Forum >> 156

rbalint8829-04-2017 11:18:48 // 152890
Gumi tekintetében mi a közmegegyezés? 225/45R17 elfér mindenképp vagy van reális esély a szívásra? Gyári felnin lenne, ültetni nem tervezek, gátlóból Koni STR.T van benn.
Most 16" kerék van, alapvetően az a kérdés, hogy erre vegyek sportgumit vagy érdemesebb 17"-ra váltani, hoz-e annyit tapadásban, amit komfortban elvisz. Sportosabban használt daily driver, szóval nem lehet mindent a kanyarvadászatnak alárendelni.
Levee156SW27-04-2017 17:39:53 // 152889
Szia,
szerintem amit csinalsz,azt jol csinalod vele (en is ugy erzem,hogy erti a viccet 2250 alatt,csak nem szereti),de a leirt korulmenyek kozt a 10 feletti fogyasztas realis. (Ha rendben a hutorendszer,esetleg ovatosan meg lehet probalni hutotakarozni tavasztol oszig is-nem is igazan a fogyasztas miatt,hanem hogy lassabban higuljon az olaj/fogyjon a katalizator.
Nalam a 8.5 70-80%-ban 30-40 km es orszaguti tripeken jon ki,90-110 kozt utazva keves klimazassal,es10-15% a varos ill. az autopalya is(ezt egyebkent igenyli,eleve 120 korul kezd igazan kibontakozni,amire a gyarban gondoltak,es 3500-nal indul az italian tune up is. :))
Injektortisztitobol az STP jott be (siman bele kell boritani egy tank benzinbe),benzinbol erdekes modon a Mol Evoneo.
A tobbi temat lassan leblogolom,ahogy gyulik annyi tapasztalat,hogy mar osztani merjem. :)
fpa27-04-2017 13:59:33 // 152888
azt kihagytam, hogy olajat csak 10w60-at, benya csak a 100-as OMV /Shell maxmóció/gigamegavépóverakármit öntöttem/önttettem bele.
Eeelvileg az első tulaj is gazdája volt, de így már a franc tudja...
fpa27-04-2017 13:57:30 // 152887
Irigyellek!
Nekem tavaly tavasszal volt mondjuk 9 és 10 között, de azóta sose ment 10 alá, néha 11 felett is volt :(
Pedig nemigen rúgom, óvatos duhaj vagyok, ritkán pörgetem 4000 fölé, és igyekszem elkerülni azt is hogy 1800-2000-nél alacsonyabb fordulaton erőlködjön.
A napi ingázásom 4-5km külváros (egy lámpás kereszteződés van csak) és 10-11km az M5-ön, meg vissza.

Nálam szerintem inkább túldúsíthatja a keveréket :-/

Az injektortisztításról, kartergázlecsapatóról, termosztátról, lambdaszonda csatiról kiokíthatnál :)
VV627-04-2017 11:16:39 // 152886
...pedig mindkettő nem lehet jó :)
Dante27-04-2017 11:10:03 // 152885
Ehhez csak csatlakozni tudok. 168.000 km után enyémben nem látható kopás a vezérműtengelyek bütykein.


Pedig az enyémet az előző tulaj 10w40-es Selénia 20K-val használta. Én 10w-60al használom azért a biztonság kedvéért.
dallosj27-04-2017 10:55:43 // 152884
Üdv.

Eléggé aktuális a kérdés, nem biztos, hogy érdemi segítséget tudok adni, de a tapasztalataim megosztom. Én tavaly nyár elején vásároltam, nem a legolcsóbb volt a piacon. 2005-ös kombi, de képeim között láthatod. Én szerencsésnek mondhatom magam , itt a forumon olvasható összes hibától mentes a gépem. Rögtön az első szervíznél 10w40-es olajat kapott, számomra érthetetlen okok miatt, azt meglehetősen szerette enni. Természetes olajfogyasztása mindegyiknek lesz, eddig szinte bárkivel beszéltem azt mondta a JTS ilyen. Második olajcsere már 10w60-as, ez sokkal jobban bírja, de azért itt is észlelhető olajfogyasztás, de ez viselhető mértékű.

