Forum >> 156
Rolee4617-02-2015 06:12:24 // 147954
	Koszi szepen!
	
aranytl16-02-2015 23:56:53 // 147953
	Hali! Az első futómű minden alkatrésze új, végre a legtöbb zaj és kopogás megszűnt :)
DE most van újabb hang. Amikor tekerem a kormányt egy ponton kis kattanás érezhető. Jellemzően amikor a garázsba ki-, beállok. Menet közben nem érezhető.
A kormány alkatrészei eredetiek, 181ekm-nél jár a számláló. A gömbcsuklókat megrángattam, feszesnek tűntek.
Hogyan tudnám behatárolni a forrást?
	
DE most van újabb hang. Amikor tekerem a kormányt egy ponton kis kattanás érezhető. Jellemzően amikor a garázsba ki-, beállok. Menet közben nem érezhető.
A kormány alkatrészei eredetiek, 181ekm-nél jár a számláló. A gömbcsuklókat megrángattam, feszesnek tűntek.
Hogyan tudnám behatárolni a forrást?
PeterW (wares)16-02-2015 22:36:08 // 147952
	Multkor csereltem elemet, es a leirassal ellentetesen kellett betenni az elemet. Az volt a baj, hogy kiszedtem vasarlashoz, es nem emlekeztem hogy volt. Akkor neztem meg a leirasban, es pont forditva jeloltek, mint ahogy be kellett tenni.
	
Hardy16-02-2015 22:28:22 // 147951
	Bekapcsolja a belső keringetést ha túl nagy a szmog.
	
Dante16-02-2015 20:46:15 // 147950
	Abarai úgy gondolta hogy a felsorolt listából hiányzik az a két dolog, nem magából az autókból :)
Pohártartó persze valóban nincs. Nekem mondjuk spec nem is hiányzik. Magyarországon belül nincsenek olyan távolságok amik alatt szomjanhalna valaki :)
	
Pohártartó persze valóban nincs. Nekem mondjuk spec nem is hiányzik. Magyarországon belül nincsenek olyan távolságok amik alatt szomjanhalna valaki :)
Ricoe15616-02-2015 15:55:51 // 147949
	Nekem is van rajta csominyitó gomb... ellenben most nem tudom használni...
Szétszedtem a kulcsot, kipucoltam,összeraktam. Nem mükődik egyik gomb sem.
Kerestem keresőben, nem találtam megoldást...
Valaki járt így? (Elem jó)
	
Szétszedtem a kulcsot, kipucoltam,összeraktam. Nem mükődik egyik gomb sem.
Kerestem keresőben, nem találtam megoldást...
Valaki járt így? (Elem jó)
redbull9016-02-2015 15:18:59 // 147948
	Meg a pohár tartó :D 
Amúgy kulcsgombra nyíló csomagtartó van legalább is sw-mben igen.
	
Amúgy kulcsgombra nyíló csomagtartó van legalább is sw-mben igen.
Abarai16-02-2015 14:13:16 // 147947
	Egyébként összesen két dolog hiányzik a faceliftes gépből: a pakolható könyöklő és a távirányítóról nyíló csomagtartó. :)
	
Abarai16-02-2015 13:42:30 // 147946
	Pár apróság:
A belső facelifttel a tükröket is lefényezték.
Az új külső 2003-ban jött - az én exautóm 2003 szeptemberben kapott rendszámot, az Eper szerint júliusban készült.
A külső facelifttel együtt kisebbre és tartósabbra cserélték a "halálcsillag" kijelzőjét. Erre szokták cserélni a 2002-esek szétfolyt kijelzőit is.
	
A belső facelifttel a tükröket is lefényezték.
Az új külső 2003-ban jött - az én exautóm 2003 szeptemberben kapott rendszámot, az Eper szerint júliusban készült.
A külső facelifttel együtt kisebbre és tartósabbra cserélték a "halálcsillag" kijelzőjét. Erre szokták cserélni a 2002-esek szétfolyt kijelzőit is.
JulesTS16-02-2015 13:18:02 // 147945
	Szmog érzékelő? Az meg mit csinál?
	
JulesTS16-02-2015 13:16:55 // 147944
	Köszi! Ezek szerint 2003-ban még készült régi külsős is...
	
