Nincs 1/2reértés.)
Ezzel a dumával a 70es években Lsprő tapsviharban lett volna réxed.DD
Xámtalan olyan Mbert ismerek, akik nagyon nem a papíryuknak +felelő xakterületen tevékenykednek, mégis értenek ahhoz, amit TSinálnak. Gondolom az autóxerelő xakma ez alól kivétel lehet, mert ezek xerint az mind kókány, kendáTS, hempexátor, akinek/kiknek nincs ilyen papírya és mégis műveli. Az + 1enesen feybe lüvendő, aki/k otthon művelik ezt.DDD
Forum >> Szerelőműhely
pb_07-07-2013 00:37:33 // 45336
PistaFR06-07-2013 23:22:30 // 45335
Most hogy ennyi fékszaki itt van kérdeznék a témában. Funkcionálisan jó a fék, szerintem a fékhatás is rendben van, viszont kicsit puha a pedál, és mintha rugózna is kicsit (bár ebben most így hirtelen nem vagyok biztos). Ha pumpálom, akkor harmadik lenyomásra nagyon felkeményedik, és a pedálút is jócskán lerövidül. Ez normális?
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 21:07:45 // 45334
Azt én is :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2013 20:55:07 // 45333
remélem ezzel sem lesz
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2013 20:54:54 // 45332
szerencsére :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 20:42:23 // 45331
jövőhét elején viszem szerelőhöz majd ő meg lesi :)
Buddha06-07-2013 20:39:06 // 45330
Szét kell szedni, bele kell nézni. Nincs más megoldás. :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 20:38:48 // 45329
két év alfázás alatt minden alkatrészt tőled rendeltem idáig semmivel nem volt gond.
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2013 20:34:26 // 45328
arra is van esély hogy szar...bár nem adok rá 1%-ot sem.....akkor 6 év alatt meg lesz az első
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 20:33:23 // 45327
a pedál olyan mint a kuplung, semmi olaj nem jön a kerekeknél, pumpálásnál a tartályba mozog csak az olajszint
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2013 20:32:33 // 45326
ha tudnátok hány hidraulikus kinyomócsapágynál játszák ezt el...
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 20:27:53 // 45325
nyílván ha jó az alkatrész nem lesz semmi féle küldözgetés.
Buddha06-07-2013 20:26:30 // 45324
Most olvastam végig a történetet, tehát főfékhengert cseréltél, utána lett rossz a fék. Most mikor pumpálsz nem jön az olaj a munkahengereknél ha megnyitod a csavarokat. Benyomod a pedált keményen és semmi? Beesik teljesen vagy van ellenállása az olajnak?
Egyébként mikor viszaengeded a pedált a főfékhenger dugattyúja is visszajön alaphelyzetbe? Mert ha esetleg nem akkor nem nyitja a ráfolyóágat és nem kerül elé olaj, tehát dolgozni sem tud.
Egyébként mikor viszaengeded a pedált a főfékhenger dugattyúja is visszajön alaphelyzetbe? Mert ha esetleg nem akkor nem nyitja a ráfolyóágat és nem kerül elé olaj, tehát dolgozni sem tud.
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2013 20:24:25 // 45323
beszerelési számla, hiba leírása aztán vissza küld a gyárnak ha nincs baja a bevizsgálás díját kérhetik már...ha van olyan szerelőd aki bevállalja ... csak az a gáz ha nem az alkatrésznek van baja, kicsit égő annak, aki adta a papírt....
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 20:20:04 // 45322
ha csak az kell a garihoz az nem probléma :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2013 20:16:24 // 45321
nálad biztos jobbak lesznek, meg nálam is :)))
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 20:16:18 // 45320
azért nem hiszem ezt az abs ügyet mert 6x légtelenítettemem a félet, a 3 ik alkalomnál már jó volt de gondoltam legyen tuti jó. köszi a segítséget
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2013 20:14:46 // 45319
nagyszerű cég akkor a golf 5-höz kivisz 4 fékbetétet mert annyi van, alvázszámot lekérni egyszerűbb és nincs tévedés ...
