Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!
csocsi12-05-2007 19:28:31 // 1198
Hát ezentúl másként ítéllek meg .)))
Rumi12-05-2007 19:27:13 // 1197
mi ez a magyarság?
én előbb beszéltem németül mint magyarul! és az első szavam is német volt, a második az hogy autó :D
akkor most mivan?
HátvédRomeo12-05-2007 19:24:18 // 1196
Nem arról van szó most hogy hovatartozás. Mindenki csinált hibát, az elmút 17 évben. Valójában aki normálisan gondolkodik az azt mondja mi mindannyian magyarok vagyunk. Egy dolog, hogy tudjuk ki mekkora hibát csinált.
ISTEN őrizz, hogy itt az az Amore-n "egymás torkának essünk", hisz mi egy kis közösség vagyunk a magyarságunkon belül, és példa lehetünk csak az összetartásban, mindenki számára, ezt ne felejtsük el!!!
Csakhogy ha kiszakad a féltengelyed valahol, mert esélyed sincs rá hogy kikerülj egy "lukat", na akkor asszem, igazat adsz nekünk!
Még az indexen Volt olyan Cartárs, aki így járt asszem 1 155-el. hiába perelte be a várost, addíg a szerelőnél fizetnie kellett+trénelre a verdát(az se ingyen jön)+egy szar napja volt+lehetett volna egy fasza nagy baleset akár ember áldozattal!!!
Ne hogy már 2007-ben úgy üljek kocsiba más gondatlan és tetűsége miatt, hogy előtte 3 kersztet vetek, hogy élve hazaérjek!!! a verda ép maradjon!
Rumi12-05-2007 19:22:24 // 1195
köszönöm!
így nekem már nem kell leírnom
nem olvastam el, sőt, bele se olvastam Atesz hosszu írásába, de kéretik törölni :)
GEORGE12-05-2007 19:13:17 // 1194
Addig kerüld a politikai beírásokat míg a következőért nem kapsz büntit.
Tényleg jobb politika nélkül hidd már el!
Xixo12-05-2007 18:36:40 // 1193
Csak az Amore nem erre van!!!
Nem értem miért kell valakinek mindig hangoztatnia a "hovatartozását". Pont azért tilos itt a politika, hogy ne essünk egymás torkának...
Én ívelten szarok rá, hogy ki-kivel szimpatizál. Nem ez alapján akarom megítélni az itteni társaságot. És ezért bosszant, hogy lassan már minden topicban felveti valaki ezt a témát.....
De ez nem csak neked szól!!!
Atesz198712-05-2007 18:34:35 // 1192
Amúgy meg, jó érzés, ha az embert megerősítik abban, hogy jól látja a problémát, és mások is hasonlóan gondolkodnak.
Atesz198712-05-2007 18:32:43 // 1191
Na, ugyan ez magyarul:
"Mo helyzete: elegem van!"
Ez egy sírós topic, benne van a nevében is. Az útak helyzetét pedig óhatatlanul tovább gondolja az ember, hiszen a szar az út "A"-ban, és "B"-ben is beszélgetés hamar kimerülne... Nem dughatjuk a fejünket a homokba, és tetethetjük, hogy minden rendben van...
Atesz198712-05-2007 18:32:08 // 1190
"Mo helyzete: elegem van!"
Ez egy sírós topic, benne van a nevében is. Az útak helyzetét pedig óhatatlanul tovább gondolja az ember, hiszen a szar az "A"-ban, és "B"-ben is beszélgetés hamar ráunna az ember... Nem dughatjuk a fejünket a homokba, és tetethetjük, hogy minden rendben van...
Xixo12-05-2007 18:18:45 // 1189
Miért kell ezt???? :(((((
HátvédRomeo12-05-2007 18:08:42 // 1188
Csá mindenkinek!
Atesz1987! Nagybetűkkel írom direkt a következőket: TÖKÉLETESEN IGAZAD VAN, BARÁTOM!!!!!!
