Forum >> 159

KollerT29-12-2014 19:55:35 // 62783
Sziasztok,

Tudom galád vagyok, de befagyott az ablakmosóm. :(
Véletlen nem cseréltem ki fagyállóra, volt már valakinek ilyen probléméja?
Piritu - 1.000.00029-12-2014 18:11:00 // 62782
Azért megvárnám a tankolást :-)
A 156-om ilyen szempontból király volt. Átlagosan 1-1,5 literrel alacsonyabb fogyasztást dobott a comp, mint a kút. Lehetett nyugodtan mutogatni :-)
mzo29-12-2014 17:49:53 // 62781
Ma a Nemet baratom -a Vectras- vezette az Alfat, es kb ugyan arra jutott mint en: az Alfa sportosabb, kemenyebb direktebb kormany, erzekenyebb gazpedal, picit halkabb, sokkal premiumabb, mint a Vectra. Azt mondta igazi pilota auto. :) viszont erdekes a valtojanal nem erezte azt a kulonbseget amit en. Jah igen a fogyasztasban viszont erezheto kulonbseg alakult ki mara. Ugyanazon az utvonalon megyunk mar 4 napja es majd ket literrel kevesebbet fogyasztott a Vectra. Nekem 9,3 neki 7,6!
Haddel29-12-2014 17:40:47 // 62780
Le kell venni a rendszámtáblát kerettel együtt,utána tudod kivenni az izzót. Érdemes mind a kettőt kicserélni. W5W izzó kell bele,ha jól emlékszem.
Haddel29-12-2014 17:37:33 // 62779
Valami költséghatékonyabb megoldást keresnék. 😃
Rivers29-12-2014 16:17:54 // 62778
Sziasztok!
Múltkor olvastam valakinél a rendszámtábla világítás cseréjét,csak már nem tudom kinél,tudnátok ebben segíteni,mivel sajnos most nálam is aktuális lett.
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2014 13:04:42 // 62777
gyáriban van...kb 100e
Haddel29-12-2014 12:35:44 // 62776
Xenon. hu-n vettem egy xenon szettet, de ami ott volt spriccni,az nem tetszett.
Haddel29-12-2014 12:31:49 // 62775
Honnan lehet vajon olyan fényszórómosó spricnit venni,mint ami a gyári xenonoshoz van?
Dömpi (il dottore)29-12-2014 12:22:43 // 62774
Semmi, még mutatóban sem :(
Piritu - 1.000.00029-12-2014 11:33:24 // 62773
Kihasználva a magyar útviszonyokat (értsd alatta, hogy nem foglalkoznak vele és tükörjéggé lesz taposva a hó) kerültünk megint egyet, de most már kikapcsolt stabilizátorral. Kézifékkel nagyon jól irányítható a vas. Könnyedén lehet kilinccsel előre kanyarodni! Szinte hihetetlen, hogy milyen hamar helyreáll a hátsó tapadás, ha elengedem a kéziféket. :-)))))
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2014 09:04:24 // 62772
harmadik kép bal oldalon a szívókönyök mellett
Liquid28-12-2014 22:25:47 // 62771
No az nemtommilyen, mert ki kell kapcsolnom ahhoz hogy engedjen játszani :) Gyönyörűen körbe lehet driftelni a körforgalmat, kezdem megtanulni... :) Imádom!
Liquid28-12-2014 22:23:53 // 62770
a ink nem műxik, de qurva drága volt szerintem. Ennyiért már majdnem belefér egy MES licensz is.
Liquid28-12-2014 22:22:04 // 62769
itt is esett pár centi, meg is maradt. Délután kocsikáztam is egyet :)
Alejandro28-12-2014 21:40:50 // 62768
Segíts Erhard, nem lelem... készítettem képeket a feltételezett célterületről
(és a másik oldalról is)! :)
David | Centocinquantanove28-12-2014 21:06:55 // 62767
Hát igen, bár lehet hogy én vagyok a béna, de a letaposott havas úton a kipörgésgátló meg a VDC úgy egyben szinte semmit nem engedett nekem.
Próbáltam kettesből padló, kormányon lendületes irányváltások, de vagy én vagyok tényleg béna az ilyesmihez, vagy a VDC ennyire vigyáz ránk.
David | Centocinquantanove28-12-2014 21:04:12 // 62766
Lámpa ügyben lehet hogy meg kéne polírozni a szemeit az autódnak. Nincsenek nagyon felpattogva a "lencséid" ?
Én sem azt mondom hogy ász a világítás, de egy emelt fényerejű cucc van nekem is, és 1-es állásban teljesen jó...
Meg szerintem becsapós is, mert vannak olyan autók amiknek akkora a lámpateste mint egy kistévé és az érzetre több fényt ad, pedig a valóságban meg nem.
A relatíve kicsi 159 tompított fényszóró nem szórja annyira a fényt, sokkal inkább koncentrált, de területileg kisebb helyre összpontosítva.
droberto28-12-2014 20:37:26 // 62765
Én a Dacia-ban kikapcsoltam, de az első csúszás után visszakapcsolja, mert azt hiszi vészhelyzet van. :(
Sokkal kevesebb csúszkálást engedélyez mint a VDC.
Egyébként én azt vettem észre, hogy nem nagyon kívánja az ötvenkilenc a driftet.
Piritu - 1.000.00028-12-2014 19:54:28 // 62764
Csúszkáltunk egyet a Párduccal. Király a menetstabilizátor, ahogy befordítja a kocsit a kanyarban :-)
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2014 19:02:02 // 62763
a vezérlés felől bocsi :)
Alejandro28-12-2014 18:56:54 // 62762
közben megnéztem, de nem találtam a map szenzort... a szívócsonk körül sehol sem. kéne az autóhoz egy térkép...:D
Alejandro28-12-2014 18:42:01 // 62761
nem túl pozitív...:(
Marcox28-12-2014 18:41:09 // 62760
Nah rendeltem :)
Kábelest, de veszek mellé bt-st vagy wifi-st is.
12+posta, mo-i, 1 év garival.

