Forum >> 156

tuckle16-12-2015 13:25:59 // 149790
Ettől föntebb nekem se megy pedig a termosztátom meg a vízpumpám is új :D
erno156sw16-12-2015 12:43:59 // 149789


Ja igen, a kép lemaradt :)
Béci Ɨ|ѯ15-12-2015 08:08:48 // 149788
Ezek stimmelnek a facelift előtti és utániban, de nem a berlina vs SW felállásban. Tehát egy facelift berlinából át tudod rakni az üléseket és ajtókárpitokat egy facelift előtti berlinába, de az SW-ből csak az első üléseket és az ajtókárpitokat.
erno156sw15-12-2015 05:10:57 // 149787
Tegnap esti mérés. Szokásos 90 km, plusz 15-20 perc araszolás után...
berobbantam14-12-2015 23:26:37 // 149786
Épp most jöttem Szegedröl.Kint 2 fok.Mutató 90 fok alatt kb 2 milivel.
Alfás Theo14-12-2015 21:35:43 // 149785
Övfeszítő patronom van jobb oldalra, illetve komplett sárga airbag vezérlő kötegem is akad, ha kellene.
PistaFR14-12-2015 21:15:34 // 149784
Nekem GE Megalight Plus 50 van a tompítottban, meg vagyok vele elégedve. Ha nem vizes az aszfalt akkor teljesen jól elvagyok vele fényerőt tekintve. Az nagyobb baj hogy a gyári AL lámpa nyomába sem ér a Carellonak. :( Jelenleg a balosom teljesen fel van emelve, a jobbos teljesen le van engedve, és még így is a balos világít lejjebb, a távolságija viszont levilágítja a mókust a nyárfa tetejéről. Emellett még szarul is vetít a tompított. Voltak korábban Carelloim, azokba nem is raktam "spéci" izzót, bemattulva is jobbak voltak mint ezek.
JulesTS14-12-2015 20:37:13 // 149783
Kinyomo csapagy, vagy a kuplung szerkezet lesz. Nagyon ugy nez ki valto kiszedes lesz belole...
MatthewGT14-12-2015 20:33:44 // 149782
Arra gondoltam!Első hátsó ülések,oldalkárpitok,oszloptakarók! Azokkal mi a pálya ugyan ebbe a felállásba?Sedan vs sw, facelift előtti az utánival?
Alfás Theo14-12-2015 20:17:14 // 149781
Az sw belseje nem egyezik a berlina belsejével. Más a padló és a tetőkárpit, a hátsó ülések, a c oszlop takaró elemei....
Az első ülések, b oszlop, a oszlop takarók azonosak. A fl előttibe fl utáni műszerfalat belerakni nagyperverzió, szerintem nem is egyeznek a felfogatások. Nem beszélve az elektromos csatlakozók átkötéséről. Ez már nem az 1200 lada 1500-sitétse, lesz vele bőven szívás. Én nem ugranék bele. Max az ülések cseréjébe.
slopper14-12-2015 20:13:12 // 149780
Én most cseréltem erre: GE-Tungsram Megalight Ultra +120% H7 Duo, az előzőhöz képest valami csoda, de mint látom van jobb is. Talán legközelebb ez lesz,Osram Night Breaker Unlimited.
MatthewGT14-12-2015 19:36:04 // 149779
Sziasztok!Érdeklődnék, hogy facelift előtti SW belsejét lelehet cserélni esetleg facelift utánira...ill a sedannal mennyire kompatibilis? Válaszotokat előre is köszi!
Laci8214-12-2015 19:27:13 // 149778
Kinyomó csapágy lesz az szerintem.Az szokta általában beadni a kulcsot elsőként.
Zselé14-12-2015 19:06:57 // 149777
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni.

Ma egy kuplungolásnál valami roppant egy rövidet és tompát, és azóta a kuplung pedál viselkedése nagyon megváltozott. Picit beljebb esett (nem jön ugyanoda vissza), és jóval több rezonancia érezhető rajta. Amúgy működik.

Hasonlít a viselkedés arra, mint mielőtt eltört a kinyomócsapágyam füle, akkor pár nap hasonló viselkedés után teljesen szétment.