Maga az autó. Imádom a futóművet, de ebben nincs semmi különbség a többi motoros társaitól, tehát azt ismered. A JTS motor szeret forogni, nincs lórúgás dízeles megugrás, de az órán azért lehet látni, hogy megyeget a kicsike, lehet vele lendületesen autózni. :) A fogyasztás viselhető 8-9 liter között abszolút vegyesben, tiszta országúton ettől kevesebb. Hogy őszinte legyek én tervezem a cserét a közeljövőben. No nem azért mert nem jó, csak nekem ez a 156 annyira nem jött át. Előtte egy Lancia K-t hajtottam és megmondom őszintén kicsit visszalépésnek érzem ezt az autót. Eléggé nagy a menetzaj, és valahogy nincs olyan minőség érzetem mint abban volt. De hogy a kérdésedre is választ adjak, szerintem a JTS vállalható, szerethető, olyannak aki alapból nem szimpatizál a dízellel. Menetteljesítményben nem hiszem, hogy jobb mint egy 1.9-es 150 lovas, cserébe viszont megvan a sportos hangulat az orgánuma miatt. Én szeretem, de valahogy nem igazán tudott a szívemhez nőni ezidáig, pedig a megtett 12.000 km alatt semmi nyűgöm nem volt vele.
VV627-04-2017 09:10:14 // 152883
A JTS-ben van olajhőmérő?
Bécó27-04-2017 07:52:57 // 152882
Üdv Mindenkinek!
Segítségre lenne szükségem. Az immobiliser rendszere nem ismeri fel mindig a kulcsomat. Kellene egy okos megoldás erre a problémára. Köszönöm előre is a segítségeteket!
Levee156SW26-04-2017 22:25:15 // 152881
A kiszemelthez annyit,hogy kisse gyanus a leirasa,de ha a friss szervizeles jelenti a teljes(!) vezerlescseret, rozsda sincs,es nem ereszt a klima/kormanyszervo,akkor ez egy igen jo ar erte.
Ha nem,akkor meg epp idoszeru(a vez.csere),es az nem 2 Ft lesz ;)
A hosszbordasszij feszitoje kepes ujkoraban is nyikorogni, de idovel (10-15000 km...:D) abbahagyja.
Levee156SW26-04-2017 22:16:16 // 152880
Szerintem nincs semmi baja a motornak a vezermutengelyekkel,csak legyen benne kello mennyisegu es minosegu olaj,ill. a hutes es a keverekkepzes a gyarilag elkepzelt parameterekkel uzemeljen.:)
Levee156SW26-04-2017 22:10:58 // 152879
Szokásos válasz:

használt autót gazdától igen, tulajdonostól ne.

Egyebkent halas darab,es egyre jobb,miota nalam van-ami erdekesseg,hogy orabban ugy hallottam,a oraia problemasabbak,de szerelo szerint a kesobbiek.

Olaj csakis 10W60,_soha_ ne menjen tobb, mint fel literrel max ala,csakis premiumbenzin, hidegen max fel gaz/fordulat,5000-enkent injektorisztito,12000-enkent olaj+szurocsere, kartergazlecsapato a szuronel visszacsapo szeleppel,83 fokos termosztat,leforrasztott lambdacsatlakozok (de ugyis hallod/erzed,ha szenne szegenyiti a kevereket).
Szerintem ezek nem kulnisebben extra dolgok,es hogy megbantam-e?
Mikor korforgalombol partnak fel 2-ban fel gazzal atugrasz egy lakoautot+1 kamiont,es mar 5000-nel elvaltod,mert sorolhatsz is vissza,mikozben ugy szol,hogy aztan hangosan vihogva gurulsz be a kovetkezo varosig,8.5-os vegyes atlagfogyasztassal?
Hat, szerintem nem. :)
Abarai26-04-2017 19:55:42 // 152878
Meg nem bántam, de azt se, hogy V6-ra cseréltem. :)
fpa26-04-2017 17:19:17 // 152877
Hát, nekem ez a JTS 2.0 az első Alfám, még nem ábrándultam ki, de (lehet hogy csak nem megfelelő embertől vettem, nem tudom már :-/ ) a több helyen (utólag) olvasott kecsegtető infók alapján akkor is jobban örültem volna, ha nem JTS-t vettem volna, de ha a drága szervizekbe nem futok bele.
Ha tutira meg tudsz győződni róla hogy a vezérműtengelyek jó állapotban vannak, akkor oké lehet, de én pl. úgy futottam bele, hogy megvételkor valahogy el lett csendesítve, és három nappal ill 150km-rel utána kezdett el veszett hangosan kalapálni...