Innen rendeltem
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2014 18:24:47 // 62759
egy mai modern benzines nem sokban különbözik egy dejzeltől csak az üzemanyag más, meg a fogyasztás :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2014 18:21:11 // 62758
a szívósor bal oldalán
Alejandro28-12-2014 18:11:31 // 62757
csupa meglepetés az élet...

azt hittem a map és maf szenzorokat egy autóban nemigen használják, de nem tudhatom.

ha viszont van benne map is akkor adódik a kérdés, hol találom? :)
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2014 17:44:21 // 62756
biztos hogy van benne mivel ott is változtatják a levegő beáramoltatást ...
Alejandro28-12-2014 17:31:26 // 62755
Hölgyek-Urak!

Lehet hogy blőd a kérdés, de:

- benzines 159-esben ugye nincs MAP szenzor, csak MAF, alias légtömegmérő?

Köszi!
tdemeter28-12-2014 16:08:36 // 62753




Hihihi
'''''28-12-2014 14:18:04 // 62752
Volt ti felni 18-ban?
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2014 13:37:49 // 62751
annak ugyan az pedig, házon belül a kaszni más...max a szoftver van butítva ne hogy már ugyan annyi legyen a lóerő :)
droberto28-12-2014 13:27:34 // 62750
Kívülről még a Bravo-nak is másnak tünik a turbója.
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2014 12:52:56 // 62749
nem ugyan az pedig, mindenki hozza a saját fejlesztését...kb olyan mint pl az F1-ben a Ferrari motoros csapatok a blokk ua a többi saját...
mzo28-12-2014 12:31:01 // 62748
Nem ugyanaz a turbó váltó stb? Hmm az érdekes, én úgy tudtam megegyezik minden. Max ahogy írtad is elektronikai téren gondoltam eltérést. De mechanikailag nem.
Szabolcs 15928-12-2014 12:21:28 // 62747
Xenon 159 cool nekem nincs gond a látási viszonyokkal inkább a szembejövő villogat hogy vegyem le a reflektort pedig csak tompított ön megyek :)
mzo28-12-2014 12:19:05 // 62746
Persze a gumik miatt is lehet könnyebb a kormányzás, -ezért is írtam a méretet- bár érdekes módon nem néz ki (nagyon) :) hülyén vele az autó. Legalább is ránézésre semmi fura. Vectra. :)
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2014 12:18:14 // 62745
s emlékeim szerint még a turbó sem ugyan az...
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2014 12:16:06 // 62744
attól hogy ugyan az a blokk a motorvezérlése (lmm, comp), váltója teljesen más...opelre hangolva
mzo28-12-2014 12:10:42 // 62743
Ez nem befecskendező hang, hanem egyszerűen keményebb hangja van a motornak hidegen. És ez az utastérből is hallható. Üa ugyanaz mint nekem, mert itt tankoltak a Mol kúton amikor megérkeztek. :)
