Forum >> Szerelőműhely

Zoli198029-04-2013 12:02:54 // 44286
Nem, semmi hang. Csak szimplán szorul. De meglepett, kellett hozzá erő..
6UR2029-04-2013 11:40:26 // 44285
Mikor ilyen nehezen tudod kivenni az adott sebességből recsegni is szokott?
Fairlane29-04-2013 10:36:00 // 44284
Szia,

Itt egy angol cikk a TS működéséről.
Sajnos ez csak a régi motort taglalja, az 16V TS ettől némileg eltér, de attól még az alapok hasonlóak.

Van itt még egy wiki-s cikk, amit esetleg átfuthatsz.
Zoli198029-04-2013 08:02:50 // 44283
Ezt az elözö tulajjal beszéld meg :)
gecsa29-04-2013 07:57:54 // 44282
új tárcsát használt betéttel nem illik összerakni.. ;)
Zoli198028-04-2013 23:52:55 // 44281
Ismerkedési est az új vassal megvolt, de mint szinte minden autó, ez se
teljesen hibátlan.

Szal ötleteket várok 2 dologban is.
1: a váltó 5.-6. és rükverc fokozat hidegen, ill alacsony sebességgel való
közlekedésnél finoman kapcsolható, de amint nagyobb tempóval, ill
hosszabb távon megyek vele, nagyon nehezen lehet betenni, ill kivenni a
fenti 3 sebességből. Pl tegnap Pest-Györ pályázás után szinte neki kellett
feküdnöm, hogy kivegyem sebességből. Mi ez?

2: Ma a központi zár azt játszotta, hogy az első ajtókat bezárja, a hátsókat
nem. Kinyitottam az összeset, megjárattam, próbáltam bezárni, de nem jött
össze. Így most a hátsókat csak kézzel lehet bezárni, az elsők müködnek.
Megoldás?

Más gond szerencsére eddig nincs, a jobb fényszóró cserés, szét van hullva,
valamint a fék nagyobb sebességröl való fékezéskor morog, ráz, de ezt eddig
betudom, hogy a tárcsa új, a betét meg nem, és majd összekopik. Ha nem,
betétcsere.
gecsa28-04-2013 21:42:57 // 44280
Komoly? Az nem kifejezés..
Robi6428-04-2013 18:07:48 // 44279
Köszönöm szépen, bár nem én voltam a címzett, de nekem is jól jött!
SanyiJTD28-04-2013 17:48:34 // 44278
Köszi, beraktam könyvjelzőkbe!
Azzurro28-04-2013 15:38:19 // 44276
Köszi mindenkinek! Meg van véve. :-)))
SanyiJTD28-04-2013 13:42:25 // 44275
:( köszi!
vm28-04-2013 13:34:12 // 44274
Átlagnál jobb.
Az ismert, és preferált márkáknál komoly minőségromlás volt az elmúlt években.
Kommersz kategóriában most a Kayaba, a MM, és a Bilstein B4, ami használnék.
Csöri28-04-2013 13:33:24 // 44273
Nem egyforma.
.......................28-04-2013 13:20:53 // 44272
Anno az ex Bravoban kayaba volt mindenhol,
nekem semmi bajom nem volt vele 8 éven àt teljesítettek
Nem tudom ,h excell volt e ,
De gàzos az biztos,
Jó feszes volt a csillapítàs
.......................28-04-2013 13:19:33 // 44271
Anno az ex Bravoban kayaba volt mindenhol,
nekem semmi bajom nem volt vele 8 éven àt teljesítettek
Azzurro28-04-2013 13:00:09 // 44270
Kayaba excel-g lengéscsillapító-ról mi a véleményetek? Hozzászólásokat várok. :-)))
gecsa28-04-2013 12:30:32 // 44269
nekem megy...
SanyiJTD28-04-2013 11:06:54 // 44268
Sajna nem,nem megy nekem win8on :-(
Piritu - 1.000.00028-04-2013 10:54:00 // 44266
Amennyiben az ePER azonos cikkszámot dob, igen. Gondolom már megnézted....
SanyiJTD28-04-2013 10:52:25 // 44265
Sziasztok.
156 nal az abs szenzor elol jobb es val oldalt megegyezik igaz? Tehat a jobb oldali berakhato balra?
Piritu - 1.000.00028-04-2013 10:49:19 // 44264
A TS motor lényege, hogy hengerenként kettő gyertya adja egyszerre a szikrát. Gyorsabb, tisztább égés.
MEO28-04-2013 10:35:38 // 44263
sziasztok !

