Szombathelyen az említett 3100-as típusú egykori "sínautókon" kívül még két darab "J" típusú villamos is közlekedett.
Ezek eredetileg Budapesten - B.Sz.K.Rt. üzemeltetésében - közlekedtek,
(többek között a Baross utcában is)
majd ezt követően 1952-ben kerültek Szombathelyre, ahol az 5309, és 5310-es psz helyett, 6-os, és 7-es psz. kaptak.
Miután 1974-ben megszünt a villamos közlekedés (az utolsó a 6-os psz. volt), ez a kocsi egy darabig a grazi közlekedési múzeumban volt kiállítva, majd 2003-ban Szentendrére,
a BKV Közlekedési Múzeumába került, ahol teljesen felújították.
Ez a villamos most a 32-esek terén van kiállítva.
Még két hónapig ingyen megtekinthető.
Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
Zsolt15508-07-2008 06:52:15 // 3012
GT Ɨ|ѯ07-07-2008 11:31:52 // 3011
Edyboy04-07-2008 21:46:37 // 3010
Így van,még 2005-ben :-)
GT Ɨ|ѯ04-07-2008 09:12:38 // 3009
1971 Alfa Romeo 1750 Spider
Zsolt15504-07-2008 06:45:44 // 3008
Első kettő a mozdonyversenyen készült???
Edyboy03-07-2008 22:23:47 // 3007
Nahát,nekem is meg kell látogatnom orvosomat :-)
Edyboy03-07-2008 22:21:57 // 3006
Whiteskull03-07-2008 22:16:52 // 3005
Pedig nekem mindig azt mondta az orvos, hogy nézzem meg, mert sok betegségre utalhat a szokásostól eltérő kinézete. :DDDD
Edyboy03-07-2008 22:13:33 // 3004
Így hát azt sem vettem észre,hogy kerek hsz-hez érkeztem.
Kösz a képeket :-))))))
Kösz a képeket :-))))))
Edyboy03-07-2008 22:12:26 // 3003
Tegnap este már nagyon álmos voltam,vlszg nem láttam mit nyomok :-)
Zsolt15502-07-2008 23:30:08 // 3002
Zsolt15502-07-2008 23:25:21 // 3001
és ez elszomorít??? :-)))
Edyboy02-07-2008 22:05:07 // 3000
No,feljegyeztem a listára,a megejtendő kirándulások közé :-((
Zsolt15502-07-2008 21:51:21 // 2999
Edyboy02-07-2008 21:37:56 // 2998
Zebegénybe már régóta készülök de még eddig csak átutaztam rajta vagy 100-szor,van vagy 30 km-re tőlünk :-)
Zsolt15502-07-2008 16:15:19 // 2997
Ez egyéni szervezés volt. :-))) A veteránautós találkozó, pedig nekünk is meglepetés volt.
A MÁV Nosztalgia Kft.-nek rendszeresen vannak vonatai hétvégente a Nyugatiból, a hajókázást, pedig a MAHART menetrendből néztük ki.
A vasúti pótjegy, pedig az igazi régi "kemény" jegy volt.
Igazi, klasszikus kirándulás volt. :-)))
Zebegényben érdemes bemenni Farkas Vince egykori hajóskapitány saját gyűjteményét tartalmazó múzeumába is. :-)))
A MÁV Nosztalgia Kft.-nek rendszeresen vannak vonatai hétvégente a Nyugatiból, a hajókázást, pedig a MAHART menetrendből néztük ki.
A vasúti pótjegy, pedig az igazi régi "kemény" jegy volt.
Igazi, klasszikus kirándulás volt. :-)))
Zebegényben érdemes bemenni Farkas Vince egykori hajóskapitány saját gyűjteményét tartalmazó múzeumába is. :-)))
Edyboy01-07-2008 21:19:42 // 2996
Ezek szerint már lezajlott a program.
