Forum >> Szerelőműhely

Wickey01-03-2009 21:21:28 // 24723
vegyé kétütemű trabantot vazzeg, és elfelejtheted a vízhőfok problémákat.
Csak meg ne kergesd az érdi lejtőn lefelé augusztusban, vagy megszorul a körforgóig érve a moci :P
Poló01-03-2009 21:19:56 // 24722
Nincs harag, de én a szememmel láttam :))
De akkor mivel magyarázod azt, hogy a fazékban 88-nál nyitott ki? És azt, hogy 1000-es fordulatnál felmegy 90 fokra, ha adok egy kis fordulatot, akkor meg azonnal nyit. Computerrel lehetett látni, ahogy emeltem a fordulatot már nyitott is.
Szilárd01-03-2009 21:17:55 // 24721
Akkor is ilyen volt.
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2009 21:16:45 // 24720
így van ezzel én is így vagyok ...termosztát helyett autót cseréltem fiatalabbra s ugyan olyan vízhőfokot produkált az újabb óra szerint ..majd ha 70-ig sem megy el akkor lehet veszek egy még újabb autót :DDD
Kau01-03-2009 21:16:40 // 24719
Nem az első eset, hogy nem az igazi az új alkatrész. Különösen a lambdánál nehéz meggyőzni az eladót, hogy vegye vissza,. mert nem jó... Ez is olyan...
Amúgy mikor megvetted is ilyen volt vagy akkor jó volt?
Lali7501-03-2009 21:16:10 // 24718
Bocsi,de ezzel nem értek egyet.Nyomás nem befolyásolhatja a termosztát nyitását,mert lekering a hűtőfoly. a blokkban.
Szilárd01-03-2009 21:16:07 // 24717
Amikor utoljára lent voltam nála rádugtuk a műszert és aszerint jó volt, úgyhogy nem aggódom emiatt...
Poló01-03-2009 21:13:57 // 24716
Azt ugye tudod, hogy az 50-es és a 90-es osztás között nem 70 van hanem 80?
156-nál legalábbis, de szerintem a GTV-nek is ugyanaz a műszere.
Engem már nem izgat a dolog míg 80 fölött van. Majd ha 70 körül lesz megint, akkor cserélem.
Szilárd01-03-2009 21:13:19 // 24715
Az nagyon jó,mert nemrég volt cserélve...
Poló01-03-2009 21:11:55 // 24714
Na azt is elfelejtheted, megnéztük mi is a régit és 88-nál nyitott, ahogy kellett neki :)))

A magyarázat:
a fazékban nincs nyomás, így ott ténylegesen 88-nál nyit ki. Alapjáraton sincs nyomás, alig pörög a vízpumpa, így ott is hozza azt, amit kell, 88-nál nyit. Viszont ha adsz egy kis fordulatot, mondjuk 3000-et, akkor jobban kezdi nyomni a vizet a vízpumpa, a termosztát már nem bírja tartani és kinyit. Nem a hőtől, hanem a nyomástól. Ha nem is teljesen, de egy picit, ami épp elég ahhoz, hogy 70-75 fokos legyen a vized.
Szilárd01-03-2009 21:10:43 // 24713
Enyémbe is gyári került.
Csöri szerelte be:)