GTPeti16-02-2015 12:55:08 // 147943
	Remekül összefoglaltad. :) Látszik, hogy nem ma kezdted a 156-ozást. :)
	
Poló16-02-2015 12:34:09 // 147942
	Nem csak az eleje régi, hanem a hátulja is. Mások a lámpák, ezáltal a csomagtérajtó is. Meg a hátsó lökös is változott.
A belső facelift szerintem is 2002 körül jött. Kívülről annyit módosult az autó, hogy a lökösökben a műanyag csíkokat fényezték, illetve a ködlámpa burkolatokat is. Megjelent a JTS motor és a 16V JTD-k. Belül kicsit módosítottak a formákon, más lett a középkonzol, a kormány, másabbak lettek az anyagok, kapott egy központi kijelzőt a műszerfal tetejére, más színt kaptak a műszerek. Megjelentek olyan extrák, amik előtte nem voltak ebben a típusban. A teljesség igénye nélkül: ASR, ESP, esőérzékelő, szmogérzékelő, dupla digit klíma, tempomat, tárolórekeszes lett az első könyöklő.
Azt hiszem 2004-ben jött a külső facelift, belül maradt minden ugyanaz, kívül pedig az ismert változás jött. Megjelent a 2,4 mjet motor.
	
A belső facelift szerintem is 2002 körül jött. Kívülről annyit módosult az autó, hogy a lökösökben a műanyag csíkokat fényezték, illetve a ködlámpa burkolatokat is. Megjelent a JTS motor és a 16V JTD-k. Belül kicsit módosítottak a formákon, más lett a középkonzol, a kormány, másabbak lettek az anyagok, kapott egy központi kijelzőt a műszerfal tetejére, más színt kaptak a műszerek. Megjelentek olyan extrák, amik előtte nem voltak ebben a típusban. A teljesség igénye nélkül: ASR, ESP, esőérzékelő, szmogérzékelő, dupla digit klíma, tempomat, tárolórekeszes lett az első könyöklő.
Azt hiszem 2004-ben jött a külső facelift, belül maradt minden ugyanaz, kívül pedig az ismert változás jött. Megjelent a 2,4 mjet motor.
Abarai16-02-2015 12:24:57 // 147941
	Nekem valahonnan lett egy. A matrica szerint Trabantfekete (Nero 601). :)
	
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)16-02-2015 12:24:39 // 147940
	Kiveve a GTA, mert annal vegig meghagytak a regi kulsot.
	
Liquid16-02-2015 12:20:53 // 147939
	öööö, az üzemanyag :D
	
Dante16-02-2015 11:59:48 // 147938
	2002-ben volt a belső facelift, 2003-ban történt a külső facelift.
	
redbull9016-02-2015 11:57:10 // 147937
	2003 ban úgy kezdődött h a régibe bele rakták a faceliftes belsőt digit kijelző fedélzeti komputer... aztán jött a ráncfelvarrás :)
	
JulesTS16-02-2015 11:49:42 // 147936
	Több 156-osnál is felfigyeltem rá, hogy 2003-as és még régi volt az eleje.
Mikor volt a szériaváltás?
	
Mikor volt a szériaváltás?
redbull9016-02-2015 11:38:55 // 147935
	Igen csak este a nagy lukat láttam meg repedést és megijedtem most voltam lenn megvizsgálni :)
már beszéltem üvegszálassal csak azt a kis műanyagrészt kell összehúzni meg rendelnem kell egy ködlámpa tartót. Valószínűleg a hűtő is javítható mer a műanyag rész repedt el rajta pont a szélét kapta el. Lenyugodtam :)

	
már beszéltem üvegszálassal csak azt a kis műanyagrészt kell összehúzni meg rendelnem kell egy ködlámpa tartót. Valószínűleg a hűtő is javítható mer a műanyag rész repedt el rajta pont a szélét kapta el. Lenyugodtam :)

JulesTS16-02-2015 11:28:49 // 147934
	Nekem is összevissza pisilt az ablakmosó (a 4 lyukból kettő a szélvédő aljára, kettő meg a kocsi tetejére). Egy vékony dróttal (ami éppen a lyukba fért) mind a négy lyukat kitisztítottam, azóta mindegyik szépen a szélvédőre fröcsköl.
	
Gergő16-02-2015 11:15:22 // 147933
	Hahó!Csak érdeklődnék,hogy melyik cartárs blogját érdemes olvasgatni,hogy képben legyek a 2.4 Jtd-ről?Köszönöm!
	
JulesTS16-02-2015 10:29:23 // 147932
	Egyértelműen Osram Night Breaker Unlimited...
Előtte Tungsgram Megalight +50 volt bent (ami nem egy gagyi izzó), de a kátyús és a fekvőrendőrös útszakaszokon fel kellett nyomnom a ködlámpát, hogy lássam időben az akadályokat. Az Osrammal olyan éles fény-árnyék határok vannak, hogy messziről látszanak ködlámpa nélkül is.
	