Csak egy-két mondat, itt nem akarok én se politizálni. Van egy maroknyi normális és tökös magyar. A többi hiába normális. Gyáva!!!
Nálunk az előző polgármaster a szarrá törött uttesteket nem hogy megjavíttatta volna pályázati pénzből, na meg az adónkból, hanem a szar offos autójávan bukdácsolt inkább Ő is. Mikor rá szólt a közgyűlés hello apppám kéne javítani, mert a Plébánosunk majd kitöri a nyakát a Templom felé a járdán:
Télen a minusz 5be kátyúzott, kb. 1 hétig tartott az úttest. Azt szeptemberben lett neki szólva.
Ez több lett 2 mondatnál de kijött belőlem! bocsi
Liquid12-05-2007 17:28:42 // 1187
Sajnos igazad van :(
Zsolt15512-05-2007 11:03:49 // 1186
Sajnos az egyéni érdekek mindig erősek voltak, de mostanában úgy tűnik, mintha csak ez mozgatna mindent az országban. Kossuth Lajos példája meg mutatja, hogy akkoriban az ügyvédi kamara simán kizárta azt az ügyvédet, aki sikkasztott.
Grando12-05-2007 10:53:26 // 1185
Na ezért volt hasznos 1-1,5 évezreddel ezelőtt (és ezt megelőzően), hogy ilyenkor a jobbik rész fogta magát, azt arrébb ment egyel. (Vagy fogta a férgesét, azt kirúgta egyedül a pusztába, vagy egyszerűen agyonütötte.)
Csak aztán meg itt ragadtunk... Persze most is el lehet menni, tudjuk. :((
Atesz198712-05-2007 10:27:53 // 1184
Nem akarok politizálni, tulajdonképpen ez már történelem, de a 40 év kommunizmussal lett elcseszve... Bizony a magyar kultúra le van maradva 25-30 évvel a nyugati államokhoz képest. Papíron nekünk is megvan mindenünk a fejlett kultúrához, de a valóság egészen más... Csak hogy érzékeltessem mi a probléma nagyon kicsiben: A falunkban a pap, a TSZ elnök (bizony, nálunk Ő az isten...), a polgármester (aki a TSZ elnök bábuja), a jegyző, a teljes vezetés, és a rendőr, az iskola igazgató egy elég szoros érdekszövetség. Mindenki a másik érdekében beszél, cselekszik, stb... A 100 éves iskolánkat bezárják, mert az igazgató nő ahelyett, hogy kiállna, rábaszna az asztalra, és azt mondaná, hogy "most aztán elég!!!", inkább még javaslatot tesz kit bocsássanak el, megszünteti a szakköröket, stb... csak hogy ezzel pénzt spóroljon az önkormányzatnak! Akinek ez jól hangzik, annak elárulom, hogy az iskola igazgató nem ezért van!!! Neki az utolsó fillért is ki kell kuncsorognia, rendezvényeket kell szerveznie, szakos tanárokat kell szereznie (JÓ tanárokat!), és a végsőkig kitartani a kollegák mellett. Ehelyett ellenük van, sőt mióta hatalmon van, nem volt közös szülői értekezlet, és a kollegáknak is csak kiosztja a parancsokat, de nem kommunikál velük... Ez van fent, és ahogy az iskolában, úgy mindenhol máshol is ez megy, nem sorolom fel. Ugyan ez persze megfigyelhető nagyban is. Ezzel azt akarom érzékeltetni, hogy az emberek, akik a posztokon vannak nem azért dolgoznak, ami a dolguk lenne, hanem azért hogy nekik, meg a spanjaiknak dagadjon a zsebe. A maga nemében ez érthető is, de nekik nem ez a dolguk! Ők fizetést kapnak azért, hogy a közért dolgozzanak, ahogy mások azért kapnak fizut, mert mondjuk autót szerelnek. Hogy nézne ki, ha mondjuk bevinném a V6-os GT-met az autószerelőhöz, az meg kieszedné a motort, betenné a kispolskija 600-as motorját, a sajátjába meg bele a V6-t. Tudom, kicsit bután hangzik, de amit a közért dolgozók csinálnak, az gyakorlatilag olyan, mintha az autószerelő a behozott autók alkatrészeiből építené a saját autóját...
