Forum >> 159

David | Centocinquantanove04-03-2014 13:27:28 // 49416
Azt honnan tudom meg, hogy a fékrendszerem brembo vagy ATE? Lehet más is?
mzo04-03-2014 13:13:21 // 49415
Ha minden jol megy meg ket het es szogre akasztom az enyemet is. A helye mar megvan... :)
mex8604-03-2014 13:12:22 // 49414
na Pityukoma sztorija volt az utolsó lökés ahhoz hogy számüzzem a szüröt.
inkább ültetek pár fát.
mzo04-03-2014 12:59:54 // 49413
Holnap en is lekapom rola az akksi sarut hatha az rendbeteszi.
Erhard 242 (Pure Energy)04-03-2014 12:58:04 // 49412
naaa és mi lesz a tüdőrákkal, az allergiával meg úgy egyébként a világbékével? :PPP
David | Centocinquantanove04-03-2014 12:38:42 // 49411
Ha nem vagyok indiszkrét, akkor honnan és mennyiért sikerült?
Nekem is ebben a témában kell mozognom az elkövetkezendő 1-2 hétben.
Liquid04-03-2014 12:23:38 // 49410
elképesztő mennyi szopás van ezzel a sz@r dpf-fel, nagyon nem bánom hogy az enyémben nincs...
Pityukoma04-03-2014 12:22:28 // 49409
Tegnap megrendeltem a nyári gumikat. Ez mellett döntöttem: Continental PremiumContact 5 215/55R16 93V. Remélem nem okoz csalódást:-)
Pityukoma04-03-2014 12:15:39 // 49408
Sziasztok:-)
Csak hogy ne maradjak inaktív a DPF témában leírom a tegnapi estem a "szeretett" szűrőnkkel: Éjszaka hazafelé észrevettem hogy elkezdte a regent. Persze most is mint mindig, akkor mikor már megállok a ház előtt. No akkor egy rüki és irány a jól kitapasztalt útvonalamon. Most ahogy írtátok is, a közlekedési szabályokat betartva olyan 2500-3000fordulat között tartottam a vasat. A ciklus végén pedig dobott egy Have engine checked üzit és a mil lámpa is virított. Már nem volt kedvem vele foglalkozni akkor. Ma reggel indít -a kis lámpa szépen virít-. FES rádug -kiolvas- nyomás érzékelő tartományon kívül. kitöröltem, azóta semmi:-) Egész délelőtt városoztam, ha gond lenne biztos visszaadná. Idáig nem tartottam közel állandó fordulaton a mocit, csak egy kicsivel pörgősebben használtam a regen alatt -vagy úgy is mondhatnám hogy meghúzgáltam az oroszlán bajszát. Azt hiszem visszatérek a bevett szokásomhoz:-) Ezzel + csak az a baj hogy a sünök nem alszanak :-(