Előtte Tungsgram Megalight +50 volt bent (ami nem egy gagyi izzó), de a kátyús és a fekvőrendőrös útszakaszokon fel kellett nyomnom a ködlámpát, hogy lássam időben az akadályokat. Az Osrammal olyan éles fény-árnyék határok vannak, hogy messziről látszanak ködlámpa nélkül is.
theBanyai16-02-2015 10:21:34 // 147931
	butaság lenne azt a lököst lecserélni ;) simán javítható
	
Kócosw16-02-2015 10:14:34 // 147930
	es mi ha megkerdezhetem? :)
	
Liquid16-02-2015 09:57:48 // 147929
	najóvan, de annak más oka van :)
	
Dévid16-02-2015 09:46:16 // 147928
	Kócosé is fekete szerintem... :)
	
Liquid16-02-2015 08:04:49 // 147927
	hmm, ismét megtudtam valamit :)
	
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)16-02-2015 01:46:49 // 147926
	Az 1.8TS az egyszerű, mint a faék, a 2.0 TS-hez képest legalábbis. Nincsen benne kiegyensúlyozótengely, meg a vízpumpája is masszívabb. Nyilván teljesítményben meg nyomatékban elmarad a nagyobbaktól, de úgy alapjában véve megfelelő a dinamikus haladáshoz, szóval nem az a nyögvenyelős darab, mint az egyhat.
Nem véletlen, hogy az olasz rendőr/csendőr flotta is 1.8-asokból állt.
Nekem a véletlen hozta, hogy ilyenem lett, én 2.4 JTD Sportwagont vadásztam nagyságrendekkel magasabb árkategóriában, amikor szembejött ez a tolótetős egynyolc, amit most hajtok. Arcpirítóan olcsón hoztam el, gondoltam, hogy a következő műszakiig van lehetősége bizonyítani. Kapott egy vezérléscserét, olajat, szűrőket. És bizonyított.
Messze van a tökéletestől, nem bántak vele túl kegyesen az előző tulajok, de még így is korrekt közlekedési eszköz. Hasonló korú, hasonló árkategóriájú Passattal, vagy Mondeóval a szomszéd faluba nem mernék elindulni. Az Alfával meg már lenyomtam egy Anglia-Magyarország-Anglia távot is, nem is nyuggertempóban.
Napi 60 kilométer volt a melóba járás, azt is bírta, Egyedül a futóművet cseréltem ki szépen lassan, mert a londoni utak sem fognak illusztrációként szerepelni a szótárban a "tükörsima" szó mellett.
Egyszerűen szerelhető (a 75-öshöz képest), szinte legóautó, a futómű kényelmes, a fék harap (pedig az 1.8 az még kisfékes). Elektromos baja még nem volt, egyszer szopatott csak meg egy szakadt gázbovden miatt, de az meg ránézésre már vagy öt éve csereérett volt, csak az előző tulajok nemigen vették a fáradságot.
Szóval egy kevés gondoskodást kapó példány is egész jó tud lenni, egy megkímélt darab meg pláne. Vétel előtt rendelj egy VAGcom (KKL) kábelt, meg töltsd le a multiecuscan-t, szóval már a vétel előtt ki tudod olvasni a hibakódokat. A futómű kopogások-nyiszogások ne tántorítsanak el, alkulalapnak kiváló, fél éven belül akkor is cserélni kell a lengőkarokat meg a stabszilenteket, ha a vásárlás pillanatában épp nem zörögnek. Legyen legalább 2 kulcs a járgányhoz, mert 1 az bőven kevés, a piros kulcsokban az immo transzpondere az nem klónozható, csak márkaszervizből tudod utánrendelni a kulcsot tricsilliárd forintért. A faceliftes kocsik bicskakulcsa az némileg jobb ilyen szempontból.
	
Nem véletlen, hogy az olasz rendőr/csendőr flotta is 1.8-asokból állt.
Nekem a véletlen hozta, hogy ilyenem lett, én 2.4 JTD Sportwagont vadásztam nagyságrendekkel magasabb árkategóriában, amikor szembejött ez a tolótetős egynyolc, amit most hajtok. Arcpirítóan olcsón hoztam el, gondoltam, hogy a következő műszakiig van lehetősége bizonyítani. Kapott egy vezérléscserét, olajat, szűrőket. És bizonyított.
Messze van a tökéletestől, nem bántak vele túl kegyesen az előző tulajok, de még így is korrekt közlekedési eszköz. Hasonló korú, hasonló árkategóriájú Passattal, vagy Mondeóval a szomszéd faluba nem mernék elindulni. Az Alfával meg már lenyomtam egy Anglia-Magyarország-Anglia távot is, nem is nyuggertempóban.
Napi 60 kilométer volt a melóba járás, azt is bírta, Egyedül a futóművet cseréltem ki szépen lassan, mert a londoni utak sem fognak illusztrációként szerepelni a szótárban a "tükörsima" szó mellett.
Egyszerűen szerelhető (a 75-öshöz képest), szinte legóautó, a futómű kényelmes, a fék harap (pedig az 1.8 az még kisfékes). Elektromos baja még nem volt, egyszer szopatott csak meg egy szakadt gázbovden miatt, de az meg ránézésre már vagy öt éve csereérett volt, csak az előző tulajok nemigen vették a fáradságot.
Szóval egy kevés gondoskodást kapó példány is egész jó tud lenni, egy megkímélt darab meg pláne. Vétel előtt rendelj egy VAGcom (KKL) kábelt, meg töltsd le a multiecuscan-t, szóval már a vétel előtt ki tudod olvasni a hibakódokat. A futómű kopogások-nyiszogások ne tántorítsanak el, alkulalapnak kiváló, fél éven belül akkor is cserélni kell a lengőkarokat meg a stabszilenteket, ha a vásárlás pillanatában épp nem zörögnek. Legyen legalább 2 kulcs a járgányhoz, mert 1 az bőven kevés, a piros kulcsokban az immo transzpondere az nem klónozható, csak márkaszervizből tudod utánrendelni a kulcsot tricsilliárd forintért. A faceliftes kocsik bicskakulcsa az némileg jobb ilyen szempontból.
Poló16-02-2015 00:13:29 // 147925
	