Az elmúlt hetekben számos cartárs blogját olvastam, néhány "alapító tag"-ét elejétől végéig. Rengeteg hasznos infóhoz jutottam, de egyértelmű választ még nem találtam.

Azt szeretném tudni mi a lényege a TS motornak? Milyen "ütemben szikráznak" a gyertyák?
A mai társaságba ma megyek először Alfával és szeretnék felkészülni!!
Elképzelésem ugyan van , de a "hülyeséget" nem szeretném terjeszteni.
Köszönetel:MEO
ubi 156sw28-04-2013 10:21:53 // 44262
Sziasztok! Segítségeteket kérném, a jelenség a kôvetkező:
Km-ora és fordulatszámmutató darbossan mozog, megálláskor gyakran fulladozik a motor egyenletlen járású amíg teljessen meg nem állok! Sebeség-fordulatszám jeladóra gyanakszom.
Hasonló hiba tapsztalat valakinek?
Köszönettel
Zsolt
frusciante27-04-2013 22:59:44 // 44261
Nekem is 2 trox kulcsomba fájt a meló, meg kb. fél flakon wd 40be, de megérte a meló... :D
gecsa27-04-2013 19:27:48 // 44260
akartam, de nekem már a csavarok kiszedésénél elakadt a dolog, így hagytam..:)
frusciante26-04-2013 22:24:50 // 44259
Nekem is csak a bal volt behajtható máig... :D 47es topikban ma mondták, hogy lehet csak össze van gyógyulva az anyag, mert alu... nagy nehezen leszedtem a 3 alsó csavart be wd40eztem kis feszeketés és szétjött most már mind2 visszahajlik... :D szerintem nézd meg te is!
G-Burt26-04-2013 21:38:16 // 44258
Nem próbáltam, fogalmam sincs:) Viszont a gyári bontottra szavaznék, még ha drágább is.
gecsa26-04-2013 21:36:20 // 44257
hozzátenném, hogy én inkább a gyári bontottat venném meg, még ha az drágább is..a gyári az gyári..és ezzel mindent elmondtam.. ;)
gecsa26-04-2013 21:35:05 // 44256
nekem pl csak a bal oldali behajtható, a jobb nem.. nem néztem még, hogy gyéri-e, vagy utángyártott, de ebből kiindulva sanszosan az..:)
Stef26-04-2013 11:36:47 // 44255
Áh, köszönöm. Esetleg az eredeti fémre át lehet "műteni" az utángyártott tükörház részét?
G-Burt26-04-2013 11:20:35 // 44254
Az utángyártott tükörnek az a része, amit felcsavarozol az ajtóra általában műanyag, míg a gyárinak fém.
Stef26-04-2013 11:16:58 // 44253
Üdv.
Úgy néz ki jobb külső tükröt kell cserélnem az Alfámon (156).
A Vaterán és különböző bontókban 10-12 ezer körül árulják a bontott tükröket, míg vannak új utángyártottak 8-9 ezerért. Ezek is fűthetők, elektromosak, és a külső hőmérséklet érzékelő is bennük van. Az áruk alapján valamiben mégis gyengébbnek kell(ene) lenniük, mint a bontott gyáriak. Mi a különbség? Van valakinek tapasztalata ezekkel?
Pl. UTÁNGYÁRTOTT
Pl. BONTOTT
Imyx26-04-2013 11:02:22 // 44252
Bilstein. Sachs-ot ne vegyél, ha olcsóbb, akkor se. Csak tudnám, miért drágább, mint a Bilstein..
GTPeti26-04-2013 08:03:58 // 44251
B-t vettem én is. B)
Tompi26-04-2013 07:51:55 // 44250
Sziasztok, 156 Sportwagen Mjet-ben szeretném mind a 4 lengéscsillapítót cserélni, az lenne a kérdésem, hogy két márkát ajánlottak, a BILSTEIN-t illetve a SACHS-ot.
Melyik a jobb szerintetek, melyiket válasszam? Árban a BILSTEIN az olcsóbb valamennyivel...
krisz.v25-04-2013 20:22:46 // 44249
Szerintem azoknál is úgy van, 24-eshez 24-es! Írják is az oldalon, hogy mérd meg az átmérőt mielőtt rendelsz....szóval ahhoz az átmérőhöz kell venni.
Kareszka198425-04-2013 19:12:42 // 44248
strongflex szilentekrol beszelunk
Kareszka198425-04-2013 19:12:03 // 44247
kereknel mertem, nincs kiszerelt allapotban. gondolom vegig egy atmeroju csobol van...vagy?