A turbó fütyülést pedig hideg motorra, nem használatra értettem, nekem -mint sokan másoknak is itt- hideg motornál jól hallhatóan fütyül a turbója, a legkisebb gázpedál nyomásra ill lassú haladáskor is. Ez hang egy két perc után már nem tapasztalható, melegen meg pláne nem.
A lámpám tökéletesen van belőve, sajnos az 59-é sztem alapból gyenge. Annó mikor megvettem, komolyan megijedtem, hogy úristen ez ennyire ....? Aztán vettem bele növelt fényerejű izzókat, azóta nagyjából oké, de még így is csak elégségesnek mondanám.
Fogyasztásban lehet hogy csal a komp, de mivel komp adatokat hasonlítok össze, így az Alfáé is csal (hat) szóval Comp adatok alapján kevesebbet fogyaszt a Vectra.
A Vectra súlya papíron 1520 kg míg az Alfám papíron 1545 Kg (ami a valóságban inkább 1700 Kg körül van ugye) ami valóban elhanyagolható különbség, de érzésre, mozgásra könnyebnek érződik a Vectra. Szvsz biztos van eltérés a Vectra papíron szereplő és a valósgos súlyadatai között is, kérdés hogy mennyi. Van autógyártó akik több száz kg-om csalnak, pl Ford Alfa stb, és vannak akik meg pár 10 kg-om, pl Peugeot Mazda stb...
imi15628-12-2014 11:27:14 // 62742
Üdv Cartársak:-)!
Nyugaton szépen behavaztunk:-/!
Liquid28-12-2014 10:27:00 // 62741
a könnyebb kormány nem jó, ez a túlszervózás eredménye. A Pandáét is egy ujjal lehet tekerni mégse jó. A könnyedebb érzést szerintem a virsligumik adták, mondjuk durva dolog egy ekkora súlyú autón ilyen keskeny kerék...
Piritu - 1.000.00028-12-2014 10:25:00 // 62740
Befecs hang - így van. A saját kocsimon is érezni a hangbeli különbséget.
Turbó - Nekem a 2.0 turbója új kora óta jól hallhatóan fütyül.
droberto28-12-2014 10:13:11 // 62739
Egyébként a Vectra sem éppen pehelysúlyú. Papíron 1.592 kg. A Valóságban pedig szerintem simán lehet több mint a 159, mert a GM szeret hantázgatni a tömeget illetően.
droberto28-12-2014 09:57:47 // 62738
Befecs hang - Nagyban függ, hogy milyen üa-al járnak, jártak vele. Ilyen különbséget, 159 és 159 közt is tapasztaltam már.
Kormány - Szétszervózott érzéketlen sz@r.
A turbó fütyülés/huhogás - szerintem leginkább használatfüggő.
Futómű - Kb. feleannyi helyen van - rövid pálcikákkal - a kasznihoz kapcsolva. Kisebb rugózatlan tömegű, ballonosabb gumikkal. Naná, hogy komfortosabb egyenesben.
Fogyasztás - Fene tudja mennyit csal abban a komp. :)
Lámpa - Neked jól be van állítva? Én tökéletesen elégedett vagyok, bár egy ici-picit felfelé világít.
Érdekes dolog a 159 halogén lámpájával kapcsolatban, hogy Userek fele elégedett, míg a többiek elégedetlenek. Bár ők biztos a Xenonhoz vannak szokva...