FB-on egyik alfás csoportban írta valaki hogy a bontott vezérműtengelyek közül erősen válogatni kell, töredékük jó csak. A motor szereti fogyasztani őket :( Egyszer épp tudtak szerezni nekem, őszintén remélem hogy nem kell majd még egyszer.
Zozo8526-04-2017 10:24:23 // 152876
Sziasztok
Szokásos kérdés...:) JTS igen vagy ne????
Most nézek egy szép 156 2.0JTS-t és tudom olvasom h vatosan meg kénbnyesek meg stb

JTS tulajok, segítsetek, mik a tapasztalataitok? Megbántátok vagy nem?

Ez a kiszemelt
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_2.0_jts_exclusive-11432110
fpa26-04-2017 09:30:20 // 152875
aranytl, Ngynrbrt, JulesTS,

köszönöm mindegyikőtöknek! A belső kilincsről van szó, a külső elég oké, másfél év alatt talán 2-3 alkalom volt amikor a gomb megakadni látszott, de végül kijött.

Kösz a linket, benne van a kárpit lebontás, ami remek.
VV625-04-2017 16:12:47 // 152874
Tudok adni kölcsönbe Fiat Marea ülést. Ugyanaz a sín.
Hány kilós vagy? :)
Ollah25-04-2017 14:10:11 // 152873
Sziasztok!
156 vezetőoldali ülést keresek Budapesten vagy környékén; leharcolt is lehet, csak 500 km-t bírjon.
Kölcsönbe is érdekel, megvételre is.
Köszi:
Ollah
JulesTS25-04-2017 12:43:48 // 152872
Jobb kormányos leírás, úgyhogy mindent fordítva kell csinálni:
http://www.alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/fhandle.html
;)
Ngynrbrt24-04-2017 18:49:09 // 152871
Nekem simán a pálca nyúlt meg, és az miatt lötyögött, próbáltam rajta hajlítani, hogy "rövidebb legyen, de túl jól sikerült, és hiába tűnt jónak, nem zárta le az ajtót a kp. zár, és folyamatosan riasztott ha lezártam, szóval maradt az eredeti felállás. Aztán lehet, hogy nálam is csak a rugó tőrt el, azt nem vettem észre, vagyis nem tudtam róla, hogy az lehetséges.
aranytl24-04-2017 16:07:13 // 152870
Amennyiben a belső kilincsre gondolsz, akkor valószínűleg a rugót megtámasztó műanyag pöcök tört le. Sajnos nem javítható, cserélni kell a kilincset. Ha leszeded a kilincs körüli műanyag borítást, meg tudod nézni, valóban az történt-e, de sanszos.
(én is így jártam pár hónapja, azóta úgy van)
fpa24-04-2017 14:55:09 // 152869
Cartársak,
a sofőrajtón nagyon laza lett a kilincs; amikor nyitnám az ajtót, először ellenállás nélkül mozdul, majd persze nyitja az ajtót. Rugó akadhatott ki/szakadhatott el?
Bontsam le a kárpitot és talán meglátom, vagy máshogy álljak neki?

(tényleg, ha a kárpit szakszerű lebontásáról lenne lépésről-lépésre útmutató, remek lenne! Ablakemelő mechanikát pucolnám, zsíroznám, megvizsgálnám a hangszóró kontakthibát, stb)
Ferke23-04-2017 00:22:53 // 152868
De rég jártam itt :) Gondoltam megosztom: mivel senki nem hajlandó elengedni a kezét a családban, így 13 éves szolgálat után új külső, belső, és szív...:)
Juve15622-04-2017 14:23:06 // 152867
Legzsaknak van ott a csatlakozoja! (fuggonylegzsak)
Béci Ɨ|ѯ22-04-2017 13:47:58 // 152866
Ha egyszer hozzányúlnak, onnantól mindig 0-t fog mutatni.
Vili22-04-2017 11:03:04 // 152865
Sziasztok !Kiolvastam FES-sel a gépet,de nem mutatja a km óraállást illetve a hogy mennyi van a vasban.Meglehet ezt így mókolni hogy mindig 0-t mutasson?
sty22-04-2017 09:36:54 // 152864
Hello,valaki meg tudná mondani hogy a 156 csomagtartójában a jobb oldali kerékdobnál a kárpit alatt milyen panel ill. milyen relék vannak?
freborr21-04-2017 13:16:16 // 152863
Sziasztok
1.9jtd hazafelé úton megállt nem sikerült újra be indítani haza vontuk, majd meg próbáltuk be guritani sikerült szépen jár az auto fel is pörög gáz adásra majd indulás után még áll mintha le állítottam volna, önindítóval nem indul, kulcs kód nem világít és azóta sem indul. A gázolaj szüröig van özemanyag,és a porlasztó előtt is ha gyujtáson van.
Ötletek hogy mi lehet a gond?
Juve15619-04-2017 11:48:21 // 152862
Koszonom
PistaFR19-04-2017 01:34:45 // 152861
Asszem az utolsó a körben a traveltime, ez 100 óráig számol, aztán nulláz mindent.

