Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Edyboy29-06-2008 20:54:42 // 2912
Ez mi ez ?
Zsolt15529-06-2008 19:37:23 // 2911
Sylvestre Stalone Cobra című filmjét is így láttam. :-)))
Tommi29-06-2008 19:36:22 // 2910
Ment a nagy kalózkodás, mindenki ezerrel másolta a videofilmeket :))) Amik a 128. másolás után már élvezhetetlenül sz@r minőségűek voltak, de a lényeg az volt, hogy "nekem megvan x vagy y film" :)
Zsolt15529-06-2008 19:33:07 // 2909
Nem semmi időszak volt! :-)))
A filmek minősége, pedig igen gyenge volt, már ha egyáltalán élvezhető volt. :-)))
Tommi29-06-2008 19:26:12 // 2908
Ja-ja, alámondásos filmek mekkorák voltak :) Korhatárosnál tökugyanazzal a hangsúllyal mondta végig, hogy "ó igen, csináld még", mindegy hogy pasi vagy csaj volt az illető :))))))))))))

Sőt, volt olyan, ahol nemcsak a szöveget, hanem az egyéb hangokat is utólag "alászinkronizálták" és ebből adódtak olyan vicces helyzetek, amikor emberünk kiszállt a kocsiból, becsapta az ajtót, három lépést arrébb sétált és akkor hallatszott a csapódás :)))
Zsolt15529-06-2008 19:23:19 // 2907
Emlékszem, de amikor először láttam, akkor még egy monoton hang mondta alá magyarul a szöveget. :-)))

Még a korhatáros filmeken is! :-DDDDDDDDDDDD
Tommi29-06-2008 19:15:55 // 2904
Ha már Kék villám, erre emlékeztek? :)

Airwolf
Zsolt15529-06-2008 19:11:16 // 2902
Szép! :-)))
ALFA75td29-06-2008 19:09:50 // 2901
A vt Csepelen csak ideiglenesen vette át a 138 38a-t amíg a mi buszaink metró ill 49 villamos pótlón voltak.De a szolgáltatás színvonala miatt az utasok fellázadtak és a csepeli önkormányzat lépett viszavonatta a vt-t Csepelről.A Volovók maradnak és ott nem lesz Vt mi az újrainduló 148 ra is valószínű kapunk Volvót. Most az a stratégia ,hogy minden vonalon legyen legalább egy alacsony padlós autóbusz
GT Ɨ|ѯ29-06-2008 19:08:04 // 2900
Zsolt15529-06-2008 19:06:47 // 2899
Egy kicsit ide illő téma:

Kék villám (1983)

Emléxik valaki még a filmre???
Zsolt15529-06-2008 19:00:22 // 2898
Jók a kapcsolataik, és apránként nem lesz BKV. Szép lassan eladnak minden. Most olvastam, hogy már a Fehér úti járműjavító telephely egy részét is - elég érdekesen - eladták.

A VT Transzmantól a 138-as viszonylatot visszavették Csepelen, és most arra a viszonylatra Volvokat ad ki a BKV. Ergo még minden lehet.

Budaőrsön meg ha kiírnak egy új pályázatot, akkor a Csiki-Bege elég jó esélyekkel indulhat, hogy teljesen átvegye az ottani közlekedést. Állítólag elégedettek velük az utasok.
ALFA75td29-06-2008 18:34:13 // 2897
Hát a Ciklámen színű Citaro valóban nem BKV szin de az alvállalkozói listán rajta van
Igen a Csiki Bege is beállt a sorba igaz csak Budaőrsön és csak egy darab Sprinterrel.
De úgy tudom Veresegyházán ők bonyolítják a helyi forgalmat.
Amúgy a VT Transman kitúr minket Csepelen mert átveszik a 71,179, és egy kocsit adnak a 152 es vonalra
Zsolt15529-06-2008 18:27:51 // 2896
A Volánbusz Zrt. nem olyan alvállalkozó, hanem közösen üzemeltetnek járatokat. A járművein, pedig nem látszik az egységes BKV arculat.

