ez király,
hány coll ez?
Forum >> 159
.......................06-11-2013 16:41:35 // 43190
zoltankublik06-11-2013 16:35:15 // 43189
zoltankublik06-11-2013 16:32:04 // 43188
Vélemény?
ValeRossi4606-11-2013 16:18:55 // 43187
Létezik,h szerviz intervallumon kívül kéri az olaj lecserélését?
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2013 15:47:27 // 43186
a harangház más az opelen...egyébként nem egy rossz váltó olajat kell benne cserélgetni 60e-ként és örökös
mex8606-11-2013 15:22:15 // 43185
váltó témába belemerültem én is picit.
most olvasom meglepetésre, 2.4jtdm-ben meg a 2.0jtdm-ben is F40 kódu GM-es váltó van, az 1.9ben vmi gyengébb.
de meglepö hogy a 2.0-ra is ugyanazt akasztottäk
hát ennek egyenlöre nem örülök az Opelos elöéletemre emlékezve, bär legaläbb több van bontva ha gáz van :D
most olvasom meglepetésre, 2.4jtdm-ben meg a 2.0jtdm-ben is F40 kódu GM-es váltó van, az 1.9ben vmi gyengébb.
de meglepö hogy a 2.0-ra is ugyanazt akasztottäk
hát ennek egyenlöre nem örülök az Opelos elöéletemre emlékezve, bär legaläbb több van bontva ha gáz van :D
.......................06-11-2013 14:59:20 // 43184
ami érekes 1. es ben csak 300Nm re van méretezve a váltó,
gondolom a motorelektronika korlátozza ,
vagy?
( igy már érthetö a gyengébb gyorsulás 0-100 ra)
gondolom a motorelektronika korlátozza ,
vagy?
( igy már érthetö a gyengébb gyorsulás 0-100 ra)
.......................06-11-2013 14:51:30 // 43183
a témához kapcsolódik,váltók nyomatékbírása:
F40
F40
Liquid06-11-2013 14:15:33 // 43182
elvben igen, kérdés az, hogy képes-e leforogni a 4000-et
David | Centocinquantanove06-11-2013 13:52:55 // 43181
Tehát akkor elméleti síkon a 159 1.9 8V 6. sebességben 4000 fordulaton 205 km/h-ra képes?
Liquid06-11-2013 13:46:18 // 43180
Laosz15606-11-2013 13:16:12 // 43179
Nekem is a 159es 1.9JTDm 8v-s,es siman megy 190-el,es az meg nem a vege. Semmi chip nincs benne,es DPF is megvan még.... :)
Shadin06-11-2013 13:09:44 // 43178
Ja. De majdnem mindegy. 156 1.9 8v 116LE könnyebb volt és jobban gyorsult de rövidebb volt a vége.
Roll198306-11-2013 13:07:28 // 43177
Nem is 8v-d van.
Roll198306-11-2013 13:06:43 // 43176
Ismerjük a gyorsulás és a végsebesség jelentését is. A beszélgetés a végsebesség firtatásánál indult, ahol fórumtárs írta, hogy 200, de még ment volna, illetve te is írtad, hogy 190, de hát még annyira ment volna. Én erre írtam, hogy kizárt, hogy hú de még ment volna, de a 200 is picit a hihetetlen kategóriába tartozik, mert az enyém is ezzel a motorral van szerelve, sokkal könnyebb, nincs dpf, ami fojtogatná az autót és épp, hogy megfutja óra szerint a 200-at.
Végsebessgénél számítana a 6-os váltó, de tapasztalatom szerint nem azért nem megyek én se gyorsabban mert leforog az ötödik sebesség, hanem elfogy az autó ereje, a 85kw itt már kevés a négyzetesen emelkedő légellenállás leküzdéséhez.
Szóval továbbra is hihetetlen a chippelés nélküli 190-200-at annyira túlfutó 250 kilóval nehezebb, dpf-es 1,9 8v-s repülő üzemmódban közlekedő 159.
De srácok, ha egy vw fórumra írjátok be természetesen mellétek állnék! De "itthoni" fórumon legyünk őszinték. :D
Végsebessgénél számítana a 6-os váltó, de tapasztalatom szerint nem azért nem megyek én se gyorsabban mert leforog az ötödik sebesség, hanem elfogy az autó ereje, a 85kw itt már kevés a négyzetesen emelkedő légellenállás leküzdéséhez.
Szóval továbbra is hihetetlen a chippelés nélküli 190-200-at annyira túlfutó 250 kilóval nehezebb, dpf-es 1,9 8v-s repülő üzemmódban közlekedő 159.
