Forum >> 156
gecsa05-03-2013 20:14:37 // 136040
igen, azt kell mérni. a tuningrugóknál is ezt a számot írják, hogy mennyit ültet..
Erhard 242 (Pure Energy)05-03-2013 19:59:59 // 136039
alvázszám szerint kell rendelni hozzá
Alfa GT-Csaba05-03-2013 19:58:35 // 136038
Búj alá és valaki adjon rá gázt hogy toljon a turbó!Ha valami baja van a csőnek rögtön kiderül !
J-Imi05-03-2013 19:56:05 // 136037
Köszi a választ. Hétvégén alánézek úgyis olajcsere lesz, aztán kiderül, hogy ép e az alsó turbócső.
Dante05-03-2013 19:48:55 // 136036
Vagyis?
Erhard 242 (Pure Energy)05-03-2013 19:47:24 // 136035
ez nem így működik ... :(
Dante05-03-2013 19:42:23 // 136034
Kicseréltem ma a légmennyiségmérőt. Ami benne volt az ez volt, amit most vettem az pedig ilyen. Van valakinek esetleg tapasztalata, hogy ezek miben különböznek? Elvileg jó mind a kettő a JTS-hez, de az elsőnél furcsállom hogy az csak dízelekhez és pluszba ehhez az egy benyáshoz jó. Ezért is vettem most a drágábbikat, mert az úgylátom, hogy gyakorlatilag az összes motorhoz jó.
Próbakörre még nem volt lehetőségem, most az előbb mikor cseréltem még langyos volt a motor, gondoltam előtte megvárom amig rendesen kihűl :)
Próbakörre még nem volt lehetőségem, most az előbb mikor cseréltem még langyos volt a motor, gondoltam előtte megvárom amig rendesen kihűl :)
Alfa GT-Csaba05-03-2013 18:41:24 // 136033
Nyáron még jobb lesz!Ha a turbó csöved repedt lenne akkor süvitene rajta a levegő vagy olajos lenne kivülről!Szerintem ha lyukas is nem eszik többet csak éppen nem megy úgy a kocsi ha odalépsz neki ,mert elszökik a lényeg!!
GTPeti05-03-2013 18:26:52 // 136032
"Mert nálam az sw kerékív legfelső pontja hátul: 99cm magasan ül, elől: 96cm Nem kellene egyébként szintben lennie?"
Nem feltétlenül. A legtöbb autón az első kerékív feljebb van, mint a hátsó, a kanyarodó kerekek miatt.
A Nivomatos futómű speciális lengéscsillapítókat takar. Elég drágák, valami 6-800 euró a kettő.
Nem feltétlenül. A legtöbb autón az első kerékív feljebb van, mint a hátsó, a kanyarodó kerekek miatt.
A Nivomatos futómű speciális lengéscsillapítókat takar. Elég drágák, valami 6-800 euró a kettő.
J-Imi05-03-2013 18:17:09 // 136031
Üdv!!
Megvan az első fogyasztási adatom a gépről, 826km mentem el 54literből, ez 6,5l/100km vegyes körülmények között:) Mennyire számít ez normálisnak? A comp meg 4.5l ír átlagfogyasztásnak... Arra gyanakszom, hogy az alsó turbócső is meg van repedve, ez okozhat többletfogyasztást?
Megvan az első fogyasztási adatom a gépről, 826km mentem el 54literből, ez 6,5l/100km vegyes körülmények között:) Mennyire számít ez normálisnak? A comp meg 4.5l ír átlagfogyasztásnak... Arra gyanakszom, hogy az alsó turbócső is meg van repedve, ez okozhat többletfogyasztást?
Alfa GT-Csaba05-03-2013 16:28:31 // 136030
Biztosíték táblánál keresd !
