Forum >> 159

dev16610-11-2014 20:10:54 // 61233
sztem is van összefüggés. a tőcsavarok is törnek
szintén nem magam találtam ki, minden szerelő erre panaszkodik, ahogy a lapátokra is.
Piritu - 1.000.00010-11-2014 20:09:56 // 61232
Nem nekem kell jobban aludni, csak felesleges ekkora parát kelteni.
Mielőtt megvettem a 159-et végigolvastam a topikot. Először az jött le, hogy ilyet nem szabad venni. Aztán mégis egy qva jó kocsihoz jutottam hozzá.Azért mert nem cserélünk ki valamit, ami elromlott/elkopott nem a kocsiban kell keresni a hibát.
dev16610-11-2014 20:09:36 // 61231
addig nem lapozok vissza :)) ha megnézed, ezt csak feltételezésnek szántam, nem jártam utána. Függetlenül attól, hogy több hő fejlődik-e, a hengerfej veszélyben van. Vagy az is kopó alkatrész és cseréljük 80e-ként? :))
forrasr10-11-2014 20:08:31 // 61230
azt nem tudom miért keletkezik több hő a motorban, de némi összefüggés lehet, hogy a dpf-eseknél fordul elő hengerfej probléma, meg leömlő repedés. Nem gondolnám, hogy maga a regeneráció, hanem az eltömődöttségből adódó lassabb kipufogógáz távozása, a regenerálás előtti eltömődöttebb állapotban.
dev16610-11-2014 20:07:03 // 61229
annyiban igazad van, hogy tekinthetjük a szívósort kopó alkatrésznek és ugyanúgy cserélgetni kell, mint az EGR-t vagy az LMM-et. Csak az a baj, hogy ezt kevesen tudják.
dev16610-11-2014 20:02:11 // 61228
egy fórum, ahova 10-20 tulaj ír egy reprezentatív adathalmaz?
Piritu - 1.000.00010-11-2014 20:00:57 // 61227
"hibák összefüggnek a regen közbeni rendellenes hőfejlődéssel is" - Még mindig nem írtál a 60032-es hsz-emre választ, hogy miért is keletkezik több meleg regenkor a motorban, ha a katalizátor emeli a hőmérsékletet?
dev16610-11-2014 19:58:55 // 61226
" ITT senki sem hallott még ilyet, pedig vagyunk páran." ok, ha ettől jobban alszol.:))
de attól, hogy leírod, még nem lesz igaz. Olyannyira, hogy ITT is olvastam már erről.
Ez egy valós probléma, olyannyira, hogy a gyár többször is módosította szívósort emiatt, de mindegy mert addigra legyártottak már belőle néhány tízezret szarul.
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2014 19:54:06 // 61225
miért szoktam? :DDDD
cefet :P
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2014 19:53:18 // 61224
80e km-rel vettem 180e-rel adtam el a 2,4-et nekem ilyen hibák nem voltak.... az hogy sokan nem cserélik ki a szívósort vagy nem tesznek ellene, hogy tönkre menjen nem az autó hibája, kopó alkatrész cserélni kellene...lassan ott járunk hogy nem cserél valaki olajat és jaj 50e km-nél beadta a kulcsot, milyen szar az Alfa?
Nem tudom mekkora a kereslet az 1.9 vagy a 2,4-es blokkokra de csak itt a "kemény" magból kiindulva nem igazán cserélt senki sem blokkot...
Piritu - 1.000.00010-11-2014 19:52:34 // 61223
"a 2.0-nál meg az EGR hűtéshez kapcsolódó hibák miatt elfolyhat a víz menet közben. " - viszont most hogy már tudunk a dologról inkább azt kellene hajtogatnod, hogy 80ezrenként cserélje ki mindenki azt a bizonyos fedelet, mielőtt elreped. Anno nekem az volt az első, hogy figyelmeztettem, akit tudtam. Aztán a tulaj majd eldöntheti, hogy mit csinál. Az Erhard féle esetben is inkább a megoldáson kellene dolgozni, esetleg utána nézni, hogy nem változtatott-e a gyár.
"szívósori lapátok leszakadása borítékolható" - Látom ettől se tudsz elszakadni. Ez csak a te gondolatvilágodban van így. ITT senki sem hallott még ilyet, pedig vagyunk páran.
Shadin10-11-2014 19:47:55 // 61222
Most kötexel :-D
dev16610-11-2014 19:42:14 // 61221
Kérdezz meg erről egy tetszőleges alfás szerelőt, arról is, hogy hány 159-ben cseréltek motort a lapátkák leszakadása vagy más fatális hiba miatt és hogy mekkora a kereslet a bontott 1.9 és 2.4 motorokra (és emiatt nem is olcsók). Azt se felejtsük el, hogy sok 2.4 100e-ig sem bírta és garanciában kapott új motort vagy hengerfejet. Több így hirdetett autóval is találkoztam már.

