Forum >> Gumi, felni, futómű

misi10-09-2005 19:57:42 // 2059
Sziasztok! Használt 205/40 R17-es gumit keresek, 4db- ot, ha valaki tud eladot, vagy hol érdemes venni.Jelezze.Köszi!
veteranviking09-09-2005 06:47:53 // 2058
Valszeg vágott rugó van alatta,nem egyformán fáradt meg az anyag!
Tiby08-09-2005 23:09:35 // 2057
Szia ! Champiro 55 91V 2db 70-80%-os 205 55 16 ,Good year Eagle 2db szintén 70-80%-os 205 55 16-osom va ha érdekel? (oldalamra)
Tiby08-09-2005 23:01:06 // 2056
Szia ! Ha meglökdösted és sehol nem leng be a kaszni ,akkor csak a rúgó lehet a gáz. Nézz alá nincs e letörve a rúgóból esetleg 1 kör?!
Marklar15508-09-2005 21:41:12 // 2055
Biztos ott ült az előző tulaj túlméretes anyósa... ;)))
Longman08-09-2005 21:19:07 // 2054
Sziasztok! Egy kis tanács kellene nekem: feltűnt, hogy mintha a bal hátulja a kocsinak(155), lentebb lenne mint a jobb. Megnéztem tüzetesebben, kb. 1-1,5 cm-el tényleg lentebb van a másik oldalhoz képest. Megcibáltam mind a négy oldalt, sehol sem lengnek be a telók, csak bal hátul egy picit. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek ezek alapján egyértelműen a teló adta meg magát, vagy lehet hogy "csak" a rugó fáradt el?
GEORGE02-09-2005 23:05:18 // 2053
Jaaaa már látom te el akarod valakivel cserélni akinek normál futóműve van, sorry én nem arra gondoltam :-)
GEORGE02-09-2005 23:04:04 // 2052
Azt akarod, hogy "ott" legyen az úton??? mert akkor tudok egy megoldást rá!! :-)
Alfati02-09-2005 22:09:17 // 2051
Sziasztok! Szeretném a 156-osom sportfutóművét egy "rendesre" (ami nem ültetett)cserélni, azon egyszerű oknál fogva, hogy Pesten kell közlekednem: ( Van-e valakinek ötlete, hogy hova menjek, kit hívjak...? Köszi
lausz02-09-2005 21:41:54 // 2050
Van valakinek lecserélt 225/55/16 vagy 205/55/16 gumija, segítsen ki 70-80-90%-os????
Atek02-09-2005 00:27:27 // 2048
Sziasztok! Jól tudom hogy a 98-as 156 2.0 TS gumi váltómérete 17"-ra a 215/45 R17 ?
Marklar15501-09-2005 11:36:46 // 2047
Megtörtént...
GEORGE01-09-2005 01:35:30 // 2046
Gyönyörű a felniiiiii :-)
Halesz01-09-2005 01:34:43 // 2045
:(( nemá
count M01-09-2005 01:32:22 // 2044
Állati jó... de sztem ilyen már nincs. :)
Halesz01-09-2005 01:31:36 // 2043
Sziasztok,

Egy még csak regisztrált vendégünk írt nekem levelet, hogy ilyen felnit keres a 145-ösére... bevallom nekem is őrült módon tetszik :)

Állítólag OZ-Zagato a felni márkája és típusa... Tudtok erről bármit, hogy lehet-e kapni, stb!?

András bácsi31-08-2005 12:49:05 // 2042
A 245 már szép méret. :-)
Bálint3331-08-2005 12:45:32 // 2041
Beszéltem vele, azt mondta felhív telefonon.
Bálint3331-08-2005 12:42:23 // 2040
Nem jelentkezett? Na akkor mindjárt rátelefonálok.
Csumez31-08-2005 12:40:01 // 2039
Ja, enyhén szólva kicsit leméreteztem a gumikat. Elől 225-ös, hátul 245. Szerinted bizonytalan vagyok ezek után? Vagy mégsem? Vagy lehethogy mégis? Azt közben mégsem!