Zotyy15605-03-2013 16:26:08 // 136029
Sziasztok,valaki megtudja mondani,hogy hol találom a csatit amin rá tudom csatlakoztatni a computert,és hogy milyen fajta is az ? (1998-as 1.6 ts)
Jack05-03-2013 16:12:11 // 136028
Kamionos,tuti!!!:D
Vagy horgász.... Azok messzire járnak otthonról, és nagyokat szoktak még mondani:-)))
De nem szeretnék senkit sem megbántani, valószínű erős kerekítés a 3M;-)
Vagy horgász.... Azok messzire járnak otthonról, és nagyokat szoktak még mondani:-)))
De nem szeretnék senkit sem megbántani, valószínű erős kerekítés a 3M;-)
Alfa GT-Csaba05-03-2013 15:57:47 // 136027
Igen ez rengeteg ,a cartárs ezek szerint minden nap 416 km-t levezet 20 éve folyamatosan!Akkor mikor dolgozik :-)!?
sparco05-03-2013 15:47:48 // 136026
Nem 90-s centimétereket akartam írni, hanem 60 akárhány cm-t... elírtam nagyon! :D
Jack05-03-2013 15:32:39 // 136025
Az olajfogyasztással nem vagyok csak kibékülve és a sok elektronikus kütyütől(4lambda),amiket aranyárban mérnek. Van még néhány kozmikus marhasága típusnak(alapjáraton durrog,puffog)amire még értelmes szerelők sem tudtak konkrét választ adni(szerelő kérdezte:"a tiéd is durrog?") . A vezérműtengely kopását és törését(nero M5-ben ezt említették,mint általános hibajelenséget) szokták még emlegetni... A hengerfej hibája itt látható:)
Jack05-03-2013 14:58:15 // 136024
3millió? Kamionos vagy?:D
Dévid05-03-2013 14:46:52 // 136023
Ilyet én is csinálok majd, azt hiszem. :)
Hakesh05-03-2013 14:42:18 // 136022
Előbb benéztem bocsi... :)
Hakesh05-03-2013 14:40:59 // 136021
Kép! :)
hg6idn05-03-2013 14:07:04 // 136020
Bocsi, kicsit hosszú (Win7 alól mshogy nem tudtam most kiszedni...), idézet az eLearnből:
Valid for versions with:Station Wagon
Follow the preliminary instructions below.
The efficiency of BOGE NIVOMAT self-levelling units is checked by measuring the height of the vehicle when empty and fully laden, under static conditions and after a journey to allow bedding.
The fuel tank should be half full.
Check that the tyre pressures are correct.
Inspect the underbody and remove any dirt, dust, mud or sand.
Remove everything from the luggage compartment which is not part of the vehicle's original equipment.
TEST WITH CAR UNLADEN AND LEVELLED
Place the vehicle on a horizontal plane; do not use the brakes to stop the vehicle, but let it come to a halt by itself, then place the gear lever in first (manual gearbox) or in P (automatic transmission).
Measure levelled distance H with the vehicle unladen without a driver and check that it is within the following limits.
The maximum permissible difference between the left and right sides is 6-8 mm.
Values for distance H for petrol versions.
Measurement
Value
-
H (mm)
362 ± 8
With unladen vehicle levelled (-)
-
Values for distance H for diesel versions.
Measurement
Value
-
H (mm)
367 ± 8
With unladen vehicle levelled (-)
-
Valid for versions with:Station Wagon
TEST WITH CAR FULLY LADEN ON LEVEL
Place a load of 50 kg in the luggage compartment.
Seat three people on the rear seat (or a weight equivalent to 70 kg per person) and two people in the front seats.
In these load conditions, drive the vehicle for 2000 m on a road with an uneven surface.
Place the vehicle on a horizontal plane; do not use the brakes to stop the vehicle, but let it come to a halt by itself, then place the gear lever in first (manual gearbox) or in P (automatic transmission).
Measure levelled distance H without removing the load or the passengers and check that it is within the recommended limits:
The maximum permissible difference between the left and right sides is 6-8 mm.
Measurement
Value
-
H (mm)
354 ± 8
With vehicle fully laden levelled (-)
-
TEST WITH CAR UNLADEN AND LEVELLED
Let the people come out of the vehicle or remove the corresponding weights and remove the load from the luggage compartment.
