Hát igen olyan 30 körüli összegre számítottam én is, mivel váltó le, kuplung le, lendkerék le stb. Az 50nél azért kicsit megszédültem.
De délutánra találtam emberkét, 20-25be megcsinálja, csak sajna várnom kell jövőhét utánig...
Forum >> Szerelőműhely
Tom_15608-05-2013 16:15:46 // 44549
Peti156Sw08-05-2013 16:15:18 // 44548
A szíjfeszítőn, csak a görgőt cseréltem.
Ferke08-05-2013 16:15:00 // 44547
Azért azt tudni kell, hogy az amore nagy részét a hideg kirázza a szakszervizektől, szóval nehéz lesz itt márkaszerviz-marketingesként megélni:)
Hogy a bánatba vállalna már 2 év garit?:)) Ha pl 1,5 év alatt letolsz 100e km-t és elreccsen a szett egy darabja? Ilyenkor is vállal? Mert akkor az összes taxis oda járna, a hülyének is megérné:)
Ha a 60-ból 30 a vezmód, akkor légyszi hozz egyet nekem, azonnal utalok...mert ez az ár már a nagykerárat súrolja erősen, és inkább alulról:)
Maradjunk annyiban, hogy a vezműszíj és barátai 90ezerért tartalmazza a szíjat, feszítőt, vezetőt és vízpumpát.
Ezen kívül kell még egy olajcsere szett, hűtőközeg és hosszbordás szett.
Ez így tehát, amit leírtál, egy csúnyán elnagyolt szerviz költsége, és mint ilyen, ennyiért horror drága.
Ezen túl külön szar, amikor az ember kocsiján gyakorolnak a hozzá nem értők ottan, és többet áll az autó garis javításon, mint otthon.
A garis javítás pedig nem csak a szakszervizben van meg, hanem minden normális szerelőnél, sőt!
Hogy a bánatba vállalna már 2 év garit?:)) Ha pl 1,5 év alatt letolsz 100e km-t és elreccsen a szett egy darabja? Ilyenkor is vállal? Mert akkor az összes taxis oda járna, a hülyének is megérné:)
Ha a 60-ból 30 a vezmód, akkor légyszi hozz egyet nekem, azonnal utalok...mert ez az ár már a nagykerárat súrolja erősen, és inkább alulról:)
Maradjunk annyiban, hogy a vezműszíj és barátai 90ezerért tartalmazza a szíjat, feszítőt, vezetőt és vízpumpát.
Ezen kívül kell még egy olajcsere szett, hűtőközeg és hosszbordás szett.
Ez így tehát, amit leírtál, egy csúnyán elnagyolt szerviz költsége, és mint ilyen, ennyiért horror drága.
Ezen túl külön szar, amikor az ember kocsiján gyakorolnak a hozzá nem értők ottan, és többet áll az autó garis javításon, mint otthon.
A garis javítás pedig nem csak a szakszervizben van meg, hanem minden normális szerelőnél, sőt!
Peti156Sw08-05-2013 16:13:47 // 44546
De jó, klímakompresszort kicseréltem, mert csapágyas volt, meg utólag kiderült, hogy a kuplungja is gatya volt. Erre másfél hét után újból hasonló kerregő hang jön a kocsiból, alapjáraton, meg ha alacsony fordulattal megyek. És a legszebb hangot akkor adja elő, ha üresben nagyon minimálisat, szinte minimétert nyomok a gázon, nem többet, nem kevesebbet. Ekkor olyan hangja van mint azoknak a régi kotyogós kávéfőzőknek, párosítva egy gyenge láncfűrész hangjával, ami erőlködik. Ha lassan megyek alagútban is kicsit visszaveri a hangot, és így ma meghallgattam, hogy menet közben is van folyamatos csattogó hangja egy kicsit, 50Kmh-nál. Valaki valami tapasztalatot legyen szíves velem megosztani, mert én a hosszbordás szíj feszítőre saccolok, egyedül az nem lett cserélve, meg a főtengely szíjtárcsa. Mik lehetnek még a hasonló tünettel járó okok?
Liquid08-05-2013 16:12:11 // 44545
Sógornak volt nemrég ilyen műtétje, neki is 1.6 TS 147 van
Neki 131e volt vezmóddal, olajcserével. Ha a hűtővíz régen volt cserélve akkor még az is hozzájön.
Neki 131e volt vezmóddal, olajcserével. Ha a hűtővíz régen volt cserélve akkor még az is hozzájön.
flyerz08-05-2013 15:58:30 // 44544
Ebből a szempontból a márkaszerviz 2 év garit vállal a vezérlés cserére és ha bármi van, akkor a járulékos költség is őket terheli, míg a sarkon vett szíjnál max a szíj árát tudod megtéríttetni.
Nagyságrendileg mennyibe került a vezérlés csere?