Marklar15531-08-2005 00:01:25 // 2038
Melyik este is? ;)
András bácsi29-08-2005 15:03:35 // 2037
??? A 166-oson?
veteranviking29-08-2005 12:44:09 // 2036
Nagy (17")lábon élők! Érdekes dolgot hallottam a gumis cimborámtól! Új gumi vásárlásnál arra is figyeljetek oda,ill.kérjétek ki a gumis véleményét,hogy mennyire szokott a futófelület kagylósra kopni,jó teló esetén is! 1-2 gumimárka kifejezetten hajlamos erre,itt a relatív nagy(17")méretre gondolok.
swan29-08-2005 11:55:08 // 2035
Köszi! Én csak a hajtás miatt gondoltam, hogy előre teszem a 185-t.
Bálint3329-08-2005 11:19:04 // 2034
Köszi. Este Tgzoli car-társ jelentkezni fog.
Marklar15529-08-2005 11:12:52 // 2033
OKS Olyan, mint a 155 ösöm kf felnije, csak dísztárcsában. Teli közép, körben lyukak. "tijástartó fazon"
Bálint3329-08-2005 11:05:22 // 2032
A 14-es dísztárcsára volna érdeklődő, de majd csak este tud jelentkezni. Képet nem tudsz feltenni?
Csumez29-08-2005 10:58:32 // 2031
Szerintem nem gond. Nekem elől 185-ös, hátul 215-ös. Még a műszakin sem szóltak érte. Lényeg hogy párban legyenek egyformák. De szerintem előnyösebb ha hátul vannak a vastagabb gumik.
swan29-08-2005 10:40:42 // 2030
Sziasztok! Mi történik akkor ha elöl 185-ös hátul meg 175-ös gumik vannak, vagy fordítva. Azért kérdem, mert vettem négy felnit amin volt gumi (175). Most azokat koptatom, de e két első az már nagyon sz@r a két hátsó még elmegy egy ideig.. A téli és a nyári garniturám viszont nekem 185. Össze lehet házasítani őket gond nélkül? Sztem igen csak 1cm az eltérés. Vélemény?
Marklar15527-08-2005 00:08:58 // 2029
Van nálam 2db michelin gumi. 195/60R15" sajna az egyiken van egy pukli. mindkettő bőő 50% os. 6000ft/2db. Eladásra v. pótkeréknek. 1db 14" pótkerékfelni új 3000ft van még 4db 13" gyári dísztárcsa is 2000ft/db 14" is van az is 2000ft6db
GEORGE26-08-2005 23:36:37 // 2028
Igen hamar elvéreznek met a gáz hamarább távozik mint az olaj :-)
GEORGE26-08-2005 23:35:44 // 2027
Nem volt konim, de az állíthatónak a tetején van az állító csavarja. Legalábbis a haveron civicjébe ott van :-) Donchiccot kérdezd neki Koni van bent igaz hogy állítható-e vaagy sem nem tudom! :-)
GEORGE26-08-2005 23:33:52 // 2026
Hidd el nem hiába van kitalálva a bizonyos kerék átmérő:-) Persze ha valakinek az a fontos hogy minnél olcsobban jusson gumohoz lehet rá kisebb ugymond tömeg méretű gumit venni. :-)
Vega26-08-2005 23:31:07 // 2025
Hallod! Ha jol remlik neked voltak KONI-k az autodban..vagy eladasra szantad oket...ha nem akkor sorry... De talan segiteni akkoris tudsz... hol a feneben keressem a kupakot amivel allitani tudok a kemenysegen? Beszerelt allapotban is hozza lehet ferni? Igy nem latok semmit...
Vega26-08-2005 10:49:35 // 2024
A gazosok, hogy szoktak meghalni? Ha jol tudom eggyik pillanatrol a masikra...
Stee14626-08-2005 09:03:18 // 2023
2cm ültetés! :)))
Stee14626-08-2005 09:02:46 // 2022
Ez igaz! Kérdés kinek mi a fontos? :)))))
GEORGE26-08-2005 06:53:40 // 2021
195/50 R15 57,5 cm átmérőjű 195/55 R15 59.5 cm átmérőjű A 2cm különbség szerintem sok :-)
GEORGE26-08-2005 06:49:49 // 2020
Szeva! Azért van ám különbség a két guma átmérőjeközt, már látványra is! Meg onnantól kezdeve csalni fog a kmóra is.
