Forum >> Szerelőműhely

Tom1224-01-2008 23:38:02 // 19186
Mikor én cseréltem csak ilyen volt nekik /tárcsa is/, eleinte nem voltam elragadtatva tőle, elég lassan "kopott be", de most már nincs gond vele.
admirális24-01-2008 22:59:53 // 19185
Hallott valaki Delphi/Lockheed márkájú fékbetétről? MIlyen minőségnek számít?
Selmak24-01-2008 21:04:31 // 19184
Kihúzod a pálcát és megnézed milyen az oil, ha nem kulimász állagú akkor nem kell aggódni, egy belső motoröblítős kezelés nem fog megártani, de ha nem volgázon hajtotta akkor nem lehet baja, elméltileg is 20K a csereperiródus.
Selmak24-01-2008 21:02:01 // 19183
TCSL (termosztátot cseréltek ligája) tagsági belépő.
Grando24-01-2008 20:57:53 // 19182
Mármint a termosztátot...
Grando24-01-2008 20:57:29 // 19181
Nemhogy kezdhetsz, de valszeg ki is kéne cserélni. ;))
sardulah24-01-2008 19:41:51 // 19180
Cartársak!

Kérdésem lenne 1,9 JTD-vel kapcsolatban mely a következő:
a hűtővíz hőmérséklet mostanában csak 50 C fölött van, és maximum 70 C. Ez normális ilyen hidegekben vagy kezdhetek gyanakodni termosztátra esetleg hőmérséklet jeladóra????
Van e ilyen jellegű tapasztalat vagy gyógyír??
Előre is kösz a segítséget!
radi24-01-2008 19:06:14 // 19179
ahh most elvontatják az autót, ahhh ez is nőből van:D
majd holnap megnézem én is, mert a kollégái már tömik a fejét hülyeséggel
Kazes☻24-01-2008 19:01:53 // 19178
Röffentsd be, az olajcseréhez úgyis be kell indítani. :-)
Liquid24-01-2008 19:01:02 // 19177
hááát az olajtól sztem nem dadog, sokkal valószínűbb az hogy túlságosan is kicentizte a tankolást, vagy az ac szaraxik
Liquid24-01-2008 18:59:45 // 19176
keresd meg Csörit, Várpaolta közel van Veszprémhez.
radi24-01-2008 18:58:17 // 19175
nagyon gyors infó kellene, mint kiderült a csajom 30 000km-e nem cserélt olajat

most dadog neki az autó, de szerintem csak azért mert TOTÁL alacsonyra engedte az üzemanyag szintet!! most tankolt azóta, de nem meri beindítani.

lehet a dadogás az olajtól??
- ne anyázzatok én is most tudtam meg, hogy nem szervizelte a gépet:)
lopakodo24-01-2008 18:10:18 // 19174
Sziasztok CarTársak!

Lenne valaki Veszprém közelében,aki rá tudna pillantani a vezérlésemre? 146-os 1.6ts motor.
Nemrég lett cserélve minden,de nagyon az a gyanum hogy nem oda kerűlt vissza,ahol volt....
Előre is kösz :D
Tom1224-01-2008 18:08:47 // 19173
Üdv, cartársak!
Lenne egy találós kérdésem. Mitől lehet az, hogy a kupplungom 120 - 130-ig /km/ó/ tökéletes, aztán kezd "puhulni", egy komolyabb előzés, vagy gyorsabb szakasz után /160 - 180.../ pedig teljesen "elpusztul". Teljesen lenyomva sem lehet sebességet váltani. Utána pedig 5 - 10 km "normális autózás" /60 - 100/ után újra semmi baja... Elektronikus / mechanikus sebességszabályozó, vagy mi? :-)
Youri24-01-2008 12:24:43 // 19172
Úgy-úgy!!!+ amíg benne van a gyertya,takarítsd ki az olajat,amennyire tudod!!
Laca24-01-2008 12:16:41 // 19171
Köszönöm a segitséget! Akkor valszeg tömités csere és magoldodik az olajfolyás (meg egy kis tömitöpaszta)
Youri24-01-2008 12:07:52 // 19170
Hi.Vszínű h tényleg csak a szelepfedél tömítés lesz a befutó.Ha jól sejtem,Te nem szilót látsz hanem olyan tömítő cuccot,amit pl én is használok mikor összerakom!!Enyém pl tömítőpaszta nélkül engedett.És ugyanolyan moci van a verdánkban!! Tömítéscsere+paszta=Sirály lesz
kertecs24-01-2008 12:03:42 // 19169
Hi!