Hogy mi ritka és mi nem, az relatív. Az biztos, hogy más JTD-khez képest a 159/Brera motorjai lényegesen veszélyeztetettebbek.
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2014 19:12:07 // 61220
teljességgel egyetértek veled, pár embernek elment a vize és HF-es lett a gép...abszolúte nem nevezhető típushibának a 2,4-nél nagyon ritka esetek ezek...jópárunknak volt, van 2,4-se és nem volt semmi ilyen hiba...az 1.9-es is megbízható ilyen szempontból...
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2014 19:04:18 // 61218
milyen mérés? kivetted a porlasztókat és elvitted beméretni?
Haddel10-11-2014 18:56:40 // 61217
Amúgy nekem is bogarat ültetetek a fülembe,venni is fogok Egr hütőt,és kicserélem.
Shadin10-11-2014 17:46:58 // 61216
A Xado az mérésen alapul, a többihez meg elég érzékeny/figyelmes vagyok. :-(
Giuntini10-11-2014 17:06:21 // 61215
Ezért nem is mertem megjátszani a bontott motort. Szatyival is megrágtuk a témát. Mi van akkor, ha az is 5000 km múlva szétesik. Ez az egyetlen megoldás, bár nem gondoltam, hogy ahogy egyre jobban ásunk bele a dolgokba, ennyi minden derül ki. Én mindenkinek azt javasolom, aki 2.4-en gondolkozik, hogy vásárlás után vegye le a hf-et, Meg kell nézni hogy mi van ott, és egy százasból meg is ússza, ha nincs szerencséje. De ha megtörténik a baj, akkor már késő, mennek a százezrek.
dev16610-11-2014 16:51:52 // 61214
Nem hiszem, hogy erre bárki is megbízható választ tudna adni. Ha tényleg annyival jobb a fémlapátos szívósor és a tiédbe most az kerül be, akkor elvileg arról le a gond. A hengerfejnek sokféle baja tud lenni (repedés, vetemedés, tömítés), de gyanítom, hogy ezek a hibák összefüggnek a regen közbeni rendellenes hőfejlődéssel is, ugyanis ezt a hf-et nem DPF-es motorokhoz tervezték. Ez csak tipp persze, de az ember keresi az okokat, miért van olyan sok motorcserés, hf felújított 1.9, 2.4 a 159-ekben, miközben más, nem EURO4-es típusokban ez nem fordul elő.

Szvsz nincs okod aggodalomra egy gyakorlatilag új motornál, de ha tényleg 200ekm-re tervezel vele, akkor a DPF-től is szabadulj meg. Azon kívül, h nem füstöl láthatóan az autó semmilyen előnye nincs, hátránya viszont annál több (regen, olajhígulás, nem látod füstöl-e az autó,így nem veszed észre időben a hibákat, pl turbó, EGR, LMM, stb.).
Giuntini10-11-2014 16:25:18 // 61213
Szerinted ezek a hibák amiket leírsz mennyire gyakoriak a 2.4-nél. Az enyémben 205ezernél történt ez a hiba. A szívósor ezer százalék, hogy eredeti volt, de a hf már le volt véve. Sajnos nekem tulajdonképpen egy vadonatúj motorom lesz. Mit várhatok az elkövetkezendő mondjuk 200ezer kilométeren? Minden tömítés új lesz, a motor +4-re lesz fúrva. A többi alkatrész is érkezőben van, utána kezdődhet a motor összeépítése. Vezérlés, vízpumpa is ki lesz cserélve.
dev16610-11-2014 16:14:44 // 61212
Eper szerint 2008-ban volt a váltás (onnantól más a szívósor cikkszáma a 2.4-nél) és sanszos, hogy legyártott 1.9 és 2.4 dízelek nagy része 2008-ban vagy azelőtt készült, mert a végén nagyon kicsi volt már a kereslet ezekre a motorokra, szóval ez nem vigasz. A probléma súlyát jól jelzi, hogy többször módosítani kellett a szívósoron a modell életciklusa alatt.