A másik, az összetartás. Erre egy nagyon egyszerű példa: van egy öreg bácsi, aki a komcsi időkben finánc volt. Egyszer édesapám megkérdezte tőle, hogy "Pityu bácsi, hogy tudták mindig megfogni az illegális szeszfőzőket?" mire Ő "Ahj, hadd-e, mindenkinek volt szomszédja!".
Nos, még is mit várunk egymástól egy olyan időszak után, amikor nem tudhattad ki kinek a spiclije, az emberek elárulták egymást, stb... Milyen alapon beszél bárki is becsületről, jó szándékról, stb...? Bizony, ennyire súlyos a helyzet! Amit most mondok, megint bután hangzik, de a régi szép népmesékben -amik mögött azért csak ott van az akkori emberek mentalitása-, mindig arról olvashatunk, hogy a pénzéhes, stb... gonosz ember hogyan jár pórul. Mára akkorát fordult a világ, hogy a becsületes ember van kisebbségben, és bizony nem boldogul... Hol lesz az emberekben valaha is újra annyi becsület, tisztesség, és hazaszeretet, hogy ezért akár az életüket adják? Amég az megy, ami most, addig soha! És nem, nem a kormányról beszélek! Hanem a tudatos népbutításról, meg a média szennyéről. Meg úgy egyáltalán... Ezt a rendszert nem lehet megreformálni. Bennem is, és szerintem a népben is egyre inkább érik az a gondolat, hogy ki kellene a picsába pucolni az egész kócerájt, mindig férgével, és demagógiájával, és rossz médiájával együtt, és 0-ról újra kezdeni. Tudom, hogy erre azt mondanátok, hogy az újjak sem csinálnának mást, de Én úgy gondolom, hogy mire megérik a magyarság arra, hogy azt mondja, hogy "Nem tűrjük tovább!", addigra talán a változtatni vágyás kinevel újra akkora neveket, mint Széchenyi, Kossuth, stb... Tudom, nagyon utópisztikus gondolat, de hátha...
Zsolt15511-05-2007 21:08:07 // 1183
Ezt sajnos én is nem egyszer láttam.
Zsolt15511-05-2007 21:06:47 // 1182
"... szép kis hazánkban csinálják:megnyeri egy hentes a kiirt úzpályázatot és az kiadja egy villanyszerelö alválalkozónak az tovább paszolja egy péknek stb-stb persze mindenki leveszi ahasznát és amire odakerül egy olyan válalathoz aki értene is az ut épitéshez addigra annyira kevés pénz marad az épitésre hogy ez lesz belölle ..."
Az autópálya építés ma is így megy. Az építéssel foglalkozó vállalkozóig jó, ha az összeg harmada eljut.
csocsi11-05-2007 20:49:21 // 1181
Én ugyanezt láttam tavaly Dunaföldváron :((((
sty11-05-2007 20:44:26 // 1180
felénk azt az utat már kátyuzzák,nemrég láttam hogy hogy kár hogy nem volt nállam egy kamera,adotta kátyu kiszedték belölle a koszt és beleszortak lapáttal egy kis anyagot eg kicsit elegyengették da az volta legjobb,hogy sima legyen a lapátaljával megpaskolták ez volt gondolom a tömörités és mentek tovább,szóval nem vágták ki körbe nem hengerezték le ugyahogy az a nagykönyvben le van irva,ennyi
csocsi11-05-2007 20:43:26 // 1179
De miért kell ennek így lennie??? :(((((
Azért mert itt lehet pénzt lenyúlni????