De srácok, ha egy vw fórumra írjátok be természetesen mellétek állnék! De "itthoni" fórumon legyünk őszinték. :D
Shadin06-11-2013 13:06:00 // 43175
A 136 lovasom is megy 200-at gyári sw-vel.
vzolee06-11-2013 12:51:56 // 43174
Én elhiszem, hogy jobban kéne mennie, de az mégsem megy jobban. Persze, mint már írtam, lehet, hogy az a kocsi már egy öreg, leharcolt darab és azért lomhább ;)
Dömpi (il dottore)06-11-2013 12:50:38 // 43173
Dömpi (il dottore)06-11-2013 12:47:11 // 43172
Jövőre elviszem az Arkangyalt, aztán megnézzük.
Dömpi (il dottore)06-11-2013 12:45:36 // 43171
Más dolog a gyorsulás, és más a végsebesség.
Ráadásul a motor 1 dolog, de tutra más a váltó (és itt nem csak az 5 vs. 6 gangra gondolok), tutira más a turbó is, és más a kipuff rendszer is. A programról nem is beszélve. Biztosan nem ugyanaz a program van gyárilag sem írva a 156-osra, mint a 159-esre - annál is inkább, mert azért a két fejlesztés között eltelt néhány év, az informatika meg ugyebár jellemzően nem topog egy helyben.
SZVSZ a motor-ccm és a szelepek számának azonosságából meg némi súlykülömbözetből azért messzemenő következtetés nem vonható le.
Ráadásul a motor 1 dolog, de tutra más a váltó (és itt nem csak az 5 vs. 6 gangra gondolok), tutira más a turbó is, és más a kipuff rendszer is. A programról nem is beszélve. Biztosan nem ugyanaz a program van gyárilag sem írva a 156-osra, mint a 159-esre - annál is inkább, mert azért a két fejlesztés között eltelt néhány év, az informatika meg ugyebár jellemzően nem topog egy helyben.
SZVSZ a motor-ccm és a szelepek számának azonosságából meg némi súlykülömbözetből azért messzemenő következtetés nem vonható le.
Roll198306-11-2013 12:45:14 // 43170
Tudom, enyém 85kw-os.
Roll198306-11-2013 12:43:09 // 43169
Szerintem se megy el, azért írtam, hogy keresztbe lenyelem. :D Csak többen írták, hogy megfutja a 190-200 sőt még menne tovább is, és erre írtam, hogy hihetetlen lenne számomra ezzel a motorral.
ALFI15606-11-2013 12:36:20 // 43168
Egyértelmű,hogy nem megy el.Súly/lóerő aránya.Ráadásul az 56-ba 5-ös váltó van.Hosszabb fokozatok.Majdnem,hogy az 56 1.9 8V megy úgy mint az 59 16V.
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2013 12:23:30 // 43167
felejtős...a 150 lovas sem biztos, hogy elmegy a két autó között van némi 200-250kg különbség, nekem volt mindegyik 156 1.9 8V, 16V, 159 150le, 170le meg a 200le szóval van tapasztalat
vzolee06-11-2013 12:21:09 // 43166
Volt belőle 105, 110 és 115 Le is. Sógoromnak a 105-ös van és az érezhetően lomhább.
'''''06-11-2013 12:18:40 // 43165
Kaposon megmutathatták volna! :-)
Liquid06-11-2013 12:01:52 // 43164
hát az a fizika meghágása lenne :) mármint ha elmegy :D
ValeRossi4606-11-2013 11:39:55 // 43163
próba.......próba.......próbaaaaaaa.... :D
Roll198306-11-2013 11:32:31 // 43162
Ha chippelés mentes 59-es 1.9 8v elmegy a szintén chippelés mentes 1.9 8v 56 mellett, akkor keresztbe lenyelem az autómat! :)
Roll198306-11-2013 11:30:49 // 43161
" Amúgy lazán ment volna tovább, csak akkortájt bajlódtam a féltengelyeimmel"
vzolee06-11-2013 10:36:17 // 43160
Az enyém nem volt programozva és a 116LE-s változat. 200 fölött én sem száguldoztam vele, óra szerint mutatott 200at a 205/55 R16-os kerekekkel (120-nál kb 10 km/h-t csal az óra gps szerint). Mostanában viszont a lavina miatt nem hiszem, hogy újra kipróbálom :)
ValeRossi4606-11-2013 09:25:15 // 43159
Dömpi (il dottore)06-11-2013 09:03:15 // 43158
Amúgy tök jó lenne, ha a 2014-es VTT-re el tudnál jönni és kipróbálnád. Igazán kíváncsi lennék a véleményedre. (nincs ugyan 159-ed, de ez csakidő kérdése szerintem, amúgy meg bármilyen alfa jöhet)
Dömpi (il dottore)06-11-2013 09:00:55 // 43157
Én még 200 felett nem jártam!
"Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et."
"Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et."
Dömpi (il dottore)06-11-2013 08:59:23 // 43156
Szénné szerintem nincs, de tény, hogy jól megy.
Sajnos nem tudom - ezt már többször beszéltük itt - mert így vettem.
Ami tény, hogy a FES szerint egyszer volt programoszva. Namármost ez vagy egy olyaszországi (előző tulaj alatt) okosítás, vagy egy a behozatal utáni óravisszatekerés.
Pityukoma 1.9 16V-s 159-e a megvételkor egy "buta" belga volt, azaz 150 helyett 135 LE. Ő utána íratta vissza a "kivett" lovakat".
Januárban ment az enyémmel, és azt mondta, hogy érzésre úgy megy mit, ahogyan az övé ment a "belgásítva". Utána én is mentem az övével. Természetesen volt érzésre némi külömbség, de korántsem olyan egetverő.
Másik tapasztalat, hogy mikor mentünk a VTT-re, akkor Ildikóékkal mentünk Pestig együtt konvojban. Az övé is 8V, ráadásul a belga, 115 LE-s. Egy-egy kereszteződés/piros lámpa után láthatóan elmaradt mögöttem, korántsem gyorsult úgy mint az Arkangyal. Ezt 5 LE külömbség nem okozná, az tuti.
Mindezekből arra következtetek, hogy az enyém tényleg nem a gyári 120LE-s, hanem kicsivel több. Ha veszünk egy normális, nem túlzott okosítást, akkor az kb. 15%. Ezzel a feltételezéssel élve, és kiindulva abból, hogy kb. úgy megy mint egy 16V belga módban, akkor olyan 135-138 LE-re lehet felhúzva (120LE*1,15=138LE), a gyári 280 Nm pedig 320Nm körül lehet.
A valóságra én is kíváncsi lennék, de sajnálnék néhány tízezret kiadni azért, hogy padon ki legyen mérve, csak azért, hogy tudjam mennyi az annyi.
Úgyhogy maradok a feltételezések szintjén és élvezem a menetdinamikáját és minden percet amit együtt töltünk az aszfalton.
Sajnos nem tudom - ezt már többször beszéltük itt - mert így vettem.
Ami tény, hogy a FES szerint egyszer volt programoszva. Namármost ez vagy egy olyaszországi (előző tulaj alatt) okosítás, vagy egy a behozatal utáni óravisszatekerés.
Pityukoma 1.9 16V-s 159-e a megvételkor egy "buta" belga volt, azaz 150 helyett 135 LE. Ő utána íratta vissza a "kivett" lovakat".
Januárban ment az enyémmel, és azt mondta, hogy érzésre úgy megy mit, ahogyan az övé ment a "belgásítva". Utána én is mentem az övével. Természetesen volt érzésre némi külömbség, de korántsem olyan egetverő.
Másik tapasztalat, hogy mikor mentünk a VTT-re, akkor Ildikóékkal mentünk Pestig együtt konvojban. Az övé is 8V, ráadásul a belga, 115 LE-s. Egy-egy kereszteződés/piros lámpa után láthatóan elmaradt mögöttem, korántsem gyorsult úgy mint az Arkangyal. Ezt 5 LE külömbség nem okozná, az tuti.
Mindezekből arra következtetek, hogy az enyém tényleg nem a gyári 120LE-s, hanem kicsivel több. Ha veszünk egy normális, nem túlzott okosítást, akkor az kb. 15%. Ezzel a feltételezéssel élve, és kiindulva abból, hogy kb. úgy megy mint egy 16V belga módban, akkor olyan 135-138 LE-re lehet felhúzva (120LE*1,15=138LE), a gyári 280 Nm pedig 320Nm körül lehet.
A valóságra én is kíváncsi lennék, de sajnálnék néhány tízezret kiadni azért, hogy padon ki legyen mérve, csak azért, hogy tudjam mennyi az annyi.
Úgyhogy maradok a feltételezések szintjén és élvezem a menetdinamikáját és minden percet amit együtt töltünk az aszfalton.
Roll198306-11-2013 08:51:27 // 43155
Én is így gondolom a a 200 felett száguldó 1.9 8v-s 159ekről. :)
ValeRossi4606-11-2013 08:44:41 // 43154
Jó reggelt...ha valaki készül Svájcba vagy útba esik neki,van egy felesleges éves matricám. :)
Piritu - 1.000.00006-11-2013 06:49:10 // 43153
Így van.