Erhard 242 (Pure Energy)06-07-2013 20:12:07 // 45318
látom megy az adok-kapok én csak egy statisztikát tudok 6 év alatt elfogyott xxx főfékhenger de még eggyel sem volt probléma... arról nem is beszélve ha a User építi be akkor meg ugrott a gari is...
lehet érdemes kifizetni Sanyibának azt a pár ezrest legalább gari van meg működik a főfékhenger ...
lehet érdemes kifizetni Sanyibának azt a pár ezrest legalább gari van meg működik a főfékhenger ...
Buddha06-07-2013 20:10:53 // 45317
Ezek csak feltételezések, így az íróasztal mögül semmit sem lehet biztosra mondani.
Ha az ABS levegős és olyan, amelyikből nem lehet kipumpálni a szokásos módon a zárványt akkor "puha" marad a pedál. Hiába légteleníted a klasszikus módon, nem keményedik fel.
Itt viszont a főfékhenger gyanús, mivel levegőt (is) szívhat be a pedál felől és ez tolhatja ki az olajat a tartályba, mikor a dugattyú alaphelyzetbe kerül és nyitja a ráfolyó olajágat.
Ha az ABS levegős és olyan, amelyikből nem lehet kipumpálni a szokásos módon a zárványt akkor "puha" marad a pedál. Hiába légteleníted a klasszikus módon, nem keményedik fel.
Itt viszont a főfékhenger gyanús, mivel levegőt (is) szívhat be a pedál felől és ez tolhatja ki az olajat a tartályba, mikor a dugattyú alaphelyzetbe kerül és nyitja a ráfolyó olajágat.
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 20:04:14 // 45316
tehát akkor a főfékhenger ok, csak a abs levegős? ebben lehet valami mert azután szart be a fék miután a vészfékezésnél az abs nek dolgoznia kellett.
Buddha06-07-2013 19:44:55 // 45315
Az ABS blokkban (ha van benne) maradhat levegő. Van amelyik rendszert otthon le sem lehet légteleníteni.
Emelkedik az olajszint a tartályban? Ezen lehet gondolkodni! :-) Mi kerül az olaj helyére ami a tartályba kerül? Ugye nem termelhet olajat a főfékhenger és nem is szívhatja vissza a munkahengereket. Így marad a levegő! De honnan? A főfékhengerben két karmantyú szokott lenni, egy a nyomásért felelős, míg a másik, hogy a pedál felől ne juthasson be levegő visszatéréskor és az olaj se be az utastérbe. Szerintem ezzel lesz a gond... ;-)
Emelkedik az olajszint a tartályban? Ezen lehet gondolkodni! :-) Mi kerül az olaj helyére ami a tartályba kerül? Ugye nem termelhet olajat a főfékhenger és nem is szívhatja vissza a munkahengereket. Így marad a levegő! De honnan? A főfékhengerben két karmantyú szokott lenni, egy a nyomásért felelős, míg a másik, hogy a pedál felől ne juthasson be levegő visszatéréskor és az olaj se be az utastérbe. Szerintem ezzel lesz a gond... ;-)
Piritu - 1.000.00006-07-2013 16:43:33 // 45314
Valamit félreértesz.
Tanulni nem csak az iskolapadban kell. Ott kezdődik, aztán jönnek a dolgos évek, amely során VÉGIG van mit tanulni, tapasztalatot szerezni. Még ez után sem szégyen utána nézni a szakirodalomban, ha új problémával találkozik. Így lesz valaki "xagember".
Aki nem ezt teszi, lemarad, mint a lentebb említett "Sanyi bá".
Nem véletlen, hogy itt az Amorén is van jó néhány ismert emberke, akihez bármikor bármilyen problémával lehet fordulni. Egyikük sem tegnap kezdte.
Az sem véletlen, hogy nap, mint nap tesznek fel a fórumban a cartársak kérdést, hogy kihez lehet, érdeme vinni az autót, mert túl akarnak lépni "Sanyi bácsin".
Tanulni nem csak az iskolapadban kell. Ott kezdődik, aztán jönnek a dolgos évek, amely során VÉGIG van mit tanulni, tapasztalatot szerezni. Még ez után sem szégyen utána nézni a szakirodalomban, ha új problémával találkozik. Így lesz valaki "xagember".
Aki nem ezt teszi, lemarad, mint a lentebb említett "Sanyi bá".