Nem is hallottam róla,pedig szívesen részt vettem volna :-)
Nem is hallottam róla,pedig szívesen részt vettem volna :-)
Edyboy01-07-2008 21:17:57 // 2995
Én kétszer is :-))
Zsolt15501-07-2008 06:37:42 // 2994
Vagy inkább úgy mondanám, "kötelező" volt megnézni.
Sylvia Kristel nagy sorozata az Emmanuelle volt. Vagy éppen a Mata Hari.
Sylvia Kristel nagy sorozata az Emmanuelle volt. Vagy éppen a Mata Hari.
Zsolt15530-06-2008 23:54:20 // 2993
Zsolt15530-06-2008 23:41:29 // 2992
Én is! :-)))))))
Whiteskull30-06-2008 23:39:11 // 2990
Én láttam is. :))))))))
Zsolt15530-06-2008 23:38:09 // 2989
Zsolt15530-06-2008 23:24:09 // 2987
Zsolt15530-06-2008 22:59:49 // 2985
Edyboy30-06-2008 22:54:40 // 2983
Zsolt15530-06-2008 22:50:39 // 2982
Ágyugolyó futam. :-)))
GT Ɨ|ѯ30-06-2008 19:12:40 // 2981
A Nagy Ho-ho-ho horgász Techno REMIX
Zsolt15529-06-2008 22:33:29 // 2980
Mozdonyos jó éjt urak! :-)))
Zsolt15529-06-2008 22:31:48 // 2979
ALFA75td29-06-2008 22:10:55 // 2977
Úgy tudom a MÁV is akadékoskodott mivel a vasúti közlekedésben előírt szerkezeti merevséget koránt se produkálta
ALFA75td29-06-2008 22:08:59 // 2974
Nekem is töb okból kedvencem a púpos.
Egyrészt és ez a legfontosabb édesapám az Iparművészeti intézetnél dolgozott mint modellező és a közlekedési múzeumban látható M40 es makett az ő keze munkáját is őrzi.
Másrészt gyermek koromban a rövidtávú közlekedésben a Balaton északi oldalán előszeretettel használták imádtam a hangját.
Harmadrészt másmilyen volt mint az abban az időben megszokott mozdonyok kicsit az amerikai dieselekre hajazott
Egyrészt és ez a legfontosabb édesapám az Iparművészeti intézetnél dolgozott mint modellező és a közlekedési múzeumban látható M40 es makett az ő keze munkáját is őrzi.
Másrészt gyermek koromban a rövidtávú közlekedésben a Balaton északi oldalán előszeretettel használták imádtam a hangját.
Harmadrészt másmilyen volt mint az abban az időben megszokott mozdonyok kicsit az amerikai dieselekre hajazott
Edyboy29-06-2008 22:08:16 // 2973
Jó éjszakát az uraknak :-))
Edyboy29-06-2008 22:07:22 // 2972
falcokc29-06-2008 22:05:10 // 2971
jó pap holtig tanul .-))))
falcokc29-06-2008 22:04:03 // 2970
ez érdekes volt :-)))
Edyboy29-06-2008 22:02:46 // 2969
Amúgy pont Szombathelyre van állomásítva :-)
Zsolt15529-06-2008 22:01:08 // 2968
MÁV Ikarus 260 típusú kísérleti motorkocsija.
A MÁV-nak sok mellékvonalat kellett ellátnia, a nagyobb forgalmú mellékvonalak lefoglalták a Bzmot motorvonatok nagy részét. Ezen okból gondolkoztak egy olcsó, könnyűszerkezetes mellékvonali jármű beszerzésén. Így merült fel hogy kísérleti jelleggel átalakítsanak egy Ikarus 260 autóbuszt. A MÁV meg is rendelte a kísérleti járművet az Ikarustól. a Választás azért esett az Ikarus 260-ra, mert kis fogyasztás, könnyű szerkezet és mellékvonalra megfelelő sebesség jellemezte, továbbá, az átalakítást könnyen el lehetett végezni, és maga a busz sem került nagyon sokba. Az átalakításra Pusztaszabolcson került sor, ahol rögtön tesztelték is.