csocsi11-05-2007 20:41:57 // 1178
Ebben biztos vagyok :((((((
sty11-05-2007 20:35:39 // 1177
na erröl beszélek amig kispórolják a pénzt és a jó minösségü anyagot addig hosszutávon ne is álmodjunk jó utakrol,föleg igyahogy a szép kis hazánkban csinálják:megnyeri egy hentes a kiirt úzpályázatot és az kiadja egy villanyszerelö alválalkozónak az tovább paszolja egy péknek stb-stb persze mindenki leveszi ahasznát és amire odakerül egy olyan válalathoz aki értene is az ut épitéshez addigra annyira kevés pénz marad az épitésre hogy ez lesz belölle
Zsolt15511-05-2007 20:29:34 // 1176
Pedig azon az úton igazából szinte nincs is forgalom, és már tönkre ment???
Zsolt15511-05-2007 20:26:40 // 1175
azsem megoldás hogy felmarják és ujraaszfaltozzák nálunk 3 éve csináltak meg egy10 km szakaszt de már 1 éve ugyanolyan szar aza baj ha az alap rossz akkorarra nem lehet jó utat csinálni,ésszerintem ez 99% igy van a kis hazánkban
Volt egy időszak, amikor ész nélkül kátyúztak. Aztán rájöttek, hogy sokszor inkább csak pénz kidobás az egész, és annál jobb, ha a felső, kopó réteget felmarják, majd azt újra aszfaltozzák. Egyszer talán rájönnek, hogy egy-két útszakaszon a burkolat alapot is javítani kell(-ene), és akkor az tényleg évekig jó lesz.
sty11-05-2007 20:21:21 // 1174
valöszinü,fölleg ha 1-2 24 t.nagyvad rásegit akkor biztos
Atesz198711-05-2007 20:19:50 // 1173
Az m9-t használja valaki? Mikor megnyitották, úgy mentünk át rajta a boxival, mint az álom. Teljesen le voltunk nyűgözve, hogy megdöl kicsit az út, hogy áthelyezze a kocsi súlypontját a kanyaríven belülre, tükör sima volt, stb... Pár év alatt már annyit kopott, hogy lehet érezni a huplikat, ráz egy kicsit az autó. Nagysebességnél gondolom mégjobban lehet érezni. Pár év, és ez is elkezd kátyusodni, stb... :(
Zsolt15511-05-2007 20:17:54 // 1172
"... .......egy olyan időszakot mondjatok ahol a magyar összefogott.... ..."
Sajnos az tényleg nagyon régen volt! Talán utoljára akkor, amikor a véres kardot körbe vitték az országban.
Régen a nemesek a maguk - vélt/valós - igazát Bécsben keresték, ma Brüsszelbe rohangálnak panaszkodni. Ez olyan mintha a házastársak nem egymással, hanem a szomszéddal beszélnék meg a problémáikat.
Azok meg bejöttek volna hívás nélkül is, az már eldöntött kérdés volt.
csocsi11-05-2007 20:13:20 // 1171
Akkor ezek szerint majd az újított 6-on is várhatjuk ezt :((((
sty11-05-2007 20:05:46 // 1170
azsem megoldás hogy felmarják és ujraaszfaltozzák nálunk 3 éve csináltak meg egy10 km szakaszt de már 1 éve ugyanolyan szar aza baj ha az alap rossz akkorarra nem lehet jó utat csinálni,ésszerintem ez 99% igy van a kis hazánkban
Zsolt15511-05-2007 19:58:11 // 1169
"...pl súlyadó, szerinted hányan nem fizetnek, mert b@sznak rá? Na és szarok az utak, ezért IS..... ..."
A súlyadó, vagy most már teljesítményadó az helyi adó, és az a kerületi, települési önkormányzatoknak folyik be. Ők kizárólag a mellékutak állapotáért felelősek. A fővárosban az összes főútvonal állapotáért a Fővárosi Önkormányzat felel. Az országos főutak, autópályák állapotáért az állam, és a másod, harmad, illetve a negyedrendű utakért a megyei önkormányzat.