Nem véletlen, hogy itt az Amorén is van jó néhány ismert emberke, akihez bármikor bármilyen problémával lehet fordulni. Egyikük sem tegnap kezdte.
Az sem véletlen, hogy nap, mint nap tesznek fel a fórumban a cartársak kérdést, hogy kihez lehet, érdeme vinni az autót, mert túl akarnak lépni "Sanyi bácsin".
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 16:00:16 // 45313
Ezt most nem értem, hogyan gondolod?
Csancsi06-07-2013 15:58:52 // 45312
Úgy probáltátok hogy a munkahengertől nyomjátok fől a fék folyadékot ?
Csancsi06-07-2013 15:57:15 // 45311
Azért kérdezem mert a data csak emelt fordulat számít ad meg
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 15:56:18 // 45310
amibe hibázhattam volna az a légtelenítés, de nem maradt levegős a rendszer mert 6x csináltam végig azt a procedúrát. Ha meg levegős attól még valamien szinten fogna a fék, de itt nem volt gond egészen a vészfékezésig azóta semmi fék, ahyogy nyomkodom a fékpedált úgy emelkedik az olajszint a tartályban, a fékekekehez meg nem jut el olaj. Szerdán ér rá szerelő majd ő meg mondja a tutit
pb_06-07-2013 15:45:58 // 45309
Nem tettem be ezt az idézetet a mondatom Lé:
"Ezt az autó szerelő dolgot vicces hogy te mondod ha jól tudom neked sem az a végzetséged ennek ellenére a blogjaid olyanok mint a biblia Gtpetiével együtt :)"
Mindenhol Lőfordulnak fotelfizikusok.)))
Xtem nem hibáztál, ez benne van a pakliban. Én is xívtam már fékkel, úgyhogy Lőttem nagy nevú helyeket is +yárt az autó.
"Ezt az autó szerelő dolgot vicces hogy te mondod ha jól tudom neked sem az a végzetséged ennek ellenére a blogjaid olyanok mint a biblia Gtpetiével együtt :)"
Mindenhol Lőfordulnak fotelfizikusok.)))
Xtem nem hibáztál, ez benne van a pakliban. Én is xívtam már fékkel, úgyhogy Lőttem nagy nevú helyeket is +yárt az autó.
Csancsi06-07-2013 15:42:33 // 45308
Szevasztok ! Lenne egy kérdésem mért már valaki 147 1,6 ts en alapjárati olajnyomást ?
pb_06-07-2013 15:40:27 // 45307
Valóxínúleg akkor, mikor a kiváló dolgozó munka érdemrendet kapta.D
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 15:40:12 // 45306
Nincs ezzel semmi baj, ha én hibáztam azt is el fogom ismerni. Csak ugye arra még nem jött válasz hogy mit is lehet itt hibázni. Az aksi +aksitálca kivétele tovább tartott mint a munkahenger csere. Nem is lehet ott mit elsontani máshova csavarozni akármi. Végülis mindegy is nem történt baj csak ez számít.
pb_06-07-2013 15:34:54 // 45305
Mindenhol Lőfordulnak fotelfizikusok.)))
pb_06-07-2013 15:32:24 // 45304
"Az autószerelés nem véletlenül szakma, és nem véletlenül kell évekig tanulni."
Általában ezekből a papíros tanulókból lexnek a jómunás derék xagemberek.DDD
Általában ezekből a papíros tanulókból lexnek a jómunás derék xagemberek.DDD
pb_06-07-2013 15:26:54 // 45303
Akkor 1 lévegőxűrő TSerével is fussunk a xerelőhöz?DD
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 15:24:27 // 45302
Csak érdekesség képpen, most volt itt egy autó szerelő haverom és futólag rá nézett a cuccra. Azt mondta hogy, mivel a tartályban több lett az olaj, vagy szétszakadt a főfékmunkahengerben az a gumi bisz basz, de inkább valami karmantyu fordult át benne és azért dolgozik vissza fele. Pontos diagnózis jövő héten. De ha igaza lesz akkor az az én hibám mert nincs képesítésem és nem mondtam neki hogy ne forduljon át.
