Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

GT Ɨ|ѯ29-06-2008 19:08:04 // 2900
Zsolt15529-06-2008 19:06:47 // 2899
Egy kicsit ide illő téma:

Kék villám (1983)

Emléxik valaki még a filmre???
Zsolt15529-06-2008 19:00:22 // 2898
Jók a kapcsolataik, és apránként nem lesz BKV. Szép lassan eladnak minden. Most olvastam, hogy már a Fehér úti járműjavító telephely egy részét is - elég érdekesen - eladták.

A VT Transzmantól a 138-as viszonylatot visszavették Csepelen, és most arra a viszonylatra Volvokat ad ki a BKV. Ergo még minden lehet.

Budaőrsön meg ha kiírnak egy új pályázatot, akkor a Csiki-Bege elég jó esélyekkel indulhat, hogy teljesen átvegye az ottani közlekedést. Állítólag elégedettek velük az utasok.
ALFA75td29-06-2008 18:34:13 // 2897
Hát a Ciklámen színű Citaro valóban nem BKV szin de az alvállalkozói listán rajta van
Igen a Csiki Bege is beállt a sorba igaz csak Budaőrsön és csak egy darab Sprinterrel.
De úgy tudom Veresegyházán ők bonyolítják a helyi forgalmat.
Amúgy a VT Transman kitúr minket Csepelen mert átveszik a 71,179, és egy kocsit adnak a 152 es vonalra
Zsolt15529-06-2008 18:27:51 // 2896
A Volánbusz Zrt. nem olyan alvállalkozó, hanem közösen üzemeltetnek járatokat. A járművein, pedig nem látszik az egységes BKV arculat.

Vt Transman valóban a helyes név. :-)))

Már a Csiki-Bege is???
A Weekend busz jár Csömörre az Örsről, de Ők a helyi önkormányzattal szerződtek. Mint a Dunaharasztival is.
ALFA75td29-06-2008 18:13:18 // 2895
A BKV nak több alvállalkozója van a
Nógrád Volán :Alfa Localo
Vt Transman Ikarus 263 ,M.A.N, Alfa Localo ,Volvo 7000
Volánbusz Zrt Mercedes Citaro
És egy ismerős név
Csiki Bege Mercedes Sprint/Budaőrs busz/
Zsolt15529-06-2008 18:09:37 // 2894
Egy-két retro dolog:

Tommi29-06-2008 18:04:13 // 2893
Nem én hoztam fel a párhuzamos példát :PPP :)))
Zsolt15529-06-2008 18:03:57 // 2892
Sajnos ez várható. :-((( Aztán már csak mi magunk leszünk ebben az országban, ami még magyar. Viszont a mi számunk is egyre csökken. (Mert velünk csak szürkébb az ország.)


Nézd a BKV-t. Két alvállalkozója van a Nógrád Volán, és a Transman. Előbbi helyről jött az előző BKV vezér Antall Attila, és kiadta a volt vállalatának az észak pesti viszonylatokat.
A Transman, pedig megkapta a dél pesti viszonylatokat. Utóbbi tulajdonosa Széles Gábor, aki azzal vette meg a székesfehérvári Ikarus gyárat, hogy majd fejleszti. Aztán mégis bezárta. Ezzel szemben viszont ott szerelik össze a szóló Volvo buszokat, amelyeket ez a két cég vásárol meg, amelyek a BKV-tól kapják a pénzüket.
Amit nem tudnak, azt megveszik az "Alfa busztól". :-)))
Ha ezek az alvállalkozók a kis tortaszelet ellenére meg tudnak élni, akkor a BKV-nak miért nem megy??? Vagy...


Bocs, az OFF-ért!
ALFA75td29-06-2008 18:01:20 // 2891
Na látod a Ferrari inkább szórakozás a TGV meg egy közlekedési eszköz .
Tommi29-06-2008 17:53:54 // 2890
Nem igazán lehet összehasonlítani... :)
ALFA75td29-06-2008 17:53:21 // 2889
Arról nem is beszélve, hogy 100 vagy 200 Enzó ára egy TGV és lehet ,hogy nagyon lebecsültem az árát
ALFA75td29-06-2008 17:50:47 // 2888
Az attól függ hogy a TGV-n mint utas ülök vagy mint tulajdonos .Ha választanom kell ,hogy mi kellene akkor a TGV-t választom avval meg sok autó árát megkeresem és nem egy Ferrarit veszek mert nekem a Maserati jobban fekszik egy igazi sport autó de a családot is viheti vele az ember.
Tommi29-06-2008 17:50:29 // 2887
Koncessziót egyszer meg lehet hosszabbítani, max 17,5 évvel. Ha van egy kis eszük, megteszik. De tuti nem lesz, el fogják adni...
Zsolt15529-06-2008 17:47:35 // 2886
De nem csak az autó, hanem repülő is vesztett helyzetben lesz! :-)))