Stee14626-08-2005 06:44:11 // 2019
Hali! Nem lenne érdemes 195/55 R15 helyett 195/50 R15 -t felrakni? Sokan ezt csinálják mert guminként min. 5e HUF-al olcsóbb. Nincs számottevő különbség fizikailag. pl.:www.gumidirekt.hu netáruházban a Dunlop Sport 01 14300Ft!!! Én is tőlük rendeltem, nagyon korrekt magyar cég 2-3 nap alatt kiszállítják, fizetni átvételkor kell és ráadásul olcsó is!
GEORGE26-08-2005 06:40:46 // 2018
Gázosak azok a gátlók! Felújjítás?? mennyiért??? Nem szoktak jók lenni a felújjítások! A Kárászinál csináltattam felújjítást de 3 hónap múlva kilehelte a lelkét, pedig nagyon fényezték magukat, hogy olyan lessz mint az új! Aztán a haverom is újjitatót fel gátlót egy másik céggel, de azok se birták sokáig:-(( szerintem újjat kell venni az a legegyszerübb, tudom azok meg drágák, de akkor is az a legjobb megoldás.
Vega26-08-2005 02:19:43 // 2017
Skacok!!! A Sarga KONI ugye allithato? Az gazos vagy olajos? A gazos csiliket is fel lehet ujitani ha eltüsszennek? Mi szerint vagy hogyan erdemes egy adott rugohoz allitani a lengescsillapitot? Vagy allitsam kenyem-kedvem szerint kemenyre ill. puhara ahogy epp a helyzet megkivanja?
Viktor-alfa24-08-2005 18:16:25 // 2016
Sziasztok! Segítségeteket kérném a következőben. Nyaralás előtt le szeretném cserélni az első gumikat. Most 195/55 R15 Michelin Pilot Sport van rajta. Ajánlottak kb azonos áron 5 fajtát a véleményeteket kérdezem akinek 155-ön elől van-volt ilyen gumija. Na szóval a típusok: Bridgestone Potenza RE720, Good Year Eagle NCT5, Pirelli P6000 Powergy, Uniroyal Rallye 550, Dunlop Sport 01. Mindegyik kb. 20e körül van. Ami a lényeg kibírjon kb 40.000. km-t, tapadjon, és ne legyen nagyon zajos. Köszi a véleményeket !!
Charlie 16618-08-2005 00:10:45 // 2015
Hírek. Lecseréltem a kopott Pireppli P6000-es gumijaomat Dunlop asszimetrikus profilura. Tökéletes. Sajnálom a Pirellit, de olasz gumi ide vagy oda, a Dunlop tapasztalataim szerint jobb. Na persze a pirelli P7000Z se kutya, de assze az ár/érték arány figyelembevételével az egyik a Dunlop kitűnő.
Marklar15513-08-2005 15:32:00 // 2014
2db 13" (csavarral felfogatandó tip) 2db 13" drótos 12db 14" 2db 15" mind tojástartó dizájnos dísztárcsa. Egységessen 2000ft/db Mind új. 1db (piros) pótkeréknek felni.14" új 3000ft 1db 15" új gyári kf felni. (lee75) oldalán láttam ilyet a 164 esén. 4lyukas. Megeggyezés szerint 8-10e ?