Szerintem ezek az értékek nem rosszak egy full (kül) városi használat után. Már alig várom hogy jöjjön az az igazán kirándulós idő mikor végre ismét elemében lehet a pályán.
vzolee04-03-2014 12:06:28 // 49407
Én még mindig ott vagyok leragadva, hogy elmaradt a tél :/
vzolee04-03-2014 12:02:49 // 49406
17-es kereket én is keresek, még mindig :)
vzolee04-03-2014 12:02:22 // 49405
Tavaly nekem is lefagyott, kivettem a kulcsot és ugyanúgy szólt a rádió tovább. Sehogy sem lehetett kikapcsolni, így az akku sarut le kellett venni. Azóta viszont nem csinált ilyet. Régebben az SD kártyával volt baja, néha hibásnak érzékelte, valszeg azért is fagyott le.
vzolee04-03-2014 11:59:01 // 49404
Én amikor nem sietek és eszembe jut, 4.ben szoktam 3000-3250es fordulaton menni autópályán bő tíz percig. Az óra szerint nekem kb 120-130. Aztán meg a fene tudja, hogy jó-e :) A dpf-em nem tömődött még el, FES/MES-em nincs, így nem is szoktam nézegetni. Egyszer Szamosiék nekem is csináltak egy kényszerített regent önszorgalomból, de sem előtte, sem utána nem volt vele gondom.
mex8604-03-2014 11:10:08 // 49403
a turboval jot teszel ha igy järsz el, de hogy a dpf-nek mi a jó?
igazából valamelyiknek mindenképp rosszabb lesz ha a másiknak jobb....
Giuntini04-03-2014 10:00:54 // 49402
Amikor ez megtörtént veled, akkor magától mennyi km-enként regenerált? Rajta volt a szoftver frissítés?
Giuntini04-03-2014 09:33:33 // 49401
Nem is baj hogy nem Alfa márkajelzéssel fogják gyártani az új Spidert. Az Alfa maradjon Olaszországban. Jól teszik, hogy minden gyártás Olaszországban marad. Csak jöjjenek már az új típusok. Az viszont érdekes, hogy Genfben mutatják be, az új 4C spidert, és az Auto Bild meg sem említi az újdonságok között. Úgy látszik a VW nem képes megemészteni, hogy kirúgták őket. Nem tudnak még egy márkát tönkretenni. És nem üzletileg mondom, hanem az identitását.
Giuntini04-03-2014 09:26:47 // 49400
Ezek szerint korrektebb ugyanazzal a gázzal menni autópályán regenárálás alatt? Gondoltam, ha hétvégén elkapom a reg.-et, ki az automata kézibe, vissza 5-be, és 3000/ford. Ezek szerint, ahogy te mondod, ugyanúgy normál tempóban regenerálás alatt. Általában utazótempóm 150 környéki 2500/ ford.-nál. Akkor hagyjam ugyanígy re. alatt?
mex8604-03-2014 09:14:30 // 49399
még egy dolog amin nem szoktunk gondolkodni akkor amikor a dpf duguläsokrol beszélünk
mikor dugult a dpf, gondoljätok el mit vältozik az emap/imap arány, és az mit tesz a turboval... ilyenkor még nekiällunk taposni hogy tisztuljon
szerencsétlen tengelye mit kap...
még egy ok amiért mehet a polcra nälam a szürö...

volt mär turbotengelytörésem off-nál 2x is sajnos (egy 520d-nél vásárlás után 700km-el, megy egy 1.9tdi-nél ahol leragadt a geometria, chippes volt a kocsi igy nem tiltott be amikor tultöltött, t.nyomäsméröm meg nem volt ami figyelmeztetett volna), na az az igazi regeneráló füst ami oylankor van :D
Liquid04-03-2014 08:46:49 // 49398
az korrekt, nem volt hideg az autóban :D
Szabolcs 15904-03-2014 05:07:25 // 49397
Pótkerèk mellett el fèr a dugókulcs ,plusz 1 szàr a kitekerèshez 5 perc az egèsz úgyis meleg a kipufogó cső így könnyebben ki jön a csavar hideg csönël meg se probälom
droberto03-03-2014 23:34:55 // 49396
Én meg Szardíniába vágyom. :)
droberto03-03-2014 23:31:16 // 49395
A jó egy nyugis főút is, csak vissza kell tenni 4-be, a kedves közeg miatt. :) (Meg persze azért, hogy ne érj be túl hamar a következő településre vagy körforgóba)
Zsifi sw03-03-2014 23:30:25 // 49394
Ha már 48 °C, akkor ismét egy ilyen csodás helyen szeretnék lenni:

Jó éjt mindenkinek!
Giuntini03-03-2014 23:22:37 // 49393
Ugyanezt mondta a szerelőm, a forced regenről. Jobb időnként meghajtani, és lehetőleg autópályán regenerálni. De ugye nem vagyunk mindig autópályán.
droberto03-03-2014 23:19:57 // 49392
Erre inkább majd a Shadin fog válaszd adni, mert ő használja hasonló szakaszon.
Egyébként nem csak a távolság a lényeg. Fontos, az ECU-nak az is, hogy egyenletesen, magasabb fordulaton menjél.
Piritu - 1.000.00003-03-2014 23:15:30 // 49391
Jó éjt mindenkinek!

