Forum >> 159

droberto26-01-2013 23:20:05 // 29814
Pont ezt mondom én is! :)
droberto26-01-2013 23:18:35 // 29813
És a legjobb példa erre a csukló zsír! A gyártó sem véletlenül teszi azt bele, amit. Azzal tudja csak garantálni a számíott élettartamot.
GTPeti26-01-2013 23:17:14 // 29812
A "Szűrőgyártók YouTube-kupáját" akkor a MANN nyerte. :))))
Pedig a FRAM is indult. Ebben a videóban elég jól elmagyarázza a fickó, mit miért. Bár a lezárósapkák tekintetében egy kis ellentmondásba is kerül önmagával, mert elmagyarázza, hogy miért jó a préselt "karton" (jobban tapad a ragasztó), a végén pedig a "csúcsterméküknél" mégis fémsapkákat használnak. :)
droberto26-01-2013 23:15:58 // 29811
A csapágykatalógusban ennél sokkal több infót találsz ha tudod a csapágyszámot.
droberto26-01-2013 23:13:24 // 29810
Pedig úgy tudom, hogy a Kossuth rádió útinfóit használja.
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 23:10:39 // 29809
van egy Fordos emberke ő csak Mann-t visz egy Mercis is, valakik csak gyárit de nagyon kevesen vannak hidd el ,nincsenek nagy minőségbeli különbségek sok esetben, árban annál inkább :P
droberto26-01-2013 23:09:22 // 29808
Alapvetően igazad van, de a Hifi-nél is leírják, hogy melyik szabvány alapján mérnek.
Szűrőt meg mi alapján tudsz venni? Tapasztalatok, a Youtube, meg szakcikkek alapján.
Azért ez nonszensz!
droberto26-01-2013 23:06:28 // 29807
Azt hittem azt mondod, hogy pályafutásod során csak ilyen mókusba futottál aki megvette a drágát: belém! :)
Egyébként anno sikerült lebeszélned a Mann üa. szűrőről. Azt hiszem most már nem tudnál. Egyébként bízok én a Filtronban is. Lehet jobb is az ár/minőség aránya.
Az utolsó mondatoddal egyetértek, de a linkelt Mann-os videó rémisztő. :)
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 23:02:48 // 29805
hogyan hasonlítanak egy 1.9TD-t egy 1.9JTDm-hez? a szakértő :P
GTPeti26-01-2013 23:02:09 // 29804
Nézd meg légyszi ezt a képet, hogy milyen rács van rajta. Valószínüleg nem stabilabb ez az extrudált lemez, mint egy lyuggatott 1mm-es. Nem kell ám mindenbe belekötni. :PPP

És válaszolok egy még fel nem tett kérdésre: NEM, bizonyára nincs szükség erre (bár szerintem igen), de így jobban alszom. Tessék. :P
droberto26-01-2013 22:59:06 // 29803
Nem klímatisztítottál? :)))
Egyébként eBay-en van kijelző. Már ha az a baj. Lehet a vezérlő krepált be.
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:58:20 // 29802
még ezt sem osztom mivel ha a belső merevítés eleve erősebb mint másoké akkor felesleges a külső :P
droberto26-01-2013 22:57:41 // 29801
Irigyellek titeket! :)
Én is mostam ma reggel, és este még egyszer (a Bölcskei sarat).
droberto26-01-2013 22:56:07 // 29800
Jajj, ez a sok balga ember!
Nem értem ezeket komolyan!
Ha valaki megvesz egy nyugatiak által levetett (azért adja el mert költeni kéne rá) prémium márkájú autó - legtöbbször tekergetett km óra állással - miért nem költi rá azt a min 150-200k Ft-ot amire szüksége van, az általában kihegyezett technikának. Gyári vagy gyári minőségű alkatrészekre volna szükség, újabb 150-200 km hibamentes közlekedéshez. Miért nem keres egy megbízható - ha nem is feltétlen típus ismeretekkel rendelkező - de legalább lelkiismeretes szerelőt? Miért ilyen naivak az emberek? Vagy akkor miért nem Suzukit vesznek?

Az én mai sztorim:
Mentem ma Bölcskére. Pont az előtte levő faluban kezdett regenerálni. (Észrevettem a fogyasztásból. A szagát most sem éreztem. A hangot persze hallottam ;)). Na mondom, mitévő legyek? Vissza 3, oszt 2500. (A kanyarokat szépen vettem így). Mire Bölcskére értem pont befejezte hál' Istennek.
Bölcskén mustrálták az autót, mindenkinek teccett, erre jön egy okos: "Szép-szép, de Alfa". Az agyam elborul, mondom neki: "Ezt fejtsed ki koma" => "Barátomnak volt egy ilyen sedanba, de jól besz@pta vele". Kérdem mivel? "Hát a turbóval meg mindennel, azt visszamenekült az Audihoz és azóta boldog az élete". Kérdem tőle: "Az OFF-okon is van Garret turbó akkor azok is szarok?" Erre ő: "Szép-szép, de Alfa, meg az 1.9 TD a legjobb motor amúgy is". Ennél a résznél már inkább ráhagytam.