Én épp nemrég kértem árajánlatot a budaörsi autóháztól, ott 90ezer a vezérműszíj és barátai + vizpumpa csere, amiből 30 a munkadíj. A vezérlésmódosító 60 ezer, aminek a munkadíja szintén 30 lenne, de mivel közel egy helyen vannak ezért ha egyszerre megy a buli, akkor a munkdaíj "megspórolható".. Olajcserére 25ezret mondtak, amiben nincs benne a levegő- és a pollenszűrő. Nem nevezném olcsónak, de tekintve az utólagos költséged a hiba miatt, lehet h inkább megéri.
Nagyságrendileg mennyibe került a vezérlés csere?
Én épp nemrég kértem árajánlatot a budaörsi autóháztól, ott 90ezer a vezérműszíj és barátai + vizpumpa csere, amiből 30 a munkadíj. A vezérlésmódosító 60 ezer, aminek a munkadíja szintén 30 lenne, de mivel közel egy helyen vannak ezért ha egyszerre megy a buli, akkor a munkdaíj "megspórolható".. Olajcserére 25ezret mondtak, amiben nincs benne a levegő- és a pollenszűrő. Nem nevezném olcsónak, de tekintve az utólagos költséged a hiba miatt, lehet h inkább megéri.
Ferke08-05-2013 15:10:29 // 44543
Na de most épp arról írsz, hogy sikerült találni egy megbízható szerelőt, akiben bízol is:)
Akkor mi itt a probléma? Kérdezgesd, tanulj tőle, mert azzal jobban jársz, mintha itt gyűjtenél ötleteket.:)
(a tanulópénzt meg mindenki meg szokta fizetni:))
Akkor mi itt a probléma? Kérdezgesd, tanulj tőle, mert azzal jobban jársz, mintha itt gyűjtenél ötleteket.:)
(a tanulópénzt meg mindenki meg szokta fizetni:))
frusciante08-05-2013 15:09:06 // 44542
Így egyszer én is jártam olaj cserét megcsináltam de nem csavartam fel rendesen a 710-et(mint egy igazi szőke nő) 2 percel később anyám hív, h nézzek a kocsi alá, mert otthon hagytam a viakoloron egy kis olajat, megállok sehol a sapka a motorháztető belül meg csupa olaj volt, vártam egy kicsit néztem olajszintet alig 4 dl fogyott ki, fogtam rátöltöttem(mindig van nálam olaj a csomiban) levettem a zoknim meg a csajom térd harisnyáját zokni ráhúz harisnyával odaköt, vissza a 4 km... hívtam szerelőm, h így jártam az meg adott ingyen egy új sapkát... még jó, h anyám felhívott... :D
frusciante08-05-2013 14:59:56 // 44541
Az első szerelőm vezérlés cseréje (amire azt mondta, h 60e-t bírt) nekemmajdnem 300k-ba került... 40.e km után kattogó hangot hallottam a vezérműszíj felöl, leállítottam a kocsit veszprémből tréler ceglédig ott már a 2. szerelőm fogadta aki faterom jó barátja..a motor elkezdte ledarálni a szíjat de még nem szakadt el teljesen... mind a 4. dugattyúmat cserélni kellett(190e csak a 4 dugattyú) mert belevertek a szelepek + a szelepeket meg vezérmű tengelyeket... szerinted mekkora bizalmat épít ki az ilyen tapasztalat... azóta a mostani szerelőm, aki helyrehozta az 1. szerelőm jótékony hatását kb. olyan arc mint te lehetsz kb. 20 éve csak olasz autókkal foglalkozik(van egypuntója, meg egy 156 2,4e) bemegyek hozzá és már mondja is, h mit fogok cserélni az elkövetkező 30e km alatt..vele még csak pozitív tapasztalatom volt nagyon korrekt és csak ajánlani tudom... a bizalmatlanságot az 1. szerelőimhez hasonló arcok építik fel... aki már járt hasonlóan tudja miről beszélek... egyébként egyre több mindent próbálok magam szerelni..:D már nem hiszem, h ezek a dígó rakéták csak szerelő által gyógyíthatók... a motoron kívül szinte már bármihez hozzá merek nyúlni...
Gyalu08-05-2013 14:20:33 // 44540
Sziasztok
Szükségem lenne Alfa 156 2.0TS AR322310 és a Fiat Coupe Turbo 16V 175A1/4.000 autók komplett elektromos bekötési rajzára. Ha valaki tudna ebben nekem segíteni, nagyon hálás lennék!
Előre is köszi!
Szükségem lenne Alfa 156 2.0TS AR322310 és a Fiat Coupe Turbo 16V 175A1/4.000 autók komplett elektromos bekötési rajzára. Ha valaki tudna ebben nekem segíteni, nagyon hálás lennék!
Előre is köszi!
Ferke08-05-2013 14:06:15 // 44539
Semmi baja, no panic:) Sok idő és magas fordulat kell ahhoz, hogy kinyomjon annyit, amennyi a minimumra viszi le a szintet.