Van esetleg tipp a kinyomón kívül, mi okozhat ilyet? Előre is köszönöm a segítséget
JulesTS14-12-2015 18:18:58 // 149776
Osram Night Breaker Unlimited a tuti. Elotte sem gagyi izzo volt benne (GE/Tungsram Megalight), de oriasi volt a kulonbseg. A Megalight melle meg a kodlampat is fel kellett nyomni, hogy lassam a katyukat. Az NBU-val elesen kirajzoldik a katyu es a fekvorendor is. Vigyazni kell vele, hogy jol be legyen allitva, mert ha kicsit is felfele vilagit, akkor a szembejovok levollogtatnak...
JulesTS14-12-2015 18:10:37 // 149775
Az a termosztat mar felig halott. Nekem teljesen rossz volt (most csereltem, a Wahler nem birt ki egy evet...). Behr kerult bele. Ilyen idoben kb 5km utan 80 fokos. Aztan autout 15km 85 fokkal. A varosba beerve enyhe dugoval 85..95 fok kozott mozog.
Dante14-12-2015 16:14:31 // 149774
Én Philips X-treme Vision-t használok, és alapvetően meg vagyok elégedve vele. Vannak jobb vetítési képpel rendelkező autók az úton, de az én tapasztalataim alapján jobb a 156os fénye mint a nagyátlagé.
Hozzáteszem az én fényszóróim gyári Carello-k, tavaly szét is szedtem őket és kitakarítottam a foncsort meg a búrát belülről. Egy nagyon picit még ez is javított a fényerőn.
erno156sw14-12-2015 14:10:34 // 149773
Nekem gyári xenon, azzal sem látni sokat. Én a képzelőerőmre szoktam hagyatkozni :D
Sajnos az én búráim sem mattok, az izzók is jók, a magasságállítás automata... Én megtanultam együtt élni vele, télen-nyáron sokat megyek sötétben... Ismeretlen utakon óvatosan adagolom a gázt (80-as tempónál még biztonságos a kilátás...)
Normál lámpás autóimban mindig Osram-ot használtam, meg voltam velük elégedve...
Roll198314-12-2015 12:48:23 // 149772
Ti milyen izzót tesztek az autóba, hogy este lássatok is valamit? Télen mindig rájövök, hogy botrány az autóm világítása, pedig a fényszórók nincsenek bemattulva.
erno156sw14-12-2015 09:39:15 // 149771
akkor egyenlőre ne aggódjam túl magam, de készüljek fel egy közelgő cserére, ha jól értem :)
Dante14-12-2015 09:18:19 // 149770
Egy kezdődő termosztát probléma azért már lehet ott talán. Nekem is JTS van, nyáron normál haladás mellett 90 fok körül áll a mutató, néha picit alatta, néha felette, terhelésfüggően. Most télen olyan 10-15 km után ér el kb 85 fokot, ott szokott stabilizálódni, de ilynkor nincs is folyamatosan nyitva a termosztátom. Múltkor egy 80 km-es út után hazaérve megfogtam a hűtőt és csont hideg volt :)
erno156sw14-12-2015 05:43:21 // 149769
Normál esetben télen hosszútávon mit kéne hogy lássak a hőmérőn? Nekem olyan 70 körül mutat, csak dugóban kúszik el 90-ig. Amúgy a fűtés tökéletesen működik, gyorsan felfűt, én nincs vele gond... Mondjuk 20-30 fok külső hőmérsékleten is 70-80 a víz az óra szerint... Ez így rendben van, vagy azért van min aggódni?
berobbantam13-12-2015 21:18:31 // 149768
És ne lepődj meg ha az újal sem megy fel 90 fokig.Én eps-facetet vettem bele.Ezzel kb 85
fok.És ördögi körbe kerültem.Hidegen ugye szolídabban vezetünk.(Én amúgy se vagyok egy sumaher alkat)De ha tolom akkor meg hamarabb melegszik.
rain91x13-12-2015 21:16:16 // 149767
Köszönöm, már jövő hétvégére marad a lámpa sötétítés. :)
doki8013-12-2015 21:08:35 // 149766
Üdv az Alfások között!