Arra a következtetésre jutottam, hogy akik ezt mondják, azok MIND IRIGYEK!
Hazafele lerugtam, és fél év után ismét jött a P0246. Még jó, hogy már pont nem látta a Limp-et. Lehet még is szar az Alfa? Bruhaha... Jöhet egy újabb tisztítás és egy levél a Novitec-nek.
Hazafele sikerült jól letennem a haspáncélt a kiváló úton. (Kicsik a 205/55-16. Mi lesz, ha felkerül a vonóhorog?) Kicsit visszavettem. Erre meg jött egy Stilo és nekiállt kekeckedni. :)
A 6-oson azért picit elmaradt. :)))
GTPeti26-01-2013 22:56:00 // 29799
Azért a "biztonsági" merevítés hiányának v. vékonyságának konstatálásához nem kellenek laborvizsgálatok. A funkciójának megállapításához pedig doktori fokozat. Csak egy példa volt. B)
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:54:56 // 29798
"vagy csak az alkatrész a fontos?" - három éve van meg a Pók. Azóta "tanulom" az alkatrészeket, de még mindig van egy csomó, amiről nem is hallottam, hogy van. Hány alkatrészből áll egy autó? Tíz-húszezer? Kinek van erre energiája?
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:53:55 // 29797
így van a puding próbája a kóstolás :) erre akartam kilyukadni ...lehetetlen ennyi információt felszívni .....
GTPeti26-01-2013 22:53:09 // 29796
Húú, most mindent idekeversz. Az hiszem nem tudom jobban megfogalmazni a véleményem e témáról. ;)
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:51:45 // 29795
Sok esetben esélyed sincs "meghallgatni". Maradjunk csak a légszűrőnél. Akkor tudsz TÉNYEK alapján dönteni, ha kipróbálod, hogy ezzel a szűrővel (mondjuk) 350ezret megy el a motor, a másikkal (mondjuk) csak 280-at. Ez ugye eleve lehetetlen :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:50:16 // 29794
az élet nem így működik ...mikor lemész húst venni mi alapján döntesz? elkéred a hentestől az aznapi coca érési lapját és össze hasonlítod egy másik hentesboltéval majd haza mész kiértékelni melyikben mennyi a vörösvértest, zsír, baktérium stb és úgy döntesz? esetleg utána olvasol a neten hogy melyik a jobb coca hús a mangalica vagy a kontektororrú ridegtartott? :DDD
napi hányszor kell dönteni? 10x 20x 100x?
kinek van erre ideje? vagy csak az alkatrész a fontos? :)
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:48:53 // 29793
Ebből is rogyás nélkül fogyott 230 ezer km-nyi. Ráadásul a gyári csereciklussal.
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:45:17 // 29792
Én sem okvetlenül (lásd Spider kerékcsapágy), de mindenre kipróbált (és itt a hangsúly) megoldást adnak, nem kell napokig keresgélni és esetleg rossz infók alapján dönteni. A neten található infók jelentős része erősen megkérdőjelezhető (lásd Erhard infói ma), netán pont olyan dolgokra nem adnak infót, ami az adott esetben fontos lenne. (Honnan tudom ebben az esetben, hogy mi a fontos?)
Gábor7926-01-2013 22:44:11 // 29791
Köszi a tippet, de mivel nem műxik a kijelző, így nem tudnám megtenni azt sem... de igazából egy pár hete frissítettem.
GTPeti26-01-2013 22:41:13 // 29790
Na jó... A lenti példa mutatja, hogy nem nüansznyiak a különbségek. Pl. a FRAM szélein papírkorong van, kisebb a felülete, stb. Mielőtt vettél egy kazánt, valószínüleg alaposan utánanéztél, vagy kerestél egy "megszállott" szakembert. Erről beszélek.
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:38:06 // 29789
az élet területén ki mondja meg valamiről hogy jó, jobb vagy a legjobb? szeretnék venni egy kombi kondenzációs kazánt melyiket vegyem? kinek higgyek? vagy egy hangszóró szettet ki vesz adatok alapján? inkább meghallgatom melyik hogy szól ...és sorolhatnánk ezt a végtelenségig az élet bármely területéről...
GTPeti26-01-2013 22:34:51 // 29787
Jól van. Tudod, hogy én nem vagyok gyári-fetisiszta. :) Annak örülök, hogy a lenti szűrő is korrektül merevített. (Mintha úgy derengene, hogy én egyszer a legelején vettem egyet és nem volt ennyire korrektül merevítve. Ezért sem forszíroztam utána.)
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:31:36 // 29786
Több tucat gyári szűrőt fogyasztottam el az elmúlt majd misi km alatt. Egy sem rogyott meg. Ilyen tecnoizét eszembe se jutna venni.