	
Poló16-02-2015 00:12:19 // 147924
	De van. Mike autója fekete. Később lett metál fekete is a kínálatban, mint pl Tazo ex-156-osa.
	
pdudas15-02-2015 23:10:33 // 147923
	Egy het mulva tudom megkerdezni, mert tegnap volt az eskuvoje (jon a gyerek), igy jovo heten szabin lesz.
	
Liquid15-02-2015 23:07:48 // 147922
	TROLL-ON
tudtommal 156-ban nincs fekete csak Cosmo blue :)
TROLL-OFF
amúgy nem olyan rossz a fekete szín, kényes az tény meg nyáron tud meleg is lenni, de szép
	
tudtommal 156-ban nincs fekete csak Cosmo blue :)
TROLL-OFF
amúgy nem olyan rossz a fekete szín, kényes az tény meg nyáron tud meleg is lenni, de szép
csokagm15-02-2015 22:54:14 // 147921
	Megkerdezheted:) Köszi. Bar a fekete szín halál sajnos. Ezt is borzasztó rendben tartani.
	
pdudas15-02-2015 22:41:41 // 147920
	Ha megeri honositani (szloven), akkor megkerdezhetem neked.
Az auto nagyon egyben van. Nemreg csereltek rajta mind a 4 lengokart, tavaly komplett motor general (kikonyokolt), azt hiszem 17-es felnik, valami jobb zene, es egy hang nincs az autoban. Talan a pluss elonye. Ehhez kepest az en utasteremben a borules folyton nyeszeg :)
Sport kipufogo van rajta - TUV vizsgas (tan Remus ha jol remlik), mert itt be kell vezetni a forgalmiba az ilyesmit. Amugy fekete szinu.
	
Az auto nagyon egyben van. Nemreg csereltek rajta mind a 4 lengokart, tavaly komplett motor general (kikonyokolt), azt hiszem 17-es felnik, valami jobb zene, es egy hang nincs az autoban. Talan a pluss elonye. Ehhez kepest az en utasteremben a borules folyton nyeszeg :)
Sport kipufogo van rajta - TUV vizsgas (tan Remus ha jol remlik), mert itt be kell vezetni a forgalmiba az ilyesmit. Amugy fekete szinu.
csokagm15-02-2015 22:11:39 // 147919
	Köszönöm nagyon kimerítő választ. 
Pdudasnak is köszönöm!
Van egyebkent olyan autó akit forumtars árul es megbízható forrásból van? Az az 1,8 ts is erdekes lehet.
Bar ma nagyon elgondolkodtam hogy akaroke cserélni... Olyan fasza feszes futóműve van a 66nak nagyon élveztem. Elkotyavetyelni se szeretném de vonz a benzin is.
	
Pdudasnak is köszönöm!
Van egyebkent olyan autó akit forumtars árul es megbízható forrásból van? Az az 1,8 ts is erdekes lehet.
Bar ma nagyon elgondolkodtam hogy akaroke cserélni... Olyan fasza feszes futóműve van a 66nak nagyon élveztem. Elkotyavetyelni se szeretném de vonz a benzin is.
Rolee4615-02-2015 22:10:34 // 147918
	Kiegett a tompitott izzom.Szeretnek jo minosegut esetleg kicsivel tobb fenyerovel.Milyent ajanlotok,kinek melyik valt be?Elore is koszi a valaszokat!
	
redbull9015-02-2015 22:00:42 // 147917
	olyan 70-80 al mentem meg még fékeztem is amúgy is lassításban voltam mer közeledett a falu...
Hát nekem a hűtő meg az első lökös kuka meg hát majd még holnap nappal megnézem, de remélem más nincs.
Épp örültem mer kicseréltem a felső lengőkarokat meg a stabpálcákat és olyan jó csönd lett a kocsiban jöttem haza fele anyuéktól... erre puff....
	