Lehet,hogy nem 75 fokra esik vissze,de nem is áll fixen 90-en.
Nekem is ingadozik.
Kau01-03-2009 21:09:50 // 24712
Pedig ezeknek télen-nyáron fix hőmérsékleten kellene állniuk. Nem befolyásolja semmi ilyen. Az a termosztát nem jól működik. Legalábbis pont ilyen, mikor kezd elromlani.
Régen nálam is így kezdődött, utána már feljebb se ment. Csere után MINDIG tartja a hőfokot. Tél, nyár, dugó, autópálya, stb...
Poló01-03-2009 21:08:06 // 24711
Így már jártam én is. 70 fok körül volt a vizem, vettem egy új termosztátot (Behr), kicseréltem és ugyanúgy 70 fokos a víz. Alapjáraton mindkettővel felment 90-re. Gondoltam a szenzor lesz rossz, ami a hőfokot méri, nem is foglalkoztam a dologgal úgy 1,5 évig. Aztán voltam Csörinél, megnézettem vele. Megmérte géppel, az is 70-et mutatott, mondja, hogy a szenzor az jó. Nézegette a fűtést, fogdosta a motortérben a csöveket és azt mondta, hogy az a termosztát rossz.
Később vettem egy gyárit, ezzel télen sem ment 82-83 alá. Viszont ingadozik, egyszer felmegy 90-ig, aztán vissza 85-re, fel 90-re, megint vissza és így tovább.
Lali7501-03-2009 21:07:51 // 24710
Ezért agyalok,mert nem egyértelmű termosztát hiba a jelenség.
Asszem marad a régi termosztát ellenőrzés a tűzhelyen....
:-D
Szilárd01-03-2009 21:02:59 // 24709
Nekem nemrég volt termosztát cserélve és mégis ilyen...
Poló01-03-2009 21:00:13 // 24708
Felejtsd el, nincs köze hozzá. Valószínűleg a termosztátod rossz.
Szilárd01-03-2009 21:00:05 // 24707
Az enyém is hasonlóan működik,pedig az enyémen van borítás...
Lali7501-03-2009 20:57:29 // 24706
Hali!
Egy nagy kérdésem lenne a termosztát-gondokkal küzdőknek!
Nekem azt játsza a 156,hogy bemelegszik 90 fok közelébe,kinyit a termo,visszaesik 75ig,és onnan csak tötymörgős temponál megy feljebb,ha nem megy a fűtés.
Nagy tenponál egyből visszahűl 75-ig.Ez nem tuti benzinesnek.
Kérdés:szerintetek lehet-e,hogy az alsó motortér-burkolat hiánya miatt a menetszél jobban visszahűti a motort?
(merthogy erre gyanakszom)
Zsé01-03-2009 16:14:45 // 24705
Világos, köszi mégegyszer!
Kau01-03-2009 16:10:36 // 24704
Nem szeretek látatlanban találgatni, olyan dologban, ami pénzbe kerül. Ez okozhat ilyet, azért írtam. Okozhat még más is ilyet, de nem tippelnék. Ha Alfa szerelőhöz viszed kitakaríttatni, akkor érdemes csinálni egy hibakód kiolvasást. Utána többet tudsz.
Zsé01-03-2009 16:00:51 // 24703
Köszi! Akkor mindenképpen ezzel indítok holnap, és mit gondolsz, ha nem ez akkor még mire számíthatok?
Kau01-03-2009 15:57:33 // 24702
Szerelőktől függ. 1-3 ezer Ft. 10 perces "munka".
Mondanám, hogy otthon is megtudod csinálni, de nem mindenkinek van lyukas torx kulcs készlete...
Lehet más is, de ezzel érdemes kezdeni, ez a legolcsóbb.
Süni01-03-2009 15:56:23 // 24701
Az lesz! Köszi! :-)
Zsé01-03-2009 15:54:47 // 24700
Köszi, és szerinted ez a jellemző ilyenkor? Mennyibe kerül egy légtömegmérő tisztítás?
Kau01-03-2009 15:52:38 // 24699
Persze ott lehet több minden, ami ilyesmi hangot ad. Érdemes lenne egy szakinak megmutatni.
Kau01-03-2009 15:48:56 // 24698
Lehet, hogy csak az LMM-et kellene kitakarítani.
Kau01-03-2009 15:46:43 // 24697
Nincs.
Zsé01-03-2009 15:33:49 // 24696
Sziasztok! Segítsen nekem valaki!
1500as fordulat felett erősen rángat az autó. Szerintetek mi lehet a gond és hová vigyem?
Köszi előre is!
Süni01-03-2009 15:07:03 // 24695
Én még nem cseréltem! De akkor víz folt nincs alatta? :-)
Kau01-03-2009 15:04:56 // 24694
Vagy vízpumpa. Cserélték/cserélted már?
Süni01-03-2009 14:57:32 // 24693
Sziasztok!

