Forum >> 147

Mega Alfa14-01-2016 18:53:12 // 55382
Szia!
4 darab 100 ah-s akku hátul egy Ground Zero Plutonium 18" SPL mély egy Digital Designs Z2 LV mono plusz szettek szett erősítők kébelek 110mm2 és 50mm2-esek.Plusz faanyag + merevítés + szigetelés.Nagyjából.Mozgó Disco.
Akkor nem marad más mint várni még és megvenni a jobb minőségűt.
Köszi a segítséget.Esetleg mások tapasztalata véleménye is érdekelhet.Vagy esetleg jó beszerezési lehetőség alkatrészre.
Csabo2214-01-2016 17:35:43 // 55381
+ 300 kg? mit raksz be? szinpadtechnikát? :D
A trw nem véletlen kerül annyiba. Amúgy a számok amiket leirtál valósak is lehetnek, ha az utolsó csavarig kicserélsz mindent. Erre soxor abszolut nincs szükség. Azt kell csak kicserélni ami indokolt, a többit nem kell piszkálni.
Ha én ismét hozzányúlok a futóművemhez (vagyis a kocsiéhoz) akkor a felső lengőkarokba PU szilentet rakok, az alsókban pedig csak! a szükséges szilenteket cserélem ki. Gömbfej felül 7500, alul 8500/db áron felújittatható.
Hátsó kereszt lengőkbe szintén PU szilent.
Ma pl kiszedtem 1 alsó lengőkart, aminek a gömbfeje volt tré, meg esetleg a kissebbik szilent. Ehhez képest egy TRW 30 ropi...
Az általad emlitett másik márkát nem ismerem, de én nem is foglalkoznék vele.
Csabo2214-01-2016 17:27:04 // 55380
Ha leirod, h mit szeretnél csinálni, akkor tudunk segiteni. De ennyi infóval amit közöltél csak a sötétben tapogatózunk.
Csabo2214-01-2016 17:26:18 // 55379
A katalizátor cseréje előtt meg lehet kisérelni egy tisztitást ezzel: protec oxi-cat
Vagy megoldja a problémát, vagy nem. Ártani egész biztos nem árt, és 2500 ft, meg pár liter benzin amivel elmész egy hosszabb távot, a hatás növelése érdekében.
Én megpróbálnám. A bontott katica sem életbiztositás, bár vannak nagyon jó darabok.
Mega Alfa14-01-2016 13:41:42 // 55378
Sziasztok!
Futómű felújítás előtt állok kérdésem az lenne, hogy ismeri-e valaki a Master Sport Automobiltechnik termékeit milyenek lehetnek a TRW-hez képest?Mennyire elfogadható minőség?
Alfa Romeo 147 2001-es autóról van szó nyáron 17-es felni plussz 300 kg súly van benne ilyenkor a zene miatt.Évente kb max 2-3.000 km-t fut.
A Master Sport termékei elég olcsóak de vajon érdemes spórolni?TRW alkatrészek 150.000 Ft master sport 100.000 Ft.Esetleg FRAP vagy Ocap lengőkarokról vélemény?
Esetleg ha tud valaki olcsón trw alkatrészt ajánlani az is érdekelne.trw árakat innen néztem:
trw
Előre is köszi ha valaki segít.
Lacek8713-01-2016 22:11:57 // 55377
Sziasztok! Valaki tudna segíteni kartámasz ügyben? A kézifék mögött ott a téglalap alakú süllyesztés de nincs rajt furat! Mit lehet tenni humánus módszerrel??
Skorpiócicamica13-01-2016 21:48:44 // 55376
Sziasztok!
Szóval,ha a katalizátort kicseréljük,akkor elvileg eltűnik a hibakód vagy gépre kell tenni?
Lambdaszonda és fojtószelep csere megvolt,még a katika hiányzik....remélem :)
Vasutas13-01-2016 16:50:27 // 55375
Volt már itt téma valamikor. Van egy kis fül vagy mi az, amit el kell tolni a másik irányba. Belül át kell mászni az üléseknél hátra és ott a zár mellett van. Na most csukott állapotban nem tudom hogy látszik-e de kiindulásnak talán elég lesz. Ha kinyílik akkor WD40 is csodákra képes ha befújod és megjáratod. Egy OFF márkánál jártam így, kinyitottam kézzel és utána üresen működött az elektromotor és húzta a zár fület is, lecsuktam majd megint nem nyílt. Utána kézzel kinyit ujra és aztán bejárattam nyitott állapotban aztán nyílt gombbal is. Hátha.
zolih612-01-2016 19:59:38 // 55374
Üdv! Egy kérdéssel fordulnék hozzátok, hátsó csomagtérajtóm nem nyílik gombnyomásra, a gomb működik és RITKÁN a zár felől is hallani hangot..de még sem nyílik! probléma megoldásához keresnék némi szaktanácsot ! Előre is köszönöm!
Csabo2212-01-2016 17:23:21 // 55373
Nyilván leszedhető, arra gondoltam, h az könnyebben hozzáférhető, mint a zár a kárpit mögött, bár azt sem nagy mutatvány leszedni.
Csabo2212-01-2016 17:22:21 // 55372
Sajna nem tudom még nem volt dolgom 5 ajtós kivitellel. ha a külső kilincs leszedhető, célszerű azt ellenőrizni elsőként h ott rendben van-e a rudazat / bowden.
a fehér patentba kell csatlakoznia
Az első ajtókban rudazat van, hátul nemtom az-e vagy bowden. ha a zárból ugrott ki, akkor le kell szedni a kárpitot.
antonov12-01-2016 09:36:20 // 55371
megnéztem, lóg a kulissza is valamennyit, de főként a váltón lévő kar. eperben shaftként szerepel: http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/naread.exe?src=D:/Fiat/ePER/data/SP.NA.00976.FCTLR/rw8.na&type=N&key=2121900002