Hát nekem a hűtő meg az első lökös kuka meg hát majd még holnap nappal megnézem, de remélem más nincs.
Épp örültem mer kicseréltem a felső lengőkarokat meg a stabpálcákat és olyan jó csönd lett a kocsiban jöttem haza fele anyuéktól... erre puff....
Rolee4615-02-2015 21:59:03 // 147916
	Reszvetem!Azert ne mind,remelem a mienk meg eli kiraly eletet sokaig!Mondjuk kicsi az esely ra,hogy auto ele szalad.
	
osee_selespeed15-02-2015 21:41:23 // 147915
	Ezek szerintem olyan minőségűek, hogy inkább próbálja ki más, mint saját magam.
	
pdudas15-02-2015 21:21:57 // 147914
	Reszvetem!
Mennyivel kaptad el? Nekunk volt egyszer szilveszter ejjel oz, az szerencsere epp csak elkapta a szomszed mercijenek elejet - el is szaladt. A motorhazteto elen levo horpadas volt az egyetlen gond (a muanyag hutomaszkon kivul).
	
Mennyivel kaptad el? Nekunk volt egyszer szilveszter ejjel oz, az szerencsere epp csak elkapta a szomszed mercijenek elejet - el is szaladt. A motorhazteto elen levo horpadas volt az egyetlen gond (a muanyag hutomaszkon kivul).
redbull9015-02-2015 21:17:10 // 147913
	
	
pdudas15-02-2015 19:20:39 // 147912
	Csak abbol kifolyolag, hogy amit eladnak az ritkan van rendbe teve.
Bar most tudok egy 98-as 156 1.8 TS-t ami nagyon egybn van es gyerek miatt akarja lecserelni a tulajdonosa kombira.
Meg a vegen megveszem - 500 eurot mondott (annyiert szamolnak be. A 4 lengokar tobbe kerult bele meg a 17" felni garnitura es zene is van benne rendesen.
Multkor lattam valami angol Ebay-es oldalon lengokar szettet. Bal/jobb oldali also/felso lengokarok es a hozza valo kutyacsontok:
http://www.ebay.com/itm/Alfa-147-156-TS-GT-FRONT-UPPER-LOWER-WISHBONE-SUSPENSION-ARMS-HD-QUALITY-KIT-/151115554917?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item232f306065
Viccesen olcso. Kivancsi lennek a minosegere - erdekes modon 100% pozitiv feedback-es az elado. Pedig durvan sok bolt van mogotte.
Lemforderbol kb 120 Euro egy also lengokar. Felso meg 50. Azaz 340 Euro a bal/job also/felso par. Plusz beszereles es kutyacsontok.
	
