Forum >> Gumi, felni, futómű
András bácsi12-08-2005 19:45:20 // 2013
Nagyjából ez a helyzet. Mint láthatod a nyomtávszélesítés ad az optikának pozítivat és a futóműnek negatívat. A variáláshoz kell egy jó futóműves is, aki tudja, hogy mit miért állít, és nem csak a gyári adatokat vágja. Ilyen meg kevés van. :-(
Marklar15512-08-2005 17:11:27 // 2012
Mankókerékhez új felni. 3000ft
14" acél felni új. 3000ft
2db 195/60 R15 michelin XV1 es gumi.
50+x% osak. 6000ft2db (az egyiken van egy pukli)
Gabriel12-08-2005 14:57:26 // 2011
Egy kollégám küldte:
túl nagy ET: beleér a felni akár a féknyeregbe is. Viszont
pogácsázással korrigálható. de abból tehermentesítettet
illik használni. hátul pedig szívsz a kerékcsavarokkal.
ez is (mármint a kerékcsavar) lehet túl nagy: beleér a fékbe,
vagy túl rövid: 2 menet tartja: leesik a kerék. Egyedi
csavar nincs, csak "iksz mm" lépésekben lehet venni, utána
neked kell leszabni, ha túlvágod, ujat kell venni,
darabja 5-700Ft, összesen 16db kell belöle. Vagy
töcsavarozhatsz is, reménykedve hogy nem törik le.
tul kicsi ET: a kerék kilóg, a nyomtáv széles lesz.
2 ember beül hátulra, + csomag, 70-nel belemész egy
kis hullámvasút-szerü hupliba és már szét is vágta
a kasztni a gumidat. Elsö keréknél ez akkor szokott
megtörténni amikor nem teljesen, hanem csak kb félig
kitekert kormánynál mész bele valamibe. Persze a
sárvédöket vissza lehet peremezni, csak akkor meg
a festék fog rajta megpattanni, és rohadni kezd
a kasztni, 1 év alatt ledobja a sárvédöt a rozsda.
netagív ET = kifordított felni
az ET csökkenése a nyomtáv növelését jelenti
az ET növelése a nyomtáv csökkenését jelenti...
...pontosabban nem is a nyomtávét, hanem a csapszegeltolásét.
("kingpin offset"). a kerékagy ugyanugy az alsó-felsö
talpas képzeletbeli összekötö vonalán levö csapszegen
fog forogni, de ha kilóg a kerék, akkor a fordulási sugár
nagyobb, pl jobbratekert kormánynál a bal kerék elöremegy,
a jobb meg hátra.
Ez (hogy a csapszegeltolást változtatjuk) megmagyarázza,
hogy a kormányzás miért lesz barátságtalan: a csonkállványt
egy kétkarú emelőként értelmezve: egyik erőkar a nyomtávrúd
befogási pontját tartja (változatlan), a másik erőkar pedig a
csapszegeltolás mértéke (mennyire van kint a kerék). Ez utóbbit
ha növeljük, akkor ugyanaz az erőhatás nagyobb erőkarral
húzza a kormánykart - keményebben kell a kormányt tartani.
veszélybe kerülnek a werling dobjaid (beleér a kerék),
ugyanez miatt. (a csapszegeltolás miatt).
Ha elöl és hátul arányaiban nem azonosan van változtatva
a nyomtáv, akkor is jó sz_r lesz. Én hátul felraktam 1-1
5mm távtartót, hogy ne érjen a 7" ET24 + 195/50 kerekem
a rugóba és a werlingbe (föleg), erre az autó vezethetetlen
lett, elöl is meg kellett növelni a nyomtávot.
a szélesebb nyomtáv persze máshová helyezi a terhelést
is, nem a 2 csapágysor közé (vagy ahol lennie kell),
hanem máshová, és ez a hátsó csapágynál is érvényes
András bácsi11-08-2005 18:20:10 // 2010
Biztos figyelmetlenül olvastam ezeket a cikkeket. De lehet, hogy arról egyik sem írt, hogy ugyanaz a felni nyomtávszélesítővel nem ugyanazon a ponton fejti ki az erőt a kerékcsapágyra. A szélesebb felni, más ET-vel lehet hogy éppen ugyanoda eső tömegközéppontot fog jelenteni. Ideális esetben a felni közepe és a csapágy középvonala (na ez így nem pontos) egybeesik, és nincs, vagy minimális karon ébredő hajlító igénybevétel terheli a csapágyat és áttételesen a többi futóműalkatrészt (mondjuk szilenteket pl.) Nem határolható be, hogy minek mennyivel csökken az élettartama. Pl. nekem a 75-ösön már a felni ET-je is huszonvalahánnyal kisebb volt, plusz 6 milis tárcsa volt minden keréknél. Az első csapágyak átlag 20e km-t bírtak, bár ehhez hozzá kell tanni, hogy a 75 első futómű egyébként is csapágygyilkos.
