Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2013 19:48:16 // 39666
minek? szerintem mindenki tapasztaljon a saját pénztárcáján addig úgy sem hisz :P A nagy Gyári kinyomócsapágy 59-nél élt az ügyfelemnek fél évet, gari nulla, a csapágyon felirat nulla...valami kínai szar volt a nagy Gyári alkatrész , igazából egy cég gyárt hozzá jó minőséget arra az van rávésve mint a váltóra :P
na ennyit a mende-mondákról meg a külön gyártósorról nyüheheeheee ....szánalom :)
Alfonis23-08-2013 19:45:34 // 39665
na örültem is az első hosszú kommentednek... Amiben az Octaviához hasonlítottad, h az 59 mennyivel jobb. Anno a lehetőségek közt ott volt az octavia is. Meg a Mondeo mega SeatExeo... De az 59 a 9 hónap alatt (30E km) bizonyított, h ez volt a legjobb választás. :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2013 19:43:17 // 39664
ez tök jó de benyásról szól a cikk ... degzelnél egy helyen van vissza vezetés a szívósorba...3000 felett nem müxik az egr nálunk szóval ennyire gondosan van megtervezve a rendszer ...bla, bl, bla....
én csupán majd 100e km-et teszteltem euró 2es üzemmódban érdekes semmi nem ment tönkre...hm kurva szerencsés vagyok :)
ezzel viszont teljesen egyet értek : "néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában." illetve kiegészíteném lassan minden letölthető és mindenki kurvára ért mindenhez és vitatkozik amihez nem igazán ért :DDD
Piritu - 1.000.00023-08-2013 18:56:24 // 39663
Ha van időd olvasd át az egész 159 fórumot az elejétől. Én is azt tettem anno, érdekes olvasmány :-)
GTPeti23-08-2013 18:53:08 // 39662
"előtte 12 évig Octáviám volt" Akkor most biztos egy kicsit (nagyon) átértékelted amit eddig az autókról és az autózásról gondoltál. :)
mzo23-08-2013 18:51:32 // 39661
Balki Piritu Köszi nektek! Igen még újak ezek a dolgok előtte 12 évig Octáviám volt, de beletanulok majd lassan. :)
GTPeti23-08-2013 18:35:11 // 39660
Köszönjük. Most ennek hatására tuti átértékeljük eddigi életünket. ;)
Shadin23-08-2013 18:13:14 // 39659
Meg a Novitec :-/
'''''23-08-2013 17:59:15 // 39658
Ezt most kicsit magamra vettem! :-) A fékek bezzeg lehetnek nem gyáriak! :-)
Alfonis23-08-2013 17:16:50 // 39657
MES: MultiEcuScan
FES: FiatEcuScan
Programnevek rövidítései. Mikor regeltem a fórumra nekem is volt pár idegen szó. Pár hónap és mindent tudsz :D Kábelt meg találsz Teszveszen elég olcsón. A sárga matricással nekem jól működik. Igaz csak a motorba tudok belépni de ott lehet nullázgatni meg mindent nézni.
Piritu - 1.000.00023-08-2013 17:11:40 // 39656
MES progi: klatty
meg elm 327 kábel kell még
droberto23-08-2013 17:01:37 // 39655
Az EGR-t, meg a mindet kiíróknak (TC cikk Fóruma).

Hozzászóló: "Megoldás az ilyen esetekben ha a kocsi 0 km-es korától kezdve kiköti az ember a kartergáz visszavezető csövet és ledugózza a szívóoldali csatlakozónál?"

NT: "Nem. Az a megoldás, ha valakinek nincs megfelelő likviditása karbantartani egy ilyen autót, akkor ne vegye meg.

Persze próbálkozni sokmindennel lehet. Sajnos az emberek néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában.

A karterázvisszavezetés egy gondosan megtervezett része az egész motornak. A turbós benzineseken kettős visszavezetés van, egy a fojtószelep és a hengerfej közötti szakaszon, egy pedig a turbó elé. Ha ezeket lekötjük, imádkozhatunk, hogy pl ne lője ki a szimmeringeket.

Persze ez csak az én véleményem, én mindig követem a gyári előírásokat. Ügyfél autóval kísérletezni nem fogok. "
droberto23-08-2013 16:48:52 // 39654
Egyébként kiváló és élvezetes cikk.
droberto23-08-2013 16:48:20 // 39653
Nagyon szimpatizálok Novoth Tibivel, de az tény, hogy szeret motort szétszedni.
Nem mondom, hogy nincs igaza, de amit egyszer szétszedünk az már nem lesz olyan mint ahogyan a gyárban összerakják.
Szabolcs 15923-08-2013 16:41:00 // 39652
erre gondolok
David | Centocinquantanove23-08-2013 16:26:26 // 39651
Valszeg azért mert a Nitro+ adalékai oldjàk lefele a lerakódott szutykot ami a DPF-ben köt ki... A sima nyál nem oldja annyira...
Én tisztára abban voltam hogy 800-1000 km-enként regenerál csak, az a normális...