(pont tegnap jártam én is így, pedig próbálok nagyon figyelni, mert jártam már így...most nem sikerült...nem tudom hány napja lehetett leesve a kupak, de nekem le is ment a pálca feléig)
(pont tegnap jártam én is így, pedig próbálok nagyon figyelni, mert jártam már így...most nem sikerült...nem tudom hány napja lehetett leesve a kupak, de nekem le is ment a pálca feléig)
Ferke08-05-2013 14:00:45 // 44538
Azért ha mindkét szimmeringet cserélni kell (nem csak a vezérlés oldalit), akkor annyira durván sokkal kevesebbre ne számíts, mert ugye le kell húzni a váltót. Mondjuk az 50 elég emberes, a 30-35 körüli reálisabb már:)
hering*dani08-05-2013 14:00:28 // 44537
Sziasztok ma megtörtént az olajcsere a gépen. Meg midnen szűrő. 5 km megtétele után égett olajszagot éreztem amit a kocsi befújt a szellőzön. Megálltam és láttam hogy az olajkupak nem volt rendesen visszatekerve és olajos lett a motorvédő meg egy kevés ráfojt a mototrra is. Ezt gyorsan letöröltem és meghuztam rendesen az olajbeöntő sapkát. Utána már minden rendben volt és nem fujt büdösét. Kérdezem én hogy így nem-e károsodhatott semmi sem? Most midnen ok! oil fullon a pálcán is ma xjelzésnél! MAX fél deci ha kifojhatott! Várom a válaszokat:)
Ferke08-05-2013 13:48:24 // 44536
Nem akarlak bántani, de annyira más világban éltek:) Az első autóm idején nem volt szervizkönyv bakker, mert a ladán kívül minden autó ufónak számított...továbbá még nem volt net, nem volt mobil, voltam én, a szerszámok meg a probléma...meg az öregek, akik csak xopattak, jó esetben a megoldás felé tereltek, de volt, hogy csak nézték, hogy szívunk...rá kellett jönni mindenre magunktól. Nem akarom a szentimentális dumát nyomni, de a mostani helyzetet kvára ne hasonlítsuk 1990-hez:)
Persze túrhatod a gép előtt ülve a manualt meg a krézikönyvet, de ha átjössz erzsébetre a vágóhíd utcába, akkor 1 óra alatt többet tudsz meg az alfákról, mint pl itt 1 év alatt.:)))
Persze tudom, hogy ez a fárasztóbb, már a fiamat is nehezebben rugdosom ki a gép elől az udvarra:))))
Persze túrhatod a gép előtt ülve a manualt meg a krézikönyvet, de ha átjössz erzsébetre a vágóhíd utcába, akkor 1 óra alatt többet tudsz meg az alfákról, mint pl itt 1 év alatt.:)))
Persze tudom, hogy ez a fárasztóbb, már a fiamat is nehezebben rugdosom ki a gép elől az udvarra:))))
Ferke08-05-2013 13:42:23 // 44535
Továbbra is tartom: kvára nem nehéz megtalálni a megfelelő embert, ha valaki nem teljesen abnormális, és kinyitja a szemét, kérdez. Persze az itteni magasrötű eszmefuttatásokkal lehet bonyolítani a dolgokat. Ha meg semmi bizalom nincs egyetlen szerelő felé, akkor egyetlen megoldás van: neki kell állni magad:) Én is így csináltam, 15 évesen egy olyan autóban találtam magam, amire minden szerelő csak pislogott, beleértve a boldizsárt is.
Most minden újoncnak sokkal könnyebb: net, fórum, ismerősöknek ugyanilyen verda...szóval úgy globálisan túl van misztifikálva ez az egész szerviz téma.
Most minden újoncnak sokkal könnyebb: net, fórum, ismerősöknek ugyanilyen verda...szóval úgy globálisan túl van misztifikálva ez az egész szerviz téma.
frusciante08-05-2013 13:31:05 // 44534
Évente 25ezret rakok a gépbe ebből max. 3000et megy városban vagy főúton. A munkám miatt ilyen távokat megyek hetente, h Pilis Nyíregyháza odavissza aztán 2 napra rá Pilis Sz.hely aztán Pilis Szeged odavissza nem a tescóba járok vele oda vissza...:D 20.000kmet meg csak 1x vártam a cserével utána egy alfás haverom mondta, h cseréljek inkább elötte kb. 15.000ként... a szerelőm meg azt mondta, h elmegy az 20-at is, meg mindig azt mondogatta, h cseréljem le inkább egy dízelre, mert kicsi ez a moci ahhoz amit én megyek vele... hát eddig egyébként tökéletesen bírja... az elején még inkább 140ekkel járkáltam de aztán hamar ráálltam a 130ra... azt meg simán bírja utazóba.. persze biztos jobban bírná egy dízel, de nekem eddig semmi bajom nem volt vele...