Piritu - 1.000.00006-11-2013 06:48:47 // 43152
Piritu - 1.000.00006-11-2013 06:44:03 // 43151
Javítani kellene az Amore adatbázisát :-(
Szerintem semmi különös sincs a dologban. A gyári adatot MINDIG kell tudnia az autónak. Nem véletlen, hogy a max teljesítményhez tartozó fordulatszámon pörög általában a ilyenkor a motor. Megfelelő körülmények közt tovább is kipörög, DE nem minden esetben. (pl. 35 fokban sose akart a Párduc kipörögni, de 10 fokban igen. 5 ember + csomagokkal se, egyedül igen.)
A 156-omban 1,9 16V volt, az se nagyon akaródzott tovább pörögni a kókadó effektus miatt. Azzal sose sikerült a gyári adat fölé mennem.
Mondjuk tényleg hasonlatos a fogyihoz. Nekem eddig egyszer sikerült a Fekete-erdőig 6,0-át produkálni a körülmények szerencsés közrejátszása miatt. Mégse állítom, hogy ennyit fogyaszt, hanem 6,7-6,8-at, mert ezt normál esetben mindig tudja.
Szerintem semmi különös sincs a dologban. A gyári adatot MINDIG kell tudnia az autónak. Nem véletlen, hogy a max teljesítményhez tartozó fordulatszámon pörög általában a ilyenkor a motor. Megfelelő körülmények közt tovább is kipörög, DE nem minden esetben. (pl. 35 fokban sose akart a Párduc kipörögni, de 10 fokban igen. 5 ember + csomagokkal se, egyedül igen.)
A 156-omban 1,9 16V volt, az se nagyon akaródzott tovább pörögni a kókadó effektus miatt. Azzal sose sikerült a gyári adat fölé mennem.
Mondjuk tényleg hasonlatos a fogyihoz. Nekem eddig egyszer sikerült a Fekete-erdőig 6,0-át produkálni a körülmények szerencsés közrejátszása miatt. Mégse állítom, hogy ennyit fogyaszt, hanem 6,7-6,8-at, mert ezt normál esetben mindig tudja.
Zsolt15506-11-2013 04:43:08 // 43150
GTPeti05-11-2013 23:23:47 // 43149
Dömpi, mint sok éve praktizáló 1.9 8V + Novitec tulaj, teljes meggyőződéssel állítom, hogy a te autódat valaki szénnéchippel(tet)te. ;)
Dömpi (il dottore)05-11-2013 23:20:35 // 43148
Semekkorát! Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et. Amúgy lazán ment volna tovább, csak akkortájt bajlódtam a féltengelyeimmel (csere előtt álltunk) és így már beremegett a kocsi ennél a tempónál, úgyhogy nem toltam tovább. De még ment volna lazán.
Most, hogy féltengely téma pipálva, jövőre, ha lesz a 19-es felnimen új, gyári méretű gumi (235/40), akkor megnézem, hogy óra szerint hol a vége az enyémnek.
Most, hogy féltengely téma pipálva, jövőre, ha lesz a 19-es felnimen új, gyári méretű gumi (235/40), akkor megnézem, hogy óra szerint hol a vége az enyémnek.
_ÁRPÁD_05-11-2013 22:32:23 // 43147
Ezt így gondolom én is:)
Liquid05-11-2013 22:20:40 // 43146
fura is lenne ha kevesebbet kérne, erősebb és nehezebb
Amúgy a 156-ba én is tankoltam bő 64l-t és még nem volt full üres szerintem
Amúgy a 156-ba én is tankoltam bő 64l-t és még nem volt full üres szerintem
_ÁRPÁD_05-11-2013 22:16:32 // 43145
Hát akkor marha sokat csalnak a kutak .... mert én már raktam a 156ba 67,xx litert amikor imádkoztam h elguruljak a kútig :D
De akkor meg ha úgy van ahogy mondod, akkor meg pláne többet eszik a 159 2.0 ...legalábbis az enyém :(
De akkor meg ha úgy van ahogy mondod, akkor meg pláne többet eszik a 159 2.0 ...legalábbis az enyém :(
Liquid05-11-2013 22:07:38 // 43144
a 156-é tudtommal 63l, a 159-é pedig 70l
_ÁRPÁD_05-11-2013 22:05:50 // 43143
A fogyi egy kicsit több a 2.0 mjetnek, legalábbis én amelyik szakaszon járok németbe az 56 (140lovas) 1.9-l simán kiértem Wangenba, de most viszont a 159 2.0 (170 paci) kicsit többet kért, rá kellett tankolnom :( Elméletileg ugyanakkora a két tank (ha jól tudom)
Liquid05-11-2013 21:57:43 // 43142
Csabi05-11-2013 21:55:51 // 43141
231 a gyári végsebesség, megjegyzem a 2.0-é 218
És nagyjából ezek is olyan értékek, mint a fogyasztási adatok...
És nagyjából ezek is olyan értékek, mint a fogyasztási adatok...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
459
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?