Az útalapba a benzin árának bizonyos százaléka jut. Mivel azt kevésnek tartják - vagy máshova kerül - ezért tervezik a mindenhol autópálya-matrica köteles időszakot.
Így próbál több bevételt szerezni magának az állam.
Kazes☻30-04-2007 20:57:02 // 1168
Én a 6-oson Dunaújvárosig, max. földvárig szoktam autózni. Mostanában úgy látszik rájöttek, hogy mennyire fos és elkezdték felújítgatni több helyen, bár csak felmarják félig-meddig és leaszfaltozzák, de már az is valami, a java nyomvályú eltünik.
Liquid27-04-2007 15:30:30 // 1167
Igazad van. Csak tudod bosszantó az, hogy megteszed amit lehet, mégis te fogsz rábaxni a kollektív bűnösség elve miatt. Mert aki sz@rik mindenre, azt nem fogja érdekelni, a következő köcsögség sem. És ez a baj, de nincs mit tenni. :( Nembaj, megtesszük, amit köll! :)
Azmo27-04-2007 14:40:45 // 1166
Liquid, nem azt mondtam csak a pornépnek kellene magába szállnia, hanem a felső vezetésnek, MINDENKINEK.....bár úgy érzem, hogy a pornép az ki a felsőbb vezetést tudná, igenis tudná kényszeríteni sok mindenre! Ez a dolga!
Tudom, szép idelizmus, de akkor is így lehet itt változás, és jó, belátom, nem fog megtörténni.......egy olyan időszakot mondjatok ahol a magyar összefogott.....és nem ér jönni 56al,azt is magyarok árulták és hívták be a külső hatalmat, és más hasonlót sem, mindehol a magyar okozta a saját vesztét! Ezért reális a 25 év, bocsi, mégse, több évtized, én már nem élem meg úgy gondolom, de addig is próbálok élni a magam által elképzeld helyes úton.
Azmo27-04-2007 14:37:41 // 1165
bocsáss meg, de ezt hogy érted?
az ország általad is alakul, az ország az emberektől lesz olyan amilyen......kihatással van az országra hogy az ember milyen, ezért nem igazán értem mire gondolsz!
Rumi27-04-2007 14:27:25 // 1164
"hogy a fejekben kicsit rendet tegyünk, belássuk, hogy az egyén hol hibázik, önvizsgálat"
megtettem, megvizsgáltam magam, az országot, és úgy ítéltem meg a kettő között összeférhetetlenség van
ystuc27-04-2007 14:25:49 // 1163
Akkor majd jönnek az ügyes hackerek, és átállítják a chip-et. Ennyi. :-)
VersionX27-04-2007 14:23:24 // 1162
Ebben lehet, hogy igazad van, de majd ha bevezetik azt mint egyes nagyvárosokban, hogy chip az autóba minnél többet mozogsz bennt a városban annál több magasabb összegért adózol "Város használati adó" Akor majd megfogyatkozunk. Mint más nagyvárosban.
Én most csak kocsivan járok, mert csak egy picivel több anyagilag, mintha tömeggel jönnékn a feleségemmel. Ritka egy autó Pesten mert 2-n ülnek benne minimum. De nekem is át kell értékelnem a dolgot, mert a párom gömbölyödik és úton van egy kislány, ha ő otthonmarad akkor akármennyire is szeretek vezetni váltanom kell, nem BKV lesz (max ideiglenesen) hanem egy motor.
Liquid27-04-2007 14:05:37 // 1161
Szerintem az az alapvető probléma, hogy a magyar hatóságok (rendőrség, állam, minden) alapvető célja a minél több sarc beszedése, és amíg az emberek így érzik, addig keresni fogják (és meg is találják) a kibúvókat.