Bar most tudok egy 98-as 156 1.8 TS-t ami nagyon egybn van es gyerek miatt akarja lecserelni a tulajdonosa kombira.
Meg a vegen megveszem - 500 eurot mondott (annyiert szamolnak be. A 4 lengokar tobbe kerult bele meg a 17" felni garnitura es zene is van benne rendesen.
Multkor lattam valami angol Ebay-es oldalon lengokar szettet. Bal/jobb oldali also/felso lengokarok es a hozza valo kutyacsontok:
http://www.ebay.com/itm/Alfa-147-156-TS-GT-FRONT-UPPER-LOWER-WISHBONE-SUSPENSION-ARMS-HD-QUALITY-KIT-/151115554917?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item232f306065
Viccesen olcso. Kivancsi lennek a minosegere - erdekes modon 100% pozitiv feedback-es az elado. Pedig durvan sok bolt van mogotte.
Lemforderbol kb 120 Euro egy also lengokar. Felso meg 50. Azaz 340 Euro a bal/job also/felso par. Plusz beszereles es kutyacsontok.
Poló15-02-2015 19:19:54 // 147911
	Nehezebb a motor és azért tolja jobban az orrát.
Ha sportcsomagosat veszel, akkor az 2-2,5 cm-rel lejjebb van és picit keményebb is, de hétköznapi használatra tökéletes.
Nekem nincs gondom a 2,0 TS-sel, apró dolgok néha összejönnek, de ezt az autót használom már 10 éve, ezalatt 80.000 km-t tettem meg vele. Ha érdekel a hibalistám, akkor lapozgasd át a blogomat. Az enyémben most van valós 147.500 km. Idén készülök egy alváz- és üregvédelemre. Rozsdásodásra hajlamos pontokat GTPeti blogjában találod. A motor kényes az olajcserére. Én max 15.000 km-enként cserélem, mostanában inkább 10.000, ez 1,5 év nekem. Selénia Racing 10W60-at használok évek óta. Legtöbb alkatrészből gyárit vagy jó minőségű utángyártottat rakatok bele. Ami fontos még, a hozzáértő szerelő. Én Csörihez szoktam vinni. Korrekt áron dolgozik, látszik rajta, hogy nem először szed szét ilyen autót, nem akar lehúzni mondvacsinált hibákkal.
A motor 3000-től 7000-ig húz, nem erőtlenedik el, hanem leszabályoz. Olajfogyasztásra figyelni kell. Vezérléssel nem szabad játszani, 60.000 km-enként csere. Nagyjából 100.000 Ft a cseréje vízpumpával mindennel együtt (gyári szettel számolva). Ezt még érdemes megfejelni a vezérlésmódosító cseréjével is (+35-40ezer Ft). Olajcsere a Selénia Racinggel olyan 25.000 Ft-ból van meg. Fogyasztása országúton átlagos tempóval, klímával 8,2 volt nekem a legjobb. Télen városban valamivel 10 fölött eszik. A motor 110-nél forog azt hiszem 3000-et, 145-nél 4000-et és 180-nál 5000-et.
Termosztáttal szokott gond lenni, fordulaton kinyit a termosztát és lehűl a vízhőmérséklet. Légtömegmérő, lambdaszonda, főtengelyholtponti jeladó. a 8db gyertya 35.000 Ft körül mozog, de 100.000 km-re le van tudva. A légszűrőház egy elég hülye megoldás, ott lehet mókolás. Ép példányt bontóban kifogni ritkaság, az újnak meg horror az ára. A baj az vele, hogy a fedelének a csavarjai a házban lévő fém perselybe mennek bele (3 db csavar fogja). A csavar belerohad a perselybe és amikor szét akarod szedni, akkor elforog a műanyagban a persely, aztán lehet tördelni a dolgokat. Az enyémet már javította műanyagos, de megint szar. Igaz a javítás óta eltelt 8 év.
Hallottunk már jó pár olyat, aminek kikönyökölt a hajtókarja vagy hajtókarcsapágyas lett a motor. Hogy ezeket a hibákat kivédjük, törekedni kell az olajcsere betartására és hidegen kíméljük a motort.
A futómű nem kényelmes, inkább sportos. Lengőkarok kényesek. Mondjuk én még csak elöl cseréltettem a felsőket és hátul a hátsókat. Meg elöl volt egy kutyacsont csere. Szerintem hamarosan cserélnem kell elöl az alsó lengőkarokat. Rugó és lengéscsillapító még a gyári. A fék egész jól fog, hétköznapi használatra az is elegendő.
Idegesítő hiba a télen beragadó ajtónyitógomb. Házilag orvosolható. Belül kisebb zörgések lehetnek, de szerintem ezt is lehet orvosolni házilag. A hátul ülőknek nincs sok helyük (legalábbis az én esetemben, de nálam amúgy se nagyon ülnek hátul). A csomagtartó nem nevezhető nagynak, a nyílása is kicsi. De ne is ezzel akarjunk költözködni. A bőrbelső szép és ha foglalkoztak vele, akkor nem is nagyon lehet leélni. Csak sajnos sokan nem szeretnek foglalkozni vele. A bőrkormányok és bőr váltógombok kopottságától nem kell megijedni, hamar kopnak, főleg ha gyűrűben vezet valaki.
Összegezve, ha sikerül kifognod egy nem leharcolt példányt, amiben valós a kilométeróra állás, nem rohad szét a kaszni, odafigyelt rá az előző tulaj, akkor nem lehet nagy gond. A probléma ott kezdődik, hogy az itthoniak nagy részének tekert az órája. Mostanság megkapni egy ilyen autót 500.000 Ft környékén. Aki megveszi, nem szívesen ad ki egy általános szervizre 150.000 Ft-ot és ott spórol, ahol tud. Olcsóbb, ezáltal nem megfelelő olajat tesz bele, esetleg kitolja az olajcserét. Olcsóbb vezérlés szettet rakat bele, aztán pislog ha elszakad a szíj. Lengőkarokból is megveszik az emberek azt, ami olcsóbb (pl. OCAP), mint a TRW vagy a Lemförder. Gyertyacserét kihagyják. Meg az is sokat számít, hogy ezeket a motorokat hidegen kímélni kell.
Ennyi jutott eszembe, ha van még kérdésed, akkor válaszolok rá szívesen, vagy valaki kiegészít. Ha gondolod, a sportcsomagos dolgot kifejtem bővebben, hogy mit tartalmazott.
	
