Forum >> Szerelőműhely

TSiga ( I am the TSIG)27-02-2008 19:37:21 // 19586
Nyugatra előbb küldtek modernebb autókat, mint hozzánk.
Ezért volt a 96-os off mondeobe EGR, amitől EURO 3-assá minősítették. Persze azt is Svájcból hoztuk...
GTVili27-02-2008 19:34:33 // 19585
Jééééé....akkor az én 2001-es GTV-m is "már" EURO4-es lenne???
Nekem is 3 katalizátor van...és azt hiszem 2 vagy 3 lambda....
Amúgy az autó Belgiumból származik...
TSiga ( I am the TSIG)27-02-2008 19:27:30 // 19584
Megnéztem az eperben, és ezt adta ki a gép alvázszám alapján:


Az elektromos gázpedál is megvan.:D

Örülök, hogy tudtatok segíteni!

Apuék voltak lent Tatán a bontóban gépháztető-nyitóért meg nekem műszerfalért. Ott mondta a Roli, hogy 2002-ben kezték el gyártani az EURO4-es mocikat. Mivel 2002. februári a 147-es, ezért elképzelhetőnek tartotta, hogy még EURO3-as motorral jött ki a gyárból. Bár Svájcban igen szigorúak a környezetvédelmi dolgok és elképzelhető, hogy már akkor EURO4-es kocsikat adtak el.
András bácsi27-02-2008 18:17:08 // 19583
Felesleges hülyeség. Kína, meg a Nagy Sátán írhatná alá inkább a kiotói egyezményt. :)))
TSiga ( I am the TSIG)27-02-2008 17:56:51 // 19582
Kösz szépen! Muszáj valami infót szerezni, mert nem mindegy, hogy EURO3-as vagy EURO4-es autóra fizetünk regdíjat.
Selmak27-02-2008 09:47:54 // 19581
NO+ H2O --> HNO2 azaz salétromossav képződik. Gyenge sav és bomlékony.

2NO+ O2= 2 NO2 -> NO2+ H2O -> HNO3 azaz Salétromsav, erős sav.
Robi27-02-2008 09:42:38 // 19580
Amúgy pl a nitorgén-monoxidot nem lehet tovább oxidálni?
Vagy lehet, csak úgy még rosszabb lesz? :)
Robi27-02-2008 09:39:21 // 19579
Azt nem tudom, hogy mit csinál, csak azt, hogy megszűnik gonosznak lenni, és kiürül a NOx tárolóból, ha dús keverékkel megy a motor. :) A kémiai hátteréhez nem értek.
Selmak27-02-2008 09:35:06 // 19578
Nitrogén oxidok nem fog elégni mert elve oxidált formák, redukálódni fognak az meg nem égés.
Liquid26-02-2008 21:32:07 // 19577
háát nem hogy a 166-ban merre van, nálam az aksi előtt van egy műanyag burkolat mögött. Mindjárt megnézem az eperben...
Robi26-02-2008 19:15:24 // 19576
Úgy tudom, hogy ezek a rendszerek az alábbi részekből állnak, a kipufogócsonktól hátrafelé haladva:
1. szélessávú lambda-szonda
2. "3 utas" katalizátor
3. monitor-szonda
4. kipufogógáz-hőmérséklet érzékelő
5. NOx tároló katalizátor
6. NOx szenzor