Pl. rendőrség traffipax, nem azért trafiznak, hogy biztonságosabb legyen a közlekedés, hanem azért hogy sok pénz befollyon és el lehessen mondani a médiákban, hogy ennyi megy ennyi ember megbüntettek. Ezért trafiznak a 2 hónapja kinthagyott 30-as táblánál.
Vagy ottvan a teljesítményadó, azért lett teljesítményfüggő, mert így sokkal több pénz folyik be, szinte mindenkinek emelkedik, akinek 15-20 évesnél fiatalabb a kocsija, és akkor még nem beszéltünk a motorosokról.
Miután a qrva sok bőrt lehúzták az emberekről és mégsem változik semmi, lásd szar utak, hogy lehetne elvárni az emberektől, hogy tegyenek is valamit???
ystuc27-04-2007 13:59:06 // 1160
:-) OK.
Mindent befizetek én is, ezzel nincs gond. A BKV egy más kérdés, de ezt leírtam az elöbb.
Azmo27-04-2007 13:50:56 // 1159
Nem mondom, hogy el vagy ítélve, nincs jogom hozzá, ez tény....volt hogy én is besokaltam, ezt is megértem, velem is megvolt, de sajnos teljesen más gondolkodás kell, magamra értve....minden szart be fogok fizetni amit kell, pl súlyadó, szerinted hányan nem fizetnek, mert b@sznak rá? Na és szarok az utak, ezért IS.....
Sorry, nem csesztetni akartalak, csak megosztom a véleményem, ha másképp jött le, mea culpa.
ystuc27-04-2007 13:47:58 // 1158
Világ életemben vettem bérletet. Tavaj ősz óta nem veszek, mert elegem lett. Ennyi az egész lényege. Miután ennyibe kerül a BKV, és a fizum csökkent, egyszerűen nem éri meg nekem. Ha minden jól megy, akor 1-2 hónapon belül másképp fogok erről nyilatkozni, és megint veszek majd bérletet. De most nem. Kiszámoltam, hogy egy hónapi fizum megy el éves szinten a BKV-ra, vagyis egy hónapot dolgozok ingyen azért, hogy bejárjak melóba... :-/ Na, ez lehet, hogy levan sarkítva. A lényegen nem változtat. Nem fogok sírni, hogy nincs pénzem, hiszen Alfám van, költöttem is rá, szóval lényegében megtehetném. De ennyit fizetni nem fogok a bérletért. Mint írtam, korábban, mindig megvettem... Nálam ősszel jött el az a pont, ahol azt mondtam, hogy NEM. Meglehet vetni érte, lehet rossz véleménnyel lenni rólam. Ez az álláspontom jelenleg, ennyi.
Én nem mutogatok másra, hogy azért nem veszek, mert X, Y sem, nekem ők nem példa. Nem azért nem veszek bérletet.
És lássuk be, mindenki ott okoskodik, ahol tud. Hogy mikor változik ez a mentalitás, az jó kérdés. Valami nagyon ellett cseszve valahol, az biztos...
Azmo27-04-2007 13:34:46 // 1157
Egyetértek, sok összetevős dolog ez, de akkor is, magunk tudunk változtatni ezeket. Ystuc, pont arról beszéltem hogy mentalitás....bliccelni a Bkv-n....és csodálkozunk hogy olyan szar a tömegközlekedés? Konkrétan erősen fogalmazva miattad is az, meg azok miatt akik szintén röhögnek, hogy hát én ugyan nem fizetek a Bkvnek egy vasat se. Megmagyarázhatod hogy azok meg elsikkasztják, de kérdem én, miért kell példának tekinteni azokat akik sikkasztanak. Ne haragudj, hogy megítéllek, de egészen pontosan ezen a mentalitáson KELL változtatnia a magyar embernek! Igen, én is blicceltem már, és igen, nem vagyok rá büszke és nem fogok többet, inkább sétálok, igen, lehet röhögni hogy szentnek képzelem magam, de asszem elmagyaráztam hogy miért kellene mindenkinek átértékelnie azt ahogy gondolkodik és azt hogy vajon miért tartunk ott ahol!