Nálam is ugyanezt csinálta az autó. A termosztátcsere megoldotta a problémát.
slopper13-12-2015 20:55:35 // 149765
Köszönöm
JulesTS13-12-2015 20:18:30 // 149764
Nem szedtem le teljesen. Valahol azt olvastam, hogy elég az egyik oldalát megbontani, én így csináltam:
http://www.alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27000
Lehet, hogy ennyire se kell, de az elejét biztosan bontani kell.
berobbantam13-12-2015 20:14:54 // 149763
Termosztát.
slopper13-12-2015 20:06:49 // 149762
Szisztok, új alfásként kérném segítségeteket. 1.9 jtd sw gazdája lettem nemrég. A kérdésem a motor hőfokkal kapcsolatos. Nem nagyo megy feljebb a hőmérséklet városi közlekedés (25km) során sem 55-60 foknál. Ha hagyom járni a motort állóhelyzetben akkor felkúszik az ideális 90 fok környékére. A termosztáttal lesz gond, vagy ez normális, egyébként meleget fúj a motor,fűt rendesen. Köszönöm megtisztelő válaszotokat.üdv
redbull9013-12-2015 14:23:11 // 149761
Jeladó nekem is előszokott jönni de inkább nyáron.. nagy melegeket nem bírja..
Ott a nívó pálca környékén azt szoktam megvizsgálgatni utána jó :D
PistaFR13-12-2015 14:02:06 // 149760
Gyengélkedő akksi is okozhatja, ha nem dobja minden alkalommal indításkor, akkor talán az az esélyesebb. A kormányszög jeladó nem indításkor dobja, hanem elindulás után. Legalábbis nekem így volt.
tuckle13-12-2015 13:44:30 // 149759
Engem a low oil felirattal ijesztget sokszor. Pedig minden nap ellenörzöm az olaj szintet és teljesen rendben van. Pici szivárgásom van a szelepfedél tömítésnél (januárban cserélve lesz) mi okozhat ilyen hibát szerintetek?
Ferke13-12-2015 13:10:37 // 149758
Meg lehet oldani, de ha pl van rendes emelő, akkor egyszerűbb lekapni a lököst...ha csak úgy "udvaron" zajlik, akkor lehet, hogy a feszegetés az egyszerűbb...
Ferke13-12-2015 13:09:03 // 149757
Lehet, igen. Abs jeladó hiba, kormányszög szenzor vagy ferdén álló kormánykerék okozza általában. Lehet, hogy megtépázták a csonkállvánnyal valamelyik
abs jeladót...
Peti 8113-12-2015 12:31:37 // 149756
Sziasztok!
Mostanában egyre sűrűben irja ezt ki a fedélzeti computer. Tudja valaki h ez micsoda vagy hogy mi lehet a hiba? Ha leállítom az autót és újraindítom akkor minden rendben. Kb 1hete cserélték az első lengéscsillapítókat és a lengőkarokat. Annak lehet ehez köze?
Poló13-12-2015 11:07:00 // 149755
Kócossal cseréltünk lámpát a 2,4 JTD-Ben úgy, hogy fent maradt a lökös, csak néhány csavart szedtünk ki belőle. Ezt azóta se nagyon hiszi el senki :D
rain91x13-12-2015 10:42:02 // 149754
Igen azt ki tudtam venni alulról benyúlva, ennek ellenére nem fér ki szerintem, örülnék ha nem kellene levenni a lököst. :)
PistaFR13-12-2015 10:35:43 // 149753
Szerintem van alul is egy füle, úgyhogy a lökit le kell venni.
rain91x13-12-2015 10:17:02 // 149752
FL előtti fényszóró kivételéhez le kell venni a lökhárítót, vagy sárvédőt? (nem nagyon akar kiférni)
erno156sw13-12-2015 08:32:34 // 149751
Én addig nem lennék teljesen nyugodt, amíg nem tudom pontosan mi is a hiba forrása... Én amikor először kidobta a hibát, vettem egy 2000 ft-os bluetoothos obd2 hibakód olvasót, rdugtam, kiolvastam a hibakódot. Pár ezresért kb bármelyik szerelő kiolvassa... Aztán el tudod dönteni hogy mi legyen vele...
doki8013-12-2015 06:24:06 // 149750
Az Alfás csapatáshoz ez is hozzátartozik:-)

Nyilvánvaló, hogy foglalkozni kell a problémával, inkább az a kérdés, hogy addig is használható-e az autó?
Van egy dízel Octaviám, ami kevesebbet fogyaszt és ülésfűtés is van benne, mégis szívesebben járok az Alfával. Vajon miért?

