Forum >> 159

Svéd06-11-2013 19:09:13 // 43214
Kb 100 métert mentem,mert ott tudtam félre állni,aztán kikapcsolt klimával még 300 métert hazáig,elég büdös volt,(égett gumiszag).Az a baj,hogy besötétedett mire hazaértem.
.......................06-11-2013 19:06:08 // 43213
NEM a 2,4 más,
ott a generátort egy un, strech szíj hajtja
ha kikerülöd a klimát akkor nem lesz töltés Sem
Pityukoma06-11-2013 19:05:43 // 43212
Bocs ne figyeltem hogy a tiéd 2.4. Azon nem lehet kikerülni a klíma kompresszort.
Pityukoma06-11-2013 19:02:41 // 43211
Kimentem a garázsba, gyorsan megnéztem mi a dörgés. Elvileg egy rövidebb szíjjal ki lehet kerülni a klíma kompresszort. De én még nem hallottam klíma nélküli 59-ről (lehet hogy csak tudatlan vagyok). Hogy mekkora szíj kellene hozzá akkor, azt csak úgy tudod meg ha egy spárgával körbe méred. Ahhoz viszont hat kezednek kell lenni. A klíma kompr csatija is olyan helyen van hogy nem fért be a kezem. Úgyhogy marad a bizti kivétel ahogy Szosza írta. SZVSZ le kellene venni a szíjat és megnézni a szabadon futását a görgőknek-tárcsáknak. Ha a kompr kuplungja ment tönkre akkor szikra esőt hány azonnal. Azt biztos hogy észre vetted volna. Én inkább magára a kompresszorra tippelnék. Ha kikapcsolás után "minden" működött rendben. Mennyit mentél így? nem égett meg a szíj? Nézd meg a belsejét hogy ragacsos-e. Én azt javallom hogy tegyél rá egy új szíjat (ha minden görgő-tárcsa ok) + vedd ki a biztit és úgy vágj neki az útnak.

Többiek? Vélemény?
Svéd06-11-2013 18:56:43 // 43210
Ha főtengely szíjtárcsa lenne,akkor nem javulna,ha kikapcsolom a klimát,nem?
Svéd06-11-2013 18:54:47 // 43209
Köszi srácok,közben már én is körbe jártam a témát.Most keresgélek másik klima kompot,egyenlöre egy felújitottat találtam 200€ ért.
Csabi06-11-2013 18:44:54 // 43207
gyorsabb voltál ! :)
Csabi06-11-2013 18:44:21 // 43206
Nem tudod kihagyni a klímát, mert közvetve a kompresszor szíjtárcsája hajtja meg a generátort...töltés nélkül nem sokáig jutnál.


Mindenekelőtt ellenőrizd a főtengely ékszíjtárcsát lehet az nyíródott el....én így jártam, a tünetek hasonlóak voltak...
.......................06-11-2013 18:40:07 // 43205

2,4jtdm szijak

itt látszik ,hogy a szijakat nem érdemes levenni,akkor elmegy minden a generátor is
Pityukoma06-11-2013 18:38:52 // 43204
Nekem tecccik ez is és Szosza féle is (Hsz43204). Bár a amit te tettél fel azt könnyebb tisztán tartani -nem egy utolsó szempont-.
Apámnak dupla küllős felnije van. No azzal mindig megszenvedek mire tisztává varázsolom. Komolyan mondom hogy csak fogkefe fér be a dupla küllők közé. Mondtam is az öregemnek hogy szép, szép de legközelebb gondoljon rám is mielőtt felnit vesz :-D
.......................06-11-2013 18:38:36 // 43203
ha jól értem ha nem megy a Klima,akkor semmi gond
akkor csak annyi a teendö ,hogy a klimát ne kapcsold be,vagy biztonság kedvéért lehúzod a csatiját,vagy a biztut kiveszed
a Klima tengelyén függetlenül forog a szíjtárcsa,és egy mágneskapcsoló kalcsolja rá a klimakompresszorra
ha az ékszíjtárcsa alatti csapágy halt meg akkor viszont peched van
Pityukoma06-11-2013 18:29:16 // 43202
Csak érdekességnek:

159 1.9 16V 215/55 R16 kerekekkel (az én verzióm). Jó ez a kis táblázat, köszi Szosza. Neked Sanyi pedig a váltó áttételekért köszi :-)
zoltankublik06-11-2013 18:25:30 // 43201
ennyiért nem sok, csak nekem nem tetszik:(
Alfonis06-11-2013 17:38:05 // 43200
ennyiér ez nem is sok nem?
nekem majdnem útba is esik :D
Svéd06-11-2013 17:24:51 // 43199
Ma a következő történt,városban haladtam,szépen kényelmesen,aztán ki akartam kerülni,egy parkoló autót,és nem fordult a kormány,majdnem belementem,egy szembe jövő autóba,félre áltam,belenéztem a motortérbe,és nem forogtak a szíjak,csak szakaszosan,kikapcsoltam a klimát,és ment a szervó.Gondolom,széthullot,a klima csapágy,vagy a kuplung,hétfön mennék haza,1200 km,kérdésem a következő:ki lehet e hagyni a körből a klimát,rövidebb szijjal,vagy muszáj lesz itt megcsináltatnom?
zoltankublik06-11-2013 17:05:54 // 43198
eddig az AMG tetszik a legjobban a 19-es TI felni után
.......................06-11-2013 16:51:24 // 43196
a 8,5 colra a 245 széles gumi kell
zoltankublik06-11-2013 16:46:47 // 43195
inkább 245-ön gondolkodom. 8.5 col széles felnin ez a méret mutat rendesen
zoltankublik06-11-2013 16:45:36 // 43194
de az, sajnos nem találok gyári felnit ezért más irányba gondolkodok. sajnos a másik 2 felni 9.5x19 ezért az nem fér el, úgyhogy most ilyen felnit keresek
.......................06-11-2013 16:45:06 // 43193
gumi?

225/40 R19
vagy 245/35R 19 ajánlom

a gyári 235/40R19 qrva drága,és ritka
.......................06-11-2013 16:42:38 // 43192
ez nem Mercedes felni?
olyan AMG s
.......................06-11-2013 16:41:35 // 43190
ez király,
hány coll ez?
zoltankublik06-11-2013 16:35:15 // 43189
lemaradt:D
zoltankublik06-11-2013 16:32:04 // 43188
Vélemény?
ValeRossi4606-11-2013 16:18:55 // 43187
Létezik,h szerviz intervallumon kívül kéri az olaj lecserélését?
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2013 15:47:27 // 43186
a harangház más az opelen...egyébként nem egy rossz váltó olajat kell benne cserélgetni 60e-ként és örökös
mex8606-11-2013 15:22:15 // 43185
váltó témába belemerültem én is picit.

most olvasom meglepetésre, 2.4jtdm-ben meg a 2.0jtdm-ben is F40 kódu GM-es váltó van, az 1.9ben vmi gyengébb.
de meglepö hogy a 2.0-ra is ugyanazt akasztottäk
hát ennek egyenlöre nem örülök az Opelos elöéletemre emlékezve, bär legaläbb több van bontva ha gáz van :D
.......................06-11-2013 14:59:20 // 43184
ami érekes 1. es ben csak 300Nm re van méretezve a váltó,
gondolom a motorelektronika korlátozza ,
vagy?

( igy már érthetö a gyengébb gyorsulás 0-100 ra)
.......................06-11-2013 14:51:30 // 43183
a témához kapcsolódik,váltók nyomatékbírása:
F40
Liquid06-11-2013 14:15:33 // 43182
elvben igen, kérdés az, hogy képes-e leforogni a 4000-et
David | Centocinquantanove06-11-2013 13:52:55 // 43181
Tehát akkor elméleti síkon a 159 1.9 8V 6. sebességben 4000 fordulaton 205 km/h-ra képes?
Liquid06-11-2013 13:46:18 // 43180
a program itt tökmindegy, az erő és a váltó áttételezése a lényeges.

végeztem egy kis kutatást:

159 2.4 20V TI kerekekkel


159 1.9 16V


159 1.9 8V


156 1.9 16V


156 1.9 8V
Laosz15606-11-2013 13:16:12 // 43179
Nekem is a 159es 1.9JTDm 8v-s,es siman megy 190-el,es az meg nem a vege. Semmi chip nincs benne,es DPF is megvan még.... :)
Shadin06-11-2013 13:09:44 // 43178
Ja. De majdnem mindegy. 156 1.9 8v 116LE könnyebb volt és jobban gyorsult de rövidebb volt a vége.
Roll198306-11-2013 13:07:28 // 43177
Nem is 8v-d van.
Roll198306-11-2013 13:06:43 // 43176
Ismerjük a gyorsulás és a végsebesség jelentését is. A beszélgetés a végsebesség firtatásánál indult, ahol fórumtárs írta, hogy 200, de még ment volna, illetve te is írtad, hogy 190, de hát még annyira ment volna. Én erre írtam, hogy kizárt, hogy hú de még ment volna, de a 200 is picit a hihetetlen kategóriába tartozik, mert az enyém is ezzel a motorral van szerelve, sokkal könnyebb, nincs dpf, ami fojtogatná az autót és épp, hogy megfutja óra szerint a 200-at.

Végsebessgénél számítana a 6-os váltó, de tapasztalatom szerint nem azért nem megyek én se gyorsabban mert leforog az ötödik sebesség, hanem elfogy az autó ereje, a 85kw itt már kevés a négyzetesen emelkedő légellenállás leküzdéséhez.

Szóval továbbra is hihetetlen a chippelés nélküli 190-200-at annyira túlfutó 250 kilóval nehezebb, dpf-es 1,9 8v-s repülő üzemmódban közlekedő 159.

De srácok, ha egy vw fórumra írjátok be természetesen mellétek állnék! De "itthoni" fórumon legyünk őszinték. :D
Shadin06-11-2013 13:06:00 // 43175
A 136 lovasom is megy 200-at gyári sw-vel.
vzolee06-11-2013 12:51:56 // 43174
Én elhiszem, hogy jobban kéne mennie, de az mégsem megy jobban. Persze, mint már írtam, lehet, hogy az a kocsi már egy öreg, leharcolt darab és azért lomhább ;)
Dömpi (il dottore)06-11-2013 12:50:38 // 43173
hogy értsd: blog1, 2, 3 (márha érdekel)
Dömpi (il dottore)06-11-2013 12:47:11 // 43172
Jövőre elviszem az Arkangyalt, aztán megnézzük.
Dömpi (il dottore)06-11-2013 12:45:36 // 43171
Más dolog a gyorsulás, és más a végsebesség.

Ráadásul a motor 1 dolog, de tutra más a váltó (és itt nem csak az 5 vs. 6 gangra gondolok), tutira más a turbó is, és más a kipuff rendszer is. A programról nem is beszélve. Biztosan nem ugyanaz a program van gyárilag sem írva a 156-osra, mint a 159-esre - annál is inkább, mert azért a két fejlesztés között eltelt néhány év, az informatika meg ugyebár jellemzően nem topog egy helyben.

SZVSZ a motor-ccm és a szelepek számának azonosságából meg némi súlykülömbözetből azért messzemenő következtetés nem vonható le.
Roll198306-11-2013 12:45:14 // 43170
Tudom, enyém 85kw-os.
Roll198306-11-2013 12:43:09 // 43169
Szerintem se megy el, azért írtam, hogy keresztbe lenyelem. :D Csak többen írták, hogy megfutja a 190-200 sőt még menne tovább is, és erre írtam, hogy hihetetlen lenne számomra ezzel a motorral.
ALFI15606-11-2013 12:36:20 // 43168
Egyértelmű,hogy nem megy el.Súly/lóerő aránya.Ráadásul az 56-ba 5-ös váltó van.Hosszabb fokozatok.Majdnem,hogy az 56 1.9 8V megy úgy mint az 59 16V.
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2013 12:23:30 // 43167
felejtős...a 150 lovas sem biztos, hogy elmegy a két autó között van némi 200-250kg különbség, nekem volt mindegyik 156 1.9 8V, 16V, 159 150le, 170le meg a 200le szóval van tapasztalat
vzolee06-11-2013 12:21:09 // 43166
Volt belőle 105, 110 és 115 Le is. Sógoromnak a 105-ös van és az érezhetően lomhább.
'''''06-11-2013 12:18:40 // 43165
Kaposon megmutathatták volna! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.