Igen, kell parkoló tömkeleg INGYENESEN a város köré és jó BKV, de a mi pénzünkből lehet ezt megvalósítani és igen, úgy hogy nem lopják el. Pontosan tudom hogy 60millió összetevő miatt nehezen fog ez megváltozni, és igen, 25 év, vagy még több, nem vagyok optimista, de ha én teszek valamit akkor más is tud és tegyen is azért, hogy a fejekben kicsit rendet tegyünk, belássuk, hogy az egyén hol hibázik, önvizsgálat, mindenre el lehet ezt mondani, az ország bármelyik területén lévő problémára!
És nem egyenként kell változtatni a dolgokon, igen, nem lehet csak mondjuk az autósokat súlytani, hanem mindenkit kell hogy rendet lehessen végre tenni és a sok ingyenélő köcsög akiket nap mint nap láthat bárki a városban, végre kipusztuljon a társadalomból.
Liquid27-04-2007 13:04:39 // 1156
Megmondtad! :) Van benne igazság, de 25 éven belül nem lesz változás. Azonkívül nagyon szép dolog lenne, az hogy legyen kevesebb autó, meg ne lehessen a belvárosba bemenni...
DE
Amíg a tömegközlekedés nem lesz HASZNÁLHATÓ alternatíva és amíg nincsenek a város szélén INGYENES, vagy nagyon minimális árú óriásparkolók, addig igenis kell az autó! még akkor is ha húszezer zöld, meg egyéb okos mondja hogy nem kell.
Mert hiába sarcolják mégjobban az autósokat, kénytelenek használni a kocsit, mert nincs más választásuk.
ystuc27-04-2007 12:55:55 // 1155
Részben egyet értek veled, de nem teljesen. Én spec nem járok kocsival naponta melózni, BKV bliccelni olcsóbb. :-))) Tehát máris tettem valamit a levegőért. Jó, persze, a BKV-nak mínusza van velem, de ez pont nem érdekel. :-)
A kamionok kitiltását támogatom. Most ennek a kamionosok nem örülnek, de tény, hogy a Hungária körút káosz egész nap, és ez a kamionosok miatt van.
A 4-5 lityós autó tényleg túlzás, nincs szükség rá. 3 lityó felett már értelmetlen, úgysem lehet kihasználni közúton.
De a kocsi ne legyen luxuscikk. Tény, hogy sokkal több embernek van autója, mint pl a '80-as években. Tény, hogy a tulajok átlagéletkora is lecsökkent. De a benzin ne legyen drága. Az üzemanyag hatással van minden termékre, ha nő a szállítási költség, nő az ár is. Ezt azért ne felejtsük el!
Kicsit összevissza írtam, de másfelé is figyelek, bocsi. :-)
Azmo27-04-2007 12:41:07 // 1154
Akkor át lehetne térni arra, hogy igenis legyen luxuscikk az autó! Németországban egy 25-30 éves nem engedhet meg magának pl egy 4-5 literes autót, mert éves szinten 1-1,5 misit fizet biztosításnak, de alapvetően igenis legyen drága a biztosítás, igenis legyen sok a benzin, ne járhasson mindenki autóval, tudom ennek vannak olyan áldozatai is akik tényleg csak bevásárolni járnának, de akkor is. Fűnek fának autója lehet, a piac lelkesen támogatja vegyé autót kis thm-re, az emberek vesznek is, ha kell, ha nem, komolyan!
A legszebb, de ez már más téma, megveszi 200ezer befizetéssel pl a suzukit, majd 1 évig egy kanyit nem fizet, a bank elveszi, ő örül, 200ezerért egy évig volt egy új autója.....és ebből nem egy és kettő van, ezt csinálják rengetegen.