A HF hibák meg azért is bosszantók, mert 166-osokba, Thesis-ekbe és 156-osokba tett 20 szelepes 2.4-eseknél hb gondokról abszolút nem hallani (nekem is volt már több ilyen motoros autóm), tehát ez a hibaforrás újonnan került be. Szándékos vagy spóroltak hf anyagán?
Csabi10-11-2014 15:36:50 // 61211
A szívósori lapátkák 2007-ig érdekesek, azután javítottak a konstrukción...2,4nél konkrétan fémlapátokra cseréltek, amikkel semmi gond nincs...
A HF hibákat sem érdemes szerintem általánosítani, tény h előfordulnak, de azért nem tömegével előforduló hibajelenség....
dev16610-11-2014 15:07:37 // 61210
Félreértesz. Nem a CR motorokról van szó általában, hanem 159-be rakott kormosokról. Az EURO4-es JTD-k olyan alacsonyra tették a mércét megbízhatóság terén a korábbi JTD-khez képest a szándékosan, spórolási célból vagy sietség miatt elrejtett szarvashibákkal, hogy ha TBi-ről kiderül, hogy problémás, még akkor is jobban jár vele az új tulaj, mert nem ül egy időzített bombán (szívósori lapátok leszakadása borítékolható, hf gondok jellemzők az EURO4-eseken) a 2.0-nál meg az EGR hűtéshez kapcsolódó hibák miatt elfolyhat a víz menet közben. Nálam ezzel a messziről kerülendő kategóriába avanzsáltak EURO4 1.9, 2.4 és az EURO5 2.0 motorok, mert ha nem alattam fossa el magát, akkor megtette ezt már korábban valakinél, aki ki tudja hogy hozta helyre utána.

Arról meg nem is beszélve, hogy a gyár által előírt olajok kedveznek a DPF-nek, de az EURO4-es motorokat 5W-40-es olajhoz tervezték, mindez 30e olajcsereperiódussal párosítva, szintén semmi jót nem sejtet az autók első 100-200ekm-re nézve, mielőtt az országba érkeznének.
Liquid10-11-2014 14:50:36 // 61209
talán egy talicskában :)
Kéne bele egy GTA motor...
gpek10-11-2014 14:38:53 // 61208
Miben nincs?
Liquid10-11-2014 14:28:20 // 61207
azért a JTS-ben is van szopáslehetőség :)
gpek10-11-2014 14:00:12 // 61206
Én pont ezek miatt vettem az 1,9 JTS-t. Tibi-re nem volt pénzem (ennyit sajnáltam érte), kevés is róla az infó. A sima 1,8 5 seb. meg azt mondják kicsi bele. 2.2-t meg szomjas és nincs akkora különbség az 1,9-hez képest.

Egyelőre nem tudom jól döntöttem-e általában bizalmatlan ember vagyok, szóval majd 100K km után kiderül :)
MatthewGT10-11-2014 13:30:38 // 61205
Nekünk aza fehér gyűrű el volt törve semmi extra bele van gyárilag is ragasztva a szívócsőbe! Meg lett ragasztva két komponensűvel mert falsot szívott a légtömegmérő...
.......................10-11-2014 13:24:24 // 61204
Anno az adagolós diesel mercisek mondták,h a CR motorok á azok majd kifekszenek hamar
Ma meg benne van a Taxikban ugyanugy 700 ezer,fasza motorral
Ennyit a nem bízokról...
.......................10-11-2014 13:21:01 // 61202
..majd akkor mondja valaki azt hogy pl a TBi jó,és ajánlott ha belehajtott 250 ezret,és nem volt bontva a motor.
Addig lutri ...
Csabi10-11-2014 13:15:46 // 61201
"azt javaslom vidd vissza ,mert ezt felújítás után nem kellene csinálnia"

Mind az öt injektor cseréje után +-0,2korrrekcióval is csinálta nálam, szóval nem csak az injektorok miatt lehet...
dev16610-11-2014 12:33:56 // 61200
tegyél hozzá még egy kicsit és orientálódj az 1750 TBi felé. egyébként szépeket találtál, de én már nem bízom EURO4-es JTD-kben, de mint kiderült a 2 literes is veszélyes.

A km állásokat szorozd kettővel. A dízeleket 200-250e km környékén adják tovább az első tulajok, pont amikor kezd drága lenni a fenntartásuk.
dev16610-11-2014 12:12:36 // 61199
Hát ez az, leírta, hogy az injektorok fel lettek újítva, méghozzá, ahogy nézem jóváhagyott Bosch szakműhelyben. Tudom, hogy ebben az országban becsszó vagy a jegyzőkönyv semmire sem garancia, de akkor is.

Nem tudni, hogy fogy-e a vize és könnyen lehet, hogy csak kezdeti stádiumban van a szivárgás, így csak kevés fogyott eddig. Én elébe mennék a nagyobb bajnak, ha tényleg jó nyomon járunk.

1 vagy több szakadt izzítógyertya nem lehet magyarázat, mert az izzítási hiba kevés fehér füstöt és kicsit lassabb indulást jelent, semmi egyebet. Főleg 10-15 fokban, alig van jelentősége.
DJ10-11-2014 11:43:37 // 61198
Sziasztok!

