Shadin10-03-2025 19:51:00 // 
38612 
	Szerintetek ez normális?
 
 
 
	Shadin10-03-2025 17:54:33 // 
38611 
	Most, hogy taknyon csúszkáltam, D-ben két kerékkel sepert kifelé kanyarban, ugyan úgy RACE-ben, de "kockult" N-ben, A-ban még azt sem...
	
 
	
	Az ESC funkciója, hogyha megcsúszik az autó, a kerekek fékezésével próbál ellenkező irányú forgatónyomatékot létrehozni, így visszatéríti az autót egyenesbe. Szóval ott válik szét, hogy az ESC akkor lép be, ha már megcsúszott az autó.
A két funkció váltásban működik. Kanyarodj ki nagy gázzal egy kereszteződésben úgy, hogy kanyar közben belelépsz a gázba. Az első funkció mindig az eLSD. Emiatt nem nagyon tapasztalsz olyat, hogy az ív belső kerék kipörög, és nem gyorsul az autó. A kipörgés miatt az asr el is venné a nyomtékot, és nem tudnál kilőni rendesen.
Amit tapasztalni fogsz, hogy amint beleépsz a kanyar közepén a gázba, instant eldobja a farát. Ez az eLSD.
Ami következik, ha nem voltál nagyon nagyon gyors a kormánnyal, hogy elveszi a gázt az ecu. Ezt még nevezzük  kipörgésgátló funkciónak. Ekkor érzed, hogy bekockul, és ennek a határát nehéz nagyon eltalálni. Ha elég bátran rúgtad le a gázt, vagy jobban csúszik mint számítottad, akkor hiába veszi el a gázt, ESC beavatkozási határon túl lendül az autó. Ekkor kapcsol be az ESC, amit onnan ismersz fel, hogy egy kerék megáll, és oldalra radíroz az aszfalton, kellemetlenül rezeg is a kaszni ha ezt szárazon csinálod.
Kb ennyi.
Versenypályán is egyértelmű. Kanyar kijáraton gázra eLSD, elmegy keresztbe. Ha túlságosan elmegy keresztbe, az ECU a gázt elveszi de még nincs ESC. Szűk kanyarban szintén eLSD "húzza be a farát. Ott ha túlfordul a fara, azonnal ESC, ilyenkor billen egyet az autó visszafelé, de megúszod :-)
	
 
	Shadin10-03-2025 14:45:09 // 
38609 
	Az eLSD és az ESC hol válik el tesztelésnél?
Baccable project dolgozik többek között a standard EU kulccsal történő remote start :-)
	
 
	
	Na ez a fék dolog hasznos infó, köszi! Kicsit rá vagyok erre fókuszálva én is, még majd próbálgatom N-ben, csak nehéz magam rávenni, hogy értékes kilométereket pazaroljak el abban a borzalmas módban XD
Az eLSD-t két helyen tudod kitapasztalni, verenypályán és városban XD Elinduláskor mindig aktív szerintem, illetve bármely olyan szituban ahol gázt adsz és egy kerék pörögne, közbelép és azonnal slide van. Ilyenkor igazából a virtuális hegesztett difi effektet lehet csak érezni. Pályán viszont nagyon ott van az az érzés, hogy "valami" fordítja az autót a kanyarokban. 
Ez a canable projekted nagyon tetszik, követem a történéseket :-)
	
 
	Shadin09-03-2025 14:56:13 // 
38607 
	Amit biztosan tudok/érzek, nincs eltérő teljesítmény  N D és RACE módok között, ezek mindegyike meg lett mérve. RACE mód előfeltétel mellett a bajuszkapcsolóval ki-bekapcsolható ESC-nek nem sok értelme van. RACE mód nélkül is tudja gombnyomásra a Dyno módot, jelentsen az bármit is. A fékreakció szerintem nem túl tudományosan a pedál megnyomásának sebességén múlik, nagyon rámentem erre a D-ben előfeszített a fék témára, sem ezt nem éreztem, sem változást az érzékenységben a RACE után. eLSD-t nem érzem túlságosan, nem tudom hogy viselkedik, de az ESC biztosan szeparált.
Ami érdekes még, hogy a rablásgátló így sokkal olcsóbb és egyszerűbb,
az S/S disable is és nem gombot emulál, hanem CAN parancsot ad,
továbbá a dashboard-ra küldött paraméterek, még ha nem is egyszerű használni, jó dolog.
Ua formában működik mint a Squadra Performance Logger, csak ez is sokkal olcsóbb, még ha több canable is kell hozzá.
Ugye a C1, C2 és BH CAN BUS-onként kell egy-egy canable :-(
Azaz ha minden funkciót ki akarsz használni, akkor három kütyüt kell megoldanod.
Nekem elég lesz a RACE mellett csak két CAN ami lefedi az igényeim.
Van egy srác Gianluca, aki nem tom melyik buszon és milyen formában, de adatot küld telefonra a Torque programnak és nem a show on dashboard-ot használja...
További ötletek is vannak a srácoknál...
	
