Forum >> Szerelőműhely

EDDI07-01-2006 21:07:08 // 9536
Egy haver micsapicsa cordia-jába gyárilag álithatos termosztát volt,azt cseréltem ifáéra.
csocsi07-01-2006 21:00:50 // 9535
Ezek szerint ez a dolog mükszik, ha te is alkalmaztad már :-)))
EDDI07-01-2006 20:58:57 // 9534
Még az Ifa teherautojét probáltam! Az állithato hőfoku.
csocsi07-01-2006 20:41:56 // 9533
Hasonlót hallottam mástól is, megnézi hogy méretre mi felel meg és azt használja :-))))
EDDI07-01-2006 20:40:16 // 9532
Szerencse ha csak 15ezer.Nekem 27ezret mondtak a 2.5td-re. Még szerencse hogy a lada niva termosztátot minden gond nélkül bele lehet tenni! Az ára 1800 forint!
bb1807-01-2006 12:16:03 // 9531
én anno javitottam rendszeresen egy maserati biturbot, de mindig baj volt vele és arany árban volt minden hozzá. vagy még drágábban.
Gordon07-01-2006 11:02:00 // 9530
Segítség kellene.... Maserati Ghibli-t kivel lehetne megnézetni? Hol lehet szervízeltetni?
GT Ɨ|ѯ06-01-2006 18:33:51 // 9529
Igen!Fiat Német.Na ez most nem a reklám helye,ezek TÉNYEK-saját tapasztalatomból!!Bocs de belassult a net-em,rendesen:-))
gsx-r06-01-2006 17:47:09 // 9528
Dunakeszi,Fiat Német?
GT Ɨ|ѯ06-01-2006 17:41:54 // 9527
Németh Misi!
gsx-r06-01-2006 17:23:58 // 9526
Német Misi?
Cs.Alfa06-01-2006 17:20:46 // 9525
NNa. Kicserélték a termosztátot,mostmár meleg vag a gépben!!!!
GT Ɨ|ѯ06-01-2006 17:14:02 // 9524
Érteni nagyon értenek az alfákhoz,de horroráron dolgoznak. Viszont amit megcsinálnak az Tutti! 95-ben jártam náluk először,majd utoljára 2001-ben. Azóta nem kelek át a dunán,mert Dunakeszin megtaláltam az ideális szerelőt.Szintén precíz,de nem ájulsz el ha fizetni kell.Évente 1x meglátogatom,szerencsére csak ennyiszer kellett,minden alfámmal. A másik dolog:ha szar a termosztátotok 15 ezer ft-ot tessék áldozni rá,nem papírkartonokat tenni a hűtő elé!!!!!ezek a cuore sportivo-k, nem lada,meg skoda motorok,ezekkel érzéssel kell bánni,mert meghálálják! Nem jó a motornak,több a fogyasztás,gyorsabban kopik,nincs teljesítmény és meleg sincs az utastérben!CSERE!
bb1806-01-2006 16:48:42 // 9523
sajna az alfa kontaktrol az volt a tapasztalatom hogy valami iszonyuan drágák. hogy mennyire értenek hozzá azt nem tudom, nem járok szerelöhöz. bár ahogy most kinéz lehet ujra beinditom a kis mühelyem mert kevesebb lesz a szállitás. lemondták az egyik szerzödésem.
Cs.Alfa06-01-2006 09:09:08 // 9522
Hogy lehet a 146-ban a ledet kicserélni a műszerfalban a km.óra mögött? Remélem nem kell az egész cuccot lebontani..:-(((
tibcsi05-01-2006 18:15:29 // 9521
Ma voltam végre az Alfa - kontaktnál. Átnézték az autot , hát sok joval nem kecsegtettek , azon kivül , hogy szar a kuplung , amit eddig is tudtam , hengerfejes is...
Scott04-01-2006 19:34:33 // 9520
Ennyi volt a munkadíj ? Az igen... Leengeded a vizet és kicseréled magadnak. Nem egy ördöngősség.