Egy kis nyáridézés :-)
Zsifi sw03-03-2014 23:11:03 // 49390
Holnap kérek egy időpontot, és megnézem "tüzetesebben" a dolgot.
Mivel nem én megyek vele napközben, így én se szeretném, ha egyszer csak leállna.
Mi számít még rövidtávnak? Napi szinten megyünk Kispest - Budaörs (25 km), Budaörs - Kispest (25 km) úton. Már mondtam páromnak, hogy reggelente picit pörgősebben menjen a kivezetőn, addigra úgyis eléri a rendes üzemi hőmérsékletet. Ez használhat?
droberto03-03-2014 23:04:27 // 49389
A kényszerített regenkor elér a szűrő egy olyan hőmérsékletet, aminek égése ilyen füsttel jár. Normál viszonyok között ezt (ha jól emlékszem rendre 630°C fölött) nehéz elérni. A Forced regen jó a szűrőnek, de rossz a motornak (terheletlenül pörög és nincs menetszél sem ami hűtse).
Ami meg az olajhígulást illeti, az csak akkor lép fel, ha regen közben leállítod, nem kell aggódj.
droberto03-03-2014 22:58:07 // 49388
A százalékos érték egy számolt adat. A fene tudja, hogy a nyomáskülönbségen kívül miből számolja. Két dolog viszont biztos:
- tényleg nem a % a mérvadó
- nálam a képletbe (amiből számolja a százalékot) a nem megszokott használati körülmények rondítottak bele.
Akkor váltottam ki az első pályamatricámat és több mint 1.200 km-t mentem vele kizárólag pályán. (Ha emlékeztem, még örömködtem is, hogy hosszútávon alig dugul a szűrő) Amikor jött a krach, 70 valahány százaléknál állt a tömődés, holott már tiszta korom lehetett. Sajna nem volt nálam Notebook, és a maradék 60 km pesti dugózás feltette az i-re a pontot. Elkezdetek rondán kalimpálni a dugók és a szelepek. Battára a Zolihoz limp módba, még leevickéltem, de itt már olyan szintű volt a dugulás, hogy már a kényszerített regen se futott le (Olyan magas volt a nyomáskülönbség, hogy biztonsági okokból leállt.). Onnan vészmódban már csak 20 km-t tudtam, jönni mikor a motor belefullad a saját kipufogógázába.
Kezdek biztos lenni abban, hogy a megoldás itt tényleg az SW Update, ami már korábbi eltömődési százaléknál megindítja a regenerációt. Kicsit biztonsági megoldás, de jobb mint fekve maradni.
droberto03-03-2014 22:58:03 // 49387
A 144600 szerintem a DPF csere volt.
A sok rövidtávra figyelned kell ezentúl.
droberto03-03-2014 22:57:59 // 49386
Fog neki, csak teremtse meg az ideális feltételeket.
Menjen egyenletesen hosszabb ideig.
droberto03-03-2014 22:57:57 // 49385
Már múltkor is kérdezni akartam... Gond esetén, hogyan tekered ki a csavart. Cipelsz magaddal egy méteres dugókulcs hosszabbítót? :)
Zsifi sw03-03-2014 22:53:50 // 49384
Akkor ez egy beépített bug, vagy features... :D
mzo03-03-2014 22:50:15 // 49383
Érdekes nekem is lefagyott a Blue&Me hétvégén...
Ákos (dewvil)03-03-2014 22:49:49 // 49382
passz. mert addig elvittek kintebbre. de 90%nal mar akad.
multkor kollegam csinalt zafira 1.9 motor ismert :-) ugy hogy mar gep sem engedte, kimos vegyszer es meg ugy is iszonyat fust jott ki.
mzo03-03-2014 22:46:19 // 49381
Neked amikor a Szamosiéknál csinálták volt füst? :)
Ákos (dewvil)03-03-2014 22:45:13 // 49380
ha a turbos akkor mindegy van e dpf ha game over fustol az barmivel. regeñeralasnal meg fust van gazdagon.
en amig ranyomok a tisytitasra addig elmegyek kavezni :-)
Ákos (dewvil)03-03-2014 22:40:20 // 49379
a sportwagonra tul konnyu lett volna gondolni:-) ez az. virus:-)
mzo03-03-2014 22:39:01 // 49378
Biztos nem a turbó, nekem semmi baja nincs a csigának. És ha az is lenne akkor nem csak kényszer regen alatt csinálná és nem csak 1-2 percig.
mzo03-03-2014 22:35:07 // 49377
Egyszer nekem is volt 100% felett, de a MES menűpontja szerint ez még normális. Egy napra rá regenerált és le is ment huszonvalahányra a %.
Egyébként ahogy néztem kb 80-90% tömítetségnél szokta elkezdeni a regent nagy átlagban.
mzo03-03-2014 22:31:46 // 49376
Pedig akkor csinálta nekem is, kb ugyanez volt mint a videón. Első egy két percben semmi, majd egyszercsak megjelent a kékesbarnás füst, majd újabb 1-2 perc és megszünt. Onnantól már nem látszott semmi. És mondom, ezt csak a kényszerített regennél láttam, a normál út közbeni regennél semmi füstöt nem látok soha. A kényszerítet regent a Szamosinál csinálta a szerelő, pedig én nem kértem, és a tömítettség %-os állapota se indokolta volna, egyszerűen csak úgy "önszorgalomból". És emlékszem még beszéltünk is a füstölésről, miközben folyt a kényszer regen, mondta hogy ez normális ilyenkor égeti ki a cuccot.
Piritu - 1.000.00003-03-2014 22:07:28 // 49375
A heveny Alfa vírus okozta fertőzés jele, hogy az sw-ről a SportWagon jut az ember eszébe :-D
Ákos (dewvil)03-03-2014 22:05:40 // 49374
na azt én is megnézettem, de nincs elérhető új verzió.
Ákos (dewvil)03-03-2014 22:04:15 // 49373
tényleg hétfő van....nyertél!:)
Ákos (dewvil)03-03-2014 21:54:49 // 49371
namá' megin' leragadtam...sw ellenőrzés? he? vagy hétfő van ennyire nekem?:)
Zsifi sw03-03-2014 21:53:27 // 49370
Én is keresek 17"-es de lehet inkább 18"-as gyári kerekeket. :)
dangerel03-03-2014 21:38:06 // 49369
Szia