Hamarosan 2011-ben lejár a Medgyessiék által (2004-ben) a hazai közlekedési vállalatok érdekében kötött koncessziós szerződés, és utána jönnek a nagy külföldi közlekedési cégek, és szépen felvásárolják az összest. :-(((
A Volánbusz társaságokra a Wabererék már ácsingóznak is.
Tommi29-06-2008 17:44:23 // 2885
Biztos szép meg jó meg gyors, de ha választani kéne, TGV-vel vagy Ferrarival utaznál szívesebben? :)
ALFA75td29-06-2008 17:31:03 // 2884
Kiváncsi leszek SNCF minden áron ki akarja vezetni Budapestig a TGV-t
Akkor az autó vesztő pozicióban van még ha egy F1 Ferrari is .A TGV 574 km\h sebességgel hasított minden átalakítás nélkül
ALFA75td29-06-2008 17:27:43 // 2883
Bennem is ez a kérdés merült fel sőt azt ,hogy mire használható
ALFA75td29-06-2008 17:26:27 // 2882

Ő a Hargita motorvonat Argentinába más fényezéssel de ezt a tipust vitték csak a motort módosították ugyanis ezek a szerelvények az Andokon haladtak keresztül
Zsolt15529-06-2008 17:21:11 // 2881
Akkor ez a (vissza)fejlődés. :-)))

A múltkor Szegedre mentem Intercity-vel, és 2 óra 50 perc volt a menetideje. Ezek után ne ülljön az ember autóba?!?
Zsolt15529-06-2008 17:16:48 // 2880
Mi a szent sz@r ez??? :-)))

A tajgára, vagy hova készült???
Zsolt15529-06-2008 17:15:08 // 2879
Már ott volt. :-)))



A járművet házilagosan építették - a BKV-Ikarus kooperációjában -, más villamos és autóbusz elemek felhasználásával. Azért ilyen, amilyen.



Tudod: "- Kicsit, sárgább, kicsit savanyúbb, de miénk!" :-DDDDDDDD
ALFA75td29-06-2008 17:12:48 // 2878
Ezt hívták Kondor Expressnek
ALFA75td29-06-2008 17:11:31 // 2877

Az ellenpólus is alkotott hasonlót ám bár nem tudom ez mozdony e és azt se tudom,hogy mire volt alkalmas valamint ,hogy ez ide való-e vag a pihentagyu topikba
Zsolt15529-06-2008 17:08:59 // 2876


Sínautóbuszai sikere nyomán a Ganz cég nagyobb vonatokra is számos külföldi megrendelést kapott. Az Argentin Vasutak nehéz terepre, a Viedma–Bariloche közti széles nyomtávú, 800 km-es vonalra rendelt két dízel motorkocsiból és közéjük sorolt vagonokból álló szerelvényt. A 100 km/óra sebességgel közlekedő, 146 utas szállítására alkalmas luxusvonat a szélsőséges helyi időjárás miatt légkondicionálással készült. 1937-ben!
Zsolt15529-06-2008 17:06:09 // 2875
A Csonka-féle postai kocsik:



A Magyar Posta 1904-ben nemzetközi pályázatot írt ki 12–14 lóerős postakocsik tervezésére és gyártására. A nyolc pályamunkából a karburátor társfeltalálója, Csonka János által tervezett, a győri Magyar Vagon- és Gépgyár, illetve a Röck István Gépgyár által gyártott kocsik voltak a legsikeresebbek.
ALFA75td29-06-2008 17:05:51 // 2874

A legextrémebb forma a vonatoknál nálam Ő azt hiszem nem kell írnom kik gyártották
GT Ɨ|ѯ29-06-2008 17:04:24 // 2872
http://www.youtube.com/watch?v=66D_XibfYf0
Tommi29-06-2008 16:57:52 // 2871
Bp-Esztergom között is simán fut annyit a csoda Siemens vonat, pedig az csak laza 50 km :)
ALFA75td29-06-2008 16:56:55 // 2870
Akkor a Hungaroplan villamos már ott volt?
Szegény nagyon ronda
Zsolt15529-06-2008 16:56:26 // 2869
1902.

A Valtellina-vasút.



„Az első vasút, amelyen gőz helyett az összes vonatot elektromos erő hajtja” – írta 1902-ben nem kis büszkeséggel Cserháti Jenő és Kandó Kálmán, utóbbi úgy is, mint a munka szellemi atyja. A 106 km hosszú észak-olaszországi vasútvonalat 15 Hz-es, 3000 V feszültségű, váltóáramú rendszerben tervezte meg. A vízierőmű-turbináktól a vasúti kocsikig a Ganz gyártotta a teljes elektromos rendszert. Bár a megoldás világszerte Systeme Italiana néven vált ismertté, első Ganz-mozdonyai ma is magyar termékként láthatók a milánói Műszaki Múzeumban.
Zsolt15529-06-2008 16:53:54 // 2868
Ha már a Ganz.