 
	
	Akkor viszont sok előnye már nincs ennyire belenyúlni, bár kétségtelenül izgalmas projekt :-)
Nekem a fő bajom, hogy race-ben senki semmit nem tud biztosan, hogy milyen módban működik.
Illetve Race proxyval D-ben sem. A pedáltérkép tőlem lehet N-ben, hozzá lehet szokni. De a fék reakció milyen módban lesz? D, vagy N? Vesztek e lóerőket az örök N ECU map-el? Az eLSD agresszív, vagy normál módban működik? 
Tudom 5 perc átírni, de ezek miatt igazából motivációt vesztettem. Jóvanazúgy ahogy van.
	
 
	Shadin09-03-2025 13:37:04 // 
38605 
	Sajnos RACE konfig kell az ESC Off-hoz :-(
Nekem így a RACE fullos, én nem bánom az N-es pedáltérképet, még finomítottam is rajta,
valóban volt egy "gombóc" az elején kis fordulatszámon, azóta nem idegbeteg.
	
 
	
	Huhh, gratulálok! Nem semmi, hamar összeraktad.😄
Egy kérdésem van. Ha jól értem Race mód nélkül ez sem képes az ESC Off-ra?
	
 
	Shadin08-03-2025 12:48:34 // 
38603 
	
	
 
	Shadin08-03-2025 12:47:58 // 
38602 
	
	
 
	Shadin08-03-2025 12:46:56 // 
38601 
	
	
 
	Shadin08-03-2025 12:13:09 // 
38600 
	
	
 
	farki07-03-2025 21:44:59 // 
38599 
	Lehet, hogy csak a folyadékot kellene kicserélned…🤷🏼

 
	SD07-03-2025 21:14:01 // 
38598 
	Én arra is gondolok hogy belever az index a kertelgázba:/
	
 
	Zselé07-03-2025 19:06:17 // 
38597 
	Lefőtt a kávé… multiair… vagy kezdődő dugattyútörés :(
	
 
	Shadin07-03-2025 16:16:54 // 
38596 
	Kuka :-(
	
 
	SD07-03-2025 14:56:18 // 
38595 
	Többször tapasztaltam hogy hidegen elindulva van egy kis szelep hangja az autónak.
Nálam az indulás nem 15 másodpercel-beinítás után van, hanem inkább olyan 1-2 perc mert mire kiállok, meg eleve is megváírom míg visszaejti a fordulatot.
De mégis első pár méteren óvatosan indulva többször hallottam mintha kicsit kerepelne.
33k km
Vége lefutotta?:)
	
 
	Kócosw03-03-2025 20:44:08 // 
38594 
	Előttem halado hirtelen savvaltasa miatt nekem is kellett És hát ugye a két kerék esőben nem 4...
	
 
	Kócosw03-03-2025 20:42:44 // 
38593 
	En 125 ös obogóval pereceltemegy kb 50 el Münchenben meloba menet esőben.Senki meg nem allt mindegyik értetlenül nézett, sőt hatul meg dudaltak is,.En szedtem össze a robogót nyustoltem at a fuves elválasztósavon,a sok bolond meg nezte ahogy küzdök ott egy par pörgés es x meter csuszas után,de segíteni egyiknek sem jutott eszébe pedig jól esett volna...Tudom mire gondolsz,ennis alltam mar meg segíteni...
	
 
	SD03-03-2025 18:00:00 // 
38592 
	na szóval kiköpöm a fogalmazásgátlót.. megrázott a sztori :(
	
 
	SD03-03-2025 17:05:06 // 
38591 
	Ha könnyebb biztos mindannyiunknak volt már hogy, utólag gondoltunk bele hogy de jó hogy megállt a másik autó. És hányszor állok meg én is olyanoknak akik nem tudnának.
Ez most nem adta ki, bárkivel előfordulhat az a nagy igazság :(
Racevét!
	
 
	Peti16V01-03-2025 20:57:15 // 
38590 
	Köszönöm!
Igen, hála az égnek ő sem sérült komolyabban.
	
 
	G-MANN🍀01-03-2025 12:05:03 // 
38589 
	Sajnálom, részvét! (Szemből jövő is megúszta?)
	