frusciante08-05-2013 13:17:22 // 44533
Tök igazad van, a videó is fasza!:DD Persze Ferke cartárs biztos az 1x autójánál is elhitt mindent amit a szerelője mondott és persze neki szerencséje volt és egyből olyan szerelőhöz vitte 1. autóját aki nem lehúzni akarta hanem csak segíteni neki (ezért nem olvasta soha a szervízkönyvet).... hát én nem így jártam... és szerintem nem vok egyedül..persze ha már rögtön vétel után ismertem volna az oldalt és felregeltem volna az biztos sokat segített volna..... nekem a 2. szerelőm volt az "igazi" de neki sem hittem el egyből mindent... sajnos nehéz olyan szeretőt találni akire vakon rábízhatja az ember a kocsit és el is lehet neki hinni mindent...
Liquid08-05-2013 13:06:03 // 44532
ha egyszer az van a gépkönyvben akkor nem lehet akkora orbitális ökörség...
Mert te sose olvasod el és tartod be egy olyan dologhoz tartozó gyári előírásokat amihez nem értesz ennyira (vagy legalábbis úgy gondolod) hogy felülbíráld?
Innen nézd a dolgokat.
Én is azért cseréltem le mindig 8-10e-renként a TS-ben az olajat mert megvolt az 1 év.
Egyébként nem tudhatod hogyan használja, mert ha pl. autópályázik 1000km-eket, akkor szerintem simán tartható a 20-es ciklus. De ez nem csak a Seléniára és az Alfára igaz.
Mert te sose olvasod el és tartod be egy olyan dologhoz tartozó gyári előírásokat amihez nem értesz ennyira (vagy legalábbis úgy gondolod) hogy felülbíráld?
Innen nézd a dolgokat.
Én is azért cseréltem le mindig 8-10e-renként a TS-ben az olajat mert megvolt az 1 év.
Egyébként nem tudhatod hogyan használja, mert ha pl. autópályázik 1000km-eket, akkor szerintem simán tartható a 20-es ciklus. De ez nem csak a Seléniára és az Alfára igaz.
Grando08-05-2013 12:45:47 // 44531
Nagyjában-egészében egyet tudok érteni azzal, amit lentebb leírtál.
Egy dologgal azonban alapvetően nem. Mégpedig a szerelőkbe vetett bizalomban. Ahányan vagytok, annyifélét mondtok, és annyifélére esküsztök. Ez pedig így, ahogy mondom hótziher. Ahány olajmárka van, annyi kis prófétacsoportot lehetne gyúrni a szerelőkből, akik simán teledumálják az egyszeri autós fejét. Az okok szerteágazóak (tapasztalat, jutalék, bekajált marketing, vallás, érzelem stb.), de hogy így van, az tutkó. Valami ilyesmi... :D
Vajon miért?
Na és így legyen okos az egyszeri autóbuzi. :)
Hát szóval tényleg nehéz ügy ez. Éspedig ezért nehéz.
Egy dologgal azonban alapvetően nem. Mégpedig a szerelőkbe vetett bizalomban. Ahányan vagytok, annyifélét mondtok, és annyifélére esküsztök. Ez pedig így, ahogy mondom hótziher. Ahány olajmárka van, annyi kis prófétacsoportot lehetne gyúrni a szerelőkből, akik simán teledumálják az egyszeri autós fejét. Az okok szerteágazóak (tapasztalat, jutalék, bekajált marketing, vallás, érzelem stb.), de hogy így van, az tutkó. Valami ilyesmi... :D
Vajon miért?
Na és így legyen okos az egyszeri autóbuzi. :)
Hát szóval tényleg nehéz ügy ez. Éspedig ezért nehéz.
Ferke08-05-2013 12:38:11 // 44530
Én nem tudom, hogy mit tud ez a fekete mágia, de én jobban hiszek a gépműhelyben meg az új alkatrészekben:)))
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 12:35:06 // 44529
"Az adalékokat - amik újjáépítik a hengerfalat és újrafogalmazzák az olajnyomást - én itt 6 éve ellenzem folyamatosan, de sokan ezzel is lehurrognak:)."
A kolléga Xadot isteníti akkor most ez hogy is van??? Az is épp ezt csinálja :DDDD
A kolléga Xadot isteníti akkor most ez hogy is van??? Az is épp ezt csinálja :DDDD
DieselManiaco(NagyVad)08-05-2013 12:19:37 // 44528
van aki nem fogja,meg vannak a szerelők,akik 10ezrenként cserélnek turbósba,meg 15-önként szívóban,longlife téma meg off. hiába a selenia is ha valaki 5-6km-ert megy reggel meg ugyanannyit este,tölthet bele bár mit ez ellen a selenia sem véd.lehet jó vagy rossz az olaj,a teljesítmény szintje a lényeg,meg az adott motorhoz tartozó viszkozitás,és mindezek mellett a használat mikéntje,milyen távokat teszünk meg egyszerre,lehűtjük a turbot,vagy esetleg hidegen hf-esre rúgjuk.
