Forum >> Szerelőműhely
Rizzo09-11-2004 20:58:22 // 105
Nem ismererem a 33-as vízpumpáját de néhány típusnál fontos az alá kerülő
pakolás vastagsága vagy ha nem gyári a fémlapátos,lehet hogy kissebbek a szárnyai és nem keringeti elég határozottan a vizet.A motor gombája már 100 fok fölött jár és világit a piros.A hűtő gombáját pedig még mindig nem érte el csak a langyos víz,ezért nem kapcsol.Menet közben pedig a nagy fordulat miatt tudja a vizet szállitani.
Cacho09-11-2004 20:45:59 // 104
Ja, venti kapcsol normálisan.
Most még nekem is ez jutott eszembe, hogy nem-e el van vízkövesedve a hűtő, de igazából azt is korainak találnám 100e km után.
Robi09-11-2004 20:29:46 // 103
Kicsit fiatalnak tűnik ehhez a 166-os. Ventillátor kapcsol?
Az én vén tádém is produkált ilyet, nem bírta a hűtés a nagy terhelést. A probléma az volt, hogy tele volt lerakódással a hűtő, ezért nem tudta leadni a víz a hőt. Kínomban már állandóra kötöttem a ventit, kivettem a termosztátot, lezártam a bypass hűtőkört, és még úgy is felforrt. Mindeközben hideg volt a hűtő kívülről. Kikaptam a hűtőt, elvittem hűtőshöz, aki kipucolta, rendberakta, és azóta jó.
Cacho09-11-2004 20:25:57 // 102
Vezmód csere mindenképp, a koppanás elvileg kormányösszekötő, de talán lehet lengőkarszilent is.
Cacho09-11-2004 20:20:18 // 101
Probléma:
166 3.0, a víz 90-hez odaszegezve alapesetben, bármilyen körülmények közt. újabban viszont hajtás alatt felmegy 95-100-ra (ilyen hidegben is), normál tempó mellett gyorsan visszahűl 90-re. Délután kicseréltük a termosztátot, de a probléma ugyanúgy fennál :(
Valakinek egyéb ötlete?
Cacho09-11-2004 20:16:50 // 100
185/65/15 már túl nagy, nem fér el sehogysem. 15-ösben 195/55 a gyári méret, esetleg 185/60 még elfér. Ha szélesebbet akarsz, akkor 205/50/15, vagy 215/50/15. 16"-ban gyári a 205/45, jó lehet még a 195/50, 215/45, 225/40, 235/40. 17-es méretben 205/40, 215/40, talán a 225/40 és 225/35, 235/35, 245/35.
Remélem, kielégítő voltam :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-11-2004 18:37:09 // 99
Sziasztok!
lehet rossz időben tettem fel ,ezért újra megkérdezem:
Karbis boxernél ismeri-e valaki pontosan a mechanikus pumpa hajtását a blokkon belül?
ammyira nincs róla sehol semmi info,hogy rettenet :-(
norbee09-11-2004 17:38:45 // 98
Thomika
Ezé mondom hogy megfőtt vóna Teeeee... Indíts az osztályra a bogyóidért! :))))
Thomika09-11-2004 17:16:48 // 97
mint a csuda! :)))) De nem hiszem, hogy folyamatosan nyitott termosztáttól megfőtt volna mocim! De Te ezt biztotsan jobban tudod nálam :))
wwwSentinelwww09-11-2004 17:14:22 // 96
Szakik, 155 öm, nincs ültetve, 15" tojástartós felnik vannak, szerintetek mekkora guma fér el benne ? Most raktam fel egy 185/65 ös good Yeart, hááát hatalmas guma, (csak elölre) bika barázdákkal, de ha teljesen kifacsarom szegény kormányt, ez csak parkolásnál fordulhat elő, akkor a jobb első guma hozzáér a műanyaghoz, mondjuk nincs is becsavarozva rendesen asszem. normál esetben elférne a guma szerintetek vagy ez igy nem jó???
norbee09-11-2004 15:55:15 // 95
Thomika
Te annyira okos vagy, hogy az csuda! De ha tavaly nem cseréled ki, már megfőtt volna a mocid, ugyi? :))))))
Ricoe15609-11-2004 15:02:17 // 94
Sziasztok!
Először is teccik a forum! Sajna nem voltam mostanában netközelben:-(((
Ugyhogy minden új most.