Roli04-01-2006 19:32:44 // 9519
Persze hogy le kell, de az nem olyan nagy szám csak egy jó nagy lavor kell a kocsi alá aztán leszedni a leggalsó csövet a hüttőről vagy a leeresztő csavarnál leengedni.
Metacarpus04-01-2006 19:29:14 // 9518
Szamosiéknál 3600+áfa volt nekem a termosztát csere!
104-01-2006 19:21:53 // 9517
Termosztát cseréjénél, le kell engedni a hűtővizet, vagy az mástészta.
Cs.Alfa04-01-2006 19:15:00 // 9515
Köszi!
Roli04-01-2006 19:14:57 // 9514
A klimát nem befolyásolja, teljesen független tőle!
Roli04-01-2006 19:13:45 // 9513
Hát ha van kedved egy kicsisz szerelni akkor te is megtudod csinálni 1 óra alatt. Szerintem a mühelyekbe is kb annyi idő alatt menne így attól függ hol csináltataod mennyi a rezsióra díj. De 3000-5000 nél szerintem nem szabad töbnek lennie.
Cs.Alfa04-01-2006 19:12:21 // 9512
Kérdés: A termosztát befolyásolja a klímát is? (bocs a naivitásért...)
Cs.Alfa04-01-2006 19:10:27 // 9511
Mennyi a reális ára egy termosztát cserének a 146 TS-en? Házzal együtt van az új!
104-01-2006 18:02:41 // 9510
Én is így tettem Vega kolléga tanácsára, de nálam nem használt a takarás. A vízhőfokom továbbra sem megy fel 70 fok fölé és a fűtésem is gagyi. Úgyhogy mielőbb termosztát csere lesz.
kando.04-01-2006 15:40:16 // 9509
Most én is így járok :))) Kartonlap, szinte örök darab és ,,ideiglenesen'' jó megoldás ;-)))
Cs.Alfa04-01-2006 15:38:18 // 9508
Köcike! Elfelejtettem a 120-as Skodámnál is ez volt a megoldás...:-))))))))))))))
Roli04-01-2006 15:33:28 // 9507
Cspcili Én tudok egy olcsobb és elég hatékony megoldást arra ha nem melegszik fel rendesen az autó de nem akarunk súlyos 10000 ezreket költeni a hüttőrendszerre viszont meleget azt szeretnénk a kocsiba. Ezt a módszert már mindenki elfelejtette pedig egy jó 10-15 éve még minden lada és egyébb szocialista kocsi így közlekedet. Az a lényeg hogy valamivel el kell takarni a hüttő egy részét, ha visszagodoltok annak idelyén mennyi Lada meg egyébb autó járt úgy télen hogy a hüttőmaszkon volt egy bör takaró okosság amin eltekerhető müanyag izékkel szabályozták az áthaladó levegő mennyiségét. Az elv az egyszerű kevesebb levegő vagy kisebb hüttő felület ugyan annyi vízet nem tud olyan hatásfokkal lehütteni igy melegebb lesz a víz, meleg lesz a kocsiba és boldog lesz a cartárs. Az eltakart felület nagyságával vagy a beengedet levegő mennyiségével lehet szabályozni hogy mennyire melegedjen a víz. Kisebb eltakart felület hidegebb víz, nagyobb takart felület melegebb víz. Több beengedet levegő hidegebb víz, kevesebb levegő melegebb víz. Sok sikert mindenkinek :))))
Roli04-01-2006 15:19:15 // 9506
Szerintem biztos meg lehet úgy oldani hogy ne keljen kiszedni a motort. De ha ki is kell szedni attól még a klímát nem kell megbontani, nem lessz annak semmi baja nem megy el a gáz. Én mikor kiszedtem a 164-esemből a motort váltót rosszabbra számítottam, azt hittem nehezeb lesz kiszedni szivni fogunk vele de aztán "tök egyszerűen" kijött. Egy pár óra alatt kikaptuk belőlle a motort meg a váltót 3-4 óra lehetett kb. Visszarakni már tovább tartott nem mint ha nehezebben ment volna minden könnyen a helyére ment csak úgye valamit összerakni tovább tart mint szétszedni. Lassan én is kuplungozni fogom a 155-öst mert már padlóig kell nyomni a pedált hogy ne reccsenyen meg könnyen bevegye a sebességeket.