Ferke08-05-2013 12:14:59 // 44527
Nekem írhatod, biztos, hogy nem fogom megnézni:))
Ferke08-05-2013 12:13:48 // 44526
hát de fogod...mert ha én most kezdenék autózni, és nem vágom a dolgokat, akkor előbb megkérdezem a szerelőmet...(persze ha nincs szerelőm, akkor előbb valahová bekéredzkedem állandóra:) )
Na, ott meg ugye -ha jó helyre kerültem, akkor - kvára értenek az alfához, és emiatt nem azzal kezdik, hogy letolják a torkomon a seleniat, meg a zsíros cehhet, hanem segítenek, elmondják, mit, mikor, hogyan.
Nem ez tűnik logikusabbnak, mint a kézikönyv bogarászása?:)
Ezek az autók a fogyasztói társadalom számára készülnek, ami nem lenne baj, ha nem a németek járnák le vele azt a km mennyiséget, amennyi időre tervezték ezeket a 20ezres intervallummal:)
Na, ott meg ugye -ha jó helyre kerültem, akkor - kvára értenek az alfához, és emiatt nem azzal kezdik, hogy letolják a torkomon a seleniat, meg a zsíros cehhet, hanem segítenek, elmondják, mit, mikor, hogyan.
Nem ez tűnik logikusabbnak, mint a kézikönyv bogarászása?:)
Ezek az autók a fogyasztói társadalom számára készülnek, ami nem lenne baj, ha nem a németek járnák le vele azt a km mennyiséget, amennyi időre tervezték ezeket a 20ezres intervallummal:)
frusciante08-05-2013 12:10:27 // 44525
147 kézikönyv 252. oldal....
frusciante08-05-2013 12:05:44 // 44524
Durva de szervízkönyven olvastam, h 20.ezrenként köl' cserélni!!! Ha azt írja a kézikönyv, h cseréld 20.ezrenként magadtól nem fogod 15ezrenként cserélni... egy alfás ismerős mondta, h ne várjak vele azért 20-ig inkább cserélgessem 15-önként... azóta cserélem úgy...
frusciante08-05-2013 11:57:33 // 44523
pont jól látod! mi azért ragaszkodunk a seléniához lekinkább, mert nem értünk hozzá és a gyár ezt ajánlja (ezért vesszük ezt "szentírásnak"), a sok jónép aki annó svájci frankon vette fel a hitelét se értett hozzá, h mit vett fel de mind kinevette azokat akik forintban fizették ugyanarra az összegre havi szinten a 1,2-1,4xét... és most ki nevet??? :D ha nem értesz vmihez, de akitől megveszed a szolgáltatást vagy dolgot úgy néz ki, hogy ért hozzá akkor neked monhatja más szerelő, vagy pénzügyi tanácsadó, h az szar amit vettél nem fogsz neki hinni... abban én is biztos vok, h az alfa nem kis lét kap azért a seléniától, h őket ajánlja mint minden autógyártó cég a "gyári " olajgyártó cégétől... de arról meg fingom sincs, h a többi olaj milyen hatással van a vasra ezért használom azt amit a gyár ír laikusként...
Ferke08-05-2013 11:52:55 // 44522
Nem a leeresztette olajról beszélek...durva mi?:))
Mondjuk a km meg amásik fele. Minek az olaj megválasztásáról témázni, ha úgyse cseréli a delikvens időben???:) 20ezret menni az olajjal?! Bakker....:P
Mondjuk a km meg amásik fele. Minek az olaj megválasztásáról témázni, ha úgyse cseréli a delikvens időben???:) 20ezret menni az olajjal?! Bakker....:P
Ferke08-05-2013 11:50:12 // 44521
Jah. A lonlájf és a turbo nem barátok. Olajat kell cserélni, és akkor nincs olyan korán gond:)
frusciante08-05-2013 11:49:53 // 44520
Én eddig a 100ezrem alatt 7x cseréltem olajat, 1x. 20.000 km után mert azt olvastam, h ilyen intervallunonként kell utána 15.000ként de "panírmorzsával" vagy akár benzines szaggal sosem találkoztam... én annyira nem értek az olajhoz, mindig fateromnak mutogattam, h szerinte ez milyen (ő sem autószerelő, csak buszt, kamiont és puttonyos verdákat vezet már 50 éve ez idő alatt volt vagy 20 autója és látott már egy két dolgot) ettől még közel se szakember... de szerinte 1xse volt tré az olaj amit leeresztettünk...
Ferke08-05-2013 11:47:29 // 44519
Nem hinném, hogy tanulmányokat kell végezni ahhoz, hogy helyettesítsek egy olajat egy másik gyártóéval:) Nyilván az ember garanciát vállal arra, amit csinál, legyen az egy tárolt eljárás vagy matview megírása (és annak következményei), vagy akár egy olaj kiválasztása és betöltése.