Kérdés...olvastam a vezérlőmodosítóról T.S mocik tekintetében(nekem is az van)...és feletébb mod fel lettem izgatva!!!!!Én érzékelem ezeket a hibaüzeneteket(lásd. Raga!!).108000 km-nél tartok és erősen használom a gépet.Csere mindenkép????
next......kormányom holtjátéka megnőtt, ha rángatom(jobbra-balra:-)))) akkor érzek egy erőteljes kotyogást...mi lehet ez?
Megőrülök,Segitsetek!!!!!
Mire lehet még számitani az alábbi konfignál:97' 1.6 T.S 16 V
THX
Thomika09-11-2004 13:55:19 // 93
Este felrakom a téli gummákat, mert mikor ma Kormival vittük az autóját fényezőhöz, néhány tempósabb kanyarban már csúsztak nyári gumik.... (kb 5-6 fok volt) Ha minden jól megy talán még a héten lesz szép dísztárcsám Bandi jóvoltából.. :)
Thomika09-11-2004 13:23:34 // 92
Látod,nekem töéletesen működik a hűtés! :) Kicseréltem tavaly télen a termo-t, azóta minden ok!
norbee09-11-2004 11:45:24 // 91
Wickey
Csak :P
Úgy értettem, hogy nem látom a kiegyenlítőtarbályban, hogy olyan észvesztően csökkenne a vízszint, a venti indulása előtt. Na most ha a termosztát még csak negyedig-félig van kinyitva a venti bekapcsolásakor, akkor a hűtőben lévő kevés forró víz hamar meghül (15-20 mp-t jár a ventim alkalmanként), az visszamegy a motorba, és a kijelzőn marad a stabil 90 fokos érték, és beindul a körforgás. Vazz, megvilágosodtam. :))))
Wickey09-11-2004 11:23:08 // 90
Ja, és a venti drótjait SOHA ne húzd le, ha nem vagy 100%ig biztos a forrás jelző lámpa, és/vagy a vízhőfokmérő helyes működésében. Maradjon csak rajta. A hideg motor nem gáz, az nem főzi meg a hengerfejeket.
Ötlet: mindenképp a műszer helyes működésére gyúrj rá. Az alapján meg menet közben diagnosztizálható a termosztát működése (ha nyitva megragadt akkor egy laza ötödik/90-es menetnél faszán visszahűl a motor)
Wickey09-11-2004 11:20:48 // 89
Nem. :-P
miért kéne egy bekapcsolt ventillátortól láthatóan csökkennie a vízszintnek?
norbee09-11-2004 11:13:18 // 88
Helló szakik!
Melegedés progléma boxeren úgy néz ki megoldva, a visszajelző lámpa jeladója volt a hibás. Már csak azért is, mert 90 foknál még nem bugyogott a víz a tartályban, viszont a lámpa már égett... Mondjuk azért azt hozzátenném, hogy a műszer szerinti 90-nél bekapcsol a ventillátor, de közben a vízszint csökkenés nem igazán látszik a kiegyenlítő tartályban, pedig a csövek mind forróak, szóval hétvégén még kipróbálom, hogy mi van ha lehúzom a venti drótjait, mert lehet hogy a termosztát sem túl frankó, csak ilyen kutya hidegben nem tudtuk rendesen produkálni a dolgot. Vagy mi van má, elég értelmesen fogalmazok?
ingegnere09-11-2004 08:10:18 // 87
Keressük egymást gyerekek! Fent figyel egy pár Dell'Orto a polcomon nagy torokkal.
admirális08-11-2004 20:52:58 // 86
Aha. Értem. Jó tipp, holnap kipróbálom. Meg persze reméljük hogy tényleg csak egy hibás bejegyzés ami egyszer csak rájött, mert voltaképpen nem előzte meg semmi ami ezt okozhatja. Egyébként most szervizben van a paripa, és a szerelővel beszélgettem egy kicsit. Mondta hogy egyik haverja a saját 156-osában véletlenül kihúzta a légzsák biztosítékját és neki meg az után jött elő.
Na lényeg a lényeg, holnap ha visszakapom a járgányt kipróbálom.