Az számít hogy regen közben a hatékonyságán hogy milyen gyorsan haladok (rpm?) ?
mzo23-08-2013 16:24:52 // 39650
Ezt lehet venni valahol? Vagy program kell hozza meg adatkábel?
Szabolcs 15923-08-2013 16:21:48 // 39649
egy kérdés eszt hova kell be fujatni
Piritu - 1.000.00023-08-2013 15:41:55 // 39648
MES/FES kell hozzá.
Piritu - 1.000.00023-08-2013 15:38:50 // 39647
Laikusként onnan indulnék, hogy NINCS olyan vegyészeti anyag (a pálinkát kivéve) ami idővel nem romlik meg. Mindennek van szavatossági ideje, miért pont a váltóolajnak ne lenne?
(Amikor zsírt kerestem a féltengelybe, az egyik legkomolyabb gyártó is megírta, hogy bontatlan csomagolásban 2 évig tárolható, de hogy kibontva, a csuklóba kenve meddig, azt nem...)
Coolby23-08-2013 15:05:58 // 39646
Szerintem ugyanaz a fékerő kellene akár 1.9 8V esetén is, nem? mert az autó kb ugyanaz, súlyra is gondolom kb ugyanaz és menni is lehet vele épp annyira... 100-ról is ugyanúgy kéne megállni (bár nem tudom, hogy ebben tényleg mérhetően jobb-e a nagyobb fék mondjuk ugyanazon gumikkat)...
mzo23-08-2013 14:45:59 // 39645
Azt hol lehet nyomom követni hogy hány %-on áll a DPF? Van ilyrn menű a fed.comp-on vagy rá kell kötni gépet?
Szabolcs 15923-08-2013 14:35:49 // 39644
Na szarakodik az izzitógyertyám de vajon melyik ,melyik márkát érdemes venni 1.9 jtdm 16v 150ps be,várom az infokat tapasztalatokat üdv
Szabolcs 15923-08-2013 13:57:14 // 39643
Köszi nem bonyolult annyira.
Szabolcs 15923-08-2013 13:56:15 // 39642
1 ilyet rendelnék én is hol jutok hozzá ,hallottam itt németbe valami specko géppel ki pucolják a szivosort ugy hogy szétt se szedik de vajon jo lesz e utánna valahogy ki derítem hogy hogyan müködik
Dömpi (il dottore)23-08-2013 13:54:15 // 39640
Szíííííp lett, grat!
Dömpi (il dottore)23-08-2013 13:53:32 // 39639
Az enyém 3-400 km-enként regenerált amikor premium nyálat kapott. Most, hogy simát eszik, mintha nőne a két regen közötti táv.
Szóval emiatt nem kell aggódni.
Az viszont már sokkal problémásabb, hogy ha nem szakítod meg a regent, akkor miért csak 75% (!) -ra viszi le??? Nekem mindig jóval 20% alá viszi!
Szabolcs 15923-08-2013 13:50:52 // 39638
Üdv CSere sikeres volt komplett középrács és a jel komplettan
.......................23-08-2013 13:50:43 // 39637
ez a normàlis
a 400km erenkénti regen
de a 75% gyakorlatilag eldugult,
annak 20% ra vagy az alà le kell mennie
David | Centocinquantanove23-08-2013 13:47:30 // 39636
Kb 2 hete csináltam egy kényszerített regenerálást (nem menet közben), de ma reggel munkába jövet megint észrevettem hogy regenerál, pedig azóta 400-450km-t mehetett csak a vas... Kezdjek el aggódni?
Akkor ha jól rémlik ~86%ról vitte le ~75%-ra.

A reggel is alig vettem észre, hogy regenerál. Valamiért a kompot b*sztattam és látom, hogy a fogyasztás a megszokotthoz képest durva... Enyhe gázolajszag is megjelent, de mivel lassításkor már hallottam, hogy mennek a ventilátorok is, összeraktam magamban, hogy ez regenerál megint, pedig nem vártam még...