Egyébiránt nyilván nem rakok szart abba a motorba, amit előtte 1 hétig csavaronként fűztem össze, nem?:)
Egyébként az a fura, hogy ez az olajtéma a szerelők körében fel se merül komoly témaként, minden szerelő tudja, hogy mit lehet beletölteni, és mit nem, ellenben itt, az elméleti sík melegágyában annyiszor téma és annyira karakánok a vélemények, mintha mindenki értene hozzá:)
Mondjuk laikusként én sem kockáztatnék, mert ha nem értek hozzá, akkor nyilván a seleniat rakom bele, mert le van írva...:) De ez esetben meg ugye győzött a 2. pontban említett marketing, csak épp visszafele nyalt a fagyi:)
Az adalékokat - amik újjáépítik a hengerfalat és újrafogalmazzák az olajnyomást - én itt 6 éve ellenzem folyamatosan, de sokan ezzel is lehurrognak:).
Egyébiránt nyilván nem rakok szart abba a motorba, amit előtte 1 hétig csavaronként fűztem össze, nem?:)
Egyébként az a fura, hogy ez az olajtéma a szerelők körében fel se merül komoly témaként, minden szerelő tudja, hogy mit lehet beletölteni, és mit nem, ellenben itt, az elméleti sík melegágyában annyiszor téma és annyira karakánok a vélemények, mintha mindenki értene hozzá:)
Mondjuk laikusként én sem kockáztatnék, mert ha nem értek hozzá, akkor nyilván a seleniat rakom bele, mert le van írva...:) De ez esetben meg ugye győzött a 2. pontban említett marketing, csak épp visszafele nyalt a fagyi:)
Az adalékokat - amik újjáépítik a hengerfalat és újrafogalmazzák az olajnyomást - én itt 6 éve ellenzem folyamatosan, de sokan ezzel is lehurrognak:).
Grando08-05-2013 10:44:57 // 44518
Nincs misztikum szőve, csak néhányan azt mondjuk, hogy felesleges kísérletezgetni, ha a Selénia egyértelműen teljesíti az adott motorhoz előírt követelményeket. Másrészt elhiszem, hogy más olajok is megfelelőek lehetnek, de azok mégiscsak nagyobb rizikófaktort hordoznak magukban, mint amiért a gyár kezeskedik.
Panírmorzsa szerű izék? Nem vagyok szerelő, de 1-2 olajcserét végignéztem már a saját verdáimnál. Ilyen még nem volt. Ellenben a prolonggal megszeretgetett, korábban össze-vissza olajokkal használt 2.5 V6 motorom azonmód hidrós is lett - gyanúnk szerint a korábban lerakódott, és a csodaszer által leoldott szennyeződésektől. Gyanúnk szerint... Aztán hogy mi a fenétől valójában. Ezer oka is lehet. Pedig én csak hűdejót akartam neki.
De viszont! Neked természetesen sokkal-sokkal nagyobb tapasztalatod van a legtöbbünknél, éppen ezért csak remélni tudom, hogy ezt felelősen adod át nekünk, és mielőtt sommás véleményt alkotsz (nevezetesen, hogy az Alfa Romeo tizen-huszon-X éve ajánlott gyári olaja nemes egyszerűséggel egy fos), megfelelő tanulmányokat végeztél e téren, és az ítéletet körültekintően hoztad.
Bár tapasztalataim szerint az ilyen vélemények alapvetően ritkán helytállóak. :)
A 2. pont valóban kicsit gyorsra sikeredett. Leginkább az olajok műszaki és üzleti hátterét (melyik a döntőbb, melyik nyomja el a másik szempontot - ha elnyomja) feszegető témával kapcsolatos, és valóban inkább Tuningman kollégának szól - bár nem csak neki nyilván. Sőt, akár te magad is hozzászólhatsz.
Panírmorzsa szerű izék? Nem vagyok szerelő, de 1-2 olajcserét végignéztem már a saját verdáimnál. Ilyen még nem volt. Ellenben a prolonggal megszeretgetett, korábban össze-vissza olajokkal használt 2.5 V6 motorom azonmód hidrós is lett - gyanúnk szerint a korábban lerakódott, és a csodaszer által leoldott szennyeződésektől. Gyanúnk szerint... Aztán hogy mi a fenétől valójában. Ezer oka is lehet. Pedig én csak hűdejót akartam neki.
De viszont! Neked természetesen sokkal-sokkal nagyobb tapasztalatod van a legtöbbünknél, éppen ezért csak remélni tudom, hogy ezt felelősen adod át nekünk, és mielőtt sommás véleményt alkotsz (nevezetesen, hogy az Alfa Romeo tizen-huszon-X éve ajánlott gyári olaja nemes egyszerűséggel egy fos), megfelelő tanulmányokat végeztél e téren, és az ítéletet körültekintően hoztad.