Nálam a legkisebb eltérés 2 deci volt, a legnagyobb 1,5 liter. Mostanában az átlagos külömbség 5-6 deci.
Levee156SW18-04-2017 18:41:41 // 152860
Hello,jobb oldalt a tank elott-alatt,egy lecsavarozhato muanyag hej alatt.
A gyorscsatkakozok szethutasanal csak ovatosan,mert pici maradvanynyomas lesz,es a szembe spriccelo benzin erdekes elmeny ugyan,de nem kimondottan kellemes.;)
Redneck Viking18-04-2017 10:45:45 // 152859
nincs véletlen valakinek fekete vagy cosmo blue első fl előtti lökhárítója?

illetve ezekkel tapasztalat:
http://racingbazar.hu/alkatresz/kasztni/alfa_romeo_156_97_03_elso_lokharito_boritas_fenyezendo

http://racingbazar.hu/alkatresz/kasztni/alfa_romeo_156____1997.10.01_2003.08.31_elso_lokharito_boritas_fenyezendo
Juve15618-04-2017 10:15:48 // 152858
Sziasztok! 156 2.0 JTS- ben hol talalom az uzemanyag szurot?
Redneck Viking18-04-2017 09:05:01 // 152857
Érdekes szösszenet a vas felújítása során. A kezdetektő fogva küzdök a váltóval, lakatolás során kiderült, hogy a küszöb annyira szt van rohadva, hogy a komplett kábelkorbács kilátszott, az kapta természeti jóságokat. Eddig úgy ahogy de működött a váltü (bizonyos fordulatig úgy váltott mint a vaj, visont magasabb 3000+ os fordulaton automatában berángatott, kézzel kapcsolva viszont simán szpen ment fel le (q-systemes 4 sebességes aisin váltó), viszont pályán a fentebbi fordulatszám felett autózva bevágta magt szervíz módba (mindegy hogy kézzel vagy autómatán ment e.
Lakatolás után átvittem a futóműveshez, nem sokat mentem vele, de furcsaság: P-t kijelzi a műszerfal, amint átteszem (N-R-D) semmit nem jelez, nem is vált, egy idő után szervízbe kapcsl, akkor kiírja a D-t a kis piros "gyalu" hibajellel. Érdekesség, hogy az R-t eddig csak úgy vette, hogy D, aztán R. Most nincs hátramenet ha kapcsolgatom (pittyegés van) csak ha szervíz módban van. Emellett a fél elektronika nem működik belül. Pénteken villanyász, műszerfal ki és teljes átkábelezés. Remélem megoldja a váltó problémát
Vili17-04-2017 10:52:04 // 152856
Egy jól sikerült etap Zalaegerszeg-Kolding:-)1.1liter az eltérés...
Lewee7717-04-2017 09:59:36 // 152855
Sziasztok!

Lenne valakinek eladó külső hőmérséklet érzékelője?
Ami a visszapillantótűkőrben van.

Köszönöm.
VV617-04-2017 08:03:07 // 152854
Szerintem beteg vagy :D
Kristyon16-04-2017 22:35:39 // 152853
Vagyány :)
Én csak azóta, mióta van rá lehetőség itt az Amorén bejegyezni.
Piritu - 1.000.00016-04-2017 22:03:20 // 152852
Minden autómról megvan az összes tankolás adata.