Egyébként köszi az érdekes összevetést.
mzo28-12-2014 09:39:46 // 62737
Sziasztok!
Tegnap volt szerencsém kipróbálni Német barátom Opel Vectráját, ugyanaz a motor váltó kombinációval, mint nekem van az 59-esben. Ugyanaz az évjárat, (2008) legutolsó szériás -már a cicaszemű- Vectra, abszolút megkímélve 77.000 km-errel (Alfám 125.000). Ami elsőre feltünt, hogy hatalmas átmérőjű a kormánykerék az Alfához képest, valamint hogy hidegen indítva halkabb a motorja, nem annyira kerregős, mint az Alfának. Egymás mellett állt a két autó és rendesen hallható volt hogy az Alfában ugyanaz a motor kicsit keményebben jár hidegen. Viszont pár perc és eltűnik a különbség, utána kívülről kb egyforma a hangjuk. Menet közben elsőre az tünt fel, hogy mennyivel könnyebb a kormánya mint az 59-esnek, aztán az hogy a váltója mintha kicsit direktebb, -vagy gyorsabb?- lenne, valamint D-be és R-be rakáskor, nem ránt egy picit sem az autón, míg az Alfáé egy icipicit igen. A gázpedál kicsit érzéketlenebb a Vectrában, hosszabb úton jár, valamint menet közben a motor kicsit zajosabb, és több a futóműzaj is. Érdekes módon ebben nem fütyül a turbó hidegen. :) A féken is meglepődtem, mert arra számítottam, hogy harapósabb lesz mint az Alfában, de nem, sőt valamiért fura picit nyúlós érzetet keltett. Pl a kis Corsánkaban ehhez képest vasmacska erejű fékek vannak. :) Ja és rohadt magasan volt a fékpedál a gázpedálhoz képest! Vagy háromszor belekapadt a lábam. Sztem konkrétan veszélyes. A futóműve jó volt, picit lágyabb, puhább, de nekem tetszett, bár igaz a Vectrán 195-ös téligumiszett volt épp, valszeg ez is közrejátszhatott az érzésben. Kicsit meg is hajtottam, padlózva érzésre kb egyformán megy a két autó. Tolnak mint a mozony. Ami szembetűnő volt még, hogy valahogy az egész autó könnyedebbnek érződött -talán játékosabbnak?- mint az Alfa. A saját autómba visszaülve egyből előjött, hogy azért érződik, hogy egy dögnehéz autóról van szó. Kicsit ahhoz tudnám hasonlítani, mintha sárban vagy hóban gurulna az Alfa a Vectrához képest. Persze nem kell nagy különbségre gondolni, de érezhető. Viszont az Alfa sokkal prémiumabb belül (külső dizájnt inkább nem is említem, mert a vectrát mindennek lehet nevezeni de szépnek nem), Az Alfába beülök és körbe ölel az autó, szinte egy vagyok vele, érzelmes sportos gyönyörű, teljesen más világ mint a Vectra ami ehhez képest egy Zsiguli. Más világ na. Fogyasztásban is jobb a Vectra (gondolom szintén a súlynak köszönhetően) Berlinből 5,7-es fogyasztással jöttek telepakolva 140- tempomat ahol lehet, míg itt a városban nullázás után 7,9-et mutat a műszer 3-om nap után. Összegezve ami a Vectrában tetszett az a váltó és a futómű.Nem félre érteni, az 59-nek jobb futóműve van, de a Bp harctéren jó volt a Vectra is. Ja és a világítása, na az gyerekek marha jó, igaz hogy xenon, de ehhez képest az Alfa lámpája kb egy gyertyának felel meg. Na azt az egyet irigylem. Mást nem.
avvocato28-12-2014 09:35:11 // 62736
Az olajhőfokmérőnek magasabban kell állnia 100-nál, legalábbis, ha bemelegedett és mész 140-el, akkor feljebb kell kúsznia a mutatónak.
'''''28-12-2014 07:58:55 // 62735
Én örültem a találkozásnak!
Jupiter15527-12-2014 23:58:00 // 62734
Igen. 10 éve hordom hozzá az Alfáinkat, soha nem csalódtam benne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.