Paco08-11-2004 20:20:27 // 85
Reálisnak reális de én nem adnék érte annyit. Már csak azért is, mert ingyen is megoldható. Akssisaru le, legalább két percre. Visszarakás után 20* ráadni a gyújtást 2.3 mp-re 5-10 mp-es szünetekkel. Ha az alatt nem jön elő a computerben tárolt hiba végleg elfelejti.
Elméletileg így működnie kell, de ha nem felejti el akkor sem vesztettél némi dőn kívül semmit.
admirális08-11-2004 20:07:39 // 84
Szerintetek az reális, hogy márkaszervizben 3 E forintért kiütik a hibás légzsák bejegyzést a kompjúterből? Én ezt kicsit kevésnek tartom, dehát ki tudja... Szóval mit gondoltok?
Ali7608-11-2004 19:21:09 // 83
Szevasztok!
Kicsit off, kellene egy barátmonak 2db 33-as ikerkarbi, egyáltalán nem biztos, hogy frankó az ötlet... van egy porsche 914-ese (1971-es porsche-
vw) 4 hengeres boxer duruzsolna benne, ha nem lenne szar az injektorja, én ajánlottam neki az alfaboxer karbijait, már csak szerezni kellene... Ha van valakinek eladó egy próbát megelőzően biztos vevő lenne rájuk...
Köszi
wwwSentinelwww08-11-2004 17:35:26 // 82
THX, loool, az enyim autóm nem dízel ám :))) megnézzük mi lesz, veszek adalékot. Amugy 10W 40 van benne :-O
Lehet hogy híg neki az olajacska.
Szabi15508-11-2004 17:31:00 // 81
Sziasztok!
Szükségem lenne 155 2.0TS 8V AlfaCode nélküli Workshop Manual-ra.
A motorvezérlő lábkiosztása érdekelne, a gyujtóelektronika végfokaihoz kimenő 4 kanóc csatlakozótüskéjének a száma izgat. Az én példányomon a rendszer felépítése jól látható, de a szkennelés miatt a csati sorszámai és a drótok szinei nem kivehetőek. Ha van valakinek rajza ne kíméljen.
Köszi.

Szükségem lenne 155 2.0TS 8V AlfaCode nélküli Workshop Manual-ra.
A motorvezérlő lábkiosztása érdekelne, a gyujtóelektronika végfokaihoz kimenő 4 kanóc csatlakozótüskéjének a száma izgat. Az én példányomon a rendszer felépítése jól látható, de a szkennelés miatt a csati sorszámai és a drótok szinei nem kivehetőek. Ha van valakinek rajza ne kíméljen.
Köszi.

norbee08-11-2004 17:23:44 // 80
Messiah
Attól függ. Dízeleknél természetes... :))))
Amúgy benzinesnél szokásos szimptómák, ha nincs furcsa szag, csörgő hang, stb: felhígult, elhasználódott motorolaj (tegyél bele 5W40 helyet 10W40-t legközelebb), általános motorkopás, szelepszárszimmering kopás, szivárgó olajleeresztő nyílás. Lehet kapni motorolajadalékot ilyen esetekre (Wynns, STP), 5 liter olajhoz tőccs egy ilyen flakont, aztán nézd meg csökken-e a fogyasztott mennyiség.
wwwSentinelwww08-11-2004 14:58:33 // 79
Uhh még valami,szerintetek ha a kocsim elkezdte enni az olajat, akkor annak milyen okai lehetnek? :)))
wwwSentinelwww08-11-2004 14:54:48 // 78
Kössz a tippet a direktszűrőhöz, nemtom még, majd ha megcsinálom a többi dolgot a V6 on, akkor esetleg zúzok bele egyet.
Köszi az ablaktörlő tippet is, ha minden jól megy akkor kapok karokat. Nekem sajna le van törve a műanyag kis bilincs és ezért nem töröl, mert kilóg a gumi belőle :((( bad guuuy.
Inner Circle08-11-2004 12:54:37 // 77
Na ja, de ha hajnali egykor veszed az autópálya mellett, és a lerohadt régi sarukat csak a szigszalag tartja a helyén, akkor már kifejezetten olcsónak tűnik! :) Ne szidjuk a benzinkutakat, amiért drágán árulnak, én vettem pl. kerékkulcsot egy 1400 km-es út előtt, miután az enyémben megfolyt a fém. Használtam is, és nem sajnáltam közben azt a 20 eurót :)
szutyok08-11-2004 12:52:58 // 76
Á dehogy! Én ott vettem, amikor nagyon kellett, és csak duplája volt a Tecsó árához képest! Igaz az utóbbi az "gazdaságos"!