1891-ben Frankfurtban mutatta be Zipernowsky Károly a Ganz és Társa cég nagy figyelmet keltő tervét. A Bécs és Budapest között közlekedő vonatot sík terepen 250 km/óra, emelkedőn 200 km/óra sebességűre tervezték, s a forgalomtól függően akár tízpercenként indíthatták volna. A kocsihoz négy, 200 lóerős elektromotor készült. A 45 m hosszú, 2,15 m széles, 2,2 m magas kocsitest – a magyar közlekedési iparban elsőként – két végén áramvonalas kialakítású.

Zsolt15529-06-2008 16:52:07 // 2867
Csak egy kis érdekesség:

A Budapest-Miskolc viszonylaton közlekedő 301-es sorozatú gőzmozdonyaival - ekkor már közel 50(!) évesek - vontatott expressz vonat menetideje 1963-ban 1 óra 57 perc volt.



Ma az Intercity-k menetideje még mindig pontosan ennyi.
Tommi29-06-2008 16:40:02 // 2866
Hát kb :)
Wickey29-06-2008 16:36:35 // 2865
van néhány jóképességű, akinek az autójára is ragasztanék belülről hasonló matricát, de ez off. :-))
Tommi29-06-2008 16:34:45 // 2864
"Szemed a pályán legyen" - LOL :)))
Zsolt15529-06-2008 16:32:20 // 2863
Amikor az Orient Expressz először itt volt, akkor voltunk kint. :-)))


Legutóbb Szentendrén voltam.

ALFA75td29-06-2008 16:18:43 // 2862

Érdemes kimenni sok program van.
Amikor kiemelt rendezvények vannak akkor főleg megéri kimenni akkor nemcsak diesel mozdonyt lehet vezetni hanem egy igazi az 1800 évek végéről származó gőzmozdonyt is.
Ha valaki rám hallgat a látogatást vagy az Orient Expressz idelátogatására vagy még inkább a Nemzetközi Gőzmozdony Grand Prix re időziti.
ALFA75td29-06-2008 16:08:46 // 2861

A V63 001 itt kukukcskál a másik oldala paravánokkal van körbevéve mert a szimulátor kivetítője van ott

Árpád úr pedig ennél jobban sosem dugja ki az orrát
Zsolt15529-06-2008 15:52:34 // 2860
Akkor el kell oda mennem. :-)))
Zsolt15529-06-2008 15:50:59 // 2859
Vagy például az öttengelyes ABb motorkocsik, melyekben Ganz-Jendrassik motor volt.

ALFA75td29-06-2008 15:48:58 // 2858
Igen a vasúttörténeti parkban van és 500 forint ellenében felszállhatsz rá és vezetheted virtuálisanmozdonyszimulátor
Zsolt15529-06-2008 15:45:10 // 2857
Akkor erről lemaradtam. :-(((
Zsolt15529-06-2008 15:44:26 // 2856
Itt a V63,001 psz, a 002, és a 003-as társaságában - 1996-ban - selejtezésekor.



Tudomásom szerint végül is a V63,001 psz. mozdony azonban egy 1998 áprilisi átminősítéssel lett védett, múzeumi jármű.
2000. év első félévében aztán, ha működőképessé nem is tették, de kívül-belül rendberakták, és így került, az akkor megynyílt Magyar Vasúttörténeti Parkba.
ALFA75td29-06-2008 12:43:34 // 2855

GANZ Hargita motorvonat Rákosi számára épült és 1990 ig kormányvonatként állt szolgálatban

A Hargita motorvonatot 1990 ben felváltotta az Ezüstnyíl vagy ahogy a köznyelvben elterjedt a Kádár vonat a sors fintora,hogy a névadó nem utazhatott rajta.Ez a szerelvény ma is a kormány szolgálatában áll de kihasználatlanság miatt bérelhető jó pénzért
ALFA75td29-06-2008 12:11:32 // 2854

A Ganz Mávag által gyártott leggyorsabb gőzmozdony a 242 sorozatú annyira óvják,hogy csak nagyon ritkán látható pl múzeumok éjszakája
ALFA75td29-06-2008 11:49:24 // 2853
A V63 001 nem védett jármű egyszerűen hanem ő a mozdonyszimulátor
Zsolt15529-06-2008 10:31:59 // 2852
Nekem is! :-((( :-)))
Zsolt15529-06-2008 10:30:48 // 2851
A Ganz-Mávag másik sikeres mozdonya, pedig az idén 50 éves M44 "Bobó", melyből közel ezer darab készült.





Egy rádió-távirányítású a GYSEV-nél.



Egy ex.HÉV-es, pedig a Szentendrei Közlekedési Múzeumban.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.