 
	Peti16V28-02-2025 20:11:01 // 
38588 
	Még nem tudom mi lesz, de valszeg nem Giulia 😢
	
 
	Peti16V28-02-2025 20:09:06 // 
38587 
	Köszönöm!
Vitte magával a sírba a MA hibáját, ami a legutolsó olajcsere óta egyszer sem rakoncátlankodott. Gyanús nekem, hogy átmosták a motort motoröblítővel, de az is lehet, hogy a friss olaj tette rendbe átmenetileg. Ez már sajnos nem fog kiderülni…
	
 
	Föckös28-02-2025 11:25:02 // 
38586 
	Sziasztok. Utolsó, még magamnak tartogatott Giulia kétszéles felniszettem eladó.
https://www.facebook.com/groups/1750670975174549/permalink/3707360839505543/?sale_post_id=3707360839505543&rdid=fy3WKD7vx30s5hkM
Ha érdeke bárkit, akkor 2foldvarigabor@gmail.com címen elérhető vagyok.
	
 
	
	Akkor öröm az ürömben, hogy remélhetőleg az megtérít annyit a kárból, hogy jöhessen az új Giulia (:
	
 
	Peti16V28-02-2025 11:04:18 // 
38583 
	Igen, volt.
	
 
	
	RIP :(
Casco volt rajta legalább?
	
 
	Peti16V28-02-2025 09:49:49 // 
38581 
	Az én f@$zságom volt, gyorsan mentem, egy olyan helyen, ahol semmi nem jöhet jobbról, jó minőségű út (azon a rövid szakaszon), jobbról végig betonkerítés, kicsit odafestettem neki, jól esett a hosszú dugóban ácsorgás után egy kis gyorsulás. Olyan 90-nel mehettem (50 helyett) amikor balról egy telephely kapujából elém hajtott egy barom, egyszercsak ott volt előttem egy szinte álló autó. Satuztam, de egyértelmű volt, hogy nem tudok megállni, így megpróbáltam balról elkerülni, de sajnos szemből jött egy autó (amit az elém kihajtó autótól nem láttam), így csattantunk. De persze ez az egész pár tizedmásodperc volt, nem volt idő a különböző megoldások közt mérlegelni. Így utólag lehet, hogy jobban jártam volna, ha a barmot tolom meg hátulról, de lehet, hogy akkor meg ő sérül komolyabban, de ülhettek volna gyerekek is a hátsó ülésen..
	
 
	Liquid28-02-2025 09:20:23 // 
38580 
	uhh, részvátem az autó miatt :( de legalább te jól jöttél ki belőle)
mi történt?
	
 
	Peti16V28-02-2025 09:12:18 // 
38579 
	Egy csodás Giuliával kevesebb az utakon, szerda este a vérét adta, hogy megmentse az életem. Az autó sajnos menthetetlen (biztos meg lehetne csinálni, de nem érdemes), az A-oszlopig eltűnt a fél eleje, én viszont kis zúzódásokkal kiszálltam.
Tegnap elmentem világosban elhozni belőle a cuccaimat, hihetetlen, hogy mekkora erők hatottak a becsapódásnál, ujjnyi vastag alu és acél lemezek szakadtak szét és gyűrődtek a mp töredéke alatt, hogy csillapítsák a becsapódást. Jól vizsgázott az autó, megcsináltam a frontális töréstesztet, Nektek már nem kell 😊
RIP SNS-300 2021.03.02-2025.02.26.
(Képeket nem teszek fel és azt kérem, hogy ha találtok is róla valahol a neten, akkor Ti se tegyétek itt! Köszönöm!)
	
 
	
	Most nem kerestem. Tavaly ősszel volt.
	
 
	Shadin27-02-2025 13:46:05 // 
38577 
	A Brembo szerint ez Classic line, autodoc hazudik...
	
 
	Shadin27-02-2025 13:43:13 // 
38576 
	Te találsz Ferodo DS2500-t Giulia-hoz?
	
 
	
	Egyébként ha letekersz az 
autodoc oldalán, erre írja, hogy high carbon. A fő előnyöknél, remélhetőleg igaz is.
 
	
	A különbség csak úgy jön szembe, ahogy a 159-nél. Nekem is azóta ekkora kérdés a fék, előtte felraktam valamit ami márkásabb, aztán sose volt baj vele. 
Hátul egyelőre nem kérdés, hogy újra ezt a mart Rotingert tenném, ugyanilyen betéttel. Előre fogalmam sincs ..
Talán elöl is mart tárcsával kicsit már túl agresszív lenne. Lehet hogy a klasszik ATE megoldás a legjobb elöl valami jó betéttel, PL Ferodo DS2500.
	