András bácsi12-08-2005 19:45:20 // 2013
Nagyjából ez a helyzet. Mint láthatod a nyomtávszélesítés ad az optikának pozítivat és a futóműnek negatívat. A variáláshoz kell egy jó futóműves is, aki tudja, hogy mit miért állít, és nem csak a gyári adatokat vágja. Ilyen meg kevés van. :-(
Marklar15512-08-2005 17:11:27 // 2012
Mankókerékhez új felni. 3000ft 14" acél felni új. 3000ft 2db 195/60 R15 michelin XV1 es gumi. 50+x% osak. 6000ft2db (az egyiken van egy pukli)
Gabriel12-08-2005 14:57:26 // 2011
Egy kollégám küldte: túl nagy ET: beleér a felni akár a féknyeregbe is. Viszont pogácsázással korrigálható. de abból tehermentesítettet illik használni. hátul pedig szívsz a kerékcsavarokkal. ez is (mármint a kerékcsavar) lehet túl nagy: beleér a fékbe, vagy túl rövid: 2 menet tartja: leesik a kerék. Egyedi csavar nincs, csak "iksz mm" lépésekben lehet venni, utána neked kell leszabni, ha túlvágod, ujat kell venni, darabja 5-700Ft, összesen 16db kell belöle. Vagy töcsavarozhatsz is, reménykedve hogy nem törik le. tul kicsi ET: a kerék kilóg, a nyomtáv széles lesz. 2 ember beül hátulra, + csomag, 70-nel belemész egy kis hullámvasút-szerü hupliba és már szét is vágta a kasztni a gumidat. Elsö keréknél ez akkor szokott megtörténni amikor nem teljesen, hanem csak kb félig kitekert kormánynál mész bele valamibe. Persze a sárvédöket vissza lehet peremezni, csak akkor meg a festék fog rajta megpattanni, és rohadni kezd a kasztni, 1 év alatt ledobja a sárvédöt a rozsda. netagív ET = kifordított felni az ET csökkenése a nyomtáv növelését jelenti az ET növelése a nyomtáv csökkenését jelenti... ...pontosabban nem is a nyomtávét, hanem a csapszegeltolásét. ("kingpin offset"). a kerékagy ugyanugy az alsó-felsö talpas képzeletbeli összekötö vonalán levö csapszegen fog forogni, de ha kilóg a kerék, akkor a fordulási sugár nagyobb, pl jobbratekert kormánynál a bal kerék elöremegy, a jobb meg hátra. Ez (hogy a csapszegeltolást változtatjuk) megmagyarázza, hogy a kormányzás miért lesz barátságtalan: a csonkállványt egy kétkarú emelőként értelmezve: egyik erőkar a nyomtávrúd befogási pontját tartja (változatlan), a másik erőkar pedig a csapszegeltolás mértéke (mennyire van kint a kerék). Ez utóbbit ha növeljük, akkor ugyanaz az erőhatás nagyobb erőkarral húzza a kormánykart - keményebben kell a kormányt tartani. veszélybe kerülnek a werling dobjaid (beleér a kerék), ugyanez miatt. (a csapszegeltolás miatt). Ha elöl és hátul arányaiban nem azonosan van változtatva a nyomtáv, akkor is jó sz_r lesz. Én hátul felraktam 1-1 5mm távtartót, hogy ne érjen a 7" ET24 + 195/50 kerekem a rugóba és a werlingbe (föleg), erre az autó vezethetetlen lett, elöl is meg kellett növelni a nyomtávot. a szélesebb nyomtáv persze máshová helyezi a terhelést is, nem a 2 csapágysor közé (vagy ahol lennie kell), hanem máshová, és ez a hátsó csapágynál is érvényes
András bácsi11-08-2005 18:20:10 // 2010
Biztos figyelmetlenül olvastam ezeket a cikkeket. De lehet, hogy arról egyik sem írt, hogy ugyanaz a felni nyomtávszélesítővel nem ugyanazon a ponton fejti ki az erőt a kerékcsapágyra. A szélesebb felni, más ET-vel lehet hogy éppen ugyanoda eső tömegközéppontot fog jelenteni. Ideális esetben a felni közepe és a csapágy középvonala (na ez így nem pontos) egybeesik, és nincs, vagy minimális karon ébredő hajlító igénybevétel terheli a csapágyat és áttételesen a többi futóműalkatrészt (mondjuk szilenteket pl.) Nem határolható be, hogy minek mennyivel csökken az élettartama. Pl. nekem a 75-ösön már a felni ET-je is huszonvalahánnyal kisebb volt, plusz 6 milis tárcsa volt minden keréknél. Az első csapágyak átlag 20e km-t bírtak, bár ehhez hozzá kell tanni, hogy a 75 első futómű egyébként is csapágygyilkos. Mindenki maga dönti el, de nekem mondjuk jelenleg nem éri meg a közel 70e Ft-os első csapágy, 30e Ft-os hátsó csapágy ár mellett.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.