A buszt nem volt szükséges nagyon átalakítani. A kerekeit normál profilos vasuti kerekekre cserélték, a féket átalakították, hogy tuskós rendszerrel működhessen, a kormányzást kiiktatták. A busz utastere és a kasztni is maradt az eredeti. A busz alsó lépcsőjének magassága pont alkalmas volt a vasuti peronról való felszállása, így azt nem volt szükséges átalakítani. A busz annyira kísérleti jelleggel épült, hogy a kürtöket még nem is alakították ki, továbba a kapcsolódást más vagonokhoz vagy mozdonyhoz sem oldották még meg.
A próbaútra a 44-es számú Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalon került sor. A kísérlet sikertelen lett, a sínautóbusz nem kanyarodott megfelelően, és a fékezéssel is gondok voltak, ugyanis túl könnyű volt a szerkezete, és nem volt megfelelő nagyságú a súrlódás. Több tesztet is végeztek, de végül felhagytak a kísérletezéssel, és visszaalakították sima autóbusszá a járművet.
A sikertlen próbák után visszaalakították, majd eladták a Volánnak. Jelenleg Szentesen szolgál, és kinézetén semmi sem árulkodik vasutas múltjáról.
A MÁV-nak sok mellékvonalat kellett ellátnia, a nagyobb forgalmú mellékvonalak lefoglalták a Bzmot motorvonatok nagy részét. Ezen okból gondolkoztak egy olcsó, könnyűszerkezetes mellékvonali jármű beszerzésén. Így merült fel hogy kísérleti jelleggel átalakítsanak egy Ikarus 260 autóbuszt. A MÁV meg is rendelte a kísérleti járművet az Ikarustól. a Választás azért esett az Ikarus 260-ra, mert kis fogyasztás, könnyű szerkezet és mellékvonalra megfelelő sebesség jellemezte, továbbá, az átalakítást könnyen el lehetett végezni, és maga a busz sem került nagyon sokba. Az átalakításra Pusztaszabolcson került sor, ahol rögtön tesztelték is.
A buszt nem volt szükséges nagyon átalakítani. A kerekeit normál profilos vasuti kerekekre cserélték, a féket átalakították, hogy tuskós rendszerrel működhessen, a kormányzást kiiktatták. A busz utastere és a kasztni is maradt az eredeti. A busz alsó lépcsőjének magassága pont alkalmas volt a vasuti peronról való felszállása, így azt nem volt szükséges átalakítani. A busz annyira kísérleti jelleggel épült, hogy a kürtöket még nem is alakították ki, továbba a kapcsolódást más vagonokhoz vagy mozdonyhoz sem oldották még meg.
A próbaútra a 44-es számú Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalon került sor. A kísérlet sikertelen lett, a sínautóbusz nem kanyarodott megfelelően, és a fékezéssel is gondok voltak, ugyanis túl könnyű volt a szerkezete, és nem volt megfelelő nagyságú a súrlódás. Több tesztet is végeztek, de végül felhagytak a kísérletezéssel, és visszaalakították sima autóbusszá a járművet.
A sikertlen próbák után visszaalakították, majd eladták a Volánnak. Jelenleg Szentesen szolgál, és kinézetén semmi sem árulkodik vasutas múltjáról.
Edyboy29-06-2008 21:59:35 // 2967
Whiteskull29-06-2008 21:56:27 // 2966
Igen, azok tényleg 1500 KW-osak. :)))))
Edyboy29-06-2008 21:56:19 // 2965
Abba is,meg a csörgőbe is :-)
A pályaszámuk 23-al kezdődik.
Szombathelyen is van aszem 7 darab :-)
A pályaszámuk 23-al kezdődik.
Szombathelyen is van aszem 7 darab :-)
falcokc29-06-2008 21:54:57 // 2964
de azokat a szergelyekbe tették bele sztem
Edyboy29-06-2008 21:54:17 // 2963
Na,az pont 1800 ló :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
360
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?