Bp belvárosban ne legyen forgalom, PONT. Kizárni a kamionokat, akik miatt (is) reggel mindig állok a dugóban a rakparton. Tudjátok Ti hányszoros terhelést jelent egy kamion az aszfaltra egy autóhoz képest? 30x-at, megdöbbentő....és ezek keresztül kasul járják a várost. Persze, hogyan is mennének át, mivel nincs M0. Csinálják meg abból a pénzből, amit beszednek az 5x kötelező biztosításból, kevesebb autó lesz, lesz elkerülő út, nincs autó a belvárosban, PONT.
Én Csepelről járok be a Margit hídhoz, távolság, nem 2 utcáról járok autóval, az baromság. De valszeg költözöm Keleti környékére, onnan piros metrozni fogok, mert időben, pénzben sokkal jobb, plussz nem terhelem a város forgalmát. Csepelről egy nekem dupla idő kb.
Az igazság az hogy a fejben kell megváltozni ebben az országban az embereknek, az egyénekre, nem mindig másra mutogatni. Könnyű osztani az észt, ahogy most én is, de úgy érzem ha leteszem az autót és ezzel is hozzájárulok ahhoz hogy napközben ne növeljem a forgalmat, amikor nincs szükség rá, tudom hogy én a magam részéről megtettem amit kell.....és nem, nem gondolom hogy ez idealizmus, másképp soha semmi nem változik nálunk úgy érzem.
na, megmontam a faszát...:)
GEORGE26-04-2007 21:47:39 // 1153
Gyere el Tolnáig, ott olyan volt tegnap és ma mint a háborus övezet.....
Zsolt15526-04-2007 21:43:34 // 1152
Is-is. A dugók egy része az elkerülő utak hiánya miatt vannak, a másik része, pedig a közlekedés szervezetlensége miatt. Egyre több helyen hoznak létre csillapított forgalmú városrészeket, ez által a forgalmat az amúgy is zsúfolt főutakra terelik át. Igaz az autók száma is folyamatosan növekszik. Szerintem, csak akkor lenne jogos, ha a közösségi közlekedés megfelelő alternatívát tud(-na) nyújtani az egyéni közlekedéssel szemben.
krisz3325-04-2007 10:45:40 // 1151
Hello én azon tanultam vezetni :))) nem akarok belefolyni ebbe a dologba de amig személyire osztogatják a sok offos fost adig mindenhol dugo lessz sokan olyanok is autoba ülnek akinek abszolut nem kellene :)
Grando25-04-2007 10:19:32 // 1150
Részben igazad is van. (Fél füllel hallottam vmiféle számítógépes szimulációról, amely szerint Pesten nem kéne dugónak lennie...) Biztos, hogy a közlekedési "kultúránk" is benne van a dologban. Az is tény viszont, hogy a forgalom és a járműállomány kinőtte a várost. (Lásd pl.: parkolás)
Azmo25-04-2007 10:13:28 // 1149
nem értek egyet.......pontosan a sok balfasz miatt van dugó, mert nem tudnak vezetni, mert nem tanítanak neki semmit, se a vezetési kultúra alapjait, se technikát. Dunsztja nincs az autósok mondjuk 40%nak a kressz 1-2 alapjáról, a maradék 20%ot meg úgy lökném le a hegyről ahogy van, arrogáns, pofátlan, mindenkit és mindent leszar. A maradék 40%ból olyan 10%, aki retteg az úton, az iméntiek miatt, azok azért tartanak fel. Nos, van 30% akinek van némi fogalma arról hogy kell vezetni, milyen szabályok vannak és kultúrált országokban hogy kell vezetni, hogy kell mondjuk iratlan szabályokat betartani és hogy kell önzetlenül kimenni az útra, vagyis nem él benne a "csakazrétseengedlekbeköcsög" néven ismert jó magyar szokás.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
639
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?