A 16 -ost meghagyom télire.
Zsifi sw03-03-2014 21:35:05 // 49368
Hmmm... Nem akartam jobban leterhelni a srácokat, így is váratlanul állítottam be aznap este. Akkor kell egy sw ellenőrzés is, Z mestert úgyis hívom még a napokban, erre is rákérdezek, hogy mit szólna egy ilyen munkálathoz.
Csabi03-03-2014 21:32:49 // 49367
Amit írtál, én úgy értettem, h szerinted az erőltetett regen nem ér sokat mert ~90%-ról csak 70-re vitte le a dugulást...erre írtam amit...(ha nem így értetted akkor tényleg egyről beszéltünk, és tényleg hétfő van :) )

A nyomáskülönbséget érdemesebb nézni...
pl. nekem az eröltetett regen 127mbar ról levitte 55mbarra a DPF ellenállását....3500as fordulaton mérve... ergo teljesen kipucolta...
amit igazol ez az ábrácska is


Droberto eseténél amikor már annyira eldugult, h lefojtotta a motort, 800as fordulaton 116 mbar volt enki... ami az ábra szerint is durva dugulás

Ergo a százalékos érték arra jó, h tudd milyen távol vagy a következő regentől, de arról nem ad megbízható infót, h épp mennyire van eldugulva a DPF....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.