Ha sportcsomagosat veszel, akkor az 2-2,5 cm-rel lejjebb van és picit keményebb is, de hétköznapi használatra tökéletes.
Nekem nincs gondom a 2,0 TS-sel, apró dolgok néha összejönnek, de ezt az autót használom már 10 éve, ezalatt 80.000 km-t tettem meg vele. Ha érdekel a hibalistám, akkor lapozgasd át a blogomat. Az enyémben most van valós 147.500 km. Idén készülök egy alváz- és üregvédelemre. Rozsdásodásra hajlamos pontokat GTPeti blogjában találod. A motor kényes az olajcserére. Én max 15.000 km-enként cserélem, mostanában inkább 10.000, ez 1,5 év nekem. Selénia Racing 10W60-at használok évek óta. Legtöbb alkatrészből gyárit vagy jó minőségű utángyártottat rakatok bele. Ami fontos még, a hozzáértő szerelő. Én Csörihez szoktam vinni. Korrekt áron dolgozik, látszik rajta, hogy nem először szed szét ilyen autót, nem akar lehúzni mondvacsinált hibákkal.
A motor 3000-től 7000-ig húz, nem erőtlenedik el, hanem leszabályoz. Olajfogyasztásra figyelni kell. Vezérléssel nem szabad játszani, 60.000 km-enként csere. Nagyjából 100.000 Ft a cseréje vízpumpával mindennel együtt (gyári szettel számolva). Ezt még érdemes megfejelni a vezérlésmódosító cseréjével is (+35-40ezer Ft). Olajcsere a Selénia Racinggel olyan 25.000 Ft-ból van meg. Fogyasztása országúton átlagos tempóval, klímával 8,2 volt nekem a legjobb. Télen városban valamivel 10 fölött eszik. A motor 110-nél forog azt hiszem 3000-et, 145-nél 4000-et és 180-nál 5000-et.
Termosztáttal szokott gond lenni, fordulaton kinyit a termosztát és lehűl a vízhőmérséklet. Légtömegmérő, lambdaszonda, főtengelyholtponti jeladó. a 8db gyertya 35.000 Ft körül mozog, de 100.000 km-re le van tudva. A légszűrőház egy elég hülye megoldás, ott lehet mókolás. Ép példányt bontóban kifogni ritkaság, az újnak meg horror az ára. A baj az vele, hogy a fedelének a csavarjai a házban lévő fém perselybe mennek bele (3 db csavar fogja). A csavar belerohad a perselybe és amikor szét akarod szedni, akkor elforog a műanyagban a persely, aztán lehet tördelni a dolgokat. Az enyémet már javította műanyagos, de megint szar. Igaz a javítás óta eltelt 8 év.
Hallottunk már jó pár olyat, aminek kikönyökölt a hajtókarja vagy hajtókarcsapágyas lett a motor. Hogy ezeket a hibákat kivédjük, törekedni kell az olajcsere betartására és hidegen kíméljük a motort.
A futómű nem kényelmes, inkább sportos. Lengőkarok kényesek. Mondjuk én még csak elöl cseréltettem a felsőket és hátul a hátsókat. Meg elöl volt egy kutyacsont csere. Szerintem hamarosan cserélnem kell elöl az alsó lengőkarokat. Rugó és lengéscsillapító még a gyári. A fék egész jól fog, hétköznapi használatra az is elegendő.
Idegesítő hiba a télen beragadó ajtónyitógomb. Házilag orvosolható. Belül kisebb zörgések lehetnek, de szerintem ezt is lehet orvosolni házilag. A hátul ülőknek nincs sok helyük (legalábbis az én esetemben, de nálam amúgy se nagyon ülnek hátul). A csomagtartó nem nevezhető nagynak, a nyílása is kicsi. De ne is ezzel akarjunk költözködni. A bőrbelső szép és ha foglalkoztak vele, akkor nem is nagyon lehet leélni. Csak sajnos sokan nem szeretnek foglalkozni vele. A bőrkormányok és bőr váltógombok kopottságától nem kell megijedni, hamar kopnak, főleg ha gyűrűben vezet valaki.
Összegezve, ha sikerül kifognod egy nem leharcolt példányt, amiben valós a kilométeróra állás, nem rohad szét a kaszni, odafigyelt rá az előző tulaj, akkor nem lehet nagy gond. A probléma ott kezdődik, hogy az itthoniak nagy részének tekert az órája. Mostanság megkapni egy ilyen autót 500.000 Ft környékén. Aki megveszi, nem szívesen ad ki egy általános szervizre 150.000 Ft-ot és ott spórol, ahol tud. Olcsóbb, ezáltal nem megfelelő olajat tesz bele, esetleg kitolja az olajcserét. Olcsóbb vezérlés szettet rakat bele, aztán pislog ha elszakad a szíj. Lengőkarokból is megveszik az emberek azt, ami olcsóbb (pl. OCAP), mint a TRW vagy a Lemförder. Gyertyacserét kihagyják. Meg az is sokat számít, hogy ezeket a motorokat hidegen kímélni kell.
Ennyi jutott eszembe, ha van még kérdésed, akkor válaszolok rá szívesen, vagy valaki kiegészít. Ha gondolod, a sportcsomagos dolgot kifejtem bővebben, hogy mit tartalmazott.
csokagm15-02-2015 18:40:55 // 147910
	Motor vagy futoműből kifolyólag?
	