Bár tapasztalataim szerint az ilyen vélemények alapvetően ritkán helytállóak. :)
A 2. pont valóban kicsit gyorsra sikeredett. Leginkább az olajok műszaki és üzleti hátterét (melyik a döntőbb, melyik nyomja el a másik szempontot - ha elnyomja) feszegető témával kapcsolatos, és valóban inkább Tuningman kollégának szól - bár nem csak neki nyilván. Sőt, akár te magad is hozzászólhatsz.
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 10:39:53 // 44517
itt van pedig :))) igaz váltóból a második van rajta....gondolom bsztak olajat cserélni benne
frusciante08-05-2013 10:38:31 // 44516
400.000 kmet futó turbó?? Én nem tom, uncsi tesóm 120dje örülne ha ennyit elment volna... neki 150 után csere érett lett, de kreesztapám 9-3 benzines saabjján se bírt 200nál többet...
Tom_15608-05-2013 10:31:54 // 44515
Hali Urak!
Nem tud valaki olcsó és megbízható szerelőt Kiskunfélegyháza/Kecskemét vonzáskörzetében?
Főtengely szimeringet, féltengely szimeringet , meg termosztátot kellene cserélnem. Egy helyi szerelő rögtön mondott 50 ropit munkadíjra, amit kicsit sokallottam :-)
Nem tud valaki olcsó és megbízható szerelőt Kiskunfélegyháza/Kecskemét vonzáskörzetében?
Főtengely szimeringet, féltengely szimeringet , meg termosztátot kellene cserélnem. Egy helyi szerelő rögtön mondott 50 ropit munkadíjra, amit kicsit sokallottam :-)
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 10:24:33 // 44514
a céges autónkban 425e km lakik mindig olyan olajat kap ami van a polcon 10w40, 5w40 Agip, Mannol, Eneos stb és érdekes módon megy, a turbó is a gyári rajta, igaz 10-15e-ként cseréljük...én lassan kételkedek ebben az olajmizériában :))))
Ferke08-05-2013 09:58:09 // 44513
Én még itt írásban soha nem csodaolajoztam (ez a selenia-hívők privilégiuma:) ), én csak azt mondom, hogy egy rakás más olaj tudja ugyanazt, mint a selenia, ezért felesleges misztikumot szőni a selenia köré.
(Ezen túlmenően személy szerint engem idegesítenek az olajban úszkáló panírmorzsa szerű izék, de ez tényleg csak az én és egy szűk ismerősi köröm véleménye:) )
Egy pár autó életútját végigkísérve elmondható, hogy a seleniától nem lesz rövidebb, sem hosszabb a motor élettartam.
Az 1. pontra a válasz tehát: kb fele-fele az arány a gyári és nem gyári olajok terén.
A 2. pontot nem igazán értem, ez gondolom olyasvalakinek akartad címezni, aki valamilyen olajat preferál a selenia helyett.
(Ezen túlmenően személy szerint engem idegesítenek az olajban úszkáló panírmorzsa szerű izék, de ez tényleg csak az én és egy szűk ismerősi köröm véleménye:) )
Egy pár autó életútját végigkísérve elmondható, hogy a seleniától nem lesz rövidebb, sem hosszabb a motor élettartam.
Az 1. pontra a válasz tehát: kb fele-fele az arány a gyári és nem gyári olajok terén.
A 2. pontot nem igazán értem, ez gondolom olyasvalakinek akartad címezni, aki valamilyen olajat preferál a selenia helyett.
Grando08-05-2013 09:00:12 // 44512
Arra a kérdésre mi a válasz, hogy:
A nálatok megforduló autók többségét a forgalomba helyezésüktől kezdve túlnyomó részben vajon a gyári olajjal, az olajszintet rendszeresen ellenőrizve, és az előírt csereintervallumokat, illetve a javasolt üzemeltetési feltételeket betartva használták/használják?
vagy:
A kemény marketingmunkával, esetleg fejtágításokkal megtámogatott csodaolajoktól/sárkányfű adalékoktól örök életű lesz a motor? Netán dokumentálható, hogy ezek mennyivel tolják ki az élettartamot (ha egyáltalán kitolják)? Az ilyen olajcégeknek nincs haszna? Egyáltalán ugyanannyi olajcég van, ahány márka? Ugyanannyi tulajdonos, ahány olajcég?
A nálatok megforduló autók többségét a forgalomba helyezésüktől kezdve túlnyomó részben vajon a gyári olajjal, az olajszintet rendszeresen ellenőrizve, és az előírt csereintervallumokat, illetve a javasolt üzemeltetési feltételeket betartva használták/használják?
vagy:
A kemény marketingmunkával, esetleg fejtágításokkal megtámogatott csodaolajoktól/sárkányfű adalékoktól örök életű lesz a motor? Netán dokumentálható, hogy ezek mennyivel tolják ki az élettartamot (ha egyáltalán kitolják)? Az ilyen olajcégeknek nincs haszna? Egyáltalán ugyanannyi olajcég van, ahány márka? Ugyanannyi tulajdonos, ahány olajcég?