bárkinek bármi ötlete? : )
Stew188511-01-2016 22:51:27 // 55370
Az ajtó belső felén lévő csavarok kiszedésével hozzáférek szerinted?
Csabo2211-01-2016 21:10:58 // 55369
Az összekötő rudazat / bowden vszeg kiakadt ami a zárat és a kilincset köti össze.
Zabbancs11-01-2016 14:58:48 // 55368
Szisztok! Egy barátom nézegette ezt az autót. Esetleg valakinek vmi infó róla? Látta már valaki?
Stew188511-01-2016 12:14:48 // 55367
Sziasztok!

Ma generálódott reggel egy olyan problémám hogy a hátsó ajtó nyitásnál jött egy kattanó hang és azóta csak belülről lehet nyitni. A kilincs nincs is rendesen a helyén és funkcionalitását sem látja el :S

Elöre is köszi!

ui: Én voltam a mosolygós ember a kartámasz vásárlásnál és ez a mosoly ha lehet szélesebb lett a beszerelés után.... Köszi Csabo22
alfa147,Gt10-01-2016 18:04:00 // 55366
Ha jol emlékszem akkor 2db dioda és 2 ellenállást raktam be a vezérlöbe és mindkét oldal automata és kulcsal is fel lehet huzni.
Vasutas10-01-2016 16:40:39 // 55365
Vagy rakok bele egy riasztót amit a gyári kulcs vezérel. Na az tudja majd a komfort zárást. Amúgy is vennem kell bele egyet...👍😉
Csabo2210-01-2016 16:33:38 // 55364
Jobb ablak csak akkor fog felmenni ha folyamatosan húzod a gombot. nincs mese.
Távirányitóról meg ezek szerint csak akkor ha bekerül a becsipődésgátló és az autó is tud róla.
Vasutas10-01-2016 15:16:00 // 55363
Ma lementem a már említett elektromos ablak hibát orvosolni, megtanítani, félsiker. Bal oldalt működik rendesen le és fel is, jobb oldalt lefelé mostmár tudja az automata módot, felfelé viszont még mindig csak akkor jön az ablak, ha a kapcsolót tartom az állásában. Nem örülök. Nem tudom mi lenne a megoldás?!
A kulcsal történő komfort nyitás működik, de a zárásnál még mindig lent marad az ablak, viszont a sibeda az bezáródik.
Ha felidegesít akkor az ablakok kapnak egy szál vezérlő jelet a sibedáról zárás módban és ennyi.
Csabo22, úgy látszik akkor ahogy fiatalodtak, annál butábbak a 147esek...
Kipróbáltam a becsípődésgátlót is, oda raktam a kezem, hát jól becsípte, nem ment vissza az ablak egyik oldalt sem.😠
Csabo2210-01-2016 15:05:04 // 55362
A 147-nél sajna kb 2003 elejétől ezt a funkciót is megváltoztatták (kivéve GTA) és már csak lefelé engedi a távirányitóval tekerni az ablakot. Elvileg nincs benne becsipődésgátló (anti trap sensor), vagy nincs engedélyezve. Bár az elektromos ablakkal ellátott autókban kéne sztem lennie...
Egyre erősebb a gyanum, h ez a szenzor az ajtó belső - felső élén levő gumikéderben van. Az eddig elbontott 2db 147ben amik mindketten 2001es gyártásúak voltak egy csati lóg az emlitett kédereken.
A 2001es distinctive 147-em tudta gombnyomásra is felhúzni az ablakot, a 2004es már nem. Van még itthon egy 2003 év közepi is, majd kipróbálom azt is.