GTPeti26-01-2013 22:30:27 // 29785
Ha megkérdezel egy szerelőt, hogy minőségi alkatrészeket használ-e, 100%-uk mondaná, hogy igen. Én igazából azt mondtam, hogy a best-of-the-best megtalálása és használata csak a megszállottak célja. Az sem annyira általános, hogy egy alkatrészkereskedő feltétlenül tud adni ilyen infót. Ez lenne az elvárható, de én eddig még mindig azt tapasztaltam, hogy azt mondták, azt dícsérték, amit gondoltak, hogy elvárok.
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:27:57 // 29784
Attól függ. Akiket ismerek, azok nem.
Akikhez meg a haverok hordják a LowCost miatt, ott úgyis mindegy, mert a user nem fizeti meg az esetleges 5Ft többletet.
Bár ebben a szakmában sem art a folyamatos továbbtanulás.
GTPeti26-01-2013 22:27:51 // 29783
Nem "kell" kívül, csak ha megnézed a ricambin a belső rács nem túl vastag. A légszűrőház lent és fent nyomja a szűrőt, azért jó a vastag rács, mert nem deformálódik el. A tecnocar pl. igen, tapasztalat. (Főleg, hogy ha még nedves levegő is éri, mert akkor a papírlamellák sem "merevítenek".)
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:27:08 // 29782
59-en ne is keress :)))
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:25:29 // 29781
Kívül miért is kellene? A levegőt befelé szívja a motor, arra fog "megrogyni" a papír. Kifelé nem.
A Spider Ricamblin dupla rács van:
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:23:30 // 29780
ez nem igaz akiket pl én ismerek csak minőségi alkatrészekkel dolgoznak pont a gari miatt
Alfonis26-01-2013 22:22:46 // 29779
Hiba mert az android sokkal jobb. :D főleg h jó procik vannak már ezekben netezni mindent lehet. :) nekem is egy héttel ezelőtt Nokia E51 em volt :D szerettem imádtam de azért ez most jobb :D
Pityukoma26-01-2013 22:22:11 // 29778
Maximálisan így van. Mondjuk úgy a 99%-uk.
GTPeti26-01-2013 22:18:03 // 29776
Mondhatok valami nagyon őszintét? Szerintem az autószerelők jórésze is tesz ezekre a dolgokra. Csak a legjobbak, a megszállottak foglalkoznak ilyesmikkel.
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:16:24 // 29775
így van az autószerelés egy külön szakma, az alaktrészesdi meg megint egy teljesen másik...
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:14:57 // 29774
Mondjuk, mint én az ePER-rel :-DD
Amúgy igazad van, az autószerelés egy szakma, amit nem véletlenül tanítanak a megfelelő iskolákban. A neten hozzáférhető infók inkább csak zavart tudnak kelteni.
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2013 22:12:22 // 29773
szerintem így is annyi az információ, az emberek meg műszaki analfabéták, hogy még jobban össze lennének zavarodva... mondjuk egy kerékcsapágynál milyen specifikációt vársz? milyen ötvözet, milyen zsírral és szimeringgel stb? akkor már tudnál dönteni? :P
Piritu - 1.000.00026-01-2013 22:11:49 // 29772
Nem, mert korábban erősen negatívak voltak a tapasztalataim. A korábbi mio720-nak van TMC-s tartója (az most a Spiderben szolgál), de mindig bevitt a málnásba. Még annyira sem megbízható, mint a rádióban bemondott utinfó.
droberto26-01-2013 22:11:38 // 29771
Majd jól elcsípi a BSA! :)))
droberto26-01-2013 22:09:44 // 29770
TMC-t használsz hozzá?
GTPeti26-01-2013 22:09:33 // 29769
Dede. Ott lennének a szelepek nyomásai és a menet jellemzői, ha "hagyományos" szűrő lenne. Ez perpill a legtöbb amit gyártó megad...
Dömpi (il dottore)26-01-2013 22:06:05 // 29768
OFF
Nem hasonlítottam, csak mondtam, hogy az van, mert azt ad a cég. Ennyi.
Amúgy meg én úgy vagyok a telefonnal, hogy az telefon. Telefonálásra használom. Még SMS-t is utálok írni.
ON
droberto26-01-2013 22:05:05 // 29767
Hát sok paraméter itt nincs!

Így mit várjon az ember a többi márkától?!? :(((
GTPeti26-01-2013 22:01:07 // 29766
Ebben is van igazság. De per pill. az összes szűrőgyártó oldalán az olvasható, hogy high és/vagy OEM quality, stb. És lásd a videókat, hogy VAN különbség a termékek között. (OK... még azt sem mondom, hogy a FRAM nem teljesíti az autógyártó előírásait. Itt inkább arról van szó, hogy mi szeretnénk a lehető legjobbat venni. A maximalizmus már csak ilyen. :)
Pityukoma26-01-2013 21:56:08 // 29765
Lehet hülyeséget mondok, de próbálj meg szoftvert frissíteni rajta. A múltkor valaki belinkelte hogy honnan lehet letölteni az új SW-t (na erre pont nem emlékszem ki volt :-( )
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.