Ha jól csalódom, akkor arra megy ki a játék, hogy a NOx tároló katalizátor összegyűjti a nitrogén-oxidokat, aztán ha megtelik, azt érzékeli a NOx szenzor, és ilyenkor a motor túldúsítja a keveréket. A "3 utas" katalizátor ezt rövid ideig elviseli, nincs ideje túlhevülni, de a nitrogén-oxidok elégnek rendesen, és kiürül a NOx tároló katalizátor. Utána visszaáll a normál lambda-szabályzás, és kezdődik minden újra. :)
András bácsi26-02-2008 19:04:52 // 19575
A 4-esben már 3 lambda van, meg elektronyos gázpedálos. Ja és a kipuffcsonkon van előtétkatalizátor-szerűség.
Dzsozy26-02-2008 18:59:06 // 19574
Köszi Mkinek a segítséget! Hol van az az általad említett AC relé, vagy mi a fene? Lehet tisztítani, vagy csereszabatos ezek után?Soha nem csinált még ilyet! Már azon törtem a felyem, hogy megcsiáltatom nyomógombosra, hátha a gyujtás kapcsoló szarakodik.
TSiga ( I am the TSIG)26-02-2008 17:57:03 // 19573
Hali! Tudja-e valaki, hogy az EURO3-as és az EURO4-es 120 LE-s 1.6 TS mi a különbség közte? egy 2002-es 147-esben van benne. Akinek van valami ismerete róla, kérem közölje!
Dubcsek26-02-2008 12:37:22 // 19572
Összefoglalva: vszínű,h szelepszár szimering,hengerfej tömítés remélhetőleg nem szügséges. A teljesítményre visszatérve; most sikerült jól kihajtanom és végül 220-ig felkúszott, és még egy hangyakukinyi volt is még benne..
Dubcsek26-02-2008 11:37:44 // 19571
Robi köszönöm a tanácsot, hamarosan ki is próbálom!Remélem ,h ott lesz a baj!
Liquid25-02-2008 21:46:00 // 19570
az enyém is eljátszotta ezt, valszeg az AC reléje szórakozott veled is
Mulder25-02-2008 21:24:40 // 19569
Hi
Egyszer ezt velem is eljátszotta, igaz nálam inditózott(asszem, ezt gyorsan elfelejtettem neki), csak nem indult......semmi üzi stb. Ott mászkáltam az autó körül, mert 1 órája még jó volt. Ötödikre elindult......azóta se csinált ilyet. Remélem nem is fog.
Robi25-02-2008 21:08:56 // 19568
Lehet gyújtáskapcsoló, de lehet önindító is. Pár hónapja csináltam egy 2.0 TS 156-ost, aminek annyira el volt koszolódva az önindítója, hogy nem tudta betolni a tolófogaskereket a fogaskoszorúba, így a szegmenseket se zárta össze.
Dzsozy25-02-2008 20:23:46 // 19567
Tényleg azt lehet javítan? Érzem, hogy picit lötyög benne a kulcs, lehet valahol a lamellákat cseréltetni, vagy egyáltalán van erre mód és lehetőség?
Dzsozy25-02-2008 20:22:12 // 19566
Szép estét Mkinek. Ma este a víz levert, Lassan kiteszem az eladó cédulát. :) Négyszer-öttször elfordítottam a kulcsot, és se kép se hang. Gyújtás volt, hibaüzenet nuku, és meg se nyikkant! Telefon össze vissza, mivel haza kéne jutni. Na egy utolsó próba kulcs be, elfordít, és pöc-röf. Na ? Talán szarakodik a gyújtáskapcsoló?
Fighter25-02-2008 18:55:09 // 19565
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy 164-nek az elsô lökösét hogy kell szerelni? Fôleg bal elején nagy hézag van a díszcsík és a lökhárító között. Azt szeretném megigazítani.
Köszi
Andrewxy25-02-2008 15:11:59 // 19564
Helló!!

Azért érdeklődnék, hogy vki nem tud jó áron új porlasztócsúcsokat 155 2.5TD-be??
előre is köszi..
lécci az oldalamra írajtok..
Robi25-02-2008 15:01:37 // 19563
Ha megfőzik a motort, általában megkeményedik tőle a szelepszárszimmering anyaga, és ott kezdi el zabálni az olajat. Egyébként ezt viszonylag egyszerűen ki lehet próbálni:
Megkérsz valakit, hogy kövessen egy másik autóval. Mondjuk kettesben leparkettázod, elforgatod tiltás közelébe, aztán elveszed a gázt, és csak motorfékkel visszalassítasz. Utána meginterjúvolod a kollégát. Ha szelepszárszimmeringes, akkor magas fordulaton, motorfékezéskor füstöl a legjobban, méghozzá kéken.
Robi25-02-2008 14:57:30 // 19562
"Ha a kompresszió gyűrűid rendben vannak, de az olajlehúzó gyűrűk szarok, akkor szerintem azt nem mutatja ki a kompresszió mérés."