6UR2006-07-2013 15:23:36 // 45301
Egyet értek, nyilván ez is benne van de ugye azért "ismeretlen" mert nem derül ki sose egy rommá tört autóroncsból ahol a motort 100 méterekkel odébb találják meg h mi is működött pontosan és mi nem. A statisztikára meg azt mondom h ha csak 1 ember hal meg egy ilyen miatt, az a statisztikában biztos nem hoz még egy ezred %-ot sem és ezzel a halott családja bizonyára jobban is érzi magát....
Wickey06-07-2013 15:15:07 // 45300
Hajjajj, de sokfelé el lehet innen indulni... :)
Na igen. Gondolom beleverték. Biztos. És profin csiszolja be a Trabant fékdobba az új fékpofát, hogy rendesen felfeküdjön.
Az újhullámos csávókkal kapcsolatban viszont vannak ellenérzéseim. (Akikből ugye a jó márkaszervizes katona lesz). Egy volt Fáyissal beszélgess picit, egyrészt hogy mekkora sötét gyökerek bírnak autószerelői végzettségről álmodni (a szörnyű, hogy a java részükből ettől függetlenül is az lesz), másrészt hogy mit is oktatnak. Biztos van szó a fékről is, de azt macerás visszakérdezni, egy elektromosan vezérelt Bosch adagoló utolsó kis bizbaszából viszont egyszerűbb megbuktatni a jónépet.
bájdövéj, hogy lehet ész nélkül babrálni a féket? A világ legegyszerűbb szerkezete. Oké, hogy én se szívesen nyúlok hozzá, de annak más oka van: egy 145-höz például vagy kétfajta fékrendszert hoz a katalógus, és én speciel képtelen vagyok megjegyezni melyik fajta betétet kell lerendelni, ezért mindig szeret az unixos futár, ha fék van terítéken, mert akkor mindig kihoz két garnitúra cuccot, amiből egy szépen visszáruban vissza is lesz küldve.
Arról nem is beszélve, csak hogy a példánál maradjak: a 145TD-n átcseréltem tömörről hűtött tárcsásra a féket. Namost már a jóélet se tudja, milyen autóról vettem le, így még a fentieknél is kalandosabb volt betétet rendelni bele. Fel is lett vésve a ferrodo cikkszáma a betétnek a kesztűtartó belsejébe, hogy még egy ilyen ne legyen. :P
Na igen. Gondolom beleverték. Biztos. És profin csiszolja be a Trabant fékdobba az új fékpofát, hogy rendesen felfeküdjön.
Az újhullámos csávókkal kapcsolatban viszont vannak ellenérzéseim. (Akikből ugye a jó márkaszervizes katona lesz). Egy volt Fáyissal beszélgess picit, egyrészt hogy mekkora sötét gyökerek bírnak autószerelői végzettségről álmodni (a szörnyű, hogy a java részükből ettől függetlenül is az lesz), másrészt hogy mit is oktatnak. Biztos van szó a fékről is, de azt macerás visszakérdezni, egy elektromosan vezérelt Bosch adagoló utolsó kis bizbaszából viszont egyszerűbb megbuktatni a jónépet.
bájdövéj, hogy lehet ész nélkül babrálni a féket? A világ legegyszerűbb szerkezete. Oké, hogy én se szívesen nyúlok hozzá, de annak más oka van: egy 145-höz például vagy kétfajta fékrendszert hoz a katalógus, és én speciel képtelen vagyok megjegyezni melyik fajta betétet kell lerendelni, ezért mindig szeret az unixos futár, ha fék van terítéken, mert akkor mindig kihoz két garnitúra cuccot, amiből egy szépen visszáruban vissza is lesz küldve.
Arról nem is beszélve, csak hogy a példánál maradjak: a 145TD-n átcseréltem tömörről hűtött tárcsásra a féket. Namost már a jóélet se tudja, milyen autóról vettem le, így még a fentieknél is kalandosabb volt betétet rendelni bele. Fel is lett vésve a ferrodo cikkszáma a betétnek a kesztűtartó belsejébe, hogy még egy ilyen ne legyen. :P
Wickey06-07-2013 15:04:30 // 45299
épp a szifonján keresgéli dévidgetta új albumát, elalszik, rosszul lesz, megcsörren a telefonja oszt azután kotorászik...
Grando06-07-2013 15:04:15 // 45298
Sanyi bácsinak - már ha végzett autószerelő -, ha mást nem is, azt tuti beleverték a balga fejibe, hogy a fékrendszert ésszel babrálja.