Mindenki maga dönti el, de nekem mondjuk jelenleg nem éri meg a közel 70e Ft-os első csapágy, 30e Ft-os hátsó csapágy ár mellett.
Gabriel11-08-2005 16:27:46 // 2009
Na végre van aki mellém áll. Köszi :-) A lényeg, hogy megfelelő konfigurációban kell párosítani a dolgokat és nem akkor a baj, mint az említett cikk Mergyójában :-D
Olasz11-08-2005 16:24:41 // 2008
Csatlakozom... Én sem cuppantom ki a Sprintből az oldalanként 5-centi pogit. Azt elfelejtették írni, hogy ugyan már, ha az autóm hátsó felére eső kilók száma színte elenyésző, akkor mi a f**szt fog tönkretenni, ha kiszélesedik a nyomtáv... Ja és tegyük hozzá:
LEHET ÉSSZEL JÁRNI 17-es peres gumis felnivel!!!!
(Én pl még ha kerülő is, nem megyek arra, ahol tudom hogy szar az út)
Gabriel11-08-2005 15:58:52 // 2007
Mégsem veszem ki:
Pár centi a szépségért
Semmi extrém nincs a kocsimon, azaz kb egy colos a pogi, ET szám minden egyezik, sőt Alfás felniről van szó, és jaj 5-10 ezer km-el hamarább fogok csapágyat cserélni, hát legyen. Lehet ti hamarább cserélitek majd mint én, mert én nem Pesten nyírom a gépet :-D
Peti16V11-08-2005 15:19:38 // 2006
Egy idevágó téma:
a keréktuning buktatói
Már csak Karotta stílusa miatt is érdemes elolvasni!
Gabriel10-08-2005 15:16:14 // 2005
igen ezt mondta más is itt a cégnél... hm pedig jól néz ki vele a verda, de mindegy én nem kakilom a pénzt szóval inkább kiveszem
Gábor16609-08-2005 21:43:17 // 2004
Válasz az oldaladon.
Gábor16609-08-2005 20:15:23 // 2002
Majd jussak eszedbe! :-)
Csöri09-08-2005 18:58:53 // 2001
Inkább a csapágyakat terheli meg jobban.
Gabriel09-08-2005 18:29:45 // 2000
No akkor téli gumi cserénél lekerülnek az ex tulaj által felinstallált pogácsák. Kösz
András bácsi09-08-2005 18:25:45 // 1998
Ha véletlenül elkel a garnitúra és veszek valamit télire, akkor lesz 4 lemezfelni és feleslegbe. Persze mindez csak lehetőség egyelőre.
Gabriel09-08-2005 18:11:41 // 1997
Valóban igaz az, hogy a nyomtávszélesítő pogácsák tönkrevághatják a csapágyakat és a futóművet? (tudom egyszer már volt ez a téma de nem emléxem a nagy vita végére)
Gábor16609-08-2005 18:09:29 // 1996
Nekem csak négy lemezfelnim van, és az egyiket most kellett másodszor görgőztetni, de már alig akarták elvállalni. Ötödiket meg nem tudtam azóta sem szerezni. Ezért írtam, ha nem talál gazdára, és elfogyott a türelmed szólj!
Hátha...
Vega09-08-2005 10:42:52 // 1995
Na hat akkor el tudod kepzelni mennyi lenne a 4 felni teljes fujasa ugy ,hogy elotte homokfuvas is lenne :)
Ékszij09-08-2005 10:25:42 // 1994
Bocsi az "eggyik" szó lemaradt.
Vega09-08-2005 09:37:40 // 1993
a 4 felni volt 8 ezer?
Nekem 3-at kell gorgozni..de mind a negyet kene fujni....es nem csak a szelet...mert mar viseltes! muszaj lenne az egeszet fenyeztetnem!
András bácsi09-08-2005 08:52:49 // 1992
Bagóért nem fog elmenni, akkor inkább kap egy új polírt és lakkot. De ha elviszi valaki, akkor inkább szerzek egy másik garnitúrát. Most nagyon occsón szereztem 4 lemezfelnit is. Szerintem a tulaj nem tudta, milyen ritka darabokat árul. :-)
Gábor16609-08-2005 08:27:52 // 1991
Két évet késtél az ajánlattal. Így télre lemezfelnijeim vannak. :-(
Ha nagyon nem mennek el, mielőtt elkótyavetyéled bagóért, egy telefont azért eressz meg. Hátha addigra anyagilag jobban állok!
Ékszij08-08-2005 23:49:08 // 1990
Nekem is bele kellett fujni a felnibe körben a szélén, a festő 8 ezret kért. Előtte a merci szervízben voltam érdeklődni ott azt mondta egy úr hogy nem lesz jó az újra fújás mert a festék alatt "beizzad"...-utánna elmentem egy festőhöz...
Marklar15508-08-2005 23:39:23 // 1989
Hy:
Érden érdemes.
