a biztosító? 😅
SD02-07-2025 11:24:54 // 39491
Elsőnek is add el nekem róla a kereket:)))
adok helyette egy szett QV felnit:)))
SD02-07-2025 11:22:59 // 39490
Gratula szép a vas!!!! :)
RomeoOne02-07-2025 08:35:19 // 39489
Gratula, nagyon jól néz ki!

A Pappast mondjuk szigorúan büntetném ezért az ízléstelen rendszámelhelyezésért :D
Peti16V01-07-2025 23:56:16 // 39488
Összejött, újra Giulia lett 😍😍😍



Még csak pár kilométert mentem vele, azt is tojáshéjon, de ez az Autó egy ÁLOM, imádom!
Shadin01-07-2025 18:38:41 // 39487
Nem mondom, hogy nem ülök kényelmesebben a Veloce ülésekben, mint anno a Ti-ben, de a Giu-ban még nem találtam meg azt a pozíciót, ami kényelmes is, ill. értelme lenne a combtámasznak, azért próbálkoztam a magasítással, viszont miután ez sikerült és értelmet is nyert a combtámasz állíthatósága, addigra pont átment a Ti fekvős pozijába ami meg nem volt kényelmes itt még rövid távon sem. :-)
Shadin01-07-2025 18:35:44 // 39486
Eskü nem vagyok nepper, de van egy AAWirteless (ONE) és egy friss ropogós AAWireless TWO+ AA adapterem, ha valakit érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2025 14:06:54 // 39485
Az szép, ilyen magassággal, egy halom gyerekkel. Ugye hogy nem kis autó! XD

Azért nincs lábvisszafeszítéses fájdalom, mert jó a pedál és a rugóerő is. A 146-nál anno feszítettem a rugón egy alu alkatrésszel, úgy egész jó lett. A Giuliánál szerintem ezt is jól eltalálták ezzel a padló pedállal. Egyrészt jó a rugóerő, másrészt padló pedálnál tudsz játszani az erőkarral, vagyis hogy mennyire a tetején taposod. Aztán a lábad odaszokik ahol pont jó.
Az eredmény? Állok a pirosnál a Giuliettával.. állok, és pár másodperc után fülelelek, hogy basszus, valaki álló helyben forgatja a motort a környéken. Ja nem, én forgatom álló helyben XD Mert rajta hagytam a lábam megszokásból a gázon, és ez nem tartja meg a lábam, mint a Giulia pedálja.
Egyedül a fék és a gázpedál közti magasság különbség zavart eleinte a Giuliában, de már kiküszöböltem a problémát.
Liquid01-07-2025 12:25:49 // 39484
+1, a TI ülés csak fekve volt jó :)
érdekes módon az Alfatex-ben lehetett értelmesebben ülni.
SD01-07-2025 12:07:17 // 39483
amire rászoktam még hogy szinte az oldalán fekszik a lábfejem a gázpedálon, és szerintem ez nem helyes élettanilag, mert hiába egy picit csavaritás és már helyén s van a féken.. de mégis jobb ha felfele áll a lábfejem és úgy lépek át.. mert a térd izület és a boka izület nem csavarodik, ami hosszabb úton lehet már gond.

ez most saját felfedezés mert simán tud panaszokat okozni egy ilyen izületi terhelés
SD01-07-2025 12:04:35 // 39482
nekem annyi még hogy talán egy lehelettel lehetne hátrább az ülésem 1-2 katt, de maxira nem kell hátratolnom pedig 194cm vagyok.

A gyerekek miatt van előrébb húzva de már megszoktam:)
És még így sincs az a gázpedál felett lábvisszafeszítéses fájdalom mint a 155-nél volt:D

A kormány nyilván csutkára fel van emelve és most már kihúzva 3cm-et kb.

Az ülés maxi alul és a támla meg olyan nem függőleges, de ahoz közelebb.
És így egyáltalán nem fárasztó derékügyileg, sőtt!!
SD01-07-2025 12:01:48 // 39481
Én meg aggódva néztem az instruktorra mikor a megszokott 155-ből örökölt majompóznál és full betolt kormánynál, 3cm-el kintebb akarta húzni a kormányt:D

és tényleg jobb lett:D
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2025 11:31:15 // 39480
A derék dologgal tudnék vitatkozni :-) A 159-ben a hiperszuper sportülés bizony pont ilyen fekvő helyzetben volt használható csak. Ugye..ugye...XDD
Nekem a derekam iszonyatosan kicsinálta egy óra alatt, ha normális üléspozíciót állítottam be. Napokig lábadoztam utána. Évekbe került lejönni erről, most a Giuliában lényegesen normálisabb szögekben áll az ülés.. és nem fáj a derekam :-) Az M-ringen az instruktorok fekvő pozícióból lényegében beletoltak a kormányba. Na azon azért finomítottam, mert totál nem éreztem úgy a kontrollt, nagyon közel volt.
A Giuliánál nagy előny, hogy a pedáloknál mélyítve van a kaszni, így lehet normálisan is ülni benne. Sőt, így, hogy nem szűk, sok órát is lehet utazni benne, mert van mozgástér. 4 és fél éve nem fájt a derekam. Sem autóban, sem sehol.
SD01-07-2025 10:29:51 // 39479
Nemtom a Giulia megjelenésekor ültem benne, azóta csak nagyobb lett:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.