Roli04-01-2006 15:10:55 // 9505
Longman Ha az ecetet össze kevered a vízzel akkor már hiába burítod be a motorba onnan már nem fog sokmindent kihozni. Úgye az ecet az "lemarja" feloldja a vízkövet a vízkó meg nevéből adódóan a vízben van csak ebben az esetben még oldott állapotban. Amint összeburítod az ecet a vízben lévő oldott vizkővel "reakcióba" lép elveszti az erejét és a motorban lerakodott vízkővel már nem tud mit kezdeni. Viszont a Trisó az tudja a dólgát, azzal szépen ki lehet mosni a rendszert csak vigyázni kell vele mert ha túl sokat raksz bele akkor szétmar mindent a hüttőrendszerben!!!
Marklar15504-01-2006 15:04:17 // 9504
Hmmm Inkább "tyúkól" van hol tartani a tartalék nőket... ;-P
Cs.Alfa04-01-2006 14:37:49 // 9503
Szia! A gondod megegyezett az enyémmel... Most kaptam egy új termosztátot,holnap berakatom és referálok róla...de ha nem lecc jóóó....én nem is tudom mit csinálok! Valszeg cabrio lesz a 146-ból,vagy tyukól....:-)))))
bb1803-01-2006 13:57:28 // 9502
az ecet is jo de sok kell belöle. használnak még trisot is. sztem inkább a gyári tisztitok a jok, azoktol kevésbé kell félni.
bb1803-01-2006 13:54:53 // 9501
nem p4-em volt igy nekem csak a kardáncsapággyal volt bajom, azt ugy oldottam meg, hogy a csapágy elé felfüztem egy féltengely gumiharangot és az védte elölröl a sártol.
bb1803-01-2006 13:50:39 // 9499
meg kéne nézni/nézetni a fesz szabályzot, és az egész generátort. lehet hogy csak valami aktus hiba.
Marklar15503-01-2006 13:36:31 // 9498
Hmmm Nekem dec elején volt meg a kuplungos manőver... (lásd "155" fórum) Erre a munkára látattlanban 25k-t kért a szerelő. (nem is volt több) Nem hinném, hogy ennyiért kiszedte volna a motort is. 2,0 meg uaz, mint az 1,8... Csak a számítások miatt: Kuplung szett (Valeo) 36k szímeringek ~5-6k kuplung munkahengert is cseréltek, ha már kint volt. ~6k
Longman03-01-2006 13:06:04 // 9497
Sziasztok! Szeretném majd a jó idő közeledtével jó alaposan áttisztítani az egész hűtőrendszerét a kocsinak. Van vkinek gyakorlati tippje, hogy lehet ezt a leghatékonyabban megoldani? Eddig 1 emberkétől kérdeztem, azt mondta szerinte le kell engedni, aztán ecet-víz(nem fagyálló) keverékkel feltölteni (állítólag az a vízkövet, algát, mindent lehoz), és újra leengedni. Lehet hogy ez a tuti, első hallásra mégis bizarrul hangzik...
kertecs03-01-2006 12:03:07 // 9496
Hello idén is, ha aktuális még akkor BUÉK mindenkinek! Lehet csak okoskodás tőlem, de én is csak a váltót próbálnám lefelé aknából. Amint kitavaszodik és ki is bírja addig a kuplungom esedékes is lesz a művelet. Lancia Dedran működik az biztos, mondjuk nagyon szar helyek vannak, meg minden futóműcucc útban van, de a motor ki-nél pl. a klímát is szét kéne kötnöm nem? És akkor gáz lefejt meg hasonlók, ilyesmit még pláne nem csináltam.
Bobi02-01-2006 21:52:16 // 9495
Nagyon szépen köszönöm, bár nem örülök neki! Köszönöm mégeccer!