A 2004-be már beraktam ezt a gumikédert de még nem húzta fel az ablakot. (nemtom próbáltam-e azóta vagy a body comp-ban kéne még vmit engedélyeznem)
Csabo2210-01-2016 14:54:44 // 55361
Elméletileg elképzelhető egy olyan szálsőséges eset, h viz csapódott ki a fékrendszerben és az esetleg megfagyhatott.
A fékfolyadékot tudtommal azért kell cserélni, mert a meleg hatására (nagyobb fékezések hőhatása) gázok képződnek benne, majd visszahűlve viz válik ki és drasztikusan csökkenti a fékhatást (a fékfolyadék forráspontját).
Az első gondolatom elég idétlennek hangzik, igazából magam sem nagyon hiszek benne :)
Vasutas10-01-2016 14:42:34 // 55360
Na most jöttem fel az autótól de nem néztem meg, de biztos van itt aki vágja, a devander ennél hogy van?
A szívótoroktól elvileg megy rá egy vákuumcső ami a rásegítésért felelős.
Na már most vagy nincs vákuum, ha a cső elfárad de akkor a motor sem járna rendesen mert falsot szív...
Másik a devander adta meg magát. Ezek jutottak eszembe, de lehet még a főfékhengernél is keresgélni a hibát. Viszont ha a folyadék elfárad az még nem okoz ilyen problémát. Ha meg levegős lenne akkor pedig beesne a pedál nem pedig fent lenne kemény.
Az a baj hogy még nem nagyon vágom az Alfát, de alapvetések azok azonosak más tipusokkal.
Szellemkutya10-01-2016 10:50:58 // 55359
Már fent kemény. Olyan mint amikor álló motornál szervó nélkül benyomod a pedált
Vasutas10-01-2016 10:18:46 // 55358
Teljesen bemegy a pedál és úgy kemény, vagy fent keményedik be?
Szellemkutya10-01-2016 09:56:33 // 55357
Sziasztok. Találkoztatok már olyan problémával ( 147) hogy átlagban télen hosszabb km megtételnél ha rálépek a fékre első lenyomásra kemény mintha valami lenne a pedál alatt és nem történik semmi az autó még nem is lassul majd ismételt féklenyomásra sikerül a megállás. Ez a probléma indulás előtt illetve rövidebb távon nem tapasztalható. Pl pályán ritkább fékezéskor jön elő. Én a fékolaj cserére gondolok,mivel idővel az is elfárad elveszti a viszkozitását. Valakinek más tippje esetleg? Előre is köszi.
alfa147,Gt09-01-2016 21:56:26 // 55356
Hello.A kárpitot nem kell leszedni,a kapcsolo kijön anélkül is.Az ablakemelődnek nincs hibája,az enyém is olyan volt.Meg kel okositani akkor táv-al is lehet felhuzni. valahol itt az oldalon le van irva a menete"ablakemelö hekkelés"vagy valami hasonló.
Vasutas09-01-2016 20:59:26 // 55355
Kössz Banya147! Ajtókárpit le? Vagy kijön felfelé a kapcsoló résén, vagy a kapcsolóval együtt jön ki? Köszi Neked is a segítséget! ;)
Barni14709-01-2016 20:35:50 // 55354
Bal oldali kapcsolòk vannak a vezérlő tetején.Tehát a sofőr oldali ajtóban.
Vasutas09-01-2016 20:28:34 // 55353
Ciao GT Csabi!