Vt Transman valóban a helyes név. :-)))

Már a Csiki-Bege is???
A Weekend busz jár Csömörre az Örsről, de Ők a helyi önkormányzattal szerződtek. Mint a Dunaharasztival is.
ALFA75td29-06-2008 18:13:18 // 2895
A BKV nak több alvállalkozója van a
Nógrád Volán :Alfa Localo
Vt Transman Ikarus 263 ,M.A.N, Alfa Localo ,Volvo 7000
Volánbusz Zrt Mercedes Citaro
És egy ismerős név
Csiki Bege Mercedes Sprint/Budaőrs busz/
Zsolt15529-06-2008 18:09:37 // 2894
Egy-két retro dolog:

Tommi29-06-2008 18:04:13 // 2893
Nem én hoztam fel a párhuzamos példát :PPP :)))
Zsolt15529-06-2008 18:03:57 // 2892
Sajnos ez várható. :-((( Aztán már csak mi magunk leszünk ebben az országban, ami még magyar. Viszont a mi számunk is egyre csökken. (Mert velünk csak szürkébb az ország.)


Nézd a BKV-t. Két alvállalkozója van a Nógrád Volán, és a Transman. Előbbi helyről jött az előző BKV vezér Antall Attila, és kiadta a volt vállalatának az észak pesti viszonylatokat.
A Transman, pedig megkapta a dél pesti viszonylatokat. Utóbbi tulajdonosa Széles Gábor, aki azzal vette meg a székesfehérvári Ikarus gyárat, hogy majd fejleszti. Aztán mégis bezárta. Ezzel szemben viszont ott szerelik össze a szóló Volvo buszokat, amelyeket ez a két cég vásárol meg, amelyek a BKV-tól kapják a pénzüket.
Amit nem tudnak, azt megveszik az "Alfa busztól". :-)))
Ha ezek az alvállalkozók a kis tortaszelet ellenére meg tudnak élni, akkor a BKV-nak miért nem megy??? Vagy...


Bocs, az OFF-ért!
ALFA75td29-06-2008 18:01:20 // 2891
Na látod a Ferrari inkább szórakozás a TGV meg egy közlekedési eszköz .
Tommi29-06-2008 17:53:54 // 2890
Nem igazán lehet összehasonlítani... :)
ALFA75td29-06-2008 17:53:21 // 2889
Arról nem is beszélve, hogy 100 vagy 200 Enzó ára egy TGV és lehet ,hogy nagyon lebecsültem az árát
ALFA75td29-06-2008 17:50:47 // 2888
Az attól függ hogy a TGV-n mint utas ülök vagy mint tulajdonos .Ha választanom kell ,hogy mi kellene akkor a TGV-t választom avval meg sok autó árát megkeresem és nem egy Ferrarit veszek mert nekem a Maserati jobban fekszik egy igazi sport autó de a családot is viheti vele az ember.
Tommi29-06-2008 17:50:29 // 2887
Koncessziót egyszer meg lehet hosszabbítani, max 17,5 évvel. Ha van egy kis eszük, megteszik. De tuti nem lesz, el fogják adni...
Zsolt15529-06-2008 17:47:35 // 2886
De nem csak az autó, hanem repülő is vesztett helyzetben lesz! :-)))


Hamarosan 2011-ben lejár a Medgyessiék által (2004-ben) a hazai közlekedési vállalatok érdekében kötött koncessziós szerződés, és utána jönnek a nagy külföldi közlekedési cégek, és szépen felvásárolják az összest. :-(((
A Volánbusz társaságokra a Wabererék már ácsingóznak is.
Tommi29-06-2008 17:44:23 // 2885
Biztos szép meg jó meg gyors, de ha választani kéne, TGV-vel vagy Ferrarival utaznál szívesebben? :)
ALFA75td29-06-2008 17:31:03 // 2884
Kiváncsi leszek SNCF minden áron ki akarja vezetni Budapestig a TGV-t
Akkor az autó vesztő pozicióban van még ha egy F1 Ferrari is .A TGV 574 km\h sebességgel hasított minden átalakítás nélkül
ALFA75td29-06-2008 17:27:43 // 2883
Bennem is ez a kérdés merült fel sőt azt ,hogy mire használható
ALFA75td29-06-2008 17:26:27 // 2882

Ő a Hargita motorvonat Argentinába más fényezéssel de ezt a tipust vitték csak a motort módosították ugyanis ezek a szerelvények az Andokon haladtak keresztül
Zsolt15529-06-2008 17:21:11 // 2881
Akkor ez a (vissza)fejlődés. :-)))

A múltkor Szegedre mentem Intercity-vel, és 2 óra 50 perc volt a menetideje. Ezek után ne ülljön az ember autóba?!?
Zsolt15529-06-2008 17:16:48 // 2880
Mi a szent sz@r ez??? :-)))

A tajgára, vagy hova készült???
Zsolt15529-06-2008 17:15:08 // 2879
Már ott volt. :-)))



A járművet házilagosan építették - a BKV-Ikarus kooperációjában -, más villamos és autóbusz elemek felhasználásával. Azért ilyen, amilyen.