Ferke08-05-2013 08:35:45 // 44511
A kivétel mindig erősíteni fogja a szabályt!:)
Piritu - 1.000.00008-05-2013 06:57:00 // 44510
Melyikkel hány százezret mentél, amíg a motorkopás számottevő lett? Mennyivel többet
megy el velük a TS? (Összehasonlítási alapként, a volt 1,6 TS-em 300e felett van már.)
megy el velük a TS? (Összehasonlítási alapként, a volt 1,6 TS-em 300e felett van már.)
osee_selespeed08-05-2013 06:37:01 // 44509
Legalábbis 156-nál az van benne.
osee_selespeed08-05-2013 06:36:13 // 44508
3mm-es SMD led.
Tuningman08-05-2013 02:39:27 // 44507
Én már semmilyen Selénia terméket nem használok. Persze ha valaki kéri akkor megkapja. Mindegy melyik olaját nézzük mert mindegyik gyenge. Viszont a Tutela az jó, persze itt most nem a motorra értem:))
Eleve TS-be nem kell 10W-60-as olaj, felesleges pénzkidobás.
Én a TS-be Xado 10W-40 SL/CF-et használok és abszolút meg vagyok vele elégedve.
15ezer km-ig is használható minőségvesztés nélkül. Amúgy én leteszteltem és pontosan 19ezret bír az olaj:)
Ha ez esetleg nem tetszik akkor még ajánlom a Mobil Super 2000 10W-40 SL/CF-et.
Ha pedig nagyon profi olajat szeretnél és a pénztárcád is megengedi akkor a Motul 300V Chrono 10W-40 észter bázisú versenyolajat ajánlom:)
Ez nem holmi racing nevű vacak, ez nagyon komoly olaj.
Amúgy az itt felsorolt olajak nemhogy meghaladják az ACEA és API követelményeket hanem túlteljesítik azokat.
Eleve TS-be nem kell 10W-60-as olaj, felesleges pénzkidobás.
Én a TS-be Xado 10W-40 SL/CF-et használok és abszolút meg vagyok vele elégedve.
15ezer km-ig is használható minőségvesztés nélkül. Amúgy én leteszteltem és pontosan 19ezret bír az olaj:)
Ha ez esetleg nem tetszik akkor még ajánlom a Mobil Super 2000 10W-40 SL/CF-et.
Ha pedig nagyon profi olajat szeretnél és a pénztárcád is megengedi akkor a Motul 300V Chrono 10W-40 észter bázisú versenyolajat ajánlom:)
Ez nem holmi racing nevű vacak, ez nagyon komoly olaj.
Amúgy az itt felsorolt olajak nemhogy meghaladják az ACEA és API követelményeket hanem túlteljesítik azokat.
Piritu - 1.000.00007-05-2013 22:13:06 // 44506
A 30 éves Ikarus nagyságrenddel kevesebb nitrogén-oxidot termel. A régebbi, adagolós dieselekben kisebb az égési hőmérséklet miatt. (Ráadásul a termelt korom is nagyobb méretű, mint az újabb rendszereké, így hiába látványosabb, a tüdőre kevésbé káros, mert nem jut le az alsó részekbe.)
A szívósort sem kell sokszor tisztítani/cserélni az autó élete során. A volt 156mjetemnél ez 200e-nél lett esedékes. Ha kicseréli az ember kb. az autó életéig többet nem lesz gond vele.
A korszerűbb, erősebb motorú autó meg sajnos tényleg többe kerül, ezzel a vételnél tisztában kell lenni. Ezért olcsóbb is egy használt autó. Hiába mondják itt sokan, hogy állapotot kell venni, vannak dolgok, amik a km-el arányosan kopnak, fogynak. Ezért nem veszünk olcsón Maseratit sem, mert nem tudnánk fenntartani.
A szívósort sem kell sokszor tisztítani/cserélni az autó élete során. A volt 156mjetemnél ez 200e-nél lett esedékes. Ha kicseréli az ember kb. az autó életéig többet nem lesz gond vele.
A korszerűbb, erősebb motorú autó meg sajnos tényleg többe kerül, ezzel a vételnél tisztában kell lenni. Ezért olcsóbb is egy használt autó. Hiába mondják itt sokan, hogy állapotot kell venni, vannak dolgok, amik a km-el arányosan kopnak, fogynak. Ezért nem veszünk olcsón Maseratit sem, mert nem tudnánk fenntartani.
MikeTheDevil07-05-2013 21:21:38 // 44505
Persze cseréltem mindent.
gecsa07-05-2013 21:18:29 // 44503
elég összetanítani is..
G-Burt07-05-2013 21:05:19 // 44501
immot is cseréltél hozzá?
Hermész 8807-05-2013 21:03:39 // 44500
Ki tudja az izzó tipusát ami az ablak lehuzó gomb belsejében lakik?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
665
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?