Drive the vehicle for 2000 m.
Measure levelled distance H with the vehicle unladen without a driver and check that it is within the following limits.
The maximum permissible difference between the left and right sides is 6-8 mm.
Values for distance H for petrol versions.
Measurement
Value
-
H (mm)
362 ± 8
With unladen vehicle levelled (-)
-
Values for distance H for diesel versions.
Measurement
Value
-
H (mm)
367 ± 8
With unladen vehicle levelled (-)
-
If the height measurements do not correspond with the recommended values, replace the self-levelling unit.
Valid for versions with:Station Wagon
Follow the preliminary instructions below.
The efficiency of BOGE NIVOMAT self-levelling units is checked by measuring the height of the vehicle when empty and fully laden, under static conditions and after a journey to allow bedding.
The fuel tank should be half full.
Check that the tyre pressures are correct.
Inspect the underbody and remove any dirt, dust, mud or sand.
Remove everything from the luggage compartment which is not part of the vehicle's original equipment.
TEST WITH CAR UNLADEN AND LEVELLED
Place the vehicle on a horizontal plane; do not use the brakes to stop the vehicle, but let it come to a halt by itself, then place the gear lever in first (manual gearbox) or in P (automatic transmission).
Measure levelled distance H with the vehicle unladen without a driver and check that it is within the following limits.
The maximum permissible difference between the left and right sides is 6-8 mm.
Values for distance H for petrol versions.
Measurement
Value
-
H (mm)
362 ± 8
With unladen vehicle levelled (-)
-
Values for distance H for diesel versions.
Measurement
Value
-
H (mm)
367 ± 8
With unladen vehicle levelled (-)
-
Valid for versions with:Station Wagon
TEST WITH CAR FULLY LADEN ON LEVEL
Place a load of 50 kg in the luggage compartment.
Seat three people on the rear seat (or a weight equivalent to 70 kg per person) and two people in the front seats.
In these load conditions, drive the vehicle for 2000 m on a road with an uneven surface.
Place the vehicle on a horizontal plane; do not use the brakes to stop the vehicle, but let it come to a halt by itself, then place the gear lever in first (manual gearbox) or in P (automatic transmission).
Measure levelled distance H without removing the load or the passengers and check that it is within the recommended limits:
The maximum permissible difference between the left and right sides is 6-8 mm.
Measurement
Value
-
H (mm)
354 ± 8
With vehicle fully laden levelled (-)
-
TEST WITH CAR UNLADEN AND LEVELLED
Let the people come out of the vehicle or remove the corresponding weights and remove the load from the luggage compartment.
Drive the vehicle for 2000 m.
Measure levelled distance H with the vehicle unladen without a driver and check that it is within the following limits.
The maximum permissible difference between the left and right sides is 6-8 mm.
Values for distance H for petrol versions.
Measurement
Value
-
H (mm)
362 ± 8
With unladen vehicle levelled (-)
-
Values for distance H for diesel versions.
Measurement
Value
-
H (mm)
367 ± 8
With unladen vehicle levelled (-)
-
If the height measurements do not correspond with the recommended values, replace the self-levelling unit.
hg6idn05-03-2013 13:55:29 // 136019
Az eLearn-be van egy ábra, ahol talán tengelyközép, sárvédő ív távolságot kell mérni? Mindjárt megkeresem...
ystuc05-03-2013 13:36:26 // 136018
Nem évjáratfüggő volt, hanem rendelhető.
sparco05-03-2013 13:00:10 // 136017
Mely évjáratú SW típusokba tettek automata szintszabályzós futóművet, tudja valaki?
Illetve a sportcsomagos rugók ugyebár 2cm-t ültetnek...
De mik a gyári paraméterek, azaz milyen magasnak kell lennie gyári rugókkal?
Ergo milyen magasságból kell levonni a 2 cmt?
Mert nálam az sw kerékív legfelső pontja hátul: 99cm magasan ül, elől: 96cm Nem kellene egyébként szintben lennie?