Thomika08-11-2004 12:50:27 // 75
gondolom 400%os árréssel :)
Paco08-11-2004 12:44:54 // 74
Nem a hely volt rossz, hanem az eladó :)
szutyok08-11-2004 12:06:56 // 73
A legtöbb benzinkút is árulja!
Thomika08-11-2004 12:04:30 // 72
Igaz még TSak 1 boltban voltam, de ott nézett rám a csaj, hogy mit akarok én ott, ők olyat nem tartanak.. ezért gondoltam, feldobom a témát,hátha rossz helyen kezdtem keresgélni, de ezek szerint az irány jó volt, csak xar helyen álltam meg :))
THX Paco :)
Azért a műszerfal ügyben lehet, hogy zargatnálak majd! Ha vmikor ráérsz, megmutatnám, mert eddig nem tudtam vele semmit sem kezdeni.. (tudom "a hiba az ön készülékében van", de elektromos cuccokban nem vagyok túl jó)..
Paco08-11-2004 11:57:47 // 71
Bármelyik autósboltban
Thomika08-11-2004 11:39:51 // 70
Srácok!
Kéne egy kis help! Hol lehet akku sarukat kapni (Budapest)?? Tudom, amatőr kérdés, de eddig még soha nem volt rá szükségem, most viszont még tél előtt ki kéne cserélnem...
előre is köszi
T.
david15508-11-2004 10:38:43 // 69
Ja. és ha lehet ilyen kívánságom, pösti legyen az illető.
THX
david15508-11-2004 10:36:53 // 68
Sziasztok Cartársak!
Egy nyári motormosás nyomán behalt az elektronikus berendezések nagy része a ótómon (155 2.0 TS 16V). Ködlámpa csak a tompítottal együtt megy, tetőablak teljesen behalt, hátsó szélvédő fűtés random. Tudtok olyan autóvillanyszerelőt, aki nem vág ki kapásból egy "ilyen idős olasz kocsival", és korrekt áron orvosolja a kis hibákat? Fontos lenne, hogy tényleg profi legyen, mert az előző próbálkozó (szerelő) több hibával adta vissza, mint amennyivel odavittem.
Előre is köszi
david
FRC08-11-2004 09:50:46 // 67
Erdekelne hogy a 164 vagy a 75 2000ccm TS motorokban hol tudom le ellenőrizni a váltó olaj szintjét???
kertecs08-11-2004 09:18:07 // 66
Ablaktörlő kérdés: leírom amit én tapasztaltam (igaz 155, de a 145-nél nem hasonló?), hátha valakinek segít:
- itt Pécsen lehet kapni champion ablaktörlő gumit 155-höz, kb 2E Ft
- ez is hasznos lehet http://www.alfa155.com/155/Technical/Wipers/wipers.htm
Én megcsináltam és tökéletes lett a szakaszos törlés.
kertecs08-11-2004 09:03:14 // 65
Hello Paco!
Én hétvégén nem net-ezek, csak most ébredezem. Most éppen nem akut a dolog, mert megfőzni nem fogom a motort ilyen időben, de ennek ellenére csinál számomra érdekes dolgokat... alapjáraton 80 fok körül van hogy ki-be kapcsolgat a venti. Na mindegy, nekem furcsa.
Én pécsi vagyok, nekem egyszerűbb ha le tudom húzni valahonnan, de vannak pesti haverok akit talán el tudok küldeni a cd-ért hozzád.
Amelyik neked egyszerűbb. Köszi
GEORGE07-11-2004 18:05:37 // 64
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem!
A 155-s Alfába lévő 2,0TD motorhoz kellene 1db alapméretes dugattyú.
Mára kiderült ,hogy a '96-os Temprámban ugyan ilyen motor van.
Ha tud valaki infot netalán dugattyút kérem csörögjön rám.
elöre is köszi itt a szám:20-3446255
Tisztelettel: GEORGE 146ti
Robi07-11-2004 15:24:44 // 63
Ja, nagyon fontos! Ha a direktszűrő mellett döntesz, akkor úgy szereld fel, hogy hideg levegőt tudjon szívni, különben adtál a szarnak egy pofont.