Valami elkezdett érdekes hangot adni a generátor,szíjtárcsa felől,talán ilyen enyhébb visításhoz tudnám hasonlítani a dolgot,Fordulatnál is ugyan úgy hallatszik a hangja!

Generátor csapágy lenne? Javaslat?

Köszi előre is!
Azzurro28-02-2009 11:25:33 // 24691
Üdv!
Segítséget kérnék Tőletek: Egy 156, felső közép konzolról lenne szó, amiben a fedélzeti computer kijelzője található.Olyan probléma van a kijelzővel, hogy amikor melegszik, akkor eltűnik a kijelzőről minden. Valaki tudná , hogyan kell kiszedni a helyéről, az egész közép rész, akkor szívesen venném a segítséget.
Tomasman28-02-2009 09:29:29 // 24690
Attiska

Milyen motor van a Scudoba?

Lehet meg tudom találni az ábrát ha van benne:)


Tomasman
Imike27-02-2009 18:12:29 // 24688
Üdv!

Egy kis segitség kellene mert ijet az itteni szervizmatyik még nemigen láttak....
Haverom rajtam felbuzdulva vett kb fél éve egy 156 ot (2000TS) Aztán mostanra eltünt belöle a krtaft de teljesen....16sec alatt van 100on....................!!!!!!!!!! a kompreszzio 18as!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! valaki???
Snake27-02-2009 17:31:31 // 24687
Üdv!Vásárolt a cimborám tegnap egy 147 2.0 selespeed-et,namármost a computer display egy idő után elhalványul(elmegy a kontraszt) mi lehet ennek az oka!!!!??
Segítségeteket előre is kössz!!!
pe-Ti25-02-2009 19:21:37 // 24686
Üdv!
Segítséget kérnék Tőletek: néha a cartársak be szoktak rakni un. "robbantott ábrákat" a gyári szervíz progiból namármost szükségem lenne az összes 156-ba szerelt 1,9 JTD (Mjet is) hűtőrendszerének áttekinthető ábráira ill. képeire elsősorban a vízcsövek elhelyezése és a 8 és 16 szelepes motorok közötti eltérések érdekelnek melyik cső honnan-hova megy meg ilyesmik....kérem ha valakinek megvannak ezek az ábrák küldje el nekem e-mailbe vagy rakja fel ide a fórumba!
Köszi!
Bandee25-02-2009 08:43:07 // 24685
Sziasztok!Van egy kis villamossági gondom az autómmal és ehez kérnék egy kis segítséget!A probléma annyi hogy valamiért azt érzékeli hogy nyitva van a bal első ajtó és a csomagtér ajtó...ezt felváltva írja ki de van amikor a csomagtér ajtót nem írja...ugye ez hozza magával azt a problémát hogy a belső világításom is világít egy jó darabig (este nagyon zavaró) viszont érdekes módon ha jobbra kiteszem az indexet akkor szaggatva érzékeli (csak ha jobbra)majd amikor az index kapcsoló visszaáll alapállásba akkor újra felkapcsol a belső világítás és írja a szöveget...:( Elvittem szervízbe kiolvastattam de semmi hibát nem írt és egy villamosságszerelő ismerősöm megnézte az ajtóérzékelőket elvileg működnek!Kicsit kusza a dolog de remélem hogy van köztetek olyan aki ismeri a 156 villamosságát is és esetleg el tud látni tanáccsal hogy hol keressük a hibát!
Attiska25-02-2009 08:38:09 // 24684
Csöri,

Lehet, hogy tényleg nincs, de be kellene azonosítani legalább a helyét, mert létezik amúgy pollenszűrös tgk., ráadásul kétfajta méretű szűrő is van ehhez az évjárathoz.
Lali7524-02-2009 22:01:26 // 24683
Nálam is ezek a problémák,engem is érdekelne a megoldás!
xxxxxxxxxxx24-02-2009 21:56:10 // 24682
Ja az alapjárati motor is 1 éves...
1X-re lettek ezek cserélve,de nem jött be a buli...
Valamicskét akkor javult de 1-2 héten belül ugyan az a hiba jelentkezett!!!
xxxxxxxxxxx24-02-2009 21:54:43 // 24681
Szasztok!