A sedané: 97cm hátul, elöl nem is írom, mert az ültetett.
Szóval a kérdés, hogy a sedanba hátul sima, vagy sportcsomagos rugók lehetnek?
Illetve a sportcsomagos rugók ugyebár 2cm-t ültetnek...
De mik a gyári paraméterek, azaz milyen magasnak kell lennie gyári rugókkal?
Ergo milyen magasságból kell levonni a 2 cmt?
Mert nálam az sw kerékív legfelső pontja hátul: 99cm magasan ül, elől: 96cm Nem kellene egyébként szintben lennie?
A sedané: 97cm hátul, elöl nem is írom, mert az ültetett.
Szóval a kérdés, hogy a sedanba hátul sima, vagy sportcsomagos rugók lehetnek?
JCsabi05-03-2013 11:57:01 // 136016
Az a baj, hogy az egyenetlenségek (karc, kőfelverődés) észrevehetők maradnak.
redbull9005-03-2013 11:33:50 // 136015
nekem a tető le van fóliázva feketével :)
csak körbe kéne mer elég csúnya egyik fele meg motorháztető is kőfelverődésekkel teli.
csak körbe kéne mer elég csúnya egyik fele meg motorháztető is kőfelverődésekkel teli.
JCsabi05-03-2013 11:27:57 // 136014
redbull9005-03-2013 11:10:27 // 136013
redbull9005-03-2013 10:48:31 // 136012
Üdv nektek :)
Tud valaki Győr környékén autófóliázót? Nem üveget magát az autót szeretném!
Reális áron!
Vagy ha felpolíroztatom az kb meddig bírja ki? mer egyik fele nagyon nap szívta.. és elég csunyácska pedig magának a kocsinak sztem nagyon jó színe van...
Tud valaki Győr környékén autófóliázót? Nem üveget magát az autót szeretném!
Reális áron!
Vagy ha felpolíroztatom az kb meddig bírja ki? mer egyik fele nagyon nap szívta.. és elég csunyácska pedig magának a kocsinak sztem nagyon jó színe van...
hg6idn05-03-2013 08:36:45 // 136011
Már lassan 1 éve van meg a JTS-em. Imádom, fülig szerelem, a hangja gyönyörű, megy mint állat... De ezek érzelmek, tárgyilagosan is pozitív a dolog, kb 14k Km mentem vele, üzembiztosan. Ősz óta a olaj fogyim is rendeződni látszik (vezérlés módosító szelepnél lett O gyűrű cserélve) fogyasztása szerintem jó 7,5-10 L közötti. Ami zavar, már vásárláskor vettem egy bizonytalan lambda-katalizátor hibajelenséget is, egyenlőre nem igazán tudta senki megmondani 80% pontosságban melyik lehet a hibás darab. A két katalizátor 4 lambda kombó csere kicsit drága hobbi vakon. A tavasz volt betervezve szkópos mérésekre, de addigra elfüstölt a szkópom, így a diagnosztika tolódik.
Konklúzió: csak javasolni tudom :)
Konklúzió: csak javasolni tudom :)
Tuningman05-03-2013 03:04:56 // 136010
Nekem már nem igazán kell százezreket mennem egy autóval, hogy meg tudjam ítélni, melyik a jó és a rossz minőségű olaj. Mentem már eleget, röpke 25 év alatt több mint 3millió km-t. 20 éve vagyok a szakmában, jó pár motort javítottam, tuningoltam.
Olyan, hogy bele való olaj? Kizárólag a viszkozitási paramétereket és a specifikációkat kell figyelembe venni. Az, hogy milyen márkájú egy olaj, majdnemhogy mindegy. Szóval a fentiek értelmében minden belevaló ha megfelel a gyári előírásnak. Az pedig, hogy jobb vagy rosszabb az olaj minősége ugyanazon paraméterek mellett csak azon múlik, hogy milyen adalékokat kevernek hozzá a bázisolajhoz és nagyon sok múlik azon, hogy honnan nyerik ki a nyersolajat. Az Északi-tenger mélyéről származó nyersolaj ma a legjobb.