Na holnap megnézem amit írtál, hogy működik-e. Ha az elektronika a hibás az hol van? Központi a komfort agya? :)
Kössz ismét a segítséget!
Alfa GT-Csaba09-01-2016 20:03:20 // 55352
Fölfelé nem húzza ,volt ami fel is húzta gomb nyomásra pl.a gt-m .Az ablakot lehet tanitani :felhúzod egyszerre a 2 ablakot 10mp tartva tartod a gombot amik fel ér ,aztán egyszerre leengeded a 2 ablakot és amikor leérnek tovább tartod a gombot nyomva 10mp-ig .Ha nem fog megjavulni akkor már a vezérlő elektronika a problémás
Vasutas09-01-2016 19:57:16 // 55351
Akkor egy újabb kérdés.
2005 FL 147-ben van komfort elektronika? Az ajtókban van esetleg, vagy valami központi cuccal szerelték?
A hibajelenség az, hogy a kulcs hosszanti gombnyomásra, ha nyitom akkor ugye a sibeda hátra megy és lehúzza az ablakokat, na már most amikor a záró gombot nyomom hosszan, akkor a sibeda bezár, de az ablakok lent maradnak, pedig azoknak is fel kéne húzódniuk. Ugye?
Illetve a baloldali ablakemelő rendesen működik fel és le is, a jobb ajtóé viszont csak akkor megy amikor a gombbal vezérlem. Tehát amíg nyomom a gombot addig megy az ablak, holott a másik oldalt elég ha elbillentem a kapcsolót utána elengedem, akkor fel és lemegy az ablak automatikusan. Ennek ilyennek kell lennie, vagy a komfort elektronika, esetleg az ajtóban lévő elektromos ablaknak a vezérlője (ha van ilyen) ment tönkre?
Arra is gondoltam, hisz elég nehezen jár a balos üveg, hogy az miatt nem megy fel automatikusan és csak szét kéne szedni, karbantartani, esetleg feltanítani újra az elektronikát? Remélem érthetően leírtam... :)
Vasutas09-01-2016 17:21:12 // 55350
Köszi, majd meglátjuk akkor hogy hogyis van ez a kerék. Én sem akarom levenni, ha nem muszáj, csak szíj csere lesz. Műszerek megvannak, azzal nem lesz gond.
Mindenesetre majd a blogban leírom, hogy is ment a vez.szíj csere. ;)
Csabo2209-01-2016 15:13:17 // 55349
Nekem is csak a 4db T40es vagy 45-ös (?) csavar rémlett a hosszbordás szij tárcsa felfogatásához. TS JTD asszem ugyanaz ebből a szempontból.
Az igazság az, h JTD-n rém 1szerű vez szijat cserélni, semmi célszerszám nem kell hozzá. De az a helyzet, h azért azt inkább én is szerelőre biztam.
JTDm vezélés csere
2.0 TS verérlés csere
A TS-hez ugye kell a tengely lefogató (rögzitő) és óra amivel a holtpontot lehet figyelni. Legalábbis asszem igy van.
Ezen az oldalon más szerelési munkákhoz is elég sok hasznos infót lehet találni, illetve van egy hibalista - elháritási javaslat részlege is.
Alfa GT-Csaba09-01-2016 14:57:52 // 55348
A dekli alatt lévő vezérműszíj tárcsa lehet ékes ,sosem szedtem le ,inkább szerelőre bízom ha arra kerül a sor,viszont a rögzítő anya lehet hogy bal menetes
Alfa GT-Csaba09-01-2016 14:46:31 // 55347
ha az ékszíj tárcsát akarod levenni akkor csak a 4 torx csavart tekerd ki a nagy anyához hozzá ne nyúlj!
Vasutas09-01-2016 11:29:05 // 55346
A főtengelyen hogy rögzítik a bordás kereket amire a vezérmű szíj megy? Nincs benne ék?
Alfa GT-Csaba09-01-2016 10:15:55 // 55345
Rendesen jobb menetes.Eléggé rá szokott gyógyulni a tárcsa ,lehet hogy körbe forgatva ésközben oldalról ütögetve jön majd le!Ha jól emlékszem semmilyen ék nincs .
Vasutas09-01-2016 09:27:06 // 55344
Ciao Mindenkinek!