Sokadjára lépett fel a köv. gondom,amit idáig nem sikerült senkinek sem megcsinálnia!
Az autó hidegen hirtelen gázadásnál dadog durrog lefullad.
Melegen,motorféknél rángat,most már ha állandó tempót akarok tartani,(bármilyen sebességnél) durrog,rángat de nagyon fura mély hangja lesz a motornak,mitha 1 henger nem menne,és semmi erelye nincs...
Padlógáznál nincs hiba gyorsul,mondjuk 2500-ig mintha fékeznék onnan meg rakéta efektus!
Álló helyzetben hasonló,el kezd ingadozni az alapjárat mintha lefulladna,durrog,dadog,ha gázt adok hörög majd 1 nagy durranás és felpörög a motor...
Tudom légtömegmérő...
3Xvolt cserélve az elmúlt 1.5 évben!!!!!!
Lamdaszonda cserélve 1 éves.
Gyertyák NGK 1 évesek...
Kipuff 70-es méretű,1 katalizátorral és 1 végdobbal...több nincs!
Mi a fa..m van vele?????
Computer???
Gyújtás???
SOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha valaaki hasonló hibával járt jó szervízben ahol ráleltek a hibára adja mán meg annak a helynek a számát!!!!!
THX
Csöri24-02-2009 21:40:07 // 24680
Lehet nincs is benne.
Csöri24-02-2009 21:39:40 // 24679
A szelepfedelet le kell venni, de nem kell cserélni semmit sem, csak a modosítót.
Andy24-02-2009 21:05:52 // 24678
Estét az Uraknak !
Ide is beírom, hátha...
A következő nyígomra kellene valami tanács. Szívem gyönyörű Ribanca ma furcsa hangokat kezdett adni. A tünet a következő. Balra kanyarodáskor (de csak gyorsítás közben) vonyítás szerű hang jön a jobb eleje felől. Nem túl hangos nem tart sokáig, de van. Gondoltam esetleg szervó, de ha állóhelyben tekergetem vagy kitekerem végállásba akkor tök csendben van mindkét irányba. És működik is rendesen. Amúgy nem ropog nem kopog semmi. Szervó tartályban az olaj rendben, vadi új, tiszta.
Találkozott már esetleg valaki ilyesmivel?
Ja, 166 3.0 V6
Lali7524-02-2009 19:50:10 // 24677
Köszi a tippet!
Attiska24-02-2009 19:45:04 // 24676
Van valakinek kéznél TecDoc-ja? Meg kellene benne nézni, hogy a 2005-ös Fiat Scudo teherautónál merre van a pollenszűrő. A szokásos helyeken nem találom.
ervin24-02-2009 19:38:23 // 24675
Sziasztok!

TS vezérléscserével kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni: jól olvasom a különböző leírásokban, hogy a módosító cseréjéhez le kell venni a szelepfedelet, illetve a tömítésen kívül ilyenkor a módosítónál lévő siklócsapágy-csészéket is cserélni kell?

köszi
Axl Trans23-02-2009 09:22:22 // 24674
Üdv Cartársak! Nem tudja valaki véletlenül a 145 1.9 TD (klímás) generátor szíjtárcsa átmérőjét? Sok pénzt tudnék megtakarítani vele... 95/11 havi, 96-os forg. helyezés. Hajnal óta túrom a netet de semmi. Köszi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.