Szelepfedél tömítés... már ha ott gondolod az olajat a gyertyáknál, ahol én gondolom : )
Laca24-01-2008 07:51:47 // 19168
Sziasztok! Ha valaki meg tudná mondani,hogy a gyertyáknál mitöl áll az olaj?Talán a hengerfej bakolásnál engedhet át vagy valami hasonló.Elégé aggaszt.Gyárilag gondolom van pakolás de az enyém ugy látom már sziloval lett összerakva:Elöre is köszönöm ha valaki tud valami tippet adni.
Falatka23-01-2008 23:29:57 // 19167
166-osom van és benne szeretnék xenon izzót cserélni. De egyedül nem igazán ugranák neki. Esetleg, hogy hová lehetne ezzel fordulni, szakszervízen kivül.
bilibox23-01-2008 11:50:29 // 19166
sziasztok,

2000-es 1.6 ts-hez keresek olajteknőt, a Trencsik autóbontóban van, de ott azt mondták nincs különbség a régebbi és a 2000-es évjáratú karterek közt, a szerelő szerint viszont nem egyformák.
Honnan lehet meg mondani melyik fajta a karter?
Az tudom hogy egyiken átmegy a féltengely a másikon meg nem, de ez nem segített...
Van vmi kód esetleg?
Ferke22-01-2008 16:58:58 // 19165
Buta feltételezés, de nem lehet, hogy kevés volt benne a benzin?:)))
:Szájmon:QV:147:GT:22-01-2008 12:51:56 // 19164
kérdés:

Egyik ismerősöm(hamarosan tag lesz) 1.6 TS 145-öse amikor beinditotta a motor elkezdett rángatni! leállitotta majd újra inditotta akkor nem rángatott..de nagyon lomha volt nem gyorsult...és amikor gázt adott akkor döcögött meg olyan volt mintha megtorpant volna...
csak hallomásból tudom elmesélni de ezek volltak a jelek...aztán emúlt és azóta se jött elő és korábban sem voltak ilyen problémák vele..
Ez mitől volt????

az még hozzá tartozik h elött féloldalasan parkolt a járdán...
pb_22-01-2008 08:08:50 // 19163
Nincs szem előtt, mert nem pörgettük.)))
pb_22-01-2008 08:08:12 // 19162
Attól függ melyik.)
Whiteskull22-01-2008 08:03:53 // 19161
A boxeres topicban biztos tudnak segíteni. Pb_ cartárst keresd. :))))
Otto22-01-2008 08:02:42 // 19160
1.7 16V?
pb_22-01-2008 08:00:41 // 19159
Legyen csak 114 ló, vagy 105/107 ló, 134 lovas verzió nem volt. Az összes AR boxer, vagy 1.-, vagy összkerekes. Mindent lehet, de már önmagában is 1 igen jó kis konstrukció.
janrob22-01-2008 07:31:37 // 19158
Most láttam meg, h első kerekes boxer, de a tuninggal mi a helyzet?
janrob22-01-2008 07:29:23 // 19157
Csákóka,
Érdeklődnék, h az Alfa 33 1.7-es motorja (20 éves) 134 Le-vel boxer-e és első vagy hátsó kerekes? Ha boxer, azt lehet tuningolni?
Selmak21-01-2008 21:25:40 // 19156
Erik (mViking) Garázsa a villamos remiz mellett.
xxxxxxxxxxx21-01-2008 19:14:08 // 19155
Ciasztok!