Mondjuk nemnagyon szoktam észrevenni, hogy regenerál, pedig már 3/4 éve van meg az a vas, de talán csak ha 3x kaptam rajta... de ez most tuti az volt.
Miért nem lehet egy ikont kirajzoltatni, vagy legalább egy sípolást vagy valamit ilyenkor, hogy ne állítsd le a motort főnök mert dolgozom...
.......................23-08-2013 13:44:04 // 39635
elég a motorban
hisz csak olaj + egy kis korom,
probàltam ,semmi baja nem lett töle,söt,sokkal finomabban jàr utàna
aceton szaga van a cuccnak,
ugyhogy az is elég
Vermacy23-08-2013 13:17:19 // 39634
Ezt is megemlíti, de ez a szervizes nem csinálná. A felvetsé jogos! A trutyi, amit kiold hová kerül?
.......................23-08-2013 13:14:06 // 39633
erre egyébként van megoldàs szétszerelés nélkül is
Vermacy23-08-2013 13:06:10 // 39632
http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v_1.4_tsi-nel/

Vkinek volt gondja az első napi indításokkal. Igaz, ez FosWagen, meg benzines, de hátha ad ötletet...
Dömpi (il dottore)23-08-2013 12:53:35 // 39631
Nekem 305-ös van, a fékhatásától Pityukoma mégis odáig volt meg vissza...persze minden viszonyítás kérdése.

Amúgy meg baromira jól néz ki az Alfa Romeo feliratú féknyereg! Szerintem egy Alfa Romeo-ra igenis kell, mert ez már az a kategóriájú autó.
Igenis jó a 4dugattyús cucc, viszont a 305 és a 330 között SZVSZ jóformán már csak külcsíny beli eltérés van: a 330-as jobban mutat egy 19"-os felni mögött.

Persze azért egy 2.4-re, vagy egy Q4-re nem raknék 305-öst, mert azért ott más teljesítményt kell megfogni, de az 1.9 16V, sőt 8V esetében tényleg csak az esztétikáról szól a történet.
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2013 12:07:38 // 39630
az hogy más a cikkszám semmit nem jelent ha ugyan arra váltódik le ...egy alkatrésznek kreálnak akár 8 cikkszámot is ...az a baj Ti csak nézitek de nem értetek hozzá :P
droberto23-08-2013 11:53:50 // 39629
Én a Tibcsi166 330/EBC Turbo Groove/EBC Yellow kombóját próbáltam.
Nem csináltam vészfékezést, de előtte sohasem éreztem autóban olyan mértékű lassulást a tapadáshatár elérése előttig. Pedig majd 1,8 tonnáról beszélünk.
Liquid23-08-2013 11:44:26 // 39628
sztem kimondottan jó a fékhatása, a többi nem tudom mennyivel gyengébb,
droberto23-08-2013 10:34:38 // 39627
Kössz Uram. Ezek szerint jól emlékeztem.
Úgy rémlik, hogy a gömbfej kúpos része más.
Stukkernek valahogy mégis összejátszották.
Shadin23-08-2013 10:14:10 // 39626
Képzeld el akkor a 305-öst :-)
David | Centocinquantanove23-08-2013 09:55:29 // 39625
A lelked úgyis csak akkor fogegnyugodni, ha le van cserélve, és akkor legalább tuti lehetsz benne, hogy a következő min. 100.000 km-en ezzel már nem kell foglalkozni...
mzo23-08-2013 09:50:59 // 39624
Oké, így laikusként én is úgy gondolnám hogy néha illene cserélni. Akkor viszont megküzdök a Szamosiékkal hogy cseréljék le, mert amikor beszéltem velük akkor nem akarták mondván nem kell.
.......................23-08-2013 09:35:51 // 39623
kell cserélni,külömben tönkeremegy a hidraulikàja
a Mercikben is kell cserélni
söt még van olyan ,hogy àtmossàk specko olajjal
.......................23-08-2013 09:32:33 // 39622
ne akarj ,sokkal több a gond vele
berohad a csap ,és nem tudod kiütni..
én személy szerint nem vagyok hasra esve a nagy Brembotol sem,
Shadin23-08-2013 09:17:16 // 39621
Az alsó lengőkaroknál van "átfedés" az alap és az FL között.

enyém:

2008-as:


A felső karoknál és a csonkállványnál teljesen más cikkszámok vannak.
Akkor ez csak próba szerencse alapon működhet?
Vermacy23-08-2013 08:27:59 // 39620
Egyszer az életben kicserélheted, abból bajod nem lesz, csak fizetni kell érte, legalább az anyagokért. Szerintem olyan, hogy "örökéletű" olaj nincs!
Sztem úgyis csak akkor fogsz megnyugodni, ha kicserélted, mondjon akárki, akármit :o)
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2013 08:16:16 // 39619
a csonkaálvány biztos más a rögzítés miatt lengőkarból egy fajta van mivel ugyan azt viszik mindegyikhez gondolom nem a polcra veszik, mert szép...
Alfonis23-08-2013 07:05:34 // 39618
cseréld "smiley" ra :P
mzo23-08-2013 06:33:22 // 39617
OK, köszi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.