András bácsi02-01-2006 21:41:18 // 9494
Ha jól emlékszem a gyári ajánlásnál a motor marad a helyén, és a váltú lefelé-oldalra van kibuktatva. De ez csak csáposon és egy váltórögzítő célszerszámmal megy, szóval egyszerűbb és nem macerásabb a motor kikötése. Ha jól felszerelt a műhely, akkor bölcsőstől lefelé egyben.
Bobi02-01-2006 21:34:54 // 9493
Bg legyél olyan jó hozzám, hogy megcsörgeted az oldalamon található számot és visszahívlak! hátha tudol nekem mondani érdekeset. Köszi előre is!
Bg.02-01-2006 21:20:44 // 9492
Nem szivatás, tényleg így van....
Bobi02-01-2006 21:15:54 // 9491
Sziasztok Cartársak! 155 1.8TS amiről szó van 1993 év eleji szóval valszeg még a legrégebbi konstrukció. Már két szerelő azt mondta nekem hogy a szájbatekert kuplungot csak úgy tudja megcsinálni ha kiveszi a motort. Pedig lennie kell más megoldásnak. 75-ösömnél tényleg egyszerűbb volt kiszedni ehhez a művelethez a hátsó futóművet, de ennél nem tudom elhinni hogy ki kell venni a motort. Legyetek szívesek segítsetek holnap meg kell adnom a választ a szerelőmnek hogy létezhet e más módja neki vagy ki kell bontani a motort, mert az időben is meg munkadíjban is megnöveli a javítás költségét. Bazz hát én egy csóró hülyegyerek vagyok aki meg van halva az alfákért! De akkor meg miért engem szopatnak a szeretett autócsodáim? Csók Bobi!
roberto3302-01-2006 15:15:12 // 9490
Sziasztok, olvastam az Off topicban Azmo problémáját, hogy beázott a P4, van valammelyikőtöknek valami trükkje, hogy hogyan lehetne a kritikus pontokat mondjuk leszigetelni, vagy valami takarót szerkeszeni a felfröccsenő víz ellen? bb18 kolléga, te a terepjáráskor / versenyeken hogyan oldottad ezt meg? Üdv.Roberto33
roberto3302-01-2006 15:14:37 // 9489
Sziasztok, Azt már többször is kiveséztük/kiveséztétek, hogy a 33-as Gépek fűtése nem az a lábrólszőrtleégetős fajta. De az én Gépsárkányomnál a fűtés még inkább hiányzik, a jelenség a következő. A hűtővizem egész gyorsan felmelegszik kb. 70 fokig, majd ha eléri a 80- fokot utánna pillanatok alatt visszahűlik 70-re. A ventillátornak 85-90 foknál kellene bekapcsolnia. Ez utalhat a termosztát hibájára? Szerintetek mi a hiba oka. A múltkor, amikor dugóban állva felment a vízhőfokom 80-85 közé, mindjárt sokkal melegebb volt az utastérben. Válaszaitokat előre is köszi:Roberto33
AlfaGabor8202-01-2006 13:05:25 // 9488
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy mostanában azt csinálja a kocsim, hogy amikor elindítom és hideg a motor akkor azt jelzi, hogy nincs töltés (és tényleg nincs, mert gyengén megy a ventilátor, meg a rádió ki-be kapcsol). Amikor bemelegszik a motor valamennyire (tehát eléri a vízhőfok a 60 fokot kb) akkor megszűnik a probléma és nincs gond a töltéssel, működik rendesen minden. A kocsin most voltak cserélve a szíjak, tehát a bordás szíj is meg az ékszíj is, nem tudom hogy ennek van-e köze hozzá. Köszi előre is a segítséget...
101-01-2006 20:36:10 // 9487
Ja! Melyik a jobb? Gondolom, mint sok egyébnél, a verseny olaj a jobb. De kérdés, hogy bír e olyan csere intervallumot, mint a "széria" olaj. Másik kérdésem, hogy a vezérmű bordásszíj feszítőgörgőjének (nem tom jól írtam e?) állapotát én laikusként tudom e ellenőrizni, vagy csak szerelő? Valamint lehet e házilag cserélni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.