Most lettem új tag, bemutatkózómban és a blogomban leírtam mindent magamról. (Azért nem egészen, de amit kellett azt kitöltöttem.) :)
Örülök, hogy itt lehetek és lenne egy pár kérdésem.
Azt látom itt a fórum történeten, hogy Csabo22 szokott válaszolgatni érdemlegesen, biztos van még aki tud válaszokat adni, aki csinálja is az autóját és nem "csak" a nagy világhálóról szerzi a tudást?!
Szóval a főtengely szíjtárcsa csavarja (a nagycsavar, ami a főtengely közepébe rögzül) bal vagy jobb menetes? Persze AR 147 2.0 TS 2005 évjárat. Mert hallottam ezt is, azt is és nem akarom eltörni az éket ha rossz irányba esek neki.
Lesz még egy pár kérdés, de majd később azokról.
Előre is köszi a segítséget és ha majd én is többet tudok az alfákról, akkor viszonzom a kedvességeteket!

Üdv,
Vasutas
Csabo2208-01-2016 19:10:57 // 55343
Könyöklő elkelt, mosolyogva szaladtak el vele miután az állapotáról meggyőződtek. :)

Maradt a kipuff, ami igy szól.
Illetve a 2.0 TS, ami még szebben szól :)
Csabo2208-01-2016 19:04:57 // 55342
Egyébként pedig ha visszaolvasással nem is találja meg az ember a problémájára a gyúgyirt, akkor az oldal keresőfunkciója egész jól használható.
Csabo2208-01-2016 19:03:42 // 55341
A nyöszörgés vszeg inkább a felső lengőkarok szilentjeiből jön vagy a nagy átmenő csavarok "házából".
Laosz15608-01-2016 18:29:09 // 55340
Sziasztok..Egy olyan jelenseg,h miota bejottek a hidegek,nyüszögnek a lengescsillapitok,de eleg hangosan...melegben egyaltalan nem,hangtalan. vmi tipp,otlet ellene? elore is koszi a segitseget
Norci04-01-2016 19:38:34 // 55339
Ok,köszi!
Barni14704-01-2016 17:19:24 // 55338
Albáéktól rendeltem tavaly. Behr-t küldtek ha jól emlékszem. Az ára is baráti volt.
Jani721204-01-2016 17:19:19 // 55337
Köszönöm!
antonov04-01-2016 16:59:04 // 55336
szia!

váltó kutakodás közben én erre akadtam, a te problémádra megoldás lehet: http://alfaamore.hu/tagok/3571/autok/4135/blog/14706
Jani721204-01-2016 16:13:45 // 55335
Sziasztok! Tapasztalt 47-es tulajoktól szeretnék kérdezni :) Nemrég motorhibásan vettem egy 147 2ts-t, kicseréltem a motort jó is lett, de a váltókar oldal irányban elég szoros! Van esetleg köztünk olyan akinek volt hasonló gondja? Mi lehet a gond inkább a kulissza vagy a bovden?
A következő ABS hibát jelez kiolvasva két kódot adott az egyik: c1205 ez ha igaz akkor a jobb jeladó
a másik c1522 na ezt nem találom sehol ez mi lehet?
Köszi a válaszokat!
Üdv
Norci04-01-2016 13:30:00 // 55334
Úgy néz ki hogy termosztátot kell cseréltetnem. Nem akar kellően fűteni,és a hő órája mászkál le-fől 90 fok-ig. Legalábbis szerintem az lehet hunyó. Melyik típust ajánlanátok?
antonov03-01-2016 22:38:00 // 55333
köszi a választ! könnyen lehet, hogy maga a kulissza is lóg, de ami inkább szembetűnő, hogy magán a váltón lévő kar lóg amire a két faudi fej megy. mindenesetre megnézem magát a kulisszát is, nehogy hülyeséget mondjak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.