GTPeti27-01-2013 13:14:39 //
29865
Ismerős a történet.
Amikor én vettem az enyémet és mentünk vissza kifizetni, lehajoltam és megnéztem a ködlámpákat. Kérdezte, a nepper kereskedő, mit nézek? Mondom nézem, hogy ez-e az az autó (több SW-jük is volt, sokat hoztak be belőle) amit múltkor kinéztem. Azon ui. törött volt az egyik ködlámpa. Erre hátrament és adott ingyen egy újat. :))
Lehet, a tiéteknél is eszébe jutott, hogy van valahol egy o.b.sapka és feltette, elvégre neki már úgysem lesz rá szüksége. :)
Stimmt!
A vicc az, hogy mi nem cseréltük ki. Ergo, a kupec, akitől vettük kicserélte addig, amíg a lefoglalózás után 3 napig még nála volt (intézte a műszakiztatást, forgalombaelyezést stb).
De miért cserélte ki egy gagyiról egy alfa feliratosra? Mi akkor észre sem vettük. A vételárban megegyeztünk. Vagy vanna ennyire rendes emberek?
GTPeti27-01-2013 13:04:48 //
29863
Olajbeöntőnyílás-sapka :)
Srácok!
Emlékeztek még mikor vettem a feleségemnek a 147-et?
A minap érdekes dologra hívta fel kicsi párom a figyelmemet.
Íme egy fotó akkorról, mikor vásárlás előtt átnéztük a vasat:
És íme két fotó amik e hét szerdán készültek az olajcserekor:
Na, ki találja meg a két kép között az eltérést? :)
Nekem télen 215/55 R16 van, és azt is alacsonynak tartom.
Ami eddig nekem magasságban bejött - nyáron - az a 255/35 R19. Csan k*rva széles.
Az elődje, amivel vettem a vasat, az meg 235/35 R19 volt. Az sem lett volna rossz, de a magyar utakon igencsak tapadt a szemem az útra és úgy pásztáztam az utat a kátyúkra vadászva, mint a szonár.
Idén belövöm a kettő közé: veszek a 19"-es felnimre 235/40-et. Na az lesz az igazi.
GTPeti27-01-2013 11:42:22 //
29860
Sajnos a LK 110mm miatt nem menne.
Csak kár, hogy átálltak az GM-es agy méretre.
GTPeti27-01-2013 11:35:40 //
29858
Milyen klasszak lennének ezek a 156-on. B)
Ezt örököltem, csak megmenekültem tőle. Ua. a méret volt.
Gondoltam gyári, és arra az 1-2k km-re jó lesz amit megyek vele.
Tévedtem. :(
Bocs, nem rólad beszéltem :-)
Liquid27-01-2013 11:04:12 //
29855
nem jelentettem ki ilyet
Ezzel egyetértek, de hasból akkor sem lehet kijelenteni, hogy ez nem gyári kerék.
Liquid27-01-2013 11:01:36 //
29853
bakker, é azt hittem örökölted, na akkor az volt az elhibázott dolog, hogy ilyen méretet vettél...
Liquid27-01-2013 10:58:50 //
29852
adták vagy nem adták, ésszerűtlen oszt jóvan :)
Ez egy 2011-es katalógus:
Nem az egyetlen eset, hogy a gyári méretek nem váltóméretei egymásnak. pl. a Spideré sem.
Nem olajról van szó, hanem arról, hogy gyárilag milyen gumiméretekkel adták a 159-et, és igenis adták 205/55x16-al :-P
szaladj be egy gumiméret kalkulátorba a 205 fekete ló bárhogy is nézem...szerintem is valami elírás a könyvben vagy pénteken írták ezt a részét
A te gyári méreted 225/50R17, a 235/45R18 opció volt.
A 2008 előttieket nagy hányadban szerelték ezzel a mérettel.
Vsz. nyugaton nem ilyen utak vannak. :(
A tied az ültetés miatt még így is 0,6 cm-rel feljebb van (új gumi esetén).
Egy kicsit dejavu-m volt.
Ez a beszélgetés hasonlóképpen már 3 másik manussal is lezajlott.
Lehet ez valami egyen duma, amit az OFF-os topicokban szednek össze. :)
Ezeknek az embereknek fogalmuk sincs, hogy mit jelent az a név, hogy Alfa Romeo....
Liquid27-01-2013 10:19:51 //
29843
szerintem vagy szerkesztési hiba, vagy bizonyos piacokon / fapadmodelleknél használták. Mindenesetre a 225/50R17-nél lényegesen (2.5cm) kisebb, és pl. az enyém már azzal is veszélyes.
Én se nagyon használom...
Persze. Szívem szerint én is cserélném. Csak
ez a baj! Mit kapnék értük? A kategória legjobb gumija egy egyébként gyönyörű felnin.
jah tudjuk meg a 2,4-be ezek szerint 6,5L olaj kell :P
az én gyári méretem 235/45-r18 arra a 205/55-r16 sosem volt jó váltó méret 1,8cm alacsonyabb az autó ... 215/55 inkább ...nekem még soha nem ért le a haspajzs
nyugi én sem de ez hogy jött? :)
Az ilyen viselkedést az önigazolás részének fogom fel. Valahogy meg kell győznie magát a belül megszólaló hang ellenében, hogy igenis ő jobbat vett.
(A múlt héten pár német kollégával futottam össze, ők kiszálltak a 3 egyen Passátból és titokban - hogy ne vegyem észre - lesegettek be az Alfába.)