Pécs környékén lakok, az Általad említett Szatmári mester pedig gondolom Budapest környéki.
Ismerek Alfás szerelőket, örülni fognak nekem karácsony előtt:-)
Dévid12-12-2015 22:57:56 // 149749
Ki van fúrva, természetesen.
erno156sw12-12-2015 22:29:38 // 149748
Üdv a klubban ;P nekem 50 ezer km óta világít a sárga tengeralattjáróm :)
Az a baj, hogy szinte bámit jelenthet kb onnantól hogy szétcsúszott egy 10 forintos csatlakozó, kb odáig hogy kuka a motor :S
A leírt jelenség ismerős... Nekem katalizátor hibám van, azaz hideg motornál alulműködik, majd üzemi hőfokon faja... (CO mérést csináltattam)
Ha rám hallgatsz, kiolvastatod egy szakival, kapsz egy jóképű hibakódot, és akkor kiderül mekkora a baj... Alfa Szatmári-t tudom ajánlani, nekem ők tartják rendben a gépsast.
Poló12-12-2015 20:04:41 // 149747
Lemezcsavar fogja, szóval nem kell szétbontani a küszöböt :)
doki8012-12-2015 19:54:15 // 149746
Nekem közel öt évig volt meg a 620 ti, több mint 70 ezer kilométert mentem vele.
A dízel Kappa után jött, nem volt szerelem első látásra, de a szürke bő rülés és a napfénytető sokat lendített a hangulaton.
A váltó tényleg a pontatlan és síros volt, de összességében megkedveltem.

156-ost akartam, jobb lett volna nagyobb motorral- akár dízellel is-, de aztán inkább állapotot vettem.

A V6-nak biztos nagyon szép hangja lehet, én is elhallgatnám:-)
VV612-12-2015 19:17:06 // 149745
Egyszer én is próbálkoztam egy ilyent 620Ti-vel, de olyan unalmas volt, meg az a "gumiváltó"! Bezzeg az Alfától borzong a hátam még alapjáraton is.
Béci Ɨ|ѯ12-12-2015 18:36:11 // 149744
Vidd el pl. Szatmári Gabihoz Szatyi
rain91x12-12-2015 18:02:03 // 149743
Ez szívás akkor :(
Gondolom ha nekiállnék fúrkálni, akkor sem férek hozzá felülről, hanem az üreges küszöbbe fúrnék csak bele, és szétkéne bontani a küszöböt, vagy utastérből látnám a furatot? (hát ezt nem tudtam érthetőbben leírni..)
doki8012-12-2015 16:48:09 // 149742
Jó, hogy kiadtad magadból!

Amióta a hibaüzenetet kiadta a Scudo pihentetem, de legszívesebben én is csak hajtanám.

Valamit nagyon tudnak az olaszok, mert még az 1.6-os autóban is jobban érzem magam, mint a 200 lóerős Rover 620 ti-ben, pedig azt az autót is szerettem.
doki8012-12-2015 16:42:07 // 149741
Sziasztok!

A napokban többször előfordult, hogy a check engine lámpa elkezdett villogni néhány másodpercre, a kijelzőn pedig felvillant a fehler motor kontrollsystem jelzés3 sípolással.

Mindig hideg motornál, az indulást követő 1-2 percben jelentkezett a hiba, utána - látszólag - hiba nélkül ment a motor. A két hibaüzenet között elment az autó majdnem ezer kilométert.

Biztos nem egészséges a dolog, és látatlanban nem is tudtok mondani konkrétumot, de szerintetek használhatom az autót, amíg eljut szerelőhöz kiolvasásra?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.