Sok érdekes dolgot lehet kiolvasni belőle...
Kristyon16-04-2017 21:58:32 // 152851
Most nézem még a dátumot sem sikerült azóta beállítanom ;)
Kristyon16-04-2017 21:52:09 // 152850
Jó kis grafikonok :)
Kiszaladtam a kocsihoz csináltam pár képet. Nem szoktam nullázni a comp. számlálóját, csak gondolom ennyit mentem a kipufogó javítása óta...
E-szerint 648,1Km átlagfogyasztása 4,3L/100Km
Mióta meg van az autó, az első tankolástól az utolsóig 104903Km, belement 7020,32L, ennek az átlaga számításaim szerint 6,7L/100Km. Az Amore 6,65-nek számolja.
Most azért vicces a pillanatnyi fogyasztás is, mivel nem is járt a motor :)
Piritu - 1.000.00016-04-2017 21:36:15 // 152849
"Olyan,mintha a megtett tavot az utazasi ido es az atlagsebesseg szorzatakent szamolna,ami tok hulyeseg,de osszecseng a tapasztalatokkal. " ezt nem értem. A megtett távot méri a km számlálóban is. Az idő adott, innen lehet az átlagsebességet számolni.
A gond a literekkel lesz. Szerintem túl lassan "vesz" át adatokat a comp-tól és akkor se jót. Elég ha megnézed, hogy a pillanatnyi fogyasztás hogyan követi a változásokat egy gyorsításnál. Annál pontosabban számol, minél gyakrabban vált. A 156 talán a leglassabb, innentől - szerintem - ami közte történik azzal nem számol.
A hatótávnál tapasztalatom szerint az utolsó 10-15 km átlagával számol. Ha minden úgy marad, mint eddig annyit tudsz menni. Ezért is van, hogy egy autópályás menet után hosszan, motorfékkel begurulva a tankolás után 1.300 km feletti hatótávot ad meg. Aztán majd lecsökk.
Levee156SW16-04-2017 21:06:42 // 152848
Olyan,mintha a megtett tavot az utazasi ido es az atlagsebesseg szorzatakent szamolna,ami tok hulyeseg,de osszecseng a tapasztalatokkal.
Vagy lehet,hogy a litereket szamolja valahogy optimistan,pedig azt aztan tenyleg konkretan tudni lehetne a vezerlotol.:)
Az autonomiaval is mindig az van,hogy a szerinte utolso 100 km ilyen 3-4*-es tempoban porog le (Fiat Ducato ugyanez)-ott meg gondolom,azt szamolja,hogy a hatralevo naftabol az addigi atlagsebesseggel mekkora tavot lehetne megtenni 5.ben tartott gazon, sik uton,szelcsendben. :D
Nem mondom,hogy ez a gyakorlatban gondot okozna,csak ennyi energiaval akar jol (pl. ontanulora) is meg lehetne csinalni.
Piritu - 1.000.00016-04-2017 16:21:42 // 152847
Összehasonlítottam a különböző Alfáim kijelzését: klatty
Piritu - 1.000.00016-04-2017 16:18:48 // 152846
Nekem az átlagos eltérés a fedélzetin kijelzett és a tényleges fogyasztás között: -0,94 liter/100km volt. klatty
Kristyon16-04-2017 15:52:51 // 152845
Hali!

A dízel 156-nál még nem hallottam senkit akinek megfelelően​ mutatta volna fogyasztást. Valamit nem sikerült eltalálni a comp-nál.
Nekem a 280ezer kilóméter alatt nem sikerült helyrejönnie...
Viszont a 159-nél állítólag már elég hitelesen mutat a műszer...
Levee156SW16-04-2017 13:27:54 // 152844
Szia,

nem normalis, de ezt szokta csinalni. :D
Ill. olyan,mintha lenne valamifele mindentol fuggetlen belso szamlalo,ami idonkent nullazodik (talan a "distanza percorsa"?),es kozvetlenul ezutan rettento meredekeket ir ki (6.2,meg effelek),aztan egyre pontosabb lesz (nalam most 7.7),vegul mar a valosagot is egesz megkozeliti par decire (pl. 8.2-8.6-ot ir -nagy atlagom 8.5 - 2.0 JTS).
Vili16-04-2017 10:42:18 // 152843
HaliÍgy igaz rövid távon ugyanez,viszont most futott két 1500 as etapot és 5,6-ot írt de a valóság 6,7 volt.
Kristyon16-04-2017 09:42:32 // 152842
Hali! Teljesen normális, nálam a comp. 4,2 körülire szokta írni az átlag fogyasztást, 6,6 körül szokott lenni a valós a számításaim szerint...
Vili16-04-2017 08:56:48 // 152841
Sziasztok!Az normál hogy a fogyasztásmérő kb 1 lityivel kevesebbet ír mint a valóság?(1.9jtd)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.