Robi07-11-2004 15:22:54 // 62
Nekem van direktszűrőm, de nem használom, szerintem nem éri meg. Erősebb vele az autó, de nem sokkal.
Fogyasztás max attól lesz nagyobb, hogy jobban nyomod a gázt, a direktszűrőtől önmagában biztos nem, sőt, elvileg csökkennie kellene. A hang viszont nagyon tuti lesz, legalábbis az én turbós gépemen eszetlen jól süvít.
wwwSentinelwww06-11-2004 14:27:22 // 61
Sziszatok, egy szaki megoldása érdekelne akinek van Direktszűrő a kocsijában. Gondolkodom rajta hogy kéne betenni a kocsimba, de nem vagyok biztos benne hogy jó döntés a V6 nál. Mekkora lenne a hangja, és mennyi többletfogyasztást eredményezne. Régi 1.8i Vectrámban volt, de az kisebb is volt :)))))
Érdemes vagy nem? Plusz Lóerőt sajtol ki valamit? Talán inkább csak hang nem? thx
lorinnyu06-11-2004 09:42:31 // 60
köszi a segitséget jövöhéten majd elbohockodom vele mert addig folyamatosan utazom amugy komoly a felnid
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-11-2004 20:57:46 // 59
Sziasztok!
Karbis boxernél ismeri-e valaki pontosan a mechanikus pumpa hajtását a blokkon belül?
nekem anno az eladó-szerelő szart vele foglalkozni és típushiba jelszóval
rábaszta azt az OFF elektro-AC-t,amivel 120 a vége és ami folyamatosan
zakatol :-(
utána egy manus megcsinálta a mocigenerálnál,sajna nem néztem meg
szétkapva
mentem vagy 4-5e-t vele és egy téli fagyásos balhé után már megint
nem nyomott az eredeti AC eleget, pedig vettem újat.
na azóta megint az ElektroAC van rajt' de már kurvára unom, főleg hogy
pályán nem bírok haladni rendesen :-(
Most úgy döntöttem, megcsináltatom a szerelőmmel,de még ő se csinált ilyet
és nem akarom megszívatni azzal,hogy pl. mittomén ha a főtengely bütyke hajtja és az el van kopva akkor szét kell miatta szedni az egész motort darabokra és mindez csak menet közben derül ki.
Köszi előre is minden segítséget!
Robesz705-11-2004 18:55:33 // 58
lorinnyu: én tudok neked segíteni, pont tegnap cseréltem ott izzót. Nekm is 1996-os 146-om van. Szóval: a jobb első ajtót kinyitod, ott találsz a műszerfal oldalán a fűtésbevezetésnél egy csavart. Vedd ki. Aztán húzd azt a panelrészt, amit a csavar fogott. Simán ki lehet pattintani... aztán a panel helyén marad üreg bal oldalán találsz csavart, ami a középkonzol azon részét fogja, amin a kapcsolók vannak. Vedd ki azt a csavart is, majd kezd el húzni óvatosan a középkonzol paneljét.... le fog jönni az a kapcsoló, amivel azt állítod, hová fújja a levegőt... ne ijedj meg, jó úton jársz... vedd ki az alatta rejlő csavart....húzd ismét...lejön a ventilátor kapcsoló....húzd tovább,. lejön a hőfok szabályzó, vedd ki az alatta lévő csavart, majd a panel bal felső sarkában van egy kis dugó, húzd ki, alatta van egy csavar, vedd ki és lejön a panel. Alatta vannak az izzók: 2db 138 Ft a kettő (12V, 1,2W)
Sok sikert...
raga05-11-2004 18:33:11 // 57
Hi!
Sajnos, már 40-60ezer után is tönkre tud menni, dieseles kerregő hang indításnál, ami néhány mp.után megszünik, végstádiumban már menet közben is kerreg, Lancia-s ra szokás cserélni ez elméletileg már bír több mint 100at.
BFMSE05-11-2004 17:25:17 // 56
Hali!
Mit tudtok mondani a TS motoroknal a vezerlesmodositorol. Marmint 100 e km utan tenyleg megadjak magukat? Es milyen tunetei vannak? Az enyem mintha furcsa hangokat adna, es ennek szeretnek utanajarni!
Akinek van tapasztalata a temaval kapcsolatban irjon vmit...
Thx
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
656
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?