Shadin27-01-2013 10:01:52 //
29834
159 1.9jtdm 16v -hez én még nem láttam fém hálós merevített olajszűrőt...
""...a gyári NEM mindig feltétlenül a legjobb"" - mindig is ezt mondtam, és azt is, hogy az legalább nagy tömegben, sok-sok km-en keresztül bizonyított. Van vele tapasztalat, nem lehet mellényúlni. Főleg nem "filléres" alkatrészek esetében.
no számomra ez az érdekes h valaki elvárja a szűrők nanométeres filterképességének leírását de pl a gumiméret ha nem gyári nem számít :)))
Liquid27-01-2013 09:33:42 //
29831
a 205/55-öt én már rég lecseréltem volna egy rendes váltóméretre
'''''27-01-2013 08:20:42 //
29830
Én már két hete nem mentem az enyémmel.A hó miatt a quad áll most a garázsban én meg az asszonyét lopom ha mennem kell. :-)
A Mann nagyon sok típusnál gyári beszállító.
Ha a szűrőház konstrukciója kívánja a merevítést, akkor tesznek bele gyárilag.
Egyébként a korább tapasztalataim miatt SZVSZ nem baj az ha van perforált lemez, de nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy ez is csak egy fojtás tulajdonképpen.
Én azon vagyok, hogy ha gyárilag van akkor olyat vesszek, ha meg nincs, akkor olyat. Ezt majd ki kell még nyomoznom.
Szerintem is a legjobb a gyári lenne.
GTPeti27-01-2013 00:00:45 //
29828
Szerintem a sima az "gyári" szint és van a prémium. Fejlesztettek vmi újat (más szűrőpapír) és azt is árulják azoknak, akik inkább többet fizetnek, de a legjobbat akarják. Számomra teljesen érthető. Az látszik a videókból, hogy az amerikai piac alapvetően más, mint az európai. OK... az ország elég nagy ahhoz, hogy lelkes hobbistákból is egy elég népes (vásárlói) tábor jöjjön össze.
Ha hosszú lesz is elolvassuk. :)
Ez nekem is furcsa volt, hogy több minőségű szintű termékük van.
Ez nem nagyon értem:
A Fordba jó a közepes, míg egy Volvóba a felső kell???
Ugye olajszűrőről beszélünk...
Ez az látod!
Azt sem értem, hogy egy ember hogy veszi a bátorságot, hogy lehúzza más frissen vett autóját. Én pl. nem szoktam.
Ezért is gondolom, hogy irigy volt a fószer.
GTPeti26-01-2013 23:39:49 //
29824
Helyesen "hogy a gyári NEM mindig feltétlenül a legjobb". Megyek én is stand-by-ba... :)
Jó éjt mindenkinek, léptem :-)
GTPeti26-01-2013 23:37:35 //
29822
Én inkább úgy látom, hogy a MANN-nál felismerték, hogy a egyes nagyon hasonló szűrőknél a gyári is merevített, akkor lehet, hogy csak spórolás, hogy máshol pedig nem. És ők egy javított alternatívát kínálnak (hagy járjak Piritu kedvében...) az "aggodalmaskodóknak", én pedig jól megveszem, mert nem hiszek abban, hogy a gyári mindig feltétlenül a legjobb. Bízom benne, hogy ezt a szemléletmódot Piritu is megérti, még ha azonosulni nem is tud vele. Ami nem gond. B)
Én pl. felvágottaknál általában megkérdezem a hús %-ot.
Ebben az esetben kár. A aftermarket piac is a gyárit (OEM-et) próbálja utánozni. Több kevesebb sikerrel.
Ne is mondd! A Spidernél több napot dobtam a keresgélésre. Mondanom sem kell, két egybevágó infó sehol sem volt, a Xado reklámokat leszámítva. Külföldi oldalakon még olajjal is kevertették volna a zsírt. Lesz belőle blog is, de még nagyon hosszú, rövidíteni kell.
Nem tudom, igazából a német/osztrák viszonylatban teszteltem. Ott minden egy kicsit jobban működik, mégis :-(
Mondjuk ott jelezte a hosszabb távú útépítéseket is, de csak akkor terelt, ha olyan infó jött, hogy dugó van.
Így van a rács (perforált lemez) merevíti. Nekem is voltak efféle rossz tapasztalataim a Tipo-nál. Bár ott téglatest alakú a szűrő.
" leírják, hogy melyik szabvány alapján mérnek." - mégis több százat vettek az 1200 Wattosnak mondott 17 Wattosból :-P
Mit tud kezdeni egy átlag user egy szabványszámmal? Semmit. (Arról nem is beszélve, hogy a szabványok aktuális változatai "fizetősek", nem férhetők hozzá. A DIN 45500-as HiFi szabványt sem találtam meg.) Nagy szám legyen ráírva, mert azzal lehet villantani este a parkolóban.
"Szűrőt meg mi alapján tudsz venni?" - Szerintem semmi alapján, ezért nem látom értelmét az okoskodásnak. Beteszem a gyárit, oszt jó napot. Az tesztelve van.
Mit akarunk? A kormos elmegy jó párszázezret így is, esetleg meghosszabbítjuk még 50 ezerrel? Vagy egy rossz döntéssel megrövidítjük a kétszeresével? Egy sok-sok változós egyenlet az autó, esélyünk sincs minden paramétert figyelembe venni. A gyárak sem véletlenül futnak pár millió km-t a tesztautókkal, mielőtt piacra dobják őket.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.