Régen nem léteztek olyan szintetikus adalékok amiket mára sikerült kifejleszteni, így a tulajdonságaik jóval rosszabbak voltak a régebbi olajaknak.
Ferrariba is rakhatunk Seléniát ha megfelel a Ferrari előírásainak. De attól a minősége még nem lesz jó az olajnak. Érdemes kipróbálni, rakjál a motorodba Selénia helyett mondjuk Xadot ugyanazon viszkozitás és specifikáció mellett. Hidd el döbbenetes változást fogsz tapasztalni pozitív irányban, mint motorhang, mint teljesítmény, stb. irányában.
Én nem akarok senkivel vitázni, mindenki saját belátása szerint döntsön mit tölt az autójába és ezzel csak GTPeti hozzászólását pártoltam és egyben kifejtettem a véleményemet a témáról.
Olyan, hogy bele való olaj? Kizárólag a viszkozitási paramétereket és a specifikációkat kell figyelembe venni. Az, hogy milyen márkájú egy olaj, majdnemhogy mindegy. Szóval a fentiek értelmében minden belevaló ha megfelel a gyári előírásnak. Az pedig, hogy jobb vagy rosszabb az olaj minősége ugyanazon paraméterek mellett csak azon múlik, hogy milyen adalékokat kevernek hozzá a bázisolajhoz és nagyon sok múlik azon, hogy honnan nyerik ki a nyersolajat. Az Északi-tenger mélyéről származó nyersolaj ma a legjobb.
Régen nem léteztek olyan szintetikus adalékok amiket mára sikerült kifejleszteni, így a tulajdonságaik jóval rosszabbak voltak a régebbi olajaknak.
Ferrariba is rakhatunk Seléniát ha megfelel a Ferrari előírásainak. De attól a minősége még nem lesz jó az olajnak. Érdemes kipróbálni, rakjál a motorodba Selénia helyett mondjuk Xadot ugyanazon viszkozitás és specifikáció mellett. Hidd el döbbenetes változást fogsz tapasztalni pozitív irányban, mint motorhang, mint teljesítmény, stb. irányában.
Én nem akarok senkivel vitázni, mindenki saját belátása szerint döntsön mit tölt az autójába és ezzel csak GTPeti hozzászólását pártoltam és egyben kifejtettem a véleményemet a témáról.
GTPeti04-03-2013 23:05:42 // 136009
Az a baj, hogy úgy vagyok vele... lehet bármilyen márka, hagyom magam meggyőzni.
...ja és Alfa legyen. :))
...ja és Alfa legyen. :))
Dévid04-03-2013 22:59:14 // 136008
6 litert eszik az offosom. Megy, megáll, stb. Élmény használni. Mégis lecseréltem a 156-ra. 10 liter alatt ritkán esznek. :)
Liquid04-03-2013 22:35:45 // 136007
attól függ mennyire ér fülig a szája a rendes motorhangtól. Én a jelenlegi autóhasználatom mellett kibírtam volna,de nincs nekemvaló :(
Az a baj hogy elkényeztetted magad az 1.9 8V-vel, és már nem emlékezel az 1.5 UNO városi fogyasztására :)
Az a baj hogy elkényeztetted magad az 1.9 8V-vel, és már nem emlékezel az 1.5 UNO városi fogyasztására :)
GTPeti04-03-2013 22:28:34 // 136006
Szerinted egy hatfélen szocializálódott egyén mennyire jutna dülőre a tizenöt tudatával? :)
Liquid04-03-2013 21:14:05 // 136005
így van, ráadásul valamiért füstöl :)
írígy vagyok most kissé :)
írígy vagyok most kissé :)
Dévid04-03-2013 21:11:52 // 136004
A tiedben meg 1,25! :D
Dévid04-03-2013 21:11:06 // 136003
Remélem nem oda került. :)
Liquid04-03-2013 21:06:43 // 136002
jóis, én is nagyon szerettem, de ha má GTV tutira V6-ot vennék, te különben se dumálj, mert a tiédben is másfél TS van hengerszámilag :)
mreni04-03-2013 21:03:29 // 136001
na de a V6 a pokolban is V6 :D :P
Dévid04-03-2013 20:59:17 // 136000
Jó az a sor4 TS, gyönyörű a hangja. Én is imádtam az enyémet. :) Nem is zabált annyira, mint vártam.