Én nála csináltattam már jó sok mindent:
István
06 20 926 1736
Egy telcsit megér...
András bácsi08-08-2005 21:16:26 // 1988
Vega08-08-2005 13:33:25 // 1987
Nem olyan horror...a 4 felni 20-25 kozott indul ha 15 colos...
de a felebol kijossz ha csak homokfuvatod es lakkoztatod...
na majd eldontom..elobb gorgozes jon!
TtK08-08-2005 13:31:51 // 1986
Háát... Ez olyan yo!-ganxsta-nigga-25inch-chrome-rim felni. :)) Nemgyerebe.
Viktor8508-08-2005 12:52:50 // 1985
Bár szerintem 4 db felni festése nem lehet olyan nagyon drága:)
De nekem is jobban tetszik festetlenül:)
Viktor8508-08-2005 12:51:31 // 1984
Hi!
Én itthon csináltam ilyet. Szerintem tök jó lett. Jól fog kinézni + úgytűnik h. tartós is. Bár én fel is políroztam, de ha szépen le van homokfújatva szerintem úgy is jól néz ki:)
Vega08-08-2005 12:48:30 // 1983
Na az viszonylag meltanyos...
mar csak a fenyezes leverodesevel kene valamit kezdenem..csak az a baj ,hogy ujrafenyeztetni tenyleg baszott draga...csak homokfuvatni akarom...es lakkoztattni...de jo lenne latni elotte egy ilyen kepen is!
Verep08-08-2005 08:19:11 // 1982
Nekem is volt ilyesmi felni problémám görgöztetni kell.Pontosan nem tudom az árát Én vidéken csináltattam (Gyöngyösön)ott 1200ft volt.
Vega08-08-2005 02:28:25 // 1981
Skacok!
Nem tudjatok mit kernek felni javitasert?
Csak egy picit van megutve a pereme...semmi hegesztes vagy ilyesmire nincs szukseg!
Aztan a masik ,hogy le akarom homokfuvatni es csak szimplan lakkoztatni az aluminiumot...nem akarom ujra fenyezni...egyreszt draga..masreszt sokkal szebb kromosabb hatasa lesz...erre is tudtok arat?
Az ilyen homokfuvatovv alu felnik lakkozasaban van valakinek tapasztalata? Milyen a vegeredmeny? Persze szakmuhelyben csinaltatnam...csak kerdes, hogy jo lesz e vagy naon nyers....
Lobot07-08-2005 22:48:48 // 1980
A feliratból kiindulva ez egy Barracuda Voltec T5 felni.
Bővebben itt...
Alfa Hím07-08-2005 21:10:28 // 1979
Charlie 16606-08-2005 08:20:43 // 1978
Basszus, ha 2 hónappal ezelőtt szólsz, asszem talán jó lett volna.
Én is Konit raktam az enyém alá. Városban szo-szo, de közúton nekem teccik.
Blacky06-08-2005 04:14:18 // 1977
Blacky06-08-2005 04:10:43 // 1976
joe_156
Próbáld elcserélni, hátha az gyorsabb, én majd 2 hónapig árulgattam. Gyári 156-os csomagtartóra cseréltem a garnitúrát.
András bácsi05-08-2005 20:38:41 // 1975
Keresek 7x15-ös 4/98 osztókörű alut. Vagy valami ötágú, vagy sűrű egyenesküllős érdekelne emberi áron.
joe7503-08-2005 08:23:56 // 1974
Van 4 db 185/60 X15-ös 7000 km-tert futott gumi lemezfelnin 5X98-as lyukosztással + gyári dísztárcsa.
Érdekel valakit? 156, 147-re való, mondjuk a felni+dísztárcsa alkalmas a téli üzemre ha a gumi nem is kell.
alfatomi30-07-2005 16:16:22 // 1973
cessna30-07-2005 10:52:28 // 1972
Ja, ha hívni szeretnél 0620-343-0-345
cessna30-07-2005 09:28:56 // 1971
Szia Blacky,
Megmondom őszintén fogalmam sincs mennyit ér, ajánlat ?? :)
Blacky29-07-2005 21:16:57 // 1970
cessna!
Holnap délelőtt hívlak, mennyi lenne?
cessna29-07-2005 08:13:45 // 1969
Wickey20-07-2005 22:35:24 // 1968
na, csak megdöglött az a goodyear, amivel Sopronban pörgött Bandi.
A nyomást még most is tartja, de már kivannak a szálak, és szikrázik néha aszfalton. Rendőr hülyét kapott amikor meglátta :-)
Halesz20-07-2005 22:32:00 // 1967
Hát a mostani kocsid kerekénél tuti nagyobb :PPP :)))))))))))))))
Megis van prz árulta vagy árulja még. A 2. 500 hsz-ben ott is lesz. :)
Nézd vissza jó mélyen az adok-veszek topicotó, ott lesz az 150.000-t kér(t) értük. Gyári ára 250+....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
543
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?