6UR2006-07-2013 14:57:12 // 45297
Hány meg hány olyat látni, hallani tv-be, rádióba hogy ismeretlen ok miatt nem fékezett, áttért a szemközti sávba.......
Wickey06-07-2013 14:55:29 // 45296
statisztikát légyszíves.
Csak mert szerintem nagyságrendekkel több baleset következik be rossz állapotú gumi vagy helytelen keréknyomás miatt, mint akkut fékhiba miatt. Még akkor is, ha nincs is kimondva, de sok bizonyítást nem igényel: a nyárigumis kollega által összetolt sor térdig érő hóban, na az fékhiba? :-P
Csak mert szerintem nagyságrendekkel több baleset következik be rossz állapotú gumi vagy helytelen keréknyomás miatt, mint akkut fékhiba miatt. Még akkor is, ha nincs is kimondva, de sok bizonyítást nem igényel: a nyárigumis kollega által összetolt sor térdig érő hóban, na az fékhiba? :-P
Wickey06-07-2013 14:53:22 // 45295
Rendbenvan, akkor elvisszük a sarokra sanyibához, aki biztos ért hozzá, mert megvan a négy elemije, és tíz évig maszekolt az afitban ugye? :-)
Grando06-07-2013 14:12:45 // 45294
Egyrészt nem kollégám. Másrészt pontosan az ilyen dolgok miatt következnek be komoly balesetek sok esetben. De nem akarom ezt ragozni különösebben, ha nem esik le elsőre, akkor valószínűleg felesleges, vagy túl sok időbe telne.
Csak remélni tudom, hogy nem az én autómba száll bele adott esetben egy-egy hasonló ezermester. Vagy nem a tiédbe adott esetben. Ehhez hozzájárul az is, hogy egy fórumon nem bátorítom fel ismeretlenül és felelőtlenül, hogy nekilásson szerelni a fékrendszert. Például.
Csak remélni tudom, hogy nem az én autómba száll bele adott esetben egy-egy hasonló ezermester. Vagy nem a tiédbe adott esetben. Ehhez hozzájárul az is, hogy egy fórumon nem bátorítom fel ismeretlenül és felelőtlenül, hogy nekilásson szerelni a fékrendszert. Például.
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 14:09:32 // 45293
Igen cseréltem mind a négy csövet és a fék olajat is. de azt kba 2-3 hónapja, meg a szervódob csövét is cseréltem mert ki volt repedezva.
Fairlane06-07-2013 14:02:41 // 45292
A gumi fékcsövek milyen állapotúak? Azokat is cserélted?
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 12:22:48 // 45291
A régi az sajnos kukás mint írtam is neked mikor öntöttem ki beőle az olajat gumidarabkák potyoktak ki belőle :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-07-2013 12:21:34 // 45290
Lehet én hibáztam a csere folyamán bár nem tudom miben. Hétfőn ki derül a hiba oka és mihamarabb orvosolva lesz remélhetőleg.
Alfa GT-Csaba06-07-2013 12:20:17 // 45289
Nekem már volt olyan a lanciámon ,hogy gondoltam kicserélem a főfék hengert mert régi volt ,és vettem bele egy újat ami persze hibás volt mert előre nyomta az olajat de hátra nem ,végül pár óra pumpálás után vissza raktam a régit és azóta is az van benne !!
Piritu - 1.000.00006-07-2013 12:16:08 // 45288
"Jól tudod ez a szakmám" =Jól tudod, nem ez a szakmám
Piritu - 1.000.00006-07-2013 12:15:40 // 45287
Jól tudod ez a szakmám, villamosmérnök vagyok. Pont ezért cseréltettem én is a főfékhengert szerelőnél, és pont ezért vittem a fékerő szabályozó cseréjét is oda.
Többször is tapasztaltam, hogy a lelkesedés, utánolvasás, és 2700 oldalnyi kézikönyv betartása sem mindig garantálja a sikert. Legutoljára pl. a féltengelyek kapcsán.
Többször is tapasztaltam, hogy a lelkesedés, utánolvasás, és 2700 oldalnyi kézikönyv betartása sem mindig garantálja a sikert. Legutoljára pl. a féltengelyek kapcsán.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
458
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?