 
	Shadin27-02-2025 11:19:00 // 
38573 
	Elhiszem, hogy így van, de hogy amit veszek az milyen jellemzőkkel bír arról fogalmam sincs, Brand hitbe kell forduljon egy termék vásárlása, és a különbség soha nem fog szembe jönni veled. 
Ha csak azon múlna melyik bír több plecsnivel, akkor a Bosch a nyerő, HighCarbon, ECE-R90.
Nincs más ebben a kategóriában, de ki vesz Bosch féktárcsát könyörgöm :-(
	
 
	
	Az egy darab vas dologban nem hiszek. A szürkeöntvény alapanyagában is van eltérés, szerintem nem mindegy honnan van a vas, mennyi az újrahasznosított benne, mi a pontos összetétele. Ami még nem mindegy, az utólagos hőkezelés. Egyáltalán van e, és milyen "recept" alapján feszültségmentesítik az anyagot. Egyszerű alkatrész, de itt is vannak apró lépések ami minőség különbséghez tud vezetni. Csak nézd meg 
ezt a táblázatot, hogy a szürkeöntvény fizikai tulajdonságai milyen skálán tudnak változni.
 
	leopop326-02-2025 23:36:54 // 
38571 
	Ugyanez a tapasztalatom a Rottinger fúrt mart grafit line tárcsával Brera alatt. Ahogy lemosom a kocsit egyből rozsdás a tárcsa picit. Szerencsére én esőben illetve rossz időben az autót nem használom így azzal tapasztalatom de valószínűleg akkor is rozsdásodna 😅 Én tavaly nyáron cseréltem őket mert még hiszitek vagy sem de a gyári volt körben az autón, mondjuk a km sem magas nálam illetve én is keveset megyek vele. De egy rossz szavam nem lehet a Roti tárcsára pedig kapott a Laptimingos srácoktól is rendesen, és azért amennyi mazsola és balfasz van az utakon kellett nagyokat fékezzék vele. Kopás nulla mintha új lenne.
	
 
	Shadin26-02-2025 18:34:38 // 
38570 
	Nagyon sok Brembo tárcsám volt már 156, 159, GT, MiTo típusokon és soha nem volt vele bajom, de manapság bele van ültetve az elmémben hogy a Brembo egy szar, mert egy erősebb fékezésnél hullámosodott pl. a 159-en. Valahol hajlok rá, hogy a megoldást ne a tárcsában keressem, hanem a betétekben. A tárcsa egy darab vas, ennyi dolga van, kb. mind egyforma, ha nem ráz és jól bevonatolt akkor tökmindegy milyen márka. Tehénen pl Deplhi volt a gyári, arra is cseréltem, EBC betétek mentek rá, tök jó volt. Valamelyik Zone-os srác is azt mondta egy videóban, hogy a tárcsa kb. mindegy a betét a fontosabb.
	
 
	Shadin26-02-2025 18:27:57 // 
38569 
	Ezek sem HC tárcsék :-(
Van ennek jelentősége a való világban?
	
 
	
	Na tényleg fogalmam sincs, úgy emlékeztem, hogy olvastam valahol, de nem találom. Megkérdeztem ChatGPT-t, ő is azt állítja, hogy valószínűleg HC, mert a Brembo a prémium márkáknak általában HC féktárcsákat szállít. Ellenben nem talált konkrét megfelelő terméket, hanem javasolt két alternatívát az autodoc-ról.
DELPHI BG9336C: Szellőztetett, bevonatolt féktárcsa, 330x28 mm méretben.
FERODO DDF3052C: Szellőztetett, bevonatolt féktárcsa, 330x28 mm méretben.
És talán a Rotingernek is van első HC tárcsája. Már ha ez fontos egyáltalán, nem tudom.
Így elsőre szimpatikus megoldás a Ferrodo tárcsa (bár biztos drága) DS2500 betétekkel mondjuk.
	
 
	
	A felületi rozsdától eltekintve igen. Pár ezer km (és egy óvatos Kakucs) van még benne, morcos lennék ha nem lenne jó. A nagy eső után állt pár napot, a bemarások körül elkezdett virágozni, de pár fékezéssel helyrejött.  Kopás nulla látszik rajta, a síkköszörű nyomok még szépen láthatók.
	
 
	Shadin26-02-2025 15:02:13 // 
38566 
	Rotinger továbbra is jó?
	
 
	Shadin26-02-2025 15:01:49 // 
38565 
	Szerintem a gyári sem HC :-(
	
 
	Shadin26-02-2025 15:01:27 // 
38564 
	BOSCH HC az van előlre és hátra is, Brembo "beenig developed".
Konkrétan barand gyártótól csak a BOSCH ad elérhető HC tárcsákat.
	
 
	Shadin26-02-2025 14:58:52 // 
38563 
	Kereskedelmi forgalomban nincs 330-as Brembo HC :-(
	
 
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.