Liquid04-03-2013 20:41:06 // 135999
csak nem GTV-re fáj a fogad? :) De akkor már ne elégedj meg a 4 hengerrel :)
Imyx04-03-2013 20:10:26 // 135998
Ezt megcáfolnám, nem akarom leírni, hogy miért, de JTS Selespeedeket keveset kell javítani ;-). Nem hallok senkitől panaszt, akik ezt a kombinációt használják, van jónéhány cartárs. Csak megy, és kész. Egyébként márkaszervízben is ezt mondták, csak mosolyogtam magabiztosan :).
gecsa04-03-2013 19:49:08 // 135997
én majdnem beleugrottam sima ts-el, de aztán nem az lett mégsem...
Petya7704-03-2013 19:42:49 // 135996
jo estet mindenkinek
Az volna akerdesem haelmegy egy jelado a motorba es nem tudom mar bestartolni akkor mi a hiba.Mert a haver ra tette diagnosztikara es jeladot mutatott
Na mar most neki volt egy 2l benzinbol bele tette az enyem be 1,8ts es ossze vissza kattog.
Mondtam neki hogy rendeljen ujat ,mire o hogy paszolnia kell .Na nem tudom megremisztett ma hogy ha a jelado sem segit akkor fenall az a lehetoseg hogy eldugult az olajcsatorna ami a fotengelyhez megyen es kaputt
Mit szoltok ti hozza?
Az volna akerdesem haelmegy egy jelado a motorba es nem tudom mar bestartolni akkor mi a hiba.Mert a haver ra tette diagnosztikara es jeladot mutatott
Na mar most neki volt egy 2l benzinbol bele tette az enyem be 1,8ts es ossze vissza kattog.
Mondtam neki hogy rendeljen ujat ,mire o hogy paszolnia kell .Na nem tudom megremisztett ma hogy ha a jelado sem segit akkor fenall az a lehetoseg hogy eldugult az olajcsatorna ami a fotengelyhez megyen es kaputt
Mit szoltok ti hozza?
GTPeti04-03-2013 19:40:43 // 135995
A Seles egyenlőre nem is merült fel bennem. :)
gecsa04-03-2013 19:35:50 // 135994
valamikor olvastam itt valahol, hogy a széles-szpíddel nem a legjobb párosítás... meg olyanokat is mondogatnak, hogy nem a legmegbízhatóbb motor, de a ts-re is ezt mondták anno, és mégis mennek azok is..
szerintem alattad mindegyik elmegy sok-sok kilómétert ismerve az alaposságod, viszont a fogyasztása nem lesz a barátod..:D:D:D
szerintem alattad mindegyik elmegy sok-sok kilómétert ismerve az alaposságod, viszont a fogyasztása nem lesz a barátod..:D:D:D
GTPeti04-03-2013 18:46:21 // 135993
JTS tulajok és tapasztalt szakik, ne kíméljetek! Várom az infókat. Köszönöm!
SanyiJTD04-03-2013 16:52:15 // 135992
Piritu - 1.000.00004-03-2013 07:17:20 // 135991
Hitetlenként két megjegyzés:
- Hány százezer km futás után jelented/jelentheted ki, hogy ez vagy az jobb?
- A bele való olaj és a jobb olaj fogalma nem azonos. (Azért nem fogják a Ferrariba tölteni, mert nem az való bele.)
A témára van külön topik is.
- Hány százezer km futás után jelented/jelentheted ki, hogy ez vagy az jobb?
- A bele való olaj és a jobb olaj fogalma nem azonos. (Azért nem fogják a Ferrariba tölteni, mert nem az való bele.)
A témára van külön topik is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
434
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?