Elvileg előfordulhat, hogy letapad egy gyűrű a koromtól, vagy netán el is törik, de alapvetően együtt kopnak.
Ha kartergáz nincs, akkor elsősorban nem a gyűrűknél keresném a hibát.
Peti 14625-02-2008 11:52:02 // 19561
ha nincsen az utastérben sem és a csom.tartóban sem világítás, akkor lehet biztosíték gond?
kertecs25-02-2008 09:42:28 // 19560
Szomorúnak szomorú... ha öntögeted tovább az olajat, aztán eladod így, tuti lesz egy jóakarod a vevő személyében. És nem mellesleg tovább öregbítheted a Mo-on oly elterjedt "az Alfa szar rozsdaboglya, megmondtam, h ne vegyél ilyet, ugye?" véleményt : (

Ha megfőzte valaki, igazán megehette volna amit főzött... Kapthattak a dugattyúgyűrűk, és akkor persze, h nem megy 200 fölé, eszi az olajat ezerrel. A javítást nem úszod meg 40E-ből.
Amit Erhard is írt: egy kompressziómérés kimutatja, ha ilyen gond van.
András bácsi25-02-2008 09:41:36 // 19559
Mert azokra csak 70 %-ban lehet hagyatkozni. És hoz háromféle méretet 1-2 mm eltéréssel. Szóval mérni kell.
csocsi25-02-2008 09:40:45 // 19558
Na tudod ez a baj, hogy ők is csak próbálkoznak :((((((((((((((((((((((((
Poló25-02-2008 09:30:23 // 19557
Ha a kompresszió gyűrűid rendben vannak, de az olajlehúzó gyűrűk szarok, akkor szerintem azt nem mutatja ki a kompresszió mérés.
Selmak25-02-2008 09:29:41 // 19556
Akkor miért nem teszed meg?
Erhard 242 (Pure Energy)25-02-2008 09:20:54 // 19555
jah, valahol csipegeti a vizet akkor habzik...vagy ha biopont tesznek bele.....
Ferke25-02-2008 09:18:03 // 19554
Az hfejtömítés gyanús..
Erhard 242 (Pure Energy)25-02-2008 09:16:17 // 19553
kompresszió méréssel sok minden kiderül, de a biztos a bontás...
Skodra25-02-2008 08:46:38 // 19552
Hali! Szerintetek miért lehet túl nagy nyomás a hűtővíz rendszerben,és egy picit habzik a hűtővíz a kiegyenlítőtartályban ??
Köszi!
Dubcsek25-02-2008 00:05:34 // 19551
Szomorú módon nem mondtak semmit, csak beleöntöttek egy adalékot és kész.De már tudom a baját, -meg volt főzve-, csak azt nem,h mekkora kárt tehetett a motorba. Érdemes-e megcsináltatni vagy inkább öntsem az olajat. Ha elég a szelepszár szimering csere, meg netán hengerfejtömítés akkor az még királyság, de ha dugattyúknál van probléma az már súlyosabb eset.Hogy lehet ezt megálllapítani nagyobb bontás nélkül?Kartellgáz rendbe, talán kompresszió méréssel?
András bácsi24-02-2008 22:10:10 // 19550
Tudja valaki fejből, vagy papírból, hogy a nagyfékes 155 első féknyergében pontosan mekkora a dugattyú átmérője? Alkatrészkatalógusból kinézni nem ér, az nekem is megy. :)
Ferke24-02-2008 22:07:07 // 19549
És miért jó még ez a megoldás?:) Ha visszamész 2 év múlva ugyanezzel a papírral, és azt mondd, hogy visszavásároltad az autót a cigótól, akkor újra forgalomba helyezhető, csak kimaradt 2 év fizetnivaló!:))))
Youri24-02-2008 11:48:59 // 19548
Nekem ez a megoldás szimpatikusabb volt,mert nem volt rendőrségi ügy.Mondjuk nem nagyon hittem el h bejön,de szerencsére rendben ment minden ahogy az ismerős mondta.Ez is egy kiskapu,csak nem sok mindemki tudja...
Wickey24-02-2008 11:44:27 // 19547
vagy egész egyszerűen ellopták... körözzék csak. 2-3 hónap múlva lezárják a nyomozást, de addig is lesz egy rendőrségi tapírod, hogy eltűnt a verda, innentől nem fizetsz se súlyadót, se biztosítást.