Dévid15-02-2015 18:34:17 // 147909
	A 2.0 TS picivel (nálam fél liter) kevesebbet eszik ha nem forgatod, mint a V6, no meg kevésbé bírja a fordulatot. A karosszéria ugyanaz mindkét motornál, ildomos rozsdamenteset keresni, azzal sokat lehet spórolni. A V6 picit orrtolósabb, de nem vészesen. Bármelyiket is választod, az első időkben jó eséllyel költeni fogsz rá kisebb-nagyobb összegeket.
	
pdudas15-02-2015 17:41:20 // 147908
	Gyertya temaban:
Azt hiszem csereerettek. Mind a 4 gyertya ozbarna (talan az meg jo is), de az elektrodakrol mm vastag reteget tudtam levakarni. KB mint a vizko. Csavarhuzoval kaparva kb lepattogzik.
Ezutan megvarialtam a gyertya-gyujtotrafo sorrendet. (visszaraktam forditva, az az 4-1, 3-2, 2-3, 1-4). Ez ki is hozta, hogy a kettes gyujtotrafo szarakszik. Misfire a kettes hengerben. Ezutan azt kicsereltem a tartalekra. Meg is szunt. Majd jott a misfire az 1. hengerben. Tobb tartalek trafom nem volt, igy megfogadtam a netes tanacsot: kicsit megcsavartam a trafo erintkezojet a visszarakas elott. Es megjavult.
(misfire: 1200-as fordulatnal padlo, erre durvan rangatni kezd. Rogton MCSF)
(kiolvasom rogton, innen tudom melyik henger).
Lambda szonda csatijat is megfujkaltam, kicsit megcsavartam azt is (nem is igazan csavartam, csak a csoros fogoval megkapargattam, hogy a felulete szepen letisztuljon), hibanak nyoma sincs.
Komolyan mondom agyam eldobom ezektol a kontakt hibaktol.
Mi van ha valaki nem mer hozzanyulni? Ez a 2 trafo meg 1 lambda also hangon 100e Ft ha cserevel javul.
	
Azt hiszem csereerettek. Mind a 4 gyertya ozbarna (talan az meg jo is), de az elektrodakrol mm vastag reteget tudtam levakarni. KB mint a vizko. Csavarhuzoval kaparva kb lepattogzik.
Ezutan megvarialtam a gyertya-gyujtotrafo sorrendet. (visszaraktam forditva, az az 4-1, 3-2, 2-3, 1-4). Ez ki is hozta, hogy a kettes gyujtotrafo szarakszik. Misfire a kettes hengerben. Ezutan azt kicsereltem a tartalekra. Meg is szunt. Majd jott a misfire az 1. hengerben. Tobb tartalek trafom nem volt, igy megfogadtam a netes tanacsot: kicsit megcsavartam a trafo erintkezojet a visszarakas elott. Es megjavult.
(misfire: 1200-as fordulatnal padlo, erre durvan rangatni kezd. Rogton MCSF)
(kiolvasom rogton, innen tudom melyik henger).
Lambda szonda csatijat is megfujkaltam, kicsit megcsavartam azt is (nem is igazan csavartam, csak a csoros fogoval megkapargattam, hogy a felulete szepen letisztuljon), hibanak nyoma sincs.
Komolyan mondom agyam eldobom ezektol a kontakt hibaktol.
Mi van ha valaki nem mer hozzanyulni? Ez a 2 trafo meg 1 lambda also hangon 100e Ft ha cserevel javul.
GTPeti15-02-2015 17:02:01 // 147907
	Ha találsz egy 2.5 V6-ot, azt vegyél!
A 2.0 kapcsán az előző hónapokban is temérdek dolog elhangzott, nem kéne sokat visszalapoznod.
	
A 2.0 kapcsán az előző hónapokban is temérdek dolog elhangzott, nem kéne sokat visszalapoznod.
csokagm15-02-2015 15:32:02 // 147906
	Sziasztok! 
Jelenleg 166jtdm van de ugy nez ki erre a típusra fogok cserélni mert feleslegesen nagy nekem es vonz a V6.
Az hogy benzines lesz az tuti. 2.0 ts vagy 2,5v6 szinte biztos. Manuális váltóval. Mit tudtok mondani fenntartási koltsegre a 2 motorról? Illetve magarol a kocsiról?
	
Jelenleg 166jtdm van de ugy nez ki erre a típusra fogok cserélni mert feleslegesen nagy nekem es vonz a V6.
Az hogy benzines lesz az tuti. 2.0 ts vagy 2,5v6 szinte biztos. Manuális váltóval. Mit tudtok mondani fenntartási koltsegre a 2 motorról? Illetve magarol a kocsiról?
GTPeti14-02-2015 23:42:59 // 147905
	Maradj a gyári NGK gyertyáknál!
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
370
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