Tudod: "- Kicsit, sárgább, kicsit savanyúbb, de miénk!" :-DDDDDDDD
ALFA75td29-06-2008 17:12:48 // 2878
Ezt hívták Kondor Expressnek
ALFA75td29-06-2008 17:11:31 // 2877

Az ellenpólus is alkotott hasonlót ám bár nem tudom ez mozdony e és azt se tudom,hogy mire volt alkalmas valamint ,hogy ez ide való-e vag a pihentagyu topikba
Zsolt15529-06-2008 17:08:59 // 2876


Sínautóbuszai sikere nyomán a Ganz cég nagyobb vonatokra is számos külföldi megrendelést kapott. Az Argentin Vasutak nehéz terepre, a Viedma–Bariloche közti széles nyomtávú, 800 km-es vonalra rendelt két dízel motorkocsiból és közéjük sorolt vagonokból álló szerelvényt. A 100 km/óra sebességgel közlekedő, 146 utas szállítására alkalmas luxusvonat a szélsőséges helyi időjárás miatt légkondicionálással készült. 1937-ben!
Zsolt15529-06-2008 17:06:09 // 2875
A Csonka-féle postai kocsik:



A Magyar Posta 1904-ben nemzetközi pályázatot írt ki 12–14 lóerős postakocsik tervezésére és gyártására. A nyolc pályamunkából a karburátor társfeltalálója, Csonka János által tervezett, a győri Magyar Vagon- és Gépgyár, illetve a Röck István Gépgyár által gyártott kocsik voltak a legsikeresebbek.
ALFA75td29-06-2008 17:05:51 // 2874

A legextrémebb forma a vonatoknál nálam Ő azt hiszem nem kell írnom kik gyártották
GT Ɨ|ѯ29-06-2008 17:04:24 // 2872
http://www.youtube.com/watch?v=66D_XibfYf0
Tommi29-06-2008 16:57:52 // 2871
Bp-Esztergom között is simán fut annyit a csoda Siemens vonat, pedig az csak laza 50 km :)
ALFA75td29-06-2008 16:56:55 // 2870
Akkor a Hungaroplan villamos már ott volt?
Szegény nagyon ronda
Zsolt15529-06-2008 16:56:26 // 2869
1902.

A Valtellina-vasút.



„Az első vasút, amelyen gőz helyett az összes vonatot elektromos erő hajtja” – írta 1902-ben nem kis büszkeséggel Cserháti Jenő és Kandó Kálmán, utóbbi úgy is, mint a munka szellemi atyja. A 106 km hosszú észak-olaszországi vasútvonalat 15 Hz-es, 3000 V feszültségű, váltóáramú rendszerben tervezte meg. A vízierőmű-turbináktól a vasúti kocsikig a Ganz gyártotta a teljes elektromos rendszert. Bár a megoldás világszerte Systeme Italiana néven vált ismertté, első Ganz-mozdonyai ma is magyar termékként láthatók a milánói Műszaki Múzeumban.
Zsolt15529-06-2008 16:53:54 // 2868
Ha már a Ganz.

1891-ben Frankfurtban mutatta be Zipernowsky Károly a Ganz és Társa cég nagy figyelmet keltő tervét. A Bécs és Budapest között közlekedő vonatot sík terepen 250 km/óra, emelkedőn 200 km/óra sebességűre tervezték, s a forgalomtól függően akár tízpercenként indíthatták volna. A kocsihoz négy, 200 lóerős elektromotor készült. A 45 m hosszú, 2,15 m széles, 2,2 m magas kocsitest – a magyar közlekedési iparban elsőként – két végén áramvonalas kialakítású.

Zsolt15529-06-2008 16:52:07 // 2867
Csak egy kis érdekesség:

A Budapest-Miskolc viszonylaton közlekedő 301-es sorozatú gőzmozdonyaival - ekkor már közel 50(!) évesek - vontatott expressz vonat menetideje 1963-ban 1 óra 57 perc volt.



Ma az Intercity-k menetideje még mindig pontosan ennyi.
Tommi29-06-2008 16:40:02 // 2866
Hát kb :)
Wickey29-06-2008 16:36:35 // 2865
van néhány jóképességű, akinek az autójára is ragasztanék belülről hasonló matricát, de ez off. :-))
Tommi29-06-2008 16:34:45 // 2864
"Szemed a pályán legyen" - LOL :)))
Zsolt15529-06-2008 16:32:20 // 2863
Amikor az Orient Expressz először itt volt, akkor voltunk kint. :-)))


Legutóbb Szentendrén voltam.

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.