Csak utána meg ne találják nálad, a vasat jól el kell tűntetni. :)
Youri24-02-2008 11:27:59 // 19546
Szia.Van egy jó megoldás,én most játszottam végig a dolgot a régi offommal.Okmányirodás ismerős javasolta,és be is jött.Bemész az okmányirodába,és azt a történetet adod elő h az autót eladtad, ismeretlen személynek úgy h nem készült adás-vételi szerződés.Erre vszínű bután fognak nézni,de adniuk kell megfelelő formanyomtatványt,ami végül 1 1szerű nyilatkozat amire ráírod az előbbi dolgokat.(az én töltelék storym az volt,h jóhiszeműen eladtam a kissebbségnek az autót h majd írunk adásvételit de átvertek és nem hajlandóak semmit aláírni,viszont az autó már náluk van:-))) Ezt a papírt leadod náluk,ők továbbítják a polg.hivatalba akik hoznak egy jogerős határozatot.Én 1 hét múlva már meg is kaptam ezt a papírt.Az autót határozatlan időre kivonják(kitiltják)a forgalomból.És így lesz a történet végén pont!!!! Ja még a rendszámokat,és a forgalmit is megtarthatod:-))))OLLÉ
Kazes☻23-02-2008 22:56:47 // 19544
Ééééééééééééérteeeeem. Szóval még ebben is....... :-)))
Robi23-02-2008 22:55:07 // 19543
Sajnos már nem így működik. Csak bontási igazolásra vonja ki az önkormányzat az autót.
Dévid23-02-2008 22:53:24 // 19542
Anno nekem mázlim volt, mert még a rendelkezések előtt kivonattam a forgalomból az öreg kocsimat, így oda tudtam adni egy lomisnak, és bontási igazolás sem kellett. :DDD Suzukimnak a blokkja ép volt, ez tény... Sajnos úgy tudom a bontóst nem nagyon lehet megkerülni. :S
Kazes☻23-02-2008 22:50:44 // 19541
Én úgy tudom nem kell, csak le adod a rendszámot, meg a forgalmit, vagy csak egy részét és kész. Legalább is pár éve a haverom alkatrésznek vett autójával így jártunk el az önkorm.-on. + pár ezer Ft. :-)
Robi23-02-2008 22:50:18 // 19540
Persze, ha odaadod az autót, és még ér is valamit, akkor úgy OK. De ha beviszel egy 33-ast a bontóba, akkor még neked kell fizetned, hogy otthagyhasd, és adjanak igazolást.
Robi23-02-2008 22:48:03 // 19539
Van visszacsatolása az EGR-nek? Elég buzi egy dolog. Mondjuk arra jó, hogy ha megszorul, akkor megfelelő hibakódot generál.
csocsi23-02-2008 22:47:57 // 19538
Azért ez egy kicsit sok olaj.

Semmi konkrétumot nem mondtak Szamosinál?
Dévid23-02-2008 22:47:18 // 19537
Mikor előző kocsim bontóba került, kaptam érte 40 000 forintot + egy bontási igazolást.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.