krisz.v25-04-2013 19:07:56 // 44246
24-eshez 24-es kell, annak a tűrése úgy van belőve, hogy jó legyen. Mondjuk érdekes, hogy a tiédben 24-es van a GTA-ban van 23mm-es. Lehet ez már üreges nem tömör acél, bár az sem indokolja feltétlenül.
Kareszka198425-04-2013 19:02:54 // 44245
hali
lemertem, 24mm-es a stabrudam atmeroje. szerintetek 24mm-es lyukatmeroju szilentet rendeljek hozza, vagy 1mm-el kisebbet?
krisz.v25-04-2013 12:14:30 // 44244
Nekem pontosan ugyanezt csinálta a kuplungom! A váltó tetején lévő kuplung munkahenger engedett kicsit, de nem hagyott nyomot a kocsi alatt, nem annyira, csak úgy kicsit fékfolyadékos volt a porvédője. Így a szimmeringek mellett belekerült a levegő a rendszerbe és ez okozta. Légtelenítés után rendbejött, de idővel megint előjött a hiba mivel ismét eresztett. Az egész problémát megoldotta végül egy 1200Ft-os munkahenger felújító készlet. Biztos vagyok benne, hogy ez okozza a gondot nálad is, mivel tök ugyanazok a jelenségek...
Kareszka198425-04-2013 12:11:45 // 44243
helo!
OFF
2008-as citroen jumperben mennyire okozhat gondot, ha a 4 pines fékpedál kapcsoló helyére 2 pinest rakok? nincs benne tempomat, nekem sem világos mért van benne 4 pines...
ON
DieselManiaco(NagyVad)25-04-2013 10:40:47 // 44242
bent az utastérben? kuplung környéke,gondolom nincs a 147-ben külön olajtartály neki,hanem ő is a fékolajtartályból dolgozik. nézz szét a váltó tetején a külső munkahengernél is.
ChEff25-04-2013 10:32:35 // 44241
Nincsen olajfolyás, az autó alatt nem találtam nyomát. Olajszintet hol nézzem?
DieselManiaco(NagyVad)25-04-2013 10:20:01 // 44240
alsó felső munkahengerek? folyás? pára? olajszint? én munkahengerre gyanakszom..
ChEff25-04-2013 10:02:02 // 44239
A következő problémám van amihez ötleteket várok:
Pár napja kezdődött, hogy el kezdtem érezni, hogy nagyon alacsonyan fog a kuplung a megszokotthoz képest. Tegnap reggel mikor beültem a kocsiba nagyon nehezen tudtam csak váltani. Mire beértem a munkahelyemre (18km) már semmi gond nem volt a váltással. Délután, hazafelé sem volt semmi gond. Ma reggel megint nagyon nehéz volt váltani. Mintha a melegedéstől, a meleg időtől megjavulna...
Ugyanez a hiba volt nem egészen egy éve amikor is a teljes kuplung szett ki lett cserélve az autón. Hozzáteszem, hogy más hiba miatt 2011ben is volt egy teljes szett cserém. A 2011es csere után 1 hónappal kicserélték a kinyomócsapágyat megint.
Az összes munka "profinak" mondott alfás szerelőnél történt, azóta egyikhez sem járok...
Gyanítom, hogy mivel ennyi gond van a kuplunggal lehet valami más oka van a dolognak. Mióta nálam van az autó nem egész 80.000kmt tettem meg vele és ezalatt 3x lett a teljes kuplung szett kicserélve!!! Ez szerintem nem normális. Nem gondolom, hogy ennyire rosszul kezelném a kuplungot, hogy 10ezrenként cserélni kell mindent. Az elmúlt idő alatt volt másik autó is amivel két év alatt 70.000kmt menten, kuplungnak semmi baja nem volt...
Amennyi szakértelemmel találkoztam az elmúlt években azt gondolom, hogy így én is tudok autót szerelni, uh várom az ötleteket, hogy mi lehet a gond az autómmal.
Kareszka198425-04-2013 09:16:13 // 44238
az lesz majd délután...csak nem tudtam, hogy a rúd teljes hosszban ugyanolyan átmérőlyű :)
Alfa GT-Csaba25-04-2013 08:30:36 // 44237
búj alá és egy tolómérővel mérd le rúg vastagságát!!!De ha jól emlékszem 22mm
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.