Vélemény ezekről?
Esetleg valaki ismeri valamelyiket?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.4_jtd_20v_q4_distinctive-8420881
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_progression__pdc_navi_6.seb-8421097
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive_ti-8028638
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive_bor_navi-8424205
Giuntini10-11-2014 11:05:08 // 61197
Én ezt arra írtam, amit dev166 írt. Nem nézte soha a kiegyenlítő szintjét.
.......................10-11-2014 10:32:47 // 61196
Az bele van műanyaghegesztve
De könnyen kitörik
Én cseréltem már azt a szívócsődarabot
yani🍀10-11-2014 10:23:01 // 61195
Én a csonk és a szívócső illesztésére gondoltam. A szívócsőbe egy fehér műanyagból készült csonk van beleillesztve. Az olajpára ott szivárog, nem a csonk és cső csatlakozásánál.
.......................10-11-2014 10:20:05 // 61194
Sima tömlő egy műanyag csonkon,

feszegetni nem érdemes ,de az olajpárával sem foglakozni
Esetleg egy jobb bilicset tehetsz rá..de minek ,ettől még hibátlanul megy
.......................10-11-2014 10:14:32 // 61193
De neki nem fogy a vize,
A füst és a darabos indulás ,lefulladás egyértelmű injektor gond
Vagy izzito gyertya
Giuntini10-11-2014 08:47:21 // 61192
Bocs hogy beleszólok, lehet hogy nem fogsz örülni amit most írok. Talán tudod az én estemet, és ezért írok hogy ez nehogy megtörténjen veled. A 2.4 ahogy most már tudom eléggé problémás a hengerfejre. Én neked annyit mondok hogyha csipegeti a vizet, és nincs szivárgás nagyon gyorsan vidd el és vetesd le a hengerfejet. Ha én erre jobban figyeltem volna, ma nincs ez a motorkraft. Semmi jel nem volt csak az, hogy időnként mondjuk 2000 km-enként utána kellett tölteni a kiegyenlítőbe. Ha tiednek is valami gond van a hf-el, és egy pillanat alatt megreped, vagy átszakad benne valami, nincs az a gondviselés ami megmenti a motorodat. Mire félre tudsz állni már vége. Ez csak egy jótanács.
yani🍀10-11-2014 08:42:15 // 61191
]Valaki tudja esetleg milyen megoldással van a kartergázcső csatlakozó csonkja a szívócsőbe rögzítve? Enyhe olajfilm van körbe, ezért gondolom valamilyen O gyűrű lehet benne, de nem akarom feszegetni, mert nem tudom mi van a belső oldalán.
.......................10-11-2014 07:18:44 // 61190
Ilyet még a Rail csövön lévő nyomás szabályzószelep is tud okozni,
Ha rosszul zár ide oda mászkál a rail nyomás

Ami furi ,felújítottak 2 injektort ? a többit miért nem?
mérési jegyzőkönyv van?

azt javaslom vidd vissza ,mert ezt felújítás után nem kellene csinálnia
.......................10-11-2014 07:06:01 // 61189
Nekem is füstölt fehéren indításkor,porlasztó felújítás után Ok
Csuklott is alapjáraton ,szívósor csere tisztára ,utána Ok
rángatott is kis gáznál ,EGR csere újra aztán Ok

A padlógázas autópálya kifejezetten jót tesz neki,
Utána frankó sima alapjárat ,semmi füst ,pedig csippes és No DPF
Huba10-11-2014 00:24:46 // 61188
Holnap megnézem, és tesztelem! Köszönöm a tanácsokat! írni fogok a tapasztalatokról!
Köszi!
dev16610-11-2014 00:22:58 // 61187
ha huzamosabb ideje fennáll a probléma és tényleg víz szivárgása a gond, akkor kell lennie észrevehető csökkenésnek a hűtővíz szintjében. Bár ha sosem nézegetted, akkor nincs mihez viszonyítani sajnos.

Nem járkál a vízszint a tartályban, ha jár a motor?
Huba10-11-2014 00:18:19 // 61186
Hogy lehet kizárni? Hogy tudjam eszi-e a vizet, nem kell járnom vele? Van rá valami mód, amivel ellenőrizni lehet?
dev16610-11-2014 00:15:09 // 61185
A világos, fehéres füst két dolgot jelenthet: olajpáraként távozó elégetlen gázolaj vagy vízgőz. Az előbbi rossz izzítógyertyák miatt, az utóbbi és ez a veszélyesebb égéstérbe kerülő víz miatt fordul elő.

Nem akarlak ráparáztatni, de én nem használnám, ameddig nincs kizárva a hf probléma. ha tényleg vizet nyel szegény, akkor bármikor kilehelheti a lelkét (a víz nem nyomható össze :(().
Huba10-11-2014 00:09:22 // 61184
A rángatás miatt lettek kivéve. Kettőt felújítottak, hármat tisztítottak, és beállítottak. A füst világos, és rángatással jár, néha le is fullad mindjárt. Ha nem áll 6-7 órát az autó, akkor nem csinálja. Van benne DPF.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.