Köszönöm a sok-sok ötletet,de sajna a trafón kívűl mindent kipróbáltunk!
Lehúzott LMM-mel is mentem(az borzasztó!!!).
GEORGE: az LMM gyári száma az stimmel ,ugyanaz mint amit leírtál!
Mármint amit rendeltem és nem ment vele!
Egy teljesen másik számúval járok most és ezzel 50%-al jobb!
De eleve már ugyanazt a gyári számút rendeltem mint ami erdetileg benne volt és azzal annó még jól működött!
Miután az alapjárat lett előszőr rossz,utána jött ez a hiba is!
Cseréltem ekkor alapj.motort és egyben lamdaszondit is!
Na ezután pár 100km-ig okés vót aztán krahhhh!
szóval trafó???
Megnézem!
Sanyi20-01-2008 19:47:51 // 19154
Sziasztok!

Egy ismerősömnek kellene jó szaki Miskolc környékén!

Tudtok nekem vkit ajánlani??
AL20-01-2008 14:41:40 // 19153
Hali!
A 156-osomban utólag beszerelt Eurocar riasztó van, ami néha hülyéskedik kicsit...
Ahogy néztem a neten, már nem nagyon gyártják/forgalmazzák/szervizelik.

Tud valaki olyan autóvillamosságis szakit, aki ért az Euroacar riasztóhoz? Köszi!
Longman20-01-2008 10:55:42 // 19152
Szia! Ez is LMM szerintem. Vagy alapjárati. Első körben próbáld meg kitisztítani mindkettőt..
Krisz14520-01-2008 10:09:11 // 19151
Sziasztok!
Ingadozik az alapjáratom de csak néha és elég durván.
Megyek az autóval semmi nincsen semmi jelenség de ha megállok a pirosnál ingadozik nagyon egyszer mintha leállna utána vissza 900-ra.Ez mitől lehet?
Longman20-01-2008 09:24:16 // 19150
Esetleg le lehet húzni az LMM csatiját, akkor elvileg beáll a rendszer középértékre. Ha úgy jobb lesz a helyzet kicsivel, akkor egyértelmű hogy LMM..
Vagy a termosztáton lévő csatit is le lehet húzni próbaképp. Lehet esetleg valamelyi motorhőmérésklet jeladó is a ludas..
HátvédRomeo20-01-2008 02:01:38 // 19149
Ja az elméleti TS blablát tudom. Főgyertya kis gyertya, eltolt szikra stb.
A Kompi részét, itt jeladó ott jeladó, meg a trafó részét nem tudtam.
HátvédRomeo20-01-2008 01:59:12 // 19148
Erről jut eszembe. 2 éve reggel mentem melózni a vassal, tök sötét volt. Féluton a városban kifordulok, huzom a 2-be, azt megát a technika. Nem indul, semmi hang, kuss csak a fények a gépen. Indítozok, semmi. Kurva anyját, motorház fel, de még közvilágítás se volt arra. Telóval világítok, semmit nem látok persze. Aztán újra indítózok. Azt leesett, nem jön az AC-tól semmi hang. Csomitartó felnyit, kábeleket megtapíztam, sürű IMA ilyen is, Ollllyyyyan is. Visszaülök, indul a gép. Na baszki mondom hazamentem melóból, megnézem. Érintkezési hiba volt.
GEORGE20-01-2008 01:54:30 // 19147
TS az azért TS mert Twin Spark, az az dupla szikra
Eltolt szikráztatást valósit meg a két gyertya segitségével.
A fő gyertya adja a fő szikrát a kicsi pedig "besegit " ez álltal hoszabb ideig égeti el az üzemanyag és levegő keveréket. Így jobban eltudja égetni a keveréket ezért jobban hasznosul a beadagolt keverék több paci jelenik meg a főtengely végén :-)
A trafó ott vannak minden eggyes gyertya felett ( 4db ) az 1-es trafó ad a 4-es kisgyertyának a 4-es trafó ad a 1-es kisgyertyának a 2-es trafó ad a 3-as kisgyertyának és a 3-as trafó ad a 2-es kisgyertyának "delejt" .-)

Azért mert ilyen gyújtása van, még bőven elegendő egy "mezei" AC pumpa.
HátvédRomeo20-01-2008 01:49:09 // 19146
Hát akkor lófasz ez is. Nálam is IE-be így műkszik. 1AC, 3 Bar nyomás, azt csókolom. Csak ne fordítva kössék be, mert akkor NEM indul. Vagy indul azt leáll pár sec után. Meg a nyomás legyen meg amit a fáma ír.
Hagyományos AC van a TS-ben is, semmi űrtechnika.
GEORGE20-01-2008 01:44:52 // 19145
Nics ott semmi komoly AC pumpa, illetve mit értesz komoly AC pumpa alatt?
Egy van aztán kész.
Egy közös ágban tartja a nyomást asszem 3,1 bar ( ez 3,1 most hirtelen nem biztos hogy pontos adat ) és onnan a befecskendezők adagolják a mociba a benzint ahogy kell.
GEORGE20-01-2008 01:41:55 // 19144
A csak cseréljük ki és menyjünk vele nem mindig jó.
Kéne hozzá törölni a compjuter hibakódokat is, vagy sokat menni az autóval.
ilyenkor jasolni tudom, hogy akár egy -két -három napot járni az autóval hogy biztosan "észre vegye" a compjuter, hogy most jó jelek szállingóznak az LMM-től.....
Barátomnak szereztem LMM-et, Paksról ment Mislocra. Pesten megvette betette aztán hív, hgy bizony semmi változás.
Másnap jött hazafele megint hívott hogy király a gép.
kellett neki idő mig beállt a rend.
ha viszont törölik a hibajelet utána mindjárt érezni kéne a javulást...
HátvédRomeo20-01-2008 01:41:23 // 19143
Bonyolult TS. :-)) Láttam még régebben valami műszaki rajz félén, félmetszet félnézetben hogy műkszik a TS. Hát elég bonyolult csoda.

Ezé kell Boxerrel járni :-) De viccet félre téve.

Hadd okosodjak én is. Attól még lehet gyújtási gebasza a Cartársunk gépének??? Nem! Gyújtás még van a TS-nél is :-DD (Na jó nem hülyéskedek. )
Sőt TS-nél valami komoly AC segíti el a benyát a tankból a hengerekbe???
Kurvára érdekel a TS, mert sztem a világ legokosabb megoldása, főleg, hogy Az Alfa már hósszú évtizedekkel ez előtt is alkalmazta.
pb_20-01-2008 01:32:54 // 19142
Tudomásom szerint az ucsó hagyományos gyűjtásLosztóval gyártott AR, a 33 16v volt. Igaz már ott is csak díszként virított.
norbee20-01-2008 01:29:55 // 19141
Hátvéd, ízirájd, George-nak volt ilyen autója, nem beszél butaságot.
GEORGE20-01-2008 01:28:59 // 19140
Na a TS gyújtást se vágod, de nem baj :-)
Ezért kérdeztem vissza, hogy miről írsz hátha én értettem rosszul .-)
HátvédRomeo20-01-2008 01:27:14 // 19139
Na baszki azé írtam, hogy a TS gyertyákhoz lövésem sincs. :-) Nem tudtam, hogy ez már nem elosztó fedeles. Hát akkor talán valamelyik trafója is szar lehet.

De, hogy gyújtási és keverék képzési baja is van a fix!! 3000 fölött megindul, alapon is a hengerek rendesen mennek, csak gázérintésnél hidegen csattog. Tutti a fentiek lesznek. Ez is csak egy 4 ütemű motor Baátom. :))
norbee20-01-2008 01:26:27 // 19138
Légtömegmérő hibát sok esetben bedobja. Ellenpróbázni kéne inkább, a Tiédet bedobni egy másik autóba, és megnézni, megy-e rendesen, illetve feldugni gépre, hogy jelez-e a hibatárolóban. Ha minden oké, akkor lehet gondolkodni azon, hol van törés a kábelben.

A gyertyáim egyébként nekem is csontszárazak voltak. ;)
GEORGE20-01-2008 01:21:19 // 19137
Milyen elosztófejről írsz????
itt minden gyertya